Log in

View Full Version : RACE 2 - BSC previeuw Luc VDC

Luc VDC
09-07-2007, 12:30
Voor de 2de manche Bsc op 12/07 moet ik helaas verstek laten.
M'n mecano Mathieu heeft na het horen van een vervaarlijke tik in het motorblok moeten vaststellen dat 1 zuiger krassen vertoonde en neigingen had om te kantelen in het motorblok. ....oorzaak?? (slechte inloopolie bij vermogentest en rodage op de bank????????)
Hij durft me niet laten racen want stel aan 8400 t/m dat een zuiger kantelt dan kan je de onderdelen van de motor van het circuit rapen!
Aangezien de zuigers van een Italiaanse leverancier zijn was het hopeloos om deze tijdig te bekomen.... bovendien pfff, slechts 1 zuigertje dat is de moeite niet hoor !
Geen nood dacht ik .... we gebruiken het motorblok van de "oude" motor (iets minder geprepareert) en de cylinderkop van de nieuwe motor en zouden toch kunnen rijden en puntjes scoren om m'n 2de plaats in het kampioenschap veilig te stellen.
Dit mocht ook niet baten want bij nazicht voor alle zekerheid zit in het 2de motorblok ook 1 zuiger (!!!) welke barstjes vertoont, andere zuiger plaatsen is niet mogelijk wegens overmaat en de (overmaat) arial zuigers zijn ook niet in stock bij een Belgische leverancier .... bovendien zijn het totaal 2 verschillende motorblokken en niet over te bouwen.
Dus de race (zucht) zonder megane 45 en helaas donderen we omlaag op de tabellen van het kampioenschap.
Ik zag het echt zitten dit jaar.....
Om deze reden verhandel ik m'n racenummer 45 (éénmalig) voor de volgende race.... zie thread TE KOOP/TE HUUR enz...
Groeten
Luc Vdc (alias pechduivel)

McLarenboy
09-07-2007, 18:25
das klote om te horen Luc, ik ben namelijk aanwezig de donderdag - ik zit dan bij de Dunlop Servicetruck

Bugalfa
09-07-2007, 18:49
Dju toch Luc gij zijt toch wel pechkampioen .
Arial zuigers vind ge toch bij Greenspeed Jean De Gheest ? Maar Arial is niet Italiaans volgens mij .
Voor Asso : www.gozzoli.it .
Tot 8-9 24u meeting zijn we er bij in BEC met een 100Lit. tank : rara waar hebben we die gevonden ???

guntha
09-07-2007, 19:36
Dju toch Luc gij zijt toch wel pechkampioen .
Arial zuigers vind ge toch bij Greenspeed Jean De Gheest ? Maar Arial is niet Italiaans volgens mij .
Voor Asso : www.gozzoli.it .
Tot 8-9 24u meeting zijn we er bij in BEC met een 100Lit. tank : rara waar hebben we die gevonden ???

:champagne: :gas: Dan gaan we de alfa eens zien rijden. Ik zal er donderdag ook zijn. Hopelijk iets beter weer dan de afgelopen dagen.

Bugalfa
09-07-2007, 22:37
:champagne: :gas: Dan gaan we de alfa eens zien rijden. Ik zal er donderdag ook zijn. Hopelijk iets beter weer dan de afgelopen dagen.

8-9 zijn we'r voor 't eerst bij, 12-07 is nog te vroeg en geen verlof ...

Luc VDC
10-07-2007, 07:56
@ Mclarenboy
Volgende maal in september (07/08- 09) zullen we er zeker bijzijn.

@ Bugalfa
Ben blij dat je m'n 100l tank gekocht hebt, had er nogthans alle pechduvels bij ingeduwd.... maar ja, d'er was geen deksel bij,hé:D
Wat betreft Greenspeed voor de arial zuigers die firma is hoogst bekwaam en serieus maar omdat m'n oude blok lichtjes overmaat is heeft hij de zuigers niet op voorraad en is normaal.
Wat betreft nieuwe motor is het een totaal ander verhaal, in dit avontuur heb ik werkelijk zuigers met een korte mantel en 2 segmenten bovendien met een zuigerpen van kleinere diameter en anders gepositioneert .... zodoende hebben we drijfstangen moeten laten maken op maat omdat de zuigers 3 mm lager kwamen in het motorblok.
Greenspeed gaat nu de zuigers exact laten namaken bij Arial en zelfs nog ietsjes verbeteren aan de klepuitsparingen om een betere verbranding van het mengsel te bekomen.
Bovendien zouden de kleppen van de cylinderkop de zuigers kunnen raken !!!
Dus vandaar dat de 2 motorblokken totaal verschillend zijn en niet uitwisselbaar.....
Dus.... volgende stap is nu van het oude motorblok aan te passen aan de nieuwe zodat we deze situatie niet meer opnieuw beleven. (zodoende zijn we weer vertrokken in de kosten,hé .... the never ending story.
Zo... dit was onze technische babbel voor vandaag, racen is ook bijleren in techniek en defecten hebben zo hun voordelen;)
Groeten
Luc Vdc