Luc VDC
09-07-2007, 12:30
Voor de 2de manche Bsc op 12/07 moet ik helaas verstek laten.
M'n mecano Mathieu heeft na het horen van een vervaarlijke tik in het motorblok moeten vaststellen dat 1 zuiger krassen vertoonde en neigingen had om te kantelen in het motorblok. ....oorzaak?? (slechte inloopolie bij vermogentest en rodage op de bank????????)
Hij durft me niet laten racen want stel aan 8400 t/m dat een zuiger kantelt dan kan je de onderdelen van de motor van het circuit rapen!
Aangezien de zuigers van een Italiaanse leverancier zijn was het hopeloos om deze tijdig te bekomen.... bovendien pfff, slechts 1 zuigertje dat is de moeite niet hoor !
Geen nood dacht ik .... we gebruiken het motorblok van de "oude" motor (iets minder geprepareert) en de cylinderkop van de nieuwe motor en zouden toch kunnen rijden en puntjes scoren om m'n 2de plaats in het kampioenschap veilig te stellen.
Dit mocht ook niet baten want bij nazicht voor alle zekerheid zit in het 2de motorblok ook 1 zuiger (!!!) welke barstjes vertoont, andere zuiger plaatsen is niet mogelijk wegens overmaat en de (overmaat) arial zuigers zijn ook niet in stock bij een Belgische leverancier .... bovendien zijn het totaal 2 verschillende motorblokken en niet over te bouwen.
Dus de race (zucht) zonder megane 45 en helaas donderen we omlaag op de tabellen van het kampioenschap.
Ik zag het echt zitten dit jaar.....
Om deze reden verhandel ik m'n racenummer 45 (éénmalig) voor de volgende race.... zie thread TE KOOP/TE HUUR enz...
Groeten
Luc Vdc (alias pechduivel)
M'n mecano Mathieu heeft na het horen van een vervaarlijke tik in het motorblok moeten vaststellen dat 1 zuiger krassen vertoonde en neigingen had om te kantelen in het motorblok. ....oorzaak?? (slechte inloopolie bij vermogentest en rodage op de bank????????)
Hij durft me niet laten racen want stel aan 8400 t/m dat een zuiger kantelt dan kan je de onderdelen van de motor van het circuit rapen!
Aangezien de zuigers van een Italiaanse leverancier zijn was het hopeloos om deze tijdig te bekomen.... bovendien pfff, slechts 1 zuigertje dat is de moeite niet hoor !
Geen nood dacht ik .... we gebruiken het motorblok van de "oude" motor (iets minder geprepareert) en de cylinderkop van de nieuwe motor en zouden toch kunnen rijden en puntjes scoren om m'n 2de plaats in het kampioenschap veilig te stellen.
Dit mocht ook niet baten want bij nazicht voor alle zekerheid zit in het 2de motorblok ook 1 zuiger (!!!) welke barstjes vertoont, andere zuiger plaatsen is niet mogelijk wegens overmaat en de (overmaat) arial zuigers zijn ook niet in stock bij een Belgische leverancier .... bovendien zijn het totaal 2 verschillende motorblokken en niet over te bouwen.
Dus de race (zucht) zonder megane 45 en helaas donderen we omlaag op de tabellen van het kampioenschap.
Ik zag het echt zitten dit jaar.....
Om deze reden verhandel ik m'n racenummer 45 (éénmalig) voor de volgende race.... zie thread TE KOOP/TE HUUR enz...
Groeten
Luc Vdc (alias pechduivel)