View Full Version : Ronde van Frankrijk
Vond het raar dat er hier niks werd over gezegt. Wie is de favoriet volgens jullie?
Heb vandaag voor de eerste keer een echte cours gezien. Rest van de dagen was altijd maar het zelfde verhaal. Vluchters laten gaan en dan juist voor de finish inhalen om daar na een masse sprint te doen. De aankomst in Gent was wel mooi. De knecht verslaat zijn "baas". Ik hoop dat deze tour eentje word zonder doping schandalen. Maar goed dat we dit niet hebben in de autosport:D ( Ik ken toch geen verhalen erover in de autosport)
Ik volg de tour niet echt (autosport volgen neemt al genoeg van mijn tijd in :p), maar euh, ik weet zeker dat dit onderwerp wel niet thuishoort in het onderdeel Rittensport. ;)
Tot nu toe al iedere aankomst gezien.
Ik schakel altijd in voor de laatste 30 km.
Al mooie sprints gezien, met gisteren Boonen die zen eerste ritzege in de Tour 2007 pakt. Boonen zit nu ook lekker stevig in het groen.
Als eindwinnaar hoop ik op Klöden of Vinokourov. 2 renners die zeker verdienen te winnen.
En geen spoor van doping in de autosport? Roep maar niet te luid ;)
Ik volg de tour niet echt (autosport volgen neemt al genoeg van mijn tijd in :p), maar euh, ik weet zeker dat dit onderwerp wel niet thuishoort in het onderdeel Rittensport. ;)
HAHAHAHA Nu ik bijvoorbeeld de post van de ronde van vlaanderen open zie ik dat het over de ronde voor auto's gaat. Ik dacht bij rittensport eerst aan wielrennen. Verplaatsen of verwijderen dan maar. :+ :o
Geen spoor van doping in de autosport
Zou het toch zeer raar vinden. Heb sport gestudeerd en als je de voor en nadelen ziet "als ze het gebuirken" zou het alleen nadeel geven. Maar goed ik blijf erbij dat er niks gebruikt wordt.
HAHAHAHA Nu ik bijvoorbeeld de post van de ronde van vlaanderen open zie ik dat het over de ronde voor auto's gaat. Ik dacht bij rittensport eerst aan wielrennen. Verplaatsen of verwijderen dan maar. :+ :o
Ziezo, dit lijkt mij een geschikte lokatie ;)
Als fervent rittensporter kan ik uiteraard geen fietsen dulden in het rittensportdraadje :rolleyes:
Ziezo, dit lijkt mij een geschikte lokatie ;)
Als fervent rittensporter kan ik uiteraard geen fietsen dulden in het rittensportdraadje :rolleyes:
Ja sorry klein vergissing. Rittensport in de autosport in mij niet zo bekend als ik eerlijk moet zijn daarmee dat ik direct dacht aan wielrennen. Excuseer mij:o
Ondanks de valpartij van Vinokourov blijft hij voor mij favouriet.
Ondanks de valpartij van Vinokourov blijft hij voor mij favouriet.
Als hij de bergen overleeft.:+ Net als onze belgische trots Boonen, die zag de bergen vorig jaar ook niet zitten.:)
Hoe zit het feitelijk met Pereira Sio? Is zo stil rond hem geweest dit jaar. Geen goede vorm? Lijkt mij toch nog altijd een kanshebber om voor de 2e keer op rij de Tour te pakken.
Voor de rest Kloden, Vino ...
Spijtig van de vele schandalen, Di Luca ... Piepoli ... enz
Bart.Vandecavey
15-07-2007, 10:04
Hoe zit het feitelijk met Pereira Sio? Is zo stil rond hem geweest dit jaar. Geen goede vorm? Lijkt mij toch nog altijd een kanshebber om voor de 2e keer op rij de Tour te pakken.
Ik denk niet dat ze hem nog eens 20 minuten zullen cadeau doen zoals vorig jaar...
Toch een echte berggeit die Rasmussen. Vorig jaar won hij ook al een echte bergrit. Geel, rit en bolletjes trui is een mooie beloning.
Toch een echte berggeit die Rasmussen. Vorig jaar won hij ook al een echte bergrit. Geel, rit en bolletjes trui is een mooie beloning.
En een andere vaststelling die niet onbelangrijk is: Vino blijft kopman bij Astana ondanks dat Klöden hem los uit het wiel reed op de laatste beklimming. Klöden wachtte Vino dan maar op wanneer hij uit het peleton gereden werd. Maar de allergrootste verrassing vind ik toch Christophe Moreau. Die kerel was goed in de Dauphiné, maar hij heeft zijn uitstekende vormpijl blijkbaar kunnen vasthouden.
Prachtige etappe vandaag :applaus:
En een andere vaststelling die niet onbelangrijk is: Vino blijft kopman bij Astana ondanks dat Klöden hem los uit het wiel reed op de laatste beklimming. Klöden wachtte Vino dan maar op wanneer hij uit het peleton gereden werd. Maar de allergrootste verrassing vind ik toch Christophe Moreau. Die kerel was goed in de Dauphiné, maar hij heeft zijn uitstekende vormpijl blijkbaar kunnen vasthouden.
Ze hadden Kloden beter kunnen laten rijden ipv wachten op Vino. Kloden lijkt me beter in vorm en kan een goede tijdrit rijden.
Moreau heeft inderdaad goed gereden. Op het moment is het moeilijk te zeggen wie de Tour gaat winnen. Rasmussen heeft erg goed gereden maar zal in de tijdritten in totaal een minuut of 8 aan de broek krijgen, dus als hij de Tour wil winnen zal hij tijdens de bergritten opnieuw in de aanval moeten.
Rasmussen kan normaal toch nog een redelijk tijdrit rijden. Als hij zich maar niet aanstelt zoals 2 jaar geleden ...
Over Pereira Sio, hij was vandaag toch al maar voor Vino ...
Ik vond het meest interessante feit van de etappe toch het 'verhaal Rogers'. Tot in de afdaling van de Col de Rosseler (of zoiets :confused: ) leek hij een fantastische zaak te gaan doen ivm eindwinst in de Tour. Maar die val bleek achteraf toch ernstiger dan eerst gedacht. Toch veel respect voor Rogers dat hij bleef proberen ondanks de ondraaglijke pijn :worship: !
Borat was er ook:
http://us.i1.yimg.com/us.yimg.com/p/sp/getty/ac/fullj.getty-tdf2007-cycling-feature_12_49_03_pm.jpg
:D :worship::D
Ik heb een hekel aan de Tour ;), vanwege een of andere heuvel-etappe was de start van de DTM in Mugello verschoven. Rond etenstijd op zondag :(
Is Tomas Enge niet eens een tijdje geschorst geweest om dopingredenen ?
Ik heb een hekel aan de Tour ;), vanwege een of andere heuvel-etappe was de start van de DTM in Mugello verschoven. Rond etenstijd op zondag :(
Smaken verschillen. DTM kennende kan ik me niet voorstellen dat de race spannender was dan de etappe.
Ik snap die Duitsers overigens niet. Waarom verschuiven ze die DTM race naar een later tijdstip? Ze doen dat natuurlijk zodat men eerst de hele etappe uit kan zenden voordat de DTM race start, echter net als vorig jaar was de DTM race al gestart voordat de renners binnen waren. Waarom niet gewoon de race 30 of 60 minuten vervroegen? Eventueel gewoon de Tour uitzending tussen 13:50 en 15:10 onderbreken voor DTM.
Is Tomas Enge niet eens een tijdje geschorst geweest om dopingredenen ?
Canabis meen ik (denk overigens niet dat hij daardoor sneller is gaan rijden :D)
Hey
Weet iemand wat er met O'Grady gebeurd is? Hij is gevallen, lijkt me...en hij schijnt ernstig gewond te zijn. Maar ik heb nergens gezien hoe dat gebeurt is.
O Grady is in de afdaling van de Roselend gevallen, zoals enkele anderen. Tegen een van die muurtjes of houten "vangrails" geklapt en redelijk zwaar geblesseerd.
Is nooit in beeld geweest, gebeurde in de achtergrond
lees ook:
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/sporza/wielrennen/Tour_2007/verslagen/1.154401
Nicki_Mks
17-07-2007, 08:42
Smaken verschillen. DTM kennende kan ik me niet voorstellen dat de race spannender was dan de etappe.
Ik snap die Duitsers overigens niet. Waarom verschuiven ze die DTM race naar een later tijdstip? Ze doen dat natuurlijk zodat men eerst de hele etappe uit kan zenden voordat de DTM race start, echter net als vorig jaar was de DTM race al gestart voordat de renners binnen waren. Waarom niet gewoon de race 30 of 60 minuten vervroegen? Eventueel gewoon de Tour uitzending tussen 13:50 en 15:10 onderbreken voor DTM.
Door het uitlopen van de rit hebben ze dan ook nog het eerste derde van de race gemist, waarvan ze enkel de start hernomen hebben...
Voor volgend jaar hoeft men waarschijnlijk geen DTM koers te laten starten na de uitzending van de Tour:
Duitse tv boycot Tour na nieuw dopinggeval
De Duitse televisiezenders ARD en ZDF hebben per direct berichtgeving over de Tour de France beëindigd. Aanleiding is een nieuw Duits dopinggeval, waarbij Patrik Sinkewitz is betrapt op het gebruik van testosteron.
http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_24_uur/artikel/asp/artnr/161251/
Voor volgend jaar hoeft men waarschijnlijk geen DTM koers te laten starten na de uitzending van de Tour:
Ja, nu hadden ze een speciale nieuws uitzending gehouden om toch een beetje ervan te laten zien. Vind het niet slecht. Als er doping bij gemoeid is de boel stop zetten!
Ik begin meer en meer een hekel aan DTM te krijgen. Het blijven dan wel bloedmooie en prachtige auto's. Ze hebben met hetzelfde probleems als F1 te kampen. Te veel aerodynamica. Ik heb nog nooit zo slechte DTM races gezien als dit seizoen. De race in Mugello was daar een perfect voorbeeld van. Ekström geraakt gewoon niet voorbij Hakkinen.
Nicki_Mks
24-07-2007, 17:27
En schandaal 346 is losgebarsten... Echt, wie kijkt in 's hemelsnaam nog naar deze sport om andere redenen dan men naar Familie kijkt...
Ach, dat ze die doping toch vrijlaten, maar wel vermelden wat ze genomen hebben. Zo kan je dan de renners indelen in
GT1, GT2, GT3 en GT4 :D
Ach, dat ze die doping toch vrijlaten, maar wel vermelden wat ze genomen hebben. Zo kan je dan de renners indelen in
GT1, GT2, GT3 en GT4 :D
Dat is een mogelijkheid :D
Toch kijk ik weer uit naar de bergetappe van morgen.
Nicki_Mks
25-07-2007, 18:54
2 down, 19 to go... :D
2 down, 19 to go... :D
Eigenlijk is dat toch erg. Dan hebben ze al zo veel controles en weten ze dat de kans omgepakt te worden groot is, lopen er nog tegen de lamp:frusty: . Jammer voor de belgen die moeten terugkomen.
En jawel, Rasmussen is door zijn eigen werkgever uit de tour gezet!
Kan een sport zoiets uberhaupt overleven? Welk bedrijf wil zich nog afficheren met dergelijke praktijken?
toffe tour... de winnaar zal niet de beste zijn, maar diegene die niet op doping wordt betrapt :s
En jawel, Rasmussen is door zijn eigen werkgever uit de tour gezet!
Kan een sport zoiets uberhaupt overleven? Welk bedrijf wil zich nog afficheren met dergelijke praktijken?
De profwielrennerij is al jaren dood, alleen weten die mannen dat precies nog niet... En welk bedrijf? Wel ieder bedrijf dat er nu aan meedoet zou ik zo zeggen. Veranderde de zaak Festina iets aan heel het gebeuren? Er werd voorspeld van wel, Festina zou er onder lijden enz. Maar niks is minder waar gebleken. Er wordt nog steeds geslikt en gespoten dat het een lieve lust is en Festina verkoopt nog altijd horloges. Rabobank zal er ook geen spaarcent minder door ontvangen, de reclame dat die mannen al gehad hebben... De wielrennerij zal ook dit overleven hoor.
toffe tour... de winnaar zal niet de beste zijn, maar diegene die niet op doping wordt betrapt :s
Het was allemaal zo voorspelbaar. De eerste week van de Tour kwamen die jongens nauwelijks vooruit. Steevast te laat op schema en aankomsten nooit vroeger dan 18.00. Niet dat ze gewandeld hadden, want ze zagen er toch vermoeid uit. Tot de Alpen naderden. Plots kon het tempo wel omhoog en werd er weer in goeie ouwe stijl gekoerst. Geen wonder, daar is het misgegaan. De eerste week heb ik nog gekeken. Toen je gewoon kon zien dat er weer geslikt werd, heb ik afgehaakt en naar geen enkele rit meer gekeken. 't was immers gewoon aftellen tot de eerste meldingen van bedrog gingen binnenkomen. Het heeft in dat opzicht nog lang geduurd eigenlijk.
En hoe kunt gij met al die dopinggevallen nog oordelen wie de beste is?
Ik vind dat de schuld (ook) vooral bij de media ligt, overdreven druk. Presteren, presteren, commerce, commerce.
Het tempo waaraan die mannen de bergen opstuiven is abnormaal, onmenselijk?
Ik vind dat de schuld (ook) vooral bij de media ligt, overdreven druk. Presteren, presteren, commerce, commerce.
Ik denk niet dat die gasten doping gebruiken omdat de druk van de media zo overdreven is. In de atletiek werd er (nu nog misschien, dat weet ik niet) flink geslikt, terwijl de media druk daar toch veel minder is en er ook veel minder geld te verdienen valt. Ik denk dat ze vooral pakken omdat ze de eerste willen zien, zoals schooljongetjes die vechten onder elkaar om te zien wie de sterkte is. Valsspelerij is van alle tijden en alle sporttakken. In de autosport wordt er aan van alles en nog wat, dat mechanisch is, geprutst door valsspelers. Wielrenners en atleten hebben alleen zichzelf om mee te prutsten, gezien zíj en niet een mechanisch toestel het verschil moeten maken, toch?
Slechte verliezers zijn het die hun toevlucht nemen tot.
Omdat wielrennen nog steeds veel publiciteit genereerd. Is een van de effectiefste vormen van sponsoring.
wielrennen heeft het al eens overleefd, in 98
Omdat wielrennen nog steeds veel publiciteit genereerd. Is een van de effectiefste vormen van sponsoring.
Ondanks het feit van al die dopinggevallen blijft de media veel aandacht geven aan deze charels. Jammer, heel jammer...
Ik kan alleszins niet begrijpen dat zulke grote bedrijven hun naam aan deze mannen willen blijven linken.
Wat een tijdrit. Was de moeite waard om te kijken. Ik hoop dat ze morgen nog echt gaan koersen ipv. champange drinken.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.