PDA

View Full Version : eerste screenshots GP4


Raceboy
13-02-2002, 00:20
http://www.grand-prix.4players.de:1089/gp4/screenshots.html

JPMontoya
14-02-2002, 13:03
HIER ZIJN DE ECHTE SCREENSHOTS

http://www.overgame.com/img_bd/4315/033670.jpg
http://www.overgame.com/img_bd/4315/033739.jpg
http://www.overgame.com/img_bd/4315/033741.jpg
http://www.overgame.com/img_bd/4315/033669.jpg

Finish
14-02-2002, 17:08
Mjah, F1 2001 mét updates ziet er toch nog ietske knapper uit
:)

Raceboy
14-02-2002, 17:18
mooie graphics is maar een leuke extra het belangrijkste is een goede gameplay.

JPMontoya
14-02-2002, 19:51
JA ziet er goed uit maar je moet rekening houden met de imense PATCH mogelijkheden van gp4 , net zoals bij GP3
gp3 2000 ziet er niet zo super uit maar met een patch van 120mb van Ralf Hummerich wordt dit een super cool game !

Werner333
14-02-2002, 20:53
Hola!
Zie ik daar verschillende car shapes??????
Eindelijk!!!!
Nu heb ik een reden om een nieuwe PC te kopen.

Raceboy
14-02-2002, 21:25
Originally posted by Werner333
Hola!
Zie ik daar verschillende car shapes??????
Eindelijk!!!!
Nu heb ik een reden om een nieuwe PC te kopen.

da had ik vorig jaar voor nascar racing 4

FleaBite
14-02-2002, 22:53
Originally posted by JPMontoya
JA ziet er goed uit maar je moet rekening houden met de imense PATCH mogelijkheden van gp4 , net zoals bij GP3
gp3 2000 ziet er niet zo super uit maar met een patch van 120mb van Ralf Hummerich wordt dit een super cool game !

F1 2001 kan je ook ongelooflijk goe patchen zenne. En veel gemakkelijker. Je plaatst gewoon de bestanden die je veranderd hebt (zij het nu textures of 3d modellen) in de directory van de wagen of het circuit dat je wil wijzigen, en voila, gepatched.

Heb je trouwens al de GT mod gezien voor F1 2001? Da's nu es een patch.

Lambo
15-02-2002, 16:56
Ok, de graphics kunnen waarschijnlijk nog beter, maar ze zien er nu al meer dan in orde uit. Maar het belangrijkste is inderdaad de gameplay, en die is bij de GP-titels onovertroffen vind ik. Zowel voor GP1, GP2 en GP3 was dit uitmuntend. GP4 zal op zijn beurt op dat gebied wellicht ook weer het neusje van de zalm zijn...

FleaBite
27-02-2002, 21:15
Hierzie (http://autoracing.cidadeinternet.com.br/gponline/gp4.htm) , nieuwe screens. Zie ik daar environment mapping op die Jaguar?

Finish
27-02-2002, 21:22
't zou zowat tijd worden. EA Sports F1 2000 had zelfs al environment mapping, nog voordat GP3 uitkwam.

Als ze nu hun regeneffecten uit GP3 mooi integreren in GP4 en de wagens qua uitzicht en carshape niet allemaal dezelfde maken mogen we ons natuurlijk aan een prachtspel verwachten.

We'll see...

Raceboy
27-02-2002, 21:25
laten we ook hopen voor een "echte" multiplayer deze keer. niet zo een hotlaps maar een echte race met 22 deelnemers.

FleaBite
27-02-2002, 21:38
Originally posted by raceboy
laten we ook hopen voor een "echte" multiplayer deze keer. niet zo een hotlaps maar een echte race met 22 deelnemers.

vergeet het maar, geen internet multiplayer ondersteuning, enkel in LAN (maar misschien komen er nog third-party tooltjes uit)

airco
27-02-2002, 22:44
komaan ffs. We kunnen al 10 jaar quaken opt internet.

Maar int jaar 2002 kunnen we nog geen 1 internet-formule1 spelletje spelen. Enkel GPL, maar dan nog. Dat loopt ook niet echt van een leien dakje he.

airco

Raceboy
27-02-2002, 22:47
Originally posted by airco
komaan ffs. We kunnen al 10 jaar quaken opt internet.

Maar int jaar 2002 kunnen we nog geen 1 internet-formule1 spelletje spelen. Enkel GPL, maar dan nog. Dat loopt ook niet echt van een leien dakje he.

airco

als ge dan ziet dat papyrus er met nascar racing 4 in slaagt om 43 !! spelers tegen elkaar te laten racen dan denkte toch wel da ze bij die F1 spellekes aan het knoeien zijn ze. Wat kan er nu leuker zijn dan online met 22 op eau rouge afstormen.

airco
27-02-2002, 22:51
tja voor lan-only games zijn er ook oplossingen zene.

www.occ.nu

Daar vind je zowat alle info over de beste (lees niet de grootste) LAN-party in België. Deze lan's zijn vrij hard gericht op shoot-emups. Mor ik wil der desnoods wel is een F1-gametje gaan spelen zene.

Voor de rest neemt iedereen zijne PC mee, een stukje netwerkkabel, en ge gamet van vrijdagavond tot zondagavond. You'll find me there from 12/04 tot 14/04 ;)

airco

Raceboy
27-02-2002, 22:55
Originally posted by airco
tja voor lan-only games zijn er ook oplossingen zene.


Voor de rest neemt iedereen zijne PC mee, een stukje netwerkkabel, en ge gamet van vrijdagavond tot zondagavond. You'll find me there from 12/04 tot 14/04 ;)

airco

das zo maar eenmalig he we zouden altijd tegen elkar moeten kunnen racen. man men punten zouden zakken ;)

airco
27-02-2002, 23:14
Allé wat ge nu zegt. Moet ge niet vragen wat hier de laatste jaren is gebeurd met mijn UnrealTournament en depaddock verslaving.

airco

FleaBite
01-03-2002, 16:02
btw, Airco, gaat gij naar M²?

airco
01-03-2002, 21:25
Nee, kzijn op skiverlof dan ...

Voor de rest hebek het eigenlijk nie zo voor M2.
M2 is TE groot geworden, is ongezellig, en ge moogt der mor beperkt zuip meebrengen. Gelijk wij ne Jenever-clan zijn wilt da nogal is ambras geven.

Ook dat het netwerk de vorige keer pas zaterdagmorgen macheerde, en voor de rest retesloom was vondek nie echt fun. Geef mij dan mor OCC. Lannekes voor 500 man, in een optimale sfeer (veel hardcore-lanner's), en met een goe netwerk, goei (en goedkoop) eten, ...
Ik hekel eigenlijk het supercommercïele in M2. Iemand die gewoon op bezoek komt moet bv al 3 eurokes betalen.

Nie dak nie zou gaan moestek kunnen zene. Ik doen azowa 10 lans op jaarbasis, dus moestek kunnen zouek der zeker bijzijn.

airco

Finish
03-03-2002, 22:26
http://www.gpx.it/gp4/screenshots/cockpit_gp4.jpg

eerste cockpit screenshot van GP4. D'r lijkt me niet veel veranderd :)

krikke
03-03-2002, 22:44
Juist, en het eerste dat me opvalt is dat de zitpositie wel héél hoog is..., maar kom, dat valt te tweaken (lap, we zijn al aan het tweaken, en het spel is nog niet uit, en nog minder af...)
Ook de graphics zijn niet echt denderend te noemen. Het detail van de wagens is minder goed dan F1 2001, en de kleuren doen nogal cartoonachtig aan, naar mijn bescheiden mening.
Ik hoop dat de gameplay wat in orde is, en de AI natuurlijk.
Weet er iemand of de West brothers nog leven? Die werkten ook aan een veelbelovende titel...

FleaBite
03-03-2002, 22:46
Ik zou zeggen dat ze daar nog nie aan gewerkt hebben, maar anderzijds, waarom zouden ze dan screenshots daarvan releasen? Ik zou graag een wat "actievere" cockpit zien (met handen en zo, en de mogelijkheid om links en rechts te kijken)

FleaBite
03-03-2002, 22:48
Originally posted by krikke
Weet er iemand of de West brothers nog leven? Die werkten ook aan een veelbelovende titel...

Ik hoop het, da spel zag er zeer goe uit. Maar als ze nog lang wachten, dan denk ik dat DTM Race Driver hen wel eens zou kunnen aftroeven.

krikke
03-03-2002, 22:49
Wanneer kwam die er weer aan?

Raceboy
03-03-2002, 23:21
Originally posted by krikke
.
Weet er iemand of de West brothers nog leven? Die werkten ook aan een veelbelovende titel...

hier hedde hun spel se

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B00005X85M/qid%3D1012345387/sr%3D1-9/ref%3Dsr%5F1%5F74%5F9/104-3175763-6925542

krikke
04-03-2002, 00:17
Positief. Volgens mij moesten ze het wat kalmer aan doen omdat het gemiddelde systeem wat te licht zal geweest hebben om het spel deftig te draaien..Ze zijn er in elk geval al een lange tijd aan bezig...

FleaBite
04-03-2002, 23:15
Vergeet die slechte cockpit! Da kan mij nie meer schelen, nadat ik deze screens gezien heb:

http://dynamic2.gamespy.com/~hg/forums/attachment.php?s=&postid=245729

http://dynamic2.gamespy.com/~hg/forums/attachment.php?s=&postid=245731

http://dynamic2.gamespy.com/~hg/forums/attachment.php?s=&postid=245730

Die onboard camera vind ik zeer goed, en de monitor terwijl je in de pit staat. Nu heb je tenminste iets om naar te kijken, en er hoeft gaan accelerated time optie meer in :) (natuurlijk wel, maar het is niet meer zó nodig)


*mod* heb nog meer screens gevonden, waar deze hierboven ook bijstaan:

Screenshot galore (+ artikel) (http://www.computerandvideogames.com/news/news_story.php?id=26061)
En de hoofdpagina (http://www.computerandvideogames.com/front_index.php) van die site

Oneliner
04-03-2002, 23:27
Amaai, die pit-schermpjes das we lstoer, idd es iets om die acceleration-knop wa minder te verkrachten :) :)

Finish
04-03-2002, 23:35
whola, da ziet er al stukken beter uit !

FleaBite
04-03-2002, 23:37
ik vind eigenlijk vooral die eerste shot indrukwekkend: die HUD is prachtig, let ook es op het kaartje van het circuit (is niet echt nodig, maar wel schoon gedaan), de positie van de camera is bijna perfect (iets te veel naar achter), het circuit ziet er heel goed uit (de GPS data is goed gebruikt geweest :) ), nu is alles helemaal 3D gemodelled (in GP3 waren alle gebouwen plat en vierkantig), het ziet eruit alsof er motion blur is (wat een cool effect is, en misschien bijdraagt aan het gevoel van snelheid), de banden zien er prachtig uit (ik weet het, het zijn maar banden, maar ik denk dat dit het eerste spel is dat de banden zo goed weergeeft :D ), de wagen ziet er goed gemodelled uit (vanuit deze camera toch), en de 3D engine ziet er niet zo verouderd uit (ook weer, vanuit déze camera gezien) (hier kan je nu ook goed zien dat er environment mapping gebruikt wordt).

Nu hopen dat de gameplay en de AI in orde is (maar we kunnen daar waarschijnlijk wel op vertrouwen, en ik als keyboard-speler hoop echt dat ze de wagen niet op rails laten lopen als je met een keyboard speelt. En misschien ook wat verschillender textures gebruiken voor de graskant.

Misschien toch nog wat verbeteringen aan te brengen: die helm kan wat beter gemodelled zijn, en over het algemeen mogen ze wat meer polylijnen gebruiken voor de wagen (en de helm).

airco
04-03-2002, 23:43
mja deze laatste shot's zijn al deftig ...

bij dat vorige shot wou ik zeggen van ... mijn F1-spel op 8-bit sega doet beter .....

nu zitten ze op het niveau van GP3, nog een beetje, en ze zijn er ..

airco

Sway Bar
05-03-2002, 12:13
boa al één groot nadeel, geen multiplayer :mad:

Werner333
05-03-2002, 16:22
Originally posted by FleaBite
hier kan je nu ook goed zien dat er environment mapping gebruikt wordt

Vergeef me mijn onwetendheid, maar verklaar dat "environment mapping" eens A.U.B. :o

airco
05-03-2002, 16:39
als ik me niet vergis .... ben op grafische termen ook geen held, is environment mapping het feit dat bv de omgeving zichtbaar is op de reflectie van iemand's helm. Ipv van een helm die de gewone kleuren heeft, worden deze kleuren beïnvloed door zonlicht, waardoor het als het ware een spiegel wordt. En in die spiegel zijn bv bomen zichtbaar rondom het circuit.

something like that in ieder geval.

airco

FleaBite
05-03-2002, 17:41
yep, that is correct :)

Sway Bar
05-03-2002, 18:16
euhm maar met die 3D stuff heb je al ne deftige pc nodig...

Kwas eigenlijk groot teleurgesteld toen GP3 uitkwam, khad toen een deftige PC (P3 500Mhz met Geforce) en ik verschoot hoe "slecht" het beeld wel was....... en ik zie dat eigenlijk met GP4 ook wel gebeuren, zeker met die enviroment mapping etc :(

iemand een idee van de systeem eisen?

FleaBite
05-03-2002, 18:47
bwa ik denk dat da zal meevallen zenne. Ik draai GP3 zeer goed met mijn TNT2'ke (maar donderdag zal da nen Geforce2 zijn, yipeee (hoewel niet direct het powerbeest van het moment ben ik wel content ermee, zeker omdat ik hem nie moe betalen :D ) ). En de gfx engine van GP4 ziet er , behalve de nieuwe grafische effecten, niet zo anders uit dan die van GP3. Als ze nu besluiten van toch meer polylijnen toe te voegen aan de wagens en zo (wat ik zeker op prijs zou stellen), dan kan het spel misschien wat meer vereisen van je HW. Het hangt ook van je eigen eisen af he, als je per sé op 1280*1024 met volledige details wilt spelen, dan ga je natuurlijk een deftige configuratie nodig hebben. Ik ben bijv. al content met 640*480 en goed detail (niet full, als't maar schoon is). Daarom dat ik mijn TNT2'ke zo lang heb kunnen gebruiken.

Werner333
05-03-2002, 18:54
Thx voor den uitleg

FleaBite
06-03-2002, 12:29
Minimum


Windows® 95/98/Me/XP
Processor: Intel Pentium (r) II 400 MHz or equivalent
Memory: 64MB RAM
Video: 16MB DirectX 8.0 compatible Video Card
CD-ROM drive: 4xCD
Hard Drive: 100 MB
Sound: DirectX 8.0 compatible Sound Card
DirectX 8.0 (supplied with game)



Recommended


Windows® 95/98/Me/XP
Processor: Intel Pentium (r) III 750MHz or equivalent
Memory: 128MB RAM or more
Video: 32MB DirectX 8.0 compatible 3D Card
CD-ROM drive: 16xCD
Hard Drive: 600 MB
Sound: 100% DirectX 8.0 Hardware Accelerated Sound Card with EAX Support
DirectX 8.0 (supplied with game)




bron: alphaf1.com (http://gp4.alphaf1.com/)

airco
06-03-2002, 14:41
die minimum systeemvereisten zou ik toch mee een kilo'ke zout nemen zene. 64 Mb ram, en dan deftig kunnen spelen, yeah right.

Ooit trouwens al eens geprobeert om windows XP te draaien op nen 400 Mhz en 64 meg ram, dan zitten alle system resource al vol van uwen windows XP alleen.

airco

FleaBite
06-03-2002, 15:03
tjagh, maar ze zeggen ook nie dat je het dan deftig zál kunnen spelen he. :rolleyes:

Raceboy
06-03-2002, 17:50
Originally posted by airco

Ooit trouwens al eens geprobeert om windows XP te draaien op nen 400 Mhz en 64 meg ram, dan zitten alle system resource al vol van uwen windows XP alleen.

airco

logisch de minimum systeem eisen voor windows XP zijn minstens 128MB ram

airco
06-03-2002, 18:29
tja, en dan zou GP4 op nen windows XP draaien mee 64 MB ram. NOT

airco

Bart.Vandecavey
06-03-2002, 20:33
Misschien bedoelen ze dat ge voor GP4 alleen al 64 MB en plus nodig hebt hé

Raceboy
07-03-2002, 14:48
JJ had een scoop door als eerste Nederlander met GP 4 te mogen spelen. En wat alle sites straks ook voor plaatjes brengen, ze waren er niet bij en zullen er voor de release ook niet bij zijn. Nog unieker. JJ sprak met Geoff Crammond zelf en dat was voorheen nog geen journalist gelukt. Om het te bewijzen publiceren we een foto van de twee.

uit de PU nieuwsbrief. allemaal kopen dus de 22ste maart PU nr4 :)

Finish
07-03-2002, 19:12
http://www.xbox.com/cms/images/games/f12001/sim-f12001-0006.jpg

Environment mapping ? bekijk die helm eens. Dàt is environment mapping !

F1 2001 op de Xbox

Raceboy
07-03-2002, 19:32
182MPH in 2de ?

Oneliner
07-03-2002, 20:28
Daar staat wel degeleijk een 7 hoor raceboy :p

Raceboy
07-03-2002, 20:36
Originally posted by Oneliner
Daar staat wel degeleijk een 7 hoor raceboy :p

da ze een beter resolutie gebruiken :D

Sway Bar
07-03-2002, 21:50
euh XBOX :(
zie nu vanonder aan finish zijn picture...

ik begin al twijfels te krijgen zulle :confused:

FleaBite
07-03-2002, 23:24
wrom? ziet er toch goe uit?

airco
07-03-2002, 23:29
mja Dat is idd de environment mapping. Ik vind ze enkel wel vet overdreven hier zene. Tis schaduw ffs, en toch zoveel reflectie.

Voor de rest zijn het schone graphs, mor de kleuren staan nog wel freaky donker he.

airco

Oneliner
07-03-2002, 23:46
De Williams chauffeur steekt op de afbeelding precies ook zen linker hand op, of zie ik nu zoo slecht??? :)

Waarschijnlijk die minardi die iets verkeerd gedaan heeft :)

FleaBite
07-03-2002, 23:54
denk dat de enige animaties van de handen schakelen en tear-offs afscheuren zijn, dus zal zijn hand hier wel op weg geweest zijn naar zijn vizier, he.

De environment mapping is hier wel overdreven, ja. Maar ik 't is ook een beetje een arcade racer, dus alles is een beetje overdreven :D . Toch een mooi effect.

Finish
09-03-2002, 13:27
http://www.gpx.it/gp4/screenshots/0803-1.jpg

http://www.gpx.it/gp4/screenshots/0803-2.jpg

airco
09-03-2002, 19:22
Sommige dingen zijn knap ... tribunes, alle objecten naast de baan, de banden.

Maar die car-models vindek toch mor lelijk zene, zelfde geldt voor dienen helm. Je kan moeilijk stellen dat daar een fijne structuur inzit he.

airco