PDA

View Full Version : Probleempje met slot car


Mario
19-07-2007, 14:48
Hoi,
Ik ben sinds enige maanden de (trotse) bezitter van een Carrera Speedway Racing Pro-X baan. Hoeft het gezegd dat ik (en de twee zoons) er ons wel eens mee amuseren (als we tijd hebben en voldoende plaats kunnen creëren :rolleyes: ).

Sinds gisteren werkt echter een van de wagentjes plots niet meer. Als je hem gewoon op het spoor zet gebeurt er niets (geen lichtjes aan, dus eigenlijk geen contact vermoed ik) en hij rijdt uiteraard ook niet. Als je hem schuin in het spoor zet, dus alsof hij slipt, dan gaan de lichtjes wel en kan hij weer een paar centimeter rijden, totdat hij weer mooi recht staat. Dan is het weer gedaan. Zet je hem in de andere richting schuin (met de achterkant naar rechts i.p.v. links) dan is er evenmin een contact.

Iemand een idee wat hier het probleem is en of ik hem moet openvijzen ? Ik heb al eens de zilveren sleepdraadjes te vervangen, maar dat hielp niets. De auto is een Maserati MC12, Maserati Corse ALMS met code 30250.
Alvast bedankt voor elke tip (ik ben een complete leek). :)

MFahrer
20-07-2007, 08:10
Gewoon openvijzen die handel! Je zult waarschijnlijk zien dat één van de !stroomkabeltjes gekneld zit of een beetje losgekomen door een crash (bruuske harde beweging van het schoentje)! Dat gebeurt vaak hoor! Goeie remedie daartegen is het vastsolderen van die kabeltjes aan het schoentje - doe ik altijd!).

Trouwens... openvijzen moet je gewoon doen aan een slotcar! Als ik een 1/32 autootje koop is het eerste wat ik doe het boeltje openvijzen!

Hopelijk ben je hiermee gehoplen!

Mario
20-07-2007, 17:22
Ik denk inderdaad dat het dat is.
Ik heb de wagen opengehaald en de rode draad zat precies los. Nu zit hij wel degelijk los, maar hoe ik hem terug vast ga krijgen, is mij een raadsel.

Alvast bedankt voor de hulp ! :worship:

Mario
20-07-2007, 18:28
En over zelf solderen, zal ik maar helemaal zwijgen...

Mario
21-07-2007, 15:48
Allez, het euvel is hersteld, met dank aan mijn schoonvader. :D