PDA

View Full Version : uitlaat probleempje


PUG(z)OT
20-07-2007, 19:11
samen met mijn vader rij ik dus af en toe track days, in een 205 GTI

nu hebben wij laatst er een Gr N uitlaatlijn onder gestoken omdat deze toch bij de wagen was toen we die kochten, maar het probleem is dat we 1 a 2 dB boven die maximum 95 dB uitkomen...
we hadden zelf al iets proberen te fixen maar dat bleek niet voldoende te zijn

soms zie je dat zo zo een soort "demper eindstuk" op de uitlaat zette, maar ik vind hier geen info over

zijn er nog andere oplossingen?

grtz wesly

SamE30
25-07-2007, 16:28
Kijk eens op deze site:http://www.supertrapp.com/
Dit zijn eindstukken waarmee je het geluid kunt bepalen d.m.v. meer -of minder plaatjes te steken.
Ik heb zelf ook 4 uitlaten moeten maken voordat ik onder de 95db zat,met enkel open dempers lukt het meestal niet.
Denk ook aan het inlaat geluid,dus k&n weg!
Mvg,Sam.

C.R.T
25-07-2007, 16:31
Heb je misschien al geprobeerd een bocht naar beneden te plaatsen?
Ik heb al bij verschillende wagens dit gezien. Weet niet met zekerheid of dit werkt.

PUG(z)OT
25-07-2007, 18:22
thx voor de reply's

nee een bocht naar beneden hebben we nog niet geprobeert, we hadden vorige keer als nood oplossing er een blikje opgezet met aan 1 zijde een kleinerse opening, maar dat heeft niet gehouden...

de luchtfilter is een gewoon vervangelement van K&N en zo geen kelk.

jammer dat ik niemand ken met een dB meter als was t simpel om te experimenteren he :D

grtz

C.R.T
25-07-2007, 22:07
Ik los het op door van het gas te gaan bij de twee meetpunten. Op het einde van de sessie kan je het volgas proberen. Daarna de metingen gewoon opvragen. Ofwel altijd bij een andere wagen blijven. ALs je met twee aan de meting door komt telt ze niet.

Philken
30-07-2007, 20:42
Ik los het op door van het gas te gaan bij de twee meetpunten. Op het einde van de sessie kan je het volgas proberen. Daarna de metingen gewoon opvragen. Ofwel altijd bij een andere wagen blijven. ALs je met twee aan de meting door komt telt ze niet.

ik heb dat ook 1 keertje gedaan maar aangezien ik een beetje te luidruchtig was(106dB) hadden ze het rap door en hebben ze er een mobiel meetapparaat erbijgehaald:cool: en dienen met de zwarte vlag was een beetje:fight:

Jay
30-07-2007, 23:05
Een bocht naar beneden plaatsen helpt wel degelijk hoor, hierdoor komen je dB's onder de auto terecht en zal je dus waarschijnlijk ook minder dB's produceren!

Grtz

PUG(z)OT
12-08-2007, 20:47
het prototype zal nu vrijdag getest worden :D

onze pa heeft dus een buis gemaakt die 2/3e dicht is aan 1 zijde en dan vol gaten geboord, en die dan zo in onze uitlaat past., moest dit nie voldoende zijn hebben we nog een bocht liggen om er snel bij op te schroeven;)

we houden jullie op de hoogte :)

PUG(z)OT
17-08-2007, 20:54
zitten nu voldoende onder de geluidslimit :cool: (rond de 90 dB dacht k)