PDA

View Full Version : Porsche gaat richting rally-raids in 2004


Mark
13-02-2002, 22:35
dit monster zou volgens autosport (blad 7-2-2) vanaf 2004 als fabrieksteam deelnemen aan diverse Rally Raids..........

Ligt het aan mij, of is dat gedrocht gewoon lelijk.................

http://www.motortrend.com/feb01/cayenne/Cayenne.jpg

krikke
13-02-2002, 22:43
Tja, die voorkant ziet er nogal Russisch uit hé?

Sennake
13-02-2002, 22:51
Een Porsche jeep verdorie!
't Is eens iets anders, maar of het nu lelijk te noemen is...?

De iets ouderen onder ons zullen zich trouwens zeker herinneren dat Porsche hiermee niet aan zijn proefstuk is...

http://www.porsche.com/english/company/history/innovations/bilder/86_foto.jpg

http://www.porsche.com/english/company/history/innovations/bilder/84_foto.jpg

Raceboy
13-02-2002, 22:57
och zolang dat het gene multipla is :D

Werner333
13-02-2002, 23:04
Oerlelijk. Maar als ze er mee gaan racen zal hij ook wel oersnel zijn.

Mark
14-02-2002, 00:43
dat lelijk ding heeft dus wel een officiele deelname van Porsche aan Le Mans 2000 (mijn eerste keer) verhinderd. Na twee testsessies is de toenmalige Sportscar aan de kant geschoven. Men had de afdeling R & D nodig voor ditte.............................

stond in datzelfde artikel.......

Pascal
14-02-2002, 02:09
de Mevius : waag uw kans zou ik zo zeggen !!!!!!!!!!

C U

Rallyloverke
14-02-2002, 09:44
Ergens doet die Porsche Jeep denken aan een uitvergrote versie van de nieuwe Mini.

Trouwens, heeft Lada ook eens niet deelgenomen aan Dakar met een Porsche-motor?

Bart.Vandecavey
14-02-2002, 10:12
Originally posted by Johan
Ergens doet die Porsche Jeep denken aan een uitvergrote versie van de nieuwe Mini.

Trouwens, heeft Lada ook eens niet deelgenomen aan Dakar met een Porsche-motor?

Volgens mij zijn sommige Lada's ontworpen door het Porsche onderzoekcentrum (TAG, zeker als ik me niet vergis).

Oneliner
14-02-2002, 13:40
De allereerste look was was voor mij ook, amaai das precies ne mini, maar al snel bleek emù maar weinig van de mini weg te hebben.
Maarja, zolang ie maar senl is zouk zeggen

Lambo
14-02-2002, 16:21
Hmm, niet alles is juist wat hier wordt gezegd hoor.

Inderdaad, Porsche komt met een jeep, de Cayenne genaamd. Deze wordt dit jaar nog voorgesteld, en is vanaf begin volgend jaar te koop. Hij is terzelfdertijd ontworpen met de Volkswagen Touareg. Laat er geen twijfel over bestaan, het is en blijft een Porsche. De beelden die hier worden getoond, zijn natuurlijk nog computerbeelden. Ik heb al tientallen spionagefoto's gezien van de Cayenne, maar stuk voor stuk nog steeds zwaar gecamoufleerde exemplaren. Hoe de wagen er nog precies gaat uitzien, is nog zuiver giswerk. Dat de wagen eventueel zou deelnemen aan rally-raids, is ook het eerste dat ik van hoor, maar lijkt me eigenlijk wel logisch gezien het verleden van Porsche (mooi geïllustreerd door Sennake) en ook omdat het de eerste keer is dat Porsch een SUV gaat bouwen. De concurrentie met de Volkswagen Touareg, Mercedes ML en BMW X5 zal zwaar zijn, en rally-raids lijken de perfecte reclame.

Dat zowel de Porsche als de Volkswagen geen doetjes zullen zijn, mag wel blijken uit de motorisatie: een 3.2 liter V6 van ruim 300 pk en 450 pk sterke 4 liter V8. Bij Volkswagen wordt het nog wat straffer: daar zal de W12 worden ingebouwd (naast de W8 en vermoedelijk een V6 als instap model) Die W12 zit trouwens ook in andere kleppers zoals de Bugatti EB 16.4 Veyron (1001 pk !!!), de nieuwe Volkswagen Phaeton en de Audi A8 6.0L W12 (de krachtigste berline voor het ogenblik ter wereld met zijn 420 pk) en de snelste wagen voor het ogenblik: de Volkswagen Nardo (genoemd naar het Italiaanse circuit waar de wagen 9 snelheidsrecords vestigde). Toch geen klein bier...

En de opmerking dat Porsche Le Mans 2000 voor dit vehikel heeft laten schieten, klopt ook niet. Men heeft het laten schieten voor de adembenemend mooie Porsche Carrera GT, een roadster die 550 pk op de weg zet en in 2003 in beperkte mate zal worden geproduceerd.

Mark
14-02-2002, 20:25
Originally posted by Lambo


En de opmerking dat Porsche Le Mans 2000 voor dit vehikel heeft laten schieten, klopt ook niet.

Hoe weet je dat zo zeker? normaal gesproken zijn de berichten in Autosport zeer waarheidsgetrouw....................


In 2004 zou porsche een Fabrieksteam willen laten rijden, wat is nog niet bekend. zomer 2002 zou de beslissing vallen DTM, Rally RAids of Le Mans.

Lambo
14-02-2002, 20:32
Omdat in 2000 er nog geen sprake was van de Cayenne, en wel van de Carrera GT. De ingenieurs die vroeger in de race-afdeling zaten, werkten aan de Carrera GT, die trouwens niks anders is dan een race-wagen in straattrim... Er is toen toch zo op gereageerd toen men vroeg waarom Porsche niet meer aan Le Mans deelnam. Het kan natuurlijk zijn dat men wel al in het geheim aan de Cayenne aan het werken was, maar die zal toen nog in een zeer vroeg stadium van ontwikkeling gezeten hebben.
Maar als je foto's ziet van de Carrera GT, zal waarschijnlijk wel begrijpen wat ik bedoel ;)

Mark
14-02-2002, 20:52
die GT heb ik gezien, ennuh die is dus wel mega :)

Lambo
14-02-2002, 21:33
Heeft eindelijk ook groen licht gekregen voor productie. De prijs zou zo'n 400000 Euro bedragen. Even indrukwekkend als de wagen zelf

Bart.Vandecavey
15-02-2002, 10:15
Ik heb die Carrera GT al vanaf dat de eerste foto's gereleased waren als achtergrond op mijn scherm...

Lambo
15-02-2002, 16:59
hehe, Join the club :)