View Full Version : Total 24 uren van Spa 2007 - Warm Up en Race
Thomaske
28-07-2007, 09:30
Tijdens de Warm Up enkele warme momenten.
Net voor mijn neus in de nieuwe chicane gaat er een Ferrari af en gaat even van de grond. Alles HAD ik op beeld staan maar mijn camera doet de laatste weken wat raar en heeft deze automatisch verwijderd.
Ook is de PK Corvette in Combes eraf gegaan met Anthony aan het stuur. Zonder veel ergs.
Mvg...
bluelite
28-07-2007, 09:47
Met Bouvy aan het stuur
Wordt het ergens op tv uitgezonden? IK geloof dat kanaal twee dit vorig jaar deed.
Wat is eigenlijk de off site van de 24Hr? Blijkbaar geef ik de foute zoektermen in, want google geeft me geen resultaat. Misschien staat daar meer over zenduren. :)
Ok, ClubRTL zendt uit van
15h45 tot 16h50.
18h00 tot 18h35
20h05 tot 20h35
22h15 tot 22h40
Dat is al iets. :)
Eens zien of ik dieje post heb op mijn digibox. :D
Wat is eigenlijk de off site van de 24Hr? Blijkbaar geef ik de foute zoektermen in, want google geeft me geen resultaat. Misschien staat daar meer over zenduren. :)
http://www.total24hours.com/index_flash.asp
Ok, ClubRTL zendt uit van
15h45 tot 16h50.
18h00 tot 18h35
20h05 tot 20h35
22h15 tot 22h40
Dat is al iets. :)
Eens zien of ik dieje post heb op mijn digibox. :D
Ik betwijfel of ik hem op de gewone tv heb. Op de kabel dus. Word weer op internet volgen waarschijnlijk:frusty:
Raar op speed tv laten ze blijkbaar ook niets zien. Dan maar volgen op hibn. Ik zie hier dat het zeer hard regend in spa, klopt dit? ALs dat waar is gaan ze nog wat te zien krijgen.
The Leader
28-07-2007, 14:37
Denk je dat ze op hibn de race gaan door zenden?
Denk je dat ze op hibn de race gaan door zenden?
Ik denk het niet, wss enkel de live timing.
The Leader
28-07-2007, 15:08
Zelf de live timing werkt niet :(
fenixracing
28-07-2007, 15:09
Bij mij wel ziet er niet goed uit voor Menten. ligt al 2 rondes achter af opgave?
Bij mij wel ziet er niet goed uit voor Menten. ligt al 2 rondes achter af opgave?
Staat al op 1 pitstop.
Gavin aan de leiding zoals verwacht, PK naar P5 opgerukt.
The Leader
28-07-2007, 15:11
Kan je mij de link is doorsturen, heb een wit scherm
fenixracing
28-07-2007, 15:12
http://www.mstworld.com/live/livetimingGT.html
http://www.mstworld.com/live/livetimingGT.html
fenixracing
28-07-2007, 15:13
De 2 corvettes zijn echt sterk bezig.
fenixracing
28-07-2007, 15:15
De livetiming slaat tilt tot pos5 liggen op 1 ronde :+ .
The Leader
28-07-2007, 15:16
Dit werkt niet, ik heb hier ook een wit scherm.
fenixracing
28-07-2007, 15:17
Dat is minder werkt goed hier.
Menten al technische problemen misschien al eerste opgave.
Hier een overzicht van de top 10 na een kwartier. Alles werkt hier perfect.
http://i88.photobucket.com/albums/k185/JCE72/15min.jpg
fenixracing
28-07-2007, 15:21
G&A ook in de pits.
The Leader
28-07-2007, 15:25
Voor de informaticussen, ik krijg rechts onderaan altijd de melding onbekende zone
Login reed 4 maarja die maserati's zijn precies een pak sneller. Er zijn er blijkbaar ook al met problemen. Een mosler, 2 porsche 997 gt3 en de lamborghini van Menten.
fenixracing
28-07-2007, 15:28
Op pitstoptv staat al een stukje van Menten.
Login zal tog moeten trappen als hij 5 de wil blijven.
fenixracing
28-07-2007, 15:33
Bouchut valt ook al weg in de rangschikking.
Denk ongeval geweest tussen Lambo en mc 12 van Busnelli.
IK geraak niet meer ingelogd op de live-timing :frusty: :(
Het lukt login blijkbaar ook niet omp de maserati achter hem te houden. Hij rijd nu op de zevende plaats. Maar het is nog lang.
fenixracing
28-07-2007, 15:45
Menten terug onderweg :applaus:
Dbr9 van Toccacello ook al in de pits moet tog iets gebuert zijn tussen de lambo de mc12 en de dbr9.
fenixracing
28-07-2007, 15:46
IK geraak niet meer ingelogd op de live-timing :frusty: :(
had het zelfde probleem denk dat de server het niet aankan.
Maxime Soulet duikt de top 10 binnen...
Jakke.be
28-07-2007, 15:50
Longin op 7 met rondom hem allemaal Maserati's...
Leinders ook al goed opgeschoven en Bart Couwberghs is precies ook goed bezig.
fenixracing
28-07-2007, 15:58
GS Viper ligt laatst staat in de pits.
De stand na +- 1 uur. (Voor de gene die het nie kunnen zien op internet)
http://img266.imageshack.us/img266/2685/naamloosfd9.th.jpg
http://img266.imageshack.us/img266/2685/naamloosfd9.jpg
(edit fout van mij
1 astonmartin (wendlinger)
2 corvette c6r (Fassler)
3 maseratie (lamy)
vooraan beginnen ze allemaal binnen te komen voor hun pitstop...
Mooie wedstrijd gezien de eerste 45mins, op club RTL.
Hopelijk blijft het spannend en kan PK wat verder naar voor komen, ze staan al op 49secs...
Rijdt daar een martini porsche bij GT2? Toch allesinds de kleuren ervan. :)
Jakke.be
28-07-2007, 16:24
Leinders is al bezig aan een mooie wedstrijd.
Laat ons hopen dat de Vertigo de volle 24-uur kan uitrijden...
Longin rijd nu 5de. Heeft precies gepusched. Het gaat niet zo lang meer duren voordat hij op een ronde gezet wordt. De auto's achter hem staan allemaal op een ronde of meer. Weet iemand of club rtl ook op de kabel te verkrijgen is?
Jakke.be
28-07-2007, 16:46
Longin rijd nu 5de. Heeft precies gepusched. Het gaat niet zo lang meer duren voordat hij op een ronde gezet wordt. De auto's achter hem staan allemaal op een ronde of meer.
Guntha, je moet wachten tot je scherm is 'vernieuwd'. Het zal nog wel ff duren voor Longin wordt gedubbeld...
Thx Gunta voor de foto, probeer je volgende keer ook het laatste deel van het klassement erbij te doen, door een tweede foto eventueel ?
IK geraak nog steeds niet meer aan die live-results...
Iemand nog een andere link als die van de officiele site ????
Jakke.be
28-07-2007, 16:57
@ Pinzie:
Ik geraakte ook niet op de site van de Live-Timing. Kheb dan een beetje met de internetinstellingen (toelating pop-ups, beveiliging) en dergelijke gepruld en plots lukte het. Nu werkt het al langer dan en uur!!
Na de pc herstart te hebben lukte het ineens wel weer:champagne:
De pc gaat pas morgenvroeg voor we vertrekken uit deze keer :)
Jakke.be
28-07-2007, 17:04
Teams komen binnen voor tweede pitstop...
Thx Gunta voor de foto, probeer je volgende keer ook het laatste deel van het klassement erbij te doen, door een tweede foto eventueel ?
IK geraak nog steeds niet meer aan die live-results...
Iemand nog een andere link als die van de officiele site ????
u vraagt wij draaien:D . hier 2 foto's dan maar:p
Deel1
http://img413.imageshack.us/img413/3007/naamlooshd0.th.jpg
http://img413.imageshack.us/img413/3007/naamlooshd0.jpg
Deel 2
http://img105.imageshack.us/img105/6339/naamloos1ix7.th.jpg
http://img105.imageshack.us/img105/6339/naamloos1ix7.jpg
Ah; Longin heeft al 2 stops, normale stops?
PK wint ook hier zeer veel met de pitstops, zowel bij de 1e als de 2e pakken ze een seconde of 20 op de rest, zelfs op LAA. Alleen carsport holland kan volgen.
Jakke.be
28-07-2007, 17:09
Longin is Beretta gepasseerd in de pits!
Afwachten hoe het verloopt voor de andere teams...
Jakke.be
28-07-2007, 17:10
Kumpen aan het stuur en die geeft er meteen "een lap op"...
Even ter vergelijking: PK heeft in de ronde dat ze pitten een rondetijd van 3.31, carsport holland 3.42 en de rest zit boven de 3.50. Dat zet toch zoden aan de dijk :)
Wat is er met de Corvette van Vosse gebeurd?
Even ter vergelijking: PK heeft in de ronde dat ze pitten een rondetijd van 3.31, carsport holland 3.42 en de rest zit boven de 3.50. Dat zet toch zoden aan de dijk :)
Als het om werken gaat, doen de Belgen het toch niet slecht eh... :D :gas:
Jakke.be
28-07-2007, 17:15
Gollin aan de leiding, Kumpen al op drie!!
Nooit gedacht dit te zeggen maar: GO KUMPEN!!!:champagne:
Kumpen draait snelste ronden voor de moment...
Thomaske
28-07-2007, 17:33
Ortelli gaat eraf in de Rivage. Veel rook te zien, men denkt de radiator.
Sarah Bovy gaat met de Vertigo er hard af in Fagnes. Maar ze staat nu in de box.
Mvg...
Thomaske
28-07-2007, 17:34
Narac gaat in zijn Porsche traag over de piste.
Mvg...
wat is er aan de hand met de Penders Porsche?
Kumpen duwt idd goed door... is zo'n 2 sec per ronde sneller dan de rest.
Nog 4.3secs en hij is bij Lechner... :)
De FIA zal weer content zijn. :(
Thomaske
28-07-2007, 18:00
wat is er aan de hand met de Penders Porsche?
Ze kampen met vermogensverlies. Zo te horen doen de mecaniekers er 'niets' aan. Very Strange!!!
Mvg...
Jakke.be
28-07-2007, 18:04
Safety Car?
Iemand meer info?
Zag de rondetijden naar beneden gaan met zo'n 6 sec. intussen is Kumpen komen pitten... verliest amper 26 sec t.o.v. de Aston op #2... sterk! Ik denk als de Aston binnenkomt dat PK op 2 gaat staan...
Ze kampen met vermogensverlies. Zo te horen doen de mecaniekers er 'niets' aan. Very Strange!!!
Mvg...
merci voor de info.
Ik heb bij hen wel andere tijden gekend, toen deden ze alles... (toen ik bij RTM werkte).
groetjes
Thomaske
28-07-2007, 18:12
Safety Car?
Iemand meer info?
Daar wil ik ook wel wat meer over weten hoor. Want wij hebben hier geen SC gezien, of waren we hier weer aan 't slapen? :D
Mvg...
Er was een safteycar omdat #62 f430 en #117 Porsche vast zatten in het grind na een botsing ( heb ik via skype met vrienden die ginder zijn)
en Kumpen momenteel op kop,door een slimme zet,het juiste moment de pit in te gaan:applaus:
Jakke.be
28-07-2007, 18:25
en Kumpen momenteel op kop,door een slimme zet,het juiste moment de pit in te gaan:applaus:
Dit team is werkelijk DE referentie inzake pit-stops!
Welkom op het forum trouwens:champagne:
Dit team is werkelijk DE referentie inzake pit-stops!
Welkom op het forum trouwens:champagne:
Mercikes:p
Zonet,kumpen beste rondetijd gereden in 3U30,
Dit team is werkelijk DE referentie inzake pit-stops!
Welkom op het forum trouwens:champagne:
Kijk zijn naam. Hij is klaar voor belcar 2008 pk carsport= ferrari 430. DE vertigo blijft wel lang in de pits. Ik hoop dat ze verder kunnen rijden. Ik hoop dat pk dit volhoudt. Zou een mooi eindezege zijn voor united4belgium.
U4B heeft als ik het goed zie slechts 3 pistops tegenover 4 voor de nrs 2 & 3. Rijden ze langere stints of ligt hun verbruik dan zoveel lager?
Thomaske
28-07-2007, 18:37
De SC is op de baan gekomen na een sortie van een Porsche en een Ferrari.
Mvg..
Jakke.be
28-07-2007, 18:37
U4B heeft als ik het goed zie slechts 3 pistops tegenover 4 voor de nrs 2 & 3. Rijden ze langere stints of ligt hun verbruik dan zoveel lager?
Als ik goed heb gezien ging het aantal pitstops tijdens de SC van 2 naar 4 (bij de nrs. 2 en 3).
Pffft, moeilijk zenne, alles volgen op een pc scherm....
Merci voor de info... ge weet het dan toch, op de PC is 't niet alles. En ik lig nu ook niet constant te staren naar welke cijferkes er veranderen...
de voorsprong van pk Carsport is tot 30 seconden gegroeid ten opzichte van
Sharp,met zijn Aston...en loopt nog steeds op:)
Net Club RTL ingeschakeld en dit zalige nieuws vernomen, GO GO PK!!!! :D
The Leader
28-07-2007, 19:08
Tussen de 8ste de MC 12 van Van de Poele en de 9e C5R van SRT zijn al 4 ronden.
Mollekens,heeft het zitje over genomen van Kumpen..
Leiding terug aan PK :D :D
ye hopen kunne ze de race uitrijden met de c5r.. en het liefst op p1 en de 20 punten pakken
een corvette podium zou wel schoon zijn :D
Ben benieuwd of Hezemans tijd gaat terugnemen op Mollekens, op 't eerste zicht toch wel...
fenixracing
28-07-2007, 19:30
Mollekes was tejuist sneller niet veel maar tog iets.
Als er regen is rijden ze wel echt snel.
De LAA Corvette valt mij wat tegen, al eens van de baan gegaan en de rondetijden zijn ook niet wat er verwacht wordt...
De LAA Corvette gaat goed, er zijn twee iets mindere rijders. Gavin draait in 2.17 nu.
Heb veel goesting om nog naar Spa te rijden voor het nachtstuk, maar zal het maar laten. Ben moe na een zware verhuis:frusty:
Vallen zo precies al op:
* tempo van PK Carsport:applaus: Met die toch al vrij oude C5R toch nog steeds bij de toppers als het om de wedstrijd gaat! Ik hou alleen mijn hart vast voor Bouvy, die heeft toch niet echt een betrouwbare reputatie als het gaat om heel houden van een wagen:rolleyes: Wat een verschil ook in chronos met de SRT Vette? Die wagens streden toch tegen elkaar vorig jaar in de Belcar? De PK Vette was meestal wel intrinsiek sneller, maar nu is het verschil enorm. Upgrades gedaan?
Hoe is PK trouwens aan de leiding geraakt? Met de stops?
* Gillet Vertigo :fight: Wordt het ooit iets met dat Gillet project? Dat team heeft gewoon altijd en overal problemen, alleen in die straatrace in de regen niet als ik me niet vergis. Wie blijft daar geld in pompen zeg? Ook Leinders kan wel beter krijgen als rijder denk ik zo?:confused:
U4B (PK) is aan de leiding gekomen omdat ze toen de SC op de baan kwam snel gingen pitten... sterkte tactische zet!
volgens mij is het verschil tussen GLPK en SRT te wijten aan het feit dat SRT in een zijkampioenschap rijdt? (ben de naam effe kwijt, t is voornamelijk voor gentlemen-rijders bedoeld)
Mollekens naar P4, zag minstens twee ronden in de 2:50... ???
Als ik het goed heb waren het geen 2 ronden in de 2:50 maar staan ze binnen of toch in de pits. Ineens al op 2 ronden... Iemand een idee wat er scheelt?
Zie dat het laatste rondje er een van 8:25 was... :confused:
Heeft langer in pits gestaan door een defecte voorrem,waardoor hij als 8ste pas de baan weer op kwam
pitstop.tv meldt dat de laatste pitstop "iets" langer duurde dan gepland, wegens een probleem met de remmen
Inderdaad, teruggevallen naar de 8ste plaats:mad: Maar de race is nog lang en zwaar... het kan voor iedereen snel keren natuurlijk. Ben toch verbaasd dat de Jetalliance Aston ook stevig mee vooraan rijdt! Timing zegt nog Mollekens aan het stuur, maar zal wel Bouvy zijn zekers?
Doeme, net voor de 6uren grens :(
Maar ze zijn nog in koers, dat telt!
Pitstop.tv spreekt van Bouvy terwijl op de live timing Mollekens nog achter het stuur zou zitten...
Heb veel goesting om nog naar Spa te rijden voor het nachtstuk, maar zal het maar laten. Ben moe na een zware verhuis:frusty:
Kom mij dan even halen:rolleyes:. die srt is inderdaad heel wat trager. Zij hebben niet meer de wagen van in de belcar denk ik. Ik hoop dat de c5-r het houd want het tempo van de aston martin zal ook niet min zijn.
Ben eens gaan kijken wat voor weer we kunnen verwachten en er trekt een serieuze regenzone richting België. Zonet hier in Zonhoven een fikse bui gehad van een goei 10 minuten, dat is het kleine blauwe stipje dat op de kaart boven Limburg staat. Als je ziet wat er vanuit het kanaal op ons afkomt zit het er dik in dat het vannacht op 'full wet' racen wordt... :gas:
http://i88.photobucket.com/albums/k185/JCE72/aaaa.jpg
Joël
De eerstvolgende is slechts 11 secs voor PK... :D
safetycar weer eens uit. De wedstrijdleiding neutraliseert de wedstrijd wegens een gecrashte Porsche aan de voet van de Raidillon.
Bron: racingworld
Thomaske
28-07-2007, 20:59
Ferrari nr 62 is boven op de Raidillon eraf gegaan.
Mvg...
Thomaske
28-07-2007, 20:59
PK Carsport is terug gezakt in het klassement door remproblemen.
Mvg...
Jammer, de chrono's van Mollekens vind ik elk jaar zeer indrukwekkend. Hij racet wel gedurende het jaar, maar toch niet meer zo vaak in dikke wagens. En telkens is ie meteen terug snel. Knap!
De safetycar blijf blijkbaar lang buiten. Zou die crash zo ernstig geweest zijn?
Er staat safetycar in de live timing. Is het dan zo dat de gedubbelde ook de safetycar voorbij mogen rijden om dan achteraan terug aan te sluiten of is dit alleen in de formule 1?
JetAlliance Aston blijkbaar heel ver teruggevallen ineens, op P16 op 15 ronden!:confused:
zie pitstop.tv voor de uitleg
zie pitstop.tv voor de uitleg
Of je bericht hier over de gang van zaken, in eigen woorden of een acceptabele quote met correcte bronvermelding, of je blijft hier weg! Met vage links of hints naar externe sites schieten we niks op. M.a.w., volgende berichten, in dergelijke trant, gaan per direct richting het delete-knopje ;)
Komt er dus op neer dat Enge voor de zoveelste maal in 2007 een 430 tot een pakketje schroot heeft herleid, een van zijn hobbies in de ALMS :D
Volgens de radio was het Johny Kane die de Ferrari tot schroot herleid heeft
(Vivacité :))
En JetAlliance geeft op! :( Eerst een serieuze fout van Wendlinger, dan één van Sharp.
(EDIT: op Pitstop tv staat blijkbaar idd iets anders.)
Stranger
29-07-2007, 06:55
Inmiddels is ook de laatste Aston Martin uit de strijd. De nr 23 is bij uitkomen Blanchimont hard in de muur gegaan. Voorkant is van de wagen geslagen
momenteel aleen nog corvette en maserati wat het uithouden op spa.. en hoe
1 maserati #1
2 corvette #5
3 maserati #2
4 corvette #4
5 maserati #11
6 corvette #3
carsport zit heel kort op de leider, te hopen kunne ze bij pk ook nog terug komen.. 2 ronden is niet zo veel
7 maserati #16
Ik hoop dat niet terug een Maserati zal winnen. Toch wel weer een spannende race voorin, vorig jaar was dat ook al zo!!! 7 secs tussen de top2 en dat na 14 uren rijden. Dat wl dus ook zeggen, nog 10 uren te gaan. Zelfs als je nog op 2 rondjes maak je kans, fingers crossed voor PK. :D
Hmm, mijn stand van zaken is precies niet up to date. De tijd van MST World staat precies stil... :(
Ik hoop dat niet terug een Maserati zal winnen. Toch wel weer een spannende race voorin, vorig jaar was dat ook al zo!!! 7 secs tussen de top2 en dat na 14 uren rijden. Dat wl dus ook zeggen, nog 10 uren te gaan. Zelfs als je nog op 2 rondjes maak je kans, fingers crossed voor PK. :D
Er is nog maar 7 uur te rijden, de live timing is gewoon al een hele tijd vastgeroest. Ze hebben in ieder geval al 403 ronden gereden, niet de 343 zoals de live timing aangeeft. Check de race facts maar op fiagt.com
Live timing doet het weer :) De nr. 51 AF corse ligt eruit, crash in eau rouge met aguas aan het stuur. Daardoor heeft BMS wel een mooie marge nu, 6 ronden.
Login is precies goed opgeschoven. Ze rijden nu 3de.
Yves; bedankt voor de link, niet aan gedacht.
Aan die foto te zien op het laatste nieuwsberichtje (http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1333) is het toch hard aan het regenen.
Live Timing werkt hier ook terug. 't Is toch nog steeds spannend, al is dat niet altijd even duidelijk met de pitstops.
Hier de stand.
Deel1
http://img407.imageshack.us/img407/3517/naamloosdi7.th.jpg
Deel2
http://img524.imageshack.us/img524/8534/naamloos1up3.th.jpg
1. Corvette c6-r
2. Maseratie
3. Corvette c5-r
Bron: livetiming via HIBN
Longin kan momenteel,echt wel het tempo niet aan,van de maserati
is momenteel zeer hard aan het regenen
Nog een paar ronden en LAMY gaat GOLLIN inpakken. Die Maserati's gaan toch een stuk harder in de regen. PK en Montanari draaien slechts een 3:22, in de pits, of???
Nog een paar ronden en LAMY gaat GOLLIN inpakken. Die Maserati's gaan toch een stuk harder in de regen. PK en Montanari draaien slechts een 3:22, in de pits, of???
Longin inderdaad de pits in, net hadden ze 16 pitstops, nu 17. Fassler neemt over van Gollin en volgens mij komt ook Lamy de pits in.
Maseratie op 1. Het lijkt erop dat zij met een veel betere regensetup rijden. Ze zijn heel wat sneller in de regen dat de corvette's.
En wederom een safety car, heb nog niet kunnen ontdekken waardoor. Misschien door de hevige regenval? PK draait in ieder geval zeer traag, montanari is er al voorbij.
Edit: Longin is gespind volgens de race facts van fiagt.com, dat zal het tijdsverlies wel hebben veroorzaakt.
Binnen 20 mins zenden ze terug uit op Club RTL.
Fasler al op een ronde. De regen zal wellicht de doorslag geven. Ik had toch liever geen Maserati op het bovenste schavotje gezien. :)
Jakke.be
29-07-2007, 10:08
Zit net terug achter mijn Pc en wat staat er bij de Live Timing: Safety Car...
Is dat OPNIEUW safety car? Of is dat NOG STEEDS safety car?
Nog steeds..naar het schijnt:confused:
Amai, tis het saaie half uurtje op Club RTL. Ze gebruiken de SC omdat er teveel water op de baan is.
Ah, binnen 2 ronden starten ze terug (zeggen ze op tv) en dan is de uitzending net ten einde. :(
Lichten zijn uit van de SC :)
Kumpen op 4de plaats gezet,door Montanari
senna's kingdom
29-07-2007, 10:43
Fassler komt sterk opzetten.
De laatste rondes pitste hij al enkele seconde per ronde er af maar nu zo'n 6 seconden in de laatste ronde:D .
fenixracing
29-07-2007, 10:44
Zware crashes gebuert.
Die Aston van bms is goed voor de schroothoop. :+
Fotos op www.pitstop.tv
Jakke.be
29-07-2007, 10:44
De laatste foto's op de site pitstop.tv tonen een ware ravage!
Blijkbaar waren er erg zware crashes bij...
Amai, die Aston ziet er proper uit!!!
't Ziet er inderdaad naar uit dat Carsport een tandje bij heeft gestoken... qua spanning kan deze editie wel tellen. Persoonlijk hoop ik toch op een Corvette op het hoogste schavotje...
Fassler is wat mij betreft toch wel dé rijder qua toppers van de 24u. Hij rijdt telkens zéér scherpe chronos en is nu ook veruit de snelte op de baan:champagne:
jah die fassler is echt een snelle jongen hoor.. hij heeft niet voor nix in zijn dtm loopbaan races gewonnen..
Mollekens rijd precies traag rond. Zou er ergens een probleem zijn?
Jakke.be
29-07-2007, 11:03
Wederom Safety Car?
Fassler gesponnen in Le Combes een 10min.geleden
Een iets te snelle jongen:p
Via http://www.endurance-info.com/static.php?op=lives.txt&npds=1 kan je wat info vinden
senna's kingdom
29-07-2007, 11:41
Fassler gesponnen in Le Combes een 10min.geleden
Een iets te snelle jongen:p
Maar hij deed het wel erg goed.
Hij pakte enorm veel terug op Bobbi.
Volgens de weerberichten wordt het straks droog. Alleszins voor het einde van de race.
Er gaan er toch veel af in de Raidillon... Wat wil ja, als je de wagens gewoon rechtdoor laat rijden... :no: Net zoals in de chicane trouwens.
Mollekens draait momenteel vrij snelle rondjes, aanval richting P3?
De teammanager van carsport holland moest zich melden bij de koersdirectie, wat is daar fout gelopen?
Jakke.be
29-07-2007, 12:08
Mollekens draait momenteel vrij snelle rondjes, aanval richting P3?
Mollekens heeft inderdaad tandje bij gestoken. Haalt anderhalve seconde in op P3 per ronde...
De teammanager van carsport holland moest zich melden bij de koersdirectie, wat is daar fout gelopen?
Ik lees op endurance-info dat hij bij het binnenkomen om schade aan de achterlichten te laten repareren weer was vertrokken maar bij het uitkomen van de pitlane de lichten op rood stonden; daarom heeft hij op een volgende passage van de SC moeten wachten. Het zou daar kunnen mee te maken hebben...
De #177 Porsche is gecrasht in de Bus Stop.
fenixracing
29-07-2007, 13:18
Wat mij vooral opgevallen is dat maserati 11# heel goed is terug gekomen.
Thomaske
29-07-2007, 13:19
SC vanwege de wateroverlast op het Circuit.
De Porsche #177 is in de nieuwe chicane van de baan gegaan door aquaplanning.
Mvg...
Het ziet er niet naar uit,dat de safetycar gaat binnenkomen:cool:
De Corvettes zijn toch altijd zwakker in de regen, jammer, daarmee hebben ze de wedstrijd verloren. Ik ben alleszins blij dat ik niet heb beslist om naar Spa af te zakken vandaag. SC, SC en nog eens SC:frusty:
Van De Poele In De Grindbak In Stavelot!!!!!
Netforce_1
29-07-2007, 13:57
VD POELE eraf gegaan, in de kattebak.
Bron: Pitstop.tv
Hij is binnengegaan en heeft het stuur aan Lamy doorgegeven...
Haha, zalig, een vette aan de leiding!!!!
Fassler komt binnen, wordt door de koersdirektie verplicht om de defecte lichten te laten repareren. Heeft 3:30 voor op Lamy...
Fassler komt binnen, wordt door de koersdirektie verplicht om de defecte lichten te laten repareren. Heeft 3:30 voor op Lamy...
Als dat maar goedkomt... :confused:
Het lijkt goed te komen, ze hebben ze gewoon proper gemaakt en ze blijken nog te werken. De intensiteit is vermindered maar voldoende om te mogen doorgaan... Oef..
Jiha!!!, nog een half uurtje, zo metteen Club RTL inschakelen.
Ze gaan het nog spannend maken, ze zitten nu in dezelfde ronde.
En nu maar hopen dat U4b de 3e stek kan veiligstellen, met 1:09 voor op de Vitaphone #2 kan het er nog om spannen...
Wrc-racerke
29-07-2007, 14:31
Hoe zit het met de wagen van PK carsport
ik kan het nergens vlgen
Hoe zit het met de wagen van PK carsport
ik kan het nergens vlgen
u4b= pk carsport. Ze rijden op de derde plaats met iets meer dan een minuut voor op de vierde.
Hoe zit dat nu met het kampioenschap? Het team aan de leiding van het FIA GT kampioenschap, rijden zij nu ook aan de leiding in de 24Hr?
Hoe zit het met de puntenverdeling, 6Hr-12Hr-24Hr, maar hoeveel krijg je per "stint"?
Wrc-racerke
29-07-2007, 14:35
dank je Ghunta
is het nog ergens te volgen op het internet?
ZWARE crash van de nr 12!!!! in eau rouge!!!
Hier volgen WRC: http://www.mstworld.com/live/livetimingGT.html
Wrc-racerke
29-07-2007, 14:39
Die werkte eerst niet
nu wel
ZWARE crash van de nr 12!!!! in eau rouge!!!
Amai zeg... dat was een serieuze klapper.
PK in de pits, hopelijk kort...
Als alles zo blijft mogen we stellen dat u4b een geslaagt project is.
Wrc-racerke
29-07-2007, 14:59
ja alleen jammer dat ze voor de 24u van Zolder gaan overstappen naar een ander merk
fenixracing
29-07-2007, 15:01
Corvet gewonnen :applaus:
ja alleen jammer dat ze voor de 24u van Zolder gaan overstappen naar een ander merk
Daar deel ik je mening volledig in... als Corvette addict vind ik het héél jammer.
Wohoo... nen dikke proficiat aan de jongens van Carsport Holland en zeker ook aan U4B, project geslaagd!
Mooie ereplaats voor PK/U4B, maar ik denk toch dat ze op meer hadden gehoopt. In ieder geval, eindelijk eens geen Maserati die met de winst gaat lopen, maar de C6R van Hezemans!:champagne:
En Vandepoele zelf die min of meer de oorzaak is van het verlies, man man, die zal niet aanspreekbaar zijn vrees ik:D
U4B heeft gezien de omstandigheden het maximum er kunnen uithalen.
Vind het wel jammer voor VDP maar dat is nu eenmaal autosport, ieder krijgt wel eens zijn deel van de tegenslag.
fenixracing
29-07-2007, 15:16
Niet vergeten ze rijden met een oudere corvet.
Tog mooi wat ze hebben laten zien.
Jammer dat ik niks qua beelden heb meegekregen van de race, maar erg leuk dat Hezemans wint.
Jammer dat ik niks qua beelden heb meegekregen van de race, maar erg leuk dat Hezemans wint.
:agree: Ik vind het een beetje schandalig dat er niks te zien was op "gewone tv". Zelfs sporza niks alleen van de motocross. Ik dacht dat de 24 van spa een van de grootste race was in België. Maarja klagen gaat toch niet helpen. Dikke proficiat aan kumpen en co!!:champagne:
't Is een mooie race, spijtig van de lange SC fazes. Proficiat aan iedereen die het uitgereden heeft.
Stranger
29-07-2007, 21:37
:agree: Ik vind het een beetje schandalig dat er niks te zien was op "gewone tv".Zelfs in het mediacentre en op de grote schermen was er buiten de reguliere tv-uitzendingen van Men&Motors, Sport1 etc geen coverage. Denk dat we meer dan de helft van de race naar een testbeeld of 'fixed position' beeld keken (Eau Rouge).
de Sporza-site vermeldt niet eens de 24u, dat is pas erg! Zeker als ze zich als een sportnieuwssite willen profileren...
crosserke
29-07-2007, 23:32
Mooie overwinning van Carsport!!Wat me wel verbaasde is dat de wagens niet meer binnen de piste moeten blijven.Heb op de raidillon 2 uur staan kijken en de Maserati's waren zowat de enige die binnen de lijnen bleven.De meesten sneden gewoon af rakelings naast de bandenstapel.
De Ferrari races in het voorprogramma waren nog erger met enkele zware crashes tot gevolg.Vrijdag heb ik daar zelfs baanposten moeten zien springen voor hun leven onder safety car!!De auto die ze op een veilige plaats aan het duwen waren bleef dan ook staan op de top van de raidillon met hachelijke standjes tot gevolg.
Seat Leon
30-07-2007, 07:22
Zoals de vorige schrijver al had gezien, inderdaad zeer gevaarlijke situaties rondom de radillon. Vanaf de tribune inderdaad goed e zien a. hoe gevaarlijk het was tijdens de periode onder geel. De baanposten moesten inderdaad springen. Daarnaast het voordeel wat sommige auto's behalen op dat deel. Als je af snijd is de rechte lijn snelheid veel hoger dan die van de auto's die netjes binnen de lijnen blijven.
Organisatie: doe hier iets aan. Het is niet fair ten opzichte van de deelnemers die zich netjes aan de "baan" houden.
De organisatie heeft het wel toegelaten dit jaar. Omdat het circuit nog niet 'af' was. Niet zoals bij het uitkomen van de nieuwe chicane is alles wat geen gras is het circuit. Zelfs de piloten vonden dit belachelijk en vanaf volgend jaar zal dit hoogstwaarschijnlijk worden afgeschaft.
De organisatie heeft het wel toegelaten dit jaar. Omdat het circuit nog niet 'af' was. Niet zoals bij het uitkomen van de nieuwe chicane is alles wat geen gras is het circuit. Zelfs de piloten vonden dit belachelijk en vanaf volgend jaar zal dit hoogstwaarschijnlijk worden afgeschaft.
Bij het uitkomen van de nieuwe busstop reed men gewoon om de curbs heen!
Haha, in your face Aston Martin :champagne:
Een lach op mijn gezicht toen s'morgens de gecrashte BMS Aston op de takelwagen binnen kwam :+
Geweldige overwinning voor Corvette.
Geweldige stints gezien van Fassler :eek:
Ook knap dat alle 4 Corvette's aan de finish staan.
GT2, knappe prestatie van Porsche ;)
Dit jaar eens niet AF Corse, mijn weekend was perfect :applaus:
Ik hoor van buitenlandse vrienden dat de commentaar rond het circuit volledig in het Nederlands of Frans was. Moet dit eigenlijk niet in het engels want de 24 h van spa is toch een grootte internationale race?. Er waren zelfs jongens die van australie kwamen om de race te zien, maarja ze verstonden ook niks van de commentaar en waren zo gefrustreerd dat ze wouden terug vliegen.
R@ce@holiC
30-07-2007, 14:17
Het grootste deel was zelfs in het frans, vrij weinig nederlands vond ik, maar als belg versta je het frans natuurlijk wel...
Het grootste deel was zelfs in het frans, vrij weinig nederlands vond ik, maar als belg versta je het frans natuurlijk wel...
Inderdaad maar als je van Denemarken bent of dergelijk niet he. Dan zou het eigenlijk in het Engels moeten zijn.
Haha, in your face Aston Martin :champagne:
Een lach op mijn gezicht toen s'morgens de gecrashte BMS Aston op de takelwagen binnen kwam :+
Jammer dat je de strijd tussen Aston en Corvette niet zo sportief opvat als het merk wat je steunt ;)
S. Claeys
30-07-2007, 16:04
Ben zondag vanaf de middag gaan kijken en was 2 uur later een uit geregende kiek. Man man man, wat een pokke weer zeg.
Had echt goesting om tijdens die lange SC periode huiswaarts te keren maar ja, ik stond aan pouhon en dan is het toch nog wat stappen he.
Toen ik aan de busstop kwam, was de race weer hervat en stopte de regen min of meer. Wat junkfood binnen geslagen (om op te warmen, wat een excuus zeg, LOL) en het laatste uurtje in de paddock op het grote scherm bekeken. Dan pas kreeg ik waar voor men geld vond ik. Lekker sfeertje daar en nog spannend ook.
Die crash van die Maserati in eau rouge was nog wel spectaculair.
Heb hem gewoon de muur zien en horen ingaan toen ik naar het scherm opkeek. Geen herhaling te zien dus weet niet wat er gebeurd is.
Al bij al, tof maar geef me toch maar goe weer in 2008.
Het wordt wel lekker duur. 60€ met daarin tribune tot daaraan toe, maar 15€ om op een hoop gras te staan? (toegegeven het was wel valet-paking) de vriendelijke boer was het beu dat iedereen maar zoveel gas gaf om de helling op te komen dat zijn wei eraan ging en bood dan maar aan om de wagens zelf te parkeren).
Ook weer leuke gestapopraktijken van de security gezien. Kom je aan op donderdag met je pre-sale tickets, is alles nog gesloten om 10 uur. Geen probleem je mag binnen en ruil later maar om. Aan de paddock is geen controle dus je loopt zo naar de busstop. Wil je terug richting paddock mag je ineens niet door want daar (en daar alleen) staat controle. Komt zo een kale testosteronjunkie je zeggen dat je eerst naar source moet om daar je kaarten in te ruilen.
Het wordt wel lekker duur. 60€ met daarin tribune tot daaraan toe, maar 15€ om op een hoop gras te staan?
Vrienden van me betaalden 60 euro voor hun kaartje en moesten nog eens 10 euro apart betalen voor de tribunes. Ik dacht dat de tribunes in de prijs inbegrepen waren? :confused:
Iedereen had het er trouwens over dat er dit jaar een stuk minder volk aanwezig was. Maar hoe kan het ook anders als er niks aan publiciteit wordt gedaan...
Voor de rest heb ik een spannende race gezien...de stand werd enkele malen door mekaar gegooid. Minder plezant was wel de verhakkelde Astons te zien (Jet Alliance was heel sterk bezig) en het uitvallen van de AF Corse bolides, maar de sfeer maakte dan weer veel goed.
Bij Carsport/Phoenix hebben ze dan weer heel knap gereden en ik gun ze dan ook deze overwinning. (Al mocht Lamy van mij ook winnen ;) )
En PK bewijst alweer een ijzersterk team te hebben met een mooie 3de plaats algemeen. Je moet het maar doen met een C5-R.
Ik kan al niet wachten tot ze terugkeren in Zolder... :gas:
Ik wilde een ticket kopen voor een niet overdekte tribune. Men zegt, "nee nee hoeft niet, ALLE niet overdekte tribunes zitten in de prijs" Kom ik aan de tribune van radillon, vraagt men mij een kaartje voor de tribune op te mogen :frusty:
Vrienden van me betaalden 60 euro voor hun kaartje en moesten nog eens 10 euro apart betalen voor de tribunes. Ik dacht dat de tribunes in de prijs inbegrepen waren? :confused:
Enkel in voorverkoop.
Het wordt wel lekker duur. 60€ met daarin tribune tot daaraan toe, maar 15€ om op een hoop gras te staan?
Ook weer leuke gestapopraktijken van de security gezien. Kom je aan op donderdag met je pre-sale tickets, is alles nog gesloten om 10 uur. Geen probleem je mag binnen en ruil later maar om. Aan de paddock is geen controle dus je loopt zo naar de busstop. Wil je terug richting paddock mag je ineens niet door want daar (en daar alleen) staat controle. Komt zo een kale testosteronjunkie je zeggen dat je eerst naar source moet om daar je kaarten in te ruilen.
Ik had ook zoiets. Ik wilde op donderdag een kaartje kopen...maar dat kon nog niet ("hoofdingang) dus ben doorgelopen. En ik kwam overal waar ik moest zijn. Mijn vriendin was wat angstiger en wilde toch graag een kaartje kopen. Dus aan het eind van de dag een kaart gekocht, we zijn buiten het circuit gaan eten...dus zo'n pre-sale ticket van 60 Euro aangeschaft...
De volgende dag, we wandelen van het einde van de F1- paddock door die tunnel daar, zodat je eigenlijk gelijk bij Le Source bent. Daar worden we tegen gehouden, want we hebben niet de juiste tickets. We zijn maar terug gelopen en via de tunnel bij de Busstop naar de Busstop gegaan.
Op zaterdag hebben we dezelfde wandeling gemaakt én was het geen enkel probleem met diezelfde tickets. Raar, maar waar.
Ik heb 60 Euro betaald en had toegang tot alle tribunes, maar deze kaarten waren dan ook op donderdag gekocht. Schijnbaar toch "Pre-sale".
Ook hoorde ik inderdaad dat het 15 Euro voor parkingkaart was. Wel erg duur!
Ook ik hoorde van dat commentaar. En ik had een Duits sprekend meisje bij me, en ze begreep de helft niet. Een jongen uit Amerika heeft maar naar de wagens staan kijken...wat het commentaar was, dat begreep ie niet.
En ook ik had dus wel de indruk dat het rustiger was. Zeker op de vrijdag vond ik het echt een stuk rustiger. Ook het weekend was minder druk dan vorig jaar...maar dat had waarschijnlijk te maken met het weer. Als ik niemand bij me had, had ik (denk ik) ook eerder weggegaan...
Toch was het geslaagd en kom ik, waarschijnlijk, in 2008 weer
Ik had ook zoiets. Ik wilde op donderdag een kaartje kopen...
...Toch was het geslaagd en kom ik, waarschijnlijk, in 2008 weer
Ik zou het nogal raar vinden als je je weekend niet geslaagd zou vinden eigelijk. :) 'k Heb één van de spannendste races gezien uit mijn (korte) leven...
Corvette Racing
30-07-2007, 21:32
Ik ben aan het eind van mijn vakantie ook wezen kijken en heb ondanks het weer werkelijk genoten! Het was mijn eerste 24uurs race, maar zeker niet mijn laatste. Het geluid van de corvette's en de murci's was weer erg indrukwekkend en voor mij als nederlander was het stiekem toch wel erg leuk om een nederlandse corvette te zien winnen van een masserati met een belg. :applaus: Sorry! ;)
Wij hebben trouwens general entry tickets gekocht van €30 en zijn bijna overal binnengeraakt, paddock, tribunes, ik had zelfs tijdens de race ongehinderd via de box van bms de pitlane op kunnen lopen. Combinatie van onnozel doen, mazzel hebben en controle's die niet altijd even streng waren, op zondag leek het zelf alsof ze allemaal opgeheven waren... Ik had soms echt het gevoel dat ik die 30 euro ook gewoon in m'n zak had kunnen houden...
Ik heb 60 Euro betaald en had toegang tot alle tribunes, maar deze kaarten waren dan ook op donderdag gekocht. Schijnbaar toch "Pre-sale".
Ook hoorde ik inderdaad dat het 15 Euro voor parkingkaart was. Wel erg duur!
Ook ik hoorde van dat commentaar. En ik had een Duits sprekend meisje bij me, en ze begreep de helft niet. Een jongen uit Amerika heeft maar naar de wagens staan kijken...wat het commentaar was, dat begreep ie niet.
Als ik dan zie hoe duur is dan nog is, hebben die mensen eigenlijk niets gehad van hun weekend. Goed volgen is bijzonder moeilijk als je de reeks niet goed kent en dan nog de commentaar niet begrijpt. Ik hoop dat ze daarvan werk maken volgend jaar!
crosserke
31-07-2007, 00:22
Ook wij hadden donderdag hetzelfde probleem aan de busstop,we moesten helemaal rondlopen en mochten de paddock niet in.We wilden nochtans een paddockticket kopen maar de loketten waren gesloten.Volgens die bal van Ball Events was het hun probleem niet en daar stonden we dan.Ook op parking 1 leefden deze mannen zich eens uit(als ze eens mogen buitenkomen doen ze het goed)Al de mensen die aan de zijkant een tentje achter hun wagen hadden staan moesten verhuizen naar een moeras.Ik vraag me af of het dan nodig is om met crossmoto's,jeep en brommers de dikke nek uit te hangen voor een gezin met 2 kinderen.Trouwens waar staat daar een bord dat je geen tent mag opzetten?Volgend jaar een handje geven aan een bal en die zal je naar je plaats begeven,en liefst niet meer bewegen.Ik denk dat de toeschouwers dit ook wel beu aan het worden zijn.Dus qua organisatie was het weer een nul,ze hadden zelfs pas op zaterdag inkombandjes.Vergeten te drukken waarschijnlijk.
En ohja de race was geweldig,van begin tot einde een sprint.
Haha, in your face Aston Martin :champagne:
Een lach op mijn gezicht toen s'morgens de gecrashte BMS Aston op de takelwagen binnen kwam :+
Sorry, maar zeggen dat dit kinderachtig is, zou een understatement zijn.
Wie had eigenlijk moeten winnen? Jetalliance. ;) BMS spreek ik niet van, foute banden, nogal foute piloten. (en dat heeft zich deze 24 u net iets te hard laten zien)
Ik vind mensen grappig die zich voordoen als een "morele steun" voor een team. Carsport heeft door hun bijdrage gewonnen. :rolleyes: :D
Leedvermaak is niet grappig. (en dat Aston chassisnr. zien we misschien zelfs nooit meer terug)
Hoewel ik al eerder mijn ongenoegen heb geuit over de tarievenpolitiek van deze 24u van Spa, maak ik graag nog even een samenvatting van het prijzenlabyrinth:
Voorverkoop (en ter plaatse vanaf donderdag)
On-line of via in Wallonië of Brussel gelegen voorverkoopkantoren
Volwassene: 30€ inclusief onoverdekte tribune
30€ supplement paddock
Jongere -14j: gratis inclusief onoverdekte tribune én inclusief paddock
Bemerkingen:
• Stel, je hebt een zoontje/dochtertje van 10, die stuur je niet zonder begeleiding de paddock in, dus als volwassene betaal je uiteindelijk toch 60€
• In het on-line systeem had ik niet het volste vertrouwen, maar dat is uiteraard persoonlijk
• Het best bereikbare voorverkoopkantoor was de RACB/RACE in Brussel, daar werd ik echter vriendelijk en in correct Nederlands doorverwezen naar.....de on-line voorverkoop of de Total stations, in de Aarlenstraat 53 bleek het niet mogelijk tickets aan te schaffen :confused:
• De Total stations kon je al evenmin kaarten bestellen, tenzij via..... het on-line systeem :rolleyes:
Ter plaatse (vanaf zaterdag)
Volwassene: 30€ zonder tribune
30€ supplement paddock
5€ supplement onoverdekte tribune
Jongere -14j: tja, die is op enkele dagen tijd volwassene geworden en betaalt het volle
tarief (die info was ook te puren uit de Total24 webstek, dus geen veras-
sing, maar daarom niet minder onbegrijpelijk)
Jongere -10j: over deze categorie medemensen was officieel nergens iets te bespeuren,
maar deze gelukzakken mogen gewoon gratis binnen :applaus:
Bemerkingen:
• Het gegoochel met die jongerentarieven en de variatie in leeftijden (voorverkoop vs ter plekke) vat ik niet zo best, maar wij hebben dat creatief kunnen oplossen ;)
Parking:
Op één jaar tijd stijgt de prijs van 8€ naar 15€, en dan maar beweren dat de inflatie stabiel blijft.:mad:
Nu ja, nog 3€ erbij en het parkeertarief van Le Mans is bereikt.
Mijn suggesties:
• zorg ervoor dat de inhoud van tickets voor volwassenen en jongeren hetzelfde is
• er mag inderdaad een prijsverschil (of inhoudsverschil) zijn tussen voorverkoop en ter plekke, maar hou het binnen redelijke perken
• zorg voor een beter georganiseerd en toegankelijk voorverkoopsysteem
Allemaal niet zo moeilijk toch ;)
S. Claeys
31-07-2007, 18:04
ik heb zondag maar 8€ voor de parking betaalt zenne.
ik heb zondag maar 8€ voor de parking betaalt zenne.
Dat is de dagprijs, 15€ is voor een weekend
€ 10 voor weekend. (hebben wij betaald)
€ 10 voor weekend. (hebben wij betaald)
En waar stond je dan? Was dat op vrijdag of zaterdag?
En waar stond je dan? Was dat op vrijdag of zaterdag?
Op de parking als je aan de rotonde afslaat naar links. (10 euro voor heel weekend)
Corvette Racing
01-08-2007, 09:55
Wij hebben het hele weekend geen cent uitgegeven aan parking, gewoon langs de weg gezet bij de ingang van stavelot. 100m lopen langs de file voor de vip parking en je was binnen! :bye:
ik heb 15 euro parking en 25 euro voor een tentje betaald!
Is dat even belachelijk veel!
Ik zit al een tijdje met een vraag.
Hoe gaat het met Walter Lechner Jr? Is die jongen nu eindelijk aan beterschap toe of hoe zit het? Ik hoop hem ooit terug in een Saleen te zien rijden. :(
De website van Walter Lechner is offline... voorspelt niet veel goeds. :(
Ik heb toch een aantal uur via RTL kunnen bekijken (helaas zeker ook een half uur bijna uitsluitend pace car situatie).
Reed daar een Porsche mee met reclame op voor De Paddock ? Ik heb precies zoiets gezien op de onderste deurstijl.
Voor de rest een boeiende wedstrijd en ik begrijp evenmin dat er zo weinig ruchtbaarheid aan werd gegeven.
Jammer dat Maserati niet heeft gewonnen.
Bart.Vandecavey
02-08-2007, 09:35
Reed daar een Porsche mee met reclame op voor De Paddock ? Ik heb precies zoiets gezien op de onderste deurstijl.
http://www.racexpress.nl/imgitems/article/2007/07/RX%20DSC_1277.jpg
The-paddock.net
trouwens best dat de Maseratie niet gewonnen heeft! Is volgens mij nog altijd een proto en geen GT.
Thomaske
02-08-2007, 10:22
trouwens best dat de Maseratie niet gewonnen heeft! Is volgens mij nog altijd een proto en geen GT.
Daar is al genoeg over gesproken. Ik ben ook altijd van die mening geweest maar na deze 24Uren ben ik het toch anders gaan bekijken hoor.
Ik heb gezien dat ze in de eerste zes uren niet echt mee konden met de koplopers. Dit hebben ze (eigenlijk Lamy) weeral goedgemaakt.
Mvg...
Ik heb gezien dat ze in de eerste zes uren niet echt mee konden met de koplopers. Dit hebben ze (eigenlijk Lamy) weeral goedgemaakt.
Zo zag ik het toch niet. Volgens mij hebben ze bij Maserati gewoon een andere strategie uitgekiend dan de koplopers. Namelijk rustig opbouwen, materiaal sparen en dan aanvallen. Wat hen ook gelukt is...
Jammer dat Maserati niet heeft gewonnen.
Dat ben ik dan niet met je eens :D
Het had er alle schijn van dat dankzij het veelvuldig inzetten van de pace-car (al dan niet terecht, maar dat hebben we dit jaar in Le Mans ook al eens meegemaakt ;) ) de organisatie Maserati en vooral Van de Poele aan de volgende overwinning wou helpen. Zelfs na de schuiver van VdP heeft men nog getracht het koersverloop bij te sturen door de leidende Vette binnen te roepen wegens defekte verlichting. Op dat ogenblik konden ze dan meteen driekwart van het resterende deelnemerveld naar de pits halen om lampjes te vervangen.
Versta mij niet verkeerd, ik ben geen tegenstander van Maserati, Van de Poele of fan van Carsport Holland of Corvette, maar een endurancewedstrijd moet op de baan beslist worden, en regen is nu eenmaal een natuurelement dat bij dergelijke wedstrijden kan voorkomen, net zoals uitschuivers van enkele tenoren. Dit is de tweede 24uurs wedstrijd dit jaar waar ik een licht wrang gevoel aan overhou wat betreft de beslissingen van de koersdirektie.
Zo zag ik het toch niet. Volgens mij hebben ze bij Maserati gewoon een andere strategie uitgekiend dan de koplopers. Namelijk rustig opbouwen, materiaal sparen en dan aanvallen. Wat hen ook gelukt is...
Maserati had wel degelijk een probleem met de set-up in droge, warme omstandigheden. Ik heb met zowel Vdp als Lamy gesproken, waarin ze mij hetzelfde verhaal deden.
bij deze
J
Sean Edwards is een kennis van John Dagys. (the-paddock.net) Daarom dus al sinds vorig jaar in FIA GT3 de sticker van TP.
Ivm die stomme opmerking van de Maserati. Ik ben het beu te horen dat de Maserati geen GT is, maar een prototype. Ik ben geen fan van de MC12's, maar die opmerking is nu eenmaal zo dom en cliché. De auto voldoet aan de reglementen (net zoals de Saleen) en is dus officieel een GT.
Idd, ik vind het persoonlijk wel een mooie auto. En vergeet niet dat er zonder de Mazza's slechts 9 GT1's op de startgrid stonden...
gwyllion
03-08-2007, 08:45
Ivm die stomme opmerking van de Maserati. Ik ben het beu te horen dat de Maserati geen GT is, maar een prototype. Ik ben geen fan van de MC12's, maar die opmerking is nu eenmaal zo dom en cliché. De auto voldoet aan de reglementen (net zoals de Saleen) en is dus officieel een GT.Enkel voor FIA, niet volgens ACO :bye:
Het blijft een feit dat de straatversie er enkel na de raceversie gekomen is en niet omgekeerd, wat de normale gang van zaken is, en dat Maserati er alles aan gedaan heeft om een superieure wagen te maken (middenmotor en zeer goed aerodynamica). Zonder dat mini achtervleugeltje zou hij iedereen naar huis rijden :D
Ah, dan had ik het bij het verkeerde eind wat die reclame betreft. Jammer, ik dacht dat het budget van de paddock misschien serieus de hoogte in was geschoten dat men zich zo'n reclame kon veroorloven of dat men connecties had met een welwillende teambaas.
Wat de omstreden Maserati betreft, geen commentaar want ik ben niet thuis in die materie, maar als het een proto was, dan had hij die GT toch gewoon naar huis moeten rijden ? Ik vind het wel een mooie wagen, maar hij oogt wel meer als een proto op het eerste zicht. Bovendien ben ik gewoon blij dat er nog wagens met die naam vooraan meerijden. In hoeverre die auto's nog echt Maserati's zijn of Ferrari's weet ik ook niet, maar de naam Maserati staat er toch weer en dat stemt me vrolijk. :)
Over het wedstrijdverloop ook geen commentaar. De wedstrijdleiding lag in handen van Bruynseraede en ik dacht dat die toch vrij integer was. Ik heb wel gehoord dat heel wat mensen, waaronder toch iemand als Duez, het helemaal niet eens waren met de beslissing om toe te staan dat over de curbs te rijden en een of twee stukken die eigenlijk niet tot het circuit behoorden (Eau Rouge en de bocht voor La Source). Maar da's hier ook al aangekaart als ik me niet vergis.
Het blijft een feit dat de straatversie er enkel na de raceversie gekomen is en niet omgekeerd, wat de normale gang van zaken is, en dat Maserati er alles aan gedaan heeft om een superieure wagen te maken (middenmotor en zeer goed aerodynamica). Zonder dat mini achtervleugeltje zou hij iedereen naar huis rijden :D
Saleen is ook gebouwd met het vooruitzicht te racen. Over die kleine spoiler, dat is nu eenmaal gewoon het reglement dat die even breed is als de "windshield." Daarom dat ook de Saleen die kleine spoiler heeft, slecht argument dus.
gwyllion
03-08-2007, 22:41
Over die kleine spoiler, dat is nu eenmaal gewoon het reglement dat die even breed is als de "windshield." Daarom dat ook de Saleen die kleine spoiler heeft, slecht argument dus.Sorry, maar wat jij hier schrijft, is niet correct.
Bekijk de achtervleugel van de introductie van de Maserati MC12 eens beter.
http://www.maseraticorse.com/modules/introcars/img/0201b.jpg
Zo groot was de achtervleugel bij het debut te Imola, in 2004.
http://www.maseraticorse.com/modules/newsbody/img/0201060055b.jpg
Vervolgens vraagt FIA om neus te verkorten.
First Day Of Testing For The MC12 "GT1"
http://www.maseraticorse.com/modules/newsbody/img/0201060069b.jpg
25/01/2005 - Paul Ricard - First day of testing for the Reparto Corse Maserati at the Paul Ricard circuit in the South of France.
...
The car differs from that used in 2004 as regards: the shortened nose to obtain the 4.990 mm maximum length, a reduction of the aerodynamic surface area, the fitting of an undertray between the wheels, the re-positioning of exhaust system, the use of carbon brakes and traction control and the removal of the minimum height clearance.
En de achtervleugel moet verkleind worden.
Two MC12s Lead The Field At Monza
09/04/2005 - Monza - The FIA GT championship began in the best of ways for Maserati. The Vitaphone and JMB teams each had one car on the front row with the other two MC12s in rows two and three.
...
The team had to race under new regulations (the FIA had ruled that the rear wing had to be smaller in size) and were luckless in trying to set a fast lap.
Het minimum gewicht is in de loop van het eerste volledig seizoen ook geregeld aangepast om de MC12 minder snel te maken...
De Maserati is dus artificieel vertraagd door FIA, wat duidelijk aantoont dat de wagen niet volgens de geest van het reglement ontwikkeld is :rolleyes: Met belachelijk mini vleugel tot gevolg.
http://www.maseraticorse.com/modules/newsbody/img/0201060169b.jpg
Vergelijk dit gewoon met
http://www.fiagt.com/img/showimg.php.jpg?countkey=62&key=5288&season=2007&event=5&size=3&rnd=true
Ja, de Murcielago rijdt met een bredere en hogere vleugel dan reglementair toegestaan ;)
Jakke.be
04-08-2007, 09:16
@ Gwyllion:
Ergens heb je wel gelijk maar,
ga jij dan liever naar races kijken waar eerst de Maserati's voorbij komen gereden en dan de rest van het veld volgt?
We hebben het al meegemaakt in de Belcar hé. Eerst twee Corvette's, ff wachten en dan komt er een Marcos voorbijgereden. Pintje drinken en dan komt de rest van het startveld voorbij...
fenixracing
04-08-2007, 09:23
haha was inderdaad zo.
Wat ik zeg is niet fout, jij laat foto's zien van enkele jaren geleden met duidelijk andere reglementen. Herinner u bvb de Ferrari 550's met die gigantische spoilers toen nog ...
Wat ik zeg is niet fout, jij laat foto's zien van enkele jaren geleden met duidelijk andere reglementen. Herinner u bvb de Ferrari 550's met die gigantische spoilers toen nog ...
Eem die fotos met de corvette en de lambos is toch van dit jaar?
Eem die fotos met de corvette en de lambos is toch van dit jaar?
De Lambo is toch de enige uitzondering op de regel? Voor de rest, breedte spoiler = breedte windshield
Evil Fuzzy
06-08-2007, 00:43
De Lambo is toch de enige uitzondering op de regel? Voor de rest, breedte spoiler = breedte windshield
De max. breedte van de spoiler is de breedte van de voorruit (in het midden van die ruit gemeten) + 300mm. Daarnaast mag de spoiler niet breder zijn dan 1900mm of breder dan de auto is ter hoogte van de achterwielen.
De kleinere achterspoiler voor de Saleen was een penalty omdat ze niet genoeg straatversies verkocht hadden, als ik mij goed herinner.
Trouwens, de Maserati is ook nog eens te breed: 66mm om precies te zijn, na de veranderingen aan de neus van de wagen (ervoor was hij nog breder), hetgeen door de FIA bestraft wordt met ballast.
In het hele Maserati-verhaal stoort mij toch iets. De jongens bij Maserati ontwerpen een racewagen en maken er later een straatversie van. En toch slagen ze er niet in, ondanks het feit dat ze niet gehinderd werden door de afmetingen van een eerder geproduceerde straatwagen (de Enzo waarop de Maserati gebaseerd is, is immers een stuk korter en smaller) om de wagen volgens de reglementen te bouwen. Toeval? Conspiracy-theorie of niet, je moet behoorlijk zeker van je stuk zijn om zoiets te riskeren. :rolleyes:
Mooie overwinning van Carsport!!Wat me wel verbaasde is dat de wagens niet meer binnen de piste moeten blijven.Heb op de raidillon 2 uur staan kijken en de Maserati's waren zowat de enige die binnen de lijnen bleven.De meesten sneden gewoon af rakelings naast de bandenstapel.
De Ferrari races in het voorprogramma waren nog erger met enkele zware crashes tot gevolg.Vrijdag heb ik daar zelfs baanposten moeten zien springen voor hun leven onder safety car!!De auto die ze op een veilige plaats aan het duwen waren bleef dan ook staan op de top van de raidillon met hachelijke standjes tot gevolg.
Zoals de vorige schrijver al had gezien, inderdaad zeer gevaarlijke situaties rondom de radillon. Vanaf de tribune inderdaad goed e zien a. hoe gevaarlijk het was tijdens de periode onder geel. De baanposten moesten inderdaad springen. Daarnaast het voordeel wat sommige auto's behalen op dat deel. Als je af snijd is de rechte lijn snelheid veel hoger dan die van de auto's die netjes binnen de lijnen blijven.
Organisatie: doe hier iets aan. Het is niet fair ten opzichte van de deelnemers die zich netjes aan de "baan" houden.
Ik vond heel deze situatie ronduit belachelijk. Er waren een paar rijders die het netjes hielden, maar bijna 95% scheerde de top van de Raidillon volledig af. Zoals hierboven gezegd is het snelheid aan Les Combes veel hoger.
Ook aan de 'Bus-stop' chicane, bij het uitkomen rijdt opnieuw 95% van de rijders langs de curbstones heen. Alles tesamen wint die 95% toch zeker 1,5 a 2sec per ronde.
Die bewuste pit-ingang dan nog. Ik heb een paar uur aan de chicane staan kijken, ik heb hier toch wel een paar bijna-accidenten gezien, oa met de Maserati #1, een paar keer was er een duidelijk contact. Ze zouden beter die pitlane veel vroeger laten beginnen, een eindje voor het indraaien van de chicane...
Hopelijk is het volgende jaar -na verbouwing #26...- veel beter!
tarzancorner
06-08-2007, 10:39
:( :( Nog meer verbouwingen ze gaan toch niet de radillion verpesten.
Even voor alle duidelijkheid, ik ben niet op de hoogte van enige toekomstige verbouwing. Maar ivm de pitlane entry, denk ik wel dat we ons daar aan kunnen verwachten...
De max. breedte van de spoiler is de breedte van de voorruit (in het midden van die ruit gemeten) + 300mm. Daarnaast mag de spoiler niet breder zijn dan 1900mm of breder dan de auto is ter hoogte van de achterwielen.
Op 300 mm na was ik dus wel correct.
Even off topic,
Ik had op zaterdag de vrachtwagen van Lister zien staan, hij stond in een nogal onopvallend hoekje van de paddock. Iemand een idee waarom de heren van Lister op Spa waren? Ter voorbereiding van...?
Waarschijnlijk geleend door een ander team.
Even off topic,
Ik had op zaterdag de vrachtwagen van Lister zien staan, hij stond in een nogal onopvallend hoekje van de paddock. Iemand een idee waarom de heren van Lister op Spa waren? Ter voorbereiding van...?
Daarin zaten GT4 aston martins
gwyllion
13-08-2007, 13:16
Wat ik zeg is niet fout, jij laat foto's zien van enkele jaren geleden met duidelijk andere reglementen. Herinner u bvb de Ferrari 550's met die gigantische spoilers toen nog ...Een foto van dit weekend: Doran Maserati MC12 tijdens Road America ALMS race ;)
http://www.americanlemans.com/Gallery/141/141892007191953656.JPG
Een foto van dit weekend: Doran Maserati MC12 tijdens Road America ALMS race ;)
http://www.americanlemans.com/Gallery/141/141892007191953656.JPG
Da's toch duidelijk meer dan windscreen + 300 mm.
Da's toch duidelijk meer dan windscreen + 300 mm.Inderdaad maar dit is ook geen FIA GT he. In de American Le Mans series hanteren ze andere regelementen.
Een mooi voorbeeld daar van is dat de Porsche de Audi aftroeft terwijl he normaal gezien het tegenovergestelde is .
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.