PDA

View Full Version : FIA GT1 2009? Dat zijn "gepimpte" GT3's !

Mark
03-08-2007, 21:37
GT1's anno 2007? Leuk veld, veel wagens maar de modellen gaan langzaam richting de categorie Youngtimers ;) De wagens zijn nu tot 3 to 5 jaar oud. Is er zicht op nieuwe GT1 modellen? Nope, akelig stil op dat vlak.

Dat heeft Ratel ook in de gaten, daarnaast heeft hij gezien hoe succesvol het GT3-concept is. Combineer het e.e.a. en geef die GT3-wagens een zakje bloeddoping van Dr. Fuentes en we hebben nieuwe GT1-wagens!

M.a.w., vanaf 2009 zou de GT1 divisie bestaan uit GT3 wagens die wat extra hebben. Het kan op korte tijd weleens tot grote aankondigingen komen, het technisch reglement moet 12 maanden bekend zijn voor de januari van het desbetreffende jaar dat de regels van kracht zijn. Oftewel, uiterlijk 31-12-07 moet de beslissing genomen zijn.

De bron? Autosport 02-08-07

Vragen van mijn kant:
-Wat met het huidige FIA GT2 materieel? Op deze manier ondermijn je de huidige klasse. Wagens die waarschijnlijk goedkoper gaan zijn dan de huidige GT2's gaan voor de algemene overwinning! Wie geeft er dan een cent uit aan een GT2? Of gaan de GT2's vervangen worden door gepimpte GT4's?
-Wat gaat de ACO (en dus ALMS / LMS) doen? Volgen die? We gaan heftige weken tegenmoet :)

gwyllion
03-08-2007, 23:07
Ik betwijfel of het GT3 principe (geen echt reglement, buiten "bouw een wagen hoe je goeddunkt, Bouchut rijdt er enkele rondjes mee, en FIA bepaalt handicap maatregelen") werkt voor de hoogste klasse.

ACO wil GT2 vervangen door een GT3 achtig iets en LMP1 door coupes die wat van GT1 wagens weg hebben. Nu wil FIA GT1 ook door GT3 achtig vervangen.

Porsche gaat dat niet leuk vinden ;)

Bramzel
03-08-2007, 23:48
Ik juich het alleen maar toe. GT3 heeft alles wat GT1 en GT2 missen momenteel: variatie qua auto's, grote startvelden, bereikbaar voor kleinere budgetten en meer dan genoeg animo.

wedebe
04-08-2007, 07:47
en niet te vergeten: voor de mensen die graag een tukkie doen tijdens een race...het is tamelijk slaapverwekkend!

Jakke.be
04-08-2007, 09:09
en niet te vergeten: voor de mensen die graag een tukkie doen tijdens een race...het is tamelijk slaapverwekkend!

Heb jij het dan over gt3?
Zo slaapverwekkend vind ik de gt3 klasse toch niet.
Neen, ik ben het eens met Bramzel. De grote variatie binnen een startveld kan volgens mij mee het succes bepalen... Er moet natuurlijk wel voor gezorgd worden dat een bepaald merk zijn concurrenten niet op een hoopje kan rijden en dat iedereen kan meestrijden voor een podiumplaats.

Grig-O
04-08-2007, 10:30
Mmm, naar wat ik de laatste maanden vernomen: Zakspeed gaat met Koenigsegg rijden, Ratel hoopt op een nieuwe Ferrari GT1.

En in GT2 is Audi bezig met een versie van z'n R8 en is Oreca natuurlijk bezig met de Dodge.

A uit PDGRacing
04-08-2007, 13:54
Volgens AutoHebdo is er eind augustus een vergardering in Parijs, Fia met ACO om de toekomst te bespreken. Richting 2009/2010. ACO's voorstel om GT1 te vervangen door GTP's. Alleen GT3 zien ze niet zitten in Frankrijk. Dat geeft drie jaar om nieuwe auto's te ontwikkelen. In tussentijd (2008) geen verandering aan het reglement.

Bramzel
04-08-2007, 17:09
Mmm, naar wat ik de laatste maanden vernomen: Zakspeed gaat met Koenigsegg rijden, Ratel hoopt op een nieuwe Ferrari GT1.

En in GT2 is Audi bezig met een versie van z'n R8 en is Oreca natuurlijk bezig met de Dodge.

Allemaal geruchten waar er al zoveel van zijn geweest. Serieuze indicaties zijn er, behalve voor de Viper GT2, echter niet. Ratel hoopt op een nieuwe Ferrari GT1, maar Ratel hoopt op wel meer. Hoop trekt geen toeschouwers, volle gevarieerde startvelden wel ;)

Ook snap ik niet hoe webede GT3 slaapverwekkend kan vinden. Al wel eens een wedstrijd van het FIAGT3 gezien? 50 sportwagens die er vrijwel hetzelfde uitzien als hun GT2 of GT1 broeders die felle strijd voeren, hoe kan je daar nou bij in slaap vallen...

Integra
04-08-2007, 21:13
GT3 wil ik niet van weten, vind het maar mietjesauto's. Op een lelijke Viper CC of Z06 GT3 zit ik echt niet te wachten.

wedebe
05-08-2007, 08:26
Slaapverwekkend omdat het nergens over gaat. Geen echte coureurs en de auto's missen power/snelheid vergeleken met hun grote broers.
Ajax-Feynoord vind ik leuk maar FC Dordrecht tegen VVV-Venlo kan me totaal niet boeien. Tour de France wel maar een criterium in Steenwijk niet.
Wellicht persoonlijk.
En zo gevarieerd is het startveld nu ook weer niet als je het vergelijkt met een FIA GT startveld.

Grig-O
09-08-2007, 18:49
I.v.m. FIAGT/LMS in de toekomst: http://www.racingworld.it/fiagt/notizia2.php?idtitolo=3661

Viper GTS-R***
11-08-2007, 09:52
I.v.m. FIAGT/LMS in de toekomst: http://www.racingworld.it/fiagt/notizia2.php?idtitolo=3661

In dit artikel hebben de mannen van racingworld.it gewoon weg een opsomming gemaakt van alle mogelijke wagens die we zouden kunnen zien rijden in de jaren 2008/2009. Maar of we er de helft van gaan zien?
Betwijfel het, al zou het mooi zijn natuurlijk.