PDA

View Full Version : Alternatieve F1


Pascal
18-05-2001, 23:52
Wat zeggen we hiervan ????? (bron : www.f1racing.nl)

FABRIKANTEN TEKENEN VOOR ALTERNATIEVE F1

De Europese Formule 1 motorfabrikanten hebben vrijdag een overeenkomst voor een alternatieve Formule 1 getekend. Fiat maakte dat bekend in een persbericht. Naast Fiat doen vier grote constructeurs mee aan de klasse, die op 1 januari 2008 van start zou moeten gaan.

Alle vijf fabrikanten gingen akkoord met het verdrag, met Fiat baas Paolo Cantarella aan de leiding.

De overeenkomst is getekend door BMW, Fiat, Ford, Mercedes (Daimler-Chrysler) en Renault, allen lid van de ACEA, de organisatie van Europese autofabrikanten. Al deze fabrikanten komen op dit moment uit in de Formule 1.

Het persbericht vermeldde eveneens dat het nieuwe bedrijf binnen een paar dagen opgezet gaat worden en dat ook andere constructeurs welkom zijn.

Het doel van de fabrikanten is "de populariteit van de sport vergroten en er zeker van zijn dat races op het open televisienet te zien zijn."

Deze alternatieve Formule 1 is het resultaat ven het conflict tussen de ACEA en mediagigant Leo Kirch.

In december kocht de Kirch groep 75 procent van de Slavica Ecclestone Corporation (SLEC) van Bernie Ecclestone, die de commerciële rechten van Formule 1 tot 2010 bezit.

Na de overdracht liet de ACEA meteen weten niet blij te zijn met de situatie. De fabrikanten zijn bang dat de Formule 1 achter de decoder zal verdwijnen.

De constructeurs zijn bang inkomsten van de sponsors te verliezen, als de Formule 1 niet meer voor iedereen toegankelijk is.

Zal zonder twijfel worden vervolgd.

Finish
19-05-2001, 10:03
Het enige wat ik hierop zeg is dat ik hoop dat F1 in 2008 niet zal verdwijnen onder die nieuwe autosportklasse....

Hakki
19-05-2001, 12:39
ik ga zien wa het wordt, en as mclaren vertrekt uit de F1, dan volg ik ze...en als ze in alletwee blijven, tjah, dan heb ik dubbel kijkwerk...

TiBo
19-05-2001, 12:51
Maar deze merken gaan toch niet gelijktijdig én Formule 1 én een alternatieve klasse ondersteunen?!

Volgens mij een slechte zaak voor de europese racerij. In het beste geval wordt één van beide klassen een nieuwe topklasse. In het slechtste geval doen ze elkaar de das om.

Er is altijd nog de hoop dat ze het doen om verdere onderhandelingen af te dwingen.

http://users.pandora.be/cameo/forum/Graf.gif

Finish
19-05-2001, 13:06
élaba, mijne sign :)) ROFL :D

TiBo
19-05-2001, 13:17
;)

Hakki
19-05-2001, 14:11
mja, ik hoop ook nog altijd dat het bij dreigementen blijft...tenzij ze de f1 helemaal zouden gaan veranderen...dan zou het wel mogen...
maar we zien wel, da is nog ver weg voor mij zenne

Finish
19-05-2001, 16:00
Tegen die tijd zit de paddock aan 500 members :)

TiBo
19-05-2001, 16:24
19 Mei 2008:

"- .... en voor het binnenlandse nieuws over naar jou Katty.
- Bedankt Danny. Het buitenlandse nieuws beginnen we in eigen land waar de wereldbekende internetsite 'De Paddock' vandaag haar laatste thread heeft gepost. Na het uiteenvallen van de Formule 1 begin dit jaar, was het aantal bezoekers drastisch teruggelopen van 5 miljoen tot amper 300.000 per dag. Enkel het vroegere Napster doet op dit vlak nog beter. Onze redactie heeft geprobeerd om contact op te nemen met 'Airco', oud minister van multimedia en oprichter van de site. Airco weigerde elke vorm van commentaar. In de nieuwe staat Israelina .... "

Finish
19-05-2001, 16:26
ROFL

Hakki
19-05-2001, 16:30
precies al heel optimistisch...
mor euh...mag er eigenlijk reclaam gemaakt wordne voor dit forum
allez, kbedoel maggik den url doorgeven enzo...want den oude paddock(die van oneliner) was een soort van prive-forum dacht ik...

Oneliner
19-05-2001, 17:41
Idd.
Deze mag volledig vrij gemaakt worden (hoop ik toch :D:D)

Finish
19-05-2001, 21:19
Euh, airco en ik zijn volop aan het brainstormen voor reclame-bannerkes, desnoods onder betaling, da zullen we nog wel zien.


DAAROM: MAAK ZOVEEL MOGELIJK RECLAME VOOR DE PADDOCK !!!!!!!

Werner333
19-05-2001, 21:26
Eens die meneer Kirch doorheeft dat, als de grote fabrikanten de F1 verlaten hij een lege doos heeft gekocht dan zal hij wel bijdraaien en de F1 op de niet betaal TV houden.
En zo blijft de wereld gespaard van weer een nutteloze split van een race serie. (Zie CART en IRL)

Oneliner
19-05-2001, 21:50
Nu werner da kan goe zijn.
Maar als et echt om pure spanning gaat, dan kijk ik liever baar CART zenne (alhoewel da al een jaar geleden is).
Die races zijn daar meestal een tikkeltje spannender als de f1 zenne

Hakki
19-05-2001, 21:53
Originally posted by Oneliner
Nu werner da kan goe zijn.
Maar als et echt om pure spanning gaat, dan kijk ik liever baar CART zenne (alhoewel da al een jaar geleden is).
Die races zijn daar meestal een tikkeltje spannender als de f1 zenne

mor ik vin de wagens van f1 schoner

tsjolder
19-05-2001, 21:56
Tja, als ze in Amerika content zijn met rijders die ofwel gebuisd, ofwel nog niet klaar voor F1 zijn, moeten zij dat weten. Ik moet wel zeggen dat de CART stukken spectaculairder is dan de F1, maar ook dat is typisch Amerikaans.

Oneliner
19-05-2001, 22:01
daar sluit ik mij blindelings bij aan

Finish
19-05-2001, 22:11
CART is dan wel een pakske gevaarlijker denk ik.
In feite zit het zo: hoe gevaarlijker hoe enthousiaster het publiek is. Dan krijg je zo van die reacties van: WHOOO wat doet die nu !

Werner333
19-05-2001, 22:21
CART wordt kunstmatig "spannend" gemaakt.
Rijdt er eentje verdiend 20 seconden voorop dan vinden ze wel iets om de de race te neutraliseren en het veld bij mekaar te halen.
Doe dat eens bij F1. Dan hebt ge nog beter races dan in de CART.
En de piloten. Zoals al gezegd hier gebuisde F1 coureurs die daar kunnen winnen. Dat zegt genoeg over het niveau he.

Oneliner
20-05-2001, 11:13
ok werner.
Mor kijk es naar Montoya, dat is toch een (zeldzaam) talent uit CART hé.
Deze is voor mij zeker ni gebuisd in de f1 zunne.
Maar dan hebt ge ook tegenpolen zoals zanardi.

Finish
20-05-2001, 11:58
Zanardi kwam op de verkeerde moment in de F1. Williams zat toen nog een beke na te slabakken op z'n verlies van Renault en z'n verschrikkelijk slecht jaar in '98.

als je dan lappen rond je oren krijgt van een Ralf Schumacher die toen net begon te ontpoppen na z'n mooie Jordan-periode, dan is het al serieus moeilijk om nog te gaan presteren. Daar moet je natuurlijk nu eenmaal tegenkunnen als F1-coureur. n dat had de sympathieke Zanardi niet. ik heb hem bijna nooit in de top 6 gezien, zijn enige hoogtepunt was Monza '99, idd ja, die race met Crying Hakkinen. Toen reed hij zelfs een keetje derdes denk ik, achter Frentzen die toen die race won.

Had Zanardi in een team als Jordan terechtgekomen, had ik misschien wat meer van hem verwacht :)

Sennake
20-05-2001, 19:50
Ik denk het niet zelle Finish.
Vergeet niet dat Zanardi al aan zijn tweede kans in F1 was eh. Voor zijn Cart-periode zat hij ook al in de F1 en bracht hij er ook niks van terecht (alhoewel zijn wagen toen niet echt top was natuurlijk)...

Werner333
20-05-2001, 19:56
Oneliner,

Montoya komt wel uit de Europese school he.
De kleinere series hier gereden alsook de F3000.

Oneliner
20-05-2001, 20:02
Klopt werner, maar ik wou simpelweg bewijzen dat ni alleen "mislukte" coureurs reden, das al

Werner333
20-05-2001, 20:47
Ah,

Dat had ik dus niet door he :D :D :D