View Full Version : 1000 KM van Spa '07, de aanloop....
Viper GTS-R***
07-08-2007, 20:03
JMT Racing staat op de lijst voor Spa met hun 996 GT2-R, das verassend nieuws.
Kaufmann en Walfish zijn de piloten voor Spa.
Bron: endurance-info.com racingworld.it e.o.
De toegang voor de eerste trainingsdag, op vrijdag 17 augustus, is volledig gratis, met inbegrip van de tribunes en de paddock. Ter herinnering, de tickets voor het hele weekend zijn verkrijgbaar aan €30 (algemene toegang en tribunes), met een toeslag van €15 voor de paddock. Kortingsbonnen van €10 zijn zowat overal verkrijgbaar.
persbabbel RACE
Ja, en waar zijn die kortingsbonnen verkrijgbaar? Wil dit keer gewoon via de poort naar binnen ;)
Thomaske
08-08-2007, 03:53
Ik ben ze enkel tijdens de afgelopen 24 Hours in het perscentrum tegen gekomen en dan lagen ze nog achter de televisie. :D
Mvg..
Ja, en waar zijn die kortingsbonnen verkrijgbaar? Wil dit keer gewoon via de poort naar binnen ;)
Bij mij ;) . Ik heb er minimaal ééntje (voor jou???) liggen!
De kaarten lagen steeds onder de ruitenwisser van mijn auto.
Ik ben ook op zoek naar 2 kortingsbonnen!! Zijn ze niet ergens te downloaden? of zijn ze alleen verstrekt in de oude media...:p
Las dat ze verkrijgbaar waren in Plopsaland en in de bioscopen van Kinepolis.
Kan iemand er misschien een scannen???? :cool:
Ik heb er dit weekend in Zolder bij toeval een op de grond gevonden. :+
Dries DS
08-08-2007, 10:28
Ik heb er dit weekend in Zolder bij toeval een op de grond gevonden. :+
Daar werden die kortingsbonnen dan ook aan zowat iedereen verdeeld. Maar sommigen gooien die nog steeds op de grond i.p.v. er een vriend/kennis/autosportfanaat een plezier mee te doen. Mooie actie van de organisator, maar ik betwijfel of deze actie het werkelijke doel heeft bereikt... Hopelijk wel, het is een mooi evenement, ondertussen een vaste waarde op onze nationale kalender.
Ik ben ook op zoek naar 2 kortingsbonnen!! Zijn ze niet ergens te downloaden? of zijn ze alleen verstrekt in de oude media...:p
Las dat ze verkrijgbaar waren in Plopsaland en in de bioscopen van Kinepolis.
Kan iemand er misschien een scannen???? :cool:
Hey,
Ik heb je net een mailtje gestuurd via deze site. Maar ik heb dus 2 bonnen voor je. Dus geef even je adres en die dingen komen naar je toe.
Voor alle anderen...ik heb nog 3 kortingsbonnen liggen. Indien interesse, geef maar een seintje.
Mr.Dallara
13-08-2007, 14:49
Ik lees net dit op de home page van LMES.net:
Last minute entry: JetAlliance Racing will be on the starting grid for the 1000KM of Spa!
Schitterend nieuws!
Op http://www.lmes.net/2007/uk/spa/index.asp vind je een kort promo clipje van het LMS weekend in Spa!
De eerste ergernis van a.s. weekend is al gewekt:
Het "Business club"-pakket omvat:
Shuttle-rit tijdens de wedstrijd langs de dienstwegen van het circuit om de opwinding van de wedstrijd echt te beleven
http://www.race-rally.be/2007/1000km2007/mailing/mailing_nl.htm
Mens, ga lopen..........net zoals de rest van de toeschouwers. Nog goed voor de lijn ook als dat volk wederom een buffet achter de kiezen heeft :D
M.a.w., dienstwegen zijn er niet voor VIPS ;)
Die wagens gaan dus in de wegrijden van medical cars, extrication, takelwagens, manitou's en de VIP's staan mooi in de weg van de marshalls. :no:
Binnenkort gaan de VIP's nog plaats nemen op het circuit om het spektakel nóg beter te kunnen aanschouwen. :no:
Die wagens gaan dus in de wegrijden van medical cars, extrication, takelwagens, manitou's en de VIP's staan mooi in de weg van de marshalls. :no:
Binnenkort gaan de VIP's nog plaats nemen op het circuit om het spektakel nóg beter te kunnen aanschouwen. :no:
Mr.Dallara
13-08-2007, 18:15
Als de entry list (http://www.lmes.net/2007/uk/spa/liste_engages.asp klopt die online staat, dan zal Mollekens rijden als 3e piloot op de Racing-Box Saleen naast de Italianen Perazzini en Cioci.
Binnenkort gaan de VIP's nog plaats nemen op het circuit om het spektakel nóg beter te kunnen aanschouwen. :no:Die rijden meestal op het circuit de Medical car en extraction .
Doen ze al ;) Bij de 24 uur bijvoorbeeld. Dit jaar was ik geen ooggetuige maar in voorgaande jaren stonden enkele viptenten voor de draad! Het zatte volk ook. Eens kijken hoe dit weekend er aan toe gaat............en bij misstanden? Eens kijken of bepaalde instanties voor deze informatie ""gevoelig" zijn, ben dergelijke toestanden kotsbeu op de circuits.
M.b.t. het weer, ziet er redelijk droog uit voor de komende dagen :)
Thomaske
13-08-2007, 22:34
Doen ze al ;) Bij de 24 uur bijvoorbeeld. Dit jaar was ik geen ooggetuige maar in voorgaande jaren stonden enkele viptenten voor de draad! Het zatte volk ook. Eens kijken hoe dit weekend er aan toe gaat............en bij misstanden? Eens kijken of bepaalde instanties voor deze informatie ""gevoelig" zijn, ben dergelijke toestanden kotsbeu op de circuits.
M.b.t. het weer, ziet er redelijk droog uit voor de komende dagen :)
Ook dit jaar was het weer van dat. In Combes stond er een VIP tent voor de draad en kwamen onze VIPers foto's maken aan de rails. EEN SCHANDE!
Mvg...
buchinski
13-08-2007, 22:47
En als een brave mens zoals ik dan een paske vraag om effe wat foto's close-by te maken in bvb La Source of schoon langs de kant in de chicane.... dan hebben ze daar geen oren naar. Te gevaarlijk zulke lunatic zoals ik, neen, enkel de "general" press (die bvb op de 24u geen jota hebben gecovered). Een klein berichtje in de gazet en noppes zendtijd op TV, nergens. Das toch triestig! Maar je struikelde wel overal over vips and guests en om de vijf voet stond er een tent voor de belangrijke mensen. En het was iets anders dan dieje pis van Jupiler Bleue dat ze daar schonken.
Ik vrees dat ik weeral zal foto's moeten nemen van achter "den draad".
Nu.... gelukkig vind ne mens af en toe eens een gat in den draad :champagne:
http://pix3.telenet.be/S5yfZ0qxqd1GQtgwIw4DBVcPd22jrjMkRb9Guf8igpwureEUa-4sdmf3sAdyou76!5HkYxdAHrhhSjzrYsGCt!dGUdX-VXgNMCmR2MaJxa1kg_/PICT0225.JPG
Wij gaan vrijdag naar francorchamps,mijne kameraad zijne zoon ga mee
en die heeft da nog nooit gezien,kan iemand mij missch vertellen waar ik een filmpje kan downloaden voor op cd te branden?hij heeft namelijk geen internet.
sorry voor de :Offtopic:
Dank bij voorbaat
buchinski
14-08-2007, 08:45
Bij de collectieve test van de WSR op donderdag (14u-18u volgens de tabellen) zal het circuit toch toegankelijk zijn?
Op alle tijdstabellen zie ik immers dat het algemene publiek en de pers niet voor vrijdagmorgen worden verwacht. Zou natuurlijk stom zijn van bijna 300 km te rijden en dan voor een gesloten hekken komen te staan... afin, niet dat we dan niet zouden binnenkunnen (er is meer dan één sluipweggeltje op Spa) maar ik breng een aantal mensen mee die ik eens voor volledig niks de sights and sounds van snelle éénzitters wil laten meemaken en het zou wel tof zijn als die mensen konden binnengaan zonder voorafgaandelijke boswandeling en bijhorende modderstromen :-)
Mr.Dallara
14-08-2007, 14:36
Bij de collectieve test van de WSR op donderdag (14u-18u volgens de tabellen) zal het circuit toch toegankelijk zijn?
Op alle tijdstabellen zie ik immers dat het algemene publiek en de pers niet voor vrijdagmorgen worden verwacht. Zou natuurlijk stom zijn van bijna 300 km te rijden en dan voor een gesloten hekken komen te staan... afin, niet dat we dan niet zouden binnenkunnen (er is meer dan één sluipweggeltje op Spa) maar ik breng een aantal mensen mee die ik eens voor volledig niks de sights and sounds van snelle éénzitters wil laten meemaken en het zou wel tof zijn als die mensen konden binnengaan zonder voorafgaandelijke boswandeling en bijhorende modderstromen :-)
Tuurlijk geraak je dan op het circuit! Gewoon parkeren op P1 en te voet door de poort waar normaal de ticket control is...
én dan genieten van 4uur real racing ;)
Thomaske
14-08-2007, 21:57
Wij gaan vrijdag naar francorchamps,mijne kameraad zijne zoon ga mee
en die heeft da nog nooit gezien,kan iemand mij missch vertellen waar ik een filmpje kan downloaden voor op cd te branden?hij heeft namelijk geen internet.
Dank bij voorbaat
Een beetje Googleën en je moet het tegenkomen.
Gelieve ook wat aan je schrijftaal te doen.
Mvg...
Op pitstop.tv staat te lezen dat de piloten deze keer tussen de witte lijnen moeten blijven. Iedereen die op de Raidillon of de busstop chicane wat te ver over de witte lijn gaat zal bestraft worden...
Gisteren op de E40 richting Brussel nog 2 camions van LNT (Panoz GT2) tegengekomen. Is toch altijd indrukwekkend om die te passeren...
de 1000km is zowat de enige afspraak op het circuit die ik niet wil missen. Ondanks dat er velen hun neus voor ophalen, vind ik het dé ideale formule op hét ideale circuit.
Spa is een circuit waar je als amateur nog enkele plaatsen kan vinden waar je mooie foto's kan maken en aangezien ik ook graag wandel, biedt het tevens een goeie achtergrond om beide te combineren. De duur, 6 uren max., is ook van die aard dat je gedurende gans de koers de toer van het circuit quasi kan doen. Bij eender welke andere race lukt dat niet, tenzij de 24-uren, maar dat is dan weer net iets te lang voor mij. :D
Ge ziet, de ideale race voor een autoliefhebber/amateurfotograaf/wandelaar als ik. :D
Van de 10 euro kortingskaarten heb ik ook nog niets gezien, dus als ik ze tegen zondag niet te pakken heb, zal het 30 euro worden. Ik zie wel.
:bye:
ik zou er ook eens willen zijn, maar ik moet werken dit weekend :(
JorritVD
17-08-2007, 05:17
GEEN JMT Porsche aan de start. W. Kaufmann start nu op de Lavaggi LS1.
bron: projectlemans.de
buchinski
17-08-2007, 15:52
De collectieve tests van de World Series waren er al op donderdag.
Verder waren er al teams van de LMS aangeland en van de Radicals en Peugeots. Effe een "pitwalk" gedaan en de effectieven gefotografeerd. Album vind je hier :
http://www.pixagogo.be/0707424226
gregske v
17-08-2007, 16:25
Normaal ga ik ook dit weekend maar mijn vervoer is weggevallen dus zal het niets worden:mad:
Een schitterende dag beleefd vandaag op Spa!:applaus:
Wat een programma! Ik vond dit echt één van de toppers van m'n circuitbezoeken van de laatste jaren. De Historic Endurance & LMES waren natuurlijk het hoogtepunt.
Ik mag wel hopen dat het geluid van de Peugeot-Diesels geen trend wordt, want je hoort die wagens bijna niet! Ongelooflijk hoe stil ze zijn:crazy:
Ik ben vandaag maar geweest omdat ik in het weekend moet werken.
Het was voor mij ook een prachtige autosport-dag.
De nieuwe pits zijn indrukwekkend maar wat een gesukkel om door die nieuwe busstop te geraken!
De aanpassingen die gebeurd zijn aan Spa zijn om te janken. Goed voor Bernie en zijn clan, maar noppes voor de fans. Ben vandaag voor het eerst helemaal langs Blanchimont gelopen, zoveel hekwerk dat de fans daar ver van de baan houdt. Doet pijn aan het hart zoiets:fight: En nu kan je zelfs al niet meer gaan kijken in diene kattenbak aan de nieuwe busstop, alleen nog langs boven kijken mag...
Volgens LNT komt Panoz volgend jaar naar Europa.
Waarschijnlijk met een geëvolueerde Esperante zoals werd aangekondigd...
Nu kon ik juist via la deux een KWARTIERTJE volgen :frusty: was het een kwartier safetycar:frusty:
http://www.race-rally.be/2007/1000km2007/multimedia/streaming/livedyn/VideoLive.asp ;)
ja zie het nu pas om 17.25. Zet tv aan wat denk je gaat de spyker er hard af. weer safetycar:mad: . Ik zie dat een rijder in een corvette aan het prullen is aan een schermpje. IS dit zijn achteruitkijk of beschikken ze nog over een spiegel ook?
ja zie het nu pas om 17.25. Zet tv aan wat denk je gaat de spyker er hard af. weer safetycar:mad: . Ik zie dat een rijder in een corvette aan het prullen is aan een schermpje. IS dit zijn achteruitkijk of beschikken ze nog over een spiegel ook?
Dacht dat Alphand camera aan de achterkant van de wagen heeft. Op dat schermpje in de cockpit kan de piloot alles achter zich dan perfect zien.
Dacht dat Alphand camera aan de achterkant van de wagen heeft. Op dat schermpje in de cockpit kan de piloot alles achter zich dan perfect zien.
Luc Alphand is niet de enige. Blijkbaar heeft Oreca ook een camera achteraan de Saleen. Eentje die wel werkt....
Luc Alphand is niet de enige. Blijkbaar heeft Oreca ook een camera achteraan de Saleen. Eentje die wel werkt....
Die van Alphand werkte ook. Alleen hield de tape het niet :)
die van oreca had een statief
kwaliteit
Racing box en de Panoz' hebben ook achteruitkijkcamera's.
De 1000 KM zitter er weer op. Leuk om die wagens eens te zien maar autosport heb ik niet gezien. Ja, de strijd in GT2 zal vast wel superspannend zijn geweest ;) Ik hou van autosport in de pure vorm, ik kijk dus alleen naar de absolute nummer 1 in een wedstrijd. Al die subklassen? Leuk, maar ik snap dat niet......
Als we dan naar de LMP1 kijken is er geen enkel moment spanning geweest. De Pugs waren tijdens de kwalificaties 4 seconden rapper dan de eerst volgende. Op naar een spannende wedstrijd! :rolleyes: Vandaag reden de Pugs op een tempo van "Opa is met oma op zondagmiddag aan het rondtoeren". De rest van de LMP1's kon zelfs dat tempo niet bijbenen! Spreken we dan nog over top-autosport? Nee! Als een LMP2 op plaats 3 algemeen terechtkomt dan zegt dat wel heel erg veel over de rest. Niets ten nadele van de mannen van RML.
Dus is LMS LMP1 het neusje van de zalm in de autosport? Mijn antwoord: nee.
Publieke belangstelling, ja er liep wel wat volk rond maar bij lange na niet zo druk als op de woensdag van de F1-testen. Dus qua volk mogen ze blij zijn met 10.000 man. Wat stelt een evenement van 10.000 man vandaag de dag voor in deze evenementen-maatschappij? Niets toch?
De spanning tijdens de eerste interventie op La Deux droop er inderdaad vanaf... Er waren enkel de twee Peugeots die voor de overwinning konden strijden, en dan valt er nog één exemplaar uit na een uur of twee.
LMP2 was opnieuw een race om duimen en vingers van af te likken... Nee, ook daar dominantie! RML is een uiterst professioneel team, niemand kon de mannen van Ray Mallock bijhouden. Dat een LMP2 derde wordt op het bochtige en technische circuit van Valencia, daar kan ik inkomen. Maar op Spa? Dat zegt inderdaad veel over de kwaliteit van de overige LMP1-deelnemers.
GT1 was goed drie weken geleden in het kader van de 24 uren nog een ware thriller, maar Oreca bezorgde ons (wederom) een saaie race. Ook Oreca is uiterst professioneel, maar hier zou je toch verwachten dat sterke teams als Larbre, Team Modena en Luc Alphand meer weerstand bieden.
De traagsten van de hoop zijn de GT2's, en hier was er wel spanning; en dat tussen de twee eeuwige rivalen in deze categorie. Porsche net voor Ferrari, net als tijdens de trainingen. Hopelijk komen Aston Martin, Dodge en Audi volgend jaar de GT2-rangen versterken, kwestie van ook hier wat diversiteit te krijgen. Panoz, Spyker en Corvette zijn gewoon te klein voor de mannen uit Stuttgart en Modena.
Conclusie: wat LMS nodig heeft, is een organisatie die de prestaties van de auto's gelijktrekt (vooral in LMP1 en GT1). En natuurlijk wat meer publiek. ;)
Inderdaad, het is wel imposant om te zien tav de autos en vele goede piloten, maar daar blijft het dan ook bij.
Bij toeval ging ik gistermiddag laat eigenlijk uit verveling even aan het draad halverwege Eau Rouge staan, toen uitgerekend de Spyker de bandenmuur indenderde. Nare klap door een klapband en een zijwaartse inslag in de banden. Janis reageerde niet op de toegesnelde marshalls. Het extractionteam deed vervolgens efficient werk en Janis werd uiteindelijk via de rechterkant van de auto uit de wagen gehaald, voorzien van infuus en zuurstof. Naar verluid is hij daarna per heli naar Verviers gebracht voor nader onderzoek. Daarna geen berichtgeving meer.
Iemand daar wat meer bijzonderheden over de toestand van Janis?? Het is helaas altijd weer de donkere kant van onze sport en ik wil toch wel graag weten hoe met hem is....
After his heavy shunt on the Radillion during the Spa 1000 km and as we informed Czech spyker driver Jarek Janis had been taken to the Verviers hospital for a check-up including X-rays. On exiting the circuit we bumped into Jarek at the parking lot while he was loading his luggage into the car of his friend Jan Charouz.
With his characteristic smile Jarek indicated everything was fine, the exams were normal and after the big scare he was heading home in good health. Good news therefore and looking forward to see Jarek back behind the steering wheel real soon. All is well what ends well.
Info:www.planetlemans.com
Alles OK dus!! Gelukkig....:)
... maar autosport heb ik niet gezien. Ja, de strijd in GT2 zal vast wel superspannend zijn geweest ;) Ik hou van autosport in de pure vorm, ik kijk dus alleen naar de absolute nummer 1 in een wedstrijd. Al die subklassen? Leuk, maar ik snap dat niet......
Als we dan naar de LMP1 kijken is er geen enkel moment spanning geweest. ... enz.
Dus is LMS LMP1 het neusje van de zalm in de autosport? Mijn antwoord: nee.
De spanning tijdens de eerste interventie op La Deux droop er inderdaad vanaf... Er waren enkel de twee Peugeots die voor de overwinning konden strijden, en dan valt er nog één exemplaar uit na een uur of twee.
Conclusie: wat LMS nodig heeft, is een organisatie die de prestaties van de auto's gelijktrekt (vooral in LMP1 en GT1). En natuurlijk wat meer publiek. ;)
Wat een negatief geneuzel is dat toch weer. "Het was niet dit en het was niet dat, het was niet zus of het was niet zo." Zelfs de top van de autosport (ahum :D - F1) is onderhevig aan dominantie van 1 team. Alle regulaties ten spijt, heeft het - om verschillende redenen - enkele jaren geduurd vooraleer er verandering in kwam.
De LMS heeft absoluut geen nood aan een organisatie die artificieel de auto's gaat gelijktrekken. Er zijn voorbeelden zat van in het verleden die tonen wat daar de gevolgen dan van zijn. Het is aan de teams om ervoor te zorgen dat ze beter worden, beter materiaal aanschaffen, betere piloten aantrekken enz.
Ik vind het een van de leukste series om naar te gaan kijken - het competitie aspect interesseert me iets minder omdat ik niet de tijd heb om het allemaal zo op de voet te volgen. Het dagje Spa was weer uitermate plezant omdat we samen met vrienden een ganse dag langs de draad gestaan/gewandeld hebben, goed gelachen hebben, vette auto's hebben staan kijken - kortom ontspanning zoals we het graag hebben.
Dat er nu een fabrieksteam iedereen om de oren rijdt, is voor mij een gewone vaststelling. Ofwel gaan er meer fabrieksteams meedoen, ofwel gaat het fabriek zijn auto's doorverkopen/verhuren aan privéteams. Dat is in het verleden ook al gebeurd, maar of dat toen prima werkte, weet ik niet.
Iemand nieuws van Raymond Narac die er met de IMSA Porsche is afgegaan in Stavelot?
Is er een contact geweest met een andere wagen, of is hij eraf gegaan door technische problemen?
Volgens planetlemans heeft narac een medical check gehad en zijn daarbij geen verwondingen geconstateerd. De oorzaak is wat duister: Narac zou in een groepje gereden hebben met prototypes. Op de live beelden in de biertent zag ik het meest opmerkelijke: een marschal met een heel loopvlak van een band in zijn handen!! Dus kan het ook niet met zekerheid zeggen.
Hier een paar foto's van het incident met Porsche #76. Voor zover ik het gezien heb, leek het een klapband. De #9 Creation ging er ook af, maar enkel als uitwijkmaneuver.
Op de eerste foto is buiten de klapband vooraan ook geen verdere schade te zien aan de Porsche.
http://naessens.dyndns.org:8081/Images/LMS2007/DSC_8946.jpg
http://naessens.dyndns.org:8081/Images/LMS2007/DSC_8954.jpg
http://naessens.dyndns.org:8081/Images/LMS2007/DSC_8960.jpg
http://naessens.dyndns.org:8081/Images/LMS2007/DSC_8964.jpg
Excuses voor de weinig flatterende houding van de marshal op de laatste foto. :o
gwyllion
20-08-2007, 13:07
Conclusie: wat LMS nodig heeft, is een organisatie die de prestaties van de auto's gelijktrekt (vooral in LMP1 en GT1). En natuurlijk wat meer publiek. ;)De oorzaak voor dominatie in LMP1 is redelijk duidelijk: Peugeot is het enige fabrieksteam. Daarom kunnen ze het technisch reglement ten volle uitbuiten: diesel motor (met huidige regels groot vermogen voordeel) en coupe chassis (superieure aerodynamica).
De dominatie in GT1 is ook logisch: Oreca is als een fabrieksteam. Ze ontwikkelen de wagen zelf en hebben 2 toppiloten. De Saleen is ook een perfect basis voor een snelle wagen: middenmotor en lange achterkant (goede aerodynamica).
In GT2 is RML gewoon het meest ervaren team. De professionele aanpak zorgt ervoor dat zij bijna als enige snelheid en betrouwbaarheid kunnen combineren. Ze rijden al sinds 2004 met een Lola (sinds 2005 met de B05/40) en telkens met Newton en Erdos als piloot.
Mijn vriendin heeft bij de 'extractie' (piloot sprong nog uit zijn wagen, maar ging dan toch maar liggen) moeten helpen. Hun team (B-MET) heeft de crash enkel horen gebeuren. Het was een zware klapper en ook nog op een rare plaats.
Een foto zegt meer dan woorden...oorzaak lijkt me duidelijk!
Bedankt voor de fotos!! :worship:
De oorzaak voor dominatie in LMP1 is redelijk duidelijk: Peugeot is het enige fabrieksteam. Daarom kunnen ze het technisch reglement ten volle uitbuiten: diesel motor (met huidige regels groot vermogen voordeel) en coupe chassis (superieure aerodynamica).
De dominatie in GT1 is ook logisch: Oreca is als een fabrieksteam. Ze ontwikkelen de wagen zelf en hebben 2 toppiloten. De Saleen is ook een perfect basis voor een snelle wagen: middenmotor en lange achterkant (goede aerodynamica).
Henri Pescarolo is woest op de organisatie omdat die in hun reglement een duidelijk voordeel geeft aan wagens met een dieselmotor.
ACO heeft er in het verleden voor gezorgd dat de Audi R8 minder snel ging en het resultaat is bekend: een mooie strijd tussen Audi en Pescarolo, en tijdens de LMS-races boden Creation, Zytek en Dome ook heel wat tegenstand.
Als je fabrieksteams gewoon hun gang laat gaan, dan krijg je een jarenlange dominantie van Audi in Le Mans en twee superieure Peugeots in LMS.
Ik denk niet dat er veel autosportliefhebbers zijn die tevreden zijn met zo'n toestanden. Ik alleszins niet. :)
Porsche heeft al laten weten dat het voor hen onmogelijk is om een benzine-LMP1 te bouwen die sneller gaat als de Audi's en de Peugeots.
Iedere constructeur die zich dus wil bewijzen in Le Mans, moet een Diesel laten rijden. Privé-teams hebben hier de nodige budgetten niet voor, enzo kom je tot het jammerlijke besluit dat als er een constructeur meerijdt in Le Mans, dat deze ook automatisch wint.
Gelukkig zijn er op dit ogenblik twee merken vertegenwoordigd en is Toyota mss wel op komst.
Oreca heeft laten weten dat ze misschien wel gaan deelnemen aan de Fiagt-race in Nogaro. Benieuwd of ze daar ook domineren... ;)
gwyllion
20-08-2007, 15:35
Henri Pescarolo is woest op de organisatie omdat die in hun reglement een duidelijk voordeel geeft aan wagens met een dieselmotor.Pescarolo roept graag :D Hij vergeet gemakkellijk dat fabrieksteams over een grotere budget beschikken. Peugeot en Audi kunnen dagen in windtunnel ontwikkelen terwijl bij Pescarolo aerodynamisch updates op een landingsbaan getest worden.
ACO heeft er in het verleden voor gezorgd dat de Audi R8 minder snel ging en het resultaat is bekend: een mooie strijd tussen Audi en Pescarolo, en tijdens de LMS-races boden Creation, Zytek en Dome ook heel wat tegenstand.
ACO heeft R8 niet trager gemaakt. Dat heeft Audi zelf gedaan door te kiezen om geen LMP1H wagen te bouwen.
Porsche heeft al laten weten dat het voor hen onmogelijk is om een benzine-LMP1 te bouwen die sneller gaat als de Audi's en de Peugeots.Porsche kennende komen ze pas met een LMP1 wagen op te proppen als benzine wagens bevoordeeld zijn. Idem zoals ze speciale een LMP2 wagen gebouwd hebben voor ALMS, wetende dat een lichtere wagen bevoordeeld is t.o.v. LMP1 op de meeste Amerikaanse circuits.
Iedere constructeur die zich dus wil bewijzen in Le Mans, moet een Diesel laten rijden.Dit jaar wel, volgend jaar misschien niet meer. Binnen 2 jaar moet je misschien een elektrische hybride wagen bouwen om te kunnen winnen. Dan zullen prive-teams ook klagen dat enkel constructeurs dit kunnen. Idem met directe injectie benzine motoren in het verleden (Audi R8 FSI).
In GT2 is RML gewoon het meest ervaren team. De professionele aanpak zorgt ervoor dat zij bijna als enige snelheid en betrouwbaarheid kunnen combineren. Ze rijden al sinds 2004 met een Lola (sinds 2005 met de B05/40) en telkens met Newton en Erdos als piloot.
Oreca is geen officieel fabrieksteam, eerder semi-fabriek. RML in GT2? LMP2 dacht ik zo. De auto is trouwens officeel de EX264. (wat op een gemodificeerde B05/40 aankomt)
Hier een paar foto's van het incident met Porsche #76. Voor zover ik het gezien heb, leek het een klapband. De #9 Creation ging er ook af, maar enkel als uitwijkmaneuver.
Op de eerste foto is buiten de klapband vooraan ook geen verdere schade te zien aan de Porsche.
ik zie dat je in Stavelot nog steeds tot aan het betonnen muurtje kan gaan staan
zal mooie beelden geven tijdens de F1: de beste plaatsen kosten het minst :champagne:
crosserke
20-08-2007, 21:55
Een foto zegt meer dan woorden...oorzaak lijkt me duidelijk!
Bedankt voor de fotos!! :worship:
Ik was er ook en heb redelijk wat wagens met kapot rubber gezien.En 2 klapbanden omtrent de raidillon.
Potverdikke Hugo wat een foto's weer. Sta jij ooit wel eens níet op de juiste plek op het juiste moment? ;)
ik zie dat je in Stavelot nog steeds tot aan het betonnen muurtje kan gaan staan
zal mooie beelden geven tijdens de F1: de beste plaatsen kosten het minst :champagne:
Tot aan de muur geraakte je niet, zelfs vele fotografen van de LMS werden weggestuurd door de security, die was opgetrommeld. Met de F1 zal er of heel veel security staan of het zal afgesloten worden. Maar ik betwijfel sterk dat zo'n plek toegankelijk blijft.
Potverdikke Hugo wat een foto's weer. Sta jij ooit wel eens níet op de juiste plek op het juiste moment? ;)
Wees gerust, zelfs de juiste plek op het juiste moment is niet altijd een garantie op goede foto's.
Tijdens de afgelopen 24 uren zat ik op de 1ste rij op de tijdelijke tribune in de raidillon. Mijn CF-kaartjes waren op , dus had ik mijn fotomateriaal opgeborgen en zat ik een beetje de leiders te chronometreren.
Op dat moment is de Sara-free Maserati daar op 2 meter onder mijn voeten in de bandenmuur gegaan... :frusty:
gwyllion
21-08-2007, 08:55
Oreca is geen officieel fabrieksteam, eerder semi-fabriek. Er staat ook: Oreca is als een fabrieksteam.
RML in GT2? LMP2 dacht ik zo. De auto is trouwens officeel de EX264. (wat op een gemodificeerde B05/40 aankomt)GT2 was typefout. Gemodificeerde B05/40 met B07/40 neus :o
Er staat ook: Oreca is als een fabrieksteam.
GT2 was typefout. Gemodificeerde B05/40 met B07/40 neus :o
Ok. :p
B07/10 ;)
Mooie foto's HHugo, maar host je je foto's op poort 8081? Ik vond het al raar dat ik je foto's nooit kon zien. Nu heb ik speciaal even poortje 8081 moeten openzetten op m'n firewall;)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.