Log in

View Full Version : Bsc 2008 ?

Clubman
23-08-2007, 17:57
Loop ik nou hopeloos achter de feiten aan of doen er weer allerhande geruchten de ronde voor 2008 ?

Alvorens ik hier een polemiek start wil ik wat info.

Wie Weet Wat ?

( en hoe betrouwbaar is die info ? )

Luc VDC
24-08-2007, 14:51
@Clubman
Mijn verwondering was ook groot toen ik de samensmelting van BHC en BSC las voor de volgende race..... 1 voordeel er is 50 min. training nu ipv. 25 min.
Nadeel ?? reed nog nooit samen met de historic cars en er zullen ook wel snelle "oudjes" tussenzitten (waarbij n'n Megane ook stilletjes kan gaan bijbehoren).
Er zal in elk geval een flink deelnemersveld zijn, naar schatting 60 wagens.
Ik denk dat deze samensmelting éénmalig is omwille van een te druk programma waarbij ze geen extra 35 min. konden verliezen... dit is mijn persoonlijke mening.
Wat 2008 betreft... we wachten af en zoniet mag ik terug mijn wagen upgraden met een grotere benzinetank indien de sprinterscup zou verdwijnen.
Groeten
Luc Vdc

christophe
24-08-2007, 16:59
BSC 2008 zal er niet zijn.

Yellow
24-08-2007, 18:15
De naam zal zeker veranderen, Circuit-Zolder wil (naar mijn mening) eigenlijk geen organisator meer zijn. !!!
Misschien gaan anderen dit wel doen. ??? Dat horen we 8 September dan wel.

En Luc, ik heb eerder 2 seizoenen gereden, gecombineerd met de Historics en geloof me, is óók leuk.

Gr, Yellow.

yannick88
24-08-2007, 23:32
Hallo ,

Wat heb ik er van opgevangen .
BEC en BSC zouden volgend jaar worden samengevoegd met korte en lange wedstrijden en /of met twee piloten of meerdere piloten
De bedoeling zou zijn dat er wat meer publiciteit ( tv ) coverige zo bijkomen .
Het reglement blijft in grote lijnen hetzelfde maar of er alleen toerisme en/of samen met GT's auto' gaan rijden daar is men nog niet uit .
De organisatie zal niet meer door Circuit Zolder maar door enkele prive personen .
Ik zeg er wel bij dat nog maar geruchten zijn .

Mvg

Nonkel Vroem
25-08-2007, 12:58
vanwaar die plotse geruchten? Blijkbaar mis ik iets...we zijn wel druk aan het sleutelen en alle tijd gaat daar naar toe op dit moment.Maar dit (hier)- is het eerste dat ervan hoor.

Afgaand op de geruchten dan zoals hier omschreven:
weeral een streep door een kampioenschap die stilaan terug leven begon te krijgen (BEC) en lange en korte wedstrijden??? we komen al van 4 uur naar 2uur, nog minder??
Vrees voor de zaak dan.

Wat meer publiciteit betreft, voorlopig hoor ik dit al jaren...maar nog nooit iets van gemerkt !!

De buitenlandse races (VLN,DNRT,DSC,...) zullen terug meer en meer in trek komen....Wij zijn eens naar VLN gaan kijken; knap....

Bugalfa
25-08-2007, 17:29
BEC minstens 3u, 1x 500km, 10u en mogelijk de 24u (Gt3 niet meer in 08) .

Mark
26-08-2007, 22:52
BEC minstens 3u, 1x 500km, 10u en mogelijk de 24u (Gt3 niet meer in 08) .

:eek: Geen 24 uur voor SRO Belcar GT3's in 2008? E.e.a. zal nog in een vroeg stadium verkeren maar dit reeds besproken word is veelzeggend ;)

Clubman
28-08-2007, 11:25
Hoe of wat ..........

Zolang er maar een instapreeks blijft bestaan !

Je kan niet verwachten van beginners dat ze meteen endurance gaan rijden of er de goesting en : of het materiaal voor hebben.

En als je niet zorgt dat er steeds beginners zijn , dan kom je op een bepaald moment "zonder" te zitten in de "hogere" klassen

Bugalfa
29-08-2007, 20:21
't is maar wat je instapreeks noemt hè... Oorspronkelijk noemde dit Starterscup, maar dat is al vrij vlug naar Sprinterscup omgedoopt .
Als ge zoals ClubSAM of Lodovico del Castello naar die geest handelt en met enthousiasme en inventiviteit een snel sprintertje maakt alle respect, maar als ge zoals sommige niet nader genoemd een motorke prepareert met een "Farfalle" of Jenvey's om de merknaam te gebruiken dat 8000 toeren draait en wat na elke race een peperdure revisie behoeft...
Dan is de naam "instapformule" wel niet echt toepasselijk meer ... en aangezien die motorkes in endurance te piekerig zijn en teveel gaan verbruiken waardoor het voordeel in de pits weer verloren gaat ...
Doordat je in de BEC e.e.a. over meerdere piloten kan verdelen en door de duurzaamheid de piekpreparatie moet afzwakken vind ik dit momenteel de
economischere formule...voor ons, maar ja onze 156 is op endurance ontwikkeld . Zij die naar Sprint ontwikkeld hebben (kleine tank, zachtere bandjes, minder luxevoorzieningen(servo, koelsleuven), e.d. worden nu wel in de kou gezet .
Of de Endurance Cup 2008 voor ons haalbaar is, is ook twijfelachtig ; inschrijfgeld zou nagenoeg verdubbelen, niet Gt3 Belcars zakken mogelijk naar Endurance Cup af... Als we niet competitief zijn in't veld gaan we ook niet als veldvulling meedoen ; met enthousiasme en vindingrijkheid kan je wat compenseren, maar geen topbudget en als amateur heb je niet (meer) de mogelijkheid en tijd om naar sponsors te vissen . Anderszijds als de 24u toegevoegd worden aan Endurance Cup : daarvoor is onze 156 op maat gemaakt...

Veel gepieker voor alle BEC en SCZ teams in't vooruitzicht .