P De Sonville
03-09-2007, 10:10
CEO Racing gaat voor de titel
De BonGou Belcar Endurance Cup rijdt in het kader van de 24 Hours of Zolder zijn vierde wedstrijd van het seizoen. De vierde op een totaal van zes. Maar door het feit dat er tijdens de laatste wedstrijd, de Belcar 10 Hours of Zolder, dubbele punten te rapen vallen, zijn we na komend weekend net over halfweg inzake de puntentelling.
De Porsche van vader en zoon Raus staat momenteel via twee tweede plaatsen en één derde plaats aan de leiding, maar het verschil met de andere titelpretendenten is bijzonder klein. Het regerend kampioenenduo won tot hiertoe nog geen wedstrijd, maar stond steeds op het podium en reed telkens een oerregelmatige wedstrijd. Dit kon niet worden gezegd van merkgenoten De Laet/Van Rossem. Zij doken reeds tweemaal als winnaars onder de geblokte vlag, maar kenden pech tijdens de openingsrace en tellen zodoende 4 punten achterstand op de familie Raus. De Porsche van ProSpeed met Van Roij/Poncelet aan het roer wonnen de openingsmanche, werden derde tijdens de tweede wedstrijd en vijfde tijdens de laatste ontmoeting. Zij volgen op twee punten van de CEO-Porsche. De voorlopige top 3 leunt dus héél dicht bij elkaar aan en we mogen ons terug aan een spannende wedstrijd verwachten. Maar ze zullen ongetwijfeld terug rekening moeten houden met zware oppositie. Vooral van merkgenoten zoals Van Hoepen/Vollebergh (CEO Racing), Gevers/Tavernier (BonGou Speedlover), Van Elslander/Goegebuer (MExT), Kevers/Dehaye (Dehaye Racing), Steegmans/Van den Broeck (AD Sport), Van Audenhove/Clocheret, enz. Momenteel zijn in totaal 13 Porsches actief in de BonGou Belcar Endurance Cup. Ook mogen we de Ultima terug tot de kanshebbers rekenen. Euroracing stond met zijn blauwe exoot reeds driemaal op de pole en was samen met de CEO-Porsche van Van Hoepen/Bouvy de enigen die reeds onder de grens van 1’40” doken. Tijdens de eerste twee wedstrijden had Euroracing te kampen met tal van problemen waarbij de versnellingsbak de grootste kopzorg was. Tijdens de Belcar Thursday Race ging alles naar wens en werden ze 2de na De Laet/Van Rossem en klokten de snelste wedstrijdronde. Door het feit dat de Ultima niet meer in aanmerking komt voor de titel bekijkt het duo Pampel/Joosen de zaken van wedstrijd tot wedstrijd zonder druk op de ketel. Ze willen nu nog zoveel mogelijk wedstrijden winnen.
Bert Van Rossem heeft in ieder geval de smaak van de overwinning te pakken.
“Danny en ikzelf gaan door met het startnummer 14, terwijl Van Hoepen en Vollebergh de andere wagen bemannen. Tijdens de vorige wedstrijd hebben we bij Speedlover een Porsche 997 gehuurd. Maar door het feit dat deze wagen ook de 24 Hours rijdt, moeten we teruggrijpen naar de 996 Supercup. De 997 is comfortabeler en laat zich iets makkelijker mennen dan de 996. Het is ook mogelijk dat we tijdens de vijfde manche in Francorchamps de 996 RSR inzetten. En tijdens de afsluitende 10 Hours of Zolder zullen we de versterking inroepen van Fred Bouvy. We willen voluit gaan voor de titel in de BonGou Belcar Endurance Cup. Ik ben ervan overtuigd dat dit kampioenschap in de toekomst nog zal groeien. Na de wedstrijd van de BEC zal ik trouwens samen met Van Hoepen, De Laet en Vollebergh ook aan de aftrap staan van de 24 Hours of Zolder met de Porsche 996 RSR”.
Het wordt dus een druk weekend voor CEO Racing. Maar niet alleen voor de crew van Van Rossem. Ook tal van andere piloten uit de BEC tekenen paraat voor de 24 Hours, waaronder Gunther en Raymond Raus, Van Roij, Tavernier, Steegmans, Vetters, Jeuris, Van Audenhove, Clocheret, Horemans, Cracco, Van Oost, enz.
Door het feit dat de BonGou Belcar Endurance Cup dit seizoen kwalitatief een enorme vlucht nam, is het voor de wagens uit de andere Klassen moeilijk geworden om binnen de top 10 te finishen. Maar door het liberale puntensysteem kunnen ze nog steeds meefietsen voor een dichte ereplaats in de afwikkeling van het kampioenschap. Winst in de Klasse brengt immers nog steeds het dubbele aantal punten op dan een algemene overwinning. En dat brengt steeds enkele verrassingen met zich mee. Regelmaat en goede scores in de respectievelijke klassen worden beloond. Zo vinden we op een voorlopige vierde plaats algemeen de oerdegelijke BMW 120 diesel van De Doncker/De Neef die uiteraard ook de Klasse 4 aanvoert. De vijfde plaats wordt ingevuld door de BMW M3 van De Backer/Schulpé/Vanhamme. Zij gaan de Renaults Clio van Klasse 4-rijders Servranckx/Schmook en Van den Broeck/Voet vooraf. Door het forfait van Beliën/Jakobs tijdens de Belcar Thursday Race duikelt de BMW V8 van de 4de naar de 9de plaats in het klassement. Nochtans was dit duo voor het seizoen één van de titelpretendenten.
In Klasse 2 zijn de broers Werckx bezig aan een mooie inhaalbeweging nadat ze de eerste wedstrijd puntenloos bleven door een afgebroken wielophanging. Momenteel staan ze derde op 14 punten van het leidende trio De Backer/Vanhamme/Schulpé en op 2 punten van de BMW 130i van Jennen/Peeters.
Geelen/Beyers staan momenteel aan de leiding in Klasse 3 voor stalgenoten en pechvogels Van de Water/Dierckx en de Audi TT van Frans/Van Sprundel.
Klasse 4 is momenteel zéér interessant om volgen. Niet alleen omdat de hoofdrolspelers binnen de top 7 staan in het algemeen klassement, maar ook omdat Van den Broeck/Voet via een overwinning tijdens de Belcar Thursday Race op gelijke voet komen van Servranckx/Schmook en op 6 punten van de leidende BMW 120 diesel.
De BonGou Belcar Endurance Cup rijdt in het kader van de 24 Hours of Zolder zijn vierde wedstrijd van het seizoen. De vierde op een totaal van zes. Maar door het feit dat er tijdens de laatste wedstrijd, de Belcar 10 Hours of Zolder, dubbele punten te rapen vallen, zijn we na komend weekend net over halfweg inzake de puntentelling.
De Porsche van vader en zoon Raus staat momenteel via twee tweede plaatsen en één derde plaats aan de leiding, maar het verschil met de andere titelpretendenten is bijzonder klein. Het regerend kampioenenduo won tot hiertoe nog geen wedstrijd, maar stond steeds op het podium en reed telkens een oerregelmatige wedstrijd. Dit kon niet worden gezegd van merkgenoten De Laet/Van Rossem. Zij doken reeds tweemaal als winnaars onder de geblokte vlag, maar kenden pech tijdens de openingsrace en tellen zodoende 4 punten achterstand op de familie Raus. De Porsche van ProSpeed met Van Roij/Poncelet aan het roer wonnen de openingsmanche, werden derde tijdens de tweede wedstrijd en vijfde tijdens de laatste ontmoeting. Zij volgen op twee punten van de CEO-Porsche. De voorlopige top 3 leunt dus héél dicht bij elkaar aan en we mogen ons terug aan een spannende wedstrijd verwachten. Maar ze zullen ongetwijfeld terug rekening moeten houden met zware oppositie. Vooral van merkgenoten zoals Van Hoepen/Vollebergh (CEO Racing), Gevers/Tavernier (BonGou Speedlover), Van Elslander/Goegebuer (MExT), Kevers/Dehaye (Dehaye Racing), Steegmans/Van den Broeck (AD Sport), Van Audenhove/Clocheret, enz. Momenteel zijn in totaal 13 Porsches actief in de BonGou Belcar Endurance Cup. Ook mogen we de Ultima terug tot de kanshebbers rekenen. Euroracing stond met zijn blauwe exoot reeds driemaal op de pole en was samen met de CEO-Porsche van Van Hoepen/Bouvy de enigen die reeds onder de grens van 1’40” doken. Tijdens de eerste twee wedstrijden had Euroracing te kampen met tal van problemen waarbij de versnellingsbak de grootste kopzorg was. Tijdens de Belcar Thursday Race ging alles naar wens en werden ze 2de na De Laet/Van Rossem en klokten de snelste wedstrijdronde. Door het feit dat de Ultima niet meer in aanmerking komt voor de titel bekijkt het duo Pampel/Joosen de zaken van wedstrijd tot wedstrijd zonder druk op de ketel. Ze willen nu nog zoveel mogelijk wedstrijden winnen.
Bert Van Rossem heeft in ieder geval de smaak van de overwinning te pakken.
“Danny en ikzelf gaan door met het startnummer 14, terwijl Van Hoepen en Vollebergh de andere wagen bemannen. Tijdens de vorige wedstrijd hebben we bij Speedlover een Porsche 997 gehuurd. Maar door het feit dat deze wagen ook de 24 Hours rijdt, moeten we teruggrijpen naar de 996 Supercup. De 997 is comfortabeler en laat zich iets makkelijker mennen dan de 996. Het is ook mogelijk dat we tijdens de vijfde manche in Francorchamps de 996 RSR inzetten. En tijdens de afsluitende 10 Hours of Zolder zullen we de versterking inroepen van Fred Bouvy. We willen voluit gaan voor de titel in de BonGou Belcar Endurance Cup. Ik ben ervan overtuigd dat dit kampioenschap in de toekomst nog zal groeien. Na de wedstrijd van de BEC zal ik trouwens samen met Van Hoepen, De Laet en Vollebergh ook aan de aftrap staan van de 24 Hours of Zolder met de Porsche 996 RSR”.
Het wordt dus een druk weekend voor CEO Racing. Maar niet alleen voor de crew van Van Rossem. Ook tal van andere piloten uit de BEC tekenen paraat voor de 24 Hours, waaronder Gunther en Raymond Raus, Van Roij, Tavernier, Steegmans, Vetters, Jeuris, Van Audenhove, Clocheret, Horemans, Cracco, Van Oost, enz.
Door het feit dat de BonGou Belcar Endurance Cup dit seizoen kwalitatief een enorme vlucht nam, is het voor de wagens uit de andere Klassen moeilijk geworden om binnen de top 10 te finishen. Maar door het liberale puntensysteem kunnen ze nog steeds meefietsen voor een dichte ereplaats in de afwikkeling van het kampioenschap. Winst in de Klasse brengt immers nog steeds het dubbele aantal punten op dan een algemene overwinning. En dat brengt steeds enkele verrassingen met zich mee. Regelmaat en goede scores in de respectievelijke klassen worden beloond. Zo vinden we op een voorlopige vierde plaats algemeen de oerdegelijke BMW 120 diesel van De Doncker/De Neef die uiteraard ook de Klasse 4 aanvoert. De vijfde plaats wordt ingevuld door de BMW M3 van De Backer/Schulpé/Vanhamme. Zij gaan de Renaults Clio van Klasse 4-rijders Servranckx/Schmook en Van den Broeck/Voet vooraf. Door het forfait van Beliën/Jakobs tijdens de Belcar Thursday Race duikelt de BMW V8 van de 4de naar de 9de plaats in het klassement. Nochtans was dit duo voor het seizoen één van de titelpretendenten.
In Klasse 2 zijn de broers Werckx bezig aan een mooie inhaalbeweging nadat ze de eerste wedstrijd puntenloos bleven door een afgebroken wielophanging. Momenteel staan ze derde op 14 punten van het leidende trio De Backer/Vanhamme/Schulpé en op 2 punten van de BMW 130i van Jennen/Peeters.
Geelen/Beyers staan momenteel aan de leiding in Klasse 3 voor stalgenoten en pechvogels Van de Water/Dierckx en de Audi TT van Frans/Van Sprundel.
Klasse 4 is momenteel zéér interessant om volgen. Niet alleen omdat de hoofdrolspelers binnen de top 7 staan in het algemeen klassement, maar ook omdat Van den Broeck/Voet via een overwinning tijdens de Belcar Thursday Race op gelijke voet komen van Servranckx/Schmook en op 6 punten van de leidende BMW 120 diesel.