Luc VDC
10-09-2007, 08:38
TRAINING/CHRONO'S
Deze werden verreden op donderdag en we werden op 20' voor het aanvangen verrast op een flinke regenbui.... dus twijfel in alle teams voor regenbanden of niet.
Het werden slicks want de regenwolken dreven weg en het droogde op.
Toch lag de baan er nog verradelijk bij naast de rijlijnen en de historics waarmee we verbroederden tijdens die race maakten het ons dikwijls niet gemakkelijk om een goede chrono te draaien, elke ronde had je te kampen met vertragingen.
Met een 1'49"8 moest ik mij tevreden stellen op een 5 de plaats.
Het viel op dat iedereen van de BSC minder goede tijden draaide, dus dit was mijn troost.
Bovendien werd het onmogelijk door een oliespoor in de eerste linkse tijdens de laatste 4 à 5 ronden z'n rondetijd te verbeteren.
Op 1 kregen we een verrassende Ford Mondeo met Marc Neyens als piloot (2L. en ex Britisch touring cup),welke uit het niets éénmalig ons wedstrijdje vervoegde.
Op pl. 2 de Lotus van Pascal Struyf, 3 Bmw Harry V/D Water, 4 Tony Kevers met Golf, 5 (ikke dus) met Megane en 6 (onze strop en m'n beste racemakker) Goormachtigh met Bmw.
De eerste van de Historics bevond zich op plaats 8 met Lotus Elan en met Serge Lebeau aan het (kleine) stuurtje... dus ik waande me veilig voor de start.... dit was m'n doel, nl. zeker vertrekken voor alle bepaalde snelle historic cars.
RACE OP ZATERDAG 08/09 9U40
Slechts vrijdag (lees zaterdag) om 1u45 in bed om reeds om 6 u de wekker te moeten horen is niet het ideale scenario voor een goede race ! (bovendien met de nodige natjes en hapjes)
Na de Legend cars was het om 9 u 40 tijd voor onze race in gelukkig droge omstandigheden gezien m'n mottige lichamelijke omstandigheden.
Bij de start die totaal mislukt was voor mij wegens doorslippende voorwielen verloor ik een positie in het voordeel van de snel startende Lotus Elan welke weliswaar van plaats 8 oprukte naar 5 !
Ik was op achtervolgens aangewezen en zag al het mooi en sneller gezelschap afstand nemen van mij.... ik draaide zowaar 4" trager achter die Lotus en kon hem de eerste 3 ronden niet voorbij.
In een uitremmaneuver lukte het dan toch en ik had vrije baan met de Bmw van Goormachtigh (Bmw) op m'n hielen, ik verzoende me met de onbetwiste 3 de plaats in klasse 3 en met 4 of 5 de plaats algemeen... het maakte niet veel meer uit.
(Ondertussen was de Ford Mondeo buiten strijd in ronde 2, dus een stevig maar korte verschijning binnen de klasse 3.)
De BMW welke me net voorbij ging slipte in de bocht net voor de sacramentsheuvel en verloor tijd.
Effen later kreeg ik de Bmw van Vande Water in het vizier en dit veranderde mijn gelatenheid in pure strijdlust .... de derde plaats algemeen kwam in zicht !
Dus een tandje bij en ik naderde ronde per ronde .... helaas strande ik bij de geblokte vlag op 2" ! .... het had 2 rondjes langer mogen duren voor mij ondanks m'n zwaar hoofd.
Dus 3 de in de klasse en 4 algemeen .... dit is de meest ongelukkige plaats de 4 de zijn !
Achteraf heb ik vernomen van toeschouwers dat er kwistig met olie werd gemorst door een Porsche (historic) en dat velen zoals Pascal Struyf, Vd Water daarbij "kop/staart" gingen ..... dat verklaarde een beetje de terugkomst op Vande Water / Bmw .... normaal hadden die zeker 20" voorsprong door m'n slechte start.
Dus op plaats 1 Lotus/ Struyf, 2 Tony Kevers/Golf, 3 Vd. Water/ Bmw... proficiat!!!!:champagne:
Luc Vdc
Megane 45 ( 145 ter gelegenheid van deze race)
Deze werden verreden op donderdag en we werden op 20' voor het aanvangen verrast op een flinke regenbui.... dus twijfel in alle teams voor regenbanden of niet.
Het werden slicks want de regenwolken dreven weg en het droogde op.
Toch lag de baan er nog verradelijk bij naast de rijlijnen en de historics waarmee we verbroederden tijdens die race maakten het ons dikwijls niet gemakkelijk om een goede chrono te draaien, elke ronde had je te kampen met vertragingen.
Met een 1'49"8 moest ik mij tevreden stellen op een 5 de plaats.
Het viel op dat iedereen van de BSC minder goede tijden draaide, dus dit was mijn troost.
Bovendien werd het onmogelijk door een oliespoor in de eerste linkse tijdens de laatste 4 à 5 ronden z'n rondetijd te verbeteren.
Op 1 kregen we een verrassende Ford Mondeo met Marc Neyens als piloot (2L. en ex Britisch touring cup),welke uit het niets éénmalig ons wedstrijdje vervoegde.
Op pl. 2 de Lotus van Pascal Struyf, 3 Bmw Harry V/D Water, 4 Tony Kevers met Golf, 5 (ikke dus) met Megane en 6 (onze strop en m'n beste racemakker) Goormachtigh met Bmw.
De eerste van de Historics bevond zich op plaats 8 met Lotus Elan en met Serge Lebeau aan het (kleine) stuurtje... dus ik waande me veilig voor de start.... dit was m'n doel, nl. zeker vertrekken voor alle bepaalde snelle historic cars.
RACE OP ZATERDAG 08/09 9U40
Slechts vrijdag (lees zaterdag) om 1u45 in bed om reeds om 6 u de wekker te moeten horen is niet het ideale scenario voor een goede race ! (bovendien met de nodige natjes en hapjes)
Na de Legend cars was het om 9 u 40 tijd voor onze race in gelukkig droge omstandigheden gezien m'n mottige lichamelijke omstandigheden.
Bij de start die totaal mislukt was voor mij wegens doorslippende voorwielen verloor ik een positie in het voordeel van de snel startende Lotus Elan welke weliswaar van plaats 8 oprukte naar 5 !
Ik was op achtervolgens aangewezen en zag al het mooi en sneller gezelschap afstand nemen van mij.... ik draaide zowaar 4" trager achter die Lotus en kon hem de eerste 3 ronden niet voorbij.
In een uitremmaneuver lukte het dan toch en ik had vrije baan met de Bmw van Goormachtigh (Bmw) op m'n hielen, ik verzoende me met de onbetwiste 3 de plaats in klasse 3 en met 4 of 5 de plaats algemeen... het maakte niet veel meer uit.
(Ondertussen was de Ford Mondeo buiten strijd in ronde 2, dus een stevig maar korte verschijning binnen de klasse 3.)
De BMW welke me net voorbij ging slipte in de bocht net voor de sacramentsheuvel en verloor tijd.
Effen later kreeg ik de Bmw van Vande Water in het vizier en dit veranderde mijn gelatenheid in pure strijdlust .... de derde plaats algemeen kwam in zicht !
Dus een tandje bij en ik naderde ronde per ronde .... helaas strande ik bij de geblokte vlag op 2" ! .... het had 2 rondjes langer mogen duren voor mij ondanks m'n zwaar hoofd.
Dus 3 de in de klasse en 4 algemeen .... dit is de meest ongelukkige plaats de 4 de zijn !
Achteraf heb ik vernomen van toeschouwers dat er kwistig met olie werd gemorst door een Porsche (historic) en dat velen zoals Pascal Struyf, Vd Water daarbij "kop/staart" gingen ..... dat verklaarde een beetje de terugkomst op Vande Water / Bmw .... normaal hadden die zeker 20" voorsprong door m'n slechte start.
Dus op plaats 1 Lotus/ Struyf, 2 Tony Kevers/Golf, 3 Vd. Water/ Bmw... proficiat!!!!:champagne:
Luc Vdc
Megane 45 ( 145 ter gelegenheid van deze race)