Log in

View Full Version : Raceverslag Luc Vdc - BSC - (24 h.)

Luc VDC
10-09-2007, 08:38
TRAINING/CHRONO'S
Deze werden verreden op donderdag en we werden op 20' voor het aanvangen verrast op een flinke regenbui.... dus twijfel in alle teams voor regenbanden of niet.
Het werden slicks want de regenwolken dreven weg en het droogde op.
Toch lag de baan er nog verradelijk bij naast de rijlijnen en de historics waarmee we verbroederden tijdens die race maakten het ons dikwijls niet gemakkelijk om een goede chrono te draaien, elke ronde had je te kampen met vertragingen.
Met een 1'49"8 moest ik mij tevreden stellen op een 5 de plaats.
Het viel op dat iedereen van de BSC minder goede tijden draaide, dus dit was mijn troost.
Bovendien werd het onmogelijk door een oliespoor in de eerste linkse tijdens de laatste 4 à 5 ronden z'n rondetijd te verbeteren.
Op 1 kregen we een verrassende Ford Mondeo met Marc Neyens als piloot (2L. en ex Britisch touring cup),welke uit het niets éénmalig ons wedstrijdje vervoegde.
Op pl. 2 de Lotus van Pascal Struyf, 3 Bmw Harry V/D Water, 4 Tony Kevers met Golf, 5 (ikke dus) met Megane en 6 (onze strop en m'n beste racemakker) Goormachtigh met Bmw.
De eerste van de Historics bevond zich op plaats 8 met Lotus Elan en met Serge Lebeau aan het (kleine) stuurtje... dus ik waande me veilig voor de start.... dit was m'n doel, nl. zeker vertrekken voor alle bepaalde snelle historic cars.
RACE OP ZATERDAG 08/09 9U40
Slechts vrijdag (lees zaterdag) om 1u45 in bed om reeds om 6 u de wekker te moeten horen is niet het ideale scenario voor een goede race ! (bovendien met de nodige natjes en hapjes)
Na de Legend cars was het om 9 u 40 tijd voor onze race in gelukkig droge omstandigheden gezien m'n mottige lichamelijke omstandigheden.
Bij de start die totaal mislukt was voor mij wegens doorslippende voorwielen verloor ik een positie in het voordeel van de snel startende Lotus Elan welke weliswaar van plaats 8 oprukte naar 5 !
Ik was op achtervolgens aangewezen en zag al het mooi en sneller gezelschap afstand nemen van mij.... ik draaide zowaar 4" trager achter die Lotus en kon hem de eerste 3 ronden niet voorbij.
In een uitremmaneuver lukte het dan toch en ik had vrije baan met de Bmw van Goormachtigh (Bmw) op m'n hielen, ik verzoende me met de onbetwiste 3 de plaats in klasse 3 en met 4 of 5 de plaats algemeen... het maakte niet veel meer uit.
(Ondertussen was de Ford Mondeo buiten strijd in ronde 2, dus een stevig maar korte verschijning binnen de klasse 3.)
De BMW welke me net voorbij ging slipte in de bocht net voor de sacramentsheuvel en verloor tijd.
Effen later kreeg ik de Bmw van Vande Water in het vizier en dit veranderde mijn gelatenheid in pure strijdlust .... de derde plaats algemeen kwam in zicht !
Dus een tandje bij en ik naderde ronde per ronde .... helaas strande ik bij de geblokte vlag op 2" ! .... het had 2 rondjes langer mogen duren voor mij ondanks m'n zwaar hoofd.
Dus 3 de in de klasse en 4 algemeen .... dit is de meest ongelukkige plaats de 4 de zijn !
Achteraf heb ik vernomen van toeschouwers dat er kwistig met olie werd gemorst door een Porsche (historic) en dat velen zoals Pascal Struyf, Vd Water daarbij "kop/staart" gingen ..... dat verklaarde een beetje de terugkomst op Vande Water / Bmw .... normaal hadden die zeker 20" voorsprong door m'n slechte start.
Dus op plaats 1 Lotus/ Struyf, 2 Tony Kevers/Golf, 3 Vd. Water/ Bmw... proficiat!!!!:champagne:
Luc Vdc
Megane 45 ( 145 ter gelegenheid van deze race)

IlPrincipal
10-09-2007, 11:50
(Ondertussen was de Ford Mondeo buiten strijd in ronde 2, dus een stevig maar korte verschijning binnen de klasse 3.)

Weet er iemand van wie die mondeo is en of hij nog steeds te koop is. Ik heb zondag gezien dat de auto eventueel te koop was, maar vergat de gegevens te noteren.
Alvast bedankt

Willy

Luc VDC
10-09-2007, 13:30
@il principal
Naarvolgens een bron is deze wagen (Mondeo) van EMG MOTORSPORT / PENTARACING
en de piloot was éénmalig MARC NEYENS .... is dan meteen ook een garantie voor een snelle chrono. (draaide 1'46"5)
Nu nog Penta Racing opsporen en je bent er...;)
Luc VDC

stars
10-09-2007, 19:02
Ik moet zeggen , het was een fijn weerzien.

Monseigneur Du Chateau is nog altijd dezelfde sympathieke kerel en zijn megane nog altijd een fantastische wagen !! :gas:

En nu weeral terug het gras afrijden !! :applaus:

IlPrincipal
11-09-2007, 09:52
Nu nog Penta Racing opsporen en je bent er...

Hallo bedankt voor de info.
Heb Penta racing al gecontacteerd.... Is echte BTCC wagen, maar boven mijn budget voor een trackday auto.
Succes nog verder met de Megane.

Selespeed
11-09-2007, 12:37
Ha, terug in actie geweest :)

Proficiat met je 4de plaats, maar de volgende keer terug een podium hé. Je gaat toch al die kilometers niet rijden om dan net naast het podium te stranden. (Peptalk mode uit ;) )

Alleszins al positief om te lezen dat er alweer geen noemenswaardige problemen waren met de mégane. Positief!

Als ge nog eens nen supporter nodig hebt, ge weet mij te vinden hé :bye:

Luc VDC
11-09-2007, 18:25
@ stars
Het gras afrijden met m'n tracteurke is zowat de enige training die ik heb, moet soms wel hachelijke toeren uithalen op bepaalde steile hellingen om niet te kantelen. Tot ziens in Spa ?

@ Selespeed
Neen, geen problemen aan de Megane, draait terug als een Japans kwartsuurwerk. Ook tot ziens ?

@ Il principal
Zo'n wagen (Ford Mondeo ex BTCC) kopen is nog te doen ....maar het onderhoud ervan... man,man !!
Een 2 L. met pakweg 270 à 280 pk is dodelijk voor de geldbeugel.... beter een zwaarder blok welke al die pk's van huis uit heeft ....en je kan blijven rijden met minimale kosten.

Groeten
Luc Vdc

Clubman
11-09-2007, 19:06
@ stars
Een 2 L. met pakweg 270 à 280 pk is dodelijk voor de geldbeugel.... beter een zwaarder blok welke al die pk's van huis uit heeft ....en je kan blijven rijden met minimale kosten.

Yep, en nog meer als je niet té veel pk's hebt.:p
Die van ons is na 3 seizoenen nog niet uiteen geweest :+

Alleen ...................... probleemtjes met mijn pitcrew en uitlaat ..............

Luc VDC
12-09-2007, 08:36
@ clubman
Ja, je was er niet.... ik vroeg me reeds af waarom ??
hopelijk komt alles in orde voor een deelname te Francorchamps.
Gr.
Luc Vdc

Clubman
12-09-2007, 14:10
@ clubman
Ja, je was er niet.... ik vroeg me reeds af waarom ??
hopelijk komt alles in orde voor een deelname te Francorchamps.
Gr.
Luc Vdc

Het zal nipt worden.

Ach, en anders doe ik toch gewoon de 200km van Andy.
Het seizoen ( laatste BSC ? ) is toch om zeep :+

Moa, bon , het doet me plezier dat jouw race OK was .
Zonde van dat podium...............

Bruno Vermeeren
12-09-2007, 14:38
Ah dag Luc, alles in orde? Al uitgeruist van het weekend?

Greetz Bruno

Luc VDC
12-09-2007, 17:07
@ bruno vermeeren
Ja terug thuis, man, en reeds duchtig aan't werk aan het 2 de vakantiehuis.
We weten wat gedaan ! maar eens zal het af zal zijn dan pas zullen we kunnen leven zoals "god in Zuid Frankrijk"
groeten;)
Luc Vdc