PDA

View Full Version : FIA GT 2007 @ Zolder, de aanloop......


Nicki_Mks
10-09-2007, 19:37
Heeft iemand de timing van Zolder al?

GT2-R
11-09-2007, 18:02
Heeft iemand de timing van Zolder al?

Ik heb er nog geen gevonden. Maar ik zag daarnet wel op de website van CZ dat de weekendtickets slechts 10EUR zullen kosten als je ze via internet bestelt. Indien je ze aan de kassa koopt zullen ze 15EUR kosten.

JCE.72
11-09-2007, 19:09
Ik heb het er van het weekend nog met een maat over gehad, verwachtte een veel hogere prijs... de tickets zijn heel scherp geprijsd vind ikzelf, je betaalt zowat hetzelfde voor een gewone Belcar race en krijgt de FIA GT er zomaar bij. Ik verwacht dat het als het weer wat meevalt wel eens vrij druk zou kunnen worden rond CZ...

Mark
11-09-2007, 19:15
Ik verwacht dat het als het weer wat meevalt wel eens vrij druk zou kunnen worden rond CZ...

Dat was o.a een van de redenen waarom men destijds voor Zolder heeft gekozen. Zolder is een van de circuits waar de kans bestaat dat het druk kan worden bij dergelijke events. FIA GT had dramatische bezoekersaantallen in 2006, dat moet in 2007 beslist beter worden. Vandaar o.a. de keuze voor Zolder en Nogaro.

marcel
11-09-2007, 20:23
ik heb een off-dag aangevraagd voor dat weekend, hopelijk krijg ik hem, want ik wil er zeker bij zijn

Mark
11-09-2007, 22:12
Een weekendticket kost € 15,00 aan de kassa, maar slechts € 10,00 (inclusief reservatiekosten)

http://www.circuit-zolder.be/nl/events/fia_gt_championship.html


Zeg Raceboy, volgens mij zijn ze nu wel in orde met hun teksten op het www! Zouden wij dan toch van toegevoegde waarde zijn?

Ja, de vraag is: hoe ziet die vrijdag eruit? Kwestie van te weten of ik een verlofdag moet aanvragen op 19-10-07 ;)

JPMontoya
12-09-2007, 19:31
Zeg Raceboy, volgens mij zijn ze nu wel in orde met hun teksten op het www! Zouden wij dan toch van toegevoegde waarde zijn?

Ja, de vraag is: hoe ziet die vrijdag eruit? Kwestie van te weten of ik een verlofdag moet aanvragen op 19-10-07 ;)

FIA GT week-ends zijn normaliter maar 2 dagen. Verwacht het in Zolder niet anders...

Mark
13-09-2007, 20:42
Ja, de vraag is: hoe ziet die vrijdag eruit? Kwestie van te weten of ik een verlofdag moet aanvragen op 19-10-07 ;)

Er is iig geval wat te doen op vrijdagmiddag, de uitnodiging lag vandaag in de mailbox. M.a.w., er zullen dan trainingen zijn, wellicht alleen Belcar / BTCS.

Voor een half dagje gaan we geen verlof aanvragen ;)

SMM DOC
13-09-2007, 21:27
Er is iig geval wat te doen op vrijdagmiddag, de uitnodiging lag vandaag in de mailbox. M.a.w., er zullen dan trainingen zijn, wellicht alleen Belcar / BTCS.

Voor een half dagje gaan we geen verlof aanvragen ;)

In de planning van de medische dienst rekenen we op standaard (Belcar) bezetting voor de vrijdag en verhoogde (FIA-GT) bezetting voor zaterdag en zondag. Naar wat ik gehoord heb komen de FIA GT's pas vanaf zaterdag op de baan.

Mark
13-09-2007, 21:50
Las in dat mailtje ook dat Roland Bruynsraede wedstrijdleider is tijdens dat weekend. Daar veroorzaakt weer slechte nachtrust bij bepaalde personen :) Van zo'n poppenkast kan ik alleen maar genieten. Ach, op zaterdag 20-10 om 08.15 uur moeten we weer op het witte lijntje staan voor de inspectie, ik overweeg om te gaan "moonen" naar de destreffende inspectie :D

Hopenlijk kan ik me correct inscannen op CZ, moet er om 0700 uur zijn. Zoniet gaan we echt theater beleven met de jongens van de controledienst :)

M_K
16-09-2007, 17:15
In de planning van de medische dienst rekenen we op standaard (Belcar) bezetting voor de vrijdag en verhoogde (FIA-GT) bezetting voor zaterdag en zondag. Naar wat ik gehoord heb komen de FIA GT's pas vanaf zaterdag op de baan.
Behalve in Adria (zaterdagrace) en Spa (24 Hours) rijdt het FIA GT kampioenschap uitsluitend op zaterdag en zondag. In Zolder zal het dus niet anders zijn.

JorritVD
21-09-2007, 20:31
Nieuw GT1 team: Gigawave Motorsport

http://www.projectlemans.de/content/view/3584/1/

Auto: Aston Martin DBR9 (Ex: Barwell)
Coureurs: Peter & Hines

Eerste inzet in Zolder!!!!

Brecht
21-09-2007, 22:09
Gigawave ? Zelfde sponsor toch van Menten ook ?

M_K
22-09-2007, 10:37
GIGAWAVE was ook actief bij Barwell Motorsport in het begin van het seizoen... zie de foto's van Zhuhai. ;)

Nicki_Mks
02-10-2007, 11:16
Is er nu al een timing? Het is al bijna maar twee weken meer...

Yves
02-10-2007, 18:11
Is er nu al een timing? Het is al bijna maar twee weken meer...

Op de site van SRO Belgie staat wel de timing van de belcar dat weekend, weet je iig wanneer de FIA GT niet is :p

Heeft iemand trouwens wat meer info over de camping bij het circuit? Is deze open tijdens dat weekend? Ik heb de mailbox van CZ (en hun speciale camping emailadres) al vol gespammed, maar ik krijg maar geen antwoord :(

JCE.72
02-10-2007, 20:19
Even ter info voor diegenen die weekendkaarten aan 10 Euro via de website van CZ bestellen: als je alles hebt doorlopen krijg je een bericht dat het uit te printen ticket binnenkort naar je gemaild wordt. Dat moet dus binnen enkele minuten zijn... Had het over 3 weken besteld en nog geen mail. Vandaag even gebeld en de vraag gekregen of ik een TELENET email adres had. Ja dus. Blijkt dat er problemen zijn bij het sturen naar TELENET mailadressen dus even bellen en ze sturen je stante pede een mail door inclusief een PDF-je van het ticket.

Joël.

Fonne
02-10-2007, 21:12
Op de site van SRO Belgie staat wel de timing van de belcar dat weekend, weet je iig wanneer de FIA GT niet is :p

Heeft iemand trouwens wat meer info over de camping bij het circuit? Is deze open tijdens dat weekend? Ik heb de mailbox van CZ (en hun speciale camping emailadres) al vol gespammed, maar ik krijg maar geen antwoord :(Volgens mij is de camping altijd open tijdens race weekends.
Camping moet je reserveren aan de hoofdingang.

Yves
04-10-2007, 08:13
timing (http://www.circuit-zolder.be/assets/files/FIA%20GT%20project%20timing%207.pdf)

Stranger
05-10-2007, 21:58
Marc Basseng ipv Stefan Mücke op de All-Inkl.com Lamborghini

Viper GTS-R***
06-10-2007, 19:25
Marc Basseng ipv Stefan Mücke op de All-Inkl.com Lamborghini

Remember de snelle kwalificatie ronde van Basseng op de Prospeed Porsche vorig jaar in Belcar. Wie weet wat hij uit de Lambo in Zolder kan halen, ben eens benieuwd.

Belle
06-10-2007, 19:32
Remember de snelle kwalificatie ronde van Basseng op de Prospeed Porsche vorig jaar in Belcar. Wie weet wat hij uit de Lambo in Zolder kan halen, ben eens benieuwd.

Basseng is natuurlijk wel een rasechte Porsche-rijder en heeft ook in mindere mate met andere merken gereden. Daarom ben ik ook wel benieuwd wat hij met de Lambo zal presteren.

M_K
06-10-2007, 20:18
Remember de snelle kwalificatie ronde van Basseng op de Prospeed Porsche vorig jaar in Belcar. Wie weet wat hij uit de Lambo in Zolder kan halen, ben eens benieuwd.
Basseng heeft de Lambo al getest tijdens de Media Days in Monza, en ook in Silverstone heeft hij al met de Murciélago geracet. Toen zat hij redelijk dicht bij de tijden van Mücke.

Mr.Dallara
08-10-2007, 22:19
Nog een "guest" wagen erbij in Zolder, en niet de minste, net als de piloten... :)


08/10/2007 Fässler and Gollin to race in Zolder for Carsport Holland

Carsport Holland, whose drivers Mike Hezemans and Jean-Denis Deletraz are fighting for the GT1 Drivers Championship, has announced that the team, in partnership with Phoenix Racing, will enter a second car in Zolder, for Marcel Fässler and Fabrizio Gollin.

The car will be the Aston Martin DBR9 which won the last round of the 2006 FIA GT Championship, then in the hands of Deletraz and Piccini.

"We would like to have the same chances as the other teams fighting for the Championshipo, which all run a two-car team," Dirk Theimann commented.

Fässler and Gollin were part of the four-man team, with Hezemans and Deletraz, which won the Total 24 Hours of Spa earlier this year, in the Carsport Holland Corvette C6-R run with technical support from Phoenix Racing.

Hezemans and Deletraz are in joint second place in the GT1 Drivers Championship, five points behind leader Thomas Biagi, and jointly with Scuderia Playteam Sarafree's Piccini and Bertolini and Vitaphone's Montanari and Ramos. However, they have two wins to their credit, compared to the other two cars.


Altijd handig z'n 2e wagen binnen je team in de finale race als je kans maak op de tittel... ;)

JorritVD
08-10-2007, 22:22
Nog een Aston Martin DBR9 in Zolder!!!!

Phoenix zet een 2de auto in, namelijk de DBR9 van vorig jaar voor Fassler en Gollin. Hopelijk is hij wel helemaal up-to-date.

Hierdoor kan ook Phoenix/Carsport Holland een kans maken op de 2de plaats in de team kampioenschap en een ticket bemachtigen voor LeMans 2008.
http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1425

------
even een lijstje wat zoizo komt: 26 auto's

GT1 17x
6x Aston Martin DBR9:
-2x JetAlliance
-2x BMS
-1x Gigawave
-1x Carsport Holland (Phoenix)

2x Corvette C5-R
-1x PK Carsport
-1x SRT

1x Corvette C6.R
-1x Carsport Holland (Phoenix)

6x Maserati MC12
-2x Vitaphone
-2x Scuderia Playteam Sarafree
-2x JMB Racing

2x Lamborghini Murcielago R-GT
-1x Reiter Lamborghini
-1x All-Inkl.com Racing

(Mogelijk: Solution F/Larbre F550, Kessel F575, RBimmo Saleen)

GT2 9x
6x Ferrari 430 GT2
-2x AF Corse
-2x Scuderia Ecosse
-2x Edil Chris

3x Porsche 997 GT3-RSR
1x Prospeed
1x BMS
1x Ebimotors

(mogelijk: Advanced Engineering F430, Tech9 Porsche)

G2 1x
Gillet Vertigo
1x Belgian Racing

(mogelijk: Red Racing Viper)
(mogelijk: GT3 auto's)

Integra
09-10-2007, 17:27
Tech 9 niet mogelijk zoals eerder gezegd.

RKG
09-10-2007, 20:21
GT3's verwacht ik ook niet eigenlijk.

Thomaske
09-10-2007, 20:33
Toch blijf ik hopen dat er enkele teams eventueel een GT3 wagen meebrengen naar Zolder voor het Belcar veld wat aan te vullen.

Mvg...

JorritVD
10-10-2007, 18:20
Het is zo goed als zeker dat we de RBimmo-Racing Saleen zien.
Bron: www.rbimmo-racing.com
Nachdem zunächst alle technischen Daten mit der FIA geklärt werden müssen, wird RBImmo Racing erst zum Finale in Zolder wieder an den Start gehen um entsprechend wettbewerbsfähig aufgestellt sein zu können.
----
Weet iemand of PSI ook komt? Het is toch min of meer een thuis race voor hen.

GT2-R
10-10-2007, 18:29
Basseng toch niet op de all-Inkl Lambo??? Prospeed kondigt Basseng en Lieb aan op de Porsche 997RSR. Hun taak is om BMS aan deGT2-titel te helpen door de Ferrari's punten af te houden. Ik hoop alvast dat het ze lukt!!!

BRON: www.pitstop.tv

PorscheGT
10-10-2007, 20:09
Lees net op Pitstop.tv dat Marc Duez gaat plaatsnemen naast Bouchut bij All-Ink ..

RKG
10-10-2007, 20:29
er komen precies heel wat extra wagens, gaat een mooie seizoensafsluiter worden. Hopelijk valt het weer wat mee.

Zouden er belcarteams zijn, die nog een gt op overschot hebben van vorig jaar die dit veld nog zouden kunnen aanvullen?!

Gigawave komt trouwens ook(pitstop.tv)

Speed997
11-10-2007, 11:24
Volgens Pitstoptv neemt Niels Lagrange ook deel aan de Belcar in een porsche 996 van Bongou-Speedlover. 2de piloot nog niet gekend. Met First Motorsport doet hij zelfs in 2008 mee aan de 24 uren in Dubai. Een piloot om te volgen denk ik.
Weet iemand als je op Zolder ook de commentaar kan volgen via de radio zoals in Francochamps met radio FunCup of radio BTCS (107,5 FM). Handig om de race goed te kunnen volgen, want de speakers in Zolder werken niet overal of er staan er geen.

JorritVD
13-10-2007, 18:54
Entry lis voor Zolder: http://www.fiagt.com/results.php?event=10&season=2007&session=Entry%20List

-Edil Cris is niet aanwezig.
-PMB Motorsport(JMT?) met een P996 GT2-R
-Reiter met Lambo terug
-Advanced Engineering aanwezig met F430
-Tom Cloet met ??
-All-Inkl.com met Bouchut en Duez
-Waaijenberg terug op JMB MC12
-Gounon op BMS DBR9

Grig-O
13-10-2007, 20:56
En geen Saleen?!?

Raceboy
13-10-2007, 22:26
Zeg Raceboy, volgens mij zijn ze nu wel in orde met hun teksten op het www! Zouden wij dan toch van toegevoegde waarde zijn?

Ja, de vraag is: hoe ziet die vrijdag eruit? Kwestie van te weten of ik een verlofdag moet aanvragen op 19-10-07 ;)

Zou het niet weten, ik kan er geen bestellen omdat ik geen kredietkaart heb of niet bij de juiste bank ben aangesloten.

Mr.Dallara
15-10-2007, 16:42
Nog een extra GT1 op de grid in Zolder!


FIA-GT Zolder : Loïc Deman et Stef Vancampenhoudt en PSI Corvette C6.R !

C'est assurément la nouvelle du jour en vue du prochain week-end - très chargé - de Zolder, lors duquel se tiendra notamment la finale du championnat FIA-GT. Si les Corvette ont été au nombre de deux (PK Carsport et Carsport Holland) durant la majeure partie de la saison, la C6.R PSI Experience, 2ème en Chine en début de saison, effectuera son retour en course, histoire sans doute de boucler la boucle. Et l'équipe de Philippe Tillie alignera deux pilotes... belges pour cette épreuve limbourgeoise, à savoir Loïc Deman, dont on saluera le retour aux affaires, et Stef Van Campenhoudt, vainqueur de la joute FIA GT3 de Bucarest plus tôt dans la saison, au volant d'une Ford GT Matech Racing. Disposant de pneumatiques Michelin qui devraient assurer un excellent comportement à la belle américaine, nos deux gaillards ont la ferme intention de revendiquer un top 5... voire un top 3 ! Verdict dès les premières séances libres samedi. (V. Franssen)

Turbomagazine.be

GT2-R
15-10-2007, 18:05
Nog een extra GT1 op de grid in Zolder!


Turbomagazine.be

Ik ga zaterdagochtend in m'n ogen moeten wrijven om te kijken of ik niet droom :champagne: !

fcb driver
15-10-2007, 18:24
Ja , we gaan een mooi deelnemers veld krijgen in Zolder.

Laat ons nu maar hopen dat we een zeer mooi wedstrijd krijgen, en dat er een belg op het podium komt te staan te zondag.

De foto's pagina's zijn tijdelijk offline , maar ze komen in de loop van deze week terug online !!!!

http://www.bolderbergsefotos.be/bannerfcb2007.gif

JorritVD
15-10-2007, 22:14
Voor de C5-R van PSI is ook al 1 Belgische coureur bevestigd volgens Pitstop.tv
Hopelijk dus nog een vijfde Corvette.

Totaal: 29
GT1: 20x
6x Aston Martin DBR9:
-2x JetAlliance
-2x BMS
-1x Gigawave
-1x Carsport Holland (Phoenix)

3x Corvette C5-R
-1x PK Carsport
-1x SRT
-1x PSI Experience

2x Corvette C6.R
-1x Carsport Holland (Phoenix)
-1x PSI Experience

6x Maserati MC12
-2x Vitaphone
-2x Scuderia Playteam Sarafree
-2x JMB Racing

2x Lamborghini Murcielago R-GT
-1x Reiter Lamborghini
-1x All-Inkl.com Racing

1x Porsche 996 GT2-R
-1x PMB Motorsport

GT2: 8x
5x Ferrari 430 GT2
-2x AF Corse
-2x Scuderia Ecosse
-1x Advanced Engineering

3x Porsche 997 GT3-RSR
-1x Prospeed
-1x BMS
-1x Ebimotors

G2: 1x
Gillet Vertigo
-1x Belgian Racing

JorritVD
16-10-2007, 15:40
De tweede rijder van SRT is nu ook bezet. Niemans minder dan Maxime Soulet komt naast Tom Cloet op de C5-R

fcb driver
16-10-2007, 19:32
http://www.bolderbergsefotos.be/bannerfcb2007

De bengen hebben allemaal zeer goed materiaal gevonden voor zondag !!!

fcb driver
16-10-2007, 19:36
Ik denk dat de maserati het moeilijk gaan hebben op zolder!!!
Te smal voor in te halen denk ik!http://www.bolderbergsefotos.be.bannerfcb.jpeg

JorritVD
16-10-2007, 19:49
Ik denk dat de maserati het moeilijk gaan hebben op zolder!!!
Te smal voor in te halen denk ik!http://www.bolderbergsefotos.be.bannerfcb.jpeg

Maar het kan ook een voordeel geven als ze van Pole vertrekken.

Thomaske
17-10-2007, 07:56
Toen ik vandaag van Genk Station naar mijn school aan 't wandelen was zag ik aan een hotel enkele wagens staan van JetAlliance staan. Dus ging ik maar eens een babbeltje slaan.

Ze wisten me te zeggen dat de wagen al in Zolder was en dat ze volgend jaar terug FIA GT rijden met misschien vol seizoen LMS erbij.

Ook hebben ze me vriendelijk uitgenodigd in de VIP en krijg ik een polo. En wetende dat ik eigenlijk gewoon wou gaan vragen ofdat de wagen al was aangekomen.

Mvg...

Mark
17-10-2007, 08:42
Zojuist om 0900 uur op de Duitse grens nog een konvooi tegen gekomen van FIA GT vrachtwagens, er zaten er ook twee tussen van Jet Alliance tussen. Begint het toch weer te kriebelen ;)

GT2-R
17-10-2007, 13:05
Ben net gaan middageten in de Pits. Vitaphone, Jetalliance, Prospeed en JMB waren al aanwezig! Onderweg naar huis ook nog de vrachtwagen van PK tegen gekomen. Straks zal ik enkele fotookes gaan maken :drewl: !

Belle
17-10-2007, 16:59
Bij mij is het ook al enkele dagen aant kriebelen. Denk toch dat ik morgen al richting Zolder ga afzakken. Zal leuk zijn weer rasechte GT1's over het Zolderse asfalt te zien scheuren!

fcb driver
17-10-2007, 17:15
En vraag hoe kan ik hier mijn foto's plaatsen in deze forum?

fcb driver
17-10-2007, 17:22
dit is een test
http://www.bolderbergsefotos.be/Afbeelding%205292007.jpg
http://www.bolderbergsefotos.be/Afbeelding%205292007.jpg

Mr.Dallara
17-10-2007, 18:03
Terwijl de (extra)top wagens en mooie verhalen voor komend weekend ons om de oren vliegen, hebben we wel een (groot)probleem voor zondag namiddag!

We gaan zonder twijfel een super spannende race zien voor alle posities, maar we gaan niet weten wie de FIA GT kampioen is van 2007! :( :fight:


Als ik het goed begrijp is de zaak "PK - Oschersleben" (http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2982) nog steeds niet uitgesproken en is dus de uitslag van de race in Oschersleben nog steeds TBC... dus zal er zondag nog geen eindafrekening kunnen gemaakt worden in de puntentelling... :(

Of heb ik het mis?

fenixracing
17-10-2007, 18:20
Je hebt inderdaad gelijk is belangerijk voor vitaphone.

fcb driver
17-10-2007, 19:12
Mercie, mark zal er opletten !!!!

bill
17-10-2007, 19:18
Mogen deze autos eigenlijk morgen ook deelnemen aan de training dag?
Dank bij voorbaat.

Brecht
17-10-2007, 19:28
Mogen deze autos eigenlijk morgen ook deelnemen aan de training dag?
Dank bij voorbaat.

Ja....
Waarom zou dat niet mogen?

bill
17-10-2007, 19:31
Dat is goed nieuws,het is te hopen dat er enkele bij zijn dan.
Dacht misschien dat ze niet mochten testen op een circuit
waar ze een race rijden.

Scapa
17-10-2007, 22:52
Ik zak zondag ook nog eens af naar Zolder. Van een grand cru gesproken...

M_K
18-10-2007, 09:15
Ja....
Waarom zou dat niet mogen?

Is dit niet verboden door het reglement? De piloten mogen toch niet met wagens (chassisnummers) deelnemen aan testsessies op circuits waarop tijdens het seizoen geracet wordt...? Staat uitdrukkelijk vermeld in het reglement, dacht ik?

brr01
18-10-2007, 13:45
Ben net terug van Zolder, van rijden zal er vandaag niets in huis komen. De meeste teams zijn zich nog aan het installeren. Van piloten ook enkel Luke Hines, Philipp Peter, Miquel Ramos, Kumpen en Longin gezien.

Raceboy
18-10-2007, 14:27
Mag er vandaag wel gereden worden?

maximaal vier weekends van drie dagen, als volgt samengesteld :
- vrijdag van 9-12 u en van 13-18u
- zaterdag van 9-12 u en van 13-18u
- zondag van 10-18u30
- de donderdag voorafgaand aan deze weekends is geen ingedeelde
activiteit toegestaan (noch A, B, C of D)


bron: R.v.St. (7e k.) nr. 160.831, 29 juni 2006 , T.M.R. 2006 (verkort), afl. 6, 702


en volgens de kalender op de site van Zolder duurt het weekend drie dagen.

brr01
18-10-2007, 14:57
Er waren er wel aan het rijden ... maar geen wagens van het GT kampioenschap. Luke Hines en Philipp Peter waren aan het rondrijden in de Mini van Fred Bouvy. Naar ik hoorde hebben beiden nog nooit gereden in Zolder , vandaar dat ze het circuit aan het verkennen waren.

Raceboy
19-10-2007, 09:20
Vandaag een vollidige pagina over Kumpen en Longin in De Morgen.Ik wist wel niet dat FIA-GT het hoogst haalbare is voor autos met een dak.

JorritVD
19-10-2007, 11:20
Volgens deze website is er op zaterdag geen regen maar op zondag wel. http://www.meteox.nl/3daagse.aspx

JorritVD
20-10-2007, 11:23
De eerste vrije training is geweest. En het blijkt dat de DBR9 van Phoenix nog steeds de snelste is van de DBR9's die in de Fia GT rijden. Hij is namelijk eerste gevolg door Gounon op de BMS DBR9.
1. 9. Carsport Holland DBR9
2. 22 BMS DBR9
3. 1 Vitaphone MC12
4. 11 Playteam MC12
5. 4 PK C5-R
6. 23 BMS DBR9
7. 19 PSI C6.R
8. 5 Carsport Holland C6.R (heeft maar 11 rondjes gereden. De andere hebben meer dan 20 rondjes gereden.)
Het lijkt er ook op dat de Pirelli's het een stuk beter doen in het koude weer of het circuit van Zolder liggen de banden beter.

In GT2 zijn de AF Corse Ferrari's het snelst gevolg door de Prospeed Porsche.

Corvette Racing
20-10-2007, 13:20
Live? beelden (http://www.gt1live.tv/)

Bling
20-10-2007, 15:12
Ja ;) Zenden al vanaf Nogaro alle sessies live uit...daarstraks FP1 en 2 ook live gezien

(uiteraard nu niet, dit zijn onboards die ze uitzenden als er geen sessie bezig is)

Neo-242
20-10-2007, 16:51
Deed goed om de echte GT's nog eens op Zolder te zien rijden. Wat een verschil toch met het GT3 gebeuren als je die op dezelfde dag ziet:eek:
Nogmaals de bevestiging waarom Belcar 2007 me niet kan boeien.

Was speciaal gegaan voor de Lambo's, en die hebben toch bijzonder weinig gereden (heb wel alleen FP2 gezien) en ben niet gebleven voor die kwalificiaties. Ook de PSI Vette weinig op de baan gezien.:rolleyes:

Een prachtige dag!

RKG
20-10-2007, 18:23
De all-inkl lambo heb ik alleen tijdens de kwalificatie gezien. Weet niet of hij deze morgen ook gereden heeft...
Het was allemaal mooi om te horen en te zien :)

JCE.72
20-10-2007, 19:11
De all-inkl lambo heb ik alleen tijdens de kwalificatie gezien. Weet niet of hij deze morgen ook gereden heeft...Hij heeft vanmorgen enkele rondjes gedraaid maar het waren er bitter weinig...

Neo-242
20-10-2007, 22:07
Motor was stuk volgens Pitstop.TV:rolleyes:

guntha
21-10-2007, 16:15
Wat een race:eek: . Heel mooi inhaalbeweging gezien van Login op de carsport holland corvette. Nooit geweten dat ze met GT1 wagens tegen elkaar rijden zij aan zij en dat nog driftent door de chicane gaan:eek: Er was wel een klein contact tussen de twee heren maar dan nog.
Echt een heel mooie race gezien en een verdient podium voor Login en co.:champagne:

marcel
21-10-2007, 18:29
Longin heeft dat nog al gedaan

(of was het Kumpen?)

M_K
21-10-2007, 21:07
Het was Longin, en hij kreeg achteraf een zwart-witte vlag voor dat manoeuvre... hij wrong zich er een beetje voorbij.

Mark
21-10-2007, 22:05
Toch mooi spul die GT1's ;) Genoten van diverse acties, die mannen gevn gas bij waar een ander wijselijk zou stoppen. Prachtig !

Nu nog een beter bijprogramma ;) :D

brr01
22-10-2007, 09:14
Wat me dit weekend weer is opgevallen is het schandalig weinig publiek dat er nog naar een race komt kijken. Met de Champcar en nu het FIA-GT kampioenschap had Zolder 2 mooie affiches, helaas hebben beiden het grote publiek niet aangesproken...het is erg, erg gesteld met de autosport in Belgie.

Scapa
22-10-2007, 10:09
Het was inderdaad de moeite! De sound van de Lambo klinkt echt als muziek in de oren.

Lieb of Basseng had op het einde ook veel haast toen hij achter de Vertigo reed ;-)

marcel
22-10-2007, 11:02
Wat me dit weekend weer is opgevallen is het schandalig weinig publiek dat er nog naar een race komt kijken. Met de Champcar en nu het FIA-GT kampioenschap had Zolder 2 mooie affiches, helaas hebben beiden het grote publiek niet aangesproken...het is erg, erg gesteld met de autosport in Belgie.

ik vond toch dat er redelijk wat volk was om 13u

JCE.72
22-10-2007, 11:18
Wat me dit weekend weer is opgevallen is het schandalig weinig publiek dat er nog naar een race komt kijken. Met de Champcar en nu het FIA-GT kampioenschap had Zolder 2 mooie affiches, helaas hebben beiden het grote publiek niet aangesproken...het is erg, erg gesteld met de autosport in Belgie.
Op 't bergske aan de chicane was het toch aardig druk, zeker als je vergelijkt met de laatste Belcar races was er toch wat meer volk. Maar de opkomst was idd matig als je rekening houdt met het feit dat het toch heel goedkoop was om binnen te komen... 't Viel mij wel op dat het toen de Belcar net bezig was ineens zo goed als leeg was...

JorritVD
22-10-2007, 12:35
Wat een race:eek: . Heel mooi inhaalbeweging gezien van Login op de carsport holland corvette. Nooit geweten dat ze met GT1 wagens tegen elkaar rijden zij aan zij en dat nog driftent door de chicane gaan:eek: Er was wel een klein contact tussen de twee heren maar dan nog.
Echt een heel mooie race gezien en een verdient podium voor Login en co.:champagne:

En volgens mij gaf Kumpen ook al een zetje aan hezemans in de eerste bocht waardoor Hezemans een stuje grind moest pakken een veel plaatsen verloor en niet voorbij Gounon kwam.

Ook echt weer een strakke wedstrijd van Jet Alliance. Ook trouwens een mooie actie op het paddock waar volgens mij Lechner nog even z'n handtekening neerzette. Ook de Advanced Engineering F430 deed even een mooi drift actie, alhoewel enkele mensen het misschien niet echt op prijs stelden en de schrik van hun leven hadden.

Wingendplate
22-10-2007, 13:08
't Viel mij wel op dat het toen de Belcar net bezig was ineens zo goed als leeg was...

Dat is heel simpel te verklaren. De Belcar is sinds dit jaar maar een slappe hap. Ik vind het echt waardeloos wat ze gedaan hebben, vorig jaar had je tenminste echte kanonnen. Nu is het allemaal van dat GT3 spul, da's na een feest als de FIA-GT echt niet de moeite waard.

JCE.72
22-10-2007, 13:51
Dat is heel simpel te verklaren. De Belcar is sinds dit jaar maar een slappe hap. Ik vind het echt waardeloos wat ze gedaan hebben, vorig jaar had je tenminste echte kanonnen. Nu is het allemaal van dat GT3 spul, da's na een feest als de FIA-GT echt niet de moeite waard.Daar kan ik niet anders dan je 200% gelijk geven. Ik ben wel tot het einde van de Belcar race gebleven maar het was inderdaad alsof je naar een nevenevenement aan het kijken was, zelfs de speaker vond het precies maar niks...

S. Claeys
22-10-2007, 15:56
Is het aanbod niet wat groot voor de massa?
Ik volg nu normaal elke Funcup, BTCS en Belcar wedstrijd en dit is voor mij als racefreak al veel. We hebben allemaal een sociaal leven en af en toe moet je compromissen sluiten.
Ik zou veel meer van het racen willen zien maar je kan toch niet elk weekend naar de track gaan he.

We zijn ook geen raceland, voetbal en wielrennen is wat de klok slaat hier, niks aan te doen mannen.

RKG
22-10-2007, 17:26
Ik vond dat er toch heel wat volk was. De tribunes aan de jacky ickx waren rond 11U toch bijna vol. en tijdens de belcar was er ook nog heel wat volk. Meer naar het einde toe was er inderdaad heel wat volk minder, maar dat kan evengoed met de F1 te maken hebben!

Corvette Racing
22-10-2007, 18:31
Ik vond het ook best druk, FIAGT is bij het grote publiek denk ik ook niet zo super populair, dus die weten het dan ook niet te vinden. Verder heeft het weer misschien ook wel meegespeeld.

En België geen raceland? laat me niet lachen! twee grote circuits en meerdere evenementen van wereldformaat. Dan heb ik het nog niet eens over teams en courreurs!

Neo-242
22-10-2007, 19:00
De race viel te laat op het jaar denk ik. Dagjesmensen gaan geen dag in de relatieve kou staan als ze geen interesse hebben in autosport. Zeker niet als ze ervoor moeten betalen... Ik vond het geweldig om de GT1's nog eens in Zolder te zien. Ik ben enkel zaterdag geweest en het verschil in snelheid, geluid en sensatie tussen FP2 van de FIA GT en kwali 2 van de Belcar maakte voor mij goed duidelijk welke slechte richting men is ingeslagen in ons nationaal kampioenschap.

Met de Belcar launch in het eerste kwartaal dit jaar was ik nog enthousiast. De wagens waren nieuw, zagen er leuk uit, tot je ze zo goed en wel zag rijden...:(

Bart.Vandecavey
22-10-2007, 19:05
De Belcar is wel nooit zo luidruchtig geweest als de Fia dit weekend. Mijn oren suizen nog...

Thomaske
22-10-2007, 20:22
Longin in het persbericht: "Het FIA GT-kampioenschap heeft vandaag de dag een bijzonder hoog niveau en de toppers zijn zo aan elkaar gewaagd dat je geen millimeter mag laten liggen. Maar het blijft wel sportief en we zien hier geen toestanden zoals we dat elders wel al eens tegenkomen."

Heeft deze heer geen zwart-witte vlag gekregen voor "onsportief" rijgedrag?

Mvg...

Sir Kwietje
22-10-2007, 20:25
Heeft deze heer geen zwart-witte vlag gekregen voor "onsportief" rijgedrag?
Mvg...


onterecht, Longin zat echt wel langst den c6r. Twas de andere die te kort de bocht wilde neme endaardoor tegen de C5r aankwam. Kzat er met mijn neus op.

yannick88
23-10-2007, 00:04
En volgens mij gaf Kumpen ook al een zetje aan hezemans in de eerste bocht waardoor Hezemans een stuje grind moest pakken een veel plaatsen verloor en niet voorbij Gounon kwam.

Ook echt weer een strakke wedstrijd van Jet Alliance. Ook trouwens een mooie actie op het paddock waar volgens mij Lechner nog even z'n handtekening neerzette. Ook de Advanced Engineering F430 deed even een mooi drift actie, alhoewel enkele mensen het misschien niet echt op prijs stelden en de schrik van hun leven hadden.


Hezemans ging wel degelijk in de fout in de eerste linkse bij de start zonder een zetje van een andere wagen

Mvg

JCE.72
23-10-2007, 05:05
onterecht, Longin zat echt wel langst den c6r. Twas de andere die te kort de bocht wilde neme endaardoor tegen de C5r aankwam. Kzat er met mijn neus op.Dat lijkt me idd. te kloppen... heb het niet gezien maar in HBVL staat een foto waar je ziet dat de neus van Longin's Corvette ter hoogte van het voorwiel van die van Deletraz zit als ze net de bocht insturen.

Mark
23-10-2007, 23:26
Wat me dit weekend weer is opgevallen is het schandalig weinig publiek dat er nog naar een race komt kijken.

Zojuist even wat persreutels doorgespit maar ik kan nergens een getal vinden over het aantal toeschouwers. Dat is een veeg teken ;) Er zijn wel wat oorzaken te bedenken waarom er eventueel minder toeschouwers waren dan gehoopt.


Teveel evenementen op het einde van het jaar (Dank u Spa voor de mislukte verbouwing voor de toeschouwer)
Het gure weer
De F1 op TV
De belabberde faciliteiten op CZ voor toeschouwers (Ga, die Roger toch maar eens een briefje schrijven. Wederom mijn enkel verstuikt wegens nalatig onderhoud op en langs het circuit!)
Slecht bijprogramma
Vriendelijk personeel aan de Gates :D (heb echt mijn best gedaan om het protocol te volgen, die lul aan Gate 2 snapte het wederom niet! )

JCE.72
24-10-2007, 05:41
Er zijn wel wat oorzaken te bedenken waarom er eventueel minder toeschouwers waren dan gehoopt.


De belabberde faciliteiten op CZ voor toeschouwers (Ga, die Roger toch maar eens een briefje schrijven. Wederom mijn enkel verstuikt wegens nalatig onderhoud op en langs het circuit!)

Vriendelijk personeel aan de Gates :D (heb echt mijn best gedaan om het protocol te volgen, die lul aan Gate 2 snapte het wederom niet! )


Als je spreekt van onderhoud op en naast het circuit, daar heb ik ook voorbeelden van gezien. De mensen die de TV coverage verzorgden hadden hun kabels t.h.v. de hospitality tenten van JetAlliance en Vitaphone netjes gelegd daar waar normaal de persfotografen kunnen doorwandelen (tussen de vangrail en de draad). Bleek dat men er achteraf niet beter had op gevonden dan de afwatering van de tenten in dat 'grachtje' te laten uitkomen met als gevold een vieze, vettige, stinkende smurrie. Ik heb die heren hun kabels al vloekend eruit zien halen en ik denk dat het voor de fotografen ook niet aangenaam werken zal geweest zijn...

Geen probleem qua binnenkomen op zaterdag maar toch aardig om weten... liet zaterdag omstreeks 08:00 mijn papier scannen en 't lukte niet direkt. Na wat proberen dan toch en de barcode was onleesbaar. Er ontstond al meteen een discussie of het om een ticket ging gekocht bij Dexia of CZ zelf, aangezien ik het tweede had kon dat geen probleem zijn. Er kwam al iemand met een rolleke reservebarcodes aan tot er daar ineens ene zegt: 'jamaar, ge kunt pas scannen vanaf de middag'... Gevolg was dat ik rustig naar binnen wandelde en een van de mensen die daar moeten scannen lichtjes uit de bol ging en even naar binnen stormde om te vragen hoe dat nu weer kon en waarom zij er niks van wisten... Helaas ken ik het vervolg van het verhaal niet maar 't zegt toch weer genoeg over de communicatie.

Thomaske
24-10-2007, 09:05
Als je spreekt van onderhoud op en naast het circuit, daar heb ik ook voorbeelden van gezien. De mensen die de TV coverage verzorgden hadden hun kabels t.h.v. de hospitality tenten van JetAlliance en Vitaphone netjes gelegd daar waar normaal de persfotografen kunnen doorwandelen (tussen de vangrail en de draad). Bleek dat men er achteraf niet beter had op gevonden dan de afwatering van de tenten in dat 'grachtje' te laten uitkomen met als gevold een vieze, vettige, stinkende smurrie. Ik heb die heren hun kabels al vloekend eruit zien halen en ik denk dat het voor de fotografen ook niet aangenaam werken zal geweest zijn...


Ook voor ons als fotograaf was het niet ideaal. Men moest achter de draad door en dan er weer onder. Maar als er te veel volk stond had je weer geen plaats.

Stinken deed het natuurlijk ook. Al die pasta en erwtjes :D

Mvg...

JorritVD
24-10-2007, 09:08
Blijkbaar had Hezemans problemen met de motor in de training. Het gevolg was dat hij die moest wisselen en minder vermogen had.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=8938

Ottooke
24-10-2007, 10:50
De Belcar is wel nooit zo luidruchtig geweest als de Fia dit weekend. Mijn oren suizen nog...

De wagen van de gebroeders Thiers maakte vorig seizoen toch ook een hoop kabaal. Dat scherpe geluid deed echt pijn aan mijn oren.

Ik heb weer genoten van het gebrul van de Corvettes, en de bijhorende trillingen in de grond als ze voorbij kwamen. Deed me weer denken aan de SRT Corvette.

Het verschil in snelheid was duidelijk te zien. Belcar leek wel een beetje op één of andere clubrace ten opzichte van FIA GT.

Bart.Vandecavey
24-10-2007, 11:23
De wagen van de gebroeders Thiers maakte vorig seizoen toch ook een hoop kabaal. Dat scherpe geluid deed echt pijn aan mijn oren.

Ik denk dat er bij mij al gewenning is opgetreden in dat geval... :+

JorritVD
24-10-2007, 14:42
Ik wist dit niet waar ik dit kon plaatsen, maar het leek me wel even leuk om het te laten zien:

Chrysler Viper GTS/R Oreca 1999
http://www.autogespot.com/viewimages.php?id=7870be9e

Cirtek RAR GT Aston Martin DBR9 2005 (middle east Aston Martin kleuren)
waarschijnlijk net toen terug van de race in Bahrain
http://www.autogespot.com/viewimages.php?id=d214748364817032007102355

Aston Martin DBR9 AMR 2007
http://www.autogespot.com/viewimages.php?id=c214748364822072007235959

Maserati MC12 Corse (op kenteken???)
http://www.autogespot.com/viewimages.php?id=5214748364822052007202925

Belcar Mosler 2008:
http://www.autogespot.com/viewimages.php?id=c214748364809102007170221

Lammertink Porsche 996 GT3-RSR 2005, terug uit Bahrain.
http://www.autogespot.com/viewimages.php?id=d214748364817032007103200

Spyker C8 Spyder GT2-R
http://www.autogespot.com/viewimages.php?id=d214748364817032007103717

Mr.Dallara
24-10-2007, 17:00
Op het gure weer na, vond ik het een zaaalig weekendje Zolder! Het was dan ook een genot om meer dan 15 GT1's loeihard te zien racen op de limiet en er soms over...

Het was een zeer mooi podium vind ik, met 3 verschillende wagens en teams. Biaggi kon z'n wereldtitel vieren op het podium, Kumpen en Longin schitterden voor eigen publiek terwijl Wendlinger en Sharp zonder discutie de snelste waren op de Zolderse piste!


Met de Belcar en de BTCS als nevenprogramma was de timing overvol en hadden we -anno 2007- van 's morgens tot 's avonds een mooie kwaliteit op de piste. (alleen één heel stomme zet van SRO om de BTCS ipv de Belcar voor de FIA GT te laten racen op zondag! De BTCS reed voor een volle tribune, terwijl halfweg de Belcar veel volk naar huis was door de kou, én voor de F1...)

Maar over de publieke opkomst valt er volgens mij écht niet te klagen -rekening houdende met het weer en de promotie-!
Op zondag was de blauwe tribune aan de Jacky Ickx Chicane OVERVOL, terwijl in de Villeneuve en vooral aan de nieuwe chicane het ook zwart zag van het volk! (tijdens de FIA GT race)


De Belcar paddock vond ik maar rommelig ingedeeld!
OK, er zaten enkele top GT3 wagens in de boxen, maar dan nog kan je de Belcar veel beter (lees: professioneler) laten overkomen aan het grote publiek dat er nu was...

De paddock van de FIA GT was uiteraard prachtig om te zien, het blijft ongewoon om z'n prachtige trailers op één lijn te zien pronken in Zolder ...