View Full Version : DTM Barcelona
gwyllion
23-09-2007, 14:00
Ik begin juist naar de DTM race te kijken en blijkbaar zijn de titelkandidaten van Audi vakkundig van de baan gereden door Mercedes mannen :mad:
La Rosa heeft Ekstrom aangereden en Hakkinen is bij pituitgang in Tomczyk ingereden.
Later zie ik hoe Di Resta Scheider in zandbak duwen en nu net duwt Sprengler Rockenfeller van de baan :confused:
Sprengler rijdt nu 3de en er rijden 2 Mercedessen voor hem. Teamorders? Zo zou Sprengler 10 punten kunnen pakken en aan de leiding komen in het kampioenschap :fight:
gwyllion
23-09-2007, 14:01
ALLE AUDIS RIJDEN PITBOX BINNEN EN GEVEN OP :eek:
Man man, die van Mercedes durven nogal :mad:
ik kan alleen maar zeggen dat ik respect heb voor de beslissing van dr. Ullrich na het zien van deze race. Onsportief rijgedrag van de Mercedes rijders en dan toevallig het hardste bij de twee Audi titel kandidaten. Dit vind ik Not Done!
Amai :eek: hebben jullie dan de voorbije seizoenen en dit seizoen geen enkele andere race gezien? Zandvoort was bijvoorbeeld verre van sportief bij de Audi's... En Christian Abt ramt al jaren iedereen van de baan die hij tegenkomt. Als je de hele race gezien hebt, dan was waarschijnlijk ook duidelijk geworden hoe glad en verraderlijk die eerste bocht was. Zelfs Tomczyk heeft er zich een keer verremd. Hij had dan ook gewoon de pech dat hij op de foute plaats reed en dat Hakkinen zich net dan verremde. Voor Daniel La Rosa Ekström mee van de baan nam, had Ekström La Rosa wel in het gras geduwd...
De beslissing om dan nog eens alle Audi's uit koers te nemen vind ik helemaal zielig! Maar ja, Audi voelt zich altijd benadeeld hé, ook al krijgen zij nooit de straffen...
En teamorders bij Mercedes : don't think so! Jamie had altijd "problemen met de banden" kunnen krijgen, zoals bij Audi zo vaak gebeurt met vooropliggende merkgenoten die niet meer in de titelstrijd zitten, maar nee, Mercedes heeft die jongen gewoon zijn eerste overwinning gegund... Iets wat Ullrich Premat mooi heeft afgenomen in de laatste ronde...
(P.S.: Het is Spengler, zonder R !)
Wat een farce. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
En teamorders bij Mercedes : don't think so! Jamie had altijd "problemen met de banden" kunnen krijgen, zoals bij Audi zo vaak gebeurt met vooropliggende merkgenoten die niet meer in de titelstrijd zitten, maar nee, Mercedes heeft die jongen gewoon zijn eerste overwinning gegund... Iets wat Ullrich Premat mooi heeft afgenomen in de laatste ronde...
Na alle commentaar (ook door Mercedes zelf) vanwege Zandvoort zou het een gewaagde move zijn van Mercedes. Maar heeft Di Resta Spengler niet voorbij gelaten?
Ja Spengler is voorbij Di Resta gegaan, maar Di Resta zat vlak voor Rockenfeller en was dus ook vlakbij Spengler. En aangezien er nog 10 ronden te gaan waren en Bruno veel sneller was...
[QUOTE=Raikkie;219970] Voor Daniel La Rosa Ekström mee van de baan nam, had Ekström La Rosa wel in het gras geduwd... [QUOTE]
ja dat heb ik wel gezien maar La Rosa bleef wel nog lang op zijn gas staan en dan op het einde alles dicht smijten zodat hij op de baan schuift. Zelfs ik kon zien dat Ekström geen kant meer op kon en dat hij die bocht zo moest nemen aangezien zijn snelheid, had La Rosa ingehouden toen hij op het gras reed dan kon hij na Ekström weer aansluiten op de baan. Ik blijf het een vuile streek vinden :no:
Dat Audi hun piloten voor Hockenheim maar een duidelijke opdracht geeft.
Rij die verdomde Mercedessen van de baan!
Dat Audi hun piloten voor Hockenheim maar een duidelijke opdracht geeft.
Rij die verdomde Mercedessen van de baan!
Zo rijdt Audi al een heel jaar rond, veel zal er dus niet veranderen...:rolleyes:
Hoe moet je als fan deze sport nog serieus nemen? Je zult maar een kaartje gekocht hebben, dan moet je toch met een nare smaak naar huis gaan. Maakt niet eens uit wie nu de schuldige is, MB of Audi. Ze hebben weinig respect voor de toeschouwer met dergelijke acties. Vecht dergelijke strubbelingen uit bij een of andere commissie maar niet in mijn tijd. Je zit gewoon voor Jan Doedel achter de TV, had ik net zo goed in het bos kunnen gaan wandelen.
Ik blijf erbij. Het was Ekström die La Rosa van de baan drukte! En dat Luhr Spengler aantikt, dat heeft NIEMAND gezien zeker. :rolleyes:
gwyllion
23-09-2007, 21:10
De beslissing om dan nog eens alle Audi's uit koers te nemen vind ik helemaal zielig! Maar ja, Audi voelt zich altijd benadeeld hé, ook al krijgen zij nooit de straffen...Het was misschien een kinderachtige reactie, maar het had nog weinig zin voor Audi om verder te rijden. Iedereen die kampioenschapspunten van Spengler kon afhouden was uitgeschakeld. Timo Scheider wordt door Lauda (die nog een keertje moest pitten) in de grindbak geduwd. Vervolgens geraakt Spengler hardhandig voorbij Rockenfeller. Ja, hij was duidelijk sneller, maar met wat geduld was hij er ook zuiver voorbij geraakt. En dan laat Di Resta Spengler passeren. Als Green zijn voorsprong van 14 sec plots uit handen had gegeven, was het helemaal hilarisch geweest :rolleyes:
3 van de 4 Abt piloten (Ekstrom, Tomczyk en Scheider) stonden naar het TV scherm te kijken hoe Rockenfeller in het gras geduwd werd. Ik denk dat toen de maat vol was.
"After two discussions with deciding people, I took the decision to say that this is not the way we want to race."
One of the men that Ullrich discussed the issue with was Rupert Stadler, chairman of the board for Audi AG.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/62668
Slecht voorteken voor de toekomst van de DTM? Audi heeft al een keer zwaar poker gespeeld met de ITR (lees MB), destijds gewonnen. Maar nu?
gwyllion
23-09-2007, 21:30
En dat Luhr Spengler aantikt, dat heeft NIEMAND gezien zeker. :rolleyes:En de aanrijding tussen Paffett en Kristensen?
Häkkinen & la Rosa bestraft. :frusty: Häkkinen kan ik nog begrijpen.
The two Mercedes-Benz drivers Mika Häkkinen and Daniel la Rosa were severely punished after the ninth DTM round in Barcelona. Both Häkkinen and la Rosa were excluded from the results by the stewards and will be dropped ten places down on the starting grid for the season final at the Hockenheimring Baden-Württemberg on October 14th.
Bron: DTM.com (http://www.dtm.com)
En de aanrijding tussen Paffett en Kristensen?
Wat heeft dat ermee te maken? Ik heb het over het feit dat iedereen zit te zagen dat alleen MB aanrijdingen heeft veroorzaakt, terwijl er ook Audi piloten stoten hebben uitgehaald. :rolleyes:
gwyllion
23-09-2007, 21:42
Misschien was de Audi wel puur strategisch. Minder gewicht voor alle wagens tijdens de finale ;)
gwyllion
23-09-2007, 21:46
Wat heeft dat ermee te maken? Ik heb het over het feit dat iedereen zit te zagen dat alleen MB aanrijdingen heeft veroorzaakt, terwijl er ook Audi piloten stoten hebben uitgehaald. :rolleyes:Ik zie niemand dat ontkennen, maar dit keer vielen alle klappen in het Audi kamp en dan nog bij de 2 titelkandidaten. Niet vergeten dat Audi naar Barcelona is gegaan om de DTM titel veilig te stellen.: als Ekstrom voor Spengler was geeindigd, was de titel zeker voor Audi :o
gwyllion
24-09-2007, 17:17
Häkkinen & la Rosa bestraft. :frusty: Häkkinen kan ik nog begrijpen.HWA zal de straffen aanvechten.
bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/62686
Mercedes have decided to withdraw their appeals for the penalties given to Mika Hakkinen and Daniel la Rosa at Barcelona on Sunday.
AUTOSPORT.COM
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.