PDA

View Full Version : Belcar: Francorchampagne 28, 29, 30 september .....de aanloop


Mark
23-09-2007, 21:59
Normaal is er wel een nieuwsfeit om een dergelijke thread te openen. Nu niet, tis sowieso al tijden akelig rustig in de lage landen m.b.t. echt autosportnieuws. Niks om eens met elkaar online in de haren te vliegen, begint saai te worden.

Met vriendelijke groet,
Een werkloze oproerkraaier ;)

PS: Het is wel weer gratis: http://prcgroup.cybernet.be/doc/Invit_Francorchampagne.pdf


Jeudi / Donderdag 27 septembre / september


08.00 - 20.00 Welcome Open (Racing Hôtel)
08.15 Paddock Open
10.00 - 20.00 Michelin MVD Belcar and BTCS
16.00 - 20.00 Technical control VW Fun Cup (F1 stands)
10.00 - 15.00 Technical control MVD Belcar (TC Endurance)
15.00 - 20.00 Technical control BTCS (TC Endurance)
13.00 - 15.00 Admin. control F. Renault 1.6 (own paddock)
See promoter Techn. & admin. control BHS, BEC, BSC (Shopping Center)
12.00 – 20.00 Administration BTCS, VW Fun Cup (F1 1st floor)

Paying practices : check in as from 12.00 (F1 1st floor)

13.00 - 14.20 BTCS - Practice 190 € iVAT 80’
14.20 - 15.40 VW FUN CUP - Practice 190 € iVAT 80’
15.40 - 17.00 MVD Belcar, BHS, BEC, BSC - Practice 190 € iVAT 80’
17.00 - 18.00 Formula Renault 1.6 - Practice 140 € iVAT 60’

Vendredi / Vrijdag 28 septembre / september


07.00 – 18.00 Welcome open (Racing Hôtel)
07.15 Paddock open
07.30 – 09.00 Administration BTCS (F1 1st floor)
07.30 – 10.30 Administration VW Fun Cup (F1 1st floor)
09.00 – 15.00 Michelin MVD Belcar and BTCS
08.00 – 09.15 Techn. control BTCS (TC Endurance) if special authorization
08.00 – 10.30 Technical control VW Fun Cup (F1 stands)
08.15 – 10.15 Techn. & admin. control F. Renault 1.6 (own paddock)
See promoter Techn. & admin. control BHS, BEC, BSC (Shopping Center)

09.15 Briefing BTCS - F1 1st floor
10.15 Briefing Formula Renault 1.6 - F1 1st floor
11.00 Briefing VW Fun Cup - F1 1st floor
11.30 Briefing MVD Belcar - F1 1st floor
13.30 Briefing Belcar Endurance Cup - F1 1st floor

09.20 - 10.05 MVD Belcar - Free practice (45’)
10.20 - 11.05 BTCS - Free practice (45’)
11.20 - 11.45 Formula Renault 1.6 - Qualifying 1 (25’)
12.00 - 14.30 VW Fun Cup - Qualifying (150’)
14.45 - 15.45 Belcar Endurance Cup - Qualifying 1 (60’)
16.00 - 16.45 MVD Belcar - Qualifying 1 (45’)
17.00 - 18.00 BTCS - Qualifying 1 (60’)

Samedi / Zaterdag 29 septembre / september


07.00 Paddock open
07.30 – 15.00 Welcome open (Racing Hôtel)
See promoter Techn. & admin. control BHS, BSC (Shopping Center)
09.00 Briefing Belcar Historic Sprint, Belcar Sprint Cup

09.00 – 09.45 MVD Belcar - Qualifying 2 (45’)
10.00 – 10.30 Belcar Sprint Cup & Historic - Qualifying 1 (30’)
10.40 – 11.40 BTCS - Qualifying 2 (60’)
12.00 – 14.05 Belcar Endurance Cup - Race (125’)
14.05 – 14.25 VW on Tour
14.35 – 15.00 Formula Renault 1.6 - Qualifying 2 (25’)
15.10 – 15.40 Belcar Sprint Cup & Historic - Qualifying 2 (30’)
16.00 – 22.00 VW Fun Cup - Race (360’)

Dimanche / Zondag 30 septembre / september

07.00 Paddock open
07.30 – 12.00 Welcome open (Racing Hôtel)

09.00 – 09.15 MVD Belcar - Warm Up (15’)
09.35 – 10.05 Belcar Sprint Cup & Historic - Race (30’)
10.05 – 10.25 Audi on Tour
10.45 – 12.15 BTCS - Race 1 (90’)
12.35 – 13.00 Formula Renault 1.6 - Race 1 (25’)
13.20 – 15.25 MVD Belcar - Race (125’)
15.45 – 17.15 BTCS - Race 2 (90’)
17.35 – 18.00 Formula Renault 1.6 Race 2 (25’)

Thomaske
24-09-2007, 09:04
Iemand iets gehoord ofdat Chad Racing terug aanwezig is?

Mvg...

Viper GTS-R***
24-09-2007, 12:00
Iemand iets gehoord ofdat Chad Racing terug aanwezig is?

Mvg...

Volgens de voorlopige entry list zouden ze aanwezig zijn.
GPR zou ook nog eens 3 extra 997's inzetten buiten de 2 vaste GT3's!

Entry list: http://www.sro-belgium.be/images/stories/reglements/provisional%20entry%20list%20mvdb%202007%20francor champagne.pdf

Thomaske
24-09-2007, 13:04
Ik zie de naam van Jason Watt op de derde GT3 van GPR staan. Prachtig dat zo iemand komt mee rijden.

Ook mooi dat Verbist Racing weer van de partij is.

Toch wat meer wagens dan anders.

Nu nog hopen op droog weer want als ik dit jaar op Spa was, heb ik iedere keer wel regen gehad.

Mvg...

Yvonne
24-09-2007, 16:00
Ik zie de naam van Jason Watt op de derde GT3 van GPR staan. Prachtig dat zo iemand komt mee rijden.

Tof dat hij mag/kan doen. Maar ik vraag me wel af hoe ze dan die rijderswissel gaan doen. Als ik het goed heb, is deze man toch minder valide?

Thomaske
24-09-2007, 16:40
Heel simpel. De heer Watt wordt gewoon uit de wagen getrokken net zoals ze Zanardi doen. Tevens zie je dit ook heel vaak in de Belcar en andere kampioenschappen omdat de piloten helemaal "leeg" gereden zijn en niet op eigen kracht uit de wagen kunnen (maar rijden dat gaat wel nog :D).

Mvg...

RKG
24-09-2007, 19:43
Vroeger reed volgens mij ook iemand mee, die een been kwijt was, of lam was. Denk in een team met Saelens. Die stond dat op zijn krukken te wachten tot hij in de auto kon...

ICEMAN
24-09-2007, 20:04
Ofwel rijdt de heer Watt alleen, maar dat mag enkel in BTCS als ik mij niet vergis.

Thomaske
24-09-2007, 20:07
In de Belcar Original mag men de wedstrijd niet alleen betwisten.

Mvg...

Bling
24-09-2007, 20:07
Ofwel rijdt de heer Watt alleen, maar dat mag enkel in BTCS als ik mij niet vergis.

Volgens de entry-list rijdt hij samen met Lionel Vandercam, die exact dezelfde handicap heeft (alleen veroorzaakt door een auto-ongeluk, bij Watt door een motor-ongeluk)

Mark
24-09-2007, 20:13
Die twee reden vorig jaar toch al in de BTCS met een Porsche van GPR?

ICEMAN
24-09-2007, 20:16
Geen Marc Neyens bij NGT? Tom Van De Plas staat nog als rijder bij A+, zou als ik mij niet vergis, Niels Lagrange moete zijn.

Bling
24-09-2007, 20:16
Die twee reden vorig jaar toch al in de BTCS met een Porsche van GPR?

Ja, die mooi gedecoreerde (vind ik) Wings for Life Porsche

Yves
25-09-2007, 07:35
Weet iemand wat PK dit weekend gaat doen? Er is immers ook FIA GT in Nogaro.

Thomaske
25-09-2007, 07:38
Normaal zou Pk Carsport wel moeten meedoen als ze nog voor de titel willen gaan.

Laten we hopen dat ze terug van de partij zijn. Tijdens de 24 Uren van Zolder wisten ze me te zeggen dat de schade eigenlijk nog wel mee viel. Heel veel poets werk natuurlijk. Vooral de leidingen achteraan en het bodywork was fel vernield.

Mvg...

RKG
25-09-2007, 12:24
Pitstop.tv meldt dat zoals de zaken nu staan PK in beide races gaat starten. Met het vaste duo in de fia gt en Mollekens en waarschijnlijk Hart in de Belcar. Dit kan nog veranderen door een eventuele uitspraak van de FIA in de benzinetank-zaak.

GT2-R
25-09-2007, 18:43
Chad Racing voorzag voor Spa een nieuwe Mosler, maar de Britten reden schade tijdens de voorbije 24 uur van Silverstone en doen het opnieuw met hun vertrouwde Porsche 997.

Hopelijk zien we dat beestje dan in Zolder!

BRON: racingworld.be

Thomaske
26-09-2007, 08:30
Dat hoop ik ook. En dan kunnen we eens zien of dat ze mee kunnen met de MI Moslers.

Mvg...

Nonkel Vroem
26-09-2007, 10:45
iemand enig idee waar het "shopping center" is waar de BEC staat?

Mr.Dallara
26-09-2007, 15:04
iemand enig idee waar het "shopping center" is waar de BEC staat?

Het "shopping center" is de kleine "paddock" tussen de inkom aan de P1 en de tribunes over de endurance boxen.



Het weer voor komend weekend in Spa ziet er niet al te best uit:
- vrijdag: volle bak regen en 11°
- zaterdag: volle bak regen en 11°
- zondag: droog, beetje zon en 15°

wetende dat we over de pispot van België spreken, zal er zondag ook wel iets in de lucht hangen boven Spa...

Spectakel gegarandeerd dus! :)


Op de timing (http://www.sro-belgium.be/images/stories/reglements/timing%20final%20070827.pdf) zie ik dat er zondag rond 10u "Audi on tour" is, wat moet dit voorstellen? Heeft Audi België een presentatie van iets voor 2008?

Netforce_1
26-09-2007, 16:23
Op de timing (http://www.sro-belgium.be/images/stories/reglements/timing%20final%20070827.pdf) zie ik dat er zondag rond 10u "Audi on tour" is, wat moet dit voorstellen? Heeft Audi België een presentatie van iets voor 2008?

Een ritje voor (particuliere) AUDI drivers op het circuit, ik geloof enkel voor leden van de BELGIAN AUDI CLUB.

Thomaske
26-09-2007, 18:19
Weeral eens een weekendje Spa waar het alleen maar regen zal.

Mvg...

Fonne
26-09-2007, 21:28
Een ritje voor (particuliere) AUDI drivers op het circuit, ik geloof enkel voor leden van de BELGIAN AUDI CLUB.En zaterdag voor de VW rijders. Met ondergetekende.

Brecht
27-09-2007, 19:34
PK Carsport heeft vandaag knopen doorgehakt voor het komende race-weekend, waar het Hasseltse team zowel in FIA GT als Belcar aantreedt. PK stuurt Anthony Kumpen en Bert Longin naar Nogaro voor de FIA GT-race, terwijl David Hart en Kurt Mollekens opnieuw in de Sporza Corvette stappen voor het Belcar-treffen in Francorchamps.

BRON: Pitstop.tv

ICEMAN
27-09-2007, 19:35
Dus weg titel voor PK?

GT2-R
27-09-2007, 20:15
Dus weg titel voor PK?

Gaat de titel niet naar het deelnemersnummer???

RKG
27-09-2007, 21:03
PK zal dit weekend dan met nummer 301 rijden, veronderstel ik. Dus halen ze geen punten...

ICEMAN
27-09-2007, 21:11
klopt als een bus ;)

bill
28-09-2007, 12:16
Ben juist terug van een voormiddagje spa,er reed een zesde dodge mee.
hier staat niks van op de delnemers lijst,iemand meer info?
Pk reed ook mee met nummer 1 op de wagen.

Thomaske
28-09-2007, 12:51
Het zal de wagen zijn van Signa Motorsport.

Mvg...

Thomaske
28-09-2007, 12:54
Waar kan ik ergens de Live Timing vinden want op Raceresults vind ik weer niks.

Yves
28-09-2007, 13:25
Waar kan ik ergens de Live Timing vinden want op Raceresults vind ik weer niks.

Via de site van RIS:

http://www.ris-timing.be/btcs/franco2/2007/index.htm

RegTimRallyteam
28-09-2007, 15:11
De eerste kwalificatie gaat normaal gezien achter drie kwartiers beginnen

GT2-R
28-09-2007, 16:50
Qualify I is geëindigd:

1: Radermecker (GRI) Mosler MT900 GT3
2: Vosse (GRI) Mosler MT900 GT3
3: Kumpen (PK Carsport) Corvette ZO6 GT3
4: Soulet (GPR) Porsche 997 GT3 Supercup

BRON: www.pitstop.tv

Nicki_Mks
28-09-2007, 17:50
Het gaat weer leuk worden. Kumpen probeert het reglement zo te interpreteren dat zijn cameo van vandaag ervoor zorgt dat Kermit in D1 mag blijven. Ik veronderstel dat sommigen nu de kans krijgen om bepaalde geruchten voor eens en altijd te ontkrachten, of te bevestigen natuurlijk...

Mr.Dallara
28-09-2007, 18:37
Het gaat weer leuk worden. Kumpen probeert het reglement zo te interpreteren dat zijn cameo van vandaag ervoor zorgt dat Kermit in D1 mag blijven. Ik veronderstel dat sommigen nu de kans krijgen om bepaalde geruchten voor eens en altijd te ontkrachten, of te bevestigen natuurlijk...


Voila, de nagel op de kop!



...
Het is echter de vraag of Kumpen en Longin effectief punten kunnen scoren dit weekend.

In het sportieve reglement van het Belcar kampioenschap, artikel 11.4 staat immers dat:

“Minimaal één piloot die voorkomt op de lijst “Wagens en piloten toegelaten tot de trainingen” van de eerste deelname van een wedstrijdnummer aan Mediagroep Van Dyck Belcar 2007, moet voor alle volgende meetings op betreffend wedstrijdnummer ingeschreven worden en deelnemen (voor zover in dit reglement verplicht) aan de ganse meeting. Indien hieraan niet wordt voldaan, verhuist dit wedstrijdnummer voor de betreffende meeting naar de Belcar Guests.”

Anthony Kumpen legt het als volgt uit: “De ganse meeting is een rekbaar begrip, tot waar loopt die? Indien een wagen niet aan de finish komt of er is overmacht in het spel, wat houdt het begrip dan in? Ik ben hier voor de kwalificaties en dus op de meeting aanwezig.”
...


http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3012

Brecht
28-09-2007, 21:37
Goede zet van Kumpen, niet zo dom die kerel.

Mark
28-09-2007, 22:09
Goede zet van Kumpen, niet zo dom die kerel.

:applaus: Hoe dan ook, PK Carsport pakt weer "pers"". Of ze gelijk hebben of niet is niet eens van toepassing. Strakke actie! Als ze geen gelijk krijgen zal de emmer met stront weer leeg worden gekieperd. Hebben ze gelijk, dan hebben ze iedereen bij de spreekwoordelijke "noten" te pakken ;)

Dit zijn nou de leuke dingen van deze sport, reglementen tergen :)

Bramzel
28-09-2007, 23:37
Waar laat 'het ganse weekend' ruimte voor eigen interpretatie dan? Gans is volgens mij heel, en het hele weekend loopt toch echt van vrijdag tot zondag? Leuk geprobeerd van Kumpen, ik mag de jongens van GLPK graag maar ik hoop toch echt dat ze hier een stokje voor steken.

S. Claeys
29-09-2007, 15:07
Ja, de ganse meeting zegt me toch ook dat dit alle sesies van die meeting zijn, niet 1.

Kzie ze ook graag en ze hebben gelijk dat ze alle achterpoortjes gebruiken zoalng het maar de juiste zijn.

JCE.72
29-09-2007, 20:14
Er lijkt toch al een precedent te zijn...

Om PK Carsport in de titelrunning te houden, is Anthony Kumpen vandaag in Spa-Francorchamps aanwezig. PK Carsport probeert het hiaat in het reglement toe te passen, waar SRT vorig jaar in Spa ook handig gebruik van maakte.

Bron: racingworld.be

Geef PK dan eens ongelijk... Als SRT het vorig jaar mocht waarom zij dit jaar dan niet?

Joël.

Raceboy
29-09-2007, 20:39
Vorig jaar was een ander reglement, dus totaal niet vergelijkbaar.

JCE.72
30-09-2007, 10:10
Vorig jaar was een ander reglement, dus totaal niet vergelijkbaar.En waarom niet vergelijkbaar? In beide gevallen gaat/ging het over een onduidelijkheid in het reglement... tenzij je het over dit specifiek voorbeelde had uiteraard.

Ottooke
30-09-2007, 14:10
En waarom niet vergelijkbaar? In beide gevallen gaat/ging het over een onduidelijkheid in het reglement... tenzij je het over dit specifiek voorbeelde had uiteraard.

Gans het weekend is voor mij toch heel duidelijk. Het raceweekend stopt als de finishvlag is gevallen. Overmacht gaan inroepen is een slechte reden. Bij overmacht pakt het team toch geen punten, zelfs al zouden ze deelnemen in hun klasse. Dan kunnen ze evengoed deelnemen als Guest.

Het reglement vorig jaar liet een beetje ruimte voor interpretatie en hier heeft SRT toen gebruik van gemaakt. Dit reglement (in het bijzonder de passage "de ganse meeting") laat geen ruimte toe voor interpretatie.

Megane
30-09-2007, 14:59
Moet elke piloot niet een minimum aan tijd gereden hebben?
Of is er een uitzondering voor PK.:no: :no:

Thomaske
30-09-2007, 20:39
Uit goede bron heb ik vernomen dat er afgelopen nacht de PK Corvette is gesaboteerd.

De poort aan de achter zijde hebben ze open gewrongen.

Mvg...

Mark
30-09-2007, 20:49
Uit goede bron heb ik vernomen dat er afgelopen nacht de PK Corvette is gesaboteerd.

De poort aan de achter zijde hebben ze open gewrongen.


:applaus: Yes, weer een rel in Belcarland :applaus:

Schijnt wel een rellerig weekend te zijn geweest. Via diverse kanalen vernomen dat de BTCS-organisatie zwaar heeft geblunderd, en nu jij met je "vage" ;) opmerking.

Heb lekker thuis op de bank gekeken naar F1, GP2, A1GP en F3 Euroseries ;)

Brecht
30-09-2007, 20:57
NGT :worship:

Thomaske
30-09-2007, 21:17
Zeg dat wel Corvetteboy. Ze hebben een puike prestatie neergezet.

Ze hebben menig GT3 geweld naar huis gereden. Wat zou het geworden zijn als het het laatste half uur aan 't regenen geslagen was. Dan waren ze misschien nog met de overwinning gaan lopen.

Mvg...

Mark
30-09-2007, 21:54
Bij PK heeft Kumpen uiteraard niet de race betwist, maar de klacht van GPR werd onontvankelijk verklaard. De Corvette scoort dus wel degelijk punten en pakt meteen de leiding in het klassement.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3032


:applaus: PK kampioen als we het "constructeurs-kampioenschap" bekijken ;)

Bovendien stoot Couwberghs ook door naar de leiding in de Driver Challenge.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=302


Ohhh, een coureur, niet actief in de D1-klasse, die kampioen gaat worden ;) ? Kan er iemand een paar zakken zout afleveren bij SRO Belgium? Vreten zullen ze het !

LSD
01-10-2007, 13:28
Het is niet te geloven hoe de regels in de Belcar nageleefd worden.
Als je de woorden 'ganse meeting' al op verschillende manieren kan interpreteren, zou ik wel eens willen weten waar die naar school gegaan zijn.
Het enige wat hiervan kan komen is misnoegde deelnemers die liever niet meer strijden in dit kampioenschap met op maat aanpasbare en interpreteerbare reglementen.
Jammer dat er maar 1 team klacht heeft ingediend ofwel wilden de anderen de moeite niet doen voor de gekende uitspraak.

Thomaske
01-10-2007, 14:46
Het is gewoon een fout van de organisatie.

Ze hadden het gewoon anders moeten formulieren. PK Carsport heeft weer eens laten zien dat de Belcar regels vol met gaten zit.

Mvg...

Mr.Dallara
01-10-2007, 15:53
Man man man, wat zijn ze er weer een potje van aan het maken in de Belcar!

Terwijl Kumpen en Longin in Nogaro zitten voor de FIA GT, scoren ze in Spa punten voor het Belcar kampioenschap terwijl er 2 guest piloten in de Z06 zitten!

Snappen wie snappen kan! :no:


Ik heb niks tegen PK (zéééker niet in de FIA GT!), niks tegen Mollekens of Hart, maar het is toch overduidelijk dat ze totaal geen recht hebben op de Belcar punten van de race in Spa!

En zonder veel tralalie blaast de RACB dan de klacht weg van GPR dat PK dus geen enkel recht heeft op Belcar punten.

Dan moet je toch écht blind zijn om hier geen vriendjes politiek te zien!?! Niet?

En er zijn er volgens mij veel die dezelfde mening hebben als ik, maar ze niet durven te posten... Niet?

Nicki_Mks
01-10-2007, 18:14
Ik ga niet zeggen wat ik zou willen zeggen. Dat is me vorige keer niet goed bekomen.

LSD
01-10-2007, 18:38
Gaten zie ik hier toch niet hoor!!

Het is gewoon gatlikkerij en lange arm politiek.

Trouwens @ Nicky, waarom je mening niet zeggen? Het is hier toch een forum, een 'markt'plaats waar vrijuit gesproken kan worden. Het beste is er hier ook al af, dus zo erg kan de impact niet zijn zeker.

ICEMAN
01-10-2007, 19:11
En er zijn er volgens mij veel die dezelfde mening hebben als ik, maar ze niet durven te posten... Niet?
Het beste voorbeeld van voortrekkerij van PK. Alle wagens stonden gister na de race in het gesloten wagenpark. De Corvette moest naar de TC. Na de TC mocht de Corvette blijkbaar naar de box, terwijl hij egl terug naar het gesloten wagenpark zou moeten volgens het reglement. Want de uitslag was opgeschort. Maar nee, PK moest dit weer niet. En ik ben niet de enige met die mening. Een zekere piloot vertelde dit gewoon aan de mensen van de RACB.

Bramzel
01-10-2007, 19:15
Wat is het probleem, het team heeft toch gewoon zijn best gedaan? Waarom zou men voor de constructeurs/teams stand geen punten mogen scoren? Daar maakt het toch niet uit wie er in zit?

Kumpen en Longin krijgen geen punten, dat is logisch. Maar ik vind het onzin dat het team dan geen punten zou mogen scoren, die mannen zijn gewoon aanwezig en werken er het hele weekend hard voor.

Man man man, wat zijn ze er weer een potje van aan het maken in de Belcar!

Terwijl Kumpen en Longin in Nogaro zitten voor de FIA GT, scoren ze in Spa punten voor het Belcar kampioenschap terwijl er 2 guest piloten in de Z06 zitten!

Snappen wie snappen kan! :no:


Ik heb niks tegen PK (zéééker niet in de FIA GT!), niks tegen Mollekens of Hart, maar het is toch overduidelijk dat ze totaal geen recht hebben op de Belcar punten van de race in Spa!

En zonder veel tralalie blaast de RACB dan de klacht weg van GPR dat PK dus geen enkel recht heeft op Belcar punten.

Dan moet je toch écht blind zijn om hier geen vriendjes politiek te zien!?! Niet?

En er zijn er volgens mij veel die dezelfde mening hebben als ik, maar ze niet durven te posten... Niet?

Zoals gezegd: Het team was aanwezig, de rijders niet. Dan is het toch logisch dat het team wel punten krijgt, maar de rijders niet? Of zie ik dat nou verkeerd? Voor het teamkampioenschap maakt het toch niet uit wie er in die auto zitten?

ICEMAN
01-10-2007, 19:17
Daar maakt het toch niet uit wie er in zit?

Waarom staat het dan in het reglement? Voor piet snot? :rolleyes:

Nicki_Mks
01-10-2007, 19:37
@ICEMAN: waarom hebben jullie geen klacht ingediend? Waarom heeft enkel GPR een klacht ingediend? Waarom doet niet iedereen een Leestje tijdens de FIA GT in Zolder? Als PK de titel ten alle koste wilt, waarom er dan niet voor zorgen dat hij even glorieus wordt als die van Ferrari?

ICEMAN
01-10-2007, 19:49
@ICEMAN: waarom hebben jullie geen klacht ingediend? Waarom heeft enkel GPR een klacht ingediend? Waarom doet niet iedereen een Leestje tijdens de FIA GT in Zolder? Als PK de titel ten alle koste wilt, waarom er dan niet voor zorgen dat hij even glorieus wordt als die van Ferrari?

Jammer dat er maar 1 team klacht heeft ingediend ofwel wilden de anderen de moeite niet doen voor de gekende uitspraak. Dit zou een reden kunnen zyn.

Bart.Vandecavey
01-10-2007, 20:00
Soms is het ook beter om geen klacht in te dienen, je wint (niet altijd) punten met een straf voor diegene die ze u afgenomen heeft.

Een klacht indienen kost ook geld hé...

Nicki_Mks
01-10-2007, 20:00
Hoeveel kost dat dan wel?

Mark
01-10-2007, 20:03
:applaus: :applaus: :applaus: :applaus:

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3054

Volgens mij de eerste keer dat ik 100% eens ben met Baert. Wat een gepruts en amateurisme bij sportcommissies, promotors, bonden en organisatoren.

Dit is mijn laatste bericht in dit Belcar-forum. Aan zo'n klasse (en ook de BTCS) ga ik geen letter meer besteden. Zonde van mijn tijd.

ICEMAN
01-10-2007, 20:04
Hoeveel kost dat dan wel? € 250 als ik mij niet vergis.

Viper GTS-R***
01-10-2007, 20:07
Ik ga 100% volledig akkoord met de uitleg van Bramzel.
PK verdient voor mij persoonlijk WEL die team punten.
Het TEAM was aanwezig en deed perfect zijn job, vaste piloten waren niet aanwezig en daardoor hebben ze dus geen punten gekregen.

Een probleem? Ja, een reglement dat verre van correct is.
Volgens mij gaat deze regel ook aangepast worden voor 2008 en er zo problemen voorkomen gaan worden als deze.

Ik begrijp langs de andere kant wel de klacht van GPR, maar ik geef PK het volle gelijk hoe ze in deze situatie handelen om TOCH de titel te vangen.

ICEMAN
01-10-2007, 20:09
Volgens mij gaat deze regel ook aangepast worden voor 2008 en er zo problemen voorkomen gaan worden als deze. Weeral in het voordeel van PK. :rolleyes: Zie eerder Donington.

Viper GTS-R***
01-10-2007, 20:13
Weeral in het voordeel van PK. :rolleyes: Zie eerder Donington.

Ofwel is het PK als enigste team die ZO GOED de reglementen uitpluist en de wankele punten zoekt en toepast om zo het ten volle te kunnen benutten...

Ik begrijp je wel, maar wat als er in Zolder terug zo'n kwelpunt in het reglement naar boven komt bij een ander team en dat team (net zoals pk) ook in z'n recht gaat gesteld worden?

Ook zo'n heisa maken als (toevallig of niet) bij PK?

Nicki_Mks
01-10-2007, 20:15
:applaus: :applaus: :applaus: :applaus:

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3054

Volgens mij de eerste keer dat ik 100% eens ben met Baert. Wat een gepruts en amateurisme bij sportcommissies, promotors, bonden en organisatoren.

Dit is mijn laatste bericht in dit Belcar-forum. Aan zo'n klasse (en ook de BTCS) ga ik geen letter meer besteden. Zonde van mijn tijd.

:applaus: Prachtig initiatief, hier sluit ik me bij aan! Ik heb er trouwens dik spijt van dat ik verplicht zal worden naar die komedie te kijken als ik deze maand de FIA GT wil bijwonen.

Amen en uit.

Brecht
01-10-2007, 20:15
In Donington heeft de concurrentie gewoon te laat gereageerd door niet op tijd klacht in te dienen.

ICEMAN
01-10-2007, 20:15
Het betreffende artikel ivm Donington was geen wankel punt.

LSD
01-10-2007, 20:24
Heb net eens het reglement bekeken.

Voor mij lijkt het er dus nog veel meer op dat dit reglement geschreven is 'ten gunste van'.

Anthony Kumpen heeft geen punten gekregen en de auto wel. Zo kan het ook volgens het reglement!

Er zijn verschillende reglementen die een scenario als dit mogelijk maken.

6.7 Elke piloot die aan het kampioenschap deelneemt in de Belcar Group GT3, Belcar Promotion en Belcar Specials kan punten scoren op voorwaarde dat hij/zij minstens 25% van de duur van een wedstrijd – waarvan de duur wordt bepaald in Art. 4.2 – heeft gereden, tenzij anders vermeld door middel van een schriftelijke nota van de Koersdirecteur en het College van Sportcommissarissen.

8.4 Om geklasseerd te worden, moet elke piloot minstens 25% van de duur van de wedstrijd – dit is de tijd dat de piloot aan het stuur zit, ongeacht of de wagen in beweging is – hebben afgelegd. Er moeten minstens twee piloten per wagen worden geklasseerd. Indien er slechts twee piloten op een wagen zijn ingeschreven, en één van beide piloten heeft geen 25% van de duur van de wedstrijd afgelegd, wordt deze wagen uit de uitslag van de wedstrijd geschrapt.
8.5 Indien er drie piloten op een wagen zijn ingeschreven en één piloot heeft geen 25% van de duur van de wedstrijd afgelegd, zullen de tijden van de piloot niet in de uitslag opgenomen worden, op voorwaarde dat minimaal twee piloten minstens 25% van de duur van de wedstrijd afgelegd hebben. Zo niet wordt deze wagen uit de uitslag van de wedstrijd geschrapt.

11.4 Minimaal één piloot die voorkomt op de lijst “Wagens en piloten toegelaten tot de trainingen” van de eerste deelname van een wedstrijdnummer aan Mediagroep Van Dyck Belcar 2007, moet voor alle volgende meetings op betreffend wedstrijdnummer ingeschreven worden en deelnemen (voor zover in dit reglement verplicht) aan de ganse meeting. Indien hieraan niet wordt voldaan, verhuist dit wedstrijdnummer voor de betreffende meeting naar de Belcar Guests.

Volgens 6.7 krijgt AK hier geen punten, is zo.
Volgens 8.4 zou auto niet geklaseerd worden met 2 piloten maar volgens 8.5 wel want ze waren met 3 piloten.
Volgens 11.4 mag de wagen de nr's behouden omdat hij toch ingeschreven was en deelnam aan de meeting!!!

Dit is dus echt gemaakt voor jongens die een ander kampioenschap rijden!! Gewoon 3 piloten inschrijven, iedereen qualificatie laten rijden om te starten en dan de derde piloot laten 'bankzitten'. Zo word dit kampioenschap nog rotter als je weet dat reglement zéér laat kwam en dus wederom voor mij een teken aan de wand is dat die geschreven is volgens een scenarioboek.

LSD
01-10-2007, 20:32
In Donington heeft de concurrentie gewoon te laat gereageerd door niet op tijd klacht in te dienen.

Het is toch niet aan de deelnemers om de reglementen na te leven!! Wat een dikke zever is dat nu.
Ik die weeral dacht dat het degene was die de regels zelf schreef ze het best moest kennen! Alsof ik mijn agent moet vertellen dat ik 50 moet rijden zeker!

Aan degene die afscheid nemen van dit forum, alles heeft zijn tijd. Die van dit forum is ook al gepasseerd. Heb hier ook betere tijden gekend.

Megane
01-10-2007, 20:44
misschien staat SRO wel voor Supporters Rot Op :eek: :applaus:

Brecht
01-10-2007, 20:45
misschien staat SRO wel voor Supporters Rot Op :eek: :applaus:

:applaus: :applaus: :applaus:

Ottooke
01-10-2007, 21:06
Ik had hier een hele tekst geschreven en om even te checken of mijn verhaal klopte ging ik even langs bij enkele nieuwssites.
Het artikel van Baert heb ik dus ook gelezen en dat is nu bijna identiek aan wat ik hier wilde zeggen :D
Inclusief de Franse versie van het reglement die bij twijfel als officiële tekst geldt.

Als ik naar een circus wil zien ga ik wel naar Cirque du Soleil in plaats van deze beschamende vertoning. Dat is tenminste zijn geld nog waard!

RKG
01-10-2007, 21:19
Het is gewoon slim van pk, dat ze het proberen. Maar als ze op deze manier de titel willen pakken. Ik zou dat geen eer vinden.

Trouwens, als er geen vaste piloten aan de race starten, waarom mogen zij dan Met 1 starten, en Daikin tijdens de midsummer race niet met 10 maar met 310... knal hetzelfde.

En dat kumpen op vrijdag gereden heeft, is belachelijk. Dan moest hij maar aan de race meegedaan hebben.

LSD
01-10-2007, 21:29
Als één van de meisjes zich ingeschreven en gekwalificeerd in de Midsummer race, hielden ze ook hun nr en de punten op de wagen.

Dat is net het klote aan deze situatie. De reglementen zijn ofwel gigantisch goed gelezen en geinterpreteerd ofwel zijn ze net geschreven voor zo'n scenario's. (maar dan moeten de teams ze nog altijd goed gelezen hebben om van de 3 regels zoiets te maken)

Trouwens 8.5 is maar een eigenaardige regel. Waarom dit in een gewoon reglement staat weet ik niet. Het is dus bedoeld om maar met 2 te rijden en toch punten te houden voor de wagen terwijl de piloot zowiezo geen punten krijgt.

GT2-R
01-10-2007, 21:33
Ik herinner mij nog enkele mensen die deze winter zaten te roepen als gekken dat het reglement er op tijd moest komen. Wel, je hebt nu wel een reglement gekregen maar geen goed (door tijdsdruk vermoed ik?). SRO Belgium zal nu ook wel inzien dat het zo niet verder kan en voor volgend jaar verwacht ik dus een eenduidiger reglement. Zo niet zou het wel ns gedaan kunnen zijn met de belcar...

moore
02-10-2007, 07:20
je wordt gewoon moe van dit hier te lezen

Viper GTS-R***
02-10-2007, 11:53
De reactie van Anthony Kumpen op klacht van GPR begrijp ik toch 100% hoor.

Lees even artikel op link, http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3057

Mij lijkt de fout volledig bij RACB/SRO en hun niet altijd goed te interpretere reglement te liggen. En NIET bij PK Carsport, enfin dat is alvast MIJN opinie.

Het enigste waar ik op hoop is een (zo goed als) foutloos, of zeg maar een maar langs 1 kant te interpreteren reglement voor BELCAR 2008.

GT2-R
02-10-2007, 21:10
De RACB heeft zijn beslissing verduidelijkt: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3067

Ik vraag mij wel iets af: de RACB zegt dat de klacht afkomstig is van Ice Pol Racing Team??? Die rijden toch in de LMS met een F430 GT2, en niet in de BELCAR??? De klacht was toch afkomstig van GPR als ik mij niet vergis??

joost
02-10-2007, 21:39
Ice Pol is de renstal (cfr Bokkenrijders ed) en zij dienen de klacht in en niet het team (GPR)

GT2-R
03-10-2007, 21:49
En die schijnvertoning blijft maar doorgaan! :fight: :fight: :fight: :fight: :fight: :fight: :fight: :fight: :fight:

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3074

rallybiet
03-10-2007, 22:16
Mensen we kunnen gewoon vaststellen dat het eigenlijk een kampioenschap is zonder reglementen. Fijn voor de sponsers van de verschillende teams die veel geld blijven pompen in de belcar. GPR zou eigenlijk moeten stoppen met de belcar als hun klacht zo verworpen wordt. Zij waren wel met 4 wagens daar he in Francorchamps. Wie gaat nu nog in Belcar bijkomen als team na het lezen en horen van wat er allemaal verkeerd loopt;

jeep
07-10-2007, 17:29
Mensen we kunnen gewoon vaststellen dat het eigenlijk een kampioenschap is zonder reglementen. Fijn voor de sponsers van de verschillende teams die veel geld blijven pompen in de belcar. GPR zou eigenlijk moeten stoppen met de belcar als hun klacht zo verworpen wordt. Zij waren wel met 4 wagens daar he in Francorchamps. Wie gaat nu nog in Belcar bijkomen als team na het lezen en horen van wat er allemaal verkeerd loopt;

Wil ze niet op gedachten brengen, maar als ze ook naar Zolder komen met 4 wagens. Hebben ze 3 extra wagens om PK van de titel te houden. Dat zou pas een ontknoping zijn.

ICEMAN
07-10-2007, 19:31
Dan moete ze ook nog alle 4 in D1 uitkomen. :rolleyes:

marcel
07-10-2007, 19:47
ach, ze kunnen één van hun vaste piloten de vrijdag eens een rondje laten doen met elke wagen, dan is dat zo geregeld

jeep
07-10-2007, 21:23
ach, ze kunnen één van hun vaste piloten de vrijdag eens een rondje laten doen met elke wagen, dan is dat zo geregeld

of een tikje late, uitdelen is veel eenvoudiger