Log in

View Full Version : A1GP met Ferrari's / Ferrari stapt in de A1GP !

Mark
29-09-2007, 18:16
Vandaag tijdens de uitzending van de kwalificaties maakte RTL GP commentator Rick Winkelman de opmerking dat Ferrari voor de komende 9 jaar !! de chassis en motoren gaat leveren aan deze klasse. Hoe en wat? Details zouden binnenkort bekend gemaakt worden.

Verkoopt Ferrari alleen de naam? Of gaan ze echt een productiefaciliteit opzetten? Of kopen ze "produktie" in bij Dallara of Michelotto?

Voor de klasse zelf zou de toevoeging van de naam Ferrari een mooie opsteker zijn. Eindelijk eens positief sentiment rondom deze klasse.

Neo-242
29-09-2007, 22:19
Dat was inderdaad gisteren al bekend...

Mark
30-09-2007, 18:23
Dat was inderdaad gisteren al bekend...

Waar heb je dit gelezen? Op de welbekende pagina's kan ik niks terugvinden. Commentator Winkelman vermelde vandaag dat e.e.a. 99,9% zeker is. Het zou trouwens gaan om een 100% Ferrari-produkt.

Neo-242
30-09-2007, 18:28
Ik had het nieuws op een ander forum al gelezen en het werd bevestigd door Bram (die denk ik in Zandvoort was gisteren?:) )

Jeronimo
01-10-2007, 10:42
Mooi nieuws hoor!
Sowieso oogde het A1GP spektakel gisteren stukken professioneler dan alletwee de voorgaande seizoenen bij elkaar.
TOP.

Bramzel
01-10-2007, 11:53
Ik was niet in Zandvoort, de reistijd uit Zweden was me iets te ver ;) Een collga van me uit NL was er echter wel. En die vertelde me dat het daar ook rondging en door de organisatie was bevestigd.

Zou de titel trouwens niet moeten zijn 'Het A1GP stapt in een Ferrari' ? ;)

Wel erg goed nieuws, hopelijk krijgen we nu wat sierlijker wagens dan die lelijke dingen waarmee ze nu rondrijden.

bluelite
01-10-2007, 13:05
In ieder geval was de wagen die het veld aanvoerde voor de start van de sprintrace... een Ferrari! Niet dat ik die race echt gevolgd heb.

FIRE
01-10-2007, 18:12
...
The team that is going to be most affected by such a development is Ferrari and so it is not real surprise to hear rumours that the Italian firm is in serious negotiations to create a similar situation. We are hearing that Ferrari is close to a deal with the South African Portuguese businessman Tony Teixeira.

He is the man who runs the A1GP Series and the suggestion we hear is that Teixeira will buy control of Scuderia Toro Rosso from Red Bull and this will then allow the team to be transformed into a serious Ferrari customer team. The team is currently being supplied with chassis by Red Bull Racing and uses Ferrari engines. As part of the deal there appears to be an arrangement in place that will see Ferrari named as the supplier of engines and chassis to the A1GP Series. This will produce some useful income for Ferrari and give the team connections in the business world in emerging markets in Asia and the Middle East, where A1 has had its most impact.

Bron: http://www.grandprix.com/ns/ns19716.html

Mark
22-12-2007, 23:44
Het nieuwe Ferrari concept slaat aan! Voor de beschikbare 26 wagens in seizoen 2008/2009 heeft men reeds 33 kandidaten op de lijst staan. Zoals altijd zal niet iedere kandidaat even serieus te nemen zijn. Op het lijstje met nieuwe kandidaten zien we Belgie weer voorbij schieten, er staat niet bij wie of wat achter franchise zit.

Overigens heeft dit nieuwe Ferrari concept een minder positieve ontwikkeling met zich meegebracht. Positief voor de heren van A1GP, negatief voor de club achter GP2 Asia serie. Heel wat Aziaten houden even de knip op de beurs, i.p.v. deel te nemen aan deze GP2 klasse wacht men liever nog even op deze Ferrari bolides. Vandaar dat men bij GP2 Asia al iets minder streng is geworden in de selectie/toelating van de coureurs.

E.e.a. in de Autosport editie van 27-12

Bramzel
23-12-2007, 19:53
Overigens heeft dit nieuwe Ferrari concept een minder positieve ontwikkeling met zich meegebracht. Positief voor de heren van A1GP, negatief voor de club achter GP2 Asia serie. Heel wat Aziaten houden even de knip op de beurs, i.p.v. deel te nemen aan deze GP2 klasse wacht men liever nog even op deze Ferrari bolides. Vandaar dat men bij GP2 Asia al iets minder streng is geworden in de selectie/toelating van de coureurs.

E.e.a. in de Autosport editie van 27-12

Dat moet goed nieuws zijn voor A1GP, lullig voor GP2 natuurlijk maar een duidelijker indicatie dat je goed bezig bent kan je niet hebben lijkt me.

Mark
29-02-2008, 22:17
Verkoopt Ferrari alleen de naam? Of gaan ze echt een productiefaciliteit opzetten? Of kopen ze "produktie" in bij Dallara of Michelotto?

Ontwerp: John Travis (voorheen Epsilon Euskadi LMP1)
Consultant: Rory Byrne
Looks: het lijkt op de F1 2004 Ferrari
Motor: "production based" Ferrari motor
Fabriceren overige onderdelen: diverse bedrijven in de UK.

Concept by Ferrari, made in the UK ;)

Bron: Autosport 28-02

Bud
03-03-2008, 22:48
"production based Ferrari motor".... (?) 4.3 V8? 5.5 V12?
Ik begin alvast te duimen voor de terugkeer van de V12!

FIRE
25-07-2008, 19:15
Team Italy in talks with Rossi
Multiple MotoGP champion Valentino Rossi could make his long-awaited single-seater racing debut in the coming season of A1GP.

A1GP Team Italy have confirmed that negotiations over a drive have taken place with Rossi, but his availability is likely to be limited by his winter testing programme with Yamaha.

Team Italy seat holder Piercarlo Ghinzani made no secret of his desire to encourage Rossi on board.

"It would be a fantastic situation to have him," he said. "I am a friend of Valentino's and we have spoken about it."

A1GP chairman Tony Teixeira believes the seven-time MotoGP champion would do well in the series.

"Rossi, we're looking at him and I think he'd do a good job too," Teixeira told autosport.com.

...
Bron: www.autosport.com

Het zou A1GP wel een boost geven en slechter presteren dan de huidige Italiaanse A1GP coureurs kan bijna niet.