PDA

View Full Version : Oplossingen vraag 33 en 34


Sennake
30-09-2007, 10:18
http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2007/depaddock_autosportquiz_2007.gifhttp://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2007/33_small.gifhttp://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2007/34_small.jpg

Hier zijn de oplossingen van vraag 33 en 34 :

Vraag 33 :


Welke piloot bestuurde deze wagen? Kinnunen
Wie was de piloot in de tweede wagen? Kauhsen
Op welk circuit rijdt hij hier? Norisring
In welk jaar speelt dit zich af? 1973
In welk kampioenschap werd deze race gereden? Interserie


De originele, onbewerkte foto van deze vraag zag er trouwens zo uit :

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2007/33_ori.jpg

Deze vraag bleek, nadat duidelijk was dat de 2e piloot die gezocht moest worden niet in de blauwe maar wel in de gele auto zat, vrij gemakkelijk aan het aantal correcte antwoorden te zien.

Vraag 34 :


Van welke wagen is het motorgeluid dat verborgen zit achter geluid 1? Audi Quattro
Van welke wagen is het motorgeluid dat verborgen zit achter geluid 2? BMW M3
Van welke wagen is het motorgeluid dat verborgen zit achter geluid 3? Lancia 037
Van welke wagen is het motorgeluid dat verborgen zit achter geluid 4? MG Metro 6R4
Van welke wagen is het motorgeluid dat verborgen zit achter geluid 5? Porsche 911 SC


Deze vraag bleek heel wat lastiger. Slechts 3 deelnemers, waaronder 2 rally-fanaten, wisten het rijtje volledig correct in te vullen. Proficiat!

Wat de tussenstand betreft is er natuurlijk nog altijd de kwestie van de vorige vraag (31) die we aan het uitpluizen zijn. Voorlopig hebben we de vraag geannulleerd en ook de tussenstand navenant aangepast. Indien we het correcte antwoord niet met 100% zekerheid bevestigd krijgen, blijft de stand zoals ze nu is. Maar meer dan waarschijnlijk wordt de juiste oplossing, zoals wij denken dat ze is, bevestigd door iemand die het zéér goed kan weten, en dan passen we de stand uiteraard aan.

Dit levert dus de volgende (voorlopige) tussenstand op :


Juha : 338 op 380
Huudo : 321 op 380
HHugo : 318 op 380
Pompierke : 312 op 380
Bluelite : 304 op 380
Vanni : 295 op 380
'Le pilote sans visage' : 272 op 380
Raceboy : 266 op 380
Zaibatsu Racing : 241 op 380
Kulgan : 174 op 380
Veloce : 171 op 380
JV1 : 158 op 380
Tom : 121 op 380
Ottooke : 105 op 380
A.J. : 103 op 380
Pedro : 90 op 380
Fonne : 76 op 380
Manu : 72 op 380
Megane : 58 op 380
The Interceptor : 49 op 380
Corvetteboy : 29 op 380
Mech@niC : 28 op 380
Dupanton : 26 op 380


In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 35 en 36!

Je kan de tussenstand overigens HIER (http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2007/antwoorden_2007.xls) nog eens op je gemak bekijken.
En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen :)

Juha
30-09-2007, 19:49
Oei oei, die uit Sint Truiden rukt op in de tussenstand, ik moet oppassen.:D

33 was eenvoudig, ivm die teamgenoot dacht ik dat je een tekst op een site fout had geïnterpreteerd. Daar werd de piloot van de tweede wite/blauwe Porsche het (links in beeld) als teamgenoot vermeld, zonder te vermelden dat het in een andere auto was.

34, het lijkt me wel duidelijk. :D

pompierke
02-10-2007, 15:16
Eerlijk gezegd vond ik die geluiden van de rallywagens een zeer gemakkelijke vraag.
Zal komen door in de jaren '70-'80 als baancommissaris te fungeren op vele rally's. :D

Guido
02-10-2007, 17:35
Eerlijk gezegd vond ik die geluiden van de rallywagens een zeer gemakkelijke vraag.
Zal komen door in de jaren '70-'80 als baancommissaris te fungeren op vele rally's. :D

Op de Escort en Audi na (zoals ze op de foto's staan afgebeeld) heb ik ze ook allemaal weten, horen, zien en voelen rijden. Dat was immers nog de periode dat je met niets rekening hield en je de grond onder je voelde trillen als ze voorbij kwamen.

De meeste moeite om te herkennen had ik met de 6R4, want ik had en heb nog steeds een iets ander geluid in gedachten als Duez in dat ding over KP Zepperen donderde, dan wat er hier in het fragment zat. Een tijdje gedacht dat het de 911 was, maar nummer 5 klopte dan niet. Rijp beraad - zoals gewoonlijk - bracht soelaas.