P De Sonville
04-10-2007, 20:47
Kevers wint, maar
Van de Water doet de beste zaak
De vrees van Pascal Struyf voor de wedstrijd in Francorchamps was niet ongegrond. De huidige leider in de tussenstand had schrik voor de VW Golf van Kevers en de BMW M3 van Harry Van de Water. 17 wagens passeerden de inschrijvingstafel en voor de tweede maal dit seizoen werd de Belcar Sprint Cup samengevoegd met de Belcar Historic Sprint. Net zoals in het voorprogramma van de 24 Hours of Zolder verliep dit zonder problemen en kregen we hierdoor een mooi startveld van 51 wagens. Op de Lister Jaguar van de Brit Wellhaus na, werden de trainingen overheerst door de Belcar Sprint Cup. Kevers haalde de pole met een dikke seconde voorsprong op de lotus van Struyf en twee seconden op de BMW M3 van Geert Dierckx. Luc Vande Casteele zette zijn Renault Mégane op de vierde plaats en bleef hierbij de meerdere van Goormachtigh en de broers Ron en Harry Van de Water. Vermeeren, Peeters en Werckx volgden iets verderop na de Historic-wagens van Peter Govaerts en Luc Moortgat. Geert Dierckx en Ron Van de Water schreven zich in voor de Belcar Sprint Cup om de Klasse 1 te voorzien van minimum vijf wagens. Zodoende kon Harry Van de Water nog eens vol scoren nadat hij zich reeds gedurende twee wedstrijden moest tevreden stellen met halve punten en zodoende 8,5 eenheden aan zijn neus zag voorbijgaan. Kevers lukte een kopstart met in zijn zog de BMW van Harry Van de Water en de Lotus van Struyf. Van de Casteele raakte moeilijk in het ritme en verdween in de 5de ronde uit de wedstrijd na een aanrijding met Werckx. Kevers kon een kleine voorsprong nemen op Van de Water terwijl Struyf naar de 10de plaats verhuisde na een uitschuiver. Meteen rook Van de Water zijn kans en trok alle registers open richting Kevers. We kregen een heruitgave van de wedstrijd van vorig seizoen met enkele zéér gewaagde inhaalmanoeuvres. In de eindfase van de wedstrijd kon Van de Water concurrent Kevers verschalken. Maar aan de Source ging het mis. Bij het dubbelen van de TVR van Selders kwam het tot een aanrijding en kon Kevers terug de leiding overnemen. In deze ultieme ronde was het gat met de Golfrijder te groot en moest Van de Water zich neerleggen bij de dichtste ereplaats. Pascal Struyf kon nog terugvechten naar de vijfde plaats, maar moest het hoofd buigen voor Harry Peeters en Bruno Vermeeren die een schitterende wedstrijd reden. Legrand, Van Der Sluis, Vandenrijt, Goormachtigh en Van Kuyk maakten de top 10 rond.
In de tussenstand is Van de Water genaderd tot op een half puntje van Struyf. Wie van beiden tijdens de laatste wedstrijd als eerste over de meet bolt, wordt kampioen. Voor de overige podiumplaats telt de MINI van Peeters nog 2 punten voorsprong op de Golf van Kevers. Het wordt dus nog een spannende eindsprint in het voorprogramma van de 10 Hours of Zolder.
Van de Water doet de beste zaak
De vrees van Pascal Struyf voor de wedstrijd in Francorchamps was niet ongegrond. De huidige leider in de tussenstand had schrik voor de VW Golf van Kevers en de BMW M3 van Harry Van de Water. 17 wagens passeerden de inschrijvingstafel en voor de tweede maal dit seizoen werd de Belcar Sprint Cup samengevoegd met de Belcar Historic Sprint. Net zoals in het voorprogramma van de 24 Hours of Zolder verliep dit zonder problemen en kregen we hierdoor een mooi startveld van 51 wagens. Op de Lister Jaguar van de Brit Wellhaus na, werden de trainingen overheerst door de Belcar Sprint Cup. Kevers haalde de pole met een dikke seconde voorsprong op de lotus van Struyf en twee seconden op de BMW M3 van Geert Dierckx. Luc Vande Casteele zette zijn Renault Mégane op de vierde plaats en bleef hierbij de meerdere van Goormachtigh en de broers Ron en Harry Van de Water. Vermeeren, Peeters en Werckx volgden iets verderop na de Historic-wagens van Peter Govaerts en Luc Moortgat. Geert Dierckx en Ron Van de Water schreven zich in voor de Belcar Sprint Cup om de Klasse 1 te voorzien van minimum vijf wagens. Zodoende kon Harry Van de Water nog eens vol scoren nadat hij zich reeds gedurende twee wedstrijden moest tevreden stellen met halve punten en zodoende 8,5 eenheden aan zijn neus zag voorbijgaan. Kevers lukte een kopstart met in zijn zog de BMW van Harry Van de Water en de Lotus van Struyf. Van de Casteele raakte moeilijk in het ritme en verdween in de 5de ronde uit de wedstrijd na een aanrijding met Werckx. Kevers kon een kleine voorsprong nemen op Van de Water terwijl Struyf naar de 10de plaats verhuisde na een uitschuiver. Meteen rook Van de Water zijn kans en trok alle registers open richting Kevers. We kregen een heruitgave van de wedstrijd van vorig seizoen met enkele zéér gewaagde inhaalmanoeuvres. In de eindfase van de wedstrijd kon Van de Water concurrent Kevers verschalken. Maar aan de Source ging het mis. Bij het dubbelen van de TVR van Selders kwam het tot een aanrijding en kon Kevers terug de leiding overnemen. In deze ultieme ronde was het gat met de Golfrijder te groot en moest Van de Water zich neerleggen bij de dichtste ereplaats. Pascal Struyf kon nog terugvechten naar de vijfde plaats, maar moest het hoofd buigen voor Harry Peeters en Bruno Vermeeren die een schitterende wedstrijd reden. Legrand, Van Der Sluis, Vandenrijt, Goormachtigh en Van Kuyk maakten de top 10 rond.
In de tussenstand is Van de Water genaderd tot op een half puntje van Struyf. Wie van beiden tijdens de laatste wedstrijd als eerste over de meet bolt, wordt kampioen. Voor de overige podiumplaats telt de MINI van Peeters nog 2 punten voorsprong op de Golf van Kevers. Het wordt dus nog een spannende eindsprint in het voorprogramma van de 10 Hours of Zolder.