View Full Version : Wtcc Macau
De Ballast voor Macau :
60kg : Priaulx, Yvan Mu, Farfus, THOMPSON, Larini & Huff
55kg : Menu & Gené
50kg : Jorg Mü
45kg : Tarquini
30kg : Rydell
15kg : Monteiro & Porteiro
10kg : Zanardi, Coronel & alle newbies Huisman, Turkington(scoorde geen punten, maar verliest geen ballast), Couto ?, Simon Harrisson ?
5kg : Rangoni
De titelstrijd zal gaan tussen Priaulx & Yvan, maar weer zal't slipstreamen in de qualif veel bepalen en daar schoten Ekblom(voor Priaulx) en Tielemans (voor Thompson) tekort . de tdi boys gaan daar weer een pluspunt hebben en het duo Farfus Jörg Mü spelen ook nog mee zeker als Farfus z'n Bmw kan laten opwippen achteraan in de Lisboa zoals de 156 vorig jaar . Thompson rijdt zachtere set-up dus die zal dat niet kunnen herhalen denk ik ...
Zou Chevy nog een 4e wagen sturen naar Macau ? Wie gaan ze dan daarmee laten rijden :
-Rydell : Pro ; Macau-kenner Contra ; Larini ... en hij heeft al 30kg.
-Giovanardi : Pro ; Menu komt die steunen in btcc - wederdienst ? Macau-kenner Contra ; Larini is z'n vriendje niet...
-Couto : Pro : Mr. Macau, Contra : viel vorig jaar tegen, 2005 met de Alfa snel(ernaast) Seat zoekt misschien ook steun voor Yvan Muller
-Simon Harrison : Pro ; Macau-expert Contra : reed vorig jaar niet... en heeft die dit jaar eigenlijk iets gereden ?
Maar Larini kan de titel niet meer winnen, dus wat heeft het voor zin om een extra wagen naar Macau te sturen?
Cauto zie ik eerder opduiken in een SEAT (b.v. de SEAT die Nogues dit weekend bestuurde of een 2e Exagon SEAT).
Entrylist (http://www.macau.grandprix.gov.mo/gp54/subpage.php?id=728&lang=en)
Rosenblad in de Elgh Motorsport BMW 320si
Engstler en Romanov in een BMW 320i van Engstler Motorsport
Thuisrijder Ao Chi Hong in een BMW 320i
Geen Couto (of neemt hij plaats in de 3e GR Asia SEAT? Of toch ex-GR Asia coureur Harrison?)
Larini kan in theorie nog kampioen worden als hij 2x wint in Macau en Priaulx noch Muller scoren ; dan heeft hij evenveel 2e(4), 3e(1) en meer 4e(2 tov 0) plaatsen tov Priaulx . Muller heeft maar 1 2e plaats dus die moet altijd scoren ook al scoort Priaulx niet . Priaulx, Muller, Thompson & Müller hebben elk 2 overwinningen . Farfus heeft er 3, Menu zelfs 4 maar die komt sowiso 2 punten te kort .
Larini kan in theorie nog kampioen worden als hij 2x wint in Macau en Priaulx noch Muller scoren ; dan heeft hij evenveel 2e(4), 3e(1) en meer 4e(2 tov 0) plaatsen tov Priaulx . Muller heeft maar 1 2e plaats dus die moet altijd scoren ook al scoort Priaulx niet . Priaulx, Muller, Thompson & Müller hebben elk 2 overwinningen . Farfus heeft er 3, Menu zelfs 4 maar die komt sowiso 2 punten te kort .
Ik dacht dat Priaulx 3 overwinningen had. :o
De Ballast voor Macau :
60kg : Priaulx, Yvan Mu, Farfus, THOMPSON, Larini & Huff, Müller & Tarquini
55kg : Menu & Gené
30kg : Rydell
15kg : Monteiro & Porteiro
10kg : Zanardi, Coronel & alle newbies Huisman, Engstler & Romanov,Couto ?, Simon Harrisson ?
5kg : Rangoni
De titelstrijd zal gaan tussen Priaulx & Yvan, maar weer zal't slipstreamen in de qualif veel bepalen en daar schoten Ekblom(voor Priaulx) en Tielemans (voor Thompson) tekort . de tdi boys gaan daar weer een pluspunt hebben en het duo Farfus Jörg Mü spelen ook nog mee zeker als Farfus z'n Bmw kan laten opwippen achteraan in de Lisboa zoals de 156 vorig jaar . Thompson rijdt zachtere set-up dus die zal dat niet kunnen herhalen denk ik ...
Engstler & Romanov doen ook mee net als Rosenblad (die deed in Zweden al mee) . Rosenblad, Huisman & Turkington komen niet voor punten in aanmerking .
@ FIRE : Priaulx zal z'n 3e winst in Macau wel halen...
Larini mag dan wel'n Macau-specialist zijn maar dat hij 2x wint à la Thommo in Valencia en dat Priaulx noch Yvan Muller 0 punten scoren is zeer onwaarschijnlijk .
Het wordt alleszins de moeite om op te staan in de nacht van 18 op 19-11 ...
Het wordt alleszins de moeite om op te staan in de nacht van 18 op 19-11 ...
Is volgens www.fiawtcc.com niet nodig:
16/11 Free Practice 1 (CET) 16:00
16/11 Free Practice 2 (CET) 19:00
16/11 Qualifying 22:00
18/11 Warm Up (CET) 16:00
18/11 Race 1 (CET) 21:30
18/11 Race 2 (CET) 22:30
Dan is het toch nacht in Macau?
Is volgens www.fiawtcc.com niet nodig:
16/11 Free Practice 1 (CET) 16:00
16/11 Free Practice 2 (CET) 19:00
16/11 Qualifying 22:00
18/11 Warm Up (CET) 16:00
18/11 Race 1 (CET) 21:30
18/11 Race 2 (CET) 22:30
Dan is het toch nacht in Macau?
Zouden ze met kunstlicht rijden ? Dat zou nog eens de max zijn !
Rickard Rydell in een SEAT:
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=1558
Goede keuze.
Rickard Rydell in een SEAT:
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=1558
Goede keuze.das durve :p als je zet wat ij deed toen hij chevy kwam helpen dit jaar :applaus: mja ik vond dat hij het verdiende.. hij gaf in race 1 als p8 af aan menu, waardoor hij niet vanop pole kon starten in race 2...
Krijgt Rydell nu 30kg ballast of maar 10 met een ander Nr. en een ander merk ?
Ao chi Hong komt ook nog eens in de weg lijden met z'n Bmw...
Mr.Dallara
07-11-2007, 18:55
Is volgens www.fiawtcc.com niet nodig:
16/11 Free Practice 1 (CET) 16:00
16/11 Free Practice 2 (CET) 19:00
16/11 Qualifying 22:00
18/11 Warm Up (CET) 16:00
18/11 Race 1 (CET) 21:30
18/11 Race 2 (CET) 22:30
Dan is het toch nacht in Macau?
Op http://www.fiawtcc.com/fiawtcc/macau/2007/calendar.shtml lees ik het volgende:
16/11 Free Practice 1 (CET) 01:45
16/11 Qualifying 09:15
16/11 Free Practice 2 (CET) 19:00
18/11 Warm Up (CET) 01:00
18/11 Race 1 (CET) 05:00
18/11 Race 2 (CET) 06:20
Ook de site van de Macau (http://www.macau.grandprix.gov.mo/gp54/subpage.php?id=581&lang=en)zelf bevestigd dat de race in de namiddag word gereden in Macau, dus 's nachts in europa.... zoals steeds...
Niet?
PERFECT! Dan kunnen we het nog is goed laat maken, thuis komen midden in de nacht en RBM hopelijk weer wereldkampioen zien worden op de WTCC stream!
Dit tijdschema lijkt me inderdaad logischer.
Mr.Dallara
15-11-2007, 17:09
WTCC: Delay in Macau!
Normaal waren vandaag donderdag de eerste trainingen in de straten van Macau, maar door logistieke problemen (nog steeds cargo onderweg!) is alles geanuleerd voor vandaag en verplaatst naar vrijdag (normaal rustdag voor de WTCC in Macau).
FIRST PART OF TIMETABLE DELAYED BY ONE DAY
Track action for the final event of the 2007 FIA World Touring Car Championship in Macau has been postponed by one day due to logistical issues that resulted in a delayed delivery of spare parts to some of the teams. The FIA Stewards decided to move the event’s first two days back by 24 hours. The meeting will now get underway tomorrow at 4.15 pm local time with the 32 drivers taking part in a 30-minute test that was originally scheduled at 1.20 pm today.
Action will continue on Saturday morning with two 30-minute free practice sessions (starting times will be communicated as soon as possible). Then at 4.10 pm the WTCC drivers will hit the track again for the qualifying session (aired LIVE on Eurosport International) that will last 45 minutes instead of the usual 30. Extended qualifying sessions already took place in Pau and Porto, the two other street circuits included in the WTCC calendar.
The Sunday timetable remains unchanged, with the warm up at 8.00 am and the two races starting at 12.00 (noon) and 1.20 pm respectively.
't zal niet simpel zijn om zo last minuten een nieuwe timing in mekaar teflansen, de vrijdag was al volledig gevuld met andere race series...
Practice 1
Pos Driver Car Time
1. Alain Menu Chevrolet Lacetti 2:34.389
2. Augusto Farfus BMW 320si +0.302
3. Andre Couto Alfa Romeo 156 +0.330
4. Andy Priaulx BMW 320si +0.425
5. Alessandro Zanardi BMW 320si +0.513
6. Jorg Muller BMW 320si +0.733
7. Yvan Muller SEAT Leon TDI +1.219
8. Tom Coronel SEAT Leon +1.321
9. Rickard Rydell SEAT Leon +1.432
10. Robert Huff Chevrolet Lacetti +1.474
11. Nicola Larini Chevrolet Lacetti +2.177
12. James Thompson Alfa Romeo 156 +2.190
13. Pierre-Yves Corthals SEAT Leon +2.328
14. Luca Rangoni BMW 320si +2.667
15. Duncan Huisman BMW 320si +2.683
16. Stefano D'aste BMW 320si +2.790
17. Franz Engstler BMW 320i +2.924
18. Gabriele Tarquini SEAT Leon TDI +4.000
19. Felix Porteiro BMW 320si +4.095
20. Tiago Monteiro SEAT Leon +4.601
21. Fredrik Ekblom BMW 320si +4.761
22. Michel Jourdain SEAT Leon +5.728
23. Colin Turkington BMW 320si +5.963
24. Henry Lee Jr BMW 320i +6.200
25. Sergio Hernandez BMW 320si +6.407
26. Carl Rosenblad BMW 320si +6.815
27. Miguel Freitas Alfa Romeo 156 +7.627
28. Maurizio Ceresoli SEAT Leon +9.017
29. Ao Chi Hong BMW 320i +16.291
30. David Louie BMW 320i +18.916
31. Andrey Romanov BMW 320i +25.831
32. Jordi Gene SEAT Leon TDI No time
Bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/63972
Cauto meteen snel in de Alfa.
Mr.Dallara
16-11-2007, 17:07
Op autosport.NL staan een hele hoop sfeer foto's online vanuit Macau, zeker de moeite voor wie van reizen houd...
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=6647&rubriek=int
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=6648&rubriek=int
Kwalifictie
Pos Driver Car Time
1. Alain Menu Chevrolet Lacetti 2:31.209
2. Yvan Muller SEAT Leon TDI +0.186
3. Gabriele Tarquini SEAT Leon TDI +0.356
4. Augusto Farfus BMW 320si +0.542
5. Nicola Larini Chevrolet Lacetti +0.607
6. Jordi Gene SEAT Leon TDI +0.642
7. Robert Huff Chevrolet Lacetti +0.695
8. James Thompson Alfa Romeo 156 +0.931
9. Tiago Monteiro SEAT Leon +1.202
10. Alessandro Zanardi BMW 320si +1.284
11. Felix Porteiro BMW 320si +1.288
12. Andy Priaulx BMW 320si +1.476
13. Tom Coronel SEAT Leon +1.700
14. Rickard Rydell SEAT Leon +1.747
15. Jorg Muller BMW 320si +1.858
16. Duncan Huisman BMW 320si +1.954
17. Luca Rangoni BMW 320si +2.069
18. Colin Turkington BMW 320si +2.555
19. Pierre-Yves Corthals SEAT Leon +2.817
20. Fredrik Ekblom BMW 320si +2.866
21. Stefano D'aste BMW 320si +2.944
22. Franz Engstler BMW 320i +3.082
23. Carl Rosenblad BMW 320si +4.177
24. Sergio Hernandez BMW 320si +4.674
25. Maurizio Ceresoli SEAT Leon +5.345
26. Miguel Freitas Alfa Romeo 156 +6.662
27. Henry Lee Jr BMW 320i +8.617
28. Andrey Romanov BMW 320i +10.378
Drivers outside 107 per cent
David Louie BMW 320i +14.706
Andre Couto Alfa Romeo 156 No time
Bron: autosport.com
Menu :applaus:
Slechte kwalificatie voor Priaulx.
Menu deed het zelfs zonder tow ! In de race is de tow voor iedereen gelijk, dus dat voordeel van treintje spelen lukt in de race niet voor Yvan Muller, maar hij staat wel op de 1e rij natuurlijk . Progressie zit er nog in voor Larini en Thompson (Couto wat'n oen in z'n outlap !)die het zonder tow hebben klaargespeeld . Priaulx staat wel erg ver en moet op race 2 rekenen als hij bij de eerste 8 geraakt . Farfus wordt de grootste bedreiging voor Yvan Muller mede dankzij de tow van Jörg Müller die zich opgeofferd heeft en zelf ver achterop staat .
JorritVD
17-11-2007, 17:51
Ik denk dat Menu er vandoor mag gaan als het voor Seat niet lukt om de 2 TDI's op kop te krijgen. Tarquini zal wel als buffer gaan spelen tussen Muller en de rest van het veld. De grootste concurentie moet komen van Farfus die samen met Priaulx, Thompson en J. Muller allemaal nog kans maken op de titel.
Ook voor de MANUFACTURERS' CHAMPIONSHIP liggen de beste kaarten op tafel voor Seat met alle drie de TDI's in de top 8 tegen 1 BMW.
Ook heeft P.Y. Corthals in princiepe een goede kwali gereden. maar als het zo race en race 2 blijft is D'Aste Independents kampioen, Rangoni 2de en Corthals 3de.
Moet zeggen dat Engstler ook een aardige Kwali heeft gereden en 2 320SI achter zich heeft gehouden.
Mr.Dallara
18-11-2007, 05:52
Nog 10min en dan is het zo ver! De straten van Macau zullen niet meer veilig zijn :)
Ik ben online aan het kijken via de stream ( http://www.fiawtcc.com/fiawtcc/macau/2007/live_mtc185876.shtml ), maar heb enkel beeld, geen geluid! :(
Zijn er nog die dat probleem hebben?
is er nog een andere stream? url?
Mr.Dallara
18-11-2007, 06:49
R1: Wie laatst lacht, best lacht...
Tot nu toe klopt deze slogan weer volledig in Macau.
Farfus en Muller waren bijden opweg naar het podium én zeer belangrijke punten, en dan gaan ze er in de laatste ronde af...
Als top op de bill krijgt Priaulx de 8e plaats in de schoot geworpen (hij lag op P10..), scoort zo één puntje én heeft de pole voor race2.
Het spel is nu volledig in handen van Andy en RBM... :) Good luck !!!
De stand:
82p Priaulx
81p Muller
75p Thompson
Gaat Muller (kunnen) starten in race2? Zo nee, dan gaat het tussen RBM en de Alfa van Thompson die als 4e mag starten in R2.
Mr.Dallara
18-11-2007, 07:49
He did it again!
Priaulx en RBM voor de 3e keer op rij wereldkampioen!
Ongeloofelijk toch wat Mampay en z'n struktuur weer geflikt hebben!
Petje af, RESPECT!
Thomaske
18-11-2007, 13:32
Geweldig gewoon.
Ik heb deze nacht zelfs in mijn RBM kleding geslapen en alles live gevolgd. En dan nu dit.
Gewoon zalig!!!
Mvg...
Congratz BMW, RBM en Andy!!!
Respect voor alle drie, om dit vier keer na elkaar te kunnen moet je van goede huize komen...
Weer een mooie afsluiter, en de derde hond doet het weer:champagne:
Ze flikken het toch weer he, respect voor de mannen. Enig geluk was er wel met het uitvallen van Muller, als diens motor niet kapot was gegaan dan had hij de titel gehad denk ik.
Wat is die Farfus ook een ongelovelijke oetlul soms he. Die jongen heeft zoveel talent, maar ik begin er aan te twijfelen of hij de concentratie en vooral het geduld heeft om ooit kampioen te worden.
gwyllion
18-11-2007, 14:49
Weer een mooie afsluiter, en de derde hond doet het weer:champagne:Derde hond? Voor het weekend was het duidelijk dat het tussen Muller en Priaulx zou gaan.
Echt wel dikke pech voor Muller en Seat. BMW gaat weer met beide titels lopen.
Als Farfus & Tarquini niet geclascht waren hadden we'n prachtige situatie gehad voor race 2 :
Priaulx & Muller op 1 met 81 punten
Farfus op 3 met 79 punten
Thompson op 4 met 72 punten
Startorde Monteiro op pole voor Larini, Thompson 3e, Gené 4e, Huff 5e, Tarquini 6e, Farfus 7e, Menu 8e, Priaulx 9e(die zou Huisman wel ook weer laten passeren hebben...) dan de start waarbij Thompson de leiding pakt...
In die volgorde finishen zou volgend eindresultaat geven :
1. Thompson 82pt
2. Priaulx, Farfus & Yvan Muller 81 punten...
Uiteraard zou er dan wat te zien geweest zijn ; Larini die Thompson bestookt voor z'n 1e zege en voor Thompson staat de titel op't spel dus deur toe, Farfus die 1 puntje(dus 1 plaats) meer moet opschuiven want hij heeft 2 2e plaatsen, Priaulx die 1 plaats moet opschuiven voor 1 punt en 4 2e plaatsen heeft ...
Die spanning heeft Tarquini ons ontzegd ; OK Farfus ging van z'n lijn, maar moest Tarquini daar alles of niks spelen ? De frustratie van alle inspanningen om Yvan Muller aan de titel te helpen teniet gedaan te zien door diens oerdomme jumpstart (ik trap niet in die geveinsde motorpech...) of misschien Yvan in de val van Menu gelopen wie zal't zeggen Walter... ?
Het had ons op't puntje van de stoel kunnen houden ...
Het had ons op't puntje van de stoel kunnen houden ... Of op het puntje van u bed zoals ik. :D
Priaulx had dit jaar een hele flinke dosis geluk nodig maar hij heeft het toch weer geflikt. Persoonlijk had ik vanwege de afwisseling graag een andere coureur kampioen zien worden.
Ondanks dat in Macau inhalen erg moeilijk is blijft het een prachtige race (ik zit elk rondje te wachten of er iemand bij Lisboa de muur in vliegt ;)). Dit jaar waren er opvallend weinig crashes.
gwyllion
19-11-2007, 10:10
De frustratie van alle inspanningen om Yvan Muller aan de titel te helpen teniet gedaan te zien door diens oerdomme jumpstart (ik trap niet in die geveinsde motorpech...) of misschien Yvan in de val van Menu gelopen wie zal't zeggen Walter... ?Waarom zou Seat een kapotte brandstofpomp veinzen? :rolleyes:
Fuel pump problem costs Muller (http://www.autosport.com/news/report.php/id/64033) (autosport.com)
gwyllion
19-11-2007, 12:34
Priaulx is redelijk duidelijk: veel mensen zagen hem liever niet winnen.
There have been races that we have gone to where we have been considerably off the pace, like Monza, and I think it is quite clear that if BMW had gone to Monza with such a big advantage (as SEAT had) then we would definitely not have carried that advantage into Macau. So there are energies around that just wanted to see a new winner.
...
I can see it on people's faces that they didn't want me to win it, and they hate the fact that I have done it again.bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/64045
De WTCC organisatie/FIA heeft er alles aan gedaan om BMW te benadelen: rollende start, constant minimum gewicht wijzigen, hogere compressieverhouding voor benzine Seats, motoruitzonderingen voor Chevrolet, dieselvoordeel (hoger vermogen en koppel) van Seat nooit beperkt, enz.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.