Log in

View Full Version : Silly season 2008: GP2, WSbR, F3, IFM, ...

Mr.Dallara
25-10-2007, 14:57
Terwijl alle series ten einde lopen en de meeste kampioenen al bekend zijn, word er back-stage al volop gewerkt, onderhandelt en getest voor 2008.

Het lijkt me nuttig om onze lage landers, maar ook de toppers uit bepaalde series deze winter te volgen en alles hier op een rijdje te zetten! Niet?

- Wie wil wat doen in 2008?
- Krijgt hij het budget rond?
- Wie gaat er waar testen?
- Hoe verlopen de testen?
- Wie heeft waar getekend?
- ...

Mr.Dallara
25-10-2007, 15:04
GP2 - D’Ambrosio - Arden International

De kans bestaat dat Jérôme D’Ambrosio binnenkort een test mag afwerken bij het GP2-team Arden International van Christian Horner. Dat heeft F1-commentator Gaëtan Vigneron gemeld op La Deux.

Horner heeft Vigneron opgezocht met vragen over D’Ambrosio, die afgelopen seizoen op een indrukwekkende manier de titel heeft veroverd in de International Formula Master. Horner leidt niet alleen GP2-renstal Arden, hij is ook teammanager van Red Bull Racing in de Formule 1.

Volgens Vigneron denkt Horner eraan om D’Ambrosio te testen. Als die test meevalt, dan maakt de jonge Belg kans om volgend jaar GP2 te rijden bij Arden.

In ieder geval gaat D’Ambrosio over 10 dagen een GP2 testen bij Campos. Jerommeke kreeg die test voor zijn titel in IFM.

Bron: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3290
http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=16781&cat=4

Ik ben benieuwd naar de test en vooral hoe hij gaat presteren, hopelijk lukt het goed en zien we hem in de GP2 volgend seizoen! Bij teams als Arden is een volledig budget niet prioriteit nr1, dus er zit zeker toekomst in!
Maar er moet eerst nog getest worden...

Mr.Dallara
25-10-2007, 15:15
FR 3.5 - Karline Stala

Een test door het winnen van de FR1.6 in België.

FR 2.0 - Niels Cox

Een test door het winnen van de Renault star challenge in de FR1.6 in België.

Mr.Dallara
31-10-2007, 00:09
D’Ambrosio heeft vandaag tijdens de 1e testdag van de GP2 op Le Castellet al een test gedaan bij Campos, hij reed de 14e tijd met een gap van 1.4sec.
Niet slecht voor de 1e keer in een GP2 bolide, zeker niet als je ziet welke namen er allemaal voor hem staan...

Hopelijk komt de test bij Arden er nog tijdens deze 4 daagse testen op Le Castellet!

Duits F3 kampioen Carlo Van Dam debuteerde ook in een GP2 wagen en reed de 17e tijd bij BCN Competition.

GP2 test - Le Castellet - 30/10/2007
01. Andreas Zuber (Minardi-Piquet Sports) 1:12.741 - 63 ronden
02. Luca Filippi (David Price Racing) 1:13.090 - 51
03. Pastor Maldonado (iSport International) 1:13.213 - 60
04. Romain Grosjean (ART Grand Prix) 1:13.262 - 69
05. Adrian Valles (FMS International) 1:13.483 - 76
06. Nicolas Lapierre (iSport International) 1:13.556 - 65
07. Borja Garcia (Arden International) 1.13.833 - 58
08. Davide Valsecchi (ART Grand Prix) 1:13.835 - 48
09. Kamui Kobayashi (DAMS) 1:13.877 - 104
10. Karun Chandhok (Arden International) 1:13.879 - 37
11. Benjamin Hanley (FMS International) 1:13.909 - 63
12. Andy Soucek (David Price Racing) 1:13.919 - 58
13. Sebastien Buemi (DAMS) 1:13.988 - 76
14. Jerome d`Ambrosio (Campos Grand Prix) 1:14.123 - 84
15. Paolo Nocera (Racing Engineering) 1:14.243 - 75
16. Alberto Valerio (Durango) 1:14.340 - 99
17. Carlo Van Dam (BCN Competicion) 1:14.503 - 85
18. Fabrizio Crestani (Durango) 1:14.641 - 60
19. Kasper Andersen (FMS International) 1:14.716 - 50
20. Markus Niemelä (Racing Engineering) 1:14.784 - 56
21. Matteo Puglisi (Minardi-Piquet Sports) 1:15.032 - 60
22. Michael Herck (Trident Racing) 1:15.191 - 104
23. Manuel Saez Merino (Campos Grand Prix) 1:15.222 - 59
24. Nathan Antunes (Super Nova International) 1:15.274 - 71
25. Adrian Campos Jr. (Campos Grand Prix) 1:15.763 - 59
26. Stephen Jelley (Super Nova International) 1:16.122 - 63
27. Henri Karjalainen (BCN Competicion) 1:16.243 - 98
28. Harald Schleghelmilch (Trident Racing) 1:17.400 - 27

Mr.Dallara
01-11-2007, 21:49
Nico Verdonck doet morgen een GP2 test bij DPR!

Brusselaar Nico Verdonck test morgen een hele dag in Le Castellet voor de GP2-renstal van David Price. "De testdeal kwam op het allerlaatste ogenblik tot stand", vertelde Nico aan Autosport.be. "De bedoeling is uiteraard om zoveel mogelijk kilometers te rijden en te kijken hoe de wagen aanvoelt. Als ik het plaatje financieel kan rondmaken en ik me goed voel in de auto, dan is de GP2 een optie voor 2008. Zoniet richt ik mijn pijlen op een zitje in de F3 Euroseries." Nico Verdonck werd afgelopen seizoen derde in het Duits F3-kampioenschap.

Bron: autosport.be

D’Ambrosio heeft z'n test bij Arden gisteren afgewerkt en realiseerde een 13e tijd, deze keer op 1.1sec van de snelste.

Ook Yelmer Buurman die zeer sterk presteerde in enkele WSbR race's teste vandaag in een ART bolide en presteerde een 14e tijd op amper 0.8sec.

Ik ben benieuwd naar het vervolg voor onze Lage landers...

Mr.Dallara
05-11-2007, 20:00
Na de GP2 (vorige week) is het vanaf morgen de beurt aan de World Series teams voor 3dagen lang nieuw talent aan de tand te voelen op Le Castellet. Morgen zullen ook de "cadeau tests" gereden worden van alle Renault kampioenen.

Op autosport.be las ik net dat Baguette uitgebreid gaat testen bij Draco! Als het klikt tussen Bertrand en z'n ingenieur, zal dit zeker voor toptijden zorgen verwacht ik!

F.Renault 3.5: Baguette test bij Draco | 05.11.2007 , 18:09

Bertrand Baguette zal van dinsdag tot donderdag voor Draco Racing in de Formule Renault 3.5 testen. Op dinsdag moet Baguette de wagen delen met een door Renault aangewezen rijder, maar woensdag heeft de Belg een hele dag ter beschikking. Donderdag test Baguette pas in de namiddag voor het team van Nadia Morini. Draco Racing werd dit jaar met Milos Pavlovic en Alvaro Barba tweede in het teamkampioenschap. (MDE)

JPMontoya
05-11-2007, 22:49
Dat baguette maar goed luistert naar Nadia want dat ziet er geen gemakkelijke uit ;)

fish88
05-11-2007, 23:40
Chris van der drift heeft ook een goede indruk achtergelaten bij het team waar hij heeft getest.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/63803

Mr.Dallara
06-11-2007, 17:33
Dat baguette maar goed luistert naar Nadia want dat ziet er geen gemakkelijke uit ;)

Bertrand en Nadia hebben precies een heel goede eerste kennismaking gehad!

Marco Barba e Bertrand Baguette i piloti Draco 2008

Ancora manca l'ufficialità e in Draco nulla dicono, ma nel paddock del Le Castellet le voci sono insistenti e danno per sicuri per il 2008 Marco Barba, fratello di Alvaro, e Bertrand Baguette. Barba, questo weekend si gioca la possibilità di vincere il titolo spagnolo della F.3 dove è in lizza con Maximo Cortes; Baguette, belga, ha corso questa stagione nella WSR con KTR.

Bron: italiaracing.net

Prachtig toch dat Baguette in z'n 2e seizoen in de FR3.5 voor een topteam als Draco kan gaan rijden, wat alles helemaal perfect maakt dat de deal extreem vroeg rond is! Dus ze kunnen vanaf nu testen, testen en nog is testen ter voorbereiding van de 1e race in april 2008... ingewerkt zal hij daartegen zeker zijn! :)

Super nieuws!

Thomaske
06-11-2007, 17:43
Weet er iemand iets meer van Stala?

Mvg...

marcel
06-11-2007, 17:51

Prachtig toch dat Baguette in z'n 2e seizoen in de FR3.5 voor een topteam als Draco kan gaan rijden, wat alles helemaal perfect maakt dat de deal extreem vroeg rond is! Dus ze kunnen vanaf nu testen, testen en nog is testen ter voorbereiding van de 1e race in april 2008... ingewerkt zal hij daartegen zeker zijn! :)

Super nieuws!

inderdaad fantastisch voor Baguette!

Mr.Dallara
06-11-2007, 19:16
Weet er iemand iets meer van Stala?

Mvg...

Renault België had beter Cox naar Zuid Frankrijk gestuurd, want Stala was eenzaam laatste...
Ze is meer dan 6sec trager dan Dolby! (kampioen in de FR1.6 in 2005)

Karline Stala (Fortec Motorsport): "I thought that the car would be easier to drive! But I soon realized that it was going to be very difficult. I made some progress as the laps went by and felt more confident by the end of the session."

De tijden:
1 - Valtteri Bottas - Cram - 1'16"450 - 47 laps
2 - Mika Maki - Comtec - 1'17"036 - 67
3 - Daniil Move - Comtec - 1'17"067 - 56
4 - Craig Dolby - Fortec - 1'17"151 - 62
5 - Jules Bianchi - Epsilon - 1'17"200 - 51
6 - Pippa Mann - Cram - 1'17"293 - 40
7 - Bertrand Baguette - Draco - 1'17"419 - 44
8 - Charles Pic - Tech 1 - 1'17"427 - 49
9 - Alexandre Imperatori - Pons - 1'17"524 - 45
10 - Brendon Hartley - Carlin - 1'17"559 - 52
11 - Johnny Cecotto - RC - 1'17"687 - 56
12 - Pedro Petiz - GD - 1'17"888 - 45
13 - Xavier Maassen - KTR - 1'18"118 - 44
14 - Frank Kechele - RC - 1'18"226 - 32
15 - Jonathan Hirschi - Tech 1 - 1'18"650 - 45
16 - Mathieu Arzeno - Draco - 1'18"692 - 39
17 - Tobias Hegewald - Interwetten - 1'18"737 - 37
18 - James Winslow - KTR - 1'19"006 - 29
19 - Picho Tolenado - Prema - 1'19"216 - 57
20 - Aleix Alcaraz - Pons - 1'19"285 - 56
21 - Roberto Merhi - Epsilon - 1'19"346 - 26
22 - Simeon Ivanov - Prema - 1'19"986 - 40
23 - Dima Raikhlin - Interwetten - 1'22"195 - 13
24 - Karline Stala - Fortec - 1'23"286 - 36

Baguette zal ongetwijfeld op oude banden gereden hebben, tervoorbereiding op morgen, z'n "main test-day" ...
Hopelijk heeft Mollekens nog enkele namen achter de hand voor morgen en donderdag, want met Maassen kan je toch niks aanvangen!
De 21jarige Winslow die in Azië Renault V6 kampioen werd, bakte er ook niet veel van in de andere KTR-Dallara.

Namen als Bottas (17j), Dolby en Pic hebben mooi laten zien wat ze waard zijn!

bluelite
07-11-2007, 18:43
Renault België had beter Cox naar Zuid Frankrijk gestuurd, want Stala was eenzaam laatste...
Ze is meer dan 6sec trager dan Dolby! (kampioen in de FR1.6 in 2005)

? Waarom beter Cox naar Le Castellet sturen? Stala heeft Cox in de 1.6 geklopt dus mocht zij de 3.5 testen. Of Cox een betere keuze was? Misschien wel, misschien niet. Wie zal het zeggen? Maar je kan toch niet verwachten dat iedereen die uit een klasse als de 1.6 (115 pk) komt, plots een 3.5 (420 pk) zal besturen als ware het niets. Bij de enen gaat het al wat sneller dan bij de anderen.

Zo'n testdag geeft sowieso een vertekend beeld. Daniil Move die daar plots met de besten mee kan? Tijdens een WSR-weekend is ie ontzettend traag en altijd laatste. Nu zou hij plots bij de snelste rijders van het pak horen? Kom nou... be reasonable.

Een testdag is goed om ervaring op te doen in een racewagen. Met die instelling is Stala naar die test gegaan. Niet om er topchrono's uit te halen en mogelijk haar bolide tegen een vangrail te knallen. Leren, leren, leren...

buchinski
07-11-2007, 22:10

Super nieuws!

Opgelet! De "deal" is nog niet rond. Negens is bevestiging te vinden en bij Draco zwijgt men in alle talen. Bovendien test Baguette op het einde van de maand in Valencia ook nog eens met Tech1 en met Epsilon-Euskadi.

Charles Pic zou op het punt staan van de tekenen bij Tech1. Dolby zou waarschijnlijk bij Fortec terechtkunnen als hij de centen op tafel kan leggen. Mâki is vastbesloten in de World Series te stappen, maar bij welk team staat nog ter discussie.

Mark
14-11-2007, 22:07
Fred van Putten wil samen met Michel Perridon een vijftig procentsdeelname nemen in het GP2-team van Arden. ,,We hopen voor komend seizoen 1 van de 2 beschikbare auto’s te krijgen en deze in te zetten voor Nederlands racetalent’’, aldus Van Putten.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=6624&rubriek=int

Arden die de tent voor een gedeelte verkoopt? Ach, het zal wel oogsttijd zijn ;) Arden heeft overigens al jaren een Nederlandse licentie, hoe dat precies zit weet ik niet.

En die Nederlandse coureur? Meneer Boekhoorn - Van der Garde wel weer zijn:rolleyes:

Brecht
14-11-2007, 22:42
Ze hadden inderdaad beter Niels naar Le Castelet gestuurd, zoals Tom al zei.

Via Niels heb ik vernomen dat hij dinsdag 27 november zal testen op Zandvoort met een Formula 2.0 uit de stal van Van Amersfoort Racing.

Ondergetekende zal aanwezig zijn met fototoestel ;)

Mr.Dallara
15-11-2007, 19:53
Ze hadden inderdaad beter Niels naar Le Castelet gestuurd, zoals Tom al zei.

Via Niels heb ik vernomen dat hij dinsdag 27 november zal testen op Zandvoort met een Formula 2.0 uit de stal van Van Amersfoort Racing.

Ondergetekende zal aanwezig zijn met fototoestel ;)

Een test met een seizoen NEC FR 2.0 in het achterhoofd...?
Hopelijk kan hij het budget rondkrijgen!

Op autosport.be staat te lezen dat Vervisch de komende maanden gaat racen in het winter kampioenschap van de Aziatisch F3!
F3: Frédéric Vervisch start in Aziatisch kampioenschap

Frédéric Vervisch rijdt tijdens de wintermaanden in het Aziatisch Formule 3-kampioenschap. De vice-kampioen in de Duitse F3 zet deze stap na wijs overleg met zijn sponsors. Diegene die het Aziatisch kampioenschap op zijn naam schrijft, mag de F1-wagen van Force India aan de tand voelen.

"Zo’n F1-test is natuurlijk een fantastische prijs, maar zo ver zijn we nog lang niet. Er staan ons nog zes raceweekenden met in totaal 18 races te wachten. En die beloven heel spectaculair te worden, want iedereen wil in die Formule 1 zitten. Er zal dus hard moeten worden geknokt van de eerste tot de laatste race. Het is niet mijn bedoeling om na de seizoensfinale in Azië te blijven, hoewel ik een deelname aan bijvoorbeeld de Formule Nippon of Japanse Formule 3 niet wil uitsluiten. Voor mijn carrière denk ik evenwel dat het belangrijk is om me op Europa te concentreren. Dit winterkampioenschap (de races worden van november tot en met april verreden, nvdr.) is evenwel een ideale gelegenheid om me op het Europees seizoen voor te bereiden. Zo kan ik mijn wedstrijdritme op peil houden en dat is zeker niet onbelangrijk", aldus Vervisch, die in Azië voor het team van Mark Goddard zal uitkomen.

Het is ook nog helemaal open in welk kampioenschap Vervisch volgend seizoen zal aantreden. "Klopt, we zijn er nog niet uit wat we in 2008 willen doen. Uiteraard zijn er veel opties, maar eerst moeten we het nodige budget bij elkaar harken."

De eerste manche van de Aziatische Formule 3 wordt verreden op het F1-circuit van Sepang, in het weekend van 24 en 25 november. Morgenmiddag vertrekt Vervisch reeds naar Maleisië waar hij zondag, een week voor de seizoensopener, met Team Goddard testen zal.

Ziet er allemaal heel netjes uit!
F3 is en blijft DE serie om de knepen van het vak te leren, de populariteit, nood en het niveau van winter series stijgt steeds, je kan zo zonder een seizoen te "verliezen" nieuwe circuits leren kennen én hier wacht er nog een F1 test voor de kampioen...
Hopelijk kan hij vooraan meedraaien!

Marco Barba e Bertrand Baguette i piloti Draco 2008

Ancora manca l'ufficialità e in Draco nulla dicono, ma nel paddock del Le Castellet le voci sono insistenti e danno per sicuri per il 2008 Marco Barba, fratello di Alvaro, e Bertrand Baguette. Barba, questo weekend si gioca la possibilità di vincere il titolo spagnolo della F.3 dove è in lizza con Maximo Cortes; Baguette, belga, ha corso questa stagione nella WSR con KTR.

Baguette heeft nog niks getekend bij Draco heb ik uit goede bron vernomen! Z'n test is ook helemaal niet zo goed verlopen dan z'n (top)tijden doen vermoeden, want met een lek in de naftbak en de brandblusser die plots afgaat op 2 dagen mag je wel stellen van een slechte indruk van Draco... En last but not least is één van de beste ingenieurs van Draco naar Epsilon gegaan...
Idd het rommeld goed bij Draco...

Op 28, 29 en 90 november in Valencia, tijdens de laatste collectieve testen van 2008 -en ook de allerlaatste testen met de huidige Dallara- zal Bertrand testen bij Tech1 en KTR.

JPMontoya
19-11-2007, 00:28
Kalender World Series by Renault 2008

10/11 May Belgium (Spa-Francorchamps)
25 May Monaco (Monte Carlo) - WSR only -
7/8 June Britain (Silverstone)
28/29 June Hungary (Budapest)
30/31 August Germany (Hockenheim)
6/7 September France (Magny-Cours)
27/28 September Italy/Portugal/Turkey (Monza/Estoril/Istanbul)
25/26 October Spain (Barcelona)
TBA TBA

Bron: Facebook ;)

Mark
19-11-2007, 00:46
10/11 mei op Spa? Wederom tijdens de 1000 km. Hmmmm, geen terugkeer naar Zolder. Jammer.......

Mr.Dallara
19-11-2007, 12:28
Baguette heeft nog niks getekend bij Draco heb ik uit goede bron vernomen! Z'n test is ook helemaal niet zo goed verlopen dan z'n (top)tijden doen vermoeden, want met een lek in de naftbak en de brandblusser die plots afgaat op 2 dagen mag je wel stellen van een slechte indruk van Draco... En last but not least is één van de beste ingenieurs van Draco naar Epsilon gegaan...
Idd het rommeld goed bij Draco...

Op 28, 29 en 90 november in Valencia, tijdens de laatste collectieve testen van 2008 -en ook de allerlaatste testen met de huidige Dallara- zal Bertrand testen bij Tech1 en KTR.

Het Spaanse Epsilon waar Baguette in 2006 nog de Eurocup 2.0 mee betwiste heeft gevraagd om volgende week ook bij hun te komen testen!

Voor wie het vergeten was, het Baskische team zette eind 2006 Baguette plots op straat nadat zij al lang een deal hadden om Bertrand in 2007 te laten rijden in een 3.5 bolide van Epsilon. Maar toen kwam plots Red Bull met de een hoop geld (en 2 piloten van hun programma....)
Nu het Red Bull geld weg is en ze terug hun eigen piloten kunnen kiezen geven ze Baguette terug een kans... mmm, ik zou er toch een wrang gevoel aan over houden...
Eén ding is duidelijk: Baguette behoord bij de piloten die "hot" zijn op de WS markt voor 2008 :).

buchinski
20-11-2007, 01:52
10/11 mei op Spa? Wederom tijdens de 1000 km. Hmmmm, geen terugkeer naar Zolder. Jammer.......

Euhm... op de voorlopige kalender van de LMS staat 1000km Spa op 18 mei!
Misschien komen ze dus toch de week voordien naar Zolder?

Ik dacht trouwens dat Renault wel de kalender voor de WS voorlopig had opgemaakt met vermelding van de landen maar zonder de vermelding van de circuits. Zo zouden er voor Engeland zowel Silverstone als Donington nog in de running zijn en voor de Fransen zowel Magny Cours als Le Mans.

Ik hoop dat ze bij de Duitsers de Nurburgring op de kalender houden. Als de race in Italie gekozen wordt (ipv Portugal of Turkije) hoop ik dat Monza er in blijft. Er lopen momenteel blijkbaar ook gesprekken met Imola.

Mr.Dallara
20-11-2007, 13:05

Renault Sport komt met de hele "winkel" (FR3.5, FR2.0, Mégane Trophy) naar België, dus niet in het weekend van de 1000km van Spa...

@ buchinski: De circuits lagen (een tijdje geleden) idd nog niet vast bij de meeste landen, maar Renault Sport heeft duidelijk laten blijken dat ze de voorkeur willen geven aan F1 circuits... m.a.w. Spa, -en naar mijn gevoel- Hockenheim en Monza al is Imola zeker niet onwaarschijnlijk.

Mr.Dallara
22-11-2007, 23:07
Alle welles-nietes geruchten van Baguette en Draco kunnen bij deze stoppen:

F.Renault 3.5: Baguette in 2008 met Draco Racing

http://www.autosport.be/show.image?id=16028&size=3&style=2

In aanwezigheid van Nadia en Adriano Morini, de teameigenaars, maakte Bertrand Baguette vandaag op een persconferentie in Brussel bekend dat hij in 2008 met Draco Racing deelneemt aan de World Series by Renault. "De einddoelstelling is niet minder dan het behalen van de titel in 2008", zo klonk het van managementszijde. Ook de Morini’s kunnen zich hierin vinden. "Sedert we in 2005 zijn begonnen in de World Series eindigden we driemaal als tweede in de eindstand. Tijd dat daar verandering in komt!"

Draco Racing hield Baguette sedert 2006 in het oog. De eerste contacten werden gelegd in juni 2007 toen Baguette’s prestaties in stijgende lijn gingen. Nu is de kogel door de kerk. Ook zijn teamgenoot is al onder contract gelegd : het is Marco Barba, de jongere broer van Alvaro Barba die dit seizoen bij Draco reed. Volgende week verlopen de testen in Valencia dan ook helemaal met Draco Racing in plaats van de voorziene kennismaking met Tech1 en met KTR.

......

Het volledig verhaal op http://www.autosport.be/shownews.awm?id=11242

Good luck Betrand!

Zonde dat Mollekens en KTR weer een (ruwe) diamant moeten laten gaan...

Yannick R
23-11-2007, 12:41
Zonde dat Mollekens en KTR weer een (ruwe) diamant moeten laten gaan...

Zonde? Het is net geslaagd voor Baguette nu hij bij Draco gaat..

Mr.Dallara
26-11-2007, 19:30
Massimo heeft op italiaracing.net een lijstje gezet wie er waar gaat testen in de FR3.5 deze week in Valencia. Met Baguette, Van der Garde, Yelmer Buurman, Carlo Van Dam en Maassen zijn er weer wat lage landers in de WSbR paddock...
(Vanaf nu zullen Eurointernational en GD racing niet meer te bespeuren zijn op de WSbR grid. Wie gaat nu de rode lantaarn zijn?)

- Draco: Bertrand Baguette - Marco Barba
- Prema: Carlos Iaconelli - Michael Herck - Miguel Molina - Yelmer Buurman
- RC Motorsport: Johnny Cecotto - Pasquale Di Sabatino
- Comtec: Xavier Maassen - Duncan Tappy - Marco Bonanomi - James Walker
- Carlin: Daniil Move - Robert Wickens - Mikhail Aleshin
- Cram: Giedo Van der Garde - Pippa Mann - Daniil Move
- Fortec: Fairuz Fauzy - Carlo Van Dam - Duncan Tappy - Edoardo Piscopo
- Victory: Parthiwa Sureshwaren - Charlie Kimball
- KTR: Alexandre Marsoin - Alvaro Barba - Carlos Iaconelli - Guillaume Moreau - Xavier Maassen
- Epsilon: Dani Clos - Roberto Merhi - Mario Romancini - Victor Garcia
- Pons: Aleix Alcaraz - Juan Polar - Michael Herck
- Interwetten: TBA - TBA
- Tech 1: TBA - TBA

Carlo Van Dam verwacht ik volgend jaar in de FR3.5, hij heeft tijdens de vorige testen laten zien dat hij heel snel was in een Comtec Dallara, deze keer gaat hij zien wat Fortec hem te bieden heeft. Raar dat hij niet gaat testen bij RC (hij heeft bij RC een Euro F3 race gereden om de VW motor te testen/ontwikkelen en is nu ook in beeld voor een officieel VW stuur in de Euro F3 voor 2008 (http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=17279&cat=7))

Voor Yelmer Buurman zal het niet alleen de keuze zijn welk team het word in de FR3.5, maar vooral het dillema WS of GP2 in 2008?
Ik denk dat hij door zijn talent en entourage best ineens doorgaat richting GP2.

Maassen gaat bij Comtec en KTR weer wat geld verspillen... :)

Mollekens heeft naast "pay-driver nr1" met namen als Alexandre Marsoin(4e in Frans FR2.0), Alvaro Barba(8e in FR3.5), Carlos Iaconelli en Guillaume Moreau (terug van weggeweest...) heel wat talenten te beoordelen hebben tijdens de 3daagse test...

Van Roberto Merhi en Duncan Tappy (FR2.0 kampioen in de UK) verwacht ik ook wel goeide tijden.

buchinski
26-11-2007, 22:07
Het wordt kijken hoe Baguette het er van af brengt in waar de jonge Barba zal eindigen.

Yelmer Buurman is inderdaad wel een megatalent die de schwung in zijn carriere weet te houden. Ik volg hem nu al van 2 jaar geleden toen hij in de Britse F3 zat.

Verder ben ik wel eens benieuwd naar Piscopo, die duidelijk hogerop wil en naar Dani Clos, een rustige en verstandige rijder die geregeld in de FR2.0 zijn overwinning wist mee te pakken. De rest van de rijders zijn oudgedienden die wat ter plaatse trappelen en een lading jongere rijders die mij iets te licht lijken.

Mr.Dallara
28-11-2007, 16:59
Op italiaracing.net zijn de eerste tijden al te vinden vanuit Valencia:

I tempi del 1° turno, mercoledì 28 novembre 2007

1 - Giedo Van der Garde - Cram - 1'22"052
2 - Michael Herck - Comtec - 1'22"299
3 - Alvaro Barba - KTR - 1'22"674
4 - Bertrand Baguette - Draco - 1'22"891
5 - Sergio Perez - Interwetten - 1'23"247
6 - Alexandre Marsoin - KTR - 1'23"313
7 - Pablo Sanchez - Interwetten - 1'23"422
8 - Duncan Tappy - Comtec - 1'23"444
9 - Aleix Alcaraz - Pons - 1'23"472
10 - Charles Pic - Tech 1 - 1'23"585
11 - Pippa Mann - Cram - 1'23"587
12 - Marco Barba - Draco - 1'23"709
13 - Carlo Van Dam - Fortec - 1'23"744
14 - Carlos Iaconelli - Prema - 1'23"815
15 - Daniil Move - Carlin - 1'23"849
16 - Johnny Cecotto - RC - 1'24"111
17 - Roberto Merhi - Epsilon - 1'24"139
18 - Oliver Oakes - Tech 1 - 1'24"248
19 - Robert Wickens - Carlin - 1'24"817
20 - Xavier Maassen - Comtec - 1'25"184
21 - Parthiwa Sureshwaren - Victory - 1'25"570

Deze tijden geven nog een vertekend beeld, de meeste piloten gebruiken maar 1set nieuw rubber, terwijl er sommige piloten 2sets gebruiken per testdag...

Mr.Dallara
28-11-2007, 20:39
De tijden van de namiddag sessie in Valencia: (20°C BTW)

I tempi del 2° turno, mercoledì 28 novembre 2007

1 - Michael Herck - Prema - 1'22"079 - 45 giri
2 - Alvaro Barba - KTR - 1'22"086 - 55
3 - Charles Pic - Tech 1 - 1'22"362 - 36
4 - Aleix Alcaraz - Pons - 1'22"415 - 52
5 - Giedo Van der Garde - Cram - 1'22"520 - 28
6 - Marco Barba - Draco - 1'22"527 - 30
7 - Roberto Merhi - Epsilon - 1'22"695 - 48
8 - Alexandre Marsoin - KTR - 1'22"715 - 41
9 - Bertrand Baguette - Draco - 1'22"766 - 48
10 - Johnny Cecotto - RC - 1'22"825 - 43
11 - Pablo Sanchez - Interwetten - 1'22"980 - 62
12 - Oliver Oakes - Tech 1 - 1'23"127 - 43
13 - Duncan Tappy - Comtec - 1'23"130 - 39
14 - Carlo Van Dam - Fortec - 1'23"158 - 61
15 - Robert Wickens - Carlin - 1'23"210 - 39
16 - Sergio Perez - Interwetten - 1'23"395 - 43
17 - Pippa Mann - Cram - 1'23"739 - 26
18 - Xavier Maassen - Comtec - 1'23"778 - 57
19 - Parthiwa Sureshwaren - Victory - 1'24"812 - 34
20 - Daniil Move - Carlin - 1'24"995 - 43
21 - Carlos Iaconelli - Prema - 1'25"226 - 7
22 - Pasquale Di Sabatino - RC - 1'26"496 - 10

Michael Herck realiseerd weer toptijden, deze keer in een Cram bolide. Als hij in 2008 FR3.5 gaat rijden heeft Baguette en Jousse er een sterke tegenstander bij!
KTR is weer vooraan te vinden met een 2e snelste tijd van Alvaro Barba en een mooie 8e tijd voor rooky Marsoin.
Carlo Van Dan steld me wel teleur met pas een 14e tijd, ookal is de gap niet groot... Hij reed wel veel rondjes, mss een voorbereiding op morgen?

Thomaske
30-11-2007, 21:53
Autosport.be meldt dat de test van Niels Cox in de Formule Renault 2.0 heel goed is verlopen.

Alles rustig aan op gebouwd omdat het toch wat aanpassen is aan zo'n wagen als je van de 1.6 komt.

Team en piloot waren zeer tevreden van de test. Nu nog opzoek gaan naar het nodige budget en dan komt er misschien een vervolg met het team.

Mvg...

Mr.Dallara
01-12-2007, 00:12
Autosport.be meldt dat de test van Niels Cox in de Formule Renault 2.0 heel goed is verlopen.

Alles rustig aan op gebouwd omdat het toch wat aanpassen is aan zo'n wagen als je van de 1.6 komt.

Team en piloot waren zeer tevreden van de test. Nu nog opzoek gaan naar het nodige budget en dan komt er misschien een vervolg met het team.

Mvg...

Tof om te lezen dat de test goed is verlopen (al blijft het een persbericht...), hopelijk vind hij de centen en kan hij volgend jaar een full seizoen NEC FR 2.0 rijden!

In Valencia zijn de allerlaatste FR3.5 testen van 2008 ondertussen afgelopen, de mecano's hun winterslaap is eindelijk in zicht, het silly season gaat gewoon door... De teams moeten nu afscheid nemen van hun bolides: de motoren gaan terug naar F-Solution en de chassis moeten naar Renault Sport worden gebracht (waar ze vernietigd worden! :rolleyes: om zo tegen tegaan dat er geen nieuwe serie onstaat met de oude -zeer succes volle- chassis...)

Dag 2 voormiddag:
1 - Marco Bonanomi - Comtec - 1'21"857 - 53 giri
2 - Charles Pic - Tech 1 - 1'22"032 - 47
3 - Dani Clos - Pons - 1'22"042 - 52
4 - Giedo Van der Garde - Cram - 1'22"186 - 42
5 - Miguel Molina - Prema - 1'22"190 - 61
6 - Aleix Alcaraz - Pons - 1'22"339 - 48
7 - Bertrand Baguette - Draco - 1'22"390 - 54
8 - Pippa Mann - Cram - 1'22"429 - 37
9 - Salvador Duran - Interwetten - 1'22"553 - 52
10 - Robert Wickens - Carlin - 1'22"558 - 46

Dag 2 namiddag:
1 - Giedo Van der Garde - Cram - 1'21"968 - 30
2 - Guillaume Moreau - KTR - 1'21"998 - 45
3 - Michael Herck - Prema - 1'22"211 - 48
4 - Miguel Molina - Prema - 1'22"276 - 43
5 - Marco Bonanomi - Comtec - 1'22"456 - 40
6 - Carlos Iaconelli - KTR - 1'22"534 - 46
7 - Salvador Duran - Interwetten - 1'22"564 - 41
8 - Aleix Alcaraz - Pons - 1'22"640 - 43
9 - Marco Barba - Draco - 1'22"644 - 41
10 - Pippa Mann - Cram - 1'22"654 - 20

Dag 3 (voor en namiddag gecombineerd):
1 PIC,Charles - TECH1 1:21.391 (voormiddag) 1:21.645 (namiddag)
2 ALESHIN,Mikhail - CARLIN +0.025 1:21.416 1:22.062
3 BONANOMI,Marco - COMTEC +0.038 1:21.429 1:21.800
4 MOREAU,Guillaume - KTR +0.223 1:23.005 1:21.614
5 MOLINA,Miguel - PREMA +0.234 1:21.625 1:21.811
6 BAGUETTE,Bertrand - DRACO +0.357 1:21.937 1:21.748
7 WICKENS,Robert - CARLIN +0.427 1:21.818 1:22.297
8 MOVE,Daniil - CRAM +0.434 1:21.825 1:22.835
9 HERCK,Michael - PONS +0.445 1:21.836 1:23.059
10 BUURMAN,Yelmer - PREMA +0.560 1:23.135 1:21.951

Her en der zijn er geruchten dat het heel goed klikte tussen Van Der Garde en Cram én dat ze dicht bij een deal staan voor 2008.

Euroseries F3:
ART (de nieuwe naam van ASM) heeft hun 4 piloten bekend gemaakt voor 2008: Nico Hulkenberg, Jules Bianchi (Frans FR 2.0 kampioen), Jon Lancaster (vice kampioen in de Eurocup 2.0) en James Jakes. Zonder twijfel zal ART ook nu weer het te kloppen team worden... Of zal er een topper zijn met een VW motor die stokken in de wielen kan steken? (Hopelijk wel!)

Voor derest weinig nieuws, échte "pataten tijd" dus...

Coach Ep
01-12-2007, 14:36
De Euroseries 3000 komt opnieuw naar Spa, op 1 juni om precies te zijn en zal onderdeel van het Euroraces programma zijn (met o.a. Int. GT Open, DSC en Britcar).

Brecht
01-12-2007, 15:14
Tof om te lezen dat de test goed is verlopen (al blijft het een persbericht...), hopelijk vind hij de centen en kan hij volgend jaar een full seizoen NEC FR 2.0 rijden!

Ik heb dat persbericht geschreven ;)
De test is dus wel daadwerkelijk goed verlopen :)
Het is inderdaad de bedoeling volgend seizoen om Niels te laten starten in het NEC kampioenschap als het budget er is.

Mr.Dallara
01-12-2007, 20:38
De Duitse en Engelse Formula BMW smelten samen en zo ontstaat er vanaf 2008 de BMW Eurocup. Zo hebben de IFM en de Eurocup 2.0 er nu een concurent bij...
Qua marketing en media aandacht lijkt het me wel snor te zitten, aangezien bijna al hun race's in het voorprogramma van een GP F1 zullen zijn! Dit zal er uiteraard voor zorgen dat de budgetten niet mals zullen zijn... (er is wel 100 000€ aan prijzengeld, maar das niks nieuws, die zijn er overal te verdienen)

2008 kalender:
27th April GP Spain Barcelona
6th July GP Great Britain Silverstone
20th July GP Germany Hockenheim
3rd August GP Hungary Budapest
24th August GP Europe Valencia
7th September GP Belgium Spa-Francorchamps
14th September GP Italy Monza
tbc tbc tbc

Elk team zal 3 wagens inzetten en de kwaliteit van de teams lijkt me zeker niet slecht, er zijn er zelfs enkele met een heel degelijke struktuur!
- AM-Holzer Rennsport
- DAMS SAS
- Eifelland Racing
- Eurointernational
- Fisichella Motor Sport Int
- Fortec Motorsport Ltd
- iSport International Ltd
- Josef Kaufmann Racing
- Motaworld Racing
- Mücke Motorsport
- Racing Engineering
- Raikkonen Robertson Racing
- Team Loctite

Bron: http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=16756&cat=30

Mr.Dallara
03-12-2007, 18:23
Yannick Roggeman die afgelopen seizoen in een 1.6 van Stroek nog 10e werd in de Belgisch FR heeft met JB Motorsport een test gedaan in een F-BMW op Hockenheim.
Als alles goed loopt zien we hem volgend jaar in de Duitse F-BMW (Er blijft dus wel een Duits nationaal kampioenschap bestaan naast de nieuwe Europeese F-BMW serie)

Bron: http://www.autosport.be/news/11274.awm

Als ik het goed begrijp, gaat JB naast F3 ook F-BMW rijden in Duitsland(?) Geen onlogische zet, aangezien vele race's zullen samen vallen tijdens de zelfde meetings...

bluelite
03-12-2007, 18:46
Neen Mr.Dallara. JB heeft een Formule BMW staan, meer bepaald die waarmee Ho-Pin Tung destijds het Aziatisch kampioenschap won. En volgens het motto: "Op een oude fiets leer je ook rijden" kan dit voor de F.BMW van Ho-Pin ook gelden. En JB gebruikt die BMW zeer vaak. Nico Verdonck en Frédéric Vervisch hebben in de aanloop naar het seizoen 2007 vooral met de BMW getest.

En Roggeman wil in de Formel Masters rijden... dient enkel als vervanging van het huidige kampioenschap. En andere chassis', andere motoren..

Mr.Dallara
05-12-2007, 16:34
Neen Mr.Dallara. JB heeft een Formule BMW staan, meer bepaald die waarmee Ho-Pin Tung destijds het Aziatisch kampioenschap won. En volgens het motto: "Op een oude fiets leer je ook rijden" kan dit voor de F.BMW van Ho-Pin ook gelden. En JB gebruikt die BMW zeer vaak. Nico Verdonck en Frédéric Vervisch hebben in de aanloop naar het seizoen 2007 vooral met de BMW getest.

En Roggeman wil in de Formel Masters rijden... dient enkel als vervanging van het huidige kampioenschap. En andere chassis', andere motoren..

Dus de ADAC Formel Masters gaan andere (nieuwe?) chassis en motoren gebruiken, terwijl de Euro F-BMW de "oude" bestaande wagens gaat gebruiken?
Ik zou het net omgekeerd gedaan hebben! Een nieuwe serie, nieuwe wagens...

Euro F3: 8 VW-Dallara's op de grid in 2008! :)

RC en Signature zullen met elk 4 VW-powered wagens de strijd aangaan tegen de Mercedes armada! Mercedes heeft duidelijk "schrik" van VW, want ze gaan al direct een nieuwe F3 motor ontwikkelen... :) (http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=17346&cat=7)

VW to field 8 works cars in 2008

Signature is going to contest the 2008 Formula 3 Euro Series season with four Dallaras powered by Volkswagen engines. Apart from the French squad, Team R.C. Motorsport also will enter four Dallara-VW Formula 3 cars: “It’s our goal to score points in every single round and secure our first podium finishes, this year,” explains Volkswagen Motorsport Director Kris Nissen. “Still, I’m well aware that succeeding in the Formula 3 Euro Series will be anything but easy and that we will have to execute a lot of work on the way to realising our goals.”

....

Volledig verhaal: http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=17367&cat=7

gwyllion
05-12-2007, 17:23
Voor de mensen die geen Italiaans spreken: http://www.autosport.com/news/report.php/id/64275

Mr.Dallara
05-12-2007, 17:52
Voor de mensen die geen Italiaans spreken: http://www.autosport.com/news/report.php/id/64275

Niks tegen autosport.com of geen promo campagne voor italiaracing.net, maar de italianen hebben tegenwoordig 90% van hun nieuws berichten ook in het Engels staan... net als het bericht van de 8 VW's in 2008...

Terug on-topic: Op autosport.nl stond enkele dagen terug dat Van Amersfoort in 2008 ook met VW-motoren gaat rijden in de Duitse F3.
Ook al zijn er vele sterke geruchten, zou het nog niet officieel zijn.
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=6707&rubriek=int

bluelite
05-12-2007, 18:29
Dus de ADAC Formel Masters gaan andere (nieuwe?) chassis en motoren gebruiken, terwijl de Euro F-BMW de "oude" bestaande wagens gaat gebruiken?
Ik zou het net omgekeerd gedaan hebben! Een nieuwe serie, nieuwe wagens...

Formel Masters en Formule BMW hebben weinig met elkaar te maken, behalve de mooie afkorting ADAC die ze in hun naam dragen/dragen. Tot nu toe werd de Formule BMW in Duitsland door de ADAC gesteund. Maar nu valt de F.BMW weg en wordt het iets Europees. De ADAC kan daarom onmogelijk betrokken blijven bij de F.BMW en moest op zoek naar een ander alternatief in de vorm van een nieuw kampioenschap dat nu eigenlijk de Duitse Formule BMW vervangt. In wezen hebben die twee series - zoals ik al zei - niks met elkaar te maken. Formel Masters is immers een VW-aangelegenheid. De Formule BMW is en blijft ... hoe kan het ook anders ... een BMW-aangelegenheid. De nieuwe serie heef ook twee namen: Formel Masters en "Formel ADAC powered by Volkswagen"

Mr.Dallara
13-12-2007, 13:20
Kalender World Series by Renault 2008:

10/11 May Belgium (Spa-Francorchamps)
25 May Monaco (Monte Carlo) - WSR only -
7/8 June Britain (Silverstone)
28/29 June Hungary (Budapest)
30/31 August Germany (Hockenheim)
6/7 September France (Magny-Cours)
27/28 September Italy/Portugal/Turkey (Monza/Estoril/Istanbul)
25/26 October Spain (Barcelona)
TBA TBA

- Spa zal dus heel waarschijnlijk op 4 mei het openingsweekend zijn.
- Terwijl de Duitse meeting op de Nürburgring (ipv Hockenheim) zal gaan plaatsvinden, dat versta ik uit persbericht van de Clio cup...

“De beperking van ons startveld is ingegeven door veiligheidsredenen, maar ook omdat we maar recht hebben op 25 ‘Belgische’ plaatsen bij de vier wedstrijden (tweemaal twee) die we samen met onze Duitse collega’s rijden in het kader van de ‘World Series by Renault’, begin mei in Francorchamps en eind augustus op de Nürburgring. Daar mogen maximaal 50 Clio’s aan de start staan.”
Twee meetings waar de Clio-rijders het voor overvolle tribunes zullen mogen uitvechten.

JPMontoya
14-12-2007, 15:47
Favori pour le titre de Pilote belge de l'année, ce soir aux RACB Awards, le champion de 21 ans roulera en GP2 chez DAMS

BRUXELLES Jérôme d'Ambrosio, jeune premier champion de l'International Formula Masters, sera au centre de l'attention, ce soir, lors des RACB Awards au Heysel. Dans l'ensemble, c'est bien lui le pilote belge qui a fait la meilleure saison cette année. Vainqueur de la Coupe du Monde de karting en 2002 puis de la Formula Renault 1.6 en 2003, intégré à la filière Renault Driver Development en 2004 où il s'est battu dans un contexte politiquement difficile face à un certain Romain Grosjean (3e pilote Renault F1), le jeune pilote de Grez-Doiceau a parfaitement fait rebondir sa carrière après deux années passées en Italie dans le giron de Vincenzo Sospiri. Couronné cette année dans une nouvelle formule comparable à la F3 réunissant pas mal de jeunes loups, Jéjé a convaincu qu'il avait le talent mais aussi la tête, le caractère et la gueule pour monter plus haut, pour rouler sur les traces de son parrain, Thierry Boutsen.

Il ne lui manquait réellement pour gravir les derniers échelons menant vers la F1 qu'un réel soutien financier. Des budgets, le nerf de la guerre en sport automobile. À défaut d'appartenir à la filière d'un grand constructeur représenté au plus haut niveau ou d'être soutenu par une grande marque, D'Ambrosio risquait de rater le dernier train (pour lui) pouvant mener vers la F1.

Le soutien de généreux mécènes milliardaires

Heureusement, grâce notamment au soutien d'un ancien grand journaliste faisant déjà partie de la bande ayant permis à Boutsen de grimper en F1 voici bientôt 25 ans, il a rencontré quelques bonnes personnes. Trouvé le soutien nécessaire. Pas dans ce qu'il reste d'une Belgique frileuse mais pas loin...

Son essai de la Mosler du team Gravity International, en avril dernier à Francorchamps, aura été déterminant. Il lui aura permis d'impressionner Gérard Lopez et Eric Lux, deux mécènes passionnés de sport auto et proches de Bernie Ecclestone gérant le portefeuille d'un groupe de milliardaires. L'un d'entre eux préférant actuellement garder l'anonymat aurait décidé de prendre la carrière de Jérôme (et de quelques autres comme l'espoir chinois Tung, ou une prometteuse Autrichienne de 16 ans) en main. Une occasion en or pour Jérôme qui ne peut rien confirmer. On comprend que ce ne soit pas à lui de le faire. Il manquerait officiellement une signature.

Mais notre petit doigt nous dit qu'il pilotera dans les championnats Asie Pacifique puis International de GP2 une monoplace du team français DAMS, 5e du Championnat en 2007 avec le Japonais Kazuki Nakajima (aujourd'hui pilote Williams en F1) et auteur de deux succès (dont un à Francorchamps) avec l'irrégulier Lapierre. De quoi assurément se distinguer en 2008 aux côtés du protégé de Toyota Kamui Kobayashi, en lever de rideau de Grands Prix dont il peut désormais continuer à rêver.

Car le père Noël pour les grands enfants de 21 ans existe. Jérôme (également fortement pressenti pour défendre les couleurs d'Anderlecht en Superleague Formula) l'a rencontré et le grand saint lui a promis pour 2008 un cadeau de plus d'un million et demi d'euros. Donc, il y croit. Et nous aussi. La F1 n'est peut-être plus loin. À lui maintenant de démontrer sur la piste que ses parieurs ont misé sur le bon cheval.

© La Dernière Heure 2007

Het blijft wachten op bevestiging. Ik herinner me de bijna deal van D'ambrosio bij Comtec maar dat werd ook niets....

JPMontoya
14-12-2007, 19:06
DATE COUNTRY CIRCUIT
4 May (TBC) Belgium Spa Francorchamps
8 June United Kingdom Silverstone
25 May Monaco Monte Carlo - 3.5 only
6 July Hungary Hungaroring
31 August Germany Nürburgring
7 September France Le Mans
28 September Portugal Estoril
19 October Spain Catalunya

Definitieve Kalender World Series by Renault 2008

JPMontoya
14-12-2007, 19:17
Geen twijfel meer over D'Ambriosio

The Dams GP2 team have announced that Jerome D'Ambrosio will race for them in the 2008 season.

The 21-year-old Belgian driver, the Formula Master Champion in 2007, will partner Japanese Kamui Kobayashi.

"Jerome has proved his talent winning the Formula Master championship," said Jean-Paul Driot, Dams CEO.

"Having encountered some past difficulties to finance his sporting carrier, he is now supported by a sponsor who will give him the opportunity to perform on the track. Dams will be closed to him to give him the best material and human environment.

"His association with another very good talent promises a good 2008 season for Dams."

D'Ambrosio added: "I am really happy to drive for DAMS in 2008. The team has a great experience and I think that we will be able to do a good job together.

"The GP2 has show in the last three years to be the baseline for any driver who wants to move up to Formula One, so it's fantastic for me to be here and I will try to use this opportunity in the best possible way."

www.autosport.com

Mr.Dallara
16-12-2007, 15:25
Geen twijfel meer over D'Ambriosio

Ziet er heel goed uit voor hem! Hopelijk kan hij snel "z'n draai vinden" in de GP2 en in 2009 voor de prijzen gaan.

Als we snel een Belg in de F1 willen, dan moeten we met z'n allen in hem geloven!

buchinski
16-12-2007, 23:53
DATE COUNTRY CIRCUIT
4 May (TBC) Belgium Spa Francorchamps
8 June United Kingdom Silverstone
25 May Monaco Monte Carlo - 3.5 only
6 July Hungary Hungaroring
31 August Germany Nürburgring
7 September France Le Mans
28 September Portugal Estoril
19 October Spain Catalunya

Definitieve Kalender World Series by Renault 2008

Heb je daar een bron bij?
Zowel de Renault site als diverse goed geïnformeerde sites en fora zwijgen nog steeds in alle talen over een definitieve kalender.

Voor Belgie is de "circuitkalender" uit voor 2008 en op 4 mei staan nog steeds de RMU Classics geprogrammeerd op SPa-Francorchamps. De kans zit er dus dik in dat de WSR einde april naar Belgie moet komen als ze niet willen aaneensluitend Spa en Monaco doen.

Van Portugal en LeMans vind ik ook nergens bevestiging...

JPMontoya
17-12-2007, 12:20
Heb je daar een bron bij?
Zowel de Renault site als diverse goed geïnformeerde sites en fora zwijgen nog steeds in alle talen over een definitieve kalender.

Voor Belgie is de "circuitkalender" uit voor 2008 en op 4 mei staan nog steeds de RMU Classics geprogrammeerd op SPa-Francorchamps. De kans zit er dus dik in dat de WSR einde april naar Belgie moet komen als ze niet willen aaneensluitend Spa en Monaco doen.

Van Portugal en LeMans vind ik ook nergens bevestiging...

Interne mailing van Renault. Spa staat nog wel TBC

Mr.Dallara
17-12-2007, 16:40
Eindelijk de bevestiging... :)

Guillaume Moreau will stay with KTR in 2008!!!

More end-of-the-year good news for Guillaume Moreau. Just a few days ago Guillaume confirmed his endurance programme, and he is happy to announce that he will do a second year in the 3.5 World Series Formula Renault with the KTR Team. Guillaume scored a victory this season and he will be aiming for the title in 2008. Moreau has opted for stability in his second year in the top category of the World Series by Renault. He knows that a new car is arriving in 2008, and reckons that being in a familiar environment is a real asset, which is why he’s decided to stay with KTR. “We were in advanced negotiations with several teams but KTR was always my number 1 choice. I like the ambience that reigns in Kurt and Prosper Mollekens’ squad, and I have a very close relationship with my engineer, Frank Coekaerts. I’m very happy that we’ve reached a new agreement.” This season the Moreau/KRT partnership resulted in a pole position (Budapest) and a victory (Magny-Cours).

italiaracing.net

Voor het 2e zitje bij KTR zou Marsoin op de pole staan, hopelijk krijgt hij z'n budget snel rond en kan Mollekens en Co alles finaliseren om ook in 2008 vooraan mee te strijden in de WSbR!

Mr.Dallara
25-12-2007, 14:37
Op turbomagazine.be staat te lezen dat -de meeste recente RACB Rookie of the year winnaar- Benjamin Bailly in 2008 de stap zet vd karting naar de FR2.0.

Hij gaat met Boutsen Energy Racing een dubbel programma afwerken in zowel de Eurocup 2.0 als in de nieuwe WEC 2.0!

Kmters gaat hij dus genoeg maken komend seizoen, hij is dan ook nu al samen met TBER begonnen met te testen in Spanje want de stap van karting naar 2.0 is niet te onderschatten!

Bron: http://www.turbomagazine.be/nldes_infos.asp?id=8572&back=1

FIRE
02-01-2008, 15:21
V/d Garde naar Cram/P1 in WS by R

Mark
04-01-2008, 00:42
V/d Garde naar Cram/P1 in WS by R

Één doel
,,Ik heb één doel en dat is het winnen van de World Series by Renault’’, vervolgt de Nederlandse piloot.

persreutel: http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=6811&rubriek=int

Kon het niet nalaten om op autosport.nl bepaalde reacties achter te laten :) Gaan we vaker doen in 2008 ;)

FIRE
04-01-2008, 19:18
V/d Garde zal wel weer top 5 eindigen maar kampioen worden? Dat moet ik nog zien gebeuren.

Michel Perridon (Trust) en Fred van Putten zullen dit jaar vrijwel zeker actief zijn in de GP2 met het team van Arden. De twee Nederlandse zakenmannen hebben onlangs een voorcontract ondertekend met de Red Bull-teameigenaren van Arden, vader en zoon Horner. Perridon en Van Putten krijgen in het Arden-team een 49 procent-belang met een optie om die later uit te kunnen breiden.
...
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=6820&rubriek=int

Mr.Dallara
07-01-2008, 20:46
De team maat(e) van Van der Garde bij P1 zal Pippa Mann worden! Maar tegen alle verwachtingen in lijkt het er op dat Pippa Roly Vincini gaat krijgen als ingenieur (hij is één van de allerbeste ingenieurs in de WSbR paddock!!!)
Bron: http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=17611&cat=5

Mr.Dallara
07-01-2008, 20:58
Renault-sport heeft eindelijk officieel de WSbR kalender voor 2008 bevestigd: (met een extra en 9e treffen in Monza waar ook de kick off zal zijn van het seizoen)

april 27 - Monza
mei 4 - Spa
mei 25 - Monte Carlo
juni 8 - Silverstone
juli 6 - Budapest
augustus 31 - Nurburgring
september 7 - Le Mans
september 28 - Estoril
oktober 19 - Barcelona

Op autosport.nl staat de voorlopige de kalender van de Noord Europeese FR2.0 dan weer te lezen:

27 april - Hockenheim (Jim Clark Revival)
01 juni - Zandvoort (Jubileum Races)
15 juni - Alastaro (Finland / STCC)
06 juli - Oschersleben (FIA GT)
03 augustus - Assen (Rizla Racing Day)
10 augustus - Zolder (Masters of Formula 3)
31 augustus - Nurburgring (World Series by Renault)
14 september - Assen (Champ Car)
05 oktober - Spa Francorchamps (Racing Festival)

Dit lijkt me wel een heeeel knappe kalender met bijna niks dan top weekends en veel diverse circuits (maar wel weinig F1 tracks).
Gaat de markt nu niet écht in mekaar storten op het 2.0 niveau? We hebben de Eurocup 2.0, IFM, F-BMW, NE FR2.0 en de nieuwe WE 2.0...
Ze presenteren stuk voor stuk prachtige kampioenschappen elk met z'n eigen pluspunten en "etiquette", maar volgens mij is de markt nu écht wel meer dan verzadicht! :(

bluelite
08-01-2008, 18:07
IFM is wel niet 2.0-niveau, wel ietsje sneller dan F3.

Van verzadiging gesproken. Het klopt wel wat je zegt; we krijgen er zoveel klassen bij. Maar je moet er ook rekening mee houden dat er in al die landen rijders zitten die ergens moeten beginnen (en er komen altijd meer en meer rijders bij die geld hebben). Daarom ook de iets goedkopere "regionale" FR2.0-kampioenschappen in de vorm van het NEC, WEC, ... Het is de vraag wanneer men het Italiaans kampioenschap zal opnemen in een regio... SEC? En dan ontbreekt nog het EEC (Polen, Tsjechië,...). Van daaruit kunnen de rijders dan nog steeds doorstoten naar de Eurocup, of zelfs twee kampioenschappen combineren zoals sommige rijders doen.

Mr.Dallara
09-01-2008, 16:32
IFM is wel niet 2.0-niveau, wel ietsje sneller dan F3.

Van verzadiging gesproken. Het klopt wel wat je zegt; we krijgen er zoveel klassen bij. Maar je moet er ook rekening mee houden dat er in al die landen rijders zitten die ergens moeten beginnen (en er komen altijd meer en meer rijders bij die geld hebben). Daarom ook de iets goedkopere "regionale" FR2.0-kampioenschappen in de vorm van het NEC, WEC, ... Het is de vraag wanneer men het Italiaans kampioenschap zal opnemen in een regio... SEC? En dan ontbreekt nog het EEC (Polen, Tsjechië,...). Van daaruit kunnen de rijders dan nog steeds doorstoten naar de Eurocup, of zelfs twee kampioenschappen combineren zoals sommige rijders doen.

Mja, klopt wel wat je zegt. Er zijn idd meer en meer piloten met een aardig hoopje geld, kwantiteit bekom je hierdoor maar kwaliteit verlies je er alleen maar aan...
Maar aangezien het voor alle series en teams commercie is en soms zelfs kwestie is van te overleven, is een piloot (lees: geld) een piloot (lees: geld) anno 2008. Zeker op het 2.0 niveau in Europa.

Op italiaracing.net staat te lezen dat D'Ambrosio naast z'n GP2 seizoen ook nog de GP2 ASIA gaat betwisten met Dams!
Zeker geen slecht idee, want het lijtje van piloten die het ook doen ter voorbereiding van het Europeese GP2 seizoen is niet min: Grosjean, Kobayashi, Valsecchi, Senna, Fauzy, Buemi, ...

Mark
12-01-2008, 00:23
De Nederlandse Chinees Ho-Pin Tung heeft een contract getekend met het Trident GP2-team. De coureur gaat met Trident alle races van zowel de GP2 Asia Series als de Europese GP2 Series, in het voorprogramma van de Formule 1, rijden. Maar liefst 31 wedstrijden staan er in zijn agenda, waarvan de eerste al over twee weken in Dubai plaats heeft.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=6842&page=2&rubriek=int

Onze lokale afhaalchinees zet de rest van het Nederlandse racegilde weer mooi in zijn hemdje. Behalve Yelmer Buurman (met dank aan Pa Roma Investments) zie ik niemand anders die de Nederlandse taal machtig is en die wellicht aan een F1-zitje kan ruiken.

O ja, spelletje: http://www.spelletjes.nl/game84466.html (doet me denken aan spelletjes op de C64 jaren terug)

Coach Ep
12-01-2008, 00:47
Voor de gelukkigen onder ons: Eurosport2 zendt vanaf het laatste weekend van januari (25/26) live de races om het Asian GP2 kampioenschap uit!

De volledige kalender:
25-26/1 Dubai (let op, race 1 op vrijdagrace! race 2?)
16-17/2 Sentul, Indonesië
22-23/3 Sepang (met F1)
5-6/4 Bahrain (met F1)
12-13/4 Dubai (race 1 op vrijdag? race 2?)

tiggel
14-01-2008, 17:12
mooi en uitkijken naar renault world series in belgie eh

Coach Ep
23-01-2008, 13:13
Ons aller favoriete hollandse site bericht dat Carlo van Dam een contract getekend heeft bij Tom's Toyota om het Japanse F3 kampioenschap te gaan betwisten! Een prima careermove. Het Japans F3 kampioenschap mag dan minder gevolgd worden dan de Euro F3, het blijft een volwaardig kampioenschap met zeer goede vooruitzichten op een vervolg richting F. Nippon en evt. europese tegenhangers (GP2/WSR) + Super GT. En als fabrieksrijder van Toyota mooie kansen in Macau en straks misschien Le Mans (??).

bron: racexpress.nl

FIRE
23-01-2008, 20:48
Japan is een mooie uitweg voor talentvolle coureurs zonder voldoende budget voor Euroseries F3, WSR of GP2. Ik weet niet hoe het in het Japanse F3 is maar in F Nippon en SuperGT kan men een aardige boterham verdienen.

Mr.Dallara
28-01-2008, 19:45
Ons aller favoriete hollandse site bericht dat Carlo van Dam een contract getekend heeft bij Tom's Toyota om het Japanse F3 kampioenschap te gaan betwisten! Een prima careermove. Het Japans F3 kampioenschap mag dan minder gevolgd worden dan de Euro F3, het blijft een volwaardig kampioenschap met zeer goede vooruitzichten op een vervolg richting F. Nippon en evt. europese tegenhangers (GP2/WSR) + Super GT. En als fabrieksrijder van Toyota mooie kansen in Macau en straks misschien Le Mans (??).

bron: racexpress.nl

Knap dat Carlo van Dam deze deal heeft kunnen fixen! Z'n contacten en deal komt niet toevallig tot stand... Maar toch blijft -volgens mij- de omweg via Japan voor een Europeese eenzitter top cariëre een risico volle stap.
Al zijn er wel degelijk (zeldzame) gevallen waarbij er een boost in de carriere komt van Europeese talenten zonder reuze budgetten die in Japan van zich lieten horen...

Het feit dat het piloten niveau in Azië globaal lager licht dan in Europa en dat er series zijn waar je "redelijk betaalbaar" of zelfs "gratis" kan racen zijn vooral de aantrekkingspolen voor Europeanen denk ik.

Vervisch zal daardoor ook zijn zinnen op Asia F3 hebben gezet, met als doel de tittel... (lees: de F1 test bij Force India)
Hopelijk loopt dit verhaal voor hem positief af (ik gun het hem alvast!), maar als het van z'n agressieve tegenstander voor de tittel afhangt, zal het nog een harde en lange strijd worden.

Terwijl we op exact 3 maanden zijn verwijderd van de seizoens opener in de FR3.5, zijn er nog steeds niet veel piloten 100% zeker dat ze op de grid zullen staan in Monza. :(
Is de WSbR in een dipje? Zijn de budgetten TEveel gestegen tov vorig jaar? Al een nevenwerking van de oververzadiging op de singelseater serie markt...?

Op 10-tenths staat het volgende lijstje gepost:
- Tech 1 Racing: Julien Jousse - Charles Pic
- Int. DracoRacing: Bertrand Baguette - Marco Barba
- Carlin Motorsport: Mikhail Aleshin - Robert Wickens
- Epsilon Euskadi: Mario Romancini - Roberto Mehri - Filipe Albuquerque - Victor Garcia
- Prema Powerteam: Alvaro Barba - Miguel Molina - Carlos Iaconelli
- RC Motorsport: Johnny Cecotto Jr - Danill Move - Clivio Piccione
- Pons Racing: Aleix Alcaraz - Dani Clos - Michael Herck
- KTR: Guillaume Moreau - Xavier Maassen - Carlos Iaconelli
- Interwetten.com: Salvador Duran - Sergio Perez
- P1 Motorsport: Giedo van der Garde - Pippa Mann
- Fortec Motorsport: Duncan Tappy - James Walker - Fairuz Fauzy
- Comtec Racing: Pasquale di Sabatino - James Walker - Marco Bonanomi - Danill Move
- Ultimate Signature: Esteban Guerrieri - Fabio Carbone - Michael Devaney

Confirmed
Likely
Possible

Albuquerque zou z'n zinnen op endurance racen gezet hebben, terwijl ik Fauzy eerder in de GP2 verwacht (hij is nu begonnen in de GP2 Asia én heeft heel goede geldschieters).
De kans dat Maassen ooit in een Dallara van KTR zal rijden is zo klein dan dat het nog gaat sneeuwen deze maand...

bluelite
29-01-2008, 01:24
Mr. Dallara, vergis je niet. De Japanse F3 is helemaal niet hetzelfde als de Aziatische F3. Het Japans F3-kampioenschap kost net zoveel als een seizoen in de Britse F3. Daarom trekt het net minder Europeanen aan, die net zo goed in Europa kunnen blijven.

Het zint velen niet om een jaar in Japan te moeten wonen. Over en weer vliegen heeft geen zin, daar je je zo niet 100% op je doel kan concentreren; namelijk het winnen van een kampioenschap. Ralf Schumacher is destijds in Japan gaan wonen en ook Van Dam doet 't.

Inderdaad risicovol, want Van Dam zal moeten scoren. En als ie scoort (lees: kampioen wordt), dan zal Toyota hem op één of andere manier steunen. Is het niet door middel van een plaats in het TDP (=geld) of een F1-test. Scoort ie niet, dan zou dit nefaste gevolgen kunnen hebben voor z'n carrière. Hij rijdt nu immers voor een team dat de laatste drie seizoenen (2005: de Oliveira, 2006: Sutil, 2007: Oshima) de kampioen leverde.

Intussen doet Vervisch een goede zaak indien hij z'n overwinning terugkrijgt... Je weet wel, hij werd na z'n zege gediskwalificeerd omdat ie achteruit reed op de grid. Dat betekent meer dan 20 punten voorsprong en de mogelijkheid om het eens een race minder goed te doen. Iets dat Al Fardan niet kan doen. Hij moet blijven presteren.

Tot slot de FR3.5: Het is inderdaad wat duurder geworden en bij de meeste rijders is het gewoon nog een kwestie van weken vooraleer ze bekendmaken voor welk team ze rijden. De eerste tests zijn toch niet voor volgende week, dus hebben ze nog wel even tijd. Ik denk trouwens dat de 3.5 nog steeds een erg sterk product is, dus de grids zullen de komende jaren altijd gevuld worden, maar dan wel meer en meer door rijkeluiszoontjes en minder door talentvolle rijders. Een trend die zich ook in de GP2 zal doorzetten.

Mr.Dallara
29-01-2008, 19:44
Mr. Dallara, vergis je niet. De Japanse F3 is helemaal niet hetzelfde als de Aziatische F3. Het Japans F3-kampioenschap kost net zoveel als een seizoen in de Britse F3. Daarom trekt het net minder Europeanen aan, die net zo goed in Europa kunnen blijven.

Het zint velen niet om een jaar in Japan te moeten wonen. Over en weer vliegen heeft geen zin, daar je je zo niet 100% op je doel kan concentreren; namelijk het winnen van een kampioenschap. Ralf Schumacher is destijds in Japan gaan wonen en ook Van Dam doet 't.

Inderdaad risicovol, want Van Dam zal moeten scoren. En als ie scoort (lees: kampioen wordt), dan zal Toyota hem op één of andere manier steunen. Is het niet door middel van een plaats in het TDP (=geld) of een F1-test. Scoort ie niet, dan zou dit nefaste gevolgen kunnen hebben voor z'n carrière. Hij rijdt nu immers voor een team dat de laatste drie seizoenen (2005: de Oliveira, 2006: Sutil, 2007: Oshima) de kampioen leverde.

Intussen doet Vervisch een goede zaak indien hij z'n overwinning terugkrijgt... Je weet wel, hij werd na z'n zege gediskwalificeerd omdat ie achteruit reed op de grid. Dat betekent meer dan 20 punten voorsprong en de mogelijkheid om het eens een race minder goed te doen. Iets dat Al Fardan niet kan doen. Hij moet blijven presteren.

Uiteraard weet ik dat de Japanse F3 andere koek is dan de Asia F3, maar aangezien ik bijna enkel Europeese series volg, heb ik de Japanse F3 serie blijkbaar niet correct ingeschat.

Op italiaracing staat te lezen dat Bailly naast het al zekere WEC FR2.0 ook een volledig seizoen in de Eurocup gaat rijden. Dit is wel een héél zwaar programma voor een debuut seizoen in de autosport! Maar met een goede begeleiding binnen TBR en z'n eigen talent twijfel ik er niet aan dat hij een enorm leerrijk seizoen gaat beleven.

Il team Boutsen con Benjamin Bailly

Il team Boutsen Energy, che sarà al via della Eurocup di F.Renault, schiererà l'ex kartista Benjamin Bailly. Lo stesso binomio è iscritto anche al nuovo West European Cup, di cui manca ancora il calendario.

Mr.Dallara
31-01-2008, 18:21
Kimball heeft een deal met Prema voor de Euroseries F3!

Terwijl de Amerikaan in 2006 al in de Euro F3 reed en vorig jaar de stap zette naar de World Series, zet hij nu een stap terug.
Dit vind ik maar een rare zet, want hoe goed Prema ook mag zijn is de kans nihil dat je met een niet-ASM bolide kampioen kan worden. OK z'n debuut seizoen in de WSbR was zeker niet super (hij was dan ook nooit constant), maar het was dan ook een leerjaar.

Renger Van der Zande was eerder al bevestigd voor een 2e opéénvolgend seizoen bij Prema in de F3.

Bron: http://www.autosport.be/news/11519.awm

Mr.Dallara
31-01-2008, 20:09
Daniil Move signed KTR !

He says KTR have big potencial, and he could not get seat in Carlin and Tech1 because of pour results in 2007.
And about new car he said thats the only difference in power, its 1-2 sec. per lap quicker.(Parente and Soucek told that).
Dit staat toch alvast te lezen op http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?t=101812&page=6
hun bron is dit Rusis bericht: http://www.auto-sport.ru/news/index.php?ELEMENT_ID=13313

JPMontoya
31-01-2008, 20:53
Dit staat toch alvast te lezen op http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?t=101812&page=6
hun bron is dit Rusis bericht: http://www.auto-sport.ru/news/index.php?ELEMENT_ID=13313

Bah, Danni Move. Daar gaat KTR geen hoge toppen mee scoren volgens mij.
Heeft echt nog geen potten gebroken in de WSR.

Mark
01-02-2008, 01:05

Maar wel een leuk bedrag voor de boekhouding ;)

Andy Soucek, nu uitkomend voor DPR in de Aziatische GP2 Series, wisselt met de in Monaco wonende Roemeense Belg Micheal Herck van plaats voor de Europese GP2-variant die in het voorprogramma van de F1 rijdt. Volgens Italiaracing is de vader van Herck van plan het team van David Price te kopen, waar Soucek nu nog voor uitkomt.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=9781

Na Trust Arden NL een Herck DPR BE?

Mr.Dallara
01-02-2008, 20:18
Heeft echt nog geen potten gebroken in de WSR.

Maar wel een leuk bedrag voor de boekhouding ;)

Na Trust Arden NL een Herck DPR BE?

Ik denk dat Mollekens maar al te goed weet dat bij met Move moeilijk in de top 6 zal geraken, maar hij zal hem niet laten tekenen zonder te weten dat hij een heel pak Russis geld meebrengt...

Met een topper als Moreau en een sterke financieële basis dankzij Move heeft KTR toch weer een mooie line up -wetende dat KTR het enige (sup)top team is zonder team sponsoring-.

Mr.Dallara
07-02-2008, 21:14
De laatste dagen zijn er heel wat bevestigingen bij gekomen voor de WSbR 2008. Tech 1 bevestigd de voorspelde line-up met Jousse en Pic, de deal tussen Move en KTR word bevestigd en Bonanomi verkiest Comtec boven RC voor 2008.

Zo bekomen we dit lijstje:
Tech 1 Racing: Julien Jousse en Charles Pic
Draco Racing: Bertrand Baguette en Marco Barba
Carlin Motorsport: Mikhail Aleshin en Robert Wickens
Epsilon Euskadi: Mario Romancini
Prema Powerteam: Alvaro Barba en Miguel Molina
RC Motorsport: ? - ?
Pons Racing: ? - ?
KTR: Guillaume Moreau en Daniil Move
Interwetten.com: Salvador Duran en Sergio Perez
P1 Motorsport: Giedo van der Garde en Pippa Mann
Fortec Motorsport: ? - ?
Team Comtec: Pasquale di Sabatino en Marco Bonanomi
Ultimate Signature: ? - ?

Ookal is de grid nog niet 100% gekend, verwacht ik dat de volgende namen gaan strijden voor de overwinningen: Jousse, Baguette, Wickens, Alvaro Barba, Moreau en Duran.

Op renault-sport.com staat te lezen dat de 1e wagen (bij elke team) word geleverd op 19feb, heel snel na de "ontdekking" van het nieuwe wapen gaan de teams al collectief testen in Valencia op 5 en 6 maart.
De 2e wagen word geleverd rond 28 maart, waarna de 26 nieuwe Dallara's dan samen gaan testen in Barcelona op 9 en 10 april.

The countdown begins!

The teams will get their hands on their first Formula Renault 3.5 2008 kit on February 19. They will have two weeks to put everything together before the first driving session, scheduled for March 5-6 in Valencia. The second kit will be delivered on March 18. All 26 cars will come together on the track for the first time on April 8-10 in Barcelona.

Mark
09-02-2008, 01:56
:Offtopic:

Een naam die ik me vaag kan herinneren uit de WSbR, zeer zeker geen topper. Oorzaak? Wellicht een wat minder team of engineer als partner? Karakter van de wagen paste niet bij de coureur? Of simpelweg een middelmatig coureur? Echter, Patrick Pilet is zeker van zijn toekomst in de komende jaren als ie geen gekke dingen doet ;)

Porsche hat den Kader der Werksfahrer noch einmal erweitert: Patrick Pilet kommt als elfter Pilot dazu und wird in der ALMS für Flying Lizard fahren

http://www.motorsport-total.com/mehr/news/2008/02/Pilet_verstaerkt_Porsche-Mannschaft_08020801.html

Wie zijn dan de andere 10? Ik heb er namelijk meer in mijn kop zitten:o Antwoord svp ergens in de endurance ;)

Wederom het bewijs, als "middelmatig formule coureur" kan de toekomst toch rooskleurig zijn!
:Offtopic:

Mr.Dallara
20-02-2008, 16:46
Alexandre Marsoin heeft dan toch budget gevonden om de stap te zetten van de FR2.0 naar de WSbR, hij zal bij Epsilon gaan rijden. De jonge Fransman die vorig jaar nog 3e werd in de Franse FR2.0, teste enkele keren bij KTR en realiseerde mooie tijden.
Marsoin en Mollekens waren dan ook in onderhandeling voor 2008, maar de Fransman vond maar geen budget. Daardoor koos KTR voor Move.
Ze zullen vloeken in Keerbergen nu Marsoin toch de nodige miljoenen gevonden heeft!

Alexandre Marsoin signs with Epsilon Euskadi

Alexandre Marsoin was chosen by Joan Villadelprat and Epsilon Euskadi to enter the 2008 World Series Renault. Marsoin, 18-year-old from France, ended up the 2007 French F.Renault 2.0 series in 3rd, and the Eurocup in 14th, driving for SG Formula. He'll join F.3 SudAm's 2007 runner-up Mario Romancini. Marsoin kept in touch with KTR and Kurt Mollekens since last November's testing but, after the team announced the arrival of Daniil Move, he decided to target a ride at Epsilon's, and ended up a successful negotiation in a short time.

italiaracing.net

Ook tekende Walker terug bij Fortec en de 17 jarige Spanjaard Alcaraz maakte een deal met RC Motorsport.

Zo bekomen we dit lijstje:
Tech 1 Racing: Julien Jousse - Charles Pic
Draco Racing: Bertrand Baguette - Marco Barba
Carlin Motorsport: Mikhail Aleshin - Robert Wickens
Epsilon Euskadi: Alexandre Marsoin - Mario Romancini
Prema Powerteam: Alvaro Barba - Miguel Molina
RC Motorsport: Aleix Alcaraz - ?
Pons Racing: ? - ?
KTR: Guillaume Moreau - Daniil Move
Interwetten.com: Salvador Duran - Pablo Sanchez
P1 Motorsport: Giedo van der Garde - Pippa Mann
Fortec Motorsport: James Walker - ?
Team Comtec: Pasquale di Sabatino - Marco Bonanomi
Ultimate Signature: ? - ?

Op autosport.be (http://www.autosport.be/news/11610.awm) staat dan te lezen dat we Stala waarschijnlijk in de Duitse F3 gaan zien komend jaar! Lijkt me een goede zet na de 1.6, de F3 is nog "betaalbaar" in Duitsland en je kan beter daar eerst leren afstellen vooraleer je naar de Euro F3 of 2.0 gaat...

Mr.Dallara
25-02-2008, 21:45
De organisatie van de Formula Master doet er alles aan om in de spotlight te komen en veel piloten te lokken. Naast de tests die ze cadeau geven aan de top3 in de eindstand, komen er nog cadeautjes bij voor de beste teammaats die een test krijgen in een Grand Am terwijl de beste rooky een Indy Pro Series test krijgt aangeboden.

Als je met dit lijstje naar een potentiële sponsor gaat, dan heb je toch al een aantal sterke punten om aan je miljoenen te geraken...
1e: F1 test
2e: GP2 test
3e: WTCC test
Beste rooky: Indy Pro Series test
Beste teammaats: Grand Am test

Verdonck opweg naar een seizoen Japanse F3!?
F3: Nico Verdonck's eerste kennismaking met Japan

Op de Twin Ring van Motegi testte Nico Verdonck afgelopen week twee dagen voor ThreeBond Racing met een Dallara F307. De test verliep naar verluidt heel positief en wellicht zal ThreeBond de Belg opnieuw uitnodigen om te komen testen. In dat geval is een seizoen in het Japans Formule 3-kampioenschap een stevige optie voor de Brusselaar. (MDE)

http://www.autosport.be/news/11627.awm

Verdonck en Vervisch kunnen dan een appartement delen in Tokyo...

bluelite
26-02-2008, 21:34
Vervisch zal in 2008 eerder het Europese vasteland opzoeken...

Mr.Dallara
27-02-2008, 20:24
Vervisch zal in 2008 eerder het Europese vasteland opzoeken...

Wat zijn de plannen? Zien we hem volgende week in Valencia tijdens de FR3.5 testen? Of word het een nationale F3 serie?
Wie A zegt, moet B zeggen... ;)

De batle tussen de Eurocup 2.0 en de Formula Master is qua kwantitait al gewonnen door Renault Sport. Er zijn deze week testen in Spanje en er staan 42 FR2.0 bolides in de pitlane!
(http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=18140&cat=22)

De Formula Master begint dan ook wel later aan hun seizoen, met eind maart pas de eerst test en pas op 18 mei de seizoens opener in Valencia.

Mr.Dallara
06-03-2008, 12:06
Normaal was gisteren het WSbR seizoen opgang getrokken met de eerste 2 daagse testen in Valencia, waar dan ook de roll-out gebeurde van de nieuwe wagens -die in zeven haasten bij de teams gemonteerd zijn voor ze naar het Zuiden afreisden-.

Maar hevige windstoten hebben een tentencomplex dat op het dak van het pitgebouw stond in de paddock doen belanden met de nodige gevolgen...
Een mecano is licht gewond (een wonder dat er niet meer slachtoffers zijn!) en de trailers hebben schade.

http://www.italiaracing.net/public/18207valenciatragedy08.jpg

http://www.italiaracing.net/public/18209truckpons08.jpg
foto's italiaracing.net

Er is 's morgens wel degelijk ff gereden, maar renault-sport geeft geen tijden vrij aangezien ze de hele testdag hebben geannuleerd. Hopelijk is nu alles opgeruimd, veilig en zijn de testen hervat.

Het test schema's dat al beperkt was (maar 2 x 2test dagen waarvan 2 met maar 1 wagen per team), is nu helemaal overhoop met nog een testdag minder! Wetende dat niemand nog geen enkele bassis set-up heeft...

Mr.Dallara
07-03-2008, 01:30
Met een dag vertraging zijn vandaag dan de eerste kmters gereden voor het 2008 seizoen... iedereen heeft dus met z'n teammaat de wagen moeten delen aangezien er morgen niet meer getest word.

1 – Borja Garcia – RC Motorsport – 1’22”031 - 89 laps
2 – Marco Bonanomi – Comtec – 1’22”374 - 66
3 – Pasquale Di Sabatino – Comtec – 1’22”440 - 51
4 – Marco Barba – Draco – 1’22”515 - 58
5 – Guillaume Moreau – KTR – 1’22”557 - 73
6 – Mikhail Aleshin – Carlin – 1’22”633 - 67
7 – Salvador Duran – Interwetten – 1’22”672 - 88
8 – Marcos Martinez – Pons – 1’22”718 - 63
9 – Giedo Van der Garde – P1 Motorsport – 1’22”723 - 63
10 – Bertrand Baguette – Draco – 1’22”754 - 67
11 - Robert Wickens - Carlin - 1'22"778 - 59
12 - Alexandre Marsoin - Epsilon - 1'23"005 - 60
13 - Daniil Move - KTR - 1'23"073 - 85
14 - Julien Jousse - Tech 1 - 1'23"094 - 59
15 - Fabio Carbone - Ultimate/Signature - 1'23"261 - 56
16 - Miguel Molina - Prema - 1'23"297 - 40
17 - Pablo Sanchez - Interwetten - 1'23"392 - 52
18 - James Walker - Fortec - 1'23"451 - 79
19 - Charles Pic - Tech 1 - 1'23"529 - 76
20 - Mario Romancini - Epsilon - 1'23"618 - 61
21 - Jonny Reid - Fortec - 1'24"029 - 64
22 - Alvaro Barba - Prema - 1'24"166 - 23
23 - Maximo Cortes - Pons - 1'24"440 - 48
24 - Pippa Mann - P1 Motorsport - 1'24"952 - 47
25 - Claudio Cantelli - Ultimate/Signature - 1'25"241 - 62
italiaracing.net

http://www.renault-sport.fr/fr/Images/600_julien-jousse-3-2_tcm2-72229.jpg

http://www.renault-sport.fr/fr/Images/600_maximo-cortes-1-2_tcm2-72281.jpg

http://www.renault-sport.fr/fr/Images/600_robert-wickens-3-2_tcm2-72357.jpg
Renault-sport.com

Een uitgebreid verslag: http://www.renault-sport.fr/en/world_series/formulaV6/news.php?news=72044.html

Mr.Dallara
19-03-2008, 19:56
Ook in 2008 zullen de "Masters of Formula 3" in Zolder gereden worden, de F3's zullen tijdens het weekend van 10 augustus Terleamen onveilig maken.
http://www.autosport.be/news/11772.aspx

Ammermüller die de voorbije 2 seizoen in de WSbR en GP2 maar weinig potten kon breken na een knap Eurocup 2.0 seizoen in 2005 gaat komend seizoen Formula Master rijden!
De 22 jarige Duitser die ook A1 rijd, gaat in zee met Jenzer voor de IFM.
http://www.autosport.be/news/11775.aspx

Mr.Dallara
26-03-2008, 01:09
Jérôme d’Ambrosio krijgt Honda F1 test! :)

Honda testet Junioren - 25.03.2008 17:04:44

Honda rüstet 2008 die Formula Master mit Motoren aus. Zwei Piloten aus der Nachwuchsformer sind den Japanern aufgefallen.

Honda sucht weiter den nächsten Hamilton. Nach den Testfahrten im vergangenen Herbst, also Luca Filippi, Mike Conway und Andreas Zuber hinters Lenkrad von Honda und Super Aguri durften, wurden der Italiener und der Engländer ins Nachwuchskader aufgenommen. Der Österreicher Zuber ging leer aus.

Im Laufe dieser Saison dürfen nun zwei weitere aufstrebende Piloten einen Honda-F1 fahren, dieses Mal das Modell FA108. Es handelt sich um den Belgier Jérôme d’Ambrosio (22) und den Sizilianer Salvatore Gatto (23).

Wann und wo der Test für den Sieger und den Gesamtvierten der Formula Master 2007 stattfinden wird, steht noch nicht fest.

Z'n F-Master tittel word dan toch beloond met een F1 test!
http://www.motorsport-aktuell.com/artikel_1861.html

Frédéric Vervisch gaat een gooi doen naar de Duitse F3 tittel, hij gaat dit seizoen rijden bij Swiss Racing Team (een team van een ex-Sauber ingenieur)
http://www.autosport.be/news/11802.aspx

De deal tussen RC en Borja Garcia is sinds enkele dagen rond, zo hebben Moreau, Duran, Jousse en Wickens er een tegenstander van formaat bij voor de WSbR tittel!
http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=18424&cat=5

Mr.Dallara
11-04-2008, 16:43
De voorbije 3 dagen hebben de FR3.5 getest op Circuit van Montmelò in Barcelona, hieronder de gecombineerde tijden van 3 dagen:

1 - Robert Wickens - Carlin - 1'32"971
2 - Bertrand Baguette - Draco - 1'33"330
3 - Charles Pic - Tech 1 - 1'33"396
4 - Giedo Van der Garde - P1 - 1'33"467
5 - Marco Bonanomi - Piquet - 1'33"478
6 - Mikhail Aleshin - Carlin - 1'33"480
7 - Fabio Carbone - Ultimate/Signature - 1'33"500
8 - Miguel Molina - Prema - 1'33"551
9 - Marcos Martinez - Pons - 1'33"710
10 - Marco Barba - Draco - 1'33"745
11 - Salvador Duran - Interwetten - 1'33"826
12 - Julien Jousse - Tech 1 - 1'33"980
13 - Alvaro Barba - Prema - 1'34"064
14 - Mario Romancini - Epsilon - 1'34"065
15 - Pablo Sanchez - Interwetten - 1'34"138
16 - Borja Garcia - RC - 1'34"142
17 - Alexandre Marsoin - Epsilon - 1'34"149
18 - Pasquale Di Sabatino - Comtec - 1'34"155
19 - Claudio Cantelli - Ultimate/Signature - 1'34"356
20 - Guillaume Moreau - KTR - 1'34"396
21 - James Walker - Fortec - 1'34"416
22 - Maximo Cortes - Pons - 1'34"471
23 - Pippa Mann - P1 - 1'34"529
24 - Daniil Move - KTR - 1'34"585
25 - Aleix Alcaraz - RC - 1'34"585
26 - Julian Theobald - Fortec - 1'36"473

Baguette is duidelijk op kruissnelheid met z'n Draco bolide. De KTR Dallara's daarentegen gaat voor geen meter vooruit... :(

Dit waren de laatste winter testen, binnen 2 weken is het eerste race weekend in Monza samen met de LMES.

gwyllion
17-04-2008, 12:15
Heeft Mercedes schrik van Volkswagen na het geslaagde debut van diens vernieuwde F3 motor?
Mercedes motorsport boss Norbert Haug says they use F3 primarily to develop links with young drivers and that they would quit the series if it became a "money wasting machine".

"It's a joke, F3 is not F1," he told Autosport. "I can't change the rules but I will accept it as long as we don't have to develop engines. As soon as F3 becomes a money-throwing competition, we will not take part.

"It's better to invest in young drivers than to invest in an F3 engine testing team. We've done a lot for guys like Lewis (Hamilton), Jamie (Green), and Paul (Di Resta) and our system is working well.

"We have the perfect system because F3 doesn't cost us anything - we get the money we spend back from leasing the engines."bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/66685

FIRE
17-04-2008, 18:55
Heeft Mercedes schrik van Volkswagen na het geslaagde debut van diens vernieuwde F3 motor?
bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/66685

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :bye:

Wat een stelletje losers bij Mercedes. Na de intrede van Mercedes in F3 zijn juist de kosten enorm gestegen. Volgens mij is daar een mooi spreekwoord voor: "De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet".

Mr.Dallara
22-04-2008, 20:41
Het silly season van de WSbR loopt stillaan ten einde, want komend weekend start het seizoen in Monza met 26 wagens op de grid.
Op autosport.be staat een previeuw te lezen: http://www.autosport.be/news/12048.aspx
Terwijl de meeste team onderweg zijn naar Italië zijn Draco, Prema, Signature, Pons en RC nog een dag gaan "privé" testen op Castellet.
Bron: http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=18834&cat=5

In Hockenheim zijn het collectieve testen van de Duitse F3 waarin Laurens Vanthoor opvallend goed vooraan te vinden is! :)

1 - Philipp Eng (Dallara 306-Mercedes) - HS Technik - 1'35"679
2 - Matteo Chinosi (Dallara 307-Mugen) - Ombra - 1'36"024
3 - Laurens Vanthoor (Dallara 306-Volkswagen) - Van Amersfoort - 1'36"050
4 - Gerhard Tweraser (Dallara 306-Mercedes) - Neuhauser - 1'36"091
5 - Sebastian Saavedra (Dallara 306-Mercedes) - HS Technik - 1'36"161
6 - Federico Leo (Dallara 306-Mugen) - Ombra - 1'36"228
7 - Frederic Vervisch (Dallara 306-OPC) - SRT - 1'36"755
8 - Kevin Mirocha (Dallara 306-OPC) - Kaufmann - 1'36"821
9 - Rafael Suzuki (Dallara 306-OPC) - Performance - 1'36"822
10 - Sergey Chucanov (Dallara 306-OPC) - Leipert - 1'36"823
11 - Hamad Al Fardan (Dallara 306-Mercedes) - Woss - 1'36"870
12 - David Hauser (Dallara 306-Mercedes) - Racing Experience - 1'37"104
13 - Gary Hauser (Dallara 306-Mercedes) - Racing Experience - 1'37"190
14 - Rahel Frey (Dallara 306-Volkswagen) - Van Amersfoort - 1'37"236
15 - Max Nilsson (Dallara 306-OPC) - SRT - 1'37"773
16 - Federico Glorioso (Dallara 306-OPC) - Leipert - 1'38"021
17 - Dennis Swart (Dallara 304-OPC) - KFR - 1'38"507
18 - Karline Stala (Dallara 306-Mercedes) - Racing Experience - 1'38"654
19 - Marco Oberhauser (Dallara 304-Opel) - Neuhauser - 1'38"839
20 - Shirley Van der Lof (Dallara 304-OPC) - HS Technik - 1'38"857
21 - Massimo Rossi (Dallara 304-Mugen) - Ombra - 1'39"605
22 - Marcel Schlenker (Dallara 304-Opel) - JMS - 1'39"642
23 - Bernd Herndlhofer (Dallara 304-Opel) - Woss - 1'39"715
24 - Klaus Dieter Hackel (Dallara 304-Opel) - Auto Hackel - 1'40"344

Mark
22-04-2008, 21:04
In Hockenheim zijn het collectieve testen van de Duitse F3 waarin Laurens Vanthoor opvallend goed vooraan te vinden is! :)

Het zijn nog maar testen maar toch, ziet er niet slecht uit. Enige nadeel (of wellicht voordeel, tis maar hoe je het bekijkt) is de VW-motor. Hoeveel van die tijd is door Vanthoor bij elkaar gereden en hoeveel door de motor? Mercedes is not amused met Volkswagen en haar F3-motorpolitiek. In de laastste Autosport dreigde MB zelfs om te stoppen met de F3 motoren.

Fonne
22-04-2008, 22:08
Het zijn nog maar testen maar toch, ziet er niet slecht uit. Enige nadeel (of wellicht voordeel, tis maar hoe je het bekijkt) is de VW-motor. Hoeveel van die tijd is door Vanthoor bij elkaar gereden en hoeveel door de motor? Mercedes is not amused met Volkswagen en haar F3-motorpolitiek. In de laastste Autosport dreigde MB zelfs om te stoppen met de F3 motoren.Dat zal wel dat ze dat bij Mercedes niet graag zien.
Nu krijgen ze serieuze concurentie.

Mr.Dallara
28-04-2008, 17:17
Het voorbije weekend hebben onze Belgen hun snelheid niet kunnen omzetten in resultaten aan de finisch in de openings weekends van de GP2, WSbR en Duitse F3.

D’Ambrosio bakte er niet veel van in Barcelona tijdens het eerste Europeese GP2 weekend: een heel zwakke kwali gereden (P22), in race1 eindigde Jérôme z'n race nadat hij in Buurman z'n Dallara knalde. In race2 haalde onze Belg de eindmeet op P15, Parente en Kobayashi wonnen de race's in het voorprogramma van de GP F1.

In de World Series waren de verwachtingen voor Baguette groot: tijdens de kwali op Monza beweest de RACB-rijder dat hij niet toevallig vooraan te vinden was bij de winter testings de voorbije maanden.
Door een ingewikkeld kwali-systeem belanden Baguette op de Pole voor race1, hij kon de kop positie houden de eerste ronden. Maar al snel begon de boit van z'n Draco Dallara te "flippen" en was de opgave het gevolg. Dood zonde, want een podium was dus zeker in de maak. (Exact één jaar terug sloeg het noodlot ook toe bij Baguette in Monza, -toen in een KTR Dallara- opweg naar een prachtig podium gestopt door een klapband)
In Race2 is het nog sneller afgelopen voor Baguette, want al in de 1e chicane raakt hij Carbone met weer een opgave als gevolg.
KTR dat met Moreau voor de tittel wil gaan werd al direct zwaar "geremd" door mechanische problemen. Net als bij Baguette weigerde de boit alle dienst tijdens de kwali en moest helemaal achteraan starten. Toch slaagde de Fransman er in om als 8e te finischen in race1 en met de KTR Dallara als 6e in race2 te eindigen! Move eindigde 13e en 14e in de 2e KTR wagen.
Guido Van der Garde won overtuigend alles wat te winnen viel in Monza! Gaat de combinatie P1-Van der Garde in 2008 voor de verrassing zorgen?

http://www.italiaracing.net/public/18883disabatinocar08.jpg
foto: italiaracing.net

RACE1:
1 - Giedo Van der Garde - P1 - 24 laps 39'33"853
2 - Pasquale Di Sabatino - Comtec - 5"645
3 - Julien Jousse - Tech 1 - 9"123
4 - Pablo Sanchez - Interwetten - 10"440
5 - Mikhail Aleshin - Carlin - 13"533
6 - Borja Garcia - RC - 16"969
7 - James Walker - Fortec - 18"168
8 - Guillaume Moreau - KTR - 23"360
9 - Charles Pic - Tech 1 - 23"614
10 - Pippa Mann - P1 - 27"477
11 - Aleix Alcaraz - RC - 32"588
12 - Marco Barba - Draco - 33"989
13 - Daniil Move - KTR - 55"596
14 - Alexandre Marsoin - Epsilon - 56"262
15 - Julian Theobald - Fortec - 1'01"942
16 - Claudio Cantelli - Ultimate/Signature - 1'21"924
17 - Maximo Cortes - Pons - 1 lap

RACE2:
1 - Giedo Van der Garde - P1 - 24 laps 39'33"853
2 - Alvaro Barba - Prema - 1"153
3 - Charles Pic - Tech 1 - 14"101
4 - Julien Jousse - Tech 1 - 14"954
5 - Mikhail Aleshin - Carlin - 18"164
6 - Guillaume Moreau - KTR - 23"703
7 - James Walker - Fortec - 24"220
8 - Marco Barba - Draco - 25"055
9 - Salvador Duran - Interwetten - 27"045
10 - Aleix Alcaraz - RC - 31"212
11 - Pasquale Di Sabatino - Comtec - 31"595
12 - Pippa Mann - P1 - 35"816
13 - Mario Romancini - Epsilon - 41"025
14 - Daniil Move - KTR - 50"203
15 - Julian Theobald - Fortec - 1'03"780
16 - Maximo Cortes - Pons - 1'19"390

Mr.Dallara
30-04-2008, 15:35
De previeuw van de FR3.5 in Spa:

Can anyone beat Van der Garde?

One thing is for sure: Giedo Van der Garde (P1 Motorsport) was the man on form in Monza. With one pole position and two victories, giving him a haul of 31 points out of the 31 on offer, the Dutchman totally shut down the competition. At Spa-Francorchamps, he'll be looking to do the same again. But the 25 other drivers in the Formula Renault 3.5 Series won't be out to make it easy for him. They are all ready and willing to hit back in style!

Just one week on from the opening round in Monza, the Formula Renault 3.5 Series field will be in action again at another legendary track, namely Spa-Francorchamps. The first two races of the season were spectacular, action-packed affairs, but one man above all stood out from the crowd and his name is Giedo Van der Garde.

At Monza, Van der Garde celebrated his 23rd birthday by putting in a faultless performance, clocking up all 31 points available over the course of the weekend. This means he'll go to Spa-Francorchamps in a new guise, that of the man to beat. A source of additional pressure perhaps? "My performance over the weekend at Monza means I can feel more relaxed" explains the Championship leader. "I secured my first pole position and followed up with my first two wins! So it’s good to have that under my belt. I enjoy the Spa-Francorchamps circuit so I'll be hoping to keep my momentum."

At Spa-Francorchamps, the Formula Renault 3.5 Series will once again be running as part of the World Series by Renault, an event aimed at a wider audience, which never fails to pull in the crowds. The race format will return to the usual setup for 2008. For the first time, a SuperPole system will be used and a mandatory pit-stop, with two tyre changes, will be enforced in the second race. Will that make it possible to even out the odds?

Whatever the case, there are plenty of willing candidates eager to put an end to Giedo Van der Garde's current run, not least Bertrand Baguette (International Drago Racing). Racing close to home, the driver backed by the Royal Automobile Club de Belgique will be looking to bounce back from a difficult weekend in Monza. "I was up with the pace, my car was performing well, but we simply did not have any success. We suffered a technical problem when I was out in the lead in race one and then there was that misunderstanding with Fabio Carbone (Ultimate Signature) in race two, the end result being a DNF for me in both races. So for me the answer is quite simple: I have to win at Spa".

Another driver who looks certain to be in the hunt for victory is Julien Jousse (Tech 1 Racing), who currently lies second in the Championship standings. The Spaniard Alvaro Barba (Prema Powerteam) has to be another potential candidate for victory, and the same can be said of three other drivers all currently on the same number of points, namely Charles Pic (Tech 1 Racing), Pasquale DiSabatino (Red Devil Team Comtec) and Mikhail Aleshin (Carlin Motorsport).

For others, this second meeting of the season will be seen as more of a revenge match. Off the pace at the first weekend of the season, drivers such as Marco Bonanomi (Red Devil Team Comtec), Fabio Carbone (Ultimate Signature), Guillaume Moreau (KTR) and Salvador Duran (Interwetten.com Racing) will be keen to rack up as many points as possible. All these men, who have shown that they are quick at Monza, need just that little bit success to transform that turn of pace into victory.

For the weekend's two races, the main aim of nearly every driver in the Formula Renault 3.5 Series field will to buck the current trend. Except perhaps for one.

Het weer ziet er trouwens ook goed uit voor komend weekend, zaterdag en zondag veel zon en 20° :) (http://www.meteoonline.be/cgi-bin/citytrend?LANG=nl&WMO=06490&PROVIDER=anwendung&SID=064909fddfb2c1a50d8ea58fe8bb3bbb9a055)

Mr.Dallara
19-05-2008, 19:46
Op de Sporza site staat een knap filmpje online van Jérome D'Ambrosio en z'n leven in de GP2 paddock:
http://www.sporza.be/cm/sporza.be/mediatheek/1.303891

Ondertussen is al het materiaal van de F1, maar ook de GP2 en de FR3.5 onderweg naar Monte Carlo voor de Grand-Prix van komend weekend. In de World Series en GP2 paddock zijn er enkele nieuwtjes:
- Fairuz Fauzy zal vanaf Monaco derest van het seizoen rijden bij Fortec, hij vervangt er Johannes Theobald. Fauzy die in de winter nog 4e werd in de Asia GP2 en ook voor Maleisië reed in de A1GP had tot op heden nog geen deal voor 2008.
- Valsecchi moet nog herstellen van z'n zware crash in Istanbul en zal eenmalig vervangen worden door Puglisi, die dus zal debuteren in de GP2 met een Durango Dallara.
- Andy Soucek zal ook weer te vinden zijn in de GP2 paddock, na budget problemen zal hij deze keer voor DPR gaan rijden.
http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=19187&cat=4

senna's kingdom
20-05-2008, 19:27
Mooi:worship:

Mr.Dallara
22-05-2008, 16:43
In Monaco hebben de GP2 en de FR3.5 elk hun eerst maar ook enige vrije training al gereden:

GP2:
1 - Pastor Maldonado - Piquet - 1'21"701 - 20
2 - Andreas Zuber - Piquet - 1'22"176 - 18
3 - Bruno Senna - iSport - 1'22"224 - 20
4 - Andy Soucek - DPR - 1'22"251 - 20
5 - Karun Chandhok - iSport - 1'22"336 - 18
6 - Giorgio Pantano - Racing Engineering - 1'22"595 - 17
7 - Adrian Valles - BCN - 1'22"607 - 17
8 - Romain Grosjean - ART - 1'22"832 - 19
9 - Alvaro Parente - Super Nova - 1'22"917 - 17
10 - Sebastien Buemi - Arden - 1'23"020 - 17
11 - Vitaly Petrov - Campos - 1'23"168 - 15
12 - Christian Bakkerud - Super Nova - 1'23"320 - 19
13 - Mike Conway - Trident - 1'23"438 - 10
14 - Luca Filippi - ART - 1'23"794 - 18
15 - Javier Villa - Racing Engineering - 1'24"173 - 15
16 - Roldan Rodriguez - FMSI - 1'24"201 - 19
17 - Ben Hanley - Campos - 1'24"305 - 13
18 - Kamui Kobayashi - Dams - 1'24"306 - 19
19 - Jerome D'Ambrosio - Dams - 1'24"413 - 17
20 - Marcello Puglisi - Durango - 1'24"495 - 17
21 - Yelmer Buurman - Arden - 1'24"697 - 18
22 - Milos Pavlovic - BCN - 1'25"305 - 18
23 - Ho Pin Tung - Trident - 1'25"916 - 16
24 - Diego Nunes - DPR - 1'24"925 - 19
25 - Alberto Valerio - Durango - 1'26"769 - 18
26 - Adam Carroll - FMSI - 1'27"352 - 9

De lage landers gaan nog moeten strijden voor een plaats op de grid! Als ik het goed voorheb mogen er maar 20 wagens op de grid staan in Monaco...

FR3.5:
1 - Salvador Duran - Interwetten - 1'28"362 - 23
2 - Giedo Van der Garde - P1 - 1'28"644 - 21
3 - Marco Bonanomi - Comtec - 1'28"743 - 20
4 - Guillaume Moreau - KTR - 1'28"754 - 23
5 - Robert Wickens - Carlin - 1'28"970 - 20
6 - Alvaro Barba - Prema - 1'29"287 - 23
7 - Fabio Carbone - Ultimate/Signature - 1'29"290 - 21
8 - Bertrand Baguette - Draco - 1'29"291 - 16
9 - Fairuz Fauzy - Fortec - 1'29"309 - 21
10 - Miguel Molina - Prema - 1'29"447 - 21
11 - Charles Pic - Tech 1 - 1'30"106 - 22
12 - Borja Garcia - RC - 1'30"147 - 22
13 - Pablo Sanchez - Interwetten - 1'30"237 - 23
14 - James Walker - Fortec - 1'30"482 - 21
15 - Claudio Cantelli - Ultimate/Signature - 1'30"557 - 22
16 - Mikhail Aleshin - Carlin - 1'30"725 - 21
17 - Julien Jousse - Tech 1 - 1'30"941 - 21
18 - Daniil Move - KTR - 1'30"960 - 22
19 - Mario Romancini - Epsilon - 1'31"151 - 23
20 - Marco Barba - Draco - 1'31"274 - 22
21 - Marcos Martinez - Pons - 1'31"315 - 20
22 - Alexandre Marsoin - Epsilon - 1'31"525 - 23
23 - Maximo Cortes - Pons - 1'31"673 - 23
24 - Pasquale Di Sabatino - Comtec - 1'32"077 - 16
25 - Aleix Alcaraz - RC - 1'32"176 - 22
26 - Pippa Mann - P1 - 1'33"548

De vertrouwde namen zitten weer in de top 10 met Baguette op P8 op net geen seconden. In het verslag op italiaracing.net staat te lezen dat Van der Garde en Baguette al een contact hebben gehad in Rascasse, met gevolgen voor Baguette... :(

Voor de statistieken: ;)
F1: 1'15"948
GP2: 1'21"701
WSbR:1'28"362

De weersvoorspellingen voor het weekend zien er goed uit -behalve voor zondag-:
don, vrij en zat: 20° en zon
zondag: 20°, regen en onweer :) --> Ambiance :)

Mr.Dallara
22-05-2008, 16:59
Op http://wsr.gpupdate.net/nl/gallery.php?catID=1102-3360 staat al een foto album online van de FR3.5:

http://images.gpupdate.net/large/100221.jpg

http://images.gpupdate.net/large/100220.jpg

http://images.gpupdate.net/large/100188.jpg

http://images.gpupdate.net/large/100136.jpg

http://images.gpupdate.net/large/100190.jpg

Ook een klein aantal GP2 foto's zijn te vinden op http://gp2.gpupdate.net/nl/gallery.php?catID=1102-3133&startat=0
http://images.gpupdate.net/large/100249.jpg

http://images.gpupdate.net/large/100253.jpg

Mr.Dallara
25-05-2008, 18:17
De World Series race is deze middag in de gietende regen gewonnen door rookie Charles Pic in z'n Tech1 Dallara. Door de harde regen werd de start pas gegeven na 5 pace-car rondjes, daarna was er in de race -op treintje rijden na- niks tezien en gebeurd (op enkele kleine incidente na).

Het enige inhaal maneuver van de hele race! was van Baguette, hij kon Aleshin inhalen in de 1e bocht (buitenom in de regen!) na een re-start.

1 - Charles Pic - Tech 1 - 21 laps
2 - Giedo Van der Garde - P1 - 0"590
3 - Fairuz Fauzy - Fortec - 1"649
4 - Julien Jousse - Tech 1 - 2"442
5 - Bertrand Baguette - Draco - 3"155
6 - Mikhail Aleshin - Carlin - 4"291
7 - Guillaume Moreau - KTR - 5"393
8 - James Walker - Fortec - 6"670
9 - Miguel Molina - Prema - 7"913
10 - Maximo Cortes - Pons - 9"017
11 - Borja Garcia - RC - 10"524
12 - Fabio Carbone - Ultimate/Signature - 11"232
13 - Marco Bonanomi - Comtec - 13"073
14 - Alvaro Barba - Prema - 15"074
15 - Marcos Martinez - Pons - 16"744
16 - Salvador Duran - Interwetten - 17"639
17 - Claudio Cantelli - Ultimate/Signature - 18"578
18 - Pippa Mann - P1 - 19"412
19 - Roberto Wickens - Carlin - 23"716
20 - Alexandre Marsoin - Epsilon - 24"807
21 - Pablo Sanchez - Interwetten - 1 lap
22 - Daniil Move - KTR - 1 lap

http://images.gpupdate.net/large/100993.jpg

http://images.gpupdate.net/large/100994.jpg

In de stand heeft Van der Garde ondertussen een stevige kloof geslagen! stand na Monaco:
1.Van der Garde 64
2.Aleshin 35
3.Pic 31
4.Jousse 26
5.Bonanomi 25
6.Moreau 20
7.Baguette 19
8.Duran 18

Mark
13-07-2008, 11:15
Gaat niet zo lekker met KTR op dit moment, op een dikke week tijd kappen beide rijders ermee. Move wil naar de Masters of GP2 en Moreau gaat verder in de endurance dit jaar wegens geen zicht op goede resultaten.

Er zijn dus vakantiebaantjes bij KTR beschikbaar ;)

Mark
21-08-2008, 21:10
Er zijn dus vakantiebaantjes bij KTR beschikbaar ;)

Een toppertje http://forum.depaddock.eu/images/smilies/rolleyes.gif
Spaniard Siso Cunill will join KTR's Formula Renault 3.5 team for the remainder of the season.

The 17-year-old has been racing for Jenzer Motorsport in the Formula Renault Eurocup and Italian championships so far this season.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/69911

Mr.Dallara
17-11-2008, 19:43
Blijkbaar schenkt er hier niemand aandacht aan, maar volgens mij is het zonder twijfel het vermelden waard dat Laurens Vanthoor knap 6e is geworden in de main F3 race in de straten van Macau!

In de trainingen nog buiten de top 20, in de korte race werd hij al heel knap 12e en finaly word hij schitterend 6e in de lange race door knap uit alle chaos en crashes te blijven én enkele knappe inhaal maneuvers te doen. In de uitslag blijft hij ook enkele grote namen voor zoals Bianchi en Turvey.
Wetende dat hij in 2007 nog in een kart zat en op het einde van z'n 1e seizoen al dergelijke dingen laat zien, ziet z'n toekomst er wel goed uit...

Uitslag hoofdrace F3 Macau:

1 - Keisuke Kunimoto (Dallara-Toyota) - Tom's - 15 giri 41'01"864
2 - Edoardo Mortara (Dallara-Volkswagen) - Signature - 1"710
3 - Brendon Hartley (Dallara-Mercedes) - Carlin - 4"006
4 - Mika Maki (Dallara-Volkswagen) - Signature - 8"442
5 - Renger Van der Zande (Dallara-Mercedes) - Prema - 10"276
6 - Laurens Vanthoor (Dallara-Volkswagen) - RC - 12"975
7 - Oliver Turvey (Dallara-Mercedes) - Carlin - 13"134
8 - Walter Grubmuller (Dallara-Mercedes) - Hitech - 14"695
9 - Jules Bianchi (Dallara-Mercedes) - ART - 18"725
10 - Jaime Alguersuari (Dallara-Mercedes) - Carlin - 20"801
11 - Jon Lancaster (Dallara-Mercedes) - Manor - 20"898
12 - James Jakes (Dallara-Mercedes) - ART - 21"418
13 - Cheng Cong Fu (Dallara-Volkswagen) - Signature - 22"404
14 - Max Chilton (Dallara-Mercedes) - Hitech - 22"604
15 - Kei Cozzolino (Dallara-Toyota) - Now Motorsports - 23"270
16 - Kazuya Oshima (Dallara-Mercedes) - Manor - 23"930
17 - Daniel Campos (Dallara-Mercedes) - HBR - 24"997
18 - Atte Mustonen (Dallara-Mercedes) - Raikkonen - 33"744
19 - Nicola De Marco (Dallara-Volkswagen) - RC - 46"527
20 - Michael Ho (Dallara-Mercedes) - Raikkonen - 51"739

Fastest Lap: Brendon Hartley 2'12"565

DNF
0 laps - Sam Bird
0 laps - Roberto Streit
0 laps - Marcus Ericsson
Lap 2 - Koki Saga
Lap 5 - James Winslow
Lap 6 - Masaki Matsushita
Lap 6 - Roberto Merhi
Lap 7 - Carlo Van Dam
Lap 10 - Basil Shaaban
Lap 11 - Stefano Coletti

Thomaske
17-11-2008, 20:39
Het zou me niet verbazen dat Laurens binnen dit en drie jaar achter het stuur zit van een KTR bolide :)

Mvg

Mr.Dallara
17-11-2008, 21:10
Het zou me niet verbazen dat Laurens binnen dit en drie jaar achter het stuur zit van een KTR bolide :)

Mvg

Als Laurens een "tussenstop" maakt in de FR3.5, hoop ik voor hem dat het in 2010 zal gebeuren, als het later gaat gebeuren verliest hij veel te veel tijd...

Talent mag je niet tegenhouden...

Wat gaat hij in 2009 trouwens doen? Een full-season in de euro F3 met een VW motor?

Thomaske
17-11-2008, 22:41
Als Laurens een "tussenstop" maakt in de FR3.5, hoop ik voor hem dat het in 2010 zal gebeuren, als het later gaat gebeuren verliest hij veel te veel tijd...

Talent mag je niet tegenhouden...

Wat gaat hij in 2009 trouwens doen? Een full-season in de euro F3 met een VW motor?

Denk dat het dat gaat worden en als hij zo blijft rijden dan gaat hij daar nog van zich laten spreken.

Mvg

Belle
18-11-2008, 00:41
Ik hoop ook dat het Euro F3 wordt want in de ATS F3 heeft hij ondertussen wel bewezen wat hij waard is. Hij zat uiteraard wel in een topteam maar je moet het toch maar doen...

En binnen 3 jaar in een KTR-bolide? Ik hoop dan toch eerder in een GP2-wagen. ;)

Mark
28-08-2009, 22:22
2 wagens minder in Spa:

Scuderia Coloni is facing the prospect of sitting out this weekend's GP2 Series round at Spa after its cars were impounded by lawyers acting on behalf of Andy Soucek.

Lawyers and police appeared in the paddock at 10am this morning while the team was preparing for the first practice session, and the cars and transporter were seized and moved to an unknown location.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/78056

Om wat voor reden dan ook is het altijd raak op Spa met dit soort zaken. Paar weken terug met PMB en jaren terug met Arrows, Andrea Moda.

FIRE
28-08-2009, 22:50
2 wagens minder in Spa:

Om wat voor reden dan ook is het altijd raak op Spa met dit soort zaken. Paar weken terug met PMB en jaren terug met Arrows, Andrea Moda.
Daar moest ik ook aan denken bij dit bericht. Kunnen deurwaarders in Belgie wat meer dan in andere landen?