PDA

View Full Version : 10 hours of zolder 2007

gregske v
04-11-2007, 19:21
hoeveel deelnemers worden er verwacht?

Thomaske
04-11-2007, 20:09
Een aantal heb ik nog niet gehoord maar zelf hoop ik toch een 40 tot 50 tal deelnemers.

Mvg...

guntha
04-11-2007, 21:02
Galio corse is zeker ter plaatse met de alfa romeo 156 v6

Bugalfa
04-11-2007, 22:43
Ik heb woensdag de boxen indeling kunnen bekijken ; in geen enkele box 2 wagens en vermits er 40 boxen zijn... Giallo Corse zit in box 28 trouwens .

Sir Kwietje
05-11-2007, 11:14
Hey, bugalfa.. mag uw website designerke de pitbox in?

Mark
05-11-2007, 19:23
Als ik alle tamtam mag geloven dan zien we a.s. zaterdag de allerlaatste wedstrijd van Zolder Touring Cup / Belcar Endurance Cup. Triest mocht het allemaal waarheid worden.

guntha
05-11-2007, 20:19
Als ik alle tamtam mag geloven dan zien we a.s. zaterdag de allerlaatste wedstrijd van Zolder Touring Cup / Belcar Endurance Cup. Triest mocht het allemaal waarheid worden.
Mag ik vragen waar je dit gehoord hebt? ZOu wel heel erg zijn want dan moeten veel rijders gewoon weg stopen met rijden ofwel heel erg diep gaan voor een gt3 te kopen om dan in de belcar te rijden.

gregske v
05-11-2007, 20:24
Ik heb woensdag de boxen indeling kunnen bekijken ; in geen enkele box 2 wagens en vermits er 40 boxen zijn... Giallo Corse zit in box 28 trouwens .

dus hieruit valt te verstaan weinig deelnemers?

Mark
05-11-2007, 20:52
Mag ik vragen waar je dit gehoord hebt?

Tuurlijk mag je dat vragen ;) .... maar ik ben niet verplicht tot antwoorden ;) Er zijn her en der wel signalen te vinden dat de toekomst er niet rooskleurig uitziet. Kwestie van de puzzelstukjes op de juiste plaats te leggen.

Nonkel Vroem
05-11-2007, 22:38
volgens wat ik opgevangen heb ziet het er WEL rooskleurig uit....

MAAR indien de stukjes niet willen passen zal het inderdaad niet veel worden..

cross the fingers, want BEC was toch weer aan populariteit aan het winnen...

yannick88
05-11-2007, 23:01
Tuurlijk mag je dat vragen ;) .... maar ik ben niet verplicht tot antwoorden ;) Er zijn her en der wel signalen te vinden dat de toekomst er niet rooskleurig uitziet. Kwestie van de puzzelstukjes op de juiste plaats te leggen.

Voor zover ik het verneem ( opgevangen ) ziet het er wel rooskleurig uit voor 2008 .
Nogmaals Mark indien kritiek ( lees A ) geef dan ook waarom ( lees B ) en niet in vraagtekens .
Mvg

Giovanni
05-11-2007, 23:20
Iedereen langs de piste heeft wel al iets opgevangen over een "verkoop" van de BEC en dat er volgend jaar een heel ander reglement zou komen enz.
Maar als hier ook maar iets van aan is, waarom heb ik dan nog niks in de pers gelezen of gehoord.
BEC is nu niet bepaald medietiek volgens sommigen maar ik ga er toch vanuit dat de toekomstige organisator hier reeds mee naar buiten zou zijn gekomen.
Weet er iemand wie de organisatie zou overnemen ?

BSOT
05-11-2007, 23:37
Ja, en wees allen gerust, tijdens de briefing van de 10H weten jullie alles. :)
Het ziet er dus wel rooskleurig uit, en de DSMEC zal de eerste 3 jaar niet verdwijnen. :)

En dit is uit zeer goede bron.

Nonkel Vroem
06-11-2007, 00:32
andere jaren is er niet meer communicatie als dit jaar.Dus nog een klein weekje en dan weten we allemaal waar we aan toe zijn.

ik vind het alvast mooi!

Thomaske
06-11-2007, 12:53
Uit goede bron heb ik vernomen dat Bert Longin zal aantreden in de Mext Porsche 996.

Mvg...

zwoemba
06-11-2007, 14:06
Staat nu ook op zijn website en bevestigd door het team...

http://www.bertlongin.com/v6/belcar_original/nl/home.php?subaction=showfull&id=1194124129&archive=&start_from=&ucat=2&

:applaus: :applaus: :applaus:

Neo-242
06-11-2007, 14:44

Ik zie niet in waarom voor een admin andere postregels gelden als voor normale forumgebruikers. Als je zo'n dingen post meld je je bron, en anders zwijg je, zo simpel is het toch?:rolleyes:

serge
06-11-2007, 16:58
Ik ben er ook terug bij, met de Honda van Surinx Racing.
Spijtig genoeg wel in de gastklasse, dus geen kans op een podium zoals vorig jaar...

Greetz,
Serge

guntha
06-11-2007, 17:09
Ik ben er ook terug bij, met de Honda van Surinx Racing.
Spijtig genoeg wel in de gastklasse, dus geen kans op een podium zoals vorig jaar...

Greetz,
Serge

Waarom zou je geen kans hebben op podium? Stel dat je in algemeen goed rijd dan mag je toch wel op podium of vergis ik mij?

serge
06-11-2007, 17:16
Waarom zou je geen kans hebben op podium? Stel dat je in algemeen goed rijd dan mag je toch wel op podium of vergis ik mij?

De Honda is een 1.6. In de gastklasse rijden ook Porches e.d. rond, dus veel kans maken we daar niet (of het moet zijn dat het 10 uren regent... :D )
Vorig jaar hebben we met onze 1.6 meegereden in de 2.0l klasse en zijn de 3de geëindigd.

guntha
06-11-2007, 17:32
De Honda is een 1.6. In de gastklasse rijden ook Porches e.d. rond, dus veel kans maken we daar niet (of het moet zijn dat het 10 uren regent... :D )
Vorig jaar hebben we met onze 1.6 meegereden in de 2.0l klasse en zijn de 3de geëindigd.
Ik heb al eens gekeken naar de weerkaarten voor het weekend. Ze voorspellen regen dus wie weet he:p .

Thomaske
06-11-2007, 17:37
Ze voorspellen regen? Neeneenee, ze voorspellen StOrMwEeR. Miljaar é, van 09.00 tot 22.15 in de regen lopen is ook niet alles hoor.

Mvg...

guntha
06-11-2007, 17:52
Ze voorspellen regen? Neeneenee, ze voorspellen StOrMwEeR. Miljaar é, van 09.00 tot 22.15 in de regen lopen is ook niet alles hoor.

Mvg...

Dan zou in theorie de wagens met voorwielaandrijving een voordeel moeten hebben. Het is een beetje makkelijker om deze op pad te houden in de regen dan een achtertrekker.
Dat het regend vind ik niet zo erg ik bevind me dan in de pits:D
Zouden ze voor de 10 uren het zelfde toepassen zoals bij de 24 uren? Dat de wagens die ergens op het circuit in panne staan worden binnen gebracht.

bart VDB
06-11-2007, 18:00
Zouden ze voor de 10 uren het zelfde toepassen zoals bij de 24 uren? Dat de wagens die ergens op het circuit in panne staan worden binnen gebracht.

23.4.12 AANVULLING
Gedurende de gechronometreerde training en de wedstrijd behoudt de Koersdirecteur zich
het recht wagens – die stilgevallen zijn langs de piste – naar de pitlane te slepen zodra hij
dit veilig acht, met of zonder interventie van de Safety Car. Binnengesleepte wagens
mogen hersteld worden en de training of wedstrijd hervatten.Tegen het al dan niet en/of
het tijdstip van binnenslepen van wagens kan geen klacht ingediend worden.

Quote uit de 'aanvulling' op het reglement voor de 10 uren.:worship:

Belle
06-11-2007, 18:01

Ik zou niet weten waarom. Tijdens de 24 uren hebben ze dit systeem toegepast omdat de GT3's niet meteen gebouwd zijn voor 24 urenraces.

Edit: maar idd, na bovenstaande post gelezen te hebben, werden de wagens in het verleden ook regelmatig in de pitlane 'gedropt' door de brandweertruck.

Sir Kwietje
06-11-2007, 18:05
hey how, s'morgens en rond een uur of 3 effe 10min droog he... Moet er met het fietske door

fcb driver
06-11-2007, 20:30
JA ja , er zijn er precies die nie tegen wat regen kunnen!!!

Het is al ver gekomen !!!

fcb driver
06-11-2007, 20:35
Wat hadden ze dan verwacht 30 graden of wa?

Dat is toch normaal dat het bij de 10 uren kan regenen!
Men mag nog blij zijn dat het nog niet aan het vriezen is, das veel erger.
En van die storm, een paar jaar geleden heeft het eens goed gewaaid tijdens de Belcar Last Race, toen is er een reclame bord gaan vliegen in de jacky Ickx chicane.

guntha
06-11-2007, 20:35
JA ja , er zijn er precies die nie tegen wat regen kunnen!!!

Het is al ver gekomen !!!

Door weer en wind 1 uur fietsen. En je zal ik zal er zijn:p
Worden er eigenlijk veel gastwagens verwacht. Misschien nog eens de aston die in spa meereed?

ICEMAN
06-11-2007, 22:13
Héél mss de Mini van A+ Racing...:gas:

Mark
06-11-2007, 23:41
Voor zover ik het verneem ( opgevangen ) ziet het er wel rooskleurig uit voor 2008 .
Nogmaals Mark indien kritiek ( lees A ) geef dan ook waarom ( lees B ) en niet in vraagtekens .
Mvg

Ik zie niet in waarom voor een admin andere postregels gelden als voor normale forumgebruikers. Als je zo'n dingen post meld je je bron, en anders zwijg je, zo simpel is het toch?:rolleyes:

Heel simpel, als ik mij niet houd aan de forumregels...........maak er dan melding van bij de overige moderators en admins. De regels zijn voor iedereen gelijk!

Dan mijn "onderbouwing" waarom een dergelijk opmerking wel kan. Als ik roep dat Bert Longin van start gaat in de RPN dan is dat een feit. Dat feit moet ik onderbouwen met een bron, geen discussie over mogelijk. Zie bijvoorbeeld de belcar-threads van de afgelopen jaren m.b.t. mogelijke deelnemers.

Echter ik spreek over tam-tam (geruchten) die ik heb vernomen. Weliswaar reeds dik twee geleden ergens op een parking in BE ;) Uit de verhalen van die persoon (die ik hoog aansla qua integriteit) kwam een beeld naar voren over de BEC 2008 die gitzwart was. Zoals te lezen valt in deze thread is er positief nieuws in aantocht over de BEC of hoe het beestje mag heten in 2008.

Mijn inziens hoef je bij geruchten / tam-tam niet je bron vrij te geven ;) Is dat nieuw? Nee, kijk eens bij een krant of een ander medium. Daar spreekt men altijd over "insiders" of "welingelichte bronnen". Moeten wij simpele amateurkes dan roomser dan de paus zijn? Mijn inziens niet...........maar dat kan voer zijn voor een andere discussie ;)

Op naar 10-11! op naar een dagje vertier aan de kanaalkant! vuurtje aan, soepje erbij en gaan met de traditionele afsluiter van het raceseizoen. Dat we in 2008, 2009 en 2010 ook zo mogen afsluiten ;)

Nonkel Vroem
07-11-2007, 01:10
.[QUOTE][/.12 AANVULLING
Gedurende de gechronometreerde training en de wedstrijd behoudt de Koersdirecteur zich
het recht wagens – die stilgevallen zijn langs de piste – naar de pitlane te slepen zodra hij
dit veilig acht, met of zonder interventie van de Safety Car. Binnengesleepte wagens
mogen hersteld worden en de training of wedstrijd hervatten.Tegen het al dan niet en/of het tijdstip van binnenslepen van wagens kan geen klacht ingediend worden.[QUOTE]

al dan niet (??) wie wel en wie niet, of gaan we eerst naar stand in kampioenschap kijken om te zien we kampioen mag worden ???

Beter zou zijn niemand of iedereen.....niet?

S. Claeys
07-11-2007, 16:14
Dit noemt, zich indekken tegen klachten achteraf.

Het is een service aanbieden zonder garantie waarover die verloopt. Eigenlijk is het beter hem niet te geven, er komen toch vodden van.

Bugalfa
08-11-2007, 01:31
Hey, bugalfa.. mag uw website designerke de pitbox in?

Uiteraard !
PS : De website ligt er even uit .

Is er Live Streaming van www.hibntv.com of zo ?
Van plannen voor 2008 weet ik ook alles (ik was op de meeting...) kampioenschap wordt zelfs opgewaardeerd langere races (3u) (500km)en even was er sprake van 24u in EC kampioenschap op te nemen (toch Gt3 2008 blijkt nu) . laagste klasse zou 2.5Lit worden... en inschrijvingsgeld x2, daarvoor veel meer promotie dus interessant voor sponsors als ge die hebt... Als't van enthousiast vrijwilligerswerk afhangt zoals bij ons is't andere koek...

Thomaske
08-11-2007, 12:33
Eén van de gastrijders is G&A met de Z4 GT4.

Ze waren enkele weken geleden aan het testen geweest op Zolder met een enorme vleugel achterop de wagen.

In het verslag van de training op Racingworld.be werd gezegt dat ze zouden deelnemen aan de 10 Hours

Mvg

Speed997
08-11-2007, 14:50
Weet iemand waar je de Belcar Endurance Driver Challenge rangschikking kan vinden. Op de Belcar site vind ik enkel the Gentleman, the Ladies, the Junior en Welcome challenge terug. Bestaat er zoiets als een algemene Endurance Driver Challenge?

ICEMAN
08-11-2007, 20:34
Héél mss de Mini van A+ Racing...:gas:De Mini verhuist naar de BSC.

Sir Kwietje
08-11-2007, 23:27
PS : De website ligt er even uit .

ik weet het :o This dan ook ne gratis webhost... Dat de paddock zo niets aanbied voor bescheiden raceteams *Hint*

P De Sonville
09-11-2007, 01:28
@speedlover: Er bestaat in de BEC geen Driver Challenge. Moet maar eens gaan zien in het Sportief reglement

Nonkel Vroem
09-11-2007, 03:23
is er deze laatste race ook weer entry verbod na een bepaald uur ??
Kwestie van te weten of het na een werkdag nog de moeite is om in te laden en te vertrekken.

Of heeft het leger van Cor bevel gekregen de ingang te blokeren na 22u?

Heb er niets over gelezen....

crosserke
09-11-2007, 12:21
Weet er iemand hoeveel de inkom bedraagt?

serge
09-11-2007, 12:26
Weet er iemand hoeveel de inkom bedraagt?

Ik dacht 5 EUR.

guntha
09-11-2007, 12:27
Ik dacht 5 EUR.

Ja inderdaad 5 euro. Is eigenlijk niks en toch zijn er nog mensen die ik daarover hoor klagen:fight:

Ottooke
09-11-2007, 13:31
ik weet het :o This dan ook ne gratis webhost... Dat de paddock zo niets aanbied voor bescheiden raceteams *Hint*

Wij bieden ook hosting aan. Wel niet gratis, maar als VZW moeten we onze eigen hosting (lees: dit forum waar jullie gratis gebruik van kunnen maken) ook kunnen betalen ;)

Jay
09-11-2007, 14:49
De laatste aantallen die ik gehoord heb over het aantal deelnemers is 54! Dit wil zeggen dat er toch meerdere boxen gedeeld zullen moeten worden!

Grtz

BSOT
09-11-2007, 16:34
Juiste aantal is 55. Iedereen is aan het toekomen. Aan het deelnemersaantal en aan het niveau van de piloten te zien, en dit in combinatie met bakken water, bladeren en wind gaan we een mooie race krijgen.

GT2-R
10-11-2007, 11:11
Hier is de volledige deelnemerslijst:

http://www.belcar.com/endurance/dub/lijst%20BEC%2010H%202007.pdf

C.R.T
10-11-2007, 13:07
Weet er iemand of er een live timing is.
Op Raceresults.nu staat er niets.

GRoeten

R@ce@holiC
10-11-2007, 13:50
Toch wel hoor:

http://www.raceresults.nu/uitslagen/2007/Belcar%202007/7%20-%2010%20hours%20of%20Zolder/Race%20live-results.htm

Clubman
10-11-2007, 18:53
ben al thuis maar zou toch graag de race verder volgen ?

Is er nergens live stream ? HIBN ?

guntha
11-11-2007, 11:04
Wat een race. Wat een honderweer. Doorweekt maar het was wel fun. Heel spannend op het einde tussen de alfa en de audi tt. Uiteindelijk hebben wij het gered en de audi nog op 5minuten achterstand gereden.
http://www.raceresults.nu/uitslagen/2007/Belcar%202007/7%20-%2010%20hours%20of%20Zolder/Race%20live-results.htm de uiteindelijk uitslag

GT2-R
11-11-2007, 14:24
Het was de eerste keer dat ik naar de 10h kon gaan kijken maar het loonde de moeite. Prachtige wedstrijd. Leuk trouwens om die Cliokes en BMW'kes achter de Porsches te zien jagen tijdens het laatste wedstrijduur. Ik ben alvast een BEC-aanhanger geworden!

guntha
11-11-2007, 16:27
Het was de eerste keer dat ik naar de 10h kon gaan kijken maar het loonde de moeite. Prachtige wedstrijd. Leuk trouwens om die Cliokes en BMW'kes achter de Porsches te zien jagen tijdens het laatste wedstrijduur. Ik ben alvast een BEC-aanhanger geworden!

Die bmw 1serie 2liter DIESEL
Heeft zelfs een tijd op kop gereden.

Nonkel Vroem
11-11-2007, 16:29
schitterende race, lekker weertje, de piloten rijkunsten en taktiek waren nodig in deze 10h, zalig.....

Ook nog; proficiat aan de koersdirectie !! ALLE wagens zijn bij mijn weten binnengesleept geweest, dat is nog eens sportief en spannend !

PorscheGT
11-11-2007, 17:25
Weer een bizar uitsluitingsverhaal .. Broodcoren/De Coster zijn gisteren uit koers genomen ..

Bron: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3462

Bart.Vandecavey
11-11-2007, 21:03
Vond het ook een schitterende sfeer! Was in feite de eerste keer dat ik echt een BEC wedstrijd heb meegemaakt... Voor de Thiersen was het trouwens van 1998 geleden...

ICEMAN
11-11-2007, 22:14
Het was alleen wreed nat in de tankzone. :frusty:

guntha
11-11-2007, 22:36
Het was alleen wreed nat in de tankzone. :frusty:

DE bianchi bocht stond onder zei onze rijder:crazy: . Per ronde stond wel ergens een porsche in de verkeerde richting en dit meestal aan de kanaalbocht.

Ottooke
11-11-2007, 23:22
DE bianchi bocht stond onder zei onze rijder:crazy: . Per ronde stond wel ergens een porsche in de verkeerde richting en dit meestal aan de kanaalbocht.

Dan mag die piloot toch eens een GPS in zijn wagen steken. In de kanaalbocht zijn juist 3 wagens van de baan gegaan op de hele dag. In de Sterrewachtbocht was het iedere 10 minuten prijs. Het is wel grappig om vanaf de kanaalbocht wagens met hun koplampen naar de 1e linkse gericht het grind in te zien gaan.
Op een bepaald moment stonden er 4 wagens stil. Spectaculair om te zien, maar dat wil dan ook zeggen dat er 3 wagens onder geel van de baan zijn gegaan :no:

Wij, met marshal ploeg VDHB, hebben er weer een gezellige laatste raceday van gemaakt. De regen en koude kon ons niet deren, want we hadden een prachtig kampvuurtje en een verlichte tent.

Speed997
11-11-2007, 23:24
Originally Posted by GT2-R

Tof dat je ondanks de vele regen toch bent gekomen en de race spannend vond. In de Jacky X-bocht tijdens de laatste uurtjes velen te laat zien remmen, met als gevolg doorglijden in de inrijstrook voor de pitlane. Jammer dat de Bongou porsche nr 2 van Tavernier-Langebergh-Van Nyen technische problemen kende (kapotte starter, cardanas gebroken en in de laatste minuten blokkade voorwiel). Ze waren nochtans al opgeklommen tot de 12de plaats na een start uit de pitlane. Toch was het feest met de overwinning van porsche nr 1 van Raus-Raus-Maes

guntha
11-11-2007, 23:24
Dan mag die piloot toch eens een GPS in zijn wagen steken. In de kanaalbocht zijn juist 3 wagens van de baan gegaan op de hele dag. In de Sterrewachtbocht was het iedere 10 minuten prijs. Het is wel grappig om vanaf de kanaalbocht wagens met hun koplampen naar de 1e linkse gericht het grind in te zien gaan.
Op een bepaald moment stonden er 4 wagens stil. Spectaculair om te zien, maar dat wil dan ook zeggen dat er 3 wagens onder geel van de baan zijn gegaan :no:

Wij, met marshal ploeg VDHB, hebben er weer een gezellige laatste raceday van gemaakt. De regen en koude kon ons niet deren, want we hadden een prachtig kampvuurtje en een verlichte tent.

Dan zal ik me vergissen in de uitleg van de rijder. Allezins er waren veel wagens die van de baan schoven.
Die tent heb ik zien staan. Lekker kampvuur lijkt me heel gezellig:)

Mark
12-11-2007, 00:40
Autosport, het lijkt wel een bende relnichten :)

BEC - Bizarre uitsluiting van Broodcooren en De Coster uit de 10 uur van Zolder

Tertio is er een zweem van belangenvermenging. Een van de leden van de sportcommissie van de VAS is de echtgenote van een teammanager van een deelnemer aan de Belcar Endurance Cup, terwijl die man zelf in diezelfde commissie zit. De dame in kwestie heeft trouwens als reden van onze uitsluiting aangehaald dat we een gevaar voor hun wagen waren… Ik vind dit hele gebeuren zeer onverkwikkelijk en begrijp het allemaal niet.”

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3462

Leuk bericht, triestig feit als dat een van de redenen is van een uitsluiting! Heel simpel, kan iemand naam en paard noemen? Termen als echtgenote en teammanager zijn me net effe iets te vaag. Wellicht ben ik iets te direct en te weinig tactvol in deze zaken ;)

Lees in dat bericht overigens dat een vaste Belcar- (sorry, lees SRO)klant wil overstappen naar DSMEC-klasse ;)

serge
12-11-2007, 09:40
Wat een wedstrijd... Spijtig genoeg zijn we een uur voor het einde uitgevallen met een gebroken cardan. Net bij het uitsturen van de eerste linkse stond ik plots stil. Niet de ideale plaats om daar in het donker en in de gietende regen (dus zichtbaarheid bijna 0) op de rijlijn stil te vallen.
Bij deze mijn dank aan alle baanposten daar om mij zo snel, en op risico van eigen lijf en leden, uit die hachelijke positie te halen. Thanks!!! :worship: :worship: :worship:

Serge

pudding1
12-11-2007, 10:47
Yep, 't was een goeie race met een geweldige prestatie van de diesel die bij ons in de box stond. Zelf zijn we niet zonder enige averij over de eindstreep gekomen, maar we hebben het gehaald ondanks enig pessimisme van mijn kant!
Na een 3 a 4 tal ronden in de eerste linkse enorm veel rook die binnenkwam en vooraan uit de wagen links bij de baanposten gestopt en asap uit de auto!!! bleek de waterdarm stuk te zijn gegaan dus meteen eerste keer binnengesleept. Snel gemaakt en terug weg, maar natuurlijk ligt daar alles nog vol water wat verdampt en dan binnenkomt, ramen die aanwasemen en nul zicht, dus terug even de pits in. later in de race nog de bouten van de aandrijfas aan de versnellingsbak afgebroken (nogmaals binnengesleept) en een goed resultaat kan je dan wel gaan vergeten.

Toch een pluim voor de baanposten welke een natte race hebben doorstaan, tijdens het donker was mooi te zien welke een (kamp)vuurtje hadden (en ik meen ook kerstverlichting te hebben gezien)

zondag inpakken en terug naar huis met alles waar dan toch enige schade zich aftekend (linkervoorwiel staat ongeveer 15 cm te ver naar voor) maar we zijn op eigen kracht over de eindstreep gegaan!!!

ps. achteraf goed gaan vieren in the wheels :D

ICEMAN
12-11-2007, 12:47
T was goe in de Wheels e Pudding. :champagne: :D

Jammer dat de Bongou porsche nr 2 van Tavernier-Langebergh-Van Nyen technische problemen kende (kapotte starter, cardanas gebroken en in de laatste minuten blokkade voorwiel). Ze waren nochtans al opgeklommen tot de 12de plaats na een start uit de pitlane.Die blokkade aan het voorwiel was te wijten aan een ongelukske van Yves waar hij nix aan kon doen & je vergeet de Stop & Go van Yves wegens inhalen onder gele vlag. ;)

crosserke
12-11-2007, 13:15
Autosport, het lijkt wel een bende relnichten :)

Leuk bericht, triestig feit als dat een van de redenen is van een uitsluiting! Heel simpel, kan iemand naam en paard noemen? Termen als echtgenote en teammanager zijn me net effe iets te vaag. Wellicht ben ik iets te direct en te weinig tactvol in deze zaken ;)

Lees in dat bericht overigens dat een vaste Belcar- (sorry, lees SRO)klant wil overstappen naar DSMEC-klasse ;)

Heb het gehoord in de wheels van die klacht.
Dezelfde personen zouden ook klacht hebben neergelegd de vorige bec race in Francorchamps tegen een ander Porsche team.
Volgens pitstop gaat het over E Segier(prospeed) en Lydia De Decker.

Belle
12-11-2007, 19:12
Heb het gehoord in de wheels van die klacht.
Dezelfde personen zouden ook klacht hebben neergelegd de vorige bec race in Francorchamps tegen een ander Porsche team.
Volgens pitstop gaat het over E Segier(prospeed) en Lydia De Decker.

Edwin Segier mailde mij zonet een reactie door op bovenstaande berichten met de vraag om deze hier te plaatsen.

Reactie Edwin:

Wat betreft de reactie's op pitstop is er een antwoord gestuurd door ons wat je daar kan lezen. Wat beweerd wordt door crosserke hier is niet juist. Er is geen klacht neergelegd, wat de race tijdens de francorchampagne betreft is het daar te doen om een pitstop van een wagen die niet volgens het reglement BEC 2007 handelde, en daarvoor een verslag kreeg van de stand commissaris die dat op zijn beurt aan de wedstrijdleiding overmaakt. Ook in dit geval doet de wedstrijdleiding daar niks aan en neemt geen sanctie. Op mijn vraag aan de relatie deelnemers over dit verslag en wat de opvolging daarvan betreft vraagt hij dit na en krijgen we te horen dat ze het zo gaan laten. In dit dossier zegt een van de leden van de sportcommissie als je wilt dat we daar iets aan doen dan moet je maar klacht neerleggen. Zij zijn er om de piloten en organisatie te controleren dat het reglement voor iedereen op de zelfde manier wordt toegepast. Na deze uitspraak ben ik om verhaal geweest bij de wedstrijdleiding die dan na de wedstrijd de betrokken wagen 30 seconden straftijd heeft gegeven. Het zou niet slecht zijn moesten degene die commentaar hebben zich eerst goed informeren voor ze iets schrijven . En tot slot over de reglementen die zijn er geschreven voor opgevolgd te worden en daar is het de job van de wedstrijdleiding en sportcommissie om daar op toe te zien dat dit gebeurd. Met een reglement na te leven doe je niemand geen kwaad en bescherm je de teams die met alles in orde zijn.

zwoemba
13-11-2007, 00:31
Raceverslag MExT Racing Team

ERSLAG BELCAR ENDURANCE CUP
BELCAR 10 HOURS 10/11/2007

Met Bert Longin ingeschreven als 3de piloot beloofde deze editie van de 10h van Zolder een speciale wedstrijd te worden voor het hele Mext team. Na de bevestiging van zijn deelname liep iedereen aanvankelijk wat zenuwachtig rond en vooral gespannen naar de reactie van Bert over de wagen.

Gelukkig was er op donderdag 8 november nog een trainingssessie voorzien op Zolder. Het circuit lag er 's morgens nat bij en dus werd er op regenbanden getest. Omdat er voor de race zelf veel regen voorspeld was, was het goed dat er ook in natte conditie kon getest worden. Bert bouwde rustig ronde na ronde op en was aangenaam verrast door de prestaties en het gedrag van de Porsche. Enkel een kleine aanpassing van de ophanging werd uitgevoerd. Lieven en Dirk konden zich ook vinden in deze beslissing en met een gerust hart stonden we klaar voor zaterdag

Voor de kwalificatie van slechts 45 minuten op zaterdagmorgen lag het er inderdaad nat bij. Na Lieven en Dirk kwam Bert op de piste tussen het drukke verkeer. Hij werd er aangereden door een Renault Clio en de wagen was daardoor serieus beschadigd rechts voor, precies op de plaats waar de radiator zit. Daarbij kwam nog een dubbele electrische pech : de voorruitverwarming en de warme lucht blazer lieten het afweten. Toch werd een 4de startplaats binnengehaald. In de box had het volledige team meteen de handen vol om de wagen toch klaar te krijgen voor de start om 11 uur 40. De aanrijdingsschade kon goed hersteld worden. Aan het uitvallen van de voorruitverwarming kon niets gedaan worden en na wat zoekwerk bleek de blazer zelf de geest gegeven te hebben en een vervangstuk was niet beschikbaar.

Lieven startte dus vanop de 4de plaats en geraakte tussen het drukke verkeer goed weg. Door het voortdurend aandampen van de voorruit was Lieven genoodzaakt om 2 keer binnen te komen om de voorruit proper te maken. Hierdoor waren we na 1 uur rijden teruggezakt naar de 30ste plaats. Een half uur later was het de beurt aan Bert. Het stopte met regenen en de piste begon zelfs op te drogen, maar enkel op de ideale lijn. Het probleem met de voorruit werd minder, maar we wisten dat bij het vallen van de avond en bij regen het euvel opnieuw de kop zou opsteken. Na 2 uur koers hadden we een 17de positie.

Een uur later kwam Bert terug in de pits met de velg links achter ingedeukt, door opnieuw een aanrijding. Daarbij ging Bert zelfs kort in de grindbak. Achteraf bekeken een geluk dat enkel de velg kapot ging en niet de carrosserie of de draagarmen. Na 3 uur wedstrijd bevonden we ons op de 11de plaats. Bij 4 uur rijden iets teruggezakt naar een 14de plaats. Er kwam een vast ritme in de wedstrijd en een constante opmars in kleine stappen was zichtbaar. Een 12de stek na 5 uur rijden en bij de 2de mijlpaal voor het krijgen van punten , namelijk na 6 uur rijden, waren we nog steeds op de 11de positie maar het gat tot de voorgangers was intussen dichtgereden en het opklimmen in positie kon nu beginnen.

Gewapend met een kleine handdoek om het zicht door de ruiten te bewaren nam Bert het stuur over. Na ongeveer een groot uur zette Dirk nog eens alles op alles. Hij zette constant scherpe tijden neer en ondertussen waren we opgeklommen naar een 7de plaats. Ook in de box met een massa mensen voor het televisiescherm was de spanning nu wel te snijden. Voor de laatste duw naar 10 uur deed Bert nog alles wat hij kon. Hij werd zoals voorspeld terug geplaagd door het dampgordijn op de voorruit en moest er zelfs nog eens terug voor in de box. De BMW 120d van De donker - De Neef kwam ook 2 maal kort na elkaar binnen om onbekende reden en uiteindelijk werden we afgevlagd op de 5de plaats.

Raus-Raus-Maes
Van Roij - Poncelet-Couwberghs
Vollebergh-van Hoepen - Thiers
Van Rossem-De Laet-Bouvy
Van Elslander - Goegebuer - Longin

Samengevat een prachtprestatie om het seizoen af te sluiten, met speciale dank aan Bert Longin voor deze versterking. De kers op de taart voor een succesvol 6 op 6 dit jaar dankzij het hele Mext team.

Nonkel Vroem
13-11-2007, 01:55
om dezelfde reden; aandampen van de ruit.

bron verslag:www.jjmotorsport.com

crosserke
13-11-2007, 12:43
Edwin Segier mailde mij zonet een reactie door op bovenstaande berichten met de vraag om deze hier te plaatsen.

Ok geen klacht dan tijdens de Francorchampagne,maar deze reactie zegt wel genoeg.Heb hier als fan toch vragen bij.Hebben alle teams deze inside informatie?Ik vind het raar dat E Segier weet wat de standcommissarisen rapporteren,kunnen al de teams de rapporten inkijken?
Is maar een vraag hé.
Er zal dan geen klacht neergelegd zijn maar er is toch wel lichte druk uitgeoefend met als gevolg 30 seconden straftijd voor betreffend team.

Bruno Vermeeren
13-11-2007, 18:59
Raceverslag MExT Racing Team

De clio wil de roode porsche van penders nr 4 in halen, tijdens deze inhaal beweging (als de clio al bijna voorbij is) klopt Bert achteraan in de clio aan (race incident dus, geen PORSCHE van de BAAN gereden door CLIO) de CLIO draait rond en raakt 'blijkbaar' met zijn voorkant nogmaals de voorkant van de MEXT porsche. Na uitleg van Bert kon geen van beiden wagens aan dit voorval iets veranderen, door het slechte weer was het zicht heel moeilijk, toch een kleine rechtzetting voor de zware woorden.

zwoemba
13-11-2007, 22:47
Excusi, ik post ook maar wat ik krijg doorgemaild :o

Bruno Vermeeren
13-11-2007, 22:52
Excusi, ik post ook maar wat ik krijg doorgemaild :o

Geef eensu mening?

Als u ergens op rijd wat is er dan stuk? VOOR of ACHTER kant van de wagen?

Radiator was stuk op die porsche van MEXT, dus da is de voorkant bij mijn weten, wat denkt u?

zwoemba
13-11-2007, 22:53
Geef eensu mening?

Als u ergens op rijd wat is er dan stuk? VOOR of ACHTER kant van de wagen?

Radiator was stuk op die porsche van MEXT, dus da is de voorkant bij mijn weten, wat denkt u?

Ik weet niet wat er precies is gebeurd, dus zal ik ook niet mijn menig geven. Dat doet er nu toch niet meer toe. Maar feit is dat de schade vooraan was ;)

ICEMAN
13-11-2007, 22:56
Jongens, vecht dat privé uit & niet op een forum.

Bruno Vermeeren
13-11-2007, 23:09
Ik weet niet wat er precies is gebeurd, dus zal ik ook niet mijn menig geven. Dat doet er nu toch niet meer toe. Maar feit is dat de schade vooraan was ;)

IDD

einde onderwerp :applaus: