View Full Version : Dunlop Sport Maxx Endurance Cup 2008
Dunlop Sport Maxx Endurance Cup 2008 zo zal de BEC in 2008 gaan noemen.
Zaterdag zal er meer tekst en uitleg waaronder het regelement toegelicht worden.
Thomaske
07-11-2007, 09:16
Al de info wordt gegeven op de briefing neem ik aan? Dan zal ik ook aanwezig zijn.
Mvg...
Mooi:champagne: :champagne:
Wonder o wonder wie de hoofdsponsor zou zijn.:eek:
ik had aan de andere post door dat de D voor Dunlop zou staan, maar nu weet ik ook waarvoor de SM voor staat.
Dunlop is zich precies aan het manifesteren. Heb nu ook al paar keer reclame met Peter Baert en Bas Leinders gezien op tv.
Zaterdag zal er meer tekst en uitleg waaronder het regelement toegelicht worden.
Mooi nieuws.
Ik kan zaterdag helaas niet aanwezig zijn i.v.m. andere verplichtingen, maar ben wel aan het overwegen om in 2008 hieraan deel te nemen; het zou mooi zijn als iemand volgende week de belangrijkste verschillen met het BEC2007 en eventueel nieuwe reglementen hier even zou willen noemen.
Het valt me trouwens op dat hier over het algemeen vrij positief over het DSC geschreven wordt, terwijl een heleboel mensen die in die klasse rijden er stukken minder positief over zijn en zelfs rond aan het kijken zijn naar vergelijkbare klassen in buurlanden, misschien iets met gras dat toch altijd groener is aan de overkant?
ik had aan de andere post door dat de D voor Dunlop zou staan, maar nu weet ik ook waarvoor de SM voor staat.
Dunlop is zich precies aan het manifesteren. Heb nu ook al paar keer reclame met Peter Baert en Bas Leinders gezien op tv.
ja die heb ik ook gezien dan zegt bas wat hij in een band zoekt en dan wonder boven wonder komen ze bij een dunlop uit :D
De reglementen van de DSMEC zijn verschenen (www.dunlopendurancecup.be).
-De kostprijs voor een volledig seizoen bedraagt 4965EUR (hoeveel was het voor de BEC???).
-Er zal geen pace car gebruikt worden. In plaats van de de pace car zal de zgn Code 60 gebruikt worden. Deze houdt in dat alle wagens zich aan een maximum snelheid van 60km/h moeten houden. Ik vermoed dat ze dan met de pitlimiter moeten rijden???
Net ff vlug die site gelezen... Ziet er op zich wel goed uit :)
Zo goed vind ik het precies niet meer naar wat ik gehoord heb.
Als je met andere banden rijd dan dunloop krijg je geen punten.
Die inschrijvingsprijs is zowat dubbel van dit jaar. Ik denk dat dan veel kleine teams ( zoals galiocorse) gaan moeten passen en zien ergens anders te rijden.
Ik vind het goed dat de serie nog gaat bestaan, daar heb ik niks op tegen. Maar waarom moet dat zoveel duurder worden?:fight:
Het lijkt een mooi kampioenschap te worden maar wat ik me afvraag is: Wat gaat er met de 24u van Zolder gebeuren. Of is dat een op zichzelf staande race?
mvg
De 24 uur maakt deel van de SRO Belcar GT3-kalender uit en zou terug naar augustus verschuiven.
Joost
Ah k :) Dan kan ik toch nog elk jaar afzakken naar zolder om 36u nonstop racegeweld te aanschouwen
Als je met andere banden rijd dan dunloop krijg je geen punten.
Ja, lijkt me niet meer dan logisch. Een wagen op Michelin-banden die algemeen kampioen kan worden in een door Dunlop gesponsord kampioenschap? Lijkt me niet echt de bedoeling.
Eindelijk, code 60 in BE! :applaus: Nu, nog de rest van de wereld. Hopenlijk passen ze deze regel "hard" toe. Rondjes dus van +/- 4 minuten........en ben je sneller, ff stilstaan in de pits.
Voor de kleine teams uit de Zolder Touring Cup kan de overstap lastig zijn, maar ontevreden klanten uit de BTCS of Belcar kunnen met hun rollend materieel hier terecht. De eerste indruk is in ieder geval positief.
Geweldig !
En laat nou Dunlop net de maat NIET hebben die ik nodig heb ....... :frusty:
crosserke
12-11-2007, 12:48
Hoe zit het met het geluid,is er nog steeds beperking tot 100 decibel.
ik stel mij toch vragen bij die 'open' klasse.. dan gaan er toch enkele teams-rijders met een groot budget veel te goeie wagens kunnen inzetten.. vb = gt1 of dtm, v8 star,.... (natuurlijk met de nodige dempers :+) dan rijden die toch gewoon weg van de rest van het veld..
ik zou het liever als een kampioenschap zien voor beginnende teams, met kleinere wagens wat ook nog iets ofwat mee kunnen.. zeg maar een soort opstap klasse (lees 'goedkope' klasse) voor daarna btcs, of belcar te rijden..
das wel het enige minpunt wat ik er tot nu toe aan vindt.. voor de rest lijkt het mij een verbetering t.o.v da vorige jaren.. in het interview op pitstop.tv sprak men ook al van wat meer reclame voor het kampioenschap enzo.. dus :applaus:
hoe zit het eigelijk met de sprinters en historics.. krijge die ook nog hun sprint koerskes of gaan ze wat langer op de baan moeten blijven om de eindstreep te halen ?
pudding1
12-11-2007, 14:08
Ik heb me (na een slopende 10h race) nog niet echt kunnen verdiepen in de reglementen, maar het eerste wat ik vernomen (gelezen) heb is dat het inschrijvingsgeld (weer eens) omhoog gaat! (blijkt een trend te zijn :rolleyes: )
Bovendien bestaat de mogelijkheid dat enkele auto's uit de belcar original of BTCS gaan afzakken wat het niveau in de dsmec weer wat omhoog brengt (goed voor het kampioenschap natuurlijk) maar ik ga nog wat meer achteraan rijden.
Pluspunt is alvast de intentie om het kampioenschap wat degelijk te gaan promoten!! :applaus:
Enfin, voordat we hier alles gaan afkraken eerst eens kijken wat het toekomstige (autosport)jaar ons precies gaat brengen.
ik stel mij toch vragen bij die 'open' klasse.. dan gaan er toch enkele teams-rijders met een groot budget veel te goeie wagens kunnen inzetten.. vb = gt1 of dtm, v8 star,.... (natuurlijk met de nodige dempers :+)
Silhouettes zijn niet toegelaten, dus geen BTCS S1/S2, DTM of V8-Star. GT1 met een demper tot 105 db is natuurlijk wel (theoretisch) mogelijk, al lijkt me dat een gekke optie
In het persbericht van CEO-racing staat te lezen dat ze in 2008 met hun Porsches aan de DSMEC zullen deelnemen. Nogal vreemd want ze staan te koop?
http://www.racingcars24.com/anzeigen/kategorie/rennwagen/thema/gt/seite/2/
Thomaske
12-11-2007, 22:27
In het persbericht van CEO-racing staat te lezen dat ze in 2008 met hun Porsches aan de DSMEC zullen deelnemen. Nogal vreemd want ze staan te koop?
http://www.racingcars24.com/anzeigen/kategorie/rennwagen/thema/gt/seite/2/
Vreemd? Waarom dat?
Als men de wagen krijgt verkocht kan men investeren in een andere wagen.
Er zijn zelf teams die al hun wagens te koop aanbieden. Zodat ze kunnen blijven vernieuwen.
Mvg...
Nonkel Vroem
13-11-2007, 11:30
die open klasse; is open naar cilinderinhoud.
maar is deze ook open naar technisch reglement??
Toch even enkele puntjes verduidelijken.
@ Clubman - wij hebben wel degelijk de banden die u nodig hebt :) zitten bij ons zelfs op stock.
Wat het inschrijvingsgeld betreft, dit hangt af van de tracktime die we moeten kopen op de circuits. Iedereen wil langere wedstrijden, dus het logische gevolg is dat het meer zal kosten. Misschien moet je zelfs nog MEER gaan betalen als de 24H erbij komt, maar dat zal iedereen dan weer logisch vinden. Tevens vinden alle wedstrijden plaats in TOP weekends met veel publiek en daar is de tracktime nog duurder.
Tevens doet Dunlop een gigantische financiele inspanning om de autosport te ondersteunen, en dit op alle vlakken. Dunlop Motorsport heeft zich tevens geangageerd om de tarieven van de banden te behouden zoals deze vandaag van toepassing zijn. maw. de teams en piloten betalen de Dunlop sponsoring niet zoals bij sommigen wel het geval is.
Een instapklasse is de sprinters cup, en zeker geen endurance kampioenschap. In 2004 hebben we zelf de 24h meegereden met een Clio tussen de Vipers en de Porsches, en ik kan je zeggen dat je als kleine wagen tussen alle grote van iedereen veel meer respect krijgt.
Tevens rijd iedereen in zijn eigen klasse en is er geen algemene uitslag meer. De wagen van HRT kan dus perfect podia rijden in zijn klasse :)
Over elke beslissing is zeer goed nagedacht, en alle zaken die ons de voorbije jaren stoorden hebben we vervangen.
Door 5 maanden vroeger dan al de rest naar buiten te komen met alles zijn we er ook van overtuigd dat iedereen meer dan op tijd alle info bij elkaar heeft om wagens te bouwen en de nodige sponsors te vinden.
Voor alle info kunnen jullie mij steeds contacteren of gebruik maken van de contact op onze website.
Thomaske
13-11-2007, 13:34
Wat het inschrijvingsgeld betreft, dit hangt af van de tracktime die we moeten kopen op de circuits. Iedereen wil langere wedstrijden, dus het logische gevolg is dat het meer zal kosten. Misschien moet je zelfs nog MEER gaan betalen als de 24H erbij komt, maar dat zal iedereen dan weer logisch vinden. Tevens vinden alle wedstrijden plaats in TOP weekends met veel publiek en daar is de tracktime nog duurder.
Is er dan al een kalender voorzien want u spreekt over TOP weekends?
Mvg...
Toch even enkele puntjes verduidelijken.
@ Clubman - wij hebben wel degelijk de banden die u nodig hebt :) zitten bij ons zelfs op stock.
.
Voor alle info kunnen jullie mij steeds contacteren of gebruik maken van de contact op onze website.
Echt ?
225-600-16 ?
Interessante info . doe me maar een PB met prijzen aub.
Wordt er niet overwogen te werken met klassen per gewicht/pk verhouding, zoals de DSC ?
Nonkel Vroem
13-11-2007, 19:54
dat is zo, en daar zullen we moeten mee leven. Ik vind in elk geval de weekends al schitterend. Denk dat het inderdaad lang geleden is dat we eens goed nieuws kregen over een kampioenschap.(en op tijd !). Ik kan alleen maar zeggen respect om het durven redden van een kampioenschap en een hobby van velen onder ons,of we konden gaan vissen....
maar wat over de 24h? toekomst of nabije toekomst of ooit ???
http://static.autoblog.nl/images/wp2007/BMW%20M3%20EMG%20Zolder.jpg
Tuurlijk, best leuk zo’n M3 van AC Schnitzer, maar voor die echte GTR-look moeten we nog eventjes wachten. Het Belgische EMG Motorsport is namelijk bezig met dit project en zelfs bij BMW heeft men al belangstelling getoond, want mogelijk wordt ditzelfde chassis binnenkort tijdens een motorshow tentoon gesteld. Optisch lijkt de bolide geschikt voor de BTCS maar toch wil men bij EMG niet die richting inslaan. “Ons doel is de nieuwe Dunlop Sport Maxx Endurance Cup of het DSC”…
http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/13/bmw-m3-gtr-e92
Is er dan al een kalender voorzien want u spreekt over TOP weekends?
Mvg...
First Race
Last Race
Truck GP
24 H Zolder
Wordt er niet overwogen te werken met klassen per gewicht/pk verhouding, zoals de DSC ?
Neen, een Golfke met 700pk kan :)
maar wat over de 24h? toekomst of nabije toekomst of ooit ???
Hangt niet van ons af maar van SRO. Wij kunnen enkel vaststellen dat de vraag naar een 24h, ook toegankelijk voor tourismewagens groot is.
Neen, een Golfke met 700pk kan :)
Dus als ik nu zo zot ben van een r34 met 1000pk te maken mag ik daarmee gaan rondrijden in de dunlop......
Gaan we dan niet het beeld krijgen van vorige jaren belcar. Dat er zo 2 a 3 wagens niet in te halen zijn? (ik heb het over de 2 corvette)
Vind het wel jammer dat er geen algemeen klassement is.
Dus als ik nu zo zot ben van een r34 met 1000pk te maken mag ik daarmee gaan rondrijden in de dunlop......
Gaan we dan niet het beeld krijgen van vorige jaren belcar. Dat er zo 2 a 3 wagens niet in te halen zijn? (ik heb het over de 2 corvette)
Je mag altijd proberen :) dat wil het publiek dus juist zien. Of je hem 4 uur draaiende kunt houden en onder de 105 db is een andere vraag he.
Op gebied van reglementen dus perfect mogelijk.
Vind het wel jammer dat er geen algemeen klassement is.
Je kan ook niet alles hebben he. Het feit dat nu een Clio algemeen kampioen kan worden is ook niet echt logisch. nu gaan we tenminste een echte kampioen krijgen in elke klasse.
Je kan ook niet alles hebben he. Het feit dat nu een Clio algemeen kampioen kan worden is ook niet echt logisch. nu gaan we tenminste een echte kampioen krijgen in elke klasse.
Dat vond ik juist t toffe eraan. :)
Je mag altijd proberen :) dat wil het publiek dus juist zien. Of je hem 4 uur draaiende kunt houden en onder de 105 db is een andere vraag he.
Op gebied van reglementen dus perfect mogelijk.
Langs ene kant is dit perfect. Zo kunnen we bijvoorbeeld een turbo gooien op een auto om toch terug mee te kunnen in de titelstrijd nu dat de clio's ook in onze klasse vallen. Het heeft zo zijn voor en nadelen.
Over de r34. Zal er eens over denken:+ :p
Na een mooi leerjaar in de Belcar, waarin we als team volwassener zijn geworden, hebben we geopteerd voor een sterk programma in de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup. Onze BMW Compact zal tijdens de eerste races worden ingezet, waarna we in het midden van het seizoen hopen uit te pakken met ons nieuw strijdwapen",
http://www.racingworld.be/nieuws/5060/MSE-bereidt-zich-voor-op-een-druk-seizoen!.html
Heb zo de indruk dat de gloriedagen van de ZTC weer in aantocht zijn, veel en kwalitatief goede deelnemers :)
Volgenst mij hebben ikke en Dunlop Belux toch héél véél gemeen !
Toch niet Georges, ben ook aan het uizoeken wie ikke is.
Volgenst mij hebben ikke en Dunlop Belux toch héél véél gemeen !
Goe geprobeerd
En toch hebben ikke en Dunlop Belux niet veel gemeen. We hebben enkele zaken nagekeken en zien geen overeenkomsten. Dat jij een andere mening hebt is best mogelijk, maar de 3 posts die je tot nu toe hebt gemaakt dragen niets bij aan een discussie omtrent Dunlop Belux en, in het algemeen, de discussies op De Paddock.
En toch hebben ikke en Dunlop Belux niet veel gemeen. We hebben enkele zaken nagekeken en zien geen overeenkomsten. Dat jij een andere mening hebt is best mogelijk, maar de 3 posts die je tot nu toe hebt gemaakt dragen niets bij aan een discussie omtrent Dunlop Belux en, in het algemeen, de discussies op De Paddock.
Het is nog steeds een vrij land en ik blijf overtuigd van mijn mening. Dat mijn posts niets bijdragen kan mss zijn maar wees gerust, mijn bijdrage aan de autosport is groter dan je kan vermoeden.
Dat mijn posts niets bijdragen kan mss zijn maar wees gerust, mijn bijdrage aan de autosport is groter dan je kan vermoeden.
Dat kan best zo zijn maar wij hebben een spuughekel op dit forum aan "anoniem" stoten onder de gordel uitdelen. Hoe groot je betekenis ook mag zijn voor de autosport. Wil je keiharde gefundeerde kritiek uiten op dit forum? Dat mag! Wees dan wel een echte vent of vrouw en zeg wie je bent.
Wees dan wel een echte vent of vrouw en zeg wie je bent.
Tja, daar gaat het nu net over, niet ???
buchinski
12-04-2008, 15:07
Nergens Live Timing te volgen of vergis ik mij????
In Spa was er live timing op ris.... maar die schijnen geen timing te doen voor het zolder evenement
Bart.Vandecavey
12-04-2008, 15:13
http://www.raceresults.nu/uitslagen/2008/Belcar%202008/1%20-%20Belgian%20Race%20Kick%20Off/Race%20live-results.htm
Selespeed
12-04-2008, 19:53
Ik moet zeggen dat ik vanmiddag een schitterende race gezien heb.
Inderdaad. Het leek zelfs niet of p1 en p2 op een rondje reden, want ze waren constant aan het racen tegen elkaar. Mooi om te zien!
Selespeed
12-04-2008, 20:09
Ik had zelfs niet door dat er een ronde tussen zat, zo "op het scherp van de snede" strijden, knap voor de toeschouwers.
Was echt grappig. zit een ronde tussen de 2 eerste, maar tijdens de code zestig rijden te bumper aan bumper om de andere toch maar voor te kunnen zijn:D Echt racen:applaus:
JAmmer van de pomp die stukgelopen is op de alfa. Hierdoor stilgevallen en even moeten binnenkomen om de andere aan te sluiten. Voor de rest weer een zeer fijn weekend en fijne race in zolder.
:champagne:
De alfa was in de Villeneuve stilgevallen, en net op hetzelfde moment zette de porsche van albert motorsport zich ook aan de kant(ik geloof met een kapotte koppeling)
Leuke koers gezien. ben erg onder de indruk van de code 60. Ziet er wel beetje raar uit dat traag rondtuffen, zeker als er eentje dat op zijn dooie eentje doet. Heb echter wel geen programma's gevonden. Iemand meer geluk?
Leuke koers gezien. ben erg onder de indruk van de code 60. Ziet er wel beetje raar uit dat traag rondtuffen, zeker als er eentje dat op zijn dooie eentje doet. Heb echter wel geen programma's gevonden. Iemand meer geluk?
Waren meisjes die de programma's uitdeelden. Heb er zelf ook geen hoor, men broer had meer geluk en kreeg ze van een dunlop pitspoes;) .
Code 60 is eigenlijk wel goed gevonden. Toen de porsche crashten in de eerste linkse moest een marchall 2 maal springen voor zen leven. Zit heel de pitmuur teken te doen van uit te kijken enz zag deze man in de bmw het niet. KAn gebeuren idd maar dan is code 60 wel een goede oplossing.
Grappig en raar om te zien idd. Zeker als die porsche bij code 60 dan zo kort op elkaar rijden.:eek: Heel het veld van klasse 4 reed achter elkaar:eek: bij de 2de code 60 ( toen de ultima uitviel)
Waren meisjes die de programma's uitdeelden. Heb er zelf ook geen hoor, men broer had meer geluk en kreeg ze van een dunlop pitspoes;) .
Code 60 is eigenlijk wel goed gevonden. Toen de porsche crashten in de eerste linkse moest een marchall 2 maal springen voor zen leven. Zit heel de pitmuur teken te doen van uit te kijken enz zag deze man in de bmw het niet. KAn gebeuren idd maar dan is code 60 wel een goede oplossing.
Grappig en raar om te zien idd. Zeker als die porsche bij code 60 dan zo kort op elkaar rijden.:eek: Heel het veld van klasse 4 reed achter elkaar:eek: bij de 2de code 60 ( toen de ultima uitviel)
Hm ik heb andere meisjes gezien, die het gewone programma uitdeelden. Daar stond 0 de botten in over de DSMEC.
Idd die heb ik ook. Alleen belgian gt en BTCS staat daarin.
Staat zelfs overal Vas endurance. Waarom VAS?
Omdat er achteraan het boekje mooi "MICHELIN" staat ;)
Programmaboekjes werden inderdaad door de meisjes van Dunlop uitgedeeld, en lagen in de OTO Bar. Als jullie morgen toch naar de race gaan, ze staan in de OTO bar achter de toog dus vraag er even naar.
Wat betreft het feit dat wij niet in het programmaboek van de Belgian Race Kick Off staan is omdat wij verkozen van ons eigen programmaboekje te maken. De reden? Zo kunnen we meer verschillende piloten in beeld brengen en contractueel mag er van Dunlop geen concurerend merk instaan dus....
Voor de rest was het te downloaden en werden ze volgens mij al beter verdeeld dan de eerste race.
Idd die heb ik ook. Alleen belgian gt en BTCS staat daarin.
En Fun Cup!! Wat staat dat daar in godsnaam te doen!!
Vond het wel raar dat de code 60 vrij laat kwam na de crash. de wagens waren zelfs al van de baan verwijderd. en het zag er inderdaad hee lgevaarlijk uit voor de marshalls.
We hebben een leuk weekend gehad:
- gratis kaarten (thx Mark)
- zaterdag een heel sportieve en leuke race:gas: :applaus: :champagne:
- zaterdag knappe pitspoezen gezien, ook al was het publiek niet zo veelvoudig komen opdagen :frusty:
- zondag toch weer leuke races gezien
- weer paar bekenden gezien
- ook weer paar knappe pitspoezen gezien
Conclusie:
Voor herhaling vatbaar, en liefst vaker int seizoen :applaus:
Toch een opmerking: Hele weekend geen drankgelegenheid aan de paddock van de DSMEC. Best jammer als je er wel een frietje of hamburger wilt kopen, dat je moet wandelen tot stuk verder in de paddock daarvoor...
Toch een opmerking: Hele weekend geen drankgelegenheid aan de paddock van de DSMEC. Best jammer als je er wel een frietje of hamburger wilt kopen, dat je moet wandelen tot stuk verder in de paddock daarvoor...
Ja dat vond ik ook jammer
Anders heb ik een fijne dag gehad
@ Orofar
Geen zorgen, man, Dunlop gaat binnenkort een frietkot overnemen (zoals de Otobar):drewl:
Groeten
Luc Vdc
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.