Luc VDC
13-11-2007, 12:54
Zaterdag 10/11 vroeg uit de "pluimenbak" want we hadden zowat alles te verrichten op enkele uren tijd zoals: licentiecontrole, technische controle, training, briefing enz....
Ik belde (gelukkig!) mijn mecanieker op toen ik mij reeds dicht bij het circuit bevond en..... deze had 2 wekkers niet gehoord.... het was toen ongeveer 7u15.
Een korte berekening bracht aan het licht dat deze niet tijdig het circuit kon bereiken met de camionette + aanhangwagen en uiteraard racewagen.
Dan maar een briefje gericht aan de koersdirectie om toestemming tot de race te vragen zonder chronoritten.
Bovendien had ik technische controle wegens de crash te Spa waarbij deze instantie zeker de wagen wilden controleren op een veilige herstelling.
Ik weet niet hoe Mathieu m'n mecano dit flikkerde maar omstreeks 8u30 was hij ter plaatse en dit komende van Waregem !!!!!!!
Er moesten nog verse regenbanden op velgen getrokken worden, technische controle passeren en dit lukte nipt met veel zweet want er was motorstilte tot 9u.
De training was om 9u05 in plenzende regen.
We kregen de wagen niet gestart wegens water welke de luchtfilter in de airbox bereikt had tijdens het transport.
Bovendien had de batterij al z'n power verloren bij de startpogingen.... dan maar met startkabels rechtstreeks naar de camionette batterij, wegens de "flutkwaliteit" van deze kabels lukte het nog niet en bovendien moesten we ondertussen ook nieuwe bougies plaatsen.
Ondertussen was ik reeds uit de wagen en zette m'n helm af want de training was ondertussen schat ik een 20 minuten bezig......
Eenklaps sloeg de motor aan en vlug terug ingespen en het circuit op om alsnog een chrono te plaatsen om geklasseert te worden bij de start.
Ikzelf maakte ook een zeer grove fout door de voorruitverwarming niet aan te zetten en ik zag noppes .... ik zag niet waar ik reed en kon de bochten met moeite onderscheiden, bovendien kon ik de voorruit niet bereiken met m'n handen om deze te ontdoen van de wasem.
Op een gegeven moment ben ik gestopt op de zijberm en heb moeten vragen aan een baanmarchal waar de pitsingang was (!) en wanneer de training voorbij was (!)..... ik zou nooit de afvlagging opgemerkt hebben en misschien enkele rondjes op m'n eentje doorgereden hebben:D
Tijdens de briefing stelde ik de vraag of er reeds vooruitzichten waren voor 2008 wat de toekomst ging brengen voor de BSC en ....... geen nieuws.
De Race:
Ik starte op een 19 positie en er waren tot m'n grote verwondering nog een 2 of 3 tal wagens na mij...... ik verwachtte echt een laatste plaats met m'n "blind" rijden.
(vergeef me dat ik geen preciese plaatsen of tijden kan vernoemen want in deze slordige voorbereiding heb ik geen chronotijden of niets weest afhalen in de toren....wat mij betreft was deze race ook reeds naar de knoppen)
Tijdens de formatieronde (met goed werkende voorruitontwaseming!) kon ik m'n gloednieuwe DUNLOP (volgende maal korting op m'n banden hé, maat;) ...hij zal zich welherkennen hierin....) regenbanden eens uitproberen en deze hadden enorme laterale grip maar slipten wel door bij het hevig remmen..... dus doseren was de boodschap.
De setup van de wagen was niet optimaal voor de regen en ook de remblokken waren van een te harde soort voor deze regenomstandigheden.
De rode lichten floepten uit en meeteen kon ik in een gat duiken om een 5 tal plaatsen te winnen, daarna ging ik Willemen/Golf over..... de Honda Integra van Vandersluis met een andere deelnemer gingen samen richting "kattebak" na een contact en m'n vertrouwen groeide want ik bevond me reeds net achter de BMW/ Vande Water en had "zichtcontact" met de kopgroep.
Een woordje over de raceomstandigheden "hels!" met enorme spray van de voorliggende wagens, ik baseerde me gewoon op de stoplichten......
Ik positioneerde me naast de Bmw/Vande Water om deze uit te remmen aan de Reabocht en daar moest ik te laattijdig in de remmen met rechtdoor slippen tot gevolg.... rempedaal lossen en terug indrukken (dit x5) hielp niet.
Achteraf heb ik van Vande Water vernomen dat hij me niet opgemerkt had langs rechts.
Ik rechtdoor dus en Vande Water welke dus moest insturen had contact tot gevolg en samen gingen we de "kattebak" in.
Verder rijden voor mij zat er niet in want de stuurstang was afgebroken.
Dit gebeurde allemaal in de 3 de ronde.... ik had gegokt en verloren want tot slot zijn we gekomen om te racen en in deze weersomstandigheden is het incident risico zeker x 3.
Terug heb ik het vervolg van de race kunnen volgen aan de vangrail en zag Kevers/Golf overwinnen, een 2 de plaats voor de Lotus van Struyf (welke meeteen de jaarkampioen geworden is) en een 3 de plaats voor een Cup Mini (de naam van de piloot ontsnapt mij.... zoals ik zei heb ik niets van papieren uitslagen)
Misschien tot volgend jaar ......maar wat ??????????????
Groeten
Luc Vdc
Megane (1)45;)
Ik belde (gelukkig!) mijn mecanieker op toen ik mij reeds dicht bij het circuit bevond en..... deze had 2 wekkers niet gehoord.... het was toen ongeveer 7u15.
Een korte berekening bracht aan het licht dat deze niet tijdig het circuit kon bereiken met de camionette + aanhangwagen en uiteraard racewagen.
Dan maar een briefje gericht aan de koersdirectie om toestemming tot de race te vragen zonder chronoritten.
Bovendien had ik technische controle wegens de crash te Spa waarbij deze instantie zeker de wagen wilden controleren op een veilige herstelling.
Ik weet niet hoe Mathieu m'n mecano dit flikkerde maar omstreeks 8u30 was hij ter plaatse en dit komende van Waregem !!!!!!!
Er moesten nog verse regenbanden op velgen getrokken worden, technische controle passeren en dit lukte nipt met veel zweet want er was motorstilte tot 9u.
De training was om 9u05 in plenzende regen.
We kregen de wagen niet gestart wegens water welke de luchtfilter in de airbox bereikt had tijdens het transport.
Bovendien had de batterij al z'n power verloren bij de startpogingen.... dan maar met startkabels rechtstreeks naar de camionette batterij, wegens de "flutkwaliteit" van deze kabels lukte het nog niet en bovendien moesten we ondertussen ook nieuwe bougies plaatsen.
Ondertussen was ik reeds uit de wagen en zette m'n helm af want de training was ondertussen schat ik een 20 minuten bezig......
Eenklaps sloeg de motor aan en vlug terug ingespen en het circuit op om alsnog een chrono te plaatsen om geklasseert te worden bij de start.
Ikzelf maakte ook een zeer grove fout door de voorruitverwarming niet aan te zetten en ik zag noppes .... ik zag niet waar ik reed en kon de bochten met moeite onderscheiden, bovendien kon ik de voorruit niet bereiken met m'n handen om deze te ontdoen van de wasem.
Op een gegeven moment ben ik gestopt op de zijberm en heb moeten vragen aan een baanmarchal waar de pitsingang was (!) en wanneer de training voorbij was (!)..... ik zou nooit de afvlagging opgemerkt hebben en misschien enkele rondjes op m'n eentje doorgereden hebben:D
Tijdens de briefing stelde ik de vraag of er reeds vooruitzichten waren voor 2008 wat de toekomst ging brengen voor de BSC en ....... geen nieuws.
De Race:
Ik starte op een 19 positie en er waren tot m'n grote verwondering nog een 2 of 3 tal wagens na mij...... ik verwachtte echt een laatste plaats met m'n "blind" rijden.
(vergeef me dat ik geen preciese plaatsen of tijden kan vernoemen want in deze slordige voorbereiding heb ik geen chronotijden of niets weest afhalen in de toren....wat mij betreft was deze race ook reeds naar de knoppen)
Tijdens de formatieronde (met goed werkende voorruitontwaseming!) kon ik m'n gloednieuwe DUNLOP (volgende maal korting op m'n banden hé, maat;) ...hij zal zich welherkennen hierin....) regenbanden eens uitproberen en deze hadden enorme laterale grip maar slipten wel door bij het hevig remmen..... dus doseren was de boodschap.
De setup van de wagen was niet optimaal voor de regen en ook de remblokken waren van een te harde soort voor deze regenomstandigheden.
De rode lichten floepten uit en meeteen kon ik in een gat duiken om een 5 tal plaatsen te winnen, daarna ging ik Willemen/Golf over..... de Honda Integra van Vandersluis met een andere deelnemer gingen samen richting "kattebak" na een contact en m'n vertrouwen groeide want ik bevond me reeds net achter de BMW/ Vande Water en had "zichtcontact" met de kopgroep.
Een woordje over de raceomstandigheden "hels!" met enorme spray van de voorliggende wagens, ik baseerde me gewoon op de stoplichten......
Ik positioneerde me naast de Bmw/Vande Water om deze uit te remmen aan de Reabocht en daar moest ik te laattijdig in de remmen met rechtdoor slippen tot gevolg.... rempedaal lossen en terug indrukken (dit x5) hielp niet.
Achteraf heb ik van Vande Water vernomen dat hij me niet opgemerkt had langs rechts.
Ik rechtdoor dus en Vande Water welke dus moest insturen had contact tot gevolg en samen gingen we de "kattebak" in.
Verder rijden voor mij zat er niet in want de stuurstang was afgebroken.
Dit gebeurde allemaal in de 3 de ronde.... ik had gegokt en verloren want tot slot zijn we gekomen om te racen en in deze weersomstandigheden is het incident risico zeker x 3.
Terug heb ik het vervolg van de race kunnen volgen aan de vangrail en zag Kevers/Golf overwinnen, een 2 de plaats voor de Lotus van Struyf (welke meeteen de jaarkampioen geworden is) en een 3 de plaats voor een Cup Mini (de naam van de piloot ontsnapt mij.... zoals ik zei heb ik niets van papieren uitslagen)
Misschien tot volgend jaar ......maar wat ??????????????
Groeten
Luc Vdc
Megane (1)45;)