PDA

View Full Version : De Paddock went: Scale Model World 2007 - Telford (UK) - the definitive story


Guido
15-11-2007, 23:57
Dus even een kort relaas met wat fotomateriaal erbij. Vrijdag iets over middernacht de auto genomen en naar Veerle gereden om Guy te vervoegen. Wat gepalaverd, auto ingeladen en naar Mechelen gereden om van daaruit met Dominique verder te rijden. Wat gepalaverd, koffie uitgeschonken, veel te heet, dan maar niet gedronken, auto ingeladen en naar ons volgende RV-punt: Jabbeke. In Jabbeke vervoegd Roeland ons, hier was de koffie niet te heet, dus bakkie gedronken, Peugje volgetankt en klaar voor de volgende stint richting Calais. Pil op tijd, automatisch ingecheckt, het ding herkende mij zelfs, en dus de trein op. De vermoeidheid begint wat door te wegen en eer we goed en wel de UK in zijn, vallen de inzittende op de achterbank in slaap. Dartford tunnel geen probleem, de hele M25 rond Londen geen probleem. Voor de slapers het goed en wel weten staan we op een parking voor een "English breakfast". Zware kost, maar het wordt een lange dag, dus toehappen maar.

Niet te veel tijd verliezen, want de nervositeit begint toe te nemen. Het is niet helemaal duidelijk hoe lang het nog rijden is en de vrees begint erin te sluipen dat we te laat zullen zijn voor de inschrijving aan de wedstrijdtafel. De crew vooraan wordt afgelost door de eerdere slapers achteraan en het stuur wordt dus overgenomen. Ieder op zijn beurt = niks te veel. 10.30 locale tijd, de verste reiziger zit al bijna 12 uur in het zadel, en we staan aan te schuiven voor een plekkie op de parking. Nervositeit ten top want er wordt getwijfeld of we nu wel dat korte stukje op 1 uur tijd zouden kunnen afleggen. Kalm blijven is de boodschap en 10 minuten later staan we aan de inschrijvingstafel. "Are you a member of IPMS, sir?" "What?" "You need to be a member, sir. You can register here, pay there, come back and pay more." Bleek dus dat je IPMS lid moest zijn om te mogen meedoen. Onze competitor in kwestie liet zich niet kennen en nog minder onbetuigd, dus bovenhalen die geldbuidel, inschrijven en dokken. Het eerste kleine drama van het weekend is achter de rug.

Bon, tijd om de rest van de beursvloer te verkennen. Wat opvalt is dat de 3 hallen vol met plasticmodelbouw niet afgeladen vol zitten. Het is ooit anders geweest. Wat ook opvalt is dat er redelijk wat interessante autokits te bepeuren vallen en het aantal "traders" dat autospul verkoopt is ook niet verkeerd. Dat beloofd! Tijdens een kleine sanitaire stop buiten de gebouwen, even snel iets gaan halen in de auto - je kent dat wel als plots: miljaarde ik moet naar het toilet. Ok ik wacht wel even. Dat wachten duurde erg lang, tot bleek dat we eentje kwijt waren gespeeld in het labyrint van het winkelcentrum. Uiteindelijk vind een ridder zijn weg terug, en dus ook deze keer is dat zo. 2de kleine drama achter de rug.

Tijdens de heenreis moet je de tijd wat proberen om te krijgen natuurlijk. Dat kan je doen door te zagen, maar als er enkele verstokte humoristen bijzitten, is dat natuulijk niet het geval. Zo passeerden alle gouwe ouwe tv-series de revue, sloegen we onszelf tot Prelude-Ridders, Jedi-Tricks werden bovengehaald, does your dog bite? vragen gesteld en nog van dat moois, om van het hoge PKT gehalte nog maar te zwijgen. De Condroz is volledig overgedaan, Henri's verhaal verteld, de meningen over Cols geventileerd en, een Honda Jazz is een toffe auto...

Terug naar de beursvloer om er in de kleinste hoekjes de leukste kits te vinden. Een 2PK en een E-type werden vanonder het stof gekocht alsook een JTCC Jaccs Civic-je. 1 hal werd in zijn volledigheid uitgekamd en de 2de verkend voor de volgende dag. Ondertussen worden we staande gehouden aan een clubstand waar enkele heel knappe auto en motomodellen te zien zijn. Guy kent de mannen blijkbaar en we staan toch een hele tijd gezellig te kletsen. Tot de vraag komt: "Zeg eens gasten, wat is dat daar in jullie land allemaal?" Verkeerde vraag, want iemand die zo geïnteresseerd is naar de toestand in ons land, moet je natuurlijk een zo volledig mogelijke uitleg geven. Verkeerde vraag want 30 minuten later zijn we er nog over bezig.

Enfin, tijd om het hotel op te zoeken, want de Prelude-Ridders werden moe en konden een maaltijd wel op prijs stellen. Hotel was relatief kortbij en de GPS is een mooie uitvinding. Bleek sympathiek business hotelletje te zijn, met een nog sympathiekere Bekkie achter de receptie. Douchen dan maar en waarempel als herboren weer naar beneden om een "look-alike-wheels-burger" naar binnen te werken. Er moet dringend wat cash bijgetant worden ook, dus even de stad ingedoken naar een automaat. Niet enkel de automaat werd gevonden, maar ook de uitgaande Britse jeugd. Allemaal schaarsgekleed en kort gerokt en dat bij temperaturen dicht bij het vriespunt. Rare jongens die Britten. Er bleek ook her en der vuurwerk, dus dan daar maar een kijkje gaan nemen, maar de juiste locatie bleek niet te vinden. Dan maar terug naar het hotel, biertje om alles door te spoelen en bedtijd.

2de dag begint rustig met een interessante discussie over alarminstallaties en dat soort moois. Snel genoeg zijn we weer op de beursvloer en beginnen aan hal 2. Maar om de een of andere reden vlot het niet zo goed als de eerste dag. Er is nauwelijks vooruitgang en voor we het weten is het 13.00, het tijdstip waarop de prijsuitreiking plaatsvind. Deze duurt tot 14.30, maar met bijna 100 categorieën hoeft dat natuurlijk niet te verwonderen. Het wordt laat, dus snel terug de hallen in om de laatste aankopen te doen. Een look-a-like dremel wordt voor geen geld gekocht, nog wat prullen voor de mannen en "Ladies and Gentlemen, the show will close in 20 miutes". "Watte? 't is pas 15.40...!" Nu de extra vaart erin, laatste spullen gekocht, modellen weer ingeladen en terug naar het hotel. Voor we de stad gaan opzoeken komt het bericht van de inbraak aan het thuisfront, dus meteen een domper op de sfeer. We hebben ons 3de kleine drama te pakken. Het grappige is, we hadden het er in de ochtend nog uitgebreid over... Maar goed, 800km van huis kan je niet veel uithalen natuurlijk, dus de sfeer er maar snel weer ingestoken. Eten deden de ridders in een "kieken-kot". Erg lekker en best wel pikant. Meteen ook de uitleg waarom er "bottomless" kon gedronken worden. De avond wordt afgesloten in de cinema. Niet om te kijken, wel om enkele racegames af te jakkeren. We zijn van De Paddock, of we zijn het niet. In het hotel nog enkele biertjes ridder gemaakt en opnieuw de'n bak in.

3de dag. De dag van Donington. Een GPS is een mooie zaak. Op het vooropstelde uur, met een kwartier vertraging door een afgesloten weg, 10.15 dus, staan we aan de deur. Het relaas van dit bezoek maakt het onderwerp uit van een andere thread en zal later online gezet worden. 2,5 uur later staan we weer buiten. Elk met een bak foto's op de CF kaart. Voor de meeste was het het eerste bezoek en volgens de commentaren achteraf, zeker de moeite waard geweest. Tijd om weer naar huis te kachelen. Ergens in de namiddag wordt er haltgehouden voor een kleine pauze - eten en drinken. Sandwiches worden buiten opgepeuzeld - het was mooi weer in de UK! - en plots krijgen we het gezelschap van 10 à 15 vogels. Electronisch overleg met het thuisfront leert dat de vogels in kwestie paarse strandlopers zijn. Erg vrank in het benaderen van de mensen, maar mooi fluiten konden ze wel. Wellicht als dankuwel.

Het verkeer gaat vlot, zeer vlot, wat maakt dat we 2 uur vroeger dan gepland in Folkstone staan aan de incheckbalie van Eurotunnel. Er blijkt een vertraging te zijn van 1 uur, maar dat maakt onze zaak niet uit, zo winnen alsnog een vol uur. Snel iets eten en dan de trein op. Jabbeke zonder enig probleem gehaald. Even stoppen, rijsttaartje eten, koffie slurpen, Roeland uitzwaaien en dan naar Mechelen. Regen in België, wat een pest om in te rijden. Ook hier geen drama's meer. Van Mechelen naar Veerle gaat ook zonder slag of stoot en voor ik het weet sta ik weer op mijn eigen oprit in Sint-Truiden. Tijd om de schade te gaan opmeten. Welcome to the world!

ps. Dit is de "korte versie"... :D

Prelude Ridders op het balkon
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=8053&d=1195163787

Overzicht zaal 3
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=8054&d=1195163803

Overzicht zaal 2a
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=8055&d=1195163816

Overzicht zaal 2b
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=8056&d=1195163831

Guido
16-11-2007, 00:10
1/8ste McLaren... van Amalgan, prijs ergens iets van 2.750 pond!
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=8057&d=1195164684

Prachtige diorama's waren er ook
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=8058&d=1195164696

I was made...
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=8059&d=1195164706

those Jedi tricks - dit is nota bene een easy kit van Revell...
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=8060&d=1195164718

Inkomhal Donington Collection
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=8061&d=1195164729

Sennake
16-11-2007, 00:14
Prachtig samenvattend relaas van 3 dagen modelbouwplezier met toffe gasten. De details expliqueren we wel op de Paddock meetings.

Dominique
16-11-2007, 00:20
Klopt allemaal als een bus, wat hierboven staat. Omwille van de uitzonderlijk goeie sfeer gedurende heel de trip, heb ik alvast besloten om de volgende editie niet te missen (RAF-museum of niet ...;) ).
Naar de definitie van een "bepaald type kasteel" moeten jullie op de modelbouwmeeting maar eens vragen :D