View Full Version : GT2 in volle expansie!
Viper GTS-R***
16-11-2007, 21:39
Zoals ik al eens eerder aanhaalde kunnen we wel eens mooie GT2 tijden tegemoet gaan.
Vandaag is er weer een nieuw GT2 bericht in de wereld gestuurd.
Barwell Motorsport zou volgens endurance-info.com in 2008 met 2 Aston Martin's in GT2 rijden in ALMS en LMS.
Het zou een door Aston Martin Racing (via Prodrive) geprepareerde V8 Vantage zijn die dienst moet doen als GT2 wagen, en dit minimum voor 2 jaar onder de Barwell vaandel. Zo hoopt men op een deelname aan de 24 uren LeMans in 2009.
Wat kunnen we nu vaststellen voor de GT2's in 2008?
Porsche 997 GT3 RSR
Ferrari F430 GT
Ford GT
Corvette Z06 GT2
Dodge Viper GT2
Panoz Esperante (als deze nog ingezet gaat worden natuurlijk)
Spyker C8 GT2
Aston Martin V8 Vantage GT2
Lijkt me niet slecht met het Europees Kampioenschap FIA GT2 in het achterhoofd. Iemand weet van 'eventuele' update's voor bevoorbeeld de Spyker of Panoz? Zonder Update lijkt me de Panoz niet meer in staat om een vuist te bieden tegen de 'nieuwe' wapens in GT2.
Voor de Viper GT2 is het nog steeds wachten tot er een 'fabrieks'-piloot heeft in gereden voor we weten hoe hij presteerd en concureerd.
Corvette zal volgend jaar duidelijk worden met het Riley programma evenals Ford die toch ook vanaf 2008 in ALMS zouden rijden.
ALMS lijkt me ook het enigste kampioenschap dat vanaf volgend jaar zo goed als alle GT2's zou kunnen bevatten.
F430 en 997 zullen we zowizo terug zien in ALMS.
Ford en Aston hebben nu ook al bevestigd daar te gaan rijden, wat we ook wel mogen verwachten van die 'Riley' Corvette en Viper.
Nog nieuwtjes i.v.m. de nieuwe GT2's???
Posten maar zou ik zeggen :)
GT1 programma van Corvette Racing, P&M gaat wel door voor alle duidelijkheid.
Even off topic :)
Persoonlijk hoop ik dat er 1 GT klasse komt voor internationale kampioenschappen (FIA GT, LMS & ALMS). Eventueel met een klassement voor pro's en gentlemen coureurs.
Zou inderdaad geen slecht idee zijn. GT2 ietsje laten doorgroeien, en dan met een vaste 'citations cup' zeg maar.
- Ik wil geen spelbreker zijn, maar die Aston Martin V8 Vantage GT2 is eigenlijk nog niet 100% zeker dat die er effectief komt. Aston Martin / Prodrive hebben een testtub gebouwd en willen hiermee gaan testen, daarna beslissen ze of ze tegen 2008 GT2's gaan leveren. Barwell Motorsport moet dus nog even geduld oefenen. (Autosport magazine)
- Het Amerikaanse PTG team gaat volgend jaar door met de Panoz Esperante GT LM en zal deze winter gebruiken om grondige updates door te voeren. Hetzelfde geldt voor de Spyker C8 Spyder GT2R.
Geruchten over andere GT2's:
- Audi R8 (www.italiaracing.net)
- Alfa Romeo 8C Competizione (begin 2007 bevestigd voor 2008, maar het is hier zeer stil rond, net zoals de nieuwe Maserati GT1)
- Nissan GT-R
- BMW M3 GTR voor 2009 - 2010
- Honda zou daarnaast plannen hebben voor een GT1 versie van de nieuwe NSX voor 2010(off-topic)
- Morgan Aero 8 GT2 door Sturdza Aeromax
- Lamborghini Gallardo GT voor ALMS (Dan Pastorini)
gwyllion
18-11-2007, 15:04
- Ik wil geen spelbreker zijn, maar die Aston Martin V8 Vantage GT2 is eigenlijk nog niet 100% zeker dat die er effectief komt. Aston Martin / Prodrive hebben een testtub gebouwd en willen hiermee gaan testen, daarna beslissen ze of ze tegen 2008 GT2's gaan leveren. Barwell Motorsport moet dus nog even geduld oefenen. (Autosport magazine)Op http://www.barwellmotorsport.co.uk/ staat nochtans te lezen:
Barwell Motorsport has announced extremely exciting plans for the 2008 season, which include competing on both sides of the Atlantic Ocean in the GT2 classes of the American Le Mans Series and the (European) Le Mans Series. The Surrey-based outfit is currently evaluating the car options for its programme, and the most logical choice (as an existing Aston Martin team) would be the new Aston Martin V8 Vantage-based GT car (as seen in last week’s Autosport), which is currently being evaluated by Aston Martin Racing (Prodrive) as a potential new GT2 chassis.
- Het Amerikaanse PTG team gaat volgend jaar door met de Panoz Esperante GT LM en zal deze winter gebruiken om grondige updates door te voeren. Hetzelfde geldt voor de Spyker C8 Spyder GT2R.Heeft Spyker hier wel geld voor?
Geruchten over andere GT2's:
- Audi R8 (www.italiaracing.net)Ik denk niet dat Audi Sport veel tijd en geld heeft om deze wagen te ontwikkelen. Ze hebben het te druk met Audi R10 en A4 DTM. De nieuwe A4 S2000 voor STCC wordt om diezelfde reden niet door Audi Sport zelf ontwikkeld.
- Alfa Romeo 8C Competizione (begin 2007 bevestigd voor 2008, maar het is hier zeer stil rond, net zoals de nieuwe Maserati GT1)Die zit in de ijkast, denk ik.
- Nissan GT-RVoorlopig enkel SuperGT.
- BMW M3 GTR voor 2009 - 2010BMW Noord-Amerika vindt dat BMW Motorsport de ontwikkeling van de wagen moet betalen, maar de Duitsers hebben daar geen zin. Weer hetzelfde probleem als bij de M6 GT1.
Ik denk niet dat Audi Sport veel tijd en geld heeft om deze wagen te ontwikkelen. Ze hebben het te druk met Audi R10 en A4 DTM. De nieuwe A4 S2000 voor STCC wordt om diezelfde reden niet door Audi Sport zelf ontwikkeld.
Dat is niet waar; Audi Sport heeft aangegeven te druk te zijn om hem voor de seizoensstart af te hebben. Dit zegt echter niks over of het word uitbesteed of niet, ik acht het nog steeds zeer waarschijnlijk dat men later in het seizoen wel de tijd heeft om met een dergelijke auto te komen.
gwyllion
19-11-2007, 12:01
Bedankt voor de verduidelijking, maar dat neemt niet weg dat een Audi R8 GT2 nog steeds onwaarschijnlijk lijkt ;)
gwyllion
21-11-2007, 10:57
Dat is niet waar; Audi Sport heeft aangegeven te druk te zijn om hem voor de seizoensstart af te hebben. Dit zegt echter niks over of het word uitbesteed of niet, ik acht het nog steeds zeer waarschijnlijk dat men later in het seizoen wel de tijd heeft om met een dergelijke auto te komen.Het blijkt nu toch waar te zijn. KMS trekt zich waarschijnlijk minstens 1 jaar terug uit STCC omdat Audi geen nieuwe wagen kan maken :mad:
bron: http://www.touringcartimes.com/news.php?id=1638
gwyllion
21-11-2007, 16:00
Het blijkt nu toch waar te zijn. KMS trekt zich waarschijnlijk minstens 1 jaar terug uit STCC omdat Audi geen nieuwe wagen kan maken :mad:
bron: http://www.touringcartimes.com/news.php?id=1638En de bevestiging: http://www.touringcartimes.com/news.php?id=1648
Allemaal redelijk :Offtopic: maar die Audi R8 GT2 lijkt hierdoor zeer onwaarschijnlijk.
Prodrive heeft op Goodwood getest en vorige week op Jerez met de nieuwe Vantage. Hij is echter nog niet in GT2 gehomologeerd. Volgens Prodrive laten ze nog alle mogelijkheden open. Er is nog niets beslist ivm een GT2-versie.
BRON: www.endurance-info.com
Viper GTS-R***
22-11-2007, 13:54
BMW Noord-Amerika vindt dat BMW Motorsport de ontwikkeling van de wagen moet betalen, maar de Duitsers hebben daar geen zin. Weer hetzelfde probleem als bij de M6 GT1.
Waar is er over dit item dan meer over te lezen?
Want ik vind op geen enkele website iets over een 'nieuwe' M3 GTR.
gwyllion
22-11-2007, 14:13
Bimmer Follies
When, if ever, will we see a BMW M3 on the ALMS grid? Murphy’s reminded by this story heard at Mosport that corporate politics can be just as ugly (and dumb) as is the national kind. BMW North America will pay for the annual racing budget, no issues. They’ll do the marketing, no issues. Who pays for R&D and development of the E90 M3? North America believes Germany should; Germany thinks NA should. Stalemate. The program could have been 08′. It should have been 08. 09′ still looks possible; but only if the impasse is broken. Bimmer partisans, write your… Who do you write, anyway?bron: http://murphythebear.com/blog/2007/08/27/69/
Viper GTS-R***
16-12-2007, 18:06
We hebben weer een nieuwe GT2 wagen erbij! Enfin toch in opmaak.
LNT gaat op de basis van de Ginetta G50 een GT2 maken!
Na de TVR en Panoz is dit weer een excoot die LNT durft om te bouwen naar GT2 wagen!
Bron: mariantic.co.uk & racingworld.it
Ook volgens mariantic.co.uk komen er twee nieuwe Spykers, één voor Spyker zelf, de andere voor Speedy. En het programma voor LG in ALMS zal (maar) uit één Z06 Corvette GT2 bestaan i.p.v. 2 wagens. Richard Westbrook zou dan weer een nieuwe fabriekspiloot worden voor Porsche, om de GT2 rangen te versterken in ALMS? LMS? FIA GT?
De Panoz GT2 is niet ontwikkeld door LNT.
Viper GTS-R***
17-12-2007, 00:17
Oke, daar was ik dus verkeerd in.
Maar zij zijn wel één van de enigste team's die het in te zetten van een excoot durven voor hun rekening nemen. Dat leek me toch wel even het te vermelden waard, aangezien ze het voor de 3de keer op rij willen proberen.
Viper GTS-R***
18-12-2007, 21:54
Kevin Doran is momenteel druk bezig de Ford GT-R te prepareren voor Robertson Racing die zeker met één exemplaar zullen aantreden in het ALMS, inclusief de 12 uren van Sebring.
Foto's op volgende link: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=4621&thold=0
DDRT_Fred
04-01-2008, 21:07
ziet er allemaal heeel mooi uit.
Ik hoop dat die Vantages er komen.
JorritVD
04-01-2008, 21:24
ziet er allemaal heeel mooi uit.
Ik hoop dat die Vantages er komen.
En die komen er ook aan!!!
Aston Martin Racing Reveals Vantage GT2
http://www.planetlemans.co.uk/cmsv2/images/stories/2008/amr_vantage_gt2_firstpic.jpg
Aston Martin Racing has revealed the first impressions of its new GT2 racing car.
Known as the Vantage GT2, the new car is based on the V8 engined Aston Martin Vantage road car. The new car will mean Aston Martin is the only manufacturer to offer cars in every GT racing category: GT1 – DBR9; GT2 - Vantage GT2; GT3 – DBRS9; GT4 – Vantage N24.
For the first time, Aston Martin Racing is designing this car to run on either standard race fuel or E85 bio-ethanol (where regulations allow). In 2007, Aston Martin Racing successfully converted a standard DBRS9 to run on E85.
Robin Brundle, Aston Martin Racing’s new managing director, said: “The new Vantage GT2 completes our product portfolio for 2008 with competitive cars now available in every category. Thanks to our experience with the DBRS9, we have been able to develop a bio-ethanol fuelled version, which will be eligible to compete in an increasing number of series now accommodating this greener fuel, including the American Le Mans Series.”
Aston Martin chairman, David Richards, will be announcing Aston Martin Racing’s 2008 plans at the Autosport International show on Thursday 10 January at 10.45 am.
The new car will mean Aston Martin is the only manufacturer to offer cars in every GT racing category: GT1 – DBR9; GT2 - Vantage GT2; GT3 – DBRS9; GT4 – Vantage N24.
Officieel wel, onofficieel niet. Ook Corvette heeft een GT1 (fabrieks P&M), GT2 (Riley en de Deense), GT3 (Callaway) en GT4 (de Nederlandse).
De AM GT2 voorlopig alleen in ALMS? :(
Barwell gaat de Aston Martin toch inzetten in Europa?
En die Corvette GT4, heb je daar een foto van?
JorritVD
05-01-2008, 00:56
Barwell gaat de Aston Martin toch inzetten in Europa?
Ja. De eerste auto wordt ingezet in de ALMS en de tweede auto in de LMS.
Barwell and Paul Drayson will continue their ground-breaking Bio-Ethanol campaign, with both cars being built to run on ‘2nd Generation’ E85 (85%) Bio-Ethanol fuel. Paul will be moving up from the British GT Championship to drive one of the new GT2 cars, which will be entered in the American Le Mans Series using E85 Bio-Ethanol fuel (as allowed by ALMS from 2008). Alongside this, Barwell is seriously evaluating a plan to run another car in a selected (European) Le Mans Series programme, which would also be developed and tested as an E85 Bio-Ethanol car, although this may have to switch back to running on the 2008 LMS-Championship spec E10 fuel for the race events themselves.
Die GT4 Corvette's zijn praktisch standaard straatversie's van de Z06's.
DDRT_Fred
05-01-2008, 19:13
En die komen er ook aan!!!
Aston Martin Racing Reveals Vantage GT2
http://www.planetlemans.co.uk/cmsv2/images/stories/2008/amr_vantage_gt2_firstpic.jpg
Aston Martin Racing has revealed the first impressions of its new GT2 racing car.
Known as the Vantage GT2, the new car is based on the V8 engined Aston Martin Vantage road car. The new car will mean Aston Martin is the only manufacturer to offer cars in every GT racing category: GT1 – DBR9; GT2 - Vantage GT2; GT3 – DBRS9; GT4 – Vantage N24.
For the first time, Aston Martin Racing is designing this car to run on either standard race fuel or E85 bio-ethanol (where regulations allow). In 2007, Aston Martin Racing successfully converted a standard DBRS9 to run on E85.
Robin Brundle, Aston Martin Racing’s new managing director, said: “The new Vantage GT2 completes our product portfolio for 2008 with competitive cars now available in every category. Thanks to our experience with the DBRS9, we have been able to develop a bio-ethanol fuelled version, which will be eligible to compete in an increasing number of series now accommodating this greener fuel, including the American Le Mans Series.”
Aston Martin chairman, David Richards, will be announcing Aston Martin Racing’s 2008 plans at the Autosport International show on Thursday 10 January at 10.45 am.
:drewl:
En ik dacht dat de V12 vantage er goed uitzag... dit is een klein monster.
:champagne: :applaus:
Ziet er inderdaad veelbelovend uit. Qua geluidsproductie een concurrent voor de Spyker en Panoz? :)
JorritVD
08-01-2008, 17:53
Het schiet lekker op met de GT2's.
http://images.worldcarfans.com/articles/2008/1/8/9080108.007/9080108.007.1M.jpg
Lexus not to compete in DTM
This Friday at the Tokyo Auto Salon Lexus will pull the covers off their latest IS race car. The IS 350 GT2 is powered by a 470+ hp V6 engine and will compete in the American GT2 LeMans Series and not in the German DTM series as many had hoped here in Europe.
The Lexus IS 350 GT2 will make its first appearance at the Twelve Hours of Sebring in Sebring, Fl this March 15-18. Competition will be stiff with the likes of the Porsche 911 GT3 RSR, Panoz Esperante, Ferrari F430 GT, Dodge Viper Competition Coupe and BMW M3.
“Developing and racing two brand-new cars in a new category will be a major challenge, but one that we relish,” said Team Lexus owner/driver Chuck Goldsborough back in 2005. Originally Lexus was planning on entering the GT2 ALMS class back in 2006.
We hope to have more accurate information by the end of the week.
http://www.worldcarfans.com/9080108.007/team-lexus-is-f-to-enter-gt2-le-mans-series
www.teamlexus.com
http://www.blogsmithmedia.com/www.autoblog.com/media/2008/01/team-lexus_is-f_2.jpg
http://www.blogsmithmedia.com/www.autoblog.com/media/2008/01/team-lexus_is-f_opt.jpg
Dit is de Team Lexus GT2 van 2 jaar geleden en ziet er heel anders uit dan de IS F Racing Concept op de Japanse Lexus website. Eerlijk gezegd geloof ik weinig van het Team Lexus ALMS verhaal.
DDRT_Fred
08-01-2008, 20:10
eerst zien en dan geloven he, ziet er anders ook wel niet zo slecht uit
Die twee nieuwe GT2's zien er wel heel goed uit.
Viper GTS-R***
08-01-2008, 22:19
Wat me wel niet zo zint zijn die 4 deuren van die Lexus...
Bestaat er echt geen beter geschikt model voor de basis van een GT2 :confused:
Stranger
08-01-2008, 22:59
Het schiet lekker op met de GT2's.
This Friday at the Tokyo Auto Salon Lexus will pull the covers off their latest IS race car. The IS 350 GT2 is powered by a 470+ hp V6 engine and will compete in the American GT2 LeMans Series and not in the German DTM series as many had hoped here in Europe.
The Lexus IS 350 GT2 will make its first appearance at the Twelve Hours of Sebring in Sebring, Fl this March 15-18. Competition will be stiff with the likes of the Porsche 911 GT3 RSR, Panoz Esperante, Ferrari F430 GT, Dodge Viper Competition Coupe and BMW M3.
“Developing and racing two brand-new cars in a new category will be a major challenge, but one that we relish,” said Team Lexus owner/driver Chuck Goldsborough back in 2005. Originally Lexus was planning on entering the GT2 ALMS class back in 2006.
We hope to have more accurate information by the end of the week.Juist...de quote is uit 2005, maar ook die prognose van Sebring. De datum is zelfs de Sebring editie 2006 en toen reden er inderdaad nog BMW M3s mee...
Kortom, gebakken lucht ;)
JorritVD
09-01-2008, 00:00
Juist...de quote is uit 2005, maar ook die prognose van Sebring. De datum is zelfs de Sebring editie 2006 en toen reden er inderdaad nog BMW M3s mee...
Kortom, gebakken lucht ;)
Wat ik dan niet snap, waarom er beelden zijn van een IS-F model. Die bestond toen nog niet.
gwyllion
09-01-2008, 09:57
In elk geval, wagen met 4 deuren mogen toch enkel deelnemen in ALMS GT2S klasse. Dus niet in FIA GT, LMS, Le Mans, etc. Ik betwijfel trouwens of die GT2S klasse nog altijd bestaat. Dat is speciaal ingevoerd voor de oude BMW M3. De nieuwe BMW M3 GT2 zal een volwaardige GT2 zijn, met 2 deuren dus.
Ik zou liever hebben dat Toyota een LMP1 bouwt. Waar Honda gaat (Acura) volgt Toyota normaalgezien ook...
Wat ik dan niet snap, waarom er beelden zijn van een IS-F model. Die bestond toen nog niet.
Die oranje Lexus is toch ook een IS300 of IS350?
gwyllion
07-02-2008, 17:45
Enkele foto's van de Vantage GT2: http://www.newworldmotorsport.co.uk/index.cfm/page/galleries/listid/6/title/ASTON%20MARTIN/id/89
BMW announced at the Chicago Auto Show Wednesday its plan to return to the American Le Mans Series with its next-generation M3 coupe starting late 2008. For this venture, Rahal Letterman Racing will campaign the cars on behalf of BMW Motorsport.
“This is another monumental day for the American Le Mans Series - we have had a phenomenal start to ‘08 and this big news from BMW adds to our momentum,” said Series President and CEO Scott Atherton. “BMW represents one of the cornerstones on which the American Le Mans Series was built and has maintained a loyal following of dedicated owners and fans since that time. We are thrilled to embrace this effort from BMW with Rahal Letterman Racing.”
The 2009 season will see Rahal Letterman campaign two M3s for a full-season championship run.
...
Before taking on the competition in the American Le Mans Series the new M3 will be tested intensively by current BMW FIA WTCC drivers Andy Priaulx, Jörg Müller and Augusto Farfus. No dates or locations for these tests are given out by BMW Motorsport and/or Rahal Letterman Racing.
Bron: http://www.planetlemans.com/2008/02/06/bmw-returns-to-the-alms-with-rahal-letterman-racing/
http://www.autoweek.nl/images/480/e/06f56f71f99a9c2aa4b0239ecba8860e.jpg
http://www.autoweek.nl/images/480/0/3e0daeb0fd38226452f033dbb15280b0.jpg
Bron foto's: www.autoweek.nl
:drewl: :drewl: :drewl: :drewl: :drewl:
Het kan verkeren. Tot 2 jaar geleden was GT2 een Porsche Cup met een enkele Ferrari 360, Spyker of Panoz. Inmiddels wordt GT2 bijna gedomineerd door de Ferrari 430 en doen dit seizoen Aston Martin en Corvette hun intrede. En nu dan de terugkeer van de prachtige M3. :cool:
Enkele foto's van de Vantage GT2: http://www.newworldmotorsport.co.uk/index.cfm/page/galleries/listid/6/title/ASTON%20MARTIN/id/89
:cool:
Iemand een prijslijstje van al deze prachtige GT's? Tijd om te gaan bestellen...;);)
Mooi bommetje, niet zo mooi als de DBR9 maar toch een mooie wagen :worship:
Alweer zo'n mooie wagen. GT2 zou haast nog wat op GT3 gaan lijken, maar dan met veel stoerdere auto's!
Mag ik langs deze weg even bij BMW aandringen op de inzet van de nieuwe M3 in Europese races? Neem een voorbeeld aan Porsche en maak het debuut in de 24 uur van Spa. You know you want to! ;)
Een zeer mooie m3. Ik kijk er al naar uit om hem te zien rijden!!!
Als ik de reacties op dit forum zo doorlees omtrent deze wagen van BMW dan zit een aardig gedeelte van de goe-gemeente met een stijve pl.... achter het scherm. En waarom niet? Dit is simpelweg af en komt aardig dicht in de buurt van het begrip perfektie ;)
gwyllion
08-02-2008, 09:55
Alweer zo'n mooie wagen. GT2 zou haast nog wat op GT3 gaan lijken, maar dan met veel stoerdere auto's!Ik hoop dat je bedoelt qua aantal, want ik verkies GT2 duizend maal boven GT3. GT2 wagens zijn volgens een technische reglement gebouwd en de beste wagen wint. Bij GT3 doe je maar wat en FIA zorgt er wel voor dat je wagen even snel als de rest gaat :no:
Mag ik langs deze weg even bij BMW aandringen op de inzet van de nieuwe M3 in Europese races? Neem een voorbeeld aan Porsche en maak het debuut in de 24 uur van Spa. You know you want to! ;)100% akkoord :worship:
Ik hoop dat je bedoelt qua aantal, want ik verkies GT2 duizend maal boven GT3. GT2 wagens zijn volgens een technische reglement gebouwd en de beste wagen wint. Bij GT3 doe je maar wat en FIA zorgt er wel voor dat je wagen even snel als de rest gaat :no:
100% akkoord :worship:
Geloof jij dat echt? Ratel's credo blijft ook in GT2 dat ze allemaal evenwaardig moeten zijn hoor.
Geloof jij dat echt?
Grotendeels: ja
gwyllion
08-02-2008, 13:11
Geloof jij dat echt? Ratel's credo blijft ook in GT2 dat ze allemaal evenwaardig moeten zijn hoor.Ja. Voor zover ik weet, heeft SRO vorig jaar niks veranderd aan het GT2 reglement om Ferrari minder dominant te maken...
IMSA had/heeft zoiets als balance of performance. In 2006 mocht Porsche 996 GT3 RSR met grotere restrictor rijden dan strikt toegelaten om zo in strijd te kunnen gaan met de snellere Ferrari 430 (zie http://www.imsaracing.net/2006/competitors/cb06-05.pdf). In 2007 werd mooi volgens ACO reglement gereden en in 2008 zal dat ook het geval zijn...
gwyllion
13-02-2008, 11:53
De vernieuwde Porsche GT3 RSR: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=4895
Het lijstje van mogelijk GT2 wagens blijft groeien: na BMW, Dodge, Ford en Corvette en Ginetta zouden er mogelijke plannen bestaan om een Lamborghini Gallardo volgens het toekomstig GT2-reglement op te bouwen. Hans Reiter wil dus in alle GT-klasses vertegenwoordigt zijn, iets wat we alleen maar kunnen toejuichen.
bron: projectlemans (http://www.projectlemans.de/content/view/4040/1/)
In GT4 rijdt er geen Lamborghini als ik me niet vergis. ;)
(Reiter prepareert wel de KTM X-Bow voor GT4)
gwyllion
05-03-2008, 13:07
De nieuwe Spyker C8 Laviolette GT2R: http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/04/spyker-c8-laviolette-gt2r
JorritVD
05-03-2008, 15:41
De nieuwe Spyker C8 Laviolette GT2R: http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/04/spyker-c8-laviolette-gt2r
Er wordt niet gesproken over de tweede Squadron auto terwijl ze daar wel een entry voor hebben voor de LMS alswel op de reservelijst van de 24h van LM.
De Robertson Ford GT-R GT2:
http://www.robertsonrace.com/fordgt-rphotos.html
Viper GTS-R***
09-03-2008, 18:17
De Robertson Ford GT-R GT2:
http://www.robertsonrace.com/fordgt-rphotos.html
Ziet er naar mijn mening zeer mooi uit, Benieuwd naar zijn livery!
De Corvette GT2 voor Sebring is ook klaar.
De livery ziet er zeer goed uit.
http://lgmotorsports.com/gallery/displayimage.php?pid=938&fullsize=1
http://lgmotorsports.com/gallery/displayimage.php?pid=938&fullsize=1
De Corvette GT2 voor Sebring is ook klaar.
De livery ziet er zeer goed uit.
Ik heb het minder voor die vlammen. Precies een wagen die uit een heavy metal concert gevlucht is. Maar dat is mijn mening uiteraard. ;)
Ik hoop dat de wagen op punt staat en een bedreiging kan vormen in de 12 uren. Ben benieuwd! Ze hebben alleszins een sterk team achter zich staan...
JorritVD
10-03-2008, 17:37
Echt een lelijke auto vind ik. En dan ook nog die rare velgen. Ok, het kan wezen dat die velgen alleen enkel voor transport zijn.
Ik heb het minder voor die vlammen. Precies een wagen die uit een heavy metal concert gevlucht is. Maar dat is mijn mening uiteraard. ;)
Ik hoop dat de wagen op punt staat en een bedreiging kan vormen in de 12 uren. Ben benieuwd! Ze hebben alleszins een sterk team achter zich staan...Volgens de preview van het team zouden ze al tevreden zijn als ze kunnen uit rijden.
ze hebben gisteren pas een eerste roll-out gehad
is dat niet een beetje laat, om in de 12u van Sebring een rol te kunnen spelen? of heb ik iets gemist?
Wagen was niet eerder klaar
Officiële foto's van de AM Vantage GT2:
http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/28/w00t-eerste-fotos-aston-martin-vantage-gt2
Roll out van de BMW M3 GT2:
http://www.youtube.com/watch?v=QDw9ab5_lwE
:cool::applaus:
Viper GTS-R***
14-07-2008, 22:00
Roll out van de BMW M3 GT2:
http://www.youtube.com/watch?v=QDw9ab5_lwE
:cool::applaus:
Ziet er in mijn ogen prachtig uit! :applaus:
to be continued in the ALMS...
Ik hoop toch ook in FIA GT en LM(S).
Volgens Project Le Mans kunnen er volgend jaar BMW's ingezet worden in FIAGT2, aangezien de wagen gemakkelijk zou kunnen gehomologeerd worden (als ik alles goed gelezen heb :))
http://www.projectlemans.de/rennserien/alms/alms-bmw-setzt-testprogramm-des-m3-fort.html
:drewl::drewl::drewl:
Is het een camouflage livery of een nieuwe art car?
Dat ze die lelijke troep maar snel van de auto trekken. Dan vind ik maagdelijk wit veel beter. Zeker voor zo'n mooie auto. :)
Corvette Racing will aim for a sixth victory in the GT1 class in the 2009 24 Hours of Le Mans before entering the GT2 category in the second half of the American Le Mans Series 2009 season. Corvette Racing will launch a full-season assault in the restructured GT division in 2010.
planetlemans.com
Nog eentje erbij in GT2 dus :worship:
:cool:
Als ik de ACO en FIA/Ratel was dan zou ik vanaf 2010 gewoon 1 GT klasse organiseren (met GT2 wagens). Ferrari, Porsche, BMW, Corvette, Aston Martin en eventueel Lamborghini, Spyker, Panoz en Dodge. Wat wil je nog meer (ok liever huidige GT1 maar dat is helaas niet realistisch)?
planetlemans.com
Nog eentje erbij in GT 2 dus :worship:Dan zitten ze in de zelfde vijver als Riley te vissen. Die hebben ook een GT 2 Corvette rijden.
Dan zitten ze in de zelfde vijver als Riley te vissen. Die hebben ook een GT 2 Corvette rijden.
Ja en? Het is logisch dat Corvette naar GT2 komt, toch? ik vermoed dat het Riley programma hierdoor ook niet meer verder gezet gaat worden volgend seizoen.
Ondanks dat ik graag een Corvette prototype had gezien is GT2 denk ik de beste keuze voor de Amerikaanse sportwagenfabrikant. Corvette is geen merk dat hoogstaande techniek wil laten zien (in tegenstelling tot b.v. Audi en Peugeot met hun dieseltechniek) en GT2 is nog betaalbaar voor priveteams (zie LMS, ALMS, FIA GT en Open GT). Ik hoop wel dat het Corvette priveteams gaat ondersteunen (zoals Porsche en Ferrari doen in b.v. FIA GT en ALMS) i.p.v. dat men zelf (Pratt & Miller) wagens gaat runnen. Al vrees ik het laatste als ik het bericht lees.
Is het alleen niet verrassend dat men de C6 gaat gebruiken i.p.v. de Z06?
De huidige GT1 C6.R is ook gebaseerd op de C6 hoor, en zoveel maakt dat niet uit hoor ;)
Dan zitten ze in de zelfde vijver als Riley te vissen. Die hebben ook een GT 2 Corvette rijden.
En Riley zat in dezelfde vijver te vissen als Markland Racing (de "Deense" Corvette GT2)...
Het LG Motorsports/Riley Corvette GT2 project is vanwege gebrek aan financiele middelen en gebrek aan ondersteuning door Corvette Motorsport niet echt van de grond gekomen. Corvette heeft in eerste instantie wel gezegd dat ze ondersteuning zouden verlenen, echter later zijn ze hier op teruggekomen. De reden waarom lijkt me met dit persbericht ook duidelijk.
De huidige GT1 C6.R is ook gebaseerd op de C6 hoor, en zoveel maakt dat niet uit hoor ;)
Maar de GT3 op de Z06 en ik dacht dat die door een stalen chassis (in tegenstelling tot de C6 met aluminium chassis) beter geschikt is voor de racerij.
Viper GTS-R***
07-12-2008, 16:32
Wat kunnen we nu vaststellen voor de GT2's in 2008?
Porsche 997 GT3 RSR
Ferrari F430 GT
Ford GT
Corvette Z06 GT2
Dodge Viper GT2
Panoz Esperante (als deze nog ingezet gaat worden natuurlijk)
Spyker C8 GT2
Aston Martin V8 Vantage GT2
Dit heb ik ergnes in 2008 gepost, en wat kunnen we vast stellen?
Er mochten dan wel véél verschillende GT2's (lees in ALMS) gereden hebben, Porsche en Ferrari hebben zo goed als geen concurrentie gehad van de andere merken wat wel spijtig is.
Het ziet er naar uit dat we voor 2009 de Panoz volledig mogen schrappen van de lijst, tenzij ik mis ben?
Corvette en Aston lijken mij in verloop van tijd wel volwaardige concurente te worden van Porsche of Ferrari, dat zou alvast zo moeten zijn aangaande de spirit van de twee merken.
Ik weet niet of die 'besproken Chevrolet motor' voor Spyker er komt, maar zou dit dan Spyker in staat brengen mee te kunnen strijden met de top?
Reiter en Lamborghini, is altijd een mooie combinatie geweest dus ben ik wel eens benieuwd wat ze van die GT2 gaan maken. Hun GT1 project is, naar mijn mening nooit iets groot geworden maar GT3 was dan weer véél beter. Zal afwachten zijn hoe ze het met de GT2 ervan afbrengen.
Over die Viper en Ford GT2 kunnen we kort blijven, zolang deze geen officiele steun krijgen en een privé project zijn moeten we er niet veel van verwachten. Zo is die Corvette onder Markland en Riley ook nooit iets geworden maar zal dat wss (laten we toch hopen) met P&M wel een knaller van formaat zijn.
Laatste waar we iets van zouden kunnen zeggen is de BMW M3, ben ik het benieuwste naar en hoop ik ook dat hij als volwaardig GT2 zal worden beschouwd (erkend) worden door FIA, ACO etc...
Een pracht van een wagen die ik graag zou willen kunnen bewonderen in België volgend jaar, of zal het maarpas 2010 worden voor Europa?
Ik kijk alvast terug met wijde open ogen naar 2009 tegemoet omtrent het GT2 gebeuren! :)
Meer nieuws? Vuur maar af zou'k zeggen!!!
EDIT:
Ben ik er nog eentje vergeten, http://www.racingworld.it schrijft dat radio lemans het had over een Jaguar in GT2. Dit zou voor ALMS 2009 bedoeld zijn.
Is dit dan op basis van de GT3?
Denk dit wel al ergens op het forum te hebben gelezen maar wou hem hier in de thread ook even vermelden.
Maar de GT3 op de Z06 en ik dacht dat die door een stalen chassis (in tegenstelling tot de C6 met aluminium chassis) beter geschikt is voor de racerij.
de Z06 heeft een aluminium chassis, de C6 is van staal. (en de C6R dus ook)
Dit heb ik ergnes in 2008 gepost, en wat kunnen we vast stellen?
Er mochten dan wel véél verschillende GT2's (lees in ALMS) gereden hebben, Porsche en Ferrari hebben zo goed als geen concurrentie gehad van de andere merken wat wel spijtig is.
Op de Aston Martin (en officieel de Spyker ;)) na waren de concurrenten allemaal priveprojecten. In het International GT Open kon de Sunred nog af en toe tegenstand bieden, echter dit is volgens mij geen echte GT2, in ieder geval niet FIA of ACO goedgekeurd.
Het ziet er naar uit dat we voor 2009 de Panoz volledig mogen schrappen van de lijst, tenzij ik mis ben?
Denk het ook, in ieder geval geen ontwikkelingen die de Panoz competatief maakt.
Corvette en Aston lijken mij in verloop van tijd wel volwaardige concurente te worden van Porsche of Ferrari, dat zou alvast zo moeten zijn aangaande de spirit van de twee merken.
Indien de situatie bij GM geen roet in het eten gaat gooien ben ik van overtuigd dan de Corvette een waardige tegenstander gaat worden.
Het AM project kan me nog niet helemaal overtuigen, misschien dat er nu verandering in gaat komen vanwege het wegvallen van het GT1 fabrieksproject.
Ik weet niet of die 'besproken Chevrolet motor' voor Spyker er komt, maar zou dit dan Spyker in staat brengen mee te kunnen strijden met de top?
De afgelopen jaren was de Audi motor vaak een reden voor uitvallen. Misschien dat een Chevrolet motor hier verandering in kan brengen?
Reiter en Lamborghini, is altijd een mooie combinatie geweest dus ben ik wel eens benieuwd wat ze van die GT2 gaan maken. Hun GT1 project is, naar mijn mening nooit iets groot geworden maar GT3 was dan weer véél beter. Zal afwachten zijn hoe ze het met de GT2 ervan afbrengen.
Ik ben ook benieuwd naar deze wagen. Het project is een aantal maanden geleden al aangekondigd, inmiddels is het erg stil. Ik hoop dat de Russen niet afgehaakt zijn. Zonder fabriekssteun van VAG zal het wel moeilijk zijn om om hetzelfde niveau te komen als Porsche en Ferrari.
Over die Viper en Ford GT2 kunnen we kort blijven, zolang deze geen officiele steun krijgen en een privé project zijn moeten we er niet veel van verwachten. Zo is die Corvette onder Markland en Riley ook nooit iets geworden maar zal dat wss (laten we toch hopen) met P&M wel een knaller van formaat zijn.
Met de huidige situatie bij de Amerikaanse autofabrikanten verwacht ik geen support van Ford en Dodge. Bovendien wordt de Ford GT niet meer gemaakt dus het heeft sowieso weinig zin voor Ford om in te stappen. De Ford Mustang lijkt me niet echt geschikt voor GT2.
Laatste waar we iets van zouden kunnen zeggen is de BMW M3, ben ik het benieuwste naar en hoop ik ook dat hij als volwaardig GT2 zal worden beschouwd (erkend) worden door FIA, ACO etc...
Een pracht van een wagen die ik graag zou willen kunnen bewonderen in België volgend jaar, of zal het maarpas 2010 worden voor Europa?
Ik heb vertrouwen in de nieuwe GT2 van BMW. Hopelijk gaan de Duitsers deze wagen, in tegenstelling tot de vorige GT2, wel leveren aan klanten. Helaas is de huidige wagen niet volgens het ACO/FIA GT reglement en mag dus (nog) niet racen in Europa, heel jammer maar als je een wagen bouwt die niet volgens de regels is kun je dat verwachten (zie ook Maserait MC12).
Meer nieuws? Vuur maar af zou'k zeggen!!!
EDIT:
Ben ik er nog eentje vergeten, http://www.racingworld.it schrijft dat radio lemans het had over een Jaguar in GT2. Dit zou voor ALMS 2009 bedoeld zijn.
Is dit dan op basis van de GT3?
Denk dit wel al ergens op het forum te hebben gelezen maar wou hem hier in de thread ook even vermelden.
Volgens het radioprogramma Midweek Motorsport op Radio Le Mans wordt de Jaguar GT2 tijdens de Detroit Autoshow gepresenteerd.
Midweek Motorsport: Series 3 - Episode 40 (rond 1 uur 44 min) (http://rlm08.0157.org/mwm.php)
Livery, velgen en spoiler van de M3 GTR tijdens Sebring kunnen me niet echt bekoren... :s
klassiek M3 design. Opvallend dat ze de WTCC livery niet gebruiken.
gwyllion
24-03-2009, 16:30
Het debuut van de M3 GTR was een ontgoocheling. Ze zijn al maanden aan het testen met de wagen en nu blijkt dat ding totaal onbetrouwbaar te zijn. Dat moet BMW toch beter kunnen.
Jaguar is set to return to the Le Mans 24 Hours next year with a XKR GT2 contender developed in the US by Paul Gentilozzi's Rocketsports team.
Rocketsports announced today in Long Beach that it will join the ultra-competitive GT2 class of the American Le Mans Series in the middle of this season. That will be precursor to a full programme in 2010 that should put a Jaguar back on the grid at Le Mans for the first time since 1995.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/74550
http://www.autosport.com/news/report.php/id/74550
Hopelijk gaan ze de remklauwen ook effectief gifgroen verven op de racewagen. Prachtig gewoon :applaus:!
Sir Kwietje
19-04-2009, 19:11
meer foto's
http://www.autoblog.nl/archive/2009/04/19/jaguar-keert-terug-naar-le-mans-xkr-gt2
Viper GTS-R***
19-04-2009, 21:43
Het debuut van de M3 GTR was een ontgoocheling. Ze zijn al maanden aan het testen met de wagen en nu blijkt dat ding totaal onbetrouwbaar te zijn. Dat moet BMW toch beter kunnen.
De tweede en derde race zijn toch niet slecht te noemen, beiden op het podium. Sebring viel dan misschien wel tegen, afschrijven als een top GT2 wagen zou ik nog niet doen. Komt (hoop ik ten zeerste) wel goed...?
Prachtig auto die Jag, maar dat groen vind ik toch wel héééél fel! ;)
Foto's van het nieuwe GT2-wapen van Corvette:
http://www.autoblog.com/photos/alms-gt2-corvette/1492543/
Foto's van het nieuwe GT2-wapen van Corvette:
http://www.autoblog.com/photos/alms-gt2-corvette/1492543/
Die zijn al enkele maanden beschikbaar. ;)
Pratt & Miller Corvette GT2:
http://www.badboyvettes.com/
http://media.gm.com/wieck/divisions/gmracing.html
:cool:
En 2 sound teasers van de nieuwe Vette voor de V8 liefhebbers;
http://corvette-motorsport.com/news/gt2-c6r-breaks-cover-93
:applaus:
Met een best interessante quote: "Currently we have 1 confirmed Corvette Motorsport team that will compete in next years FIA GT2 European Championship with more on the way."
En 2 sound teasers van de nieuwe Vette voor de V8 liefhebbers;
http://corvette-motorsport.com/news/gt2-c6r-breaks-cover-93
:applaus:
Met een best interessante quote: "Currently we have 1 confirmed Corvette Motorsport team that will compete in next years FIA GT2 European Championship with more on the way."
Volgens Joost Custers waren 2 teams in gesprek met P&M over de aankoop van een Corvette.
Larbre Compétition heeft onlangs hun GT2-deelname 'bevestigd', al betwijfel ik dat het een Corvette wordt... (Aston Martin?)
Volgens Joost Custers waren 2 teams in gesprek met P&M over de aankoop van een Corvette.
Larbre Compétition heeft onlangs hun GT2-deelname 'bevestigd', al betwijfel ik dat het een Corvette wordt... (Aston Martin?)
Benieuwd of dat de Corvette zal zijn zoals ze hem nu uitbrengen (6.0-liter LS7.R), of de 2010 versie met de nieuwe GM 5.5 V8.
Al enig idee hoe het GT2 kampioenschap er zal uitzien volgend jaar? (voorlopige kalender, lengte van de races, pro-am?,...)
Volgens mij komen er 8 of 9 wedstrijden van 2 uur (de 24h is een uitzondering uiteraard). SRO heeft een persbabbel rondgestuurd waar alles in staat denk ik.
Wat de deelnemers betreft, denk ik vooral aan de huidige GT2-teams, + JetAlliance, Larbre...
De corvette's hebben hun debuut niet gemist, een 2de en 4de plaats. :applaus:
1. J. Bergmeister / P. Long Porsche 108 Laps
2. J. Magnussen / J. OConnell Corvette +21.001s
3. D. Müller / T. Milner BMW 107 Laps
4. O. Beretta / O. Gavin Corvette +1.056s
5. J. Melo / P. Kaffer Ferrari +0.338s
Had ik niet verwacht. Met 4 verschillende merken in de top 5 sowieso een mooie uitslag.
Viper GTS-R***
17-08-2009, 12:06
Weer een goede uitslag voor Corvette GT2 in ALMS, P3 en P6.
Alhouwel ik blijer ben met de dubbel van BMW :) trouwens wel verrasend dat de 'tragere' BMW op P1 staat!
http://www.endurance-info.com/version2/resultats-pdf.php?pdf=resultats/2009_ALMS_07_RoadAmerica_Course.pdf
The Interceptor
24-09-2009, 21:38
Dit weekend in Petit Le Mans: debuut van de Jaguar XKR GT2 in de ALMS!
Ingezet door RSR, piloten: Marc Goossens, Scott Pruett en teambaas Gentilozzi!
Volledige artikel: http://www.americanlemans.com/index_news.php?n=13830
Ik ben zeer benieuwd naar de prestaties. :)
Normaal nemen ze enkel deel aan de trainingen. Over de race wordt pas beslist na de kwalificaties.
Volgens autosport.be op 23.09 13.52 uur:
De Rocketsports Jaguar XKR GT2 van Paul Gentilozzi maakt dan toch niet zijn debuut in Petit Le Mans dit weekend.
http://www.autosport.be/news/2009/09/24/EnduranceKortnieuws
Volgens alms.com op 24.09:
RSR DEBUTS JAGUAR XKR GT2 RACER AT PETIT LE MANS
With focus on preparing for run at 2010 Series championship
In preparation for a full championship effort in 2010, RSR unveiled its Jaguar XKR GT2 at the American Le Mans Series’ famed event - the 12th annual Petit Le Mans powered by MAZDA6 - with the intention to introduce the car and utilize the track time for testing and development.
http://www.americanlemans.com/index_news.php?n=13830
Volgens autosport.com op 24.09 om 19.14 uur:
Built by Paul Gentilozzi's rebranded RSR team in conjunction with Jaguar Engineering, the all-aluminium XKR GT2 chassis was expected to make its race debut at this weekend's Petit Le Mans event at Road Atlanta.
But the team decided to reschedule the its first race for the final ALMS round at Laguna Seca in mid-October, while it continued to develop the XKR's electronic system, and instead publicly unveiled the car at Atlanta.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/78832
Een zware flater van ALMS.com! De wagen komt ook niet voor op de lijstjes met tijden van de eerste trainingen: http://www.autosport.com/news/report.php/id/78811
Op de site van Jaguar is voorlopig ook nog niets te vinden over het uistellen van het debuut.
Enkel een artikel (http://www.jaguar.com/us/en/#/about_jaguar/news_pr/rocketsportsracing_xkr_2009) over het aankondigen van het debuut
Zelfde op de site van Jaguar België, ook enkel een artikel (http://www.jaguar.be/be/nl/Latest/News/current/rocketsports_racing.htm) over de aankondiging van het debuut
Op de site van planetlemans zijn ze dan weer wel up-to-date :
After announcing its plans to run a Jaguar XKR GT2 in the American Le Mans Series back in April of this year RSR finally unveiled its new GT2 contender at Road Atlanta this afternoon. The car will not be in action this weekend however as the team still needs track time for testing and development before actually taking part in an ALMS event.
bron : planetlemans.com (http://www.planetlemans.com/2009/09/25/rsr-unveils-jaguar-xkr-gt2-at-road-atlanta/)
gwyllion
25-09-2009, 10:39
De wagen zou naar het schijnt enkele demonstratierondjes rijden voor de verzamelende pers.
Petit Le Mans komt gewoon te vroeg. De wagen heeft nog geen meter gereden. Volgens Radio Le Mans is trouwens het ook niet zeker dat ze Laguna Seca zullen halen. Reken dus maar eerder op Sebring 2010.
In vind het alleszins een prachtwagentje. ;)
Hopelijk halen ze Laguna Seca, maar dat lijkt mij ook wel vroeg.
Bart.Vandecavey
25-09-2009, 11:07
In vind het alleszins een prachtwagentje. ;)
Hopelijk halen ze Laguna Seca, maar dat lijkt mij ook wel vroeg.
Die achtervleugel is toch verschrikkelijk lelijk!
Die achtervleugel is toch verschrikkelijk lelijk!
Die boogjes zijn wel wat wennen maar lelijk vind ik het niet. :)
gwyllion
25-09-2009, 11:51
Ik vind de inplanting van koplampen in de bumper echt niet mooi. Aerodynamisch lijkt mij dat ook niet ideaal.
Persoonlijk lijkt het voor mij meer op een Trans-am dan op een GT2. Cheaply built crap ... :P
Alleen de achterzijde vind ik knap, maar daar hebben ze zelfs de lichten boven en onder de koffer niet kunnen "matchen." Ze lopen niet mooi door.
Viper GTS-R***
26-09-2009, 15:57
Verrasende pole in GT2 van de Ford in Petit Lemans! Lijkt me het vermelden waart, eveneens als de 2de plaats voor de Corvette Riley, dus niet die van Corvette Racing zelf...
Lijkt me wel dat BMW er had kunnen staan op de 1ste rij, maar ze hebben ingehouden, zie maar naar hun tijdens in de vrije trainingen...
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.