PDA

View Full Version : Decals op banden...


Lester
20-11-2007, 00:34
Heren, waarom willen de decals niet mijn bandjes blijven...ik gebruik sol en toch blijven ze er niet op. Ik dacht eerst dat het temaken heeft omdat het mousse is en geen rubber maar ik heb al zoveel decals op banden...ook op mousse.
Moet ik hier nog iets meer doen of zie ik iets over het hoofd?

Dank op voorhand mannen...

J.

Guido
20-11-2007, 12:35
Wat ik meestal wel doe vooral ik decals op bandjes zet, is de bandjes ontvetten. Niet dat ik ze al ooit in een sopje gewassen heb, maar gewoon met water (vochtige doek) eens goed afwrijven. Wassen in een sopje zal zeker ook geen kwaad kunnen. Daarna de decals zetten en inderdaad met sol ze "vergrendelen".

Kan je iets specifieker zijn over "ze blijven er niet op".
- Wanneer blijven ze er niet op?
- Ga je ze nog "bepotelen" eens de sol volledig is gedroogd?
- Gaan ze eraf bij het rijden?

ps. plan van de GTR is gelocaliseerd bij een vriend. Nu het nog te pakken krijgen om te scannen.

Gulfie
20-11-2007, 13:45
Ik twijfel eraan of statische decals wel op jullie slotwielen gaan houden. Al dat race geweld ... :+

Ik zou opteren voor een spuitsjabloon. Of ... mini-Z tire decals. Die kleven ongelofelijk fel en komen nooit los. Enkel te krijgen in Michelin en Bridgestone.

Lester
21-11-2007, 11:41
Guido, neen ik bepotel ze niet maar na de sol krullen ze zodanig dat de decal een rolletje word en kan je er niks meer mee aanvangen...oftewel als ze niet krullen dan kleven ze niet.

Gulfie, zo een sjabloon is een goed idee maar ik vrees dat onze bandeje niet hoog genoeg zijn daarvoor. Wat ik wel eens zou willen is dat eens testen maar daarvoor moet ik eerst zo een sjabloon trachten te bemachtigen.

J.

MFahrer
23-11-2007, 08:31
Die Nederlander zie ook die superlightweigt bodies maakt, maakt ook zo'n vellen stickertjes voor op de velgen! Prachtig hoor en ze komen niet los tijdens het rijden. Stickertjes zijn te krijgen van de belangerijkste bandenmerken.

G.

scaleracing
25-11-2007, 00:43
Wij doen eerst de bandjes verzegelen met secondenlijm of nagellak. Daarna polijsten en daarna de decals aanbrengen met MR. Mark setter. 1 dag laten drogen en daarna een laagje matte blanke lak van Gunze. Daarna de laatste keer slijpen op je hudy.