Log in

View Full Version : Jordan launch


Bart.Vandecavey
22-02-2002, 14:17
één woord: LELIJK

http://www.f1jordan.com/images/gallery/launch/20020222_Launch%20of%20EJ12/01.jpg

Finish
22-02-2002, 14:31
2de woord: VRESELIJK :(

Voor wie de launch wil zien: Vanavond op TV1journaal (!) extra aandacht voor de Jordan launch te Brussel (!)

Rallyloverke
22-02-2002, 15:06
Als al die wagens zo tegenvallen, gaan we veel bekeringen naar de rally- en rallycross-sport meemaken! :D

airco
22-02-2002, 15:24
nog eventjes, en de Ferrari is terug de mooiste wagen van heel het veld :rolleyes: :cool:

nee swat, deze jorden is gewoon lelijk. Voor de rest valt de Ferrari-neus duidelijk op te merken.

airco

Bart.Vandecavey
22-02-2002, 15:42
Originally posted by Johan
Als al die wagens zo tegenvallen, gaan we veel bekeringen naar de rally- en rallycross-sport meemaken! :D

Nu, ook weer niet overdrijven hé Johan ZO
http://www.rallyracing.nl/mmds12.jpg
http://www.rallyracing.nl/040301_3_033.jpg
lelijk zijn die F1's nu ook weer niet hé :D

Sennake
22-02-2002, 16:03
Ik weet niet juist wat je bedoeling was door die rallycross wagens te posten, maar in elk geval vind ik vooral die Saab SUPER cool! (En als je hem aan het werk gezien hebt weet je er ook nog bij dat hij super spectaculair is).
Verder moet me toch ook een positief punt van het hart voor Jordan : ze hebben nog wel heel wat huiswerk, maar hun sponsoring is toch al rond ZONDER tabaksreclame, en dat betekent dat ze op dat punt toch al op beide oren kunnen slapen. Wel valt het me op dat sigarettenfabrikanten blijkbaar meer kaas gegeten hebben van het ontwerpen van knappe "livery's" dan andere merken. Alhoewel DE uitzondering hierop dan weer Williams is, die ook een knap design (laten)ontwerpen heeft zonder tabaksreclame...

Alain
22-02-2002, 16:12
Me niet afschieten hé mannen, maar ik vind die Jordan absoluut niet lelijk. Enkel de verbinding van de voorvleugel aan de neus vind ik niet mooi maar voor de rest heb ik hier totaal niets op aan te merken.

Bart.Vandecavey
22-02-2002, 16:20
Originally posted by Sennake
Ik weet niet juist wat je bedoeling was door die rallycross wagens te posten,
Euh, Sennake als grap misschien...

Originally posted by Sennake
maar in elk geval vind ik vooral die Saab SUPER cool!


Ik zocht eigenlijk een foto van die gele Saab. Ik vindt dat niet echt esthetisch een koersbak die met zijn gat aan de grond zit...

Originally posted by Sennake
(En als je hem aan het werk gezien hebt weet je er ook nog bij dat hij super spectaculair is).

Sorry nope, nog nooit rallycross van dicht gezien...


Maar het was dus vooral als grap bedoelt

Sennake
22-02-2002, 16:23
Euh, het is duidelijk dat je nog nooit rallycross gezien hebt...
Die zit dus met zijn "gat op de grond" zoals jij dat noemt, omdat hij bulkt van de power en bij het optrekken even door de veren gaat achteraan. Het acceleratievermogen van die bakken is trouwens FENOMENAAL! En geloof me vrij als ik zeg dat die Saab in "ruststand" niet zo door zijn achterpoten zakt :-)

Rallyloverke
22-02-2002, 16:32
Gezellig, zo'n rallycrossdiscussieke midden tussen de F1-posts. :D

JPMontoya
22-02-2002, 18:27
How ugly can an F1 be ?

airco
22-02-2002, 18:43
Originally posted by Sennake
Alhoewel DE uitzondering hierop dan weer Williams is, die ook een knap design (laten)ontwerpen heeft zonder tabaksreclame...

Tja, ik ga akkoord. Langs den andere kant maken ze het hun eigen ook een eind makkelijker he. Als je al maar 2 kleuren gebruikt, waarvan 1 neutrale kleur (wit) dan kan je op vlak van kleuren al niks meer verkeerd doen. Als je echter een aantal sponsors hebt die er op staan dat hun firma-kleuren gebruikt worden wordt de zaak al iets ingewikkelder he.

airco

Sennake
22-02-2002, 19:30
Ook akkoord :-)
Maar de fabriekskleuren van BMW zijn nu eenmaal blauw en wit :-)
BTW dat blauw en wit komt voor van het feit dat dat de kleuren zijn van het wapenschild van de "Freistaat Beieren"...
Zoals iedereen wel weet wordt BMW in Beieren gemaakt en BMW (Beierische Motoren Werke) - was in vroegere tijden eigenlijk een vliegtuigconstructeur...

Bart.Vandecavey
22-02-2002, 20:47
En dat logo stelt een propellor voor. Net als het logo van EMW (Eisenach/Wartburg) maar dat dan rood was.

Sennake
22-02-2002, 21:12
Correct my dear Watson...

HHugo
22-02-2002, 22:17
't is een beetje wennen in het begin, maar die Jordan valt best wel mee. Ik mis enkel de wesp (of haai of slang of whatever). Misschien is er daarvoor geen plaats meer op die Ferrari-neus?

airco
23-02-2002, 03:25
nog een interessant stukje ivm met de launch van de EJ12

De nieuwe titelsponsor was dan misschien niet het best bewaarde geheim in de Formule 1, maar de presentatie van de nieuwe EJ12 was hoe dan ook zeer de moeite waard. Het team van Eddie Jordan had kosten noch moeite gespaard om de presentatie tot een spectakel te maken, en dat is ook zeker gelukt.

De launch begon zoals elke launch begint: de hoofdrolspelers stonden op het podium, en er werd een filmpje gedraaid over DHL. Maar ineens veranderde de stereotype presentatie in een groots spectakel.

De presentatie, die werd gehouden in een hangar van het Brusselse vliegveld, werd opgeschrikt door een telefoontje voor Eddie Irvine. Door de speaker schalde dat een belangrijke DHL-boodschap afgeleverd moest worden bij de teambaas. Een gigantische airbus verscheen op het scherm, en ineens vlogen de deuren van de hangar open. Het vliegtuig, geheel in de kleuren van DHL gespoten, meldde zich in de hangar. De zijdeur van het vliegtuig ging open, en daaruit roldde de nieuwe Jordan EJ12, gehuld in een doek.

Onder luide muziek hielpen Giancarlo Fisichella en Takuma Sato het DHL-personeel om de auto o het podium te duwen, en het doek van de auto af te doen. Onder de kreet 'veilig, snel, tot u gebracht met DHL', maakte Eddie Jordan de presentatie compleet.

Na deze spectaculaire intocht van de EJ12 was het tijd voor het officiele deel van de launch. De coureurs en technische staf meldden zich op het podium voor de gebruikelijke plichtplegingen, waaronder de persconferenties en fotosessies. Direct na de presentatie werd de EJ12 weer ingepakt, en vervoerd naar Stansted, waar het volledige team zich zal verplaatsen naar Melbourne.

bron: f1racing.nl (http://www.f1racing.nl)

Had ik nu maar een pers-kaart he, dan had ik het allemaal live kunnen meemaken.

airco

Mario
23-02-2002, 09:38
Ik vind die Jordan ook niet mis en heel wat soberder dan vorige jaren. Over dat Deutsche Post-logo kan gediscussieerd worden, maar mij viel ook meteen op dat er geen tabakssponsor meer op staat.

Nu maar hopen dat die Jordan zowel snel als betrouwbaar is.

Oneliner
23-02-2002, 11:31
Wat kom irvine in dat verhaal doen??
Die heeft toch nix (meer) met jordan te maken, dacht ik zo?

Sennake
23-02-2002, 11:44
Zal wel Eddie Jordan moeten zijn denk ik...

Sway Bar
23-02-2002, 12:18
Geen haaien neus :( :(

HHugo
24-02-2002, 10:38
Originally posted by Mario
Over dat Deutsche Post-logo kan gediscussieerd worden, maar mij viel ook meteen op dat er geen tabakssponsor meer op staat.

Nu maar hopen dat die Jordan zowel snel als betrouwbaar is.

Originally posted by Sennake
Verder moet me toch ook een positief punt van het hart voor Jordan : ze hebben nog wel heel wat huiswerk, maar hun sponsoring is toch al rond ZONDER tabaksreclame, en dat betekent dat ze op dat punt toch al op beide oren kunnen slapen. Wel valt het me op dat sigarettenfabrikanten blijkbaar meer kaas gegeten hebben van het ontwerpen van knappe "livery's" dan andere merken. Alhoewel DE uitzondering hierop dan weer Williams is, die ook een knap design (laten)ontwerpen heeft zonder tabaksreclame...


Geen tabaksreclame ?? :confused:

http://users.pandora.be/FleaBite/9261_2.jpg

http://users.pandora.be/FleaBite/9258_2.jpg

Sennake
24-02-2002, 11:13
Ja sorry ze, ik had maar die ene foto om op voort te gaan eh...
En nu dat ik er op let zie ik aan de zijkant in het piepklein ook "Benson and Hedges" staan ja...

HHugo
24-02-2002, 14:51
Allez vooruit, 't is u vergeven ;)
Maar 't is inderdaad al positief dat hun hoofdsponsor niets met tabak te maken heeft