View Full Version : WTCC naar Zolder in 2008?
Zolder is set to host a round of the World Touring Car Championship in 2008, effectively replacing the scrapped Mexican round.
This week's Autosport reports that the Belgian circuit is likely to host a round on April 19-20, while Mexico's date was meant to be at the start of the month
BRON : Autosport.com
Het artikel -
http://www.autosport.com/news/report.php/id/64090
Ik zie het ook net op pitstop.tv. WTCC is niet mijn ding, maar zo'n evenement mag er altijd zijn! Bovendien komt de Superleague naar Zolder op 5 oktober volgend jaar :champagne: !
Oeh, heel gaaf, WTCC op een van mijn favoriete circuits :D Dat moet mooi spektakel geven zeg!
Woohoo, héél goed nieuws! Deze datum stip ik al aan in mijn kalender. ;)
Het zal idd spektakel geven in Zolder...
Thomaske
22-11-2007, 22:24
Laat ze maar komen zou ik zeggen.
Ik zie ze nu al allemaal samen afstormen op de Eerste Linkse :D:D:D
Mvg...
Mr.Dallara
22-11-2007, 23:18
Schitterend nieuws! -als de deal rond komt-
Maar als de race in Zolder er komt, lijkt me de kans weer kleiner voor de WTCC race op de Nordsleiffe in het voorprogramma van de 24h rennen...
3 race's in 2 landen en op amper 500km van mekaar lijkt me toch wel wat teveel van het goede voor een wereldkampioenschap die (maar) 12 landen aandoet...
Maar hoop doet leven natuurlijk...
Viper GTS-R***
22-11-2007, 23:38
'Als' ze komen, dan zou dit men eerste WTCC race zijn :)
Dat is pas leuk nieuws, hopelijk komt het ook uit :champagne: :applaus: :gas:
Schitterend nieuws! -als de deal rond komt-
Maar als de race in Zolder er komt, lijkt me de kans weer kleiner voor de WTCC race op de Nordsleiffe in het voorprogramma van de 24h rennen...
3 race's in 2 landen en op amper 500km van mekaar lijkt me toch wel wat teveel van het goede voor een wereldkampioenschap die (maar) 12 landen aandoet...
Maar hoop doet leven natuurlijk...
Als dat Nordschleife verhaal al doorgaat dan zal dat zeker ten koste gaan van de race op Oschersleben. Ik kan me niet voorstellen dat ze 2 races in Duitsland gaan doen, al was het alleen maar omdat alle fabrikanten anders dan BMW dan op hun achterste benen gaan staan.
Thomaske
23-11-2007, 09:02
Als dat Nordschleife verhaal al doorgaat dan zal dat zeker ten koste gaan van de race op Oschersleben. Ik kan me niet voorstellen dat ze 2 races in Duitsland gaan doen, al was het alleen maar omdat alle fabrikanten anders dan BMW dan op hun achterste benen gaan staan.
Maar ze hebben juist een contract getekend voor drie jaar op het Circuit van Oschersleben.
Mvg...
Trouwens, de wtcc was toch niet tevreden dat ze in het voorprogramma op een zaterdag moesten rijden in Spa, dus waarom zouden ze dat wel willen doen op de Ring?!
Thomaske
23-11-2007, 18:10
Trouwens, de wtcc was toch niet tevreden dat ze in het voorprogramma op een zaterdag moesten rijden in Spa, dus waarom zouden ze dat wel willen doen op de Ring?!
Misschien omdat ze daar 5 maal zoveel bezoekers hebben dan in Spa en omdat het voor BMW zeer interessant is.
Mvg.
Laat wtcc maar komen. Alleen jammer dat de alfa (fabrieks alfa) waarschijnlijk niet meer zal meerijden op zolder.
die van dit jaar was toch ook al niet meer volledig fabrieks dacht ik?!
die van dit jaar was toch ook al niet meer volledig fabrieks dacht ik?!
Maar wel competitief, en als er volgend jaar nog 'n verdwaalde 156 meedoet zal dat veldvulling zijn vrees ik ...
JorritVD
27-11-2007, 13:13
Maar wel competitief, en als er volgend jaar nog 'n verdwaalde 156 meedoet zal dat veldvulling zijn vrees ik ...
Ik denk dat de 156 nog steeds competatief is om mee te doen met de Independents trophy en is op enkele circuits erg dominant zoals Monza en Valencia.
Misschien omdat ze daar 5 maal zoveel bezoekers hebben dan in Spa en omdat het voor BMW zeer interessant is.
Mvg.
De WTCC ontkent nu zelf ook, want een race van 2 ronden zou niet echt gaan!
www.touringcartimes.com
Morgen komt waarschijnlijk de bevestiging van de WTCC in Zolder.
De invoerders scharen zich achter het project.
Bron: autospot.be
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.