Log in

View Full Version : Startlijst Belcar 2008, de overige berichten......


Mark
27-07-2007, 09:35
Startlijst Belcar 2008, de overige berichten......


In deze thread kan men rustig babbelen, keuvelen en smoezelen over de deelnemers voor 2008. Berichten die off-topic zijn in de thread Startlijst Belcar 2008, de mogelijke deelnemers...... zullen NIET meer verplaats worden naar deze thread. Na 4 jaar mag het spelletje duidelijk zijn

Lees het nieuws in Startlijst Belcar 2008, de mogelijke deelnemers...... en kom in deze thread kletsen.

marcel
27-07-2007, 11:19
Startlijst Belcar 2008, de overige berichten......


In deze thread kan men rustig babbelen, keuvelen en smoezelen over de deelnemers voor 2008. Berichten die off-topic zijn in de thread Startlijst Belcar 2008, de mogelijke deelnemers...... zullen NIET meer verplaats worden naar deze thread. Na 4 jaar mag het spelletje duidelijk zijn

Lees het nieuws in Startlijst Belcar 2007, de mogelijke deelnemers...... en kom in deze thread kletsen.

mogen we ook naar de 2008 thread kijken? :+



nu, ik vind het bizar dat PK de ferrari enkel voor 2008 aankondigt. de Vette staat toch al te koop? gaan ze 2007 niet afwerken of zo?

Mark
17-08-2007, 22:02
Oops......

Ook uit België heeft van Elk toezeggingen gekregen. Van Elk: “Een aantal ontevreden Belcar teams- en rijders stappen in 2008 naar het DSC over”

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=6025&rubriek=nat

RKG
18-08-2007, 00:01
sro heeft zich dit jaar niet van zijn sterkste kant laten zien, en dit zal het gevolg zijn

guntha
18-08-2007, 09:13
Oops......

Is er eigenlijk al nieuws wie de team/rijders zijn?

Bramzel
18-08-2007, 10:25
Lijkt me dat dat voornamelijk de niet-GT3-wagen teams zijn die nu in die speciale klasse uitkomen?

RKG
18-08-2007, 10:40
pas op, ik denk dat het voor de gt3 teams ook niet altijd fijn was hoe de reglementen zomaar veranderden en die heisa rond de normtijd...

GT2-R
18-08-2007, 13:12
pas op, ik denk dat het voor de gt3 teams ook niet altijd fijn was hoe de reglementen zomaar veranderden en die heisa rond de normtijd...

Klasse 1 heeft bij mijn weten niks te maken met de normtijd ;) ! In Klasse 1 kunnen volgens mij niet veel teams klagen... Het evenwicht wordt voorlopig goed bewaard door SRO vind ik. In Klasse 3 daarintegen zullen er wel enkele teams zijn die op hun tenen getrapt zijn.

RKG
19-08-2007, 01:33
Klasse 1 heeft inderdaad niets te maken met de normtijd, maar zowel voor klasse 1, 2 en 3 en eigenlijk voor de hele belcar is die heisa die errond is geweest niet goed. Want meestal worden de negatieve dingen onthouden.

Net zoals de reglementswijzigingen, het feit dat er geen dubbele punten meer zijn tijdens de 24u en de klachten van enkele gt3-teams die vinden dat het niet eerlijk is dat ze zoveel tijd in de pits verliezen. Want een gt3-race is normaal maximum een uur...

GT2-R
19-08-2007, 16:06
Klasse 1 heeft inderdaad niets te maken met de normtijd, maar zowel voor klasse 1, 2 en 3 en eigenlijk voor de hele belcar is die heisa die errond is geweest niet goed. Want meestal worden de negatieve dingen onthouden.

Net zoals de reglementswijzigingen, het feit dat er geen dubbele punten meer zijn tijdens de 24u en de klachten van enkele gt3-teams die vinden dat het niet eerlijk is dat ze zoveel tijd in de pits verliezen. Want een gt3-race is normaal maximum een uur...

Ik vind het toch goed dat SRO consequent is geweest. Vorig jaar kregen sommige teams wel grotere achtervleugel, kleinere restrictoren,... maar anderen dan weer niet. Liever allemaal gelijk voor de wet dan ;) !

Grig-O
20-08-2007, 09:20
Als ik mij niet vergis, dan is SRO toch van plan om de Belcar om te vormen naar een GT3-GT4-kampioenschap? Divisie 2 en 3 werden enkel in het overgangsjaar 2007 toegelaten...

smiley
20-08-2007, 11:35
Wenn der Zeitplan es zulässt sind neben der VLN auch der ein oder andere Testeinsatz in der ADAC GT Masters geplant. Reglementsbedingt sind dazu immer einige Umbaumaßnahmen erforderlich. Da die erste Vette aber auf dem GT3 Stand basiert , wird dies kein größeres Problem sein. Zum Ende der Saison plant Kissling den Aufbau zwei weiterer Corvetten. Zwei Fahrzeuge sollen dann bei den GT Masters rennen und das dritte wird ein reines VLN Projekt. Auch sind Läufe bei der FIA GT3 und der BELCAR geplant

kissling-motorsport.de

dus misschien eind dit seizoen nog de kissling corvette in de belcar..
en te hopen volgend jaar meerdere malen :gas:

Mark
20-08-2007, 18:21
Als ik mij niet vergis, dan is SRO toch van plan om de Belcar om te vormen naar een GT3-GT4-kampioenschap? Divisie 2 en 3 werden enkel in het overgangsjaar 2007 toegelaten...

Tijdens de bekendmaking van de reglementen waren 2007 en 2008 overgangsjaren.

Mark
28-08-2007, 09:41
Tijdens de 24 uur van Zolder stelt het team uit Antwerpen ook het nieuwe wapen voor volgend seizoen voor. “De bedoeling is om in 2008 met één of zelfs twee Lamborghini Gallardo aan te treden”, doet Bert Van Rossem de uitleg. “Reiter stelt tijdens de 24 uur van Zolder één exemplaar ter beschikking ... om naar te kijken en van te dromen... Iedereen is in ieder geval welkom om al de prachtige Italiaanse GT’s 3 al eens te bewonderen.”

persbericht CEO Racing


......

fenixracing
28-08-2007, 11:15
Je bent me al voor dit is echt een opsteker voor de belcar.

Eygmar
28-08-2007, 17:40
......

en mark geen woorden voor ,:rolleyes:

Mark
28-08-2007, 19:25
en mark geen woorden voor ,:rolleyes:

:confused: Gewoon melding van een nieuwsfeitje in een persbabbel, niets aan toe te voegen. Alleen is er op dit forum een software-matige beperking dat er in een bericht 5 karakters moeten staan. De quote met bijbehorende karakters tellen niet mee. Vandaar 5 puntjes ;)

Bart.Vandecavey
28-08-2007, 19:49
een kwijlsmiley kan je hier ook niet zetten zeker?

ICEMAN
29-08-2007, 12:32
Zoals deze? :drewl:

Mark
30-08-2007, 21:59
Belcar: CEO Racing met Reiter Lamborghini('s) in 2008

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=8255


Volgens Racexpress is het al zeker als we de titel lezen van dit bericht. Van Rossem zegt toch echt: "De bedoeling is om in 2008 met één of zelfs twee Lamborghini Gallardo aan te treden" in dat stukje.

be·doe·ling (de ~ (v.), ~en)
1 doel van een actie, dat wat men wil gaan doen of wil bereiken => intentie, inzicht, oogmerk, opzet
2 zin, strekking => betekenis

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=bedoeling


Laten we het hopen dat we de Lambo's terugzien maar het is nog geen feit ;)

Dragonfly
31-08-2007, 07:47
1 zeker, 2 eventueel .....

Sir Kwietje
31-08-2007, 10:33
1 zeker, 2 eventueel .....


:drewl: nice

Mark
31-08-2007, 15:19
Tom Van de Plas: “De wedstrijden van de ADAC GT3 hebben we gereden om te zien hoever we momenteel staan naar volgend seizoen toe als ook de Belcar races zal organiseren van 60 minuten.

pers A+ preview 24 uur.


Als liefhebber / purist zou ik dan toch graag zien dat ze de naam Belcar schrappen van deze klasse ;)

wix
31-08-2007, 23:19
Ik begrijp dat ontevreden teams hun ongenoegen willen uiten , maar het DSC is nu niet dadelijk een zware verbetering denk ik. ik vind het meestal nogal een tikje meer amateur/gentlemen overkomen.
Net nu ik toch ondervind dat het Belcar goed scoort en in het buitenland toch een goede naam begint te krijgen.

fenixracing
01-09-2007, 00:18
:agree:
Als je zie welke schade dat daar elke race word aangericht.

LSD
02-09-2007, 20:24
Net nu ik toch ondervind dat het Belcar goed scoort en in het buitenland toch een goede naam begint te krijgen.

Belcar was jaren geleden al het kampioenschap met de mooiste en snelste auto's. Iets waarvan ze in het buitenland natte dromen van kregen.
Daarom dat Britcar de reglementen overnam en DSC ook aan een verjongingskuur heeft gewerkt. Daar kan je nu ook al gerust u tegen zeggen.
En btw daar word nog geraced!!

Bart.Vandecavey
03-09-2007, 11:34
GS weg uit Belcar?
GS Motorsport bietet seine erfolgreiche Oreca Dodge Viper GT3 wegen Klassenwechsel (2008)
GS Motorsport bietet seine erfolgreichen Porsche 996 GT3 Cup's wegen Klassenwechsel (2008)

http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=11723
http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=11722

Sir Kwietje
03-09-2007, 22:01
GS weg uit Belcar?


http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=11723
http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=11722

hebben mss iets ander op het oog he :p die van pk staat ook nog tekoop zeker:)

RKG
04-09-2007, 07:36
maar hier staat bij wegens Klassewechsel...

Grig-O
04-09-2007, 17:19
Mss iets met een Saleen? :bye:

marcel
04-09-2007, 19:21
ik wist niet dat ze bij Saleen een GT3 hadden?

FIRE
04-09-2007, 19:24
Hij bedoelt met hun Saleen in FIA GT of LMS

Sir Kwietje
04-09-2007, 19:40
Hebben die dan ook al een saleen op box staan?

RKG
04-09-2007, 20:33
heeft saleen een gt3?

GT2-R
04-09-2007, 20:58
heeft saleen een gt3?

Bij mijn weten bestaat er geen Saleen GT3. GS Motorsport had vorig jaar al aangekondigd dat de BELCAR slechts een tussenstap is om op een hoger niveau (FIA GT, LMS, 24h Le Mans,..) in de racerij terecht te komen. Wel, ik denk dat ze zich aan het woord zullen houden...

fenixracing
05-09-2007, 13:30
Tijdens de 24H van spa hadden ze tog al een zoekertje gezet voor rijders op een saleen.

JorritVD
05-09-2007, 13:53
Of ze willen toch de LMS in. Dit was een bericht uit november vorig jaar:
http://www.projectlemans.de/rennserien/le-mans-series/le-mans-series-gs-motorsport-plant-f-r.html

Grig-O
05-09-2007, 16:00
Hij bedoelt met hun Saleen in FIA GT of LMS

Oef, toch iemand die mee is! ;) Al zullen ze die Saleen wel nog moeten aankopen.
Er was trouwens sprake van een Saleen GT3, bij de presentatie van het
FIAGT3-kampioenschap lang geleden.

JorritVD
05-09-2007, 21:23
Oef, toch iemand die mee is! ;) Al zullen ze die Saleen wel nog moeten aankopen.
Er was trouwens sprake van een Saleen GT3, bij de presentatie van het
FIAGT3-kampioenschap lang geleden.

Ik heb op eBay gezocht of de Saleens er nog opstonden, maar ik kon ze niet meer vinden. Mischien zijn ze al verkcoht. wie weet.

Thomaske
08-10-2007, 19:00
Komt GS Motorsport in 2008 ook met een Mosler GT3.

Mijn stiefvader was gisteren met de fiets naar Hasselt getrokken omdat er een show moest zijn met race wagens. Na lang zoeken heeft hij uiteindelijk drie wagens gevonden.

De Corvette C5-R van PK Carsport.
De Dodge Viper GT3 van GS Motorsport.
En een Mosler GT3 van GS Motorsport.

Op de Viper en de Mosler werden piloten gevraagd voor het seizoen 2008.

Mvg...

R@ce@holiC
08-10-2007, 19:38
Het was geen GT3 mosler, maar een straatversie...

RKG
08-10-2007, 19:53
ik dacht dat de viper van gs te koop stond?!

Thomaske
08-10-2007, 20:03
Het was geen GT3 mosler, maar een straatversie...

En hebben ze hier eventueel plannen mee om om te bouwen?

Mvg...

Belle
08-10-2007, 20:09
Op Racingcars24.com staat de advertentie over de GS Mosler:

http://www.racingcars24.com/anzeigen-details/anzeigentitel/2300-drivers-wanted-for-belcar-2008---mosler-mt-900-gt3/

wix
12-10-2007, 13:15
De Viper stond al een tijdje te koop zag ik . Wat komt er verder nog in huis van het Lemans voornemen ?

vince
22-10-2007, 09:46
PK komt niet terug naar de belcar is mij gisteren verteld. Ze gaan al hun pijlen op het Fia GT zetten.

Bron: Paul Kumpen zelf

Thomaske
22-10-2007, 11:31
En andere bronnen spreken dat PK volgend jaar naar de Belcar komt met twee Porsches en de FIA GT laat vallen.

Laten we nog maar een tijdje wachten en dan weten we het wel zeker.

Mvg...

ICEMAN
22-10-2007, 11:43
AK zei ook dat ze voluit voor de FIA GT gaan. Trouwens, ALS ze naar de Belcar komen. Waar blijft dan de Ferrari waarover gesproken werd?

Thomaske
22-10-2007, 12:56
Als ze volop voor de FIA GT gaan, zullen ze toch een ander wapen dan de Corvette C5-R gaan aanschaffen hoor.

Dit jaar is al gebleken dat ze op bepaalde circuits niet mee kunnen met de rest van de top.

Mvg...

Grig-O
22-10-2007, 18:07
http://www.dhnet.be/sports/moteurs/article/187747/kumpen-jr-la-victoire-en-fia-plutot-que-le-titre-en-belcar.html ;)

Quels sont vos projets pour 2008 ?

"La C5-R est à vendre. Elle ne sera plus compétitive en FIA GT. Et il serait sot d'investir dans du nouveau matériel lorsque l'on sait que le GT1 n'a plus que deux ans à vivre. On cherche donc une bonne occasion pour continuer en FIA voire en LMS. David Hart nous propose aussi d'engager un proto dans la série Le Mans. Pourquoi pas ? Concernant le Belcar, notre Z06 est aussi à vendre. Si nous disputons encore ce championnat l'année prochaine, ce ne sera vraisemblablement plus avec notre propre team, PK Carsport."

Neo-242
22-10-2007, 19:03
Als PK zelfs niet meer meedoet aan de Belcar versie 2008:confused:

Thomaske
22-10-2007, 20:24
http://www.dhnet.be/sports/moteurs/article/187747/kumpen-jr-la-victoire-en-fia-plutot-que-le-titre-en-belcar.html ;)

Quels sont vos projets pour 2008 ?

"La C5-R est à vendre. Elle ne sera plus compétitive en FIA GT. Et il serait sot d'investir dans du nouveau matériel lorsque l'on sait que le GT1 n'a plus que deux ans à vivre. On cherche donc une bonne occasion pour continuer en FIA voire en LMS. David Hart nous propose aussi d'engager un proto dans la série Le Mans. Pourquoi pas ? Concernant le Belcar, notre Z06 est aussi à vendre. Si nous disputons encore ce championnat l'année prochaine, ce ne sera vraisemblablement plus avec notre propre team, PK Carsport."

Kan iemand snel even een beetje vertalen?

In een interview met het belang van Limburg zegt Anthony Kumpen dat ze volgend jaar weer aan de slag gaan in het FIA GT kampioenschap.

Mvg...

guntha
22-10-2007, 21:57
Hoe zit het nu eigenlijk met de races van de belcar volgend jaar? 24u of niet? Mij is vertelt geen 24 u met de gt3 wel belcar endurance cup. Anderen zeggen dan wel weer 24 uren. Hoe zit he nu eigenlijk?

JCE.72
22-10-2007, 22:35
Kan iemand snel even een beetje vertalen?

In een interview met het belang van Limburg zegt Anthony Kumpen dat ze volgend jaar weer aan de slag gaan in het FIA GT kampioenschap.

Mvg... Vertaling van wat Anthony Kumpen in dit interview zegt (of zou gezegd hebben):

"De C5 staat te koop omdat deze niet meer competitief zal zijn in de FIA GT, en het dom zou zijn te investeren in nieuw materiaal als je weet dat de GT1 nog slechts een jaar of twee verder gaat"

"We zoeken een goeie gelegenheid om verder te gaan in de FIA GT en zelfs de LMS, David Hart heeft voorgesteld om een wagen in de LMS in te zetten. Waarom ook niet?"

"Wat betreft de BELCAR staat de Z06 eveneens te koop, als we in 2008 het BELCAR kampioenschap nog betwisten zal het waarschijnlijk niet meer met ons eigen team, PK Carsport, zijn.

RKG
23-10-2007, 07:13
Hoe zit het nu eigenlijk met de races van de belcar volgend jaar? 24u of niet? Mij is vertelt geen 24 u met de gt3 wel belcar endurance cup. Anderen zeggen dan wel weer 24 uren. Hoe zit he nu eigenlijk?


Ik heb ergens gelezen, maar weet niet meer waar:
7 meetings, waaronder 4 onder de gt3 vlag(2 races van 1uur), 2 onder fia gt vlag(race van 2u) en 24u...

fenixracing
23-10-2007, 08:56
Heb ik ook ergens gelezen
Op wwwpitstoptv zegt bert dat ze tog volgend jaar komen naar de belcar

A&M
23-10-2007, 19:08
PK komt niet terug naar de belcar is mij gisteren verteld. Ze gaan al hun pijlen op het Fia GT zetten.

Bron: Paul Kumpen zelf

Straf dat Paul zoiets gezegd zou hebben ,ik heb andere dingen vernomen

yannick88
23-10-2007, 21:34
Ik heb ergens gelezen, maar weet niet meer waar:
7 meetings, waaronder 4 onder de gt3 vlag(2 races van 1uur), 2 onder fia gt vlag(race van 2u) en 24u...

En die 24 uren zou wel eens in Francorchamps kunnen doorgaan .

ICEMAN
23-10-2007, 21:37
Niet tesamen met de Total 24 Hours of Spa. Zou my niet kunnen inbeelden dat Zolder hun 24 uur zoude laten schieten.

yannick88
23-10-2007, 21:42
Niet tesamen met de Total 24 Hours of Spa. Zou my niet kunnen inbeelden dat Zolder hun 24 uur zoude laten schieten.


Wie spreekt er dat de 24 uren van Spa in het huidig formaat nog blijven bestaan ?
En de 24 uren van Zolder kunnen ook nog altijd doorgaan onder een ander formaat .

ICEMAN
23-10-2007, 21:44
Zeker nog tot 2009. Denk echt niet dat Belcar voor Spa zou kiezen voor hun 24 uur. :frusty:

Brecht
23-10-2007, 22:00
NGT Porsche staat ook te koop op racingcars24.com ;)

http://www.racingcars24.com/ad-details/ad-title/2336-best-996-cup-around-for-sale/

ICEMAN
24-10-2007, 09:25
En die 24 uren zou wel eens in Francorchamps kunnen doorgaan .

Ge moet deze zin toch maar eens GOED lezen.

Patricia Indekeu - SRO Belgium: Tot slot is er de 24 uur van ZOLDER, die opnieuw van onze kalender deel uitmaakt.

FIRE
24-10-2007, 17:34
Nu Apex Motorsport/Richard Lloyd Racing een Jaguar GT3 ontwikkeld heeft (al verloopt dit project volgens mij niet voorspoedig), enige kans dat Thiry van de BTCS overstapt naar Belcar? Of blijven de Walen (?) BTCS trouw?

BSOT
24-10-2007, 18:14
Ge moet deze zin toch maar eens GOED lezen.

Kan ook voorprogramma zijn hé :gas:

joost
24-10-2007, 18:48
Patricia Indekeu, promotor van de MVDB:

“We gaan na rijp beraad met de teams, opnieuw naar zeven meetings, waarvan er vier volgens het format van de FIA GT3 zullen zijn. Dit betekent twee races van één uur met verplichte pitstop. Vervolgens zullen er twee weekends zijn met races van twee uur, kopie conform het FIA GT-gebeuren, zoals we vandaag op Zolder zagen. Tot slot is er de 24 uur van Zolder, die opnieuw van onze kalender deel uitmaakt. Bovendien zal de kalender, met één race per maand, zeer evenwichtig zijn. Maar meer informatie volgt deze week nog. Bij deze wil ik nog iedereen bedanken die aan dit mooie autosportjaar meegewerkt heeft en geef ik afspraak op de prijsuitreiking begin december!”

Joost

Raceboy
24-10-2007, 19:45
jeej, nog veranderingen. Volgend jaar= overgangsjaar? :rolleyes:

GT2-R
24-10-2007, 19:58
jeej, nog veranderingen. Volgend jaar= overgangsjaar? :rolleyes:

Die afwisseling lijkt mij op het eerste zicht wel leuk. Twee manches van elk 1 uur zou misschien wel de historiek van de BELCAR doorbreken maar het zou de spanning zeker ten goede komen. Ik vrees echter wel voor de 24h. Buiten de Porsches hebben niet veel wagens het dit jaar overleefd, ondanks de inspanningen van de teams. Volgens mij hebben zeer veel teams de schrik te pakken voor de 24u 2008. Die GT3's zijn nu eenmaal niet gebouwd om er serieuze uithoudingsraces mee te houden (hoe jammer ik het ook vind...). Als je daar nog eens bijteld dat Zolder een circuit is dat de mechaniek sowieso al zwaar op de proef stelt dan weet je genoeg.

kingkai
24-10-2007, 21:16
Voorlopige deelnemerslijst:

provisional
Klasse 1
Ascari KZ1R

Aston Martin DBRS9
racing for belguim(?)

Corvette Z06

Dodge Viper Coupe
Daikin Racing(?)
A+ Racing(?)
AD Sport(?)
Laudi vzw(?)
GS Motorsport(?)

Lamborghini Gallardo

Lotus Exige

Maserati GranSport Light

Porsche 997
Bongou/Speedlover(?)
First Motorsport(?)
Prospeed Competition (2)(?)
GPR Racing(2)(?)

Venturi Heritage

Morgan Aero GT3

Ford GT3

Jaguar XKR GT3

Mosler Chevrolet MT900 GT3
Gravity International Racing (2 3?)(?)
G&A Racing(?)

Ferrari F430 GT3
boutsen energy racing (?)

Maserati MC12GT3
Gallio Corse(?)

Klasse 2

Klasse 3


http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=301714

:bye:

Giovanni
24-10-2007, 21:43
NGT Porsche staat ook te koop op racingcars24.com ;)

http://www.racingcars24.com/ad-details/ad-title/2336-best-996-cup-around-for-sale/
En op depaddock :
http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=16388
Je moet het niet altijd te ver zoeken :p

GT2-R
24-10-2007, 21:47
Maserati MC12GT3
Gallio Corse(?)

Gallio Corse zie ik niet direct met een MC12 rijden. Ten eerste omdat dat nogal duur zou zijn voor een team met beperkte middelen en ten tweede omdat er niet eens een MC12 GT3 bestaat. Spijtig dat dit onmogelijk is :D ...

kingkai
24-10-2007, 21:55
Ik heb geen idee, zag dit bericht en dacht dat het wat op zou leveren.
Geloof wel dat Maserati druk bezig is aan een nieuwe GT1 of GT2 met daarbij een GT3 auto

edit:
Maserati met de grandsport GT voor GT1 en Alfa romeo met een 8c GT2 auto.
MC-12 denk ik ook niet, die moet dan met heel wat meer straat versie aankomen om aan het quota te voldoen. Ach Azcari heeft ook een uitzondering gekregen hiervoor

Thomaske
25-10-2007, 10:04
Het klinkt misschien wel raar maar wat mag die Maserati MC12GT3 dan wel voorstellen? Ik heb hierrond nog niets van gehoord.

Mvg...

JorritVD
25-10-2007, 13:06
CEO racing heeft toch bevestigd dat hun toch met minimaal 1 Gallardo aantraden in 2008?

GT2-R
08-11-2007, 18:41
Vandaag was de PK Corvette Z06 aanwezig tijdens de IT op CZ. Ik vermoed dat het ging om een test ivm de verkoop ervan??

Thomaske
08-11-2007, 19:23
Tijdens het seizoen was er toch sprake dat de Thiers broers volgend jaar met de PK Z06 gingen komen.

Mvg...

RKG
08-11-2007, 20:52
En Daikin, terug viper, of niet?(aangezien in je post staat minstens 1 voor A+)

ICEMAN
08-11-2007, 20:54
En Daikin, terug viper, of niet?(aangezien in je post staat minstens 1 voor A+)

Hier omtrent is nog nix geweten.

guntha
08-11-2007, 21:06
Heeft iemand een idee met wat belgiumracing gaat komen? Er was spraken van een viper heb ik vernomen uit goede bron maar na de laatste race betwijfel ik of br nog wel belcar wil rijden.:(

ICEMAN
08-11-2007, 21:13
K denk niet dat Patric überhaubt nog Belcar wil rijden. :frusty:

Bart.Vandecavey
08-11-2007, 21:17
Tijdens het seizoen was er toch sprake dat de Thiers broers volgend jaar met de PK Z06 gingen komen.

Mvg...

Volgens PK toch...

Thomaske
08-11-2007, 21:32
K denk niet dat Patric überhaubt nog Belcar wil rijden. :frusty:

Waarom niet als ik dat mag vragen?

Mvg...

Bart.Vandecavey
08-11-2007, 21:34
Omdat hij een 0,001 seconde te rap was in de Last Race?!

ICEMAN
08-11-2007, 21:35
Waarom niet als ik dat mag vragen?

Mvg...
Dat is MIJN mening hé. Gwn, na zijn reactie tijdens de Last Race.

guntha
08-11-2007, 23:49
Dat is MIJN mening hé. Gwn, na zijn reactie tijdens de Last Race.
Als jouw imitatie (:eek: ) van Patric echt was zie ik ze niet meer rijden in de belcar.

Belle
09-11-2007, 01:44
Als jouw imitatie (:eek: ) van Patric echt was zie ik ze niet meer rijden in de belcar.

Ik denk niet dat Patric zich zo gemakkelijk laat kennen hoor. ;)

Porscheke
09-11-2007, 10:03
Patric laat zich op alle mogelijke manieren kennen, zo lang dit maar belangstelling met zich meebrengt.

Viper GTS-R***
09-11-2007, 11:58
Patric laat zich op alle mogelijke manieren kennen, zo lang dit maar belangstelling met zich meebrengt.

Dergelijke quote's zijn niet zo geliefd op de paddock, dus vraag ik om in de toekomst 'iets' tactvoller te antwoorden a.u.b.

Benny_B
21-11-2007, 20:57
Er is een nieuw Duits team gevormd, GTO - GT-TO-ONE Racing, dat volgend jaar 2 Moslers MT900 wil inzetten in de FIA G2 klasse en in de Belcar. In het artikel op projectlemans.de spreekt men van Kenneth Heyer en Anthony Kumpen als piloten voor de Belcar.

Dus geen PK Ferrari F430 GT3???

Bronnen:
www.projectlemans.de (http://www.projectlemans.de/content/view/3776/1/)
http://www.go-to-one.com/

RKG
21-11-2007, 21:47
Is dat dan met de structuur van GS aangezien die een mosler gekocht hadden en aangezien Heyer vermeld wordt?

Viper GTS-R***
22-11-2007, 13:48
Is dat dan met de structuur van GS aangezien die een mosler gekocht hadden en aangezien Heyer vermeld wordt?

Er lijkt een zeer duidelijke link te zijn naar GS (als GS nog zou bestaan?)
Want Wolfgang Koepp (is/was toch de team-baas van GS?) is de contactpersoon van GTO Racing volgens hun site.

----------------------------------------------------------------------

Uit het jaar revieuw van Racing For Belgium (pitstoptv.be/racingworld.be) worden alle plannen uit de doeken gedaan voor hun seizoen 2008, echter reppen ze geen woord over een mogelijke trugkeer met hun DBRS9...?

Worldkarts
23-11-2007, 18:23
Er is goed nieuws uit het kamp van Porsche. Ze gaan voor volgend jaar normaal gezien de 4S body homologeren en er komen nog een 40-tal paardjes bij. Dit zou er wel eens voor kunnen zorgen dat er nog meer Porsches aan de start komen, zeker nu het vastligt dat de 24h weer in het programma opgenomen wordt.

GT2-R
28-11-2007, 19:48
Delahaye Racing in de BELCAR? We zullen zien...

Naast langeafstandswedstrijden met de Renaults, hebben we ook plannen voor de Dutch Super Car Challenge, de Britcar, Belcar en FIA GT3.

BRON: www.racingworld.be

JPMontoya
29-11-2007, 20:44
Er is een nieuw Duits team gevormd, GTO - GT-TO-ONE Racing, dat volgend jaar 2 Moslers MT900 wil inzetten in de FIA G2 klasse en in de Belcar. In het artikel op projectlemans.de spreekt men van Kenneth Heyer en Anthony Kumpen als piloten voor de Belcar.

Dus geen PK Ferrari F430 GT3???

Bronnen:
www.projectlemans.de (http://www.projectlemans.de/content/view/3776/1/)
http://www.go-to-one.com/

Go to one = GS Motorsport ?

R@ce@holiC
30-11-2007, 03:19
Go to one = GS Motorsport ?

Go To One Racing = een nieuw team rond Wolfgang Koepp (ex GS motorsport) en Andreas Leberle. Met, zoals vermeld in de pressrelease, Kenneth Heyer (ook ex GS motorsport) als 1 van de piloten...

Grig-O
02-12-2007, 14:51
Er is een nieuw Duits team gevormd, GTO - GT-TO-ONE Racing, dat volgend jaar 2 Moslers MT900 wil inzetten in de FIA G2 klasse en in de Belcar. In het artikel op projectlemans.de spreekt men van Kenneth Heyer en Anthony Kumpen als piloten voor de Belcar.

Dus geen PK Ferrari F430 GT3???

Bronnen:
www.projectlemans.de (http://www.projectlemans.de/content/view/3776/1/)
http://www.go-to-one.com/

MI gaat volgend jaar zeker één wagen inzetten in de Belcar. Het is mogelijk dat er een nog een tweede wagen komt, maar ze gaan meer dan waarschijnlijk Fiagt rijden met de 2 équipes van vorig jaar.
www.pitstoptv.be

Thomaske
02-12-2007, 18:07
Kumpen en Longin willen samen deelnemen in de Belcar.

Dus Kumpen - Heyer lijkt me wel onmogelijk dan.

Mvg...

ICEMAN
02-12-2007, 18:09
Ik gok op Gravity.

Viper GTS-R***
02-12-2007, 20:21
Even ter verduidelijking, is er een link tussen het MI Team en het GRI Team of hun wagen's?

Thomaske
02-12-2007, 21:38
Ben ik ook al aan aan 't denken geweest.

Mvg

ICEMAN
02-12-2007, 22:29
MI runt de wagens voor GRI.

JorritVD
02-12-2007, 22:29
Even ter verduidelijking, is er een link tussen het MI Team en het GRI Team of hun wagen's?

Het is dezelfde team dacht ik

ICEMAN
02-12-2007, 22:32
Euhm, nee... :rolleyes:

Thomaske
02-12-2007, 22:41
Even ter verduidelijking, is er een link tussen het MI Team en het GRI Team of hun wagen's?

MI Team stond in voor het onderhoud en de service van de wagens. Net zoals ICEMAN al zei.

Eigenlijk deden ze alles.

Mvg...

Viper GTS-R***
02-12-2007, 23:20
Ah oké, bedankt voor de opfrissing mannen! :)

Belle
07-12-2007, 13:26
En we gaan op 10 -11 mei naar het Franse circuit Dijon.

First zou weer met dezelfde Porsches als dit jaar aan de start komen.
Bron: teamlid

Mvg...

Ook goed, nu valt het samen met de LMS in Francorchamps. :rolleyes:

Voor mij zal het toch de 1000 km worden dan...

Thomaske
07-12-2007, 15:51
Belle, voor jou niet alleen vrees ik.

Mvg...

jfo
08-12-2007, 03:56
Thomaske
Race freakske Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,275

En we gaan op 10 -11 mei naar het Franse circuit Dijon.

First zou weer met dezelfde Porsches als dit jaar aan de start komen.
Bron: teamlid

Mvg...
__________________
www.autopress.org

welk teamlid? wij van First weten nog niets

Eygmar
08-12-2007, 22:19
Astromega zou volgend jaar ook deelnemen aan de Belcar met 2 exoten maar nog niet bekend met welke.
Bron: autosport.be

ik denk 2 lambo's:champagne:

Coach Ep
09-12-2007, 16:39
volgens pitstop is dit de voorlopige versie:

13 april: First Race (Zolder) (120 min)
11 mei: Dijon (Frankrijk) (2 * 60 min)
1 juni: Champ Car (Zolder) (2 * 60 min)
13 juli : 25 Uur Fun Cup (Spa-Francorchamps) (2 * 60 min)
30-31 augustus: 24 Uur van Zolder
21 september: Francorchampagne (120 min)
19 oktober: FIA GT (Zolder) (2 * 60 min)

Mr.Dallara
10-12-2007, 00:15
De Galardo's GT3 gaan ons langs de oren vliegen in 2008 als we de geruchten moeten geloven!

Ik dacht dat Reiter deze winter (maar) 20 GT3 ging bouwen (en er staan er nog 2 "oude" tekoop bij Reiter zelf).

RKG
10-12-2007, 09:48
Dan kan iedereen klagen dat het een gallardo-cup is en dat het spijtig is dat er maar een paar porsches meer zijn :D

Thomaske
10-12-2007, 11:11
Als we de roddels mogen geloven komen de Thiers broeders met een Ferrari GT3.

Met welke GT3 zal NGT komen? Blijven ze trouw aan Porsche of gaan ze voor één of andere exoot?

Mvg...

RKG
10-12-2007, 11:15
Ik dacht dat Thiers gezegd had dat ze eerst voor een Ferrari zouden gaan, maar door de slechte prestaties van deze wagens tijdens de last race, ze misschien voor de lambo gingen.

ikke
10-12-2007, 22:01
Als we de roddels mogen geloven komen de Thiers broeders met een Ferrari GT3.

Met welke GT3 zal NGT komen? Blijven ze trouw aan Porsche of gaan ze voor één of andere exoot?

Mvg...

NGT heeft op de belcarparty aan een aantal mensen bevestigd dat het een 997 zal worden.

Thomaske
12-12-2007, 11:17
Viper, er geen sprake dat Astromega geen wagen zal inzetten in de Belcar.

Maar iedereen kan door het nieuws van Astromega en CEO afleiden dat ze het niet zullen doen. Toch kijk ik er nog stiekem naar uit.

Drie Lambo's zijn al zeker. Maar men mag er zeker van zijn dat er nog een tweetal zullen bijkomen.

Mvg...

ICEMAN
15-01-2008, 17:54
Wagens die sowieso worden aanvaard, zijn de Grand Tourisme-wagens die in het verleden hebben deelgenomen aan Belcar of de Belgian Touring Car Series (BTCS) (met uitzondering van de GT1 en 2’s). Zullen eveneens worden geanalyseerd, de dossiers betreffende wagens die identiek zijn met deze laatste.

Maar de GT2 R is toch een GT1 wagen?:frusty:

Giovanni
15-01-2008, 22:22
Als de normtijd ons een beetje gunstig gezind is, denk ik dat Jean-Claude en ikzelf de Porsche GT2 R binnen de toptien algemeen kunnen loodsen.
Daar zullen ze geen probleem hebben.
De snelste tijd dat die wagen heeft neergezet tijdens de 24u van 2006 ( de laatste wedstrijd dat die heeft gereden ) was amper een 1:40:608 ...
Top 10 zit er niet echt in :+
link naar Raceresults.nu (http://www.raceresults.nu/uitslagen/2006/Belcar%202006/7%20-%20Euphony%2024%20hours%20of%20Zolder/All%20laptimes%20of%20the%2024%20hours%20race0016. htm)

GT2-R
15-01-2008, 22:57
Daar zullen ze geen probleem hebben.
De snelste tijd dat die wagen heeft neergezet tijdens de 24u van 2006 ( de laatste wedstrijd dat die heeft gereden ) was amper een 1:40:608 ...
Top 10 zit er niet echt in :+
link naar Raceresults.nu (http://www.raceresults.nu/uitslagen/2006/Belcar%202006/7%20-%20Euphony%2024%20hours%20of%20Zolder/All%20laptimes%20of%20the%2024%20hours%20race0016. htm)

:Offtopic: :Offtopic: :Offtopic:

Als we elke wagen gaan beoordelen op z'n laatste wedstrijd dan zijn er genoeg wagens die voor het bijltje zullen gaan :frusty: . De GT2-R is een wagen die zeer veel potentieel had (en volgens mij nog steeds heeft) in het BELCAR-kampioenschap. Eventjes enkele argumenten op een rijtje zetten:

-Een wagen die bij momenten de C5-R van SRT en de Vipers het nakijken gaf heeft zeker potentieel volgens mij :rolleyes: . Bovendien is het de enige wagen die de Viper/Corvette-hegemonie heeft kunnen doorbreken de laatste BELCAR-seizoenen.
-Hoewel 2006 een tegenvallend seizoen was voor JMT (ondermeer doordat er geen vaste piloten waren) werd wel een top 10-resultaat geboekt (P8).
-In de 2004/2005-spec heeft de GT2-R meermaals 1.30 gereden. Zelfs in 2006 is PSI erin geslaagd om met hun verschrompelde achtervleugel die ze toen moesten gebruiken een 1.30 neer te zetten in de trainingen (voor Menten crashte in de Bianchi).
-Blijkbaar hebben bepaalde mensen er problemen mee dat de GT2-R een GT1-klassewagen is maar volgens mij is de AD-Sport BiTurbo er ook één.
-Bovendien moet men er rekening mee houden dat de GT2-R volledig ontwikkeld is door een privé-team (PSI-Motorsport) en dus geen fabrieksmateriaal is. Dit in tegenstelling tot de C5-R en een hele meute Porsches van Porsche Motorsport.
-Het feit dat er dit jaar al verscheidene GT2-R's verkocht zijn is volgens mij genoeg om duidelijk te maken dat vele teams wel potentieel zien in deze wagen.

Deze wagen zal geen podium of dergelijke halen. Het is een wagen die aan het einde van zijn loopbaan is en zeker in staat is om ereplaatsen te verzamelen in D3.

Maar de GT2 R is toch een GT1 wagen?

Is de AD-Sport BiTurbo dan geen GT1 :rolleyes: ?

Ik weet voor wie ik zal supporteren in D3 volgend seizoen: PMB Motorsport!

ICEMAN
15-01-2008, 23:54
Is de AD-Sport BiTurbo dan geen GT1 :rolleyes: ?Da heb ik niet beweerd e. Volgens t reglement...

RKG
16-01-2008, 09:27
Ik wist dat je blij ging zijn dat hij terug in de belcar kwam :D

Vind het eigenlijk jammer dat SRO op hun site geen overzicht geeft van de inschrijvingen tot nu toe...

Fonne
17-01-2008, 22:53
Nu hebben we al veel gehoord en gelezen over wat Kumpen/Longin zouden doen in 2008 m.b.t. het Belcar Original kampioenschap. Een Ferrari 430 GT3 voor Kumpen en Longin, een Mosler voor Kumpen samen met Heyer, ... En wat lezen we vandaag op www.turbomagazine.be , in het artikel van de hand van Vincent Franssen :

L'un de nos célèbres quotidiens l'a annoncé ce matin, Anthony Kumpen et Bert Longin disputeront le Belcar 2008 au volant d'une... Mosler MT900R GT3 de l'équipe Gravity International. Voiture de pointe en fin de saison dernière, la belle américaine a donc séduit les multiples champions de la discipline, qui avaient annoncé il y a peu que l'équipe PK Carsport se chargerait uniquement de la préparation de la Saleen S7R FIA-GT cette année. A la recherche d'un team pour les accueillir en Belgique, Kumpen et Longin ont donc misé sur Motorsport International, qui assure l'intendance et la gestion des voitures de Gravity Racing.

De betrouwbaarheid van de journalist in acht nemende hecht ik persoonlijk het meeste belang aan dit laatste 'nieuwsje'. Enfin, 'nieuwsje'... voor zover het nog een nieuwsje is, want er wordt al weken over heen-en-weer gepraat...En nu de nederlandse vertaling A.U.B ?

JPMontoya
18-01-2008, 09:07
Wel het zegt dat Kumpen/Login bij gravity gaan rijden met de Mosler

//---JaN---\\
18-01-2008, 16:08
Weet iemand misschien al wanneer de shakedown van de Belcar 2008 is??

JanB.

Fonne
18-01-2008, 21:39
Merci,bedankt.

ICEMAN
20-01-2008, 17:29
Héél jammer!:(

RKG
31-01-2008, 12:10
Regerende kampioen Dumarey zal dit seizoen niet deelnemen aan het belcar-kampioenschap.

www.pitstop.tv

Grig-O
06-02-2008, 23:46
Bron: pitstop.tv ;)

Denk je dat ik dit hier ter plekke zit te verzinnen? :p

Ottooke
07-02-2008, 00:12
Denk je dat ik dit hier ter plekke zit te verzinnen? :p

Om de roddels tegen te gaan en de auteurs van persberichten toch de nodige credits te geven vragen we hier dan ook een bronvermelding. ;)

GT2-R
10-02-2008, 21:02
Vervang die Mosler maar door een mogelijke Ascari voor Kumpen/Longin ;)

Bron: Pitstop.tv

SRO wil de Moslers dus met zachte hand buitengooien. Ik vraag mij dan toch af of GRI, GTO én G&A hun beestjes gaan verkopen 2 maanden voor de start van het nieuwe seizoen. Het is toch bijna onmogelijk dat die drie teams nog een nieuwe wagen zullen bestellen, testen en laten racen op die tijd? Volgens mij zullen we dus toch nog een Mosler zien volgend jaar. Tenzij SRO besluit om de Moslers te bannen...

Brecht
10-02-2008, 21:13
SRO wil de Moslers dus met zachte hand buitengooien. Ik vraag mij dan toch af of GRI, GTO én G&A hun beestjes gaan verkopen 2 maanden voor de start van het nieuwe seizoen. Het is toch bijna onmogelijk dat die drie teams nog een nieuwe wagen zullen bestellen, testen en laten racen op die tijd? Volgens mij zullen we dus toch nog een Mosler zien volgend jaar. Tenzij SRO besluit om de Moslers te bannen...

Als SRO echt de Moslers buiten wilt zullen ze dat wel op een andere manier doen denk ik ;) Ik denk dan eerder aan grotere restricties oa...

GT2-R
10-02-2008, 21:20
Als SRO echt de Moslers buiten wilt zullen ze dat wel op een andere manier doen denk ik ;) Ik denk dan eerder aan grotere restricties oa...

Volgens mij moeten ze die restricties gebruiken om ze op het niveau te brengen van de andere D1-wagens. Het is toch te zot om 4 potentiële deelnemers buiten te gooien omdat hun wagens te snel zouden zijn? Waarom zorgt SRO er eigenlijk niet voor dat er ook een Mosler aanwezig zal zijn tijdens de evaluatietesten van de GT3-wagens? Dan is hij meteen op een gelijk niveau.

ICEMAN
10-02-2008, 22:17
Waarom homologeert SRO in de eerste plaats de Moslers dan (voor Belcar & Brits GT)?

guntha
11-02-2008, 10:18
Patric Derdaele gaat op de Viper van Vanmoerkerke rijden.

Bron: Patric zelf
:champagne: Had eigenlijk liever gehad dat ze zelf een wagen inzetten.

ICEMAN
11-02-2008, 17:45
:champagne: Had eigenlijk liever gehad dat ze zelf een wagen inzetten.Doet hij ook. In de DSMEC (Ultima).

guntha
11-02-2008, 18:38
Doet hij ook. In de DSMEC (Ultima).

YES:champagne: :drewl:

JorritVD
13-02-2008, 16:42
Longin heeft getest op Nogaro met de Mosler (GRI) en Ascari.

foto's zijn te zien op Longin zijn site: www.bertlongin.com

RKG
25-02-2008, 15:58
eind vorig seizoen was er inderdaad sprake van een ferrari voor de Thiers, dacht ik.

Thomaske
25-02-2008, 16:43
Ook was er sprake dat de Thiers broeders de PK Corvette Z06 GT3 zouden overnemen maar dat is niet door gegaan.

Nu maar hopen dat ze wel met een Ferrari 430 GT3 komen.

Mvg...

ICEMAN
25-02-2008, 18:30
Na wanprestatie van de Ferrari's tijdens de laatste race was de keuze ineens niet meer zo zeker bij de Thiers'kes.

joost
25-02-2008, 19:48
Misschien moeten de broertjes toch eens wat verder kijken: De Ferrari 430 won afgelopen jaar: FIA GT3 & FFSA GT3. Bovendien reed een 430 van Sport Garage aan de leiding van de GT3 in de 24u van Spa tot een ongeval op zondagmiddag een einde aan de race maakte.

Mr.Dallara
25-02-2008, 21:08
En er is sprake van een derde Lambo Gallardo uit het Antwerpse.

Staat er ook te lezen op pitstop.

Zijn de solden bij Reiter tot eind februari? :)
Is er al weet wie er met de Gallardo's gaat rijden? Aangezien er al sprake is van een 3e Lambo, moet de intresse wel groot zijn...

Jawaddeman
25-02-2008, 21:22
vroem vroem... :drewl:

Eygmar
26-02-2008, 00:14
:eek: :eek:

Bart.Vandecavey
26-02-2008, 11:57
Hebben jullie het al opgemerkt dat de naam Belcar aan het verdwijnen is tvv Belgian GT championship...

fenixracing
26-02-2008, 17:44
Helmaal gelijk op racingworld.be staat bgtc + btcs testdag.

RKG
26-02-2008, 18:39
Dat is heel slim, de naam gaan veranderen, dan weten nog minder mensen wat het is!

Mark
02-03-2008, 13:29
http://www.autosport.nl/cms/images/stories/2008/Internationaal/Diversen/lamborghini_gallardo_gt3_2.jpg

http://www.autosport.nl/cms/images/stories/2008/Internationaal/Diversen/lamborghini_gallardo_gt3_1.jpg

Foto's: pr / autosport.nl

Toch leuk om te zien dat Bingoal ;) elk jaar een ander team van ondersteuning voorziet.

marcel
02-03-2008, 13:30
Dat is heel slim, de naam gaan veranderen, dan weten nog minder mensen wat het is!

t was toch al geen belcar meer

Neo-242
02-03-2008, 15:16
Helmaal gelijk op racingworld.be staat bgtc + btcs testdag.

In welk artikel zie je dat staan? Is er dan al een datum bekend voor de belcar testdag? Daar wil ik net zoals de voorbije 2 jaar graag bijzijn;)

Belle
02-03-2008, 15:17
In welk artikel zie je dat staan? Is er dan al een datum bekend voor de belcar testdag? Daar wil ik net zoals de voorbije 2 jaar graag bijzijn;)

In andere threads heb ik toch gelezen dat de off. testdag doorgaat op 27 maart.

fenixracing
02-03-2008, 15:37
http://www.racingworld.be/nieuws/5083/Belcar-en-BTCS-testdag-op-27-maart-te-Circuit-Zolder.html

27 maart samen met de btcs.
Zie je gelijk bgtc staan. (Belcar dus)

Raceboy
04-03-2008, 11:15
Hebben jullie het al opgemerkt dat de naam Belcar aan het verdwijnen is tvv Belgian GT championship...

www.belcar.com bestaat ook al nietmeer.

RKG
04-03-2008, 12:29
www.belcar.com bestaat ook al nietmeer.

De site van de belcar original werd vorig jaar al doorverwezen naar sro-belgium.

GT2-R
09-03-2008, 21:05
G&A zal sowieso enkele BELCAR-wedstrijden niet rijden :( . Rallycross en GT4 zullen primeren in 2008...

BRON: www.racingworld.be

Bart.Vandecavey
11-03-2008, 17:16
Ceo-Racing wordt JD-Competition Racing Team

RKG
12-03-2008, 20:19
komt daikin racing niet meer aan de start? want die hun website redirect naar iets heel anders nu...

guntha
12-03-2008, 20:37
Daikin zelf is er naar het schijnt niet meer. Dat is toch wat ik gehoord heb. De meiden zelf zouden naar het schijnt wel nog race's rijden. Welke weet ik niet.

Mark
12-03-2008, 23:23
Daikin zelf is er naar het schijnt niet meer.

Ik neem aan dat je het team bedoeld en niet het merk ;)

Voor de kenners:
Een foto van de Ferrari van Bouvy / Coens: http://www.pitstoptv.info/pitstop/wp-content/uploads/2008/03/ferrari.jpeg

Is dit niet een GT2 i.p.v. een GT3?

Thomaske
12-03-2008, 23:24
Goed opgemerkt Mark maar dit is enkel maar een ontwerp.

Mvg

guntha
12-03-2008, 23:55
Ik neem aan dat je het team bedoeld en niet het merk ;)

Voor de kenners:
Een foto van de Ferrari van Bouvy / Coens: http://www.pitstoptv.info/pitstop/wp-content/uploads/2008/03/ferrari.jpeg

Is dit niet een GT2 i.p.v. een GT3?

Ja idd het team.

Bramzel
13-03-2008, 00:37
Ik neem aan dat je het team bedoeld en niet het merk ;)

Voor de kenners:
Een foto van de Ferrari van Bouvy / Coens: http://www.pitstoptv.info/pitstop/wp-content/uploads/2008/03/ferrari.jpeg

Is dit niet een GT2 i.p.v. een GT3?

Sterker nog, alle F430's zijn er op terug te vinden:
- Het zijaanzicht is een F430 Challenge met in Photoshop toegevoegde splitter en achtervleugel.
- Het vooraanzicht is een F430 GT3
- Het achteraanzicht is een F430 GT2

Belle
13-03-2008, 00:42
- Het vooraanzicht is een F430 GT3


Inderdaad, qua vooraanzicht is het zeker een GT3, met die twee luchtinlaten op de motorkap. Het eerste waar ik altijd de F430 Challenge aan herken.

JorritVD
13-03-2008, 14:03
Leuk om te weten dat Koen Wauters het hele seizoen weer gaat rijden.

RKG
13-03-2008, 14:06
Das nog niet al te veel, en zijn zeker nog een paar twijfelgevallen bij. Zo heeft G&A al laten weten dat de belcar niet het belangrijkste is, dus die gaan waarschijnlijk niet alles rijden. Kenneth Heyer en GTO hebben helemaal niet van de belcar op hun site staan(buiten dan 24u zolder), terwijl er wel FIA GT en DSC vermeld is.

Wel een mooie mix van wagens, maar het aantal valt nog af te wachten... Jammer dat er geen corvette is en misschien ook geen Aston GT3

ICEMAN
13-03-2008, 17:45
komt daikin racing niet meer aan de start? want die hun website redirect naar iets heel anders nu...
Alexandra zal enkel de 24 uren van Spa & Zolder betwisten wegens drukke beroepsomstandigheden.

Sir Kwietje
13-03-2008, 19:01
Voor wie moet ik nu sporteren :confused:

ICEMAN
13-03-2008, 19:02
Voor wie ge wilt. ;)

guntha
13-03-2008, 19:11
Ocharme kwietje is zen vrouwkes kwijt :) We zullen ze nog wel aan het werk zien zekers.
Weet iemand nu eigenlijk al officieel wat belgium racing gaat doen? Ik heb vorige week nog gehoord dat ze steeds twijfelen.

Thomaske
13-03-2008, 20:59
JC Liard heeft vandaag met de A+ Viper gereden.

Mvg

ICEMAN
13-03-2008, 21:08
Nee, Liard gaat niet met de Viper rijden.

Mark
20-03-2008, 00:20
Krap 4 weken voor aanvang van de eerste race, we mogen blij zijn als we 30! deelnemers aan de start hebben, zojuist nog eens de lijst voorzien van de laatste updates. Vorig klaagden we al toen we 30 deelnemers bij de 24 uur hadden. Starten met 30 stuks? Dat wil zeggen dat we tijdens de laatste race zo rond de 20 deelnemers hebben!!!! Wetmatigheid gebaseerd op de laatste jaren ;)

Noem me negatief, noem me azijnpisser, noem me whatever maar in 2008 zien we een neerwaartse tendens t.o.v. 2007. Durf dan ook gerust te beweren dat het GT3-concept op nationaal belgisch nivo geen succes is!

Bewijs mijn ongelijk met keiharde cijfers en feiten ;)

joost
20-03-2008, 08:59
- België zit op het niveau van landen zoals UK, Duitsland en Frankrijk, met venwel een veel kleiner aantal inwoners, dus potentieel minder economische basis. België heeft ook geen constructeur in tegenstelling tot voornoemde landen en maar twee circuits.
Dit betekent dat wij het bijzonder goed doen en mits een goede ondersteuning van GT4 kan dit aantal enkel nog groeien, naar 35 à 40 wagens.
- Waarom zouden we naar 20 zakken, dat was vorig jaar niet zo.
- De startvelden zijn meer verscheiden dan vroeger en bovendien liggen de wagens qua prestaties dichter bijeen; wat baten 45 wagens als er maar één of twee kunnen zegevieren en de helft van het veld uit dezelfde wagens bestaat? Toeschouwers willen autosport zien en geen defilés. Het kampioenschap 2007 was één van de spannendste van de afgelopen jaren.
- Een kampioenschap heeft een groeicurve van 3 seizoenen nodig, geef GT3 dus nog zeker één jaar.
- Bovendien komen er steeds meer en meer wagens die één/twee jaar oud zijn en dus financieel ook meer bereikbaar zijn.
- Wat de 24 uur betreft, daar heb je een punt, hier zouden meer buitenlandse wagens aan de start moeten verschijnen.

Ik ga uit van de kracht en creativiteit van mensen en geloof dat SRO België zijn doel bereiken zal.

Joost

Bramzel
20-03-2008, 10:33
Ik sluit me bij Joost aan, ik zie het wel goedkomen. Als je stopt met het te vergelijken met het BelCar van enkele jaren terug en begint te kijken naar het ADAC GT, Frans GT of Brits GT dan staat de grid in het Belcar / Belgian GT er bijzonder goed voor.

Grig-O
20-03-2008, 13:53
Alexandra zal enkel de 24 uren van Spa & Zolder betwisten wegens drukke beroepsomstandigheden.

Dus Alexandra rijdt Spa en Zolder op de Daikin Viper?

RKG
20-03-2008, 13:59
Is toch geen Daikin Viper meer dacht, want A+ zoekt nog piloten voor hun 2e wagen. En wat ik gehoord heb, zou Boden ook niet meer rijden.

JorritVD
20-03-2008, 14:37
- Wat de 24 uur betreft, daar heb je een punt, hier zouden meer buitenlandse wagens aan de start moeten verschijnen.

Kwam dat niet doordat er toen meerdere races in dat weekend waren??

RKG
20-03-2008, 14:59
vielen de 24u van Zolder vorig niet samen met de 24u van Silverstone, en dan ook nog een FIA GT wedstrijd?

Belle
20-03-2008, 17:16
vielen de 24u van Zolder vorig niet samen met de 24u van Silverstone, en dan ook nog een FIA GT wedstrijd?

Inderdaad, was ook de reden waarom Bert en Anthony de eerste uurtjes van de race niet konden afwerken.

Mark
20-03-2008, 22:33
- België zit op het niveau van landen zoals UK, Duitsland en Frankrijk, met venwel een veel kleiner aantal inwoners, dus potentieel minder economische basis. België heeft ook geen constructeur in tegenstelling tot voornoemde landen en maar twee circuits.
Dit betekent dat wij het bijzonder goed doen en mits een goede ondersteuning van GT4 kan dit aantal enkel nog groeien, naar 35 à 40 wagens.


Je gaat volledig de mist in! Dat Belgie het goed doet t.o.v. de UK, Frankrijk of Duitsland is correct. Ook zijn de verhoudingen "aantal racewagens / aantal inwoners van een land" of "het aantal racewagens / grootte economie van een land" goed te noemen voor BE. Toch zit je fout...........weleens gekeken wat diezelfde verhoudingsgetallen enkele jaren terug waren?

Toen was BE waarschijnlijk de koploper in Europa, misschien wel suprieur. UK, Frankrijk of Duitsland konden niet hieraan tippen. Ook op de korte termijn is er een daling te verwachten, zie verwachtingen voor 2008 en kijk wat het was in 2007! T.o.v. de rest mogen we dan wel gezonde cijfers zien maar dat neemt niet weg dat we reeds meerdere jaren een daling te pakken hebben. BE verliest zijn gezonde positie op dit gebied. Het tweede jaar SRO GT3 gaat het tij niet keren.

Wat betreft aantallen, zien is geloven. Zondag 13 april! ;)

Waarom zouden we naar 20 zakken, dat was vorig jaar niet zo.


Is een trend een waarneming die je baseert op 1 jaar? Loop de Belcarboeken vanaf 1998 maar eens na...........we starten altijd met meer vaste klanten dan dat we eindigen. Gastwagens tellen we niet mee.

De startvelden zijn meer verscheiden dan vroeger

Nogmaals, check de Belcarboeken en herstel je eigen foute waarneming omtrent diversiteit van wagens.

Wat de 24 uur betreft, daar heb je een punt, hier zouden meer buitenlandse wagens aan de start moeten verschijnen.


Moeten? Wat heeft een 24 uurs race te maken qua concept in vergelijking tot het SRO GT3 concept? Helemaal niets!! GT3 races duren 1 a 2 uur.............en dan 1 keer per jaar 24 uur? Dat is net zoiets als McDonald's die een heel jaar Euro-knallers verkopen en met kerst opeens een zeer exclusief € 350,00 7-gangen diner gaan serveren.

joost
21-03-2008, 00:44
Beste Mark

jammer dat je weer eens laat zien dat je het niet begrijpt. Je vergelijkt appelen met peren en beweert vervolgens dat ik de mist in ga. Ik stop deze discussie, ik heb me opnieuw vergist door hier op in te gaan en jij weigert het objectief te houden.

Bart.Vandecavey
21-03-2008, 10:45
Is een trend een waarneming die je baseert op 1 jaar? Loop de Belcarboeken vanaf 1998 maar eens na...........we starten altijd met meer vaste klanten dan dat we eindigen. Gastwagens tellen we niet mee.

Nogmaals, check de Belcarboeken en herstel je eigen foute waarneming omtrent diversiteit van wagens.

Moeten? Wat heeft een 24 uurs race te maken qua concept in vergelijking tot het SRO GT3 concept? Helemaal niets!! GT3 races duren 1 a 2 uur.............en dan 1 keer per jaar 24 uur? Dat is net zoiets als McDonald's die een heel jaar Euro-knallers verkopen en met kerst opeens een zeer exclusief € 350,00 7-gangen diner gaan serveren.

Vroeger had je misschien 3 auto's die konden winnen. De kampioen was meestal al gekend voor het seizoen begon. Qua diversiteit was het ook huilen met de pet op; indien je wilde meespelen moest je een bepaalde auto hebben (eerst een Porsche dan een Viper en nog later een Vette). Vroeger kon je met een Clio, vrolijk de top-10 binnenfietsen in de 24uur. Dat was toen uiteraard fijn maar dit zijn andere tijden. De top is afgeroomd maar de basis is een stuk breder geworden. De oude touring-cup is een betere feedingserie voor deze Belgian GT.

wilmai
21-03-2008, 11:39
Beste Mark

jammer dat je weer eens laat zien dat je het niet begrijpt. Je vergelijkt appelen met peren en beweert vervolgens dat ik de mist in ga. Ik stop deze discussie, ik heb me opnieuw vergist door hier op in te gaan en jij weigert het objectief te houden.

Beste Joost,
Dat probeer ik al enkele maanden me niet meer te laten vangen aan de uitspraken van de 'moderator' en specialist ter zaken. Een degelijk persoon noemt men in Nederland een azijn pisser. Al jaren doet hij zich voor als god de vader, de man die de Belgische autosport scene kent als zijn broekzak. Mijn broek zak er van af ja. Maar ja er zijn altijd mensen die het beter weten. Maar ja ik heb me reeds meerdere malen ingelaten om een discussie met hem aan te gaan. Maar ja een slotje op dit onderwerp zou wenselijk zijn. En MARK doe ons en Uzelf een plezier en stop met onzinnige opmerkingen want meestal zijn ze negatief en niet eens postief bedoeld.

yannick88
21-03-2008, 17:12
Beste Joost,
Dat probeer ik al enkele maanden me niet meer te laten vangen aan de uitspraken van de 'moderator' en specialist ter zaken. Een degelijk persoon noemt men in Nederland een azijn pisser. Al jaren doet hij zich voor als god de vader, de man die de Belgische autosport scene kent als zijn broekzak. Mijn broek zak er van af ja. Maar ja er zijn altijd mensen die het beter weten. Maar ja ik heb me reeds meerdere malen ingelaten om een discussie met hem aan te gaan. Maar ja een slotje op dit onderwerp zou wenselijk zijn. En MARK doe ons en Uzelf een plezier en stop met onzinnige opmerkingen want meestal zijn ze negatief en niet eens postief bedoeld.

Sluit ik mij volledig mee aan en vooraal de laatste zin .

Mark
21-03-2008, 21:53
@Joost, Wilmai en Yannick88,

Bedankt voor deze prachtige reacties, een beter compliment kan ik niet krijgen! Geen inhoudelijke reacties op mijn berichtjes maar het op de "persoon" proberen te spelen. Dank u voor de bevestiging van mijn waarnemingen. Ik ben trots op jullie :)

Bramzel
22-03-2008, 01:23
Ik ben het toch eens met hen die jou vinden azijnpissen. Je hebt je grote grid in het DSMEC en een volwaardig GT3 kampioenschap in het Belgian GT. Twee top kampioenschappen. Maar jij zit te zeuren over hoe vroeger alles beter was, terwijl Belgie twee grote kampioenschappen heeft waar omliggende landen er maar 1 hebben. Belgie is nog steeds een leider op dat gebied dus. Verder is het Belgian GT nu een klasse waar een hele rits wagens kans maakt op de overwinning, terwijl het verleden jaren altijd 2 of 3 wagens waren die vooraan wegreden met een hele zwik veldvulling er achteraan. Jouw goed recht als je daar naar terug wilt, maar ik zie toch echt liever kwaliteit dan kwantiteit.

ICEMAN
22-03-2008, 03:47
Dus Alexandra rijdt Spa en Zolder op de Daikin Viper?
Dat zal elders zyn.

pompierke
22-03-2008, 20:36
@Joost, Wilmai en Yannick88,

Bedankt voor deze prachtige reacties, een beter compliment kan ik niet krijgen! Geen inhoudelijke reacties op mijn berichtjes maar het op de "persoon" proberen te spelen. Dank u voor de bevestiging van mijn waarnemingen. Ik ben trots op jullie :)

Mark,

een mens mag blijkbaar zijn eigen mening hier niet meer verkondigen, dan beginnen ze dadelijk te schieten.
Maat, blijven doorgaan zou ik zeggen.:applaus: :applaus: :applaus:

Mark
25-03-2008, 13:26
Toch Moslers in de Belcar?

Een stand van zaken in Divisie 1

Verder zien we ook nog drie Moslers; twee voor Gravity Racing International en eentje voor G&A Racing.

http://www.racingworld.be/nieuws/5145/Een-stand-van-zaken-in-Divisie-1.html


Zijn de Ascari's dan weer van de baan?

RKG
25-03-2008, 16:12
ging de ascari niet in het europees kampioenschap rijden?

Bart.Vandecavey
25-03-2008, 16:19
Ik denk dat Mark Kumpen-Longin bedoelde die een Ascari zouden delen ipv een Mosler.

JorritVD
25-03-2008, 19:43
Zijn de Ascari's dan weer van de baan?

Nee Gravity en Ascari zijn van plan om een GT1 versie te maken.

pitstop.tv

Mark
27-03-2008, 00:49
In tegenstelling tot wat velen dachten, lijkt de GT3-formule ook bij ons een succes, waarbij een groei van het GT4-veld, zoals in Engeland, nog een extra ondersteuning kan zijn.

http://www.pitstoptv.be/


Maar als ik dan zie dat we vorig jaar 37 wagens voorbij zagen komen in de Belcar First Race en nu met hangen en wurgen 27 wagens tijdens Kick-off races van het Belgian GT Championship dan zie ik graag een nadere verklaring voor het woord succes ;)

Bling
27-03-2008, 01:31
De enige leuke vooruitgang die ik zie (buiten het feit dat er nu bijna 20 GT3's te zien zijn) is het feit dat vorig jaar meer dan 60% van het veld de naam "Porsche" had, en nu iets meer als 30%. Da's wel leuker qua variëteit ;)

Bramzel
27-03-2008, 10:44
Maar als ik dan zie dat we vorig jaar 37 wagens voorbij zagen komen in de Belcar First Race en nu met hangen en wurgen 27 wagens tijdens Kick-off races van het Belgian GT Championship dan zie ik graag een nadere verklaring voor het woord succes ;)

Wat wou je 27 wagens anders noemen? Een mislukking?

D'r staat gewoon weer een mooi gevarieerd kampioenschap waarin weer verschillende partijen voor de titel kunnen gaan :) Succes met doemdenken, als je het niet erg vind ga ik mezelf wél vermaken en gewoon genieten van dat spektakel.

RKG
27-03-2008, 10:51
probleem gewoon is dat de massa auto's uit het tijdperk van de endurance komen. En dit is geen endurance niet meer. Het succes dat ze bedoelen is dat de GT3 veel auto's heeft, maar de andere klassen zijn stilaan leeg aan het lopen.

RKG
27-03-2008, 10:52
die wagen heb ik paar weken gelden op zolder zien rondrijden en Vanierschot zat er als passagier bij.

wilmai
27-03-2008, 10:58
Maar als ik dan zie dat we vorig jaar 37 wagens voorbij zagen komen in de Belcar First Race en nu met hangen en wurgen 27 wagens tijdens Kick-off races van het Belgian GT Championship dan zie ik graag een nadere verklaring voor het woord succes ;)

Weer eens een rare hersen kronkel van de administrator van dienst. :applaus: De diversiteit die dit jaar plaatsvindt mag toch duidelijk een succes genoemd worden. Als we kijken in de ons omringende landen waar ook een dergelijk kampioenschap wordt georganiseerd, zien we duidelijk dat het Belgisch Kampioenschap doorspekt is met het meest verschillende en kwalitatief hoogstand veld. En vele mensen denken aan de meest uitlopende projecten. Ik ben persoonlijk blij dat de mensen die budget en alles rond hebben kenbaar maken dat zij deel uit maken van dit kampioenschap. Want van muggen die olifanten worden hebben we niets aan. En MARK zorg maar dat jij je uiterste best doet naast de piste ipv een hoop prietpraat te verkopen. Een echte autosportfanaat (ik hoop jou hierbij ook te kunnen rekening maar daar twijfel ik regelmatig aan :D ) zou moeten tevreden zijn van de kampioenschappen die Belgie rijk is. Maar ja wat ben jij nu eigenlijk een Nederlander met een sterk Belgisch gevoel. Of een Hollander met een minderwaardigheids complex omwille dat hij altijd het beste uit België niet kan aanvaarden. :frusty: Kritisch zijn heeft ook zijn grenzen maar opbouwend en bespreekbaar maken zal men de zaken kunnen alle mensen ten zeerste appricieren.

wilmai
27-03-2008, 11:01
Mark,

een mens mag blijkbaar zijn eigen mening hier niet meer verkondigen, dan beginnen ze dadelijk te schieten.
Maat, blijven doorgaan zou ik zeggen.:applaus: :applaus: :applaus:

Hoi BOB,
Ik kan me erin vinden dat jij het opneemt voor je Collega baanpost, die misschien tijdens de wedstrijden een toeverlaat is voor jou. Maar voor de autosport op dit forum is hij niets anders dan een bedwetterige Nederlander die op alles en nogwat commentaar heeft. Ik zou eens willen zien hoe zijn commentaar op vanalles en nogwat wordt aanvaard op een Nederlands forum. Ik denk niet dat hij daar zo hoog van de toren moet blazen.

wilmai
27-03-2008, 11:10
@Joost, Wilmai en Yannick88,

Bedankt voor deze prachtige reacties, een beter compliment kan ik niet krijgen! Geen inhoudelijke reacties op mijn berichtjes maar het op de "persoon" proberen te spelen. Dank u voor de bevestiging van mijn waarnemingen. Ik ben trots op jullie :)

Mark,
Als je wenst te reageren op informatie die jij denkt dat goed is. Geen probleem maar ik vraag mij soms af waar jij al die "geruchten, conclusies" haalt. Sedert 1986 ben ik verbonden aan verschillende organisatie van verschillende taken van autosport. Heb ik verschillende tijden meegemaakt van groei en stagnatie eventueel zelf verlies aan deelnemers en kwaliteit. Maar door de jaren uit nu meer dan 20 jaar kan ik wel uit ervaring mededelen dat nog steeds autosport leeft in België. En wij wensen dit zou te houden door op een positieve en informatieve wijze autiosport te brengen. Autosport in het algemeen heeft het vandaag de dag al erg genoeg te verduren omwille van de vele regels en beperkingen. Mensen die achter autosport of gemotoriseerde sporten in het algemeen staan weten dat het beoefenen of organiseren van een evenement heel wat meer komt kijken dan in de beginjaren dat ik zelf begon.
Ik wens dit bericht met een positieve noot af te sluiten voor alle mensen die autosport een warm hart toedragen. Keep the speed and spirit high. Let motorsport be a great part of your heart.

Bart.Vandecavey
27-03-2008, 12:57
KRK Racing Team
Kris Wauters
Raf Vanthoor
Koen Wauters
Piloten op Dodge viper AD Sport
Team wordt voorgesteld op maandag 31/03/2008 om 20u30 in the VERSUZ te Hasselt, gratis toegang
Is te zien op verschillende affiches verspreid in Hasselt en omgeving

http://www.versuz.be/images_flyers/full/31_3_2008.jpg

Mark
27-03-2008, 21:27
Weer eens een rare hersen kronkel van de administrator van dienst. :applaus: De diversiteit die dit jaar plaatsvindt mag toch duidelijk een succes genoemd worden.

De lijst die SRO vandaag heeft vrijgegeven laat helaas iets anders zien, geringe stijging in klasse 1 en dramatische aantallen bij klasse 2 en 3. De daling bij die twee klassen was te verwachten maar dat had dan gecompenseerd moet worden bij klasse 1. Tot op heden zie ik nog steeds daling in het aantal deelnemers. Gewoon een feit en heeft niets te maken mijn hersenkronkels ;)


Maar ja wat ben jij nu eigenlijk een Nederlander met een sterk Belgisch gevoel. Of een Hollander met een minderwaardigheids complex omwille dat hij altijd het beste uit België niet kan aanvaarden. :frusty: .

Ik ben vooral mezelf ;) De racerij in BE is beter dan in NL, en dat al jaren! Zoals reeds vaker gezegd, ik ken geen frustraties.

Kritisch zijn heeft ook zijn grenzen maar opbouwend en bespreekbaar maken zal men de zaken kunnen alle mensen ten zeerste appricieren.

Snap deze zin niet.

Ik zou eens willen zien hoe zijn commentaar op vanalles en nogwat wordt aanvaard op een Nederlands forum. Ik denk niet dat hij daar zo hoog van de toren moet blazen.


Hmmm, daar gaat het er iets harder aan toe dan op dit lieve forum ;) Wees gerust, dit is allemaar maar mild en tam in vergelijking tot NL-fora.

Ik zou eens willen zien hoe zijn commentaar op vanalles en nogwat wordt aanvaard op een Nederlands forum. Ik denk niet dat hij daar zo hoog van de toren moet blazen.



op dit forum is hij niets anders dan een bedwetterige Nederlander

Nee, ik plas niet in mijn bed :)


Geen probleem maar ik vraag mij soms af waar jij al die "geruchten, conclusies"


Volgens mij doe ik altijd netjes aan bronvermelding.

Steve
27-03-2008, 22:14
"De racerij in BE is beter dan in NL, en dat al jaren!"

Hier ga ik dan weer niet mee akkoord, Clio Cup, Bmw 130 Cup, Suzuki Swift Cup, Formule Ford, Formule Renault, Benelux Racing League, en de Dutch Supercar om U tegen te zeggen en waar ze al een tijdje door hebben dat races van 2 uur niet nodig zijn...

Tegenover Belcar (kan mij al enige jaren niet meer boeien), BTCS (tja, de Procar komt nooit meer terug), de nieuwe Dunlop Sport Maxx (geen vooroordelen) en dan onze publiekstrekker en hoop in donkere dagen de fantastische Clio Cup.

Als er geen BTCC races zijn op tv zal ik wel nog een poging doen om de Clio's te komen bekijken, eventueel met een andere toffe reeks bv. de racetrucks. Anders krijgen ze mij hier niet meer uit mij zetel :)

Jan
28-03-2008, 14:52
Het mag gezegd, na het verval van de Belcar old-style en een eerder pover eerste seizoen volgens de nieuwe formule, oogt de meest recente deelnemerslijst voor 2008 op z’n minst veelbelovend en gevarieerd.:applaus: Het lijkt er op dat er een bocht genomen werd en er opnieuw een boeiend en bloeiend kampioenschap mag verwacht worden. Als SRO erin slaagt om in de zeer nabije toekomst het aantal deelnemers in divisie 2 te laten aangroeien tot een 20-tal, dan zijn we hopelijk weer vertrokken voor enkele mooie jaren.

Bij de DSMEC hebben we net het omgekeerde, de aantallen zijn er al, nu nog de variatie...en dan mag iedereen tevreden zijn ;)

Bling
28-03-2008, 15:44
Iedereen begint in het andere topic over de grid te discussiëren, dacht dat dit topic daartoe bestemd was? Anyway

Als ik verder ga op de berichten van vorig jaar...kan het zijn dat die BMW van Chad Racing de ex-GS Motorsport BMW V8 is?

Uit een bericht op pitstop.tv rond december 2006:
"Ian Dockerill sluit ook in 2007 niet uit dat er in België geracet wordt. Het team kocht de BMW M3 GTR V8 van GS Motorsport en zou daarmee in de Belcar Original willen uitkomen"

yannick88
28-03-2008, 16:03
Iedereen begint in het andere topic over de grid te discussiëren, dacht dat dit topic daartoe bestemd was? Anyway

Als ik verder ga op de berichten van vorig jaar...kan het zijn dat die BMW van Chad Racing de ex-GS Motorsport BMW V8 is?

Uit een bericht op pitstop.tv rond december 2006:
"Ian Dockerill sluit ook in 2007 niet uit dat er in België geracet wordt. Het team kocht de BMW M3 GTR V8 van GS Motorsport en zou daarmee in de Belcar Original willen uitkomen"


Valt onder toerisme => geen GTR versie
Is niet toegelaten

Bart.Vandecavey
28-03-2008, 16:34
Valt onder toerisme => geen GTR versie
Is niet toegelaten

Hij staat in de lijst van toegelaten wagens. dus wel toegelaten...

Jan
28-03-2008, 19:23
Iedereen begint in het andere topic over de grid te discussiëren, dacht dat dit topic daartoe bestemd was? Anyway


@Bling
Ten eerste, ik ben niet iedereen hé :)

Ten tweede, je hebt gelijk, dus heb ik de bewuste post naar hier doorverwezen.
Dank je voor je opmerkzaamheid ;)

Bling
29-03-2008, 00:15
@Bling
Ten eerste, ik ben niet iedereen hé :)

Ten tweede, je hebt gelijk, dus heb ik de bewuste post naar hier doorverwezen.
Dank je voor je opmerkzaamheid ;)

Heh was geen aanval op jou hoor :p Was alleen wat verward waar ik nu moest gaan posten

Neo-242
29-03-2008, 01:06
Ik ben vooral eens benieuwd hoe ze de wagens gaan uitbalanceren tov elkaar. Ik hoop alleszins niet dat de Moslers & Gallardo's gaan domineren. Hopelijk heeft de Viper meer vinger in de pap dan vorig jaar het geval was.

GT2-R
29-03-2008, 02:10
Ik ben vooral eens benieuwd hoe ze de wagens gaan uitbalanceren tov elkaar. Ik hoop alleszins niet dat de Moslers & Gallardo's gaan domineren. Hopelijk heeft de Viper meer vinger in de pap dan vorig jaar het geval was.

De Vipers hebben het in Frankrijk niet slecht gedaan dit weekend (1e en 2e plaats in GT3). Het zou dus goed kunnen dat de Vipers meer van zich zullen laten horen vanaf dit jaar.

Mr.Dallara
30-03-2008, 00:25
Is er al ergens een VOLLEDIGE timing te vinden van de "Belgian Race Kick Off"??



Al wat ik vind is dit : (Belcar timing)

11/04 : 14.05 - 15.05 - Free Practice 1
11/04 : 16.50 - 17.50 - Free Practice 2
12/04 : 10.30 - 10.55 - Qualifying 1
12/04 : 16.10 - 16.35 - Qualifying 2
13/04 : 11.05 - 12.05 - Race 1
13/04 : 15.00 - 16.00 - Race 2
http://www.sro-belgium.be/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=17&Itemid=67


Ik ben dus opzoek naar een complete timing van het weekend...

Coach Ep
30-03-2008, 14:49
Et voila:

Le timing provisoire du meeting d'ouverture de la saison (Belgian Race Kick Off) est connu. Nous vous le proposons ci-dessous...

Vendredi 11.04.2008

BTCS Administration 15.00-18.00
BTCS Scrutineering 14.00-18.00

14.05 – 15.05 : MVDB - Free practice 1 (60’)
15.20 – 16.35 : DSMEC - Timed practice (75’)
16.50 – 17.50 : MVDB - Free practice 2 (60’)

Samedi 12.04.2008

09.05 – 09.35 : BTCS - Free practice (30’)
09.50 – 10.15 : RCC - Timed practice 1 (25’)
10.30 – 10.55 : MVDB - Timed practice 1 (25’)
11.10 – 11.55 : BTCS - Timed practice 1 (45’)
13.05 – 13.30 : RCC - Timed practice 2 (25’)
13.45 – 15.50 : DSMEC - Race (125’)
16.05 – 16.30 : MVDB - Timed practice 2 (25’)
16.45 – 17.45 : BTCS - Timed practice 2 (60’)

Briefing BTCS : 10.00 (hospitality BTCS)

Dimanche 13.04.2008

10.05 – 10.20 : MVDB - Warm-up (15’)
10.35 – 11.05 : RCC - Race 1 (15 laps)
11.25 – 12.25 : MVDB - Race 1 (60’)
12.45 – 14.15 : BTCS - Race 1 (90’)
14.30 – 15.00 : RCC - Race 2 (15 laps)
15.20 – 16.20 : MVDB - Race 2 (60’)
16.40 – 18.10 : BTCS - Race 2 (90’)

RCC = clio cup

Met dank aan www.btcseries.be ;)

Auto's Raymond
31-03-2008, 12:13
In klasse 2 zouden enkele GT4-wagens(Ginetta) zich hebben teruggetrokken omdat ze niet op slicks zouden mogen rijden. Iemand iets meer hierover gehoord?

ICEMAN
31-03-2008, 17:35
Zou my verwonderen...

Mark
31-03-2008, 20:22
Moeten GT4-lights niet op "straatbanden" rijden?

ICEMAN
31-03-2008, 20:27
...GT4 light, die op gesneden banden rijden...

Bron: Pitstop.tv (http://www.pitstop.tv)

Mark
31-03-2008, 20:47
In klasse 2 zouden enkele GT4-wagens(Ginetta) zich hebben teruggetrokken omdat ze niet op slicks zouden mogen rijden. Iemand iets meer hierover gehoord?

Ook in de UK is er gemor rondom de Ginetta's, te snel voor hun klasse volgens de "experts" en daarnaast volgens diezelfde "experts" not within the spirit of the rules. Eerst gemaakt als racewagen en daarna de benodigde aantallen voor homologatie. Deelnemers met een AM N24 zijn niet blij deze wagens......

crosserke
01-04-2008, 12:20
Is KRK de opvolger van ad sport?Of hebben de broers Wauters het vertrouwde team verlaten.Raf Van Thoor had precies toch wat kritiek over de gang van zaken verleden jaar.

Bart.Vandecavey
01-04-2008, 12:26
Is KRK de opvolger van ad sport?Of hebben de broers Wauters het vertrouwde team verlaten.Raf Van Thoor had precies toch wat kritiek over de gang van zaken verleden jaar.

KRK Racing zal onder de AD Sport-vlag blijven rijden, zodat men een beroep kan blijven doen op de expertise van Albert Vanierschot die zijn circuitactiviteiten afbouwde en zich voortaan met zijn team AD Sport vooral gaat richten op Dakar.
Bron: Hasseltlokaal.be