PDA

View Full Version : Modelbouwmeeting - 21 december 2007 - Bedrijven Centrum in Tienen

Guido
15-12-2007, 02:53
Het is weeral zover, tijd om de volgende modelboumeeting aan te kondigen. Gezien het de laatste meeting van dit jaar is, geen we er iets speciaals van maken. ;)

Agenda
- Lidgeld 2008 & synchorniseren van ledenlijst
- Tentoonstelling tombolamodellen 2006
- Verkiezing De Paddock Modelbouwer van het jaar
- Tombola

Even wat meer uitleg geven bij de diverse items.
Lidgeld
Zoals naar goede gewoonte zullen we ook nu weer tijdens de laatste vergadering vragen om het lidgeld voor volgend jaar te vernieuwen. Er is niets gewijzigd in de bijdrage, dus nog steeds 15 euro.

Tentoonstelling tombolamodellen 2006
Tijdens de vorige tombola was er gezegd dat we zouden proberen de gewonnen modellen ook daadwerkelijk te bouwen vóór de volgende tombola. Welnu, we zijn aan onze volgende tombola toe, dus iedereen die de kit die hij vorig jaar gewonnen heeft én die deze kit ook daadwerkelijk gebouwd heeft: meebrengen! We hebben iets extra's voorzien als beloning.

Verkiezing De Paddock Modelbouwer van het jaar
Meer uitleg hierover vinden jullie in deze aparte thread (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=16701). Die is speciaal gesloten opdat er online nog geen stemming enz. zal toegelaten zijn. De vooraankondiging is enkel bedoeld om de nominaties bekend te maken.

Tombola
Guy en ik zijn dus weer gaan shoppen en hebben ook dit jaar een fijne selectie van leuke kits bij elkaar gezocht. 20 stuks in totaal, dus in principe zou er niemand met lege handen naar huis mogen gaan. Zelf mag je ook nog kits, die je niet meer wil en die nog in goede staat zijn, meebrengen om bij in de tombola te zetten. Weet echter dat we altijd maar met ong. 20 man zijn, dus misschien is het niet nodig om aan te vullen.

Opgelet! - verandering van locatie!
Gezien Wheels al gesloten is, zijn we genoodzaakt om uit te wijken naar een andere locatie. De vergadering zal dus doorgaan bij Sturmtiger in Tienen. Dezelfde plaats als waar we in Maart 2006 ook een bijeenkomst hebben gehouden.

Details:
Wanneer: Vrijdag 21 december 2007
Waar: SturmTiger Modelbouw
Adres: Bedrijvencentrum Tienen
Leuvenselaan 172
3300 Tienen.
Hoe laat: Om 20.00 sharp beginnen we.

Omdat we op verplaatsing zijn: gelieve uw deelname te bevestigen opdat we kunnen inschatten hoeveel "catering" we moeten voorzien.

Alvast bedankt en tot dan! :bye:

Gulfie
15-12-2007, 13:21
Ik kan er helaas niet bij zijn om wille van het kerstfeest op het werk! (Hopelijk gaan er daardoor niet teveel afhaken)

:(

Juha
15-12-2007, 13:24
Zelf mag je ook nog kits, die je niet meer wil en die nog in goede staat zijn, meebrengen om bij in de tombola te zetten.
Een Honda RA 272, is dat iets? :+

Ik zal proberen aanwezig te zijn, bevestiging volgt later in het weekend. het is vooral om mijn lidmaatschap te verlengen want van bouwen komt tegenwoordig weinig in huis (niet dat het vroeger veel beter was maar nu doe ik helemaal niks :+ ).

TvD
15-12-2007, 14:03
Ik ga er bij zijn!!

Guido
15-12-2007, 14:09
Ik kan er helaas niet bij zijn om wille van het kerstfeest op het werk! (Hopelijk gaan er daardoor niet teveel afhaken)

:(

Afhaken omdat gij er niet bij zijt of afhaken owv een kerstfeest op het werk? :D :D

Da's natuurlijk jammer, zeker gezien ge bij de genomineerden zijt, maar niks aan te doen natuurlijk.

Guido
15-12-2007, 14:11
Een Honda RA 272, is dat iets? :+

Da's zeker iets, maar zeg nu niet dat ge hem terug in de tombola wilt steken he. Zeker niet nadat ik hem vorig jaar won en hem daarna aan u doorgaf... 't is vriendelijk, maar ik geloof dat er dit jaar opnieuw een RA272 bij zit. :D :D

Juha
15-12-2007, 14:27
Als ik die win kan ik er een team van maken.:+ Nee nee, troost u, ik ben van plan hem te bouwen, maar niet onmiddelijk.

Hier ligt nog een Honda Beat, die geraakt nooit uit de kast dus die komt misschien mee. :D

Dominique
15-12-2007, 14:33
Ik zal er zijn, en de Mini van vorig jaar ook. Niet dat ge hem nog niet gezien hebt, maar omdat ge het zo schoon vraagt. ;)

HHugo
15-12-2007, 14:48
Ik zal er zijn, maar zal een beetje later zijn. Ik kan ten vroegste om 18u30 vanuit Roeselare vertrekken. Als het verkeer iet of wat meezit, dan ben ik voor 20u30 in Tienen.

Ik breng de Jordan EJ10 die ik vorig jaar gewonnen heb mee, alhoewel die niet zal af zijn tegen volgende week. Ik zal vandaag of morgen nog eens een paar fotokes in mijnen bouwthread posten...

Dominique
15-12-2007, 15:14
Details:
Wanneer: Vrijdag 17 maart 2006
Waar: SturmTiger Modelbouw
Adres: Bedrijvencentrum Tienen
Leuvenselaan 172
3300 Tienen.
Hoe laat: Om 20.00 sharp beginnen we.

Ik wil niet pietluttig doen, maar Vrijdag 17 maart 2006 zal voor een aantal mensen moeilijk worden om te halen. Ik zou die datum alvast wijzigen in Vrijdag 21 Dec 2007 ;)

Sennake
15-12-2007, 16:24
Ik wil niet pietluttig doen, maar Vrijdag 17 maart 2006 zal voor een aantal mensen moeilijk worden om te halen. Ik zou die datum alvast wijzigen in Vrijdag 21 Dec 2007 ;)

Gebeurd.

Nismo
15-12-2007, 19:56
Volgende week heb ik morgenpost, dus zal ik voor de verandering nog eens op tijd komen.;) Waarschijnlijk dat jr ook nog eens meekomt.

Nu Dominique zijn 3 pottekes poeder niet vergeten mee te nemen.

Guido
15-12-2007, 21:06
Eerste update van het aantal deelnemers:

- Guido
- Sennake
- TvD
- Dominique
- HHugo
- Nismo

Petter
15-12-2007, 23:36
Ik hoop om er op tijd te zijn :gas: , maar ik wil dit modelbouwjaar ook vrijdag afsluiten met De Paddockers op locatie. :D

Big attack
16-12-2007, 13:41
Zal er ook zijn

Joka-1
16-12-2007, 14:19
ik zal ook aanwezig zijn.

Guest
16-12-2007, 16:50
Ik zal er ook zijn.

Juha
16-12-2007, 20:12
Pa en ik zullen aanwezig zijn.

De Honda gaat uiteindelijk niet de prijzenpot in, er is een nieuwe eigenaar voor gevonden. :)

BSmodels
16-12-2007, 20:43
count me in

breng nog een versnapering mee ook :D

Gulfie
16-12-2007, 21:19
Afhaken omdat gij er niet bij zijt of afhaken owv een kerstfeest op het werk? :D :D

Da's natuurlijk jammer, zeker gezien ge bij de genomineerden zijt, maar niks aan te doen natuurlijk.

Ik denk dat het rond 21:00 gedaan zal zijn, dus ik probeer nog na te komen ....

Patsche
16-12-2007, 21:23
ik kom ook is tot in Tienen.:)

Guido
16-12-2007, 23:36
de aanmeldingen lopen goed binnen... :)

- Guido
- Sennake
- TvD
- Dominique
- HHugo
- Nismo
- Petter
- big attack
- joka-1
- racer
- Juha + navigator :D
- BSModels
- Gulfie
- Patsche

Sennake
17-12-2007, 01:15
Ik denk dat het rond 21:00 gedaan zal zijn, dus ik probeer nog na te komen ....

We zullen de verkiezing van Modelbouwer van het jaar tot op het laatste houden ;)

Gulfie
17-12-2007, 11:54
Nog voornamer ... Luc Sturm heeft zaterdag opendeur. Ik moet zeker zijn dat ik mee de handel kan leegkopen vooraleer het zaterdag morgen is ... :+ :eek:

Dominique
17-12-2007, 19:33
Nog voornamer ... Luc Sturm heeft zaterdag opendeur. Ik moet zeker zijn dat ik mee de handel kan leegkopen vooraleer het zaterdag morgen is ... :+ :eek:

Dju, dat had ge niet mogen zeggen. Nu moet ik extra budget voorzien :applaus:
:saythat:

Dragu
17-12-2007, 20:09
Mag iedereen langs komen ?
Ook die geen lid zijn ?

Guido
17-12-2007, 23:43
Mag iedereen langs komen ?
Ook die geen lid zijn ?

Iedereen mag langskomen, uiteraard, maar diegene die geen lid zijn, kunnen niet meedoen aan de tombola en kunnen ook niet meestemmen tijdens de verkiezing. Wat niet wil zeggen dat ge geen lid kunt worden he. ;)

Starmodel
18-12-2007, 09:07
Ik kom ook

Dragu
18-12-2007, 19:21
Iedereen mag langskomen, uiteraard, maar diegene die geen lid zijn, kunnen niet meedoen aan de tombola en kunnen ook niet meestemmen tijdens de verkiezing. Wat niet wil zeggen dat ge geen lid kunt worden he. ;)

Merci voor de info !

Walter
18-12-2007, 20:29
Hallo,
Ik kan die avond niet komen.Ik geraak er niet op tijd.
Spijtig,de volgende keer beter.
Groeten
WALTER

BMW ...Kraftbayers!

Guido
18-12-2007, 21:55
Merci voor de info !

Wil dat zeggen dat je zal komen (niet verplichtend natuurlijk, maar de catering in gedachten houdend)...?

Hallo,
Ik kan die avond niet komen.Ik geraak er niet op tijd.
Spijtig,de volgende keer beter.
Groeten
WALTER

BMW ...Kraftbayers!

OK, bedankt voor het melden. Jammer natuurlijk, want we hadden speciaal voor u een kit in de tombola gestoken... :D ;) :+

Guido
18-12-2007, 21:58
Update qua aanmeldingen:

- Guido
- Sennake
- TvD
- Dominique
- HHugo
- Nismo
- Petter
- big attack
- joka-1
- racer
- Juha + navigator
- BSModels
- Gulfie
- Patsche + vrouw
- Starmodel

Bezemwagen
19-12-2007, 20:57
Ik zal spijtig genoeg niet aanwezig kunnen zijn.

Sennake
19-12-2007, 22:02
Ik zal spijtig genoeg niet aanwezig kunnen zijn.

En jij had je tombola-model nog wel al eerste klaar ... :(

Dragu
20-12-2007, 21:00
Wil dat zeggen dat je zal komen (niet verplichtend natuurlijk, maar de catering in gedachten houdend)...?

:+

Spijtig genoeg zal het niet gaan voor mij .
Lig ziek .
jammer , veel plezier daar .

Nismo jr
20-12-2007, 22:10
Ik kom ook mee morgen

Tom21
21-12-2007, 20:24
Ik kon er verdomme niet geraken. We zijn hier een nieuwe keuken aan het zetten en daar moet ik veel werk aan verrichten. Dus veel tijd voor iets anders is er echt niet. :(
Mis ik weer de gezelligheid...

Tom

Big attack
22-12-2007, 15:08
Ja mannen, wa was me da weeral.
Ni meer normaal jong
zeer leuke avond, de afwezigen hadden weeral eens .........
De fotokes

Big attack
22-12-2007, 15:09
Deel2

Big attack
22-12-2007, 15:11
Deel 3

Big attack
22-12-2007, 15:13
Deel 4

Loeten
22-12-2007, 15:45
En wie heeft wat gewonnen??

Juha
22-12-2007, 16:27
Huudo: twee Honda's, dat kon niet missen :+ Een RA272 van Tamiya, die hij vorig jaar niet meehad omdat ik hem geruild had met hem, en een tweewieler.

Sennake: Twee moto's, een Ducati en een Honda, ben vergeten welk merk

TvD: Audi Quattro (Revell) en Focus WRC (Hasegawa)

Dominique: een Lotus Seven (Tamiya) die eerst voor mijn neus lag en dan geruild werd, en een 2CV ("gepikt" van TvD)

Nismo: geen Nissans, wel twee Honda's :D Een RCV 211 V (Revell, 1/9) Junior ruilde zijn prijs (een Tamiya NSR 500 denk ik) om voor een Tamiya 959 van Huudo.

Petter: Opel Astra V8 (Tamiya), met gespoten carrosserie

racer: een Audi R10 TDI van Revell, omgeruild voor een 911 GT2 van de andere Dominique

big attack: Lancia Stratos (Hasegawa)

Ik: Audi R10 TDI (Revell) en de gespoten Opel Astra DTM (Tamiya), echt iets voor mij :+

Van H.Hugo, joka-1, BSModels, Patsche en Starmodel weet ik niet meer wat ze hadden, maar de overige prijzen waren twee Sauber C9's van Revell, een Jordan 191 van Tamiya, een Mercedes 300 SEC van Esci (door zijn liefhebbende eigenaar al bestempeld als pooierbak :D), een Mini Cooper rallyversie van Tamiya, een Blaupunkt Porsche 956 van Tamiya, een Audi R8 die binnenkort in IJsboerke kleuren zal staan :+ en een McLaren F1 van Tamiya.

Nismo
22-12-2007, 20:45
En wie heeft wat gewonnen??

Dat wil je echt niet weten. :fight:

Eerst win ik de Blaupunkt-Porsche 962 van Tamiya, daarna ne brommer op 1/9 en nogwel een Honda :confused:
Later geruild met Sennake voor zijne Ducati, ook ne brommer.
Jr wint, geloof het of niet, ook ne Honda-brommer. Hij heeft die later op de avond geruild met Guido voor een Porsche 959.

Ik ben wel benieuwd naar die Mc Laren F1 met ijsboerke-decals.;) :+

Voor het overige is het een zééééééér plezante afsluiter van het modelbouwjaar 2007 geweest, met de nodige grappen en grollen. :crazy:
Of zoals Big Attack het zo mooi kon verwoorden:

Ja mannen, wa was me da weeral.
Ni meer normaal jong
zeer leuke avond, de afwezigen hadden weeral eens .........

En niet vergeten jongens, volgend jaar gaan we gewoon verder op ons elan, met te beginnen op 18 januari '08 als ik me niet vergis. :bye:

Guido
23-12-2007, 00:18
Het is dus niet zomaar een tombola avond geworden. :no:

Guy en ik gingen er iets speciaals van maken en afgaande op de eerste reacties, lijken we in dat opzet geslaagd... :D

Vooreerst was er de verkiezing van de Modelbouwer van het Jaar. Alles hierover kan je lezen in deze aparte thread:
Golden Spark Plug 2007 (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=16701).

De verkiezing werd gevolgd door de eindejaarstombola. In tegenstelling tot de voorgaande editie hebben we niet zomaar "lotteke-trek" gedaan. Dat is immers:
a) veel te snel gedaan als je 24 kits te verloten hebt en
b) relatief saai omdat iedereen op voorhand al een kit "pre-selecteert".

Dus, gingen we aan het denken. Links en rechts eens rondgehoord en van verschillende systemen maakten we 1 geheel - bleek achteraf een Canadese tombola te zijn... ?! In ieder geval, het is niet zo makkelijk om één en ander online uit te tikken en dat wil ik ook niet echt - ze zouden de format maar eens massaal moeten gaan pikken :D - maar in basis komt het hier op neer.

Iedereen koopt een lotje en moet zijn doos "blind" kiezen (dozen immers ingepakt). Deze doos wordt dan uitgepakt waarna de volgende aan de beurt is. Echter, deze volgende kan kiezen uit àlle dozen, dus inclusief die dozen die al eerder op de avond gekozen werden. Hij kan dus een doos "afpakken" of voor een verassingspakket gaan. Indien er iemand zijn doos "afgenomen" wordt, dient deze persoon zich een nieuwe kit te gaan kiezen uit de verpakte dozen, dus op de tombolatafel. Verder hadden we de lotjes vervangen door "multiple-choice quizvragen". Dus eerst quizvraag oplossen, dan pas kit gaan halen... Hierbij hadden we erop gelet dat de vragen dusdanig simpel waren opgesteld en door iedereen, die De Paddock modelbouw van kortbij volgt, kan opgelost worden. Kende je het antwoord niet, dan mocht je een kit gaan kiezen vergezeld van een ijzige stilte door het ontbreken van een applaus. Tot slot, aan de hand van de 24 quiz-vragen hebben we ook een overzicht van de diverse activiteiten, en bijhorende annecdotes, gegeven.

Dus, 3! vliegen in 1 klap:
- jaaroverzicht
- quiz
- tombola

Geweldige avond geweest! :applaus:

Juha
23-12-2007, 00:59
Het was zeker een goed idee. De deelnemers zaten niet definitief opgezadeld met hun prijs, de amusementswaarde was hoger en het was niet afgelopen na vijf minuten.

Bedankt aan iedereen voor de fijne avond, en tot volgend jaar! :bye:

Dominique
23-12-2007, 02:53
Het is dus niet zomaar een tombola avond geworden. :no:

Guy en ik gingen er iets speciaals van maken en afgaande op de eerste reacties, lijken we in dat opzet geslaagd... :D

...

Dus, 3! vliegen in 1 klap:
- jaaroverzicht
- quiz
- tombola

Geweldige avond geweest! :applaus:

:agree:
Ik heb er echt van genoten (en ik zeg dit niet omdat ik de Golden Spark Plug 2007 heb gewonnen). Het was een avond die (denk ik) nog lang zal herinnerd worden onder de aanwezigen. Mijn complimenten voor de de gasten die dit weer in elkaar hebben gebokst, de vragen hebben opgesteld, tombolaprijzen hebben verzameld en ingepakt, de locatie hebben geregeld met Luc Sturm, voor de catering hebben gezorgd, en verder ook al het werk hebben verricht in de loop van het jaar. Van dat werk zien we meestal niet veel, en soms hebben we er ook echt geen weet van, maar het is ondertussen toch maar gedaan!

Bedankt gasten! :worship:

Op naar 2008, met volle snelheid, wreed veel goesting (om te plekken), en met hetzelfde goeie humeur als in 2007 :D

Patsche
23-12-2007, 16:48
Voor de eerst maal dat ik de vergadering heb bijgewoond was het uitstekend en er van genoten.
De tombola was ook heel goed in elkaar gestoken en ook veel gelachen.
Dit is zeker voor herhaling vatbaar en ik ga proberen van in 2008 meer naar de vergaderingen te kunnen komen.:applaus:
Voor alle leden wens ik jullie een zalige kerst en een gelukkig 2008.

Tom21
23-12-2007, 18:22
Zo te lezen heb ik heel wa gemist daar nondedju! Maarja...de keuken moet hier ook klaar geraken spijtig genoeg...Had er graag bij geweest!

Tom

Lester
23-12-2007, 23:58
Zo te lezen was het weer een enorm leuke meeting en avond, maar daar twijfelde ik nie aan...ik had er wel graag bij geweest (ook op de vorige meetingen)
Mss in 2008 meer geluk om meetingen bij te wonen...

J.