PDA

View Full Version : Coulthard


Modena
31-05-2001, 15:53
Eerst en vooral: hallo aan alle oude bekenden!

Wie gelooft er nog serieus in Coulthard's kansen om kampioen te worden? Ik alvast niet: in Monaco heeft hij volgens mij laten zien dat hij alleszins enkele talenten mist om een groot kampioen te zijn. Maar liefst 44 ronden achter Bernoldi! Zo'n gebrek aan gezonde race-aggressiviteit heb ik nog bij geen enkele andere piloot gezien! Hij heeft zijn wagen zelfs niet één keer naast die van Bernoldi gezet. Schumi en Hakki kunnen in zo'n situatie meestal wel hun plaats afdwingen, maar niet Coulthard dus. Toch vreemd, nietwaar?
Nog vreemder, en zeer grof, vond ik dat Dennis en Haugg er niet beter op vonden dan Bernoldi na de race effe te gaan bedreigen, in ware maffiosi-stijl! Verzinsels van Bernoldi en de pers, die altijd op sensatie belust is? Ik vrees van niet. Een boete en schorsing zouden hier wel eens op hun plaats kunnen zijn, voor die twee stoere jongens.

Werner333
31-05-2001, 15:59
Eerst en vooral: Welkom Modena.

Over DC: vergeet niet dat Scumacher er vorig jaar 2 keer werd afgereden. Als dit scenario (of gewoon 2x pech) zich zou herhalen is er nog niks zeker.
Spreken over de titel, daar is het nog veel te vroeg voor.

Modena
31-05-2001, 16:14
Inderdaad, mathematisch gezien kan er nog veel gebeuren. Maar vind je dat Coulthard een waardige kampioen zou zijn? Ik persoonlijk niet.

Werner333
31-05-2001, 16:26
Ik heb DC altijd een groot talent gevonden.
Het feit dat hij nog maar zo weinig op zijn erelijst heeft staan is voornamelijk de schuld van Ron Dennis die altijd de voorkeur heeft gegeven aan Hakkinen.
Over de jaren gezien verdiend hij van mij een titel.

Rallyloverke
31-05-2001, 16:29
Ik vind dat Coulthard dit jaar nog zo slecht niet rijdt. En stel nu dat hij in Monaco wel probeerde voorbij Bernoldi te raken, en er zelf afvloog en in zijn crash Bernoldi meenam, dan vond men weer dat hij gewoon had moeten afwachten : steeds als ... dus.
En trouwens : we hebben al meer gezien dat de Arrows toch een serieuze topsnelheid heeft, dus zo makkelijk is het volgens mij zelfs niet voor een Mc Laren om voorbij een Arrows te raken.
Ik vind het eerder kinderachtig van Hakkinen tov Coulthard dat Hakkinen niet in dienst van de best geplaatste (Coulthard) wil rijden.

Finish
31-05-2001, 16:54
WeLcOmE MODENA ! ;)


Hakkinen is altijd de vooruitgeschoven coureur geweest bij McLaren, beginnende van 1997. In dat seizoen sleepte Coulthard een tweetal zeges binnen. Maar in de laatste race van het seizoen - Jerez 1997 - (ja, die Jerez, ja) liet Villeneuve Hakkinen winnen. Reken daar dan wel bij, dat diezelfde Hakkinen eerst mooi voorbij werd gelaten door Coulthard.

Niets op tegen, okay dan maar. Maar de race erna, Melbourne lapt Coulthard weer hetzelfde...Is 1 keer niet genoeg ?



Had Schumacher zondag achter Bernoldi gezeten, had hij er -veronderstel ik- makkelijker kunnen voorbijraken, te danken aan 2 redenen: 1) Schumacher heeft nog altijd dat pak aggressiviteit waarmee hij coureurs makkelijk overbluft en a.h.w uit de weg duwt. Als hij voorbij zijn tegenstander geraakt noemt iedereen het een wereldmaneuver, als ze samen crashen wordt hij uitgespuwd en bekritiseerd op z'n rijstijl. (Jerez 97 idd)
2) Enrique Bernoldi ziet Dé Schumacher in z'n achteruitkijkspiegels, en weet dat tegen Dé Schumacher toch niets te beginnen valt, en laat hem na enkele rondjes zachtjes voorbij gaan. Van Coulthard verwacht je gewoon dat hij achteraf 'that's racing, things like this happen' gaat zeggen. (Wat Coulthard aanvankelijk ook zei, maar op bevel van z'n bazen klinkt hij nu nogal tamelijk anders, Bernoldi is volgens hem een 'idioot')

Oneliner
31-05-2001, 20:13
kwil nu nix zeggen, mor hakkinen was de vorige jaren de bovenhand van coulthard, en dit jaar heeft hakkinen gewoon nog ni in dienst KUNNEN rijden.

Dus nog ff afwachten daarover zou ik zeggen.

Verder verdient Coulthard vast en zeker de wereldtitel.
Ik zie het nog spannend gaan worden daar.

En verder, welcome Modena.

yvdp
31-05-2001, 20:42
Ik hoop dat het nog spannend ga worden, want vorig seizoen was het da ni echt. Ik wil nog is zo'n spannend duel zoals Schumi en Hill die vroeger hadden.

airco
31-05-2001, 22:27
ik heb het al 1000 kere gezegd he, en kzalet nog ies zeggen!!!

Schumi wordt dit jaar wereldkampioen een race of 3 voort einde!!

en ge moet me nie geloven, mor kvoorspel et nu al!!!

Alst het gebeurt zalek dezen thread quoten zene!!!

airco

Oneliner
31-05-2001, 22:42
Das ni moeilijk hé.

Ge hebt nix te winnen of te verliezen hé airco.
Tzou ier mor vrrreeeeee saai zijn moest iedereen het eens zijn me elkaar en allemaal zeggen da schumi wereldkampioen gaa tworden.

Dus ik zeg, coulthard mag wereldkampioen worden

airco
31-05-2001, 22:48
das idd wel waar!!!

nogmaals, ik zeg nie dat coulthard een slecht piloot is he!! mor de kwaliteiten om wereldkampioen te worden heeft hij niet!!!

airco

Sennake
01-06-2001, 08:10
Welcome back, Modena.
Enne... ook welcome back Sennake! Na een week van pc-problemen ben ik eindelijk terug, net op de dag dat ik mijn nieuwe C-klasse ga afhalen...
De kans zit er dus dik in da ge mij vandaag nie veel ga zien LOL!
Maar ik ben dus wel terug eh :-)

Modena
01-06-2001, 09:04
Ik volg toch meer Airco's standpunt: DC is een goede piloot, anders rijd je geen pole in Monaco, maar niet echt een wereldkampioen. Als hij vastraakt achter tragere deelnemers heeft hij er meer moeite mee dan bv. Schumi of Hakki om er langs te raken.
De Arrows is misschien wel snel, maar in Monaco had Coulthard in elke sector een hogere topsnelheid! Dus waarom kon hij niet passeren? Misschien omdat hij besefte dat hij toch enkel in de punten kon rijden als er veel opgaves waren? Want ook al had hij Bernoldi snel ingehaald, hij kon niet beter dan 5de worden. (zie ook Adam Cooper's race report op www.autosport.com).
Het is alleszins wel te hopen dat men bij McLaren wakker schiet. Anders wordt de rest van het seizoen vrij saai...

Knap forum trouwens, wel effe wennen aan al die buttons en smileys en co.

TiBo
01-06-2001, 09:07
F1 fraternity divided on Bernoldi/Coulthard incident


The incident between Enrique Bernoldi and David Coulthard at the Monaco GP has been widely publicised, but the F1 fraternity remains divided on the issue.

It was reported that both Jackie Stewart and Jody Scheckter sided with the McLaren team, saying that although the two drivers were fighting for position, Coulthard is the driver in contention for the driver's title.

The Telegraph quoted Jonathan Palmer, former McLaren test driver, saying: "While I have great sympathy for the huge frustration McLaren must have felt, the question that needs to be answered is, where do you draw the line? If Coulthard was behind Kimi Raikkonen, running 12th, say, should Raikkonen move over? If he was behind Olivier Panis, who happened to be running fourth but was not a championship contender, should Panis feel obliged to move over? No. It's part of Monaco, I'm afraid. Overtaking is difficult. It was a stall on the grid, but a puncture, a spin or an off could just as well have put him to the back. David may complain but he didn't seize on the windows of opportunity as vigorously as I would have expected him to. He should have been right up behind Bernoldi when Schumacher came round to lap them. With a more carefully planned strategy he could then have jinked in behind the Ferrari, but he was too far behind to use the lapping situation well. It has to be said Raikkonen found his way round Bernoldi pretty easily."

He added: "Drivers at the front of the grid have different pressures but in many ways it's a comfortable environment. They don't have to fight for position in the same way and when they come round to lap the field, they are used to cars moving serenely over to let them through. And David has always been in a front-running team."

Ferrari Forever
02-06-2001, 18:55
Welcome Modena !

Ik zie dat je mijn raad in de pits opgevolgd hebt (die ouwe bekende zonder naam was dus ik) en naar hier verhuisd bent !
Groot gelijk zou ik zeggen !

Wat Coulthard betreft vind ik dat hij bij vlagen een briljant piloot is die zich zeker kan meten met piloten van het kaliber van Schumacher, maar hij mist de consistentie en de aggressie van Schumi. Als hij een goeie dag heeft is hij zeker in staat als eerste te finishen, maar jammer genoeg heeft hij meer slechte dan goeie dagen. Schumacher is zeker niet onfeilbaar,verre van , maar hij rijdt veel regelmatiger dan Coulthard en ook wel agressiever. Zoals ik hierboven al gelezen heb, dwingt Schumacher toch nog altijd meer autoriteit af dan Coulthard. Een piloot die Schumacher achter zich heeft rijden zal misschien makkelijker in de fout gaan dan wanneer hij Coulthard achter zich heeft hangen. De enige die minstens even aggressief rijdt als Schumi is Montoya, maar daar zullen we in de toekomst nog wel meer van horen.
Komt daarbij nog dat Coulthard dit jaar moet rijden met de meest onbetrouwbare Mclaren sinds jaren, dus makkelijk zal het zeker niet worden.
Natuurlijk hoop ik dat hij terugkomt, want voor het ogenblik is hij nog de enige serieuze kandidaat voor de titel naast Schumacher.