PDA

View Full Version : Ferrari 250 GTO - Revell - 1/24


Ferrari rules
08-01-2008, 17:22
Mijn 2de modelleke waar ik mee begonnen ben is de eeuwig mooie Ferrari 250 GTO. Samen met de Ferrari 250 GT (die Sennake onlangs nog maakte) , de 2 mooiste ferrari's uit het rijtje klassiekers. Na lange tijd geaarzeld te hebben of ik die wel of niet ging maken van Revell , heb ik toch maar de knoop doorgehakt. Ik ben namelijk niet zo zot van Revell...:D

Eerst heb ik de body helemaal geschuurd en vervolgens in het 1ste laagje primer gespoten. Om de foutjes beter te kunnen zien hé;)
de deuren en motor deksels zijn ook al voorzien van een laagje primer.

http://img252.imageshack.us/img252/3381/kopievanafbeelding014uh9.jpg (http://imageshack.us)
http://img252.imageshack.us/img252/1251/kopievanafbeelding008vx5.jpg (http://imageshack.us)
http://img252.imageshack.us/img252/1726/kopievanafbeelding009bs8.jpg (http://imageshack.us)
http://img292.imageshack.us/img292/7453/kopievanafbeelding016av1.jpg (http://imageshack.us)

Ferrari rules
08-01-2008, 17:27
het frame is ook al gespoten. 2x primer ,1x semi gloos black.

http://img235.imageshack.us/img235/9182/kopievanafbeelding011sv8.jpg (http://imageshack.us)
http://img179.imageshack.us/img179/5049/kopievanafbeelding012ng1.jpg (http://imageshack.us)


op de deuren zie je duidelijk de 'ghostlines'. hoe los ik dt het beste op?

gr

Guido
08-01-2008, 21:49
Er zijn maar zeer weinig Ferrari's die mij kunnen bekoren, maar een 250GTO vind ook ik wel iets hebben. Sportauto's zoals ze horen te zijn: lange motorkap, korte achterste en bips net voor de achteras. :D

op de deuren zie je duidelijk de 'ghostlines'. hoe los ik dt het beste op?

gr

Op de foto is moeilijk te zien of dat het ghostlines zijn en of dat het de primer is die niet 100% gespoten is. Als er aan de binnenkant van de deur nog een frame mee ingegoten zit, dan is de plastic waarschijnlijk slecht geïnjecteerd. Hierdoor wordt ter hoogte van het onderliggende het oppervlak als het ware wat naar binnengetrokken, een typisch fenomeen bij Revell. Ik vermoed dus dat het geen ghostlines zijn, maar dat je gewoon nog een heleboel extra schuurwerk voor de boeg hebt, tot alles er netjes uitgeschuurd is. Wellicht waren deze inzinkingen ook al aanwezig voordat je de primer gezet hebt, maar waren ze gewoon niet erg zichtbaar. Zoals je zelf aangeeft: primer is om de fouten eruit te halen. Dus, aan de slag zou ik zo zeggen.

Zo ben ik enkele jaren geleden 2 dagen zoet geweest met een gelijkaardig fenomeen weg te schuren op een Ford Escort.

Ghostlines zijn scherp afgetekende lijnen die na het spuitenwerk, plots zichtbaar worden op het gespoten onderdeel. De lijnen trekken zich gewoon een half millimetertje of zo 'in' de plastiek. Ook daar geldt, schuren tot alles weer weg is.

Ferrari rules
08-01-2008, 22:11
Als er aan de binnenkant van de deur nog een frame mee ingegoten zit, dan is de plastic waarschijnlijk slecht geïnjecteerd. Hierdoor wordt ter hoogte van het onderliggende het oppervlak als het ware wat naar binnengetrokken, een typisch fenomeen bij Revell. Ik vermoed dus dat het geen ghostlines zijn, maar dat je gewoon nog een heleboel extra schuurwerk voor de boeg hebt, tot alles er netjes uitgeschuurd is. Wellicht waren deze inzinkingen ook al aanwezig voordat je de primer gezet hebt, maar waren ze gewoon niet erg zichtbaar. Zoals je zelf aangeeft: primer is om de fouten eruit te halen. Dus, aan de slag zou ik zo zeggen.



verdorie , je hebt gelijk , het is inderdaad wat je hier denkt. alleen is de ene deur veel erger dan de andere...
der zal niets anders opzitten zeker dan er mij zot op te schuren?:rolleyes:
Nu , ik zit toch sedert zondag in de gips met mijn enkel , dus ik heb tijd genoeg;)

Guido
08-01-2008, 22:17
verdorie , je hebt gelijk , het is inderdaad wat je hier denkt. alleen is de ene deur veel erger dan de andere...
der zal niets anders opzitten zeker dan er mij zot op te schuren?:rolleyes:
Nu , ik zit toch sedert zondag in de gips met mijn enkel , dus ik heb tijd genoeg;)

Neem je tijd er maar voor. Dit soort werkjes dien je "smoothly and precise" te doen voor een goed resultaat. Succes!

Ferrari rules
09-01-2008, 19:31
kleine update.

vandaag heb ik een dry-fit gedaan van de deuren en het viel mij meteen op dat ze niet goed pasten :( .
er waren aan beide zijden gleuven aan de bovenkant .

http://img244.imageshack.us/img244/9738/bghys8.jpg (http://imageshack.us)
http://img141.imageshack.us/img141/7350/afbeelding005jr4.jpg (http://imageshack.us)

Dan maar aan de bovenkant van de deuren wat putty aangebracht om dan de gleuven te minimaliseren.wanneer dit droog is , kunnen de deuren geschuurd worden.

http://img244.imageshack.us/img244/3746/afbeelding007id2.jpg (http://imageshack.us)

ondertussen ben ik de deuren ook aan het schuren .

Ferrari rules
09-01-2008, 19:34
ik weet wel nog niet in welke kleur ik de wagen zou willen.
Rood of Geel?(indien geel moet ik wel een witte primerlaag geven hé;))

wat denken jullie?

Sennake
09-01-2008, 21:14
ik weet wel nog niet in welke kleur ik de wagen zou willen.
Rood of Geel?(indien geel moet ik wel een witte primerlaag geven hé;))

wat denken jullie?

Kiezen moet je zelf doen vind ik, maar ik ga je wel helpen door beide mogelijkheden te visualiseren:

http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=8826&stc=1&d=1199905879

http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=8827&stc=1&d=1199905879

Bron : www.italianhorses.net

Guido
09-01-2008, 23:02
http://img244.imageshack.us/img244/3746/afbeelding007id2.jpg (http://imageshack.us)

ondertussen ben ik de deuren ook aan het schuren .

Op deze foto is op de deur rechts op de foto perfect te zien wat ik bedoelde. Goed bezig!

ik weet wel nog niet in welke kleur ik de wagen zou willen.
Rood of Geel?(indien geel moet ik wel een witte primerlaag geven hé;))

wat denken jullie?

Wat ik denk? Dat je het zelf moet weten... :D, maar omdat je aandringt: Rood verdikke. Welke kleur moet een Ferrari GTO hebben? Juust, rood. Dat zou jij toch moeten weten... :D ;)

Ferrari rules
09-01-2008, 23:19
omdat je aandringt: Rood verdikke. Welke kleur moet een Ferrari GTO hebben? Juust, rood. Dat zou jij toch moeten weten... :D ;)
Tja , als je ferrari hoort , dan denk je onmiddelijk rood!:D
maar ik heb al zo veel rode staan dat ik het model van Sennake (GT250) in het geel zag en die zag er schitterend uit.
Misschien dat ik toch maar voor rood ga , zo kan ik later nog eens dezelfde maken in 't geel...:D ;)

Guido
09-01-2008, 23:28
Tja , als je ferrari hoort , dan denk je onmiddelijk rood!:D
maar ik heb al zo veel rode staan dat ik het model van Sennake (GT250) in het geel zag en die zag er schitterend uit.
Misschien dat ik toch maar voor rood ga , zo kan ik later nog eens dezelfde maken in 't geel...:D ;)

Omdat je verwijst naar Sennakes:

- 250GTO = Rood
- 250GT = Donkerblauw

Dat is wat ík zou doen. ;)

Ferrari rules
10-01-2008, 23:00
kleine update :

na vele uurtjes schuren heb ik eens een dry fit gedaan van alle caroserie onderdelen om te zien wat er nog moet gebeuren.

http://img153.imageshack.us/img153/2391/12ge1.jpg (http://imageshack.us)
http://img153.imageshack.us/img153/7851/13es4.jpg (http://imageshack.us)
http://img153.imageshack.us/img153/733/14yh0.jpg (http://imageshack.us)
http://img153.imageshack.us/img153/909/15gc4.jpg (http://imageshack.us)


de deuren passen al redelijk (in de hoeken moet er nog wat putty aangebracht worden zodat de 'spleten' verdwijnen). de motorkap past goed. de koffer is veel te dik en moet redelijk veel geschuurd worden:rolleyes: .De voorbumper is gelijmd en bewerkt met putty en geschuurd. op de foto zie je dat de ronde luchtgaten aan de binnenkant nog wat putty kan gebruiken.
Het wordt stilaan een 'putty'ferrari:rolleyes:

tot de volgende:bye:

Ferrari rules
12-01-2008, 22:18
vandaag wat doorgewerk aan de ferrari.
de opganging achter en de veringen voor zijn gemonteerd en ik heb de wielen er eens opgezet om te zien dat alles mooi recht is. de motor is gespoten en de 'zuigers' zijn gemonteerd en de riem ook (die moet wel nog wat bijgewerkt worden). de motor er eens opgezet voor de foto:D
http://img411.imageshack.us/img411/4268/16ks7.jpg (http://imageshack.us)
http://img502.imageshack.us/img502/7543/17zs5.jpg (http://imageshack.us)


de wieltjes;)

[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img411.imageshack.us/img411/1820/20je7.jpg (http://g.imageshack.us/g.php?h=502&i=17zs5.jpg)

tot de volgende

Dominique
12-01-2008, 23:27
Het kan optisch bedrog zijn, maar zitten die voorwielen wel goed? Het schijnt mij dat ze niet recht staan?

Ferrari rules
13-01-2008, 13:23
Het kan optisch bedrog zijn, maar zitten die voorwielen wel goed? Het schijnt mij dat ze niet recht staan?
Ze staan inderdaad iets naar binnen , maar niet zo erg of op de foto. Waarschijnlijk omdat de foto van dichtbij is getrokken;) .
de wielen zitten er nog niet vast aan(was maar voor de foto te vullenhé:D ). Ik zal er op letten wanneer ze er voorgoed opkomen:D

Gr

djoene
13-01-2008, 13:31
Hallo

Ik ben geen ferrai-lover. Ik vind het voorbereidend werk dat je doet vrij intensief. Hopelijk breng je je het tot een goed einde.( revell kennende ).

De motor vind ik wel mooi. Eens dat je riem wordt bij gewerkt dan komt alles ok in beneden dek.

Ferrari rules
15-01-2008, 21:01
keine update ,

De motor zit nu definitief op het kader.
De ophanging is afgewerkt en de remschijven zijn ook gemonteerd.
De motor en de uitlaten zijn 'geweatherd' en zien er volgens mij goed uit.Alleen zou ik de uitlaten misschien nog wat meer weatheren. Wat denken jullie?

http://img293.imageshack.us/img293/7348/22gm2.jpg (http://imageshack.us)
http://img293.imageshack.us/img293/2944/23xs6.jpg (http://imageshack.us)
http://img89.imageshack.us/img89/2813/24fx6.jpg (http://imageshack.us)
http://img89.imageshack.us/img89/4846/25cj7.jpg (http://imageshack.us)
http://img89.imageshack.us/img89/6726/26zr3.jpg (http://imageshack.us)


Tot de volgende:bye:

Guido
15-01-2008, 23:26
De motor ziet er zeer netjes uit. De uitlaten zou ik niet nog feller weatheren. Misschien de volgende keer de gietnaden op de uitlaten ietske terugschuren, zodat ze niet zo fel afsteken. Voor het overige is dat heel keurig gedaan. ;)

Sennake
15-01-2008, 23:33
Misschien de volgende keer de gietnaden op de uitlaten ietske terugschuren, zodat ze niet zo fel afsteken.

Idem voor de achterste bladveren... Maar over het algemeen een mooi model hoor ;)

Ferrari rules
16-01-2008, 13:43
Ik had inderdaad beter wat meer geschuurd:o Op een Revell kit zitten er trouwens altijd zoveel gietnaden , het is echt niet aan te zien als je de doos opent:( . Dat neemt niet weg dat je het toch nog een keurig model kunt van maken. Eigenlijk ben je bijna verplicht om alle stukjes te schuren , dat kom je met een Tamiya niet tegen !!! Tja , die kosten dan ook het dubbele hé.
B.t.w. , dit was een geschenkje voor kerstmis en die gooi je niet zomaar weg hé.:D :+

Toch bedankt voor het lovende comentaar , ik trek mij daar geweldig aan op! Bedankt jongens:D :worship: :applaus:

djoene
17-01-2008, 00:44
Hallo

Ik vind persoonlijk de verwering goed ( durf het woord niet te gebruiken om schrijffouten te voorkomen :o ).

Je bladveren zou ik iets verweren nog en mss een metaalkleurtje geven.

Klein voorstel , jou model , jou keuze.

BTW : bij tamiya heb ook naden en en flash hoor. De pasvorm van een tamiya vind wel leuker dan die van een revell ( oud nieuws zeker ? ) .

Je chassis is wel heel netjes gemonteerd. Vanuit mijn hoek; petje af

Ferrari rules
17-01-2008, 13:31
Hallo

Ik vind persoonlijk de verwering goed ( durf het woord niet te gebruiken om schrijffouten te voorkomen :o ).

Je bladveren zou ik iets verweren nog en mss een metaalkleurtje geven.



De bladveren zijn in het origineel helemaal zwart , ik heb wel wat roestkleurige verwering aangebracht en wat blauw aan de kant van de uitlaatpijpen. op de foto is dit wel niet te zien....:(

:bye:

Sennake
17-01-2008, 19:32
Ik vind persoonlijk de verwering goed ( durf het woord niet te gebruiken om schrijffouten te voorkomen :o ).

Je bladveren zou ik iets verweren nog en mss een metaalkleurtje geven.

De bladveren zijn in het origineel helemaal zwart , ik heb wel wat roestkleurige verwering aangebracht en wat blauw aan de kant van de uitlaatpijpen.

Bon, hoog tijd om nog eens even wat extra informatie te geven over "verwering" (op onze Paddock meetings wordt dit uiteraard allemaal nog duidelijker en beter uitgelegd, en ook nog gedemonstreerd)...

Er bestaan 2 soorten van verwering:

1) de "normale" verwering, bestaande uit een donkere wash en een lichte drybrushing,

2) de "echte" verwering, bestaande uit kleuren die de weersomstandigheden en alles wat daarmee te maken heeft, te simuleren.

De normale verwering heeft dus niets te maken met roest, blauwe uitlaten, enzovoorts, maar dient wel om schaduw te geven aan dieperliggende delen van een model, en om hogergelegen delen op te lichten. Waarom is dat nodig? Omdat een model op 1/24 per definitie 24 keer minder licht opvangt dan zijn 1/1 voorbeeld, terwijl je eigenlijk wil dat het model eruit ziet als een 1/1 model, maar dan in het klein. Dat betekent dat je het gebrek aan schaduw- en lichtpartijen moet gaan compenseren door geforceerd de lichtinval te gaan benadrukken. Dus zelfs een perfect proper gewassen automodel zonder enige roest, slijk, stof enzoverder moet minstens een normale verwering ondergaan om er zo realistisch mogelijk uit te zien. Hoe doe je dat? Wel, ik gebruik hiervoor meestal Tamiya X-19 Smoke voor wat de wash betreft, dwz dat ik smoke laat lopen tussen naden, voegen, dieper gelegen motoronderdelen, noem maar op. De verf zal de dieper gelegen delen donkerder maken zonder de hogere delen te veranderen van kleur. Daarna voer ik meestal een drybrushing uit met matwit voor niet-metalen onderdelen en met zilver voor metalen onderdelen. Dat geeft de onderdelen een witte of zilveren schijn over de hoger gelegen stukken zodat je onderdeel in zijn totaliteit uit 3 schakeringen bestaat: donker voor de diepste delen, de gewone kleur tussenin, en een wat opgelichte kleur helemaal bovenaan.

De bladveren zou je dus bv eens een lichte drybrushing kunnen geven met zilver om de randjes beter te laten uitkomen en waardoor een toeschouwer veel beter kan zien dat het op elkaar gelegde lagen metaal betreft waaruit de veer opgebouwd is. Nu is alles gewoon zwart en zie je geen diepte of reliëf in het onderdeel.

Probeer het eens (misschien eerst op een oud onderdeel dat je niet meer nodig hebt) en je zal zien dat het er veel beter uitziet. Succes!

Ferrari rules
17-01-2008, 21:02
Bon, hoog tijd om nog eens even wat extra informatie te geven over "verwering" (op onze Paddock meetings wordt dit uiteraard allemaal nog duidelijker en beter uitgelegd, en ook nog gedemonstreerd)...

Er bestaan 2 soorten van verwering:

1) de "normale" verwering, bestaande uit een donkere wash en een lichte drybrushing,

2) de "echte" verwering, bestaande uit kleuren die de weersomstandigheden en alles wat daarmee te maken heeft, te simuleren.

De normale verwering heeft dus niets te maken met roest, blauwe uitlaten, enzovoorts, maar dient wel om schaduw te geven aan dieperliggende delen van een model, en om hogergelegen delen op te lichten. Waarom is dat nodig? Omdat een model op 1/24 per definitie 24 keer minder licht opvangt dan zijn 1/1 voorbeeld, terwijl je eigenlijk wil dat het model eruit ziet als een 1/1 model, maar dan in het klein. Dat betekent dat je het gebrek aan schaduw- en lichtpartijen moet gaan compenseren door geforceerd de lichtinval te gaan benadrukken. Dus zelfs een perfect proper gewassen automodel zonder enige roest, slijk, stof enzoverder moet minstens een normale verwering ondergaan om er zo realistisch mogelijk uit te zien. Hoe doe je dat? Wel, ik gebruik hiervoor meestal Tamiya X-19 Smoke voor wat de wash betreft, dwz dat ik smoke laat lopen tussen naden, voegen, dieper gelegen motoronderdelen, noem maar op. De verf zal de dieper gelegen delen donkerder maken zonder de hogere delen te veranderen van kleur. Daarna voer ik meestal een drybrushing uit met matwit voor niet-metalen onderdelen en met zilver voor metalen onderdelen. Dat geeft de onderdelen een witte of zilveren schijn over de hoger gelegen stukken zodat je onderdeel in zijn totaliteit uit 3 schakeringen bestaat: donker voor de diepste delen, de gewone kleur tussenin, en een wat opgelichte kleur helemaal bovenaan.

De bladveren zou je dus bv eens een lichte drybrushing kunnen geven met zilver om de randjes beter te laten uitkomen en waardoor een toeschouwer veel beter kan zien dat het op elkaar gelegde lagen metaal betreft waaruit de veer opgebouwd is. Nu is alles gewoon zwart en zie je geen diepte of reliëf in het onderdeel.

Probeer het eens (misschien eerst op een oud onderdeel dat je niet meer nodig hebt) en je zal zien dat het er veel beter uitziet. Succes!

Proper uitgelegd Sennake:eek: , maar dan zit ik wel nog met een probleempje...ik heb geen airbrush! en ik vermoed dat dit wel een benodigd onderdeel hievoor is...
aan de bladveren wordt nog gewerkt. (aangezien dit hier nog redelijk in trek is:D ) de foto's volgen wel.
ik had het volgende gedacht: de veren zelf in het mat zwart (voor wat diepte te geven heb ik hier nog van dat witgrijze poeder waarmee ik kan verweren om toch wat diepte te crieeren) en de ringen die de veren samenhouden , in ijzerkleur.
de gietnaden heb ik nog zoveel mogelijk weggekrast omdat dit inderdaad wat te opzichtig was. (de onderdelen kon ik wel niet meer los maken hiervoor).

Eigenlijk zou mijn thread thuishoren in een rubriek "hoe maak ik een model zonder airbrush"?:D :crazy:

Nu , ik probeer dan ook om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen volgens mijn eigen kunnen. het is dankzij 'de paddock' dat ik nu allerlei nieuwe handelingen uitprobeer , en m'n kan dan ook niet verwachten dat de modellen perfect zijn hé:D

:bye:

Sennake
17-01-2008, 21:45
Proper uitgelegd Sennake:eek: , maar dan zit ik wel nog met een probleempje...ik heb geen airbrush! en ik vermoed dat dit wel een benodigd onderdeel hievoor is...

Toch niet: ik breng altijd een wash aan met een penseeltje (ik laat de verf in de dieper gelegen delen lopen door een druppel smoke aan een penseel ertegen te houden zodat hij in de opening zakt en vanzelf verspreidt in de rest van de opening) en drybrushen doe je per definitie met een brush (een penseel dus) door eerst wat verf aan je penseel te doen, daaran je penseel voor 95% proper te vegen aan een doek zodat hij zo goed als droog is en geen verf meer vertoont (dan is je brush "dry") en vervolgens lichtjes over de opstaande randen enz heen en weer te gaan zodat er toch nog een minimum aan verf achterblijft, genoeg om het onderdeel "op te lichten".

Absoluut geen airbrush die daaraan te pas komt; waar die wel aan te pas komt is voor een verwering zoals die van de onderzijde van mijn Escort bv. Hoewel ook dat (bijna) even goed gaat met een penseel hoor.

Ferrari rules
17-01-2008, 23:25
Toch niet: ik breng altijd een wash aan met een penseeltje (ik laat de verf in de dieper gelegen delen lopen door een druppel smoke aan een penseel ertegen te houden zodat hij in de opening zakt en vanzelf verspreidt in de rest van de opening) en drybrushen doe je per definitie met een brush (een penseel dus) door eerst wat verf aan je penseel te doen, daaran je penseel voor 95% proper te vegen aan een doek zodat hij zo goed als droog is en geen verf meer vertoont (dan is je brush "dry") en vervolgens lichtjes over de opstaande randen enz heen en weer te gaan zodat er toch nog een minimum aan verf achterblijft, genoeg om het onderdeel "op te lichten".

Absoluut geen airbrush die daaraan te pas komt; waar die wel aan te pas komt is voor een verwering zoals die van de onderzijde van mijn Escort bv. Hoewel ook dat (bijna) even goed gaat met een penseel hoor.

Aha , weer wat bijgeleerd:D Bedankt Sennake;)

Ferrari rules
17-01-2008, 23:44
weer een kleine update ,

Zoals voorgeen gezegd heb ik de bladveren wat bewerkt. Het is niet super , maar zowiezo beter dan volledig zwart. de veren zelf zijn in het mat zwart geschilderd en bewerkt met wat poeder(die ik nog liggen had van toen ik huisjes maakte voor treintjes:rolleyes: ) en de ringen zijn in het alu geschilderd. al bij al valt het nog mee vind ik...

http://img113.imageshack.us/img113/7472/31ol4.jpg (http://imageshack.us)
http://img245.imageshack.us/img245/5166/32lp7.jpg (http://imageshack.us)

Het interieur is ook al aan begonnen. Aangezien ,er op het plan, alles in het zwart moet(nogal saai) heb ik wat geexperimenteerd en wat afwerkingen gedaan in 'hout'kleur. zo is het dashboard voorzien van een fijn streepje , de bol op de versnelling , richtingsaanwijzer , stuur en rond de versnelling komt ook nog een streepje.

http://img245.imageshack.us/img245/6942/27gr2.jpg (http://imageshack.us)
http://img245.imageshack.us/img245/3262/28pq8.jpg (http://imageshack.us)
http://img134.imageshack.us/img134/3082/30ur3.jpg (http://imageshack.us)


Een vooraanzichtje ,

http://img245.imageshack.us/img245/2702/33no3.jpg (http://imageshack.us)


Onderaanzicht , de uitlaten worden hier wel nog geweatherd. De rest is genoeg vind ik .

http://img245.imageshack.us/img245/8316/34pu0.jpg (http://imageshack.us)

De body heeft zijn 1ste laklaag gekregen en het ziet er redelijk uit.(foto volgt)
Nu zit ik met een probleempje... de zetels zijn in hetzelfde matgrijs als de middenconsole en er moeten decals op komen. Vernis ik de zetels beter eerst glanzend , de decals erop en dan matte vernis? En de middenconsole is met het penseel geschilderd , als ik deze vernis(mat) ,heeft dit dan een beter effect?

Tnx en :bye:

Ferrari rules
18-01-2008, 11:59
zoals belooft de dry-fit foto's na de 1ste laklaag. Ik heb hiervoor 'bright red' TS49 van Tamiya gebruikt. Op de capeau heb ik 2 openingen gemaakt(zie pijltjes) . Zo komen de zuigers zichtbaar (zie blauwe cirkels). Er wordt hier wel nog een netje onder gekleeft.

http://img340.imageshack.us/img340/3864/38wi2.jpg (http://imageshack.us)
http://img262.imageshack.us/img262/9810/36sx4.jpg (http://imageshack.us)
http://img262.imageshack.us/img262/1636/39ip2.jpg (http://imageshack.us)
http://img262.imageshack.us/img262/4643/40ap3.jpg (http://imageshack.us)
http://img262.imageshack.us/img262/7407/35tm7.jpg (http://imageshack.us)


:bye:

Ferrari rules
18-01-2008, 12:08
de veren zelf zijn in het mat zwart geschilderd en bewerkt met wat poeder(die ik nog liggen had van toen ik huisjes maakte voor treintjes:rolleyes: ) en de ringen zijn in het alu geschilderd.

http://img113.imageshack.us/img113/7472/31ol4.jpg (http://imageshack.us)


Zou ik hier niet beter de bladveren in het ijzerkleur steken en 'dry-brushen' zoals de Guy hier voorstelde en de ringen in het zwart?
Ik ben een beetje aan het twijfelen...:( :confused: :(

Tnx

Sennake
18-01-2008, 12:51
Zou ik hier niet beter de bladveren in het ijzerkleur steken en 'dry-brushen' zoals de Guy hier voorstelde en de ringen in het zwart?
Ik ben een beetje aan het twijfelen...:( :confused: :(

Tnx

Ik heb een tijdje geleden de 250 GT SWB gebouwd, die op hetzelfde onderstel staat als de 250 GTO, en ik heb de bladveren "gun metal" geschilderd, en ze daarna een wash gegeven met Tamiya X-19 smoke, en tenslotte zijn ze gedrybrusht met het zilver uit de Tamiya Weathering setjes. Het reultaat zag er zo uit:

http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=7703&stc=1&d=1191860485

djoene
18-01-2008, 13:39
hallo

Wow schitterend uitgelegd sennake. gel;ukkig bestaan er nog mensen zoals jullie.

on topic :

je body ziet er verdraaid machtig uit hoor. het interieur ziet er netjes uit.

keep up

:champagne:

Ferrari rules
18-01-2008, 14:24
Dank U Djoene.

ik heb beslist om de bladveren opnieuw te doen met de 'Sennake' methode:D
ik heb ze gedemonteerd. daar was wel wat prutswerk aan omdat ze gelijmd waren , maar alé , het is dan nog redelijk goed verlopen. foto's volgen.

:bye:

Guido
18-01-2008, 15:05
Dank U Djoene.

ik heb beslist om de bladveren opnieuw te doen met de 'Sennake' methode:D
ik heb ze gedemonteerd. daar was wel wat prutswerk aan omdat ze gelijmd waren , maar alé , het is dan nog redelijk goed verlopen. foto's volgen.

:bye:

Dat is een goed idee. ;) Er bestaat nog een andere methode die tot hetzelfde resultaat leidt, maar daar ga ik het dan een volgende keer over hebben. Ik wil je in dit stadium zeker niet in de war brengen. Dus, als je de hints en tips van Guy toepast, zal je resultaat aan de ophanging net zo goed zijn als de hele onderkant.

De dry-fit foto ziet er ook al heel goed uit en ik ben blij dat ik u aan het schuren gezet heb voor wat de deuren betreft. :D Ook die zien er nu prima uit. ;)

Zoals Djoene zegt: Keep up (the good work)

Sennake
18-01-2008, 15:07
Wow schitterend uitgelegd sennake. gelukkig bestaan er nog mensen zoals jullie.

Ah, maar daar zijn we voor eh, en daar is de club ook voor...

levis
18-01-2008, 15:53
zijn er misschien andere spaakwielen te koop voor deze auto's

Ferrari rules
18-01-2008, 16:13
zijn er misschien andere spaakwielen te koop voor deze auto's
geen flauw idee...

Ferrari rules
18-01-2008, 16:52
ik ben blij dat ik u aan het schuren gezet heb voor wat de deuren betreft. :D Ook die zien er nu prima uit. ;)



die zijn inderdaad loon naar werk hé ! Het was redelijk veel schuurwerk , maar ik ben blij dat ik doorgezet heb. vroeger had ik er al lang mij voeten aan geveegd.:o nu ik dit resultaat zie , ga ik in de toekomst niet meer zo vlug opgeven hoor...

Sennake
18-01-2008, 17:16
zijn er misschien andere spaakwielen te koop voor deze auto's

In mijn lange zoektocht naar de perfecte spaakvelgen voor deze Ferrari's heb ik uiteindelijk de volgende wielen gevonden, die de beste zijn die er wereldwijd te verkrijgen zijn. Voor 21 euro (verzendingskosten inbegrepen) heb je 4 prachtige aluminium Borrani velgen met foto-ets spaken + 4 banden.

PS: ik heb geen aandelen in de verkoop, maar wat goed is mag ook wel vermeld worden vind ik.

Hier kan je ze aanschaffen: http://www.mycarmodels.com/catalogo.asp?m=5&t=5

Ferrari rules
18-01-2008, 21:37
In mijn lange zoektocht naar de perfecte spaakvelgen voor deze Ferrari's heb ik uiteindelijk de volgende wielen gevonden, die de beste zijn die er wereldwijd te verkrijgen zijn. Voor 21 euro (verzendingskosten inbegrepen) heb je 4 prachtige aluminium Borrani velgen met foto-ets spaken + 4 banden.

PS: ik heb geen aandelen in de verkoop, maar wat goed is mag ook wel vermeld worden vind ik.

Hier kan je ze aanschaffen: http://www.mycarmodels.com/catalogo.asp?m=5&t=5
Dank U voor de tip Guy !!!:D Ik heb ze bij deze besteld. Ze zullen ongetwijfeld mooi staan op mijn modelleke;)
Trouwens Guy (of iemand anders...) , voor een wash met X29 smoke , mag ik dan X29 smoke mengen met X20A thinner? of heb ik daar een ander product voor nodig? De bladveren zijn ondertussen in gun metal geschilderd en zoveel mogelijk de gietnaden verwijderd;) Op de rest van het kader trouwens ook.

Sennake
18-01-2008, 21:50
Dank U voor de tip Guy !!!:D Ik heb ze bij deze besteld. Ze zullen ongetwijfeld mooi staan op mijn modelleke;)
Trouwens Guy (of iemand anders...) , voor een wash met X29 smoke , mag ik dan X29 smoke mengen met X20A thinner? of heb ik daar een ander product voor nodig? De bladveren zijn ondertussen in gun metal geschilderd en zoveel mogelijk de gietnaden verwijderd;) Op de rest van het kader trouwens ook.

Opgelet: het is X-19 smoke, niet X-29!

Verdunnen mag, maar hoe meer je verdunt, hoe geringer het effect zal zijn.

Ferrari rules
18-01-2008, 22:16
Opgelet: het is X-19 smoke, niet X-29!

Verdunnen mag, maar hoe meer je verdunt, hoe geringer het efect zal zijn.
X-19 bedoelde ik natuurlijk:+
Moest jij niet naar de meeting?:D
heel erg bedankt hoor (nog maar eens)

levis
19-01-2008, 10:40
In mijn lange zoektocht naar de perfecte spaakvelgen voor deze Ferrari's heb ik uiteindelijk de volgende wielen gevonden, die de beste zijn die er wereldwijd te verkrijgen zijn. Voor 21 euro (verzendingskosten inbegrepen) heb je 4 prachtige aluminium Borrani velgen met foto-ets spaken + 4 banden.

PS: ik heb geen aandelen in de verkoop, maar wat goed is mag ook wel vermeld worden vind ik.

Hier kan je ze aanschaffen: http://www.mycarmodels.com/catalogo.asp?m=5&t=5

Thanks!!

Sennake
19-01-2008, 10:54
Moest jij niet naar de meeting?:D

Dat was "live" vanop de meeting (waar we internetverbinding hebben)...

Ferrari rules
19-01-2008, 15:29
de bladveren zijn al voorzien van een laag gun metal en 'gewasht'. ze zien er inderdaad veel beter uit.:D

http://img525.imageshack.us/img525/2015/afbeelding003iu2.jpg (http://imageshack.us)
http://img171.imageshack.us/img171/435/afbeelding001mq5.jpg (http://g.imageshack.us/g.php?h=525&i=afbeelding003iu2

[URL=http://imageshack.us)

nu nog monteren en voor zien van metallic weathering;)

:bye:

Ferrari rules
19-01-2008, 16:39
De 2de laklaag is uitgehard en ziet er goed uit :champagne:. Ik heb met schuurpapier (2000) die paar stofdeeltjes lichtjes uitgeschuurd en met X-11 zilver wat afwerkingen gedaan. Met Tamiya polishing compound wat gekuisd en ontvet en voor de rest blijf ik er met mijn polleke's vanaf:D
De Foto's :

http://img178.imageshack.us/img178/1244/46xx9.jpg (http://imageshack.us)

http://img178.imageshack.us/img178/6513/45im8.jpg (http://imageshack.us)

Ik ben blij dat dit goed afgelopen is.

tot de volgende

Gèrre
19-01-2008, 17:08
Mooi gespoten, blinkt goed

Ferrari rules
19-01-2008, 21:17
Mooi gespoten, blinkt goedDank U Gèrre , Hij blink inderdaad mooi:D
De bladveren zijn terug gemonteerd en geweatherd , ene...
Ze zien er fantastisch uit:applaus: :D :p
Morgen zal ik er foto's van nemen en in de thread zetten.

:bye:

Ferrari rules
21-01-2008, 12:22
Voila , de beloofde foto's

http://img128.imageshack.us/img128/5778/47mz8.jpg (http://imageshack.us)

http://img174.imageshack.us/img174/1453/51qv7.jpg (http://imageshack.us)

http://img521.imageshack.us/img521/9439/53el8.jpg (http://imageshack.us)

http://img521.imageshack.us/img521/9439/53el8.b47daebe35.jpg (http://g.imageshack.us/g.php?h=521&i=53el8.jpg)

Ze zien er echt goed uit , Bedankt Guy en de rest ...:worship:


:bye:

Ferrari rules
21-01-2008, 12:29
P.s. : de giet naden zijn ook verdwenen hoor Guido;)

djoene
21-01-2008, 17:04
Hallo

:eek:

Zeer mooi hoor.


:drewl:

:bye:

Ferrari rules
23-01-2008, 11:07
Ik ben in het begin van de week begonnen aan het bouwen van het interieur en het afwerken van de ophangingen , uitlaten en de verweringen (de blauwe verwering is wel niet zo fel als op de foto blijkt...).Nu alles afgewerkt is kan ik mij ten volle concentreren op het afwerken van de body.
De body heeft al 2 laklagen achter de rug en ik heb ook al de decals op zijn plaats gezet. Bij het dry-fitten van de body op het afgewerkte onderstel, komen er wel wat problemen bij kijken :( , zo past hij niet goed erop en ben ik genoodzaakt om te 'wringen' !
Voor de ramen gan ik BMF chrome gebruiken(ik moet er wel nog om gaan) , en de wielen zijn ook nog niet geleverd. Deze komen vanuit Italie en ik vermoed dat dit toch wel een week of 3 zal duren eer ik ze zou thuis krijgen...

Het interieur :
De stoelen hebben 'german grijs' gekregen en daarna heb ik ze glanzend vernist om de decals beter te kunnen plaatsen. eens de decals op hun plaats zaten met set en sol , heb ik er nog een laagje glanzend vernis overgedaan om de decals te beschermen. Als alles droog was heb ik de zetels voorzien van een matte vernis.
Nu een paar foto's voor de stand van zaken :

http://img250.imageshack.us/img250/4761/55xp6.jpg (http://imageshack.us)

http://img297.imageshack.us/img297/9908/56it3.jpg (http://imageshack.us)

http://img297.imageshack.us/img297/3507/57em4.jpg (http://imageshack.us)


De onderkant dan :

http://img297.imageshack.us/img297/2923/58dw4.jpg (http://imageshack.us)

http://img250.imageshack.us/img250/7163/59lz0.jpg (http://imageshack.us)

http://img250.imageshack.us/img250/7370/60qv2.jpg (http://imageshack.us)

http://img250.imageshack.us/img250/735/61rw6.jpg (http://imageshack.us)


Zo , dat was het dan voor deze update , tot de volgende .:bye:

bartmotte
23-01-2008, 13:42
Uw model komt heel mooi !
alleen de uitlaten vind ik wat te blauw, mocht iets zachter naar mijn mening

Ferrari rules
23-01-2008, 14:43
alleen de uitlaten vind ik wat te blauw, mocht iets zachter naar mijn mening

De uitlaten zijn echt niet zo blauw als op de foto hoor
Bij de vorige foto's op de thread is het duidelijker , ze zijn zeker niet zo fel als op deze foto's hierboven:D .

Guido
23-01-2008, 15:13
Dat ziet er allemaal heel netjes uit. Misschien bij een volgende gelegenheid eens overwegen om er "echte" gordels in te plaatsen in plaats van de decals. Met echte gordels bedoel ik dan, gordels zoals je die kan kopen in een apart update setje.

Ferrari rules
23-01-2008, 18:33
Dat ziet er allemaal heel netjes uit. Misschien bij een volgende gelegenheid eens overwegen om er "echte" gordels in te plaatsen in plaats van de decals. Met echte gordels bedoel ik dan, gordels zoals je die kan kopen in een apart update setje.

ik had er wel aan gedacht en ook eens gevraagd in de winkel waar ik gewoon ben om mijn spullen te kopen , maar hij had niets liggen en ik had geen zin om nog lang te wachten.(ik zit namelijk in de gips en kan niet met de wagen rijden , anders was ik naar Domino gereden...) Wanneer ik er eens geraak (in Domino) zal ik wel eens een paar setjes aanschaffen;)
Maar je hebt gelijk , het heeft zeker een meerwaarde aan je model:D
Schame on me...:o

Dominique
23-01-2008, 21:45
Schame on me...:o
Daar gaat het hem niet om. Ik zou het ook beter vinden om geen decalgordels te vinden in een model dat toch vrij goed uitziet.
Ach swat, voor een volgende keer dan maar? ;)

Ferrari rules
23-01-2008, 22:01
Wanneer ik achter de BMF ga , zal ik zien of er gordelsetjes te krijgen zijn en zal ik deze nog inwerken op de GTO.
Ik vind dat jullie overschot van gelijk hebben;) eigenlijk heb ik hiermee het model vern..kt:o :o :o ...

Nismo
23-01-2008, 22:15
.............
.................................................. .(ik zit namelijk in de gips en kan niet met de wagen rijden , anders was ik naar Domino gereden...)
.....................0 ...........................


Allé, nog eentje, enjoy the club.;)

Sennake
23-01-2008, 22:20
Ik vind dat jullie overschot van gelijk hebben;) eigenlijk heb ik hiermee het model vern..kt:o :o :o ...

Maar neen, als je werkelijk aftermarket gordels wil aanbrengen kan je zeer gemakkelijke de decal-gordels overschilderen met de originele verf waarmee je de zetels geschilderd hebt (German Grey was het zeker?) en dan kan je de aftermarket gordels alsnog aanbrengen...

Ferrari rules
23-01-2008, 22:51
Allé, nog eentje, enjoy the club.;)

Jaja , maar van mij is het ne groene plaaster hoor;) en ook de linker enkel :D

Ferrari rules
23-01-2008, 22:53
Maar neen, als je werkelijk aftermarket gordels wil aanbrengen kan je zeer gemakkelijke de decal-gordels overschilderen met de originele verf waarmee je de zetels geschilderd hebt (German Grey was het zeker?) en dan kan je de aftermarket gordels alsnog aanbrengen...
ook juist natuurlijk... en door de vele lagen vernis zul je er de randen van de decals waarschijnlijk niet door zien (hoop ik)...

Guido
23-01-2008, 23:40
ook juist natuurlijk... en door de vele lagen vernis zul je er de randen van de decals waarschijnlijk niet door zien (hoop ik)...

Misschien niet, maar als je de aftermarket exemplaren en goed "inmikt" moet je misschien zelfs niets overschilderen. Je kan de decals wellicht gewoon bedekken. Maar dat is iets wat je het best zelf kan inschatten tijdens de montage ervan. ;)

djoene
24-01-2008, 13:31
hallo

Wat is dat toch met modelbouwers. (allemaal in het gips ) Ik ben zelf herstellende van een voet-operatie. ( p.s. ik zat 6 weken met een roze gips, ik mocht kiezen van kleur en had roze genomen. Inderdaad mijn eigen mee gekloot natuurlijk.

back to the model :

Dat ziet er zeer netjes uit. Ik zou voor stellen eens je in domnio bent de studio 27 gordeltjes te nemen. In die set zitter er van 1/24 en 1/20 . Dus je eerst kijken dan als je er gaat geraken met de 1/24 anders neem je gewoon de 1/20 gordels.

Veel beterschap toegewenst.

:bye:

Ferrari rules
25-01-2008, 18:22
Verdorie , ik heb hier al een hele boel modelbouw winkels gedaan en geen 1 die BMF of gordels heeft liggen of wil bestellen...:mad:
Vandaag ben ik de body en de deuren aan het vernissen ... foto's volgen.

djoene
25-01-2008, 20:01
Al gedacht aan domino ?

Ferrari rules
25-01-2008, 21:42
Al gedacht aan domino ?
dat is wel niet bij de deur hé...:( en ik zit in de gips , remember?:p

Dominique
25-01-2008, 21:49
dat is wel niet bij de deur hé...:( en ik zit in de gips , remember?:p

Bestel dan online. Zij sturen het u op. Als ge alles wat ge nodig hebt in 1 bestelling groepeert, dan kost het een pak minder dan met de auto naar ginder te moeten bollen. Op minder dan 1 week tijd hebt ge uw gerief thuis bezorgd.
Ik heb het al meerdere keren gedaan, en het werkt gelijk een fluitje van een cent.

Ferrari rules
25-01-2008, 23:07
Bestel dan online. Zij sturen het u op. Als ge alles wat ge nodig hebt in 1 bestelling groepeert, dan kost het een pak minder dan met de auto naar ginder te moeten bollen. Op minder dan 1 week tijd hebt ge uw gerief thuis bezorgd.
Ik heb het al meerdere keren gedaan, en het werkt gelijk een fluitje van een cent.

de bestelling is online gedaan , maar geen BMF... :(
Kan iemand mij helpen?:D

Guido
25-01-2008, 23:25
de bestelling is online gedaan , maar geen BMF... :(
Kan iemand mij helpen?:D

http://www.modelkits.be/main.php?action=productenmodelbouw&naam=bare_metal_foil&categorie=18&categorienaam=Finishing%20Equipment&pagina=1

:confused:

Ferrari rules
26-01-2008, 12:01
Bedankt Guido , is besteld...:D

Ferrari rules
28-01-2008, 11:12
Nu ik aan het wachten ben achter allerlei bestellingen voor mijn model (BMF , gordeltjes , alu wielen,plastieke bekabelingen, ...) , heb ik de body voorzien van een laagje vernis. Vingers kruisen dan maar dat alles goed komt:D
De deuren , capote en koffer zijn al vernist en zien er zeer goed uit:D
ondertussen heb ik de zetels terug uitgehaald , en ben ik bezig deze terug aan het overschilderen om de decals te doen verdwijnen.
De foto's volgen uiteraard...

:bye:

Ferrari rules
28-01-2008, 20:35
YES!:champagne: Vergeef me dat ik roep , maar de carroserie is af en ziet er zeeeeeer goed uit:eek:
oordeel zelf maar...

http://img230.imageshack.us/img230/6524/62xp0.jpg (http://imageshack.us)

http://img230.imageshack.us/img230/6103/63bf2.jpg (http://imageshack.us)

http://img230.imageshack.us/img230/5969/66up7.jpg (http://imageshack.us)

http://img140.imageshack.us/img140/6830/65th4.jpg (http://imageshack.us)

http://img230.imageshack.us/img230/5563/64xu2.jpg (http://imageshack.us)


Alé, we zijn er weer mee weg :champagne: :bye:

Nismo
28-01-2008, 23:54
Blinkt ie of blinkt ie ??? :applaus:

Ferrari rules
30-01-2008, 11:16
De body is vanbinnen helemaal met X18 geschilderd en de achterlicten heb ik ook al gemonteerd. De lichten zijn voorzien van een fijn boordje X11 om het effect beter te laten uitkomen en omdat het gewoon zo hoort natuurlijk:+

http://img250.imageshack.us/img250/5392/67yy9.jpg (http://imageshack.us)

http://img250.imageshack.us/img250/1174/68vi4.jpg (http://imageshack.us)

Dan zit ik met een groot probleem:( Wanneer ik de body op het onderstel zet , dan past die niet helemaal, zo verdwijnt het kader niet onder de carroserie...:( Ik heb het omkadert...

http://img239.imageshack.us/img239/97/69tc2.jpg (http://imageshack.us)

http://img239.imageshack.us/img239/3479/68mv6.jpg (http://imageshack.us)

Iemand een suggestie? En welke superlijm gebruik ik hier het best zonder sporen na te laten?

Alvast bedankt jongens! :bye:

Ferrari rules
01-02-2008, 22:41
Vandaag ben ik naar Domino gereden om er wat inkopen te doen. Ik was wel vergeten dat er een inventaris was t.e.m. vandaag...:( Toch waren ze zo vriendelijk mij te helpen daar ik helemaal van de kust kwam:applaus:
Dus ik heb er de gordelsetjes van Studio 27 , BMF , kabeltjes , enz...
Wanneer ik thuis kwam kon ik niet wachten om de gordels te passen. Dit had ik nog nooit gedaan en ik heb wel wat geprutst maar alles is nog goed gekomen ... denk ik .

http://img245.imageshack.us/img245/7850/71dt9.jpg (http://imageshack.us)

http://img245.imageshack.us/img245/5933/73bd9.jpg (http://imageshack.us)

Enkel heb ik mij de bedenkingen dat de sluitingen niet helemaal kloppen:rolleyes:

:bye:

Ferrari rules
02-02-2008, 12:58
de gordels zitten ,op de decals na, helemaal gemonteerd op de stoelen.ik had mijn bedenkingen over de sluitingen van de gordels , maar ik had niet gezien dat er ronde sluitingen in white metal bij het setje zaten:o .

http://img166.imageshack.us/img166/6008/74aa8.jpg (http://imageshack.us)

ondertussen ben ik begonnen met het bekabelen van de motor. ik had bij Domino 2 setjes van Hiro gekocht (0,28mm black & red) en 2 setjes van detail excites (0,45mm black en red). wanneer ik de setjes open deed , zag ik dat het geen holle rubberen kabeltjes waren maar volle plastieken...:( dit had ik eigenlijk wel moeten weten he!:o zulke fijne kabeltjes...
soit , dan maar inproviceren zeker?


http://img166.imageshack.us/img166/7494/76ro7.jpg (http://imageshack.us)

http://img82.imageshack.us/img82/9660/75ce2.jpg (http://imageshack.us)

de ijzeren stang (witte pijlen) is zelf gemaakt om wat echter over te komen.hij moet wel nog wat bijgewerkt worden. hieraan komt de okerkleurige dikke kabel die ik links ergens in mijn garage gevonden heb.:crazy:

http://img525.imageshack.us/img525/9849/77xq1.jpg (http://imageshack.us)
http://img525.imageshack.us/img525/9849/77xq1.b7d82335c8.jpg (http://g.imageshack.us/g.php?h=525&i=77xq1.jpg)

hopelijk ben ik niet aan het overdrijven zodat het op niets meer zou trekken...

tot de volgende

Ferrari rules
03-02-2008, 10:02
Kan iemand mij helpen voor de decals op de gordels?
is dit de gebruikelijke manier van werken (decal in water , afdeppen en sollen) of moet dit op een andere manier?
Ik heb dit nog nooit gedaan...

Tom21
03-02-2008, 11:52
Ikzelf heb het ook nog nooit gedaan, maar het lijkt mij sterk dat je een decal zonder toevoeging van water zou kunnen plaatsen. Dus het water moet er zeker aan te pas komen. De sol weet ik niet echt, maar volgens mij kan het geen kwaad.

Tom

Guido
03-02-2008, 14:36
Kan iemand mij helpen voor de decals op de gordels?
is dit de gebruikelijke manier van werken (decal in water , afdeppen en sollen) of moet dit op een andere manier?
Ik heb dit nog nooit gedaan...

Ik breng de decals op gordels altijd op de gebruikelijke manier aan, dus decal in water, afdeppen en sollen.

Ferrari rules
03-02-2008, 23:38
Zo , de bekabeling van de motor is wat mij betreft af. Het was wel geen makkie om op de referentie foto's wat duidelijkheid te krijgen van welke kabel waar moet aan vast gemaakt worden. Maar ik vind het toch de moeite waard en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Er was immers niets voorzien van Revell om maar iets van kabels te monteren.

Zo zag de motor eruit voor (en met decal gordels:D ):

http://img231.imageshack.us/img231/9411/56og0.jpg (http://imageshack.us)

Zo ziet de motor eruit na :

http://img231.imageshack.us/img231/3152/79nx8.jpg (http://imageshack.us)

http://img231.imageshack.us/img231/8657/78ns2.jpg (http://imageshack.us)

http://img214.imageshack.us/img214/2228/80um2.jpg (http://imageshack.us)

Ondertussen heb ik de raamlijsten bekleedt met BMF en de ramen en deuren gemonteerd op de body. De decals voor de gordels heb ik ook al 'gekleeft' , het waren geen waterdecals maar gewone klevertjes:o
Morgen bij mooi weer zal ik de foto's nemen .

tot de volgende

Guido
03-02-2008, 23:48
Ook deze Revell is op weg om een erg mooi gebouwd model te worden!

Ferrari rules
04-02-2008, 16:06
Zoals beloofd de foto's van de gordels en het BMF.

http://img292.imageshack.us/img292/8475/81kt8.jpg (http://imageshack.us)

http://img91.imageshack.us/img91/1360/82jd7.jpg (http://imageshack.us)

http://img292.imageshack.us/img292/8781/83ev4.jpg (http://imageshack.us)

http://img91.imageshack.us/img91/4917/84aq3.jpg (http://imageshack.us)

http://img106.imageshack.us/img106/2676/85cu5.jpg (http://imageshack.us)

@ Guido : Bedankt hoor , Ik steek er dan ook veel tijd en energie in hé:D

Sennake
04-02-2008, 16:12
De decals voor de gordels heb ik ook al 'gekleeft' , het waren geen waterdecals maar gewone klevertjes.

Een tip: doe een klein beetje secondenlijm aan die klevertjes, want nu plakken die dingen nog goed, maar na verloop van tijd roogt de zelfklevende lijm uit en op een dag liggen je gordeldecals op de vloer van je model, en kan je er niet meer aan. Niet binnen 6 maanden of zo hoor, maar wel binnen een jaar of 10...

Ferrari rules
04-02-2008, 18:56
Een tip: doe een klein beetje secondenlijm aan die klevertjes, want nu plakken die dingen nog goed, maar na verloop van tijd roogt de zelfklevende lijm uit en op een dag liggen je gordeldecals op de vloer van je model, en kan je er niet meer aan. Niet binnen 6 maanden of zo hoor, maar wel binnen een jaar of 10...

Ewel , twas al van datte !!! ze kleven inderdaad niet goed en ik ben wel verplicht om wat secondelijm aan te doen:mad: .
Dus weer iets bijgeleerd hé:+

Ferrari rules
05-02-2008, 22:12
gisteren heb ik geprobeerd om de body en chassis te verenigen maar helaas...:( , ik ben op tal van hindernissen gestuikt. zo is de body onder de deuren 2mm te kort en moet ik nogal duwen om deze dicht te krijgen. doordat ik zoveel gewrongen heb , is mijn voorruit eruit gesprongen en zit ik met lakschade. de deuren zelf springen altijd open doordat de hechtingspunten de dik zijn(onmogelijk om fijner te maken).de luchtinlaten achter de achterwielen pasten aan geen kanten meer en deze heb ik dan 2 uur aan een stuk moeten schuren en passen , en opnieuw , en opnieuw,... de motorkap springt ook heel de tijd in de lucht. bij de lichten voorraan is de lijm eronder gekropen en is de lak beginnen vechten met X11 waarmee ik de achterkant van de lichten geschilderd heb, resultaat : rode stukjes in X11... enz. , enz. ...
kortom : mijn moed zit nu juist onder mijn hielen en ik zag het eventjes niet meer zitten...(met dit model wel te verstaan hé :D )
nog maar eens een feit dat Revell een kl... merk is:frusty:

morgen , bij dag , zal ik de foto's nemen.

Ferrari rules
06-02-2008, 15:59
Zo , vanmorgen wat voort gewerk om de vele mankementen wat te beperken.
Negatief nieuws:
De deuren en koffer zijn , tegen mijn goesting in , vastgekleeft omdat ze continue open sprongen en ze aan geen kanten pasten . Doordat ik de deuren vastgekleeft heb , heb ik aan de bestuurderskant het raam open gemaakt zodat er toch nog wat kan genoten worden van het interieur. de motordeksel wou ik niet vastmaken omdat ik veel te veel werk in de motor gestoken heb. Misschien dat ik het deksel open laat in mijn kast. Hier en daar zijn er wat lijmrestjes achtergebleven , die probeer ik nog zoveel mogelijk weg te werken.
positief nieuws :
Ik had hier nog wat metaal decals liggen die ik dan ook op het model gekleeft heb alsook op de uitlaten

Defoto's dan:

http://img151.imageshack.us/img151/1373/86fg9.jpg (http://imageshack.us)

http://img151.imageshack.us/img151/2422/87ol7.jpg (http://imageshack.us)

http://img292.imageshack.us/img292/8313/88ya4.jpg (http://imageshack.us)

http://img530.imageshack.us/img530/3200/89yi1.jpg (http://imageshack.us)


http://img530.imageshack.us/img530/8278/90rv9.jpg (http://imageshack.us)


http://img530.imageshack.us/img530/5255/91zj4.jpg (http://imageshack.us)

http://img530.imageshack.us/img530/4892/92pl6.jpg (http://imageshack.us)

http://img530.imageshack.us/img530/1366/93ii5.jpg (http://imageshack.us)

De bestelde wielen zijn nog niet toegekomen , dus voorlopig nog de Revell wielen eronder.

Wat moet er nu nog gebeuren ?
de voorlichten , de pinkers voor , ruitenwissers , de niewe wielen en een goeie poetsbeurt!!!.

:bye:

Sennake
06-02-2008, 16:09
Ik ben blij dat de schade enorm meevalt. Na het lezen van je vorige post vreesde ik het ergste. Op de foto's is er alvast niets van te zien. Alleen staat de Ferrari vooraan een ietsje hoger dan normaal, maar dat ligt aan de kit volgens mij. Zo'n prachtig gedetailleerde motor verdient het gewoon om met open motorkap bewonderd te kunnen worden, dus dat lijkt me ook niet zo erg. En als de aftermarket spaakvelgen er zullen onder staan zal je zien dat het nog eens een wereld van verschil zal opleveren. Komt wel goed ;)

Nismo
06-02-2008, 22:36
Maak het maar mee, je steekt massa's tijd in prachtig model, je maakt gebruik van aftermarket-materialen, alles lijkt te lukken totdat het "moment suprème" is aangebroken. En dan loopt het mis, 't is om het ****** van te krijgen.

Awel, ik kreeg dat bijna ook toen ik je post van gisterenavond las. Maar nu ik je foto's zie, ben ik blij voor jouw dat de schade inderdaad meevalt. Hopelijk leveren de laatste werkzaamheden geen al te grote problemen meer.;)

Dominique
06-02-2008, 23:26
Ik moet zeggen dat ik ook nogal met je te doen had toen ik je post met al die problemen overlas. Ik zie nu dat de Ferrari er best nog potent voorkomt. Met een beetje zorg wordt het nog een zeer leuk model. ;)

Ferrari rules
12-02-2008, 21:43
Ik heb de Ferrari weer helemaal uit elkaar gehaald omdat ik niet tevreden was met het resultaat. Alle problemen die ik had , hoop ik hiermee op te kunnen lossen. Zo ziet hij er nu uit :

http://img266.imageshack.us/img266/1026/2141oz5.jpg (http://imageshack.us)

http://img142.imageshack.us/img142/4075/afbeelding005dp8.jpg (http://imageshack.us)

Zo zie je goed op de foto's welke lakschade ik had waar ik de voorruit had gekleeft. Ondertussen ben ik de body terug aan het schuren en heb ik de deurlijsten al wat gekrast omdat de deuren en koffers wat te dik uit kwamen.
De ramen zijn terug ontdaan van BMF en zouden moeten opgekuist worden. Ik zal hiervoor eens neuzen in hints en tips op de paddock.

een vraagje :

met welk type schuurpapier werk ik om daarna gewoon terug te vernissen?
En op welke manier doe ik dit het best.
Alle hulp en tips zijn welkom omdat ik hier al te veel werk heb ingestoken om dit model zo maar weg te gooien...:D

:bye:

Dominique
12-02-2008, 23:28
met welk type schuurpapier werk ik om daarna gewoon terug te vernissen?
En op welke manier doe ik dit het best.
Alle hulp en tips zijn welkom omdat ik hier al te veel werk heb ingestoken om dit model zo maar weg te gooien...:D


Er wordt hier niks weggegooid, hebt ge dat verstaan :mad: ;)

Nee serieus, ik heb respect voor mensen die zeggen: "het is niet naar mijn goesting, ik schroef de heel boel terug uit elkaar, en ik herbegin ..." Het vergt moed en volharding.
Dit gezegd zijnde: opschuren doe je voorzichtig met laten we zeggen grit 1000. Altijd nat schuren, natuurlijk, zonder al te veel druk te zetten in het begin. Het is een beetje aanvoelen hoe je laklaag is uitgehard, maar eens je weet hoe sterk die wel is (of net niét is), dan voel je zelf wel aan hoe je verder schuurt.
Na de eerste schuurbeurt met een fijner papiertje (1500 of 2000) nog eens nat naschuren, met weinig druk, en dan zal je zien dat je al veel problemen zal opgelost hebben.

Wel opletten dat je niet te veel detail kwijtspeelt: schuren en herspuiten is nefast voor panellines, opstaande details, verzonken randjes en zo. You get the picture.
Succes! En bij twijfel: eerst een paar foto's en een gerichte vraag, en we zullen wel proberen je verder te helpen. ;)

Ferrari rules
18-02-2008, 17:32
Gisteren waren de wielen dan eindelijk aangekomen en ze zien er zeer goed uit. De volledige omtrek van wiel en band scheelt wel een 2-tal mm met de Revell wielen.

links het Revell model en rechts het nieuwe model,

http://img520.imageshack.us/img520/4158/102ce5.jpg (http://imageshack.us)

http://img520.imageshack.us/img520/6420/103nt8.jpg (http://imageshack.us)


Dan was er nog een groter probleem... Bij de meegeleverde wielen van revell waren er gaatjes in de wielen die dan op een stok aan de ophanging moesten komen. Bij de nieuwe wielen is dit juist andersom , de wielen waren voorzien van een stokje die dan ergens in een meegelevrde buis geschoven moeten worden. Alé , dan maar weer de ophangingen losmaken en alles aanpassen.

http://img20.imageshack.us/img20/4360/105jy5.jpg (http://imageshack.us)


na de werkzaamheden ziet het er zo uit:

http://img520.imageshack.us/img520/6629/106rq5.jpg (http://imageshack.us)

Volgende foto's volgen nog.:bye:

Ferrari rules
18-02-2008, 22:30
Na een 3-tal uurtjes werk aan de achterophanging ben ik dan begonnen aan de voorst ophanging. Dit ging stukken makkelijker dan de achterste. Ik heb gewoon de uiteindjes afgesneden en dan met een verhitte kleine schroevendraaier al draaiend een gaatje gesmolten. Ook heb ik de opmerking van Guy, dat de opening tussen de wielen en body redelijk groot was , aangepakt. Deze heb ik een 2mm verlaagd door de schokdempertjes in te korten. bij de dry-fit ziet het er allemaal véél beter uit en ik ben blij dat ik dit aangepakt heb.

http://img267.imageshack.us/img267/7455/107yy0.jpg (http://imageshack.us)

http://img219.imageshack.us/img219/3905/108jx3.jpg (http://imageshack.us)

De body ben ik aan het schuren om opnieuw te vernissen. Bij mislukking ga ik mij het leed besparen en een nieuwe kit van deze kopen.

Tot de volgende.

Ferrari rules
08-03-2008, 20:47
de kas ligt in de remolie!:(
ik had alles geschuurd om dan opnieuw te vernissen maar ik had 2 krassen gemaakt met mijn scalpelmesje ( hier en daar moest ik de te dikke laagjes wegkrassen ).
Dus dacht ik bij mezelf dat ik in de plaats van te vernissen , ik nog een laagje verf erop ging leggen .... dit is helaas volledig tegen gevallen:mad:
ik denk omdat er hier en daar nog wat vernis niet helemaal geschuurd was en de verf rechtstreeks in contact is gekomen met de vernis. Anders zou ik niet weten hoe dit is gekomen...
anyway, terug naar af .
Enig idee hoelang dit in de remolie moet blijven liggen en hoe kuis ik dan de restjes er het best af?

vinnie
08-03-2008, 22:49
Met een oude tandenborstel in een sopje detergent (bv. dreft) goed afkuisen in lauw water dat is wat ik doe met stukken die in de remolie gelegen hebben.En hoe lang je er iets moet laten in liggen in de remolie,is al naar gelang de gebruikte lak.Maar ik wacht tot de verf een gerimpeld effect verkrijgt en begin ik dan met een borstel te schuren,tot alles is verwijderd zo niet terug in de remolie leggen.Dat is mijn manier van werken er zullen er trouwens zijn die nog anders tewerk gaan.
Zo hoop u wat te hebben geholpen.
Grts Vinnie.:gas:

Ferrari rules
09-03-2008, 15:39
Zo hoop u wat te hebben geholpen.
Grts Vinnie.:gas:

Das zeker dadde ;)

Ferrari rules
28-03-2008, 18:12
na lange periode van de remolie toestanden ben ik opnieuw begonnen met het opvullen van spleten , gaten ,...
De body is opnieuw voorzien van 2 lagen witte primer om zo de foutjes beter te zien.

http://img85.imageshack.us/img85/8003/109ni2.jpg (http://imageshack.us)

http://img177.imageshack.us/img177/48/110lj3.jpg (http://imageshack.us)

http://img443.imageshack.us/img443/7091/111ws8.jpg (http://imageshack.us)

:bye:

Guido
28-03-2008, 23:47
Hopelijk gaat het nu deze keer allemaal goed. Geluk ermee!

Ferrari rules
04-04-2008, 11:21
Zo , de vele uurtjes schuurwerk en putty toestanden hebben dan toch geloond :champagne: .
De body is nu voorzien van 2 lagen primer en waar nodig bijgewerkt. Enkel hier en daar nog wat panel lines uitkrassen en hij kan naar de lak-afdeling.
Eigenlijk heb ik hier iets serieus over het hoofd gezien... In de gewone straatversie is geen spraken van 5-punt gordels , dus ben ik ergens verplicht om hier een raceversie van te maken ! Kwestie om wat in het reine te komen met de werkelijkheid. Geen nood , ik zoek wel op het net achter een mooie livery voor mijn GTO. Het nadeel is nu wel dat ik moet wachten met de laklaag om te zien in welke kleur hij moet komen . Maar op een paar dagen extra zal het nu wel niet komen zeker?:+
Als iemand een suggestie heeft mag hij die hier gerust laten tonen hoor , wie weet zit er wel iets mooi's tussen...

de foto's

http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9831&stc=1&d=1207304100

http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9832&stc=1&d=1207304100

http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9833&stc=1&d=1207304100

Sennake
04-04-2008, 11:59
Beste Ferrari Rules, gelieve uw originele foto's in het vervolg in grootte aan te passen naar maximum 800x600 pixels! Aangezien je zelf niet meer kan editen na één uur, zal ik het hier voor jou doen, maar het is wel de laatste keer eh!

Wat het model zelf betreft: de rijhoogte van de body ziet er nu perfect uit, maar je motorkap zit er nog niet op natuurlijk. Als ik zo naar de foto kijk die zijdelings genomen is, heb ik de indruk dat de voorste luchtinlaten misschien wel een goede fit zouden kunnen verhinderen, ook al vertoont de motorkap een bubbel in 't midden die in principe moet toelaten dat de inlaten iets hoger zitten dan de normale motorkap-lijn. Toch maar eens checken vooraleer je begint te spuiten...

Wat livery's betreft, in de jaren '60 was er natuurlijk nog geen sprake van sponsoring, dus de meeste livery's zijn erg simpel en zijn gebaseerd op de nationale kleuren van het land waaruit de piloot stamt.

Deze vind ik wel een mooie (Tourist Trophy 1963 winnaar - Graham Hill) :

http://i9.photobucket.com/albums/a79/Sennake_models/real_cars/ferrari_gt_touring_cars/1963_ferrari_250gto_01.jpg

Of als je een Belgische GTO wil maken, zou ik voor deze gaan (Tour de France 1964 winnaars - Bianchi/Berger) :

http://i9.photobucket.com/albums/a79/Sennake_models/real_cars/ferrari_gt_touring_cars/1964_ferrari_250gto_01.jpg

In kleur ziet dat er dan zo uit (is maar een 1/87 diecast modelletje, maar het geeft een idee) :

http://i9.photobucket.com/albums/a79/Sennake_models/ferrari_gt_touring_cars/1962_ferrari_250_gto/1964_ferrari_250gto_172_01.jpg

En als je eens een groene GTO wil bouwen, dan moet je voor een David Piper Ferrari gaan :

http://www.imca-slotracing.com/images/0-KY-GT062.jpg

Ferrari rules
04-04-2008, 12:20
Beste Ferrari Rules, gelieve uw originele foto's in het vervolg in grootte aan te passen naar maximum 800x600 pixels! Aangezien je zelf niet meer kan editen na één uur, zal ik het hier voor jou doen, maar het is wel de laatste keer eh!



ik denk dat dit is om dat ik nu mijn foto's via de paddock upload...
Bij mijn vorige foto's had ik daar geen probleem mee. (ongeacht in welk formaat ik ze trok , op imageshack kon ik dit automatisch laten aanpassen)
ik heb mijn toestel aangepast en op VGA gezet i.p.v. 3m pixels.
Mijn excuses hiervoor Guy :o

Ferrari rules
28-05-2008, 20:51
eindelijk nog wat voortgewerk aan de GTO:o
De body is opnieuw voorzien van 3 laklagen en tussen iedere beurt lichtjes bijgeschuurd om de stofdeeltjes eruit te krijgen.
Na de nodige droogtijd ligt de eerste vernislaag er al op en is alles nu aan het drogen.
de foto's volgen wanneer alles droog is.:bye:

Ferrari rules
31-05-2008, 20:50
Hier dan de beloofde foto's. het zijn er maar 2 maar dit is wel voldoende om te tonen hoe de body ervoor staat.

Ferrari rules
05-06-2008, 21:54
Ik heb dan toch de knoop doorgehakt om van de GTO een race versie te maken. Ik wilde niet overdrijven met decals en heb besloten om er een simpele 'racer' van te maken. Volgens mij bestaat de livery niet eens , maar dat vind ik niet zo erg. Zo komen de gordels dan ook meer tot hun recht.(ergens in de thread had ik het al moeilijk met de gordels omdat er in de gewone straat versie geen zulke gordels zaten en ik er niet had aan gedacht om 2punt gordels te steken.:o ) .

een voorbeeld van wat hij zou worden krijg je op de foto's te zien . enkel nog aan beide zijden en op de koffer het nummer 24. voor de rest komen er geen decals meer op.

http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=10250&stc=1&d=1212694840


http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=10251&stc=1&d=1212694840

de deuren en de koffer zitten nu in de primer en zijn aan het wachten op hun kleurtje:D

:bye:

Dominique
06-06-2008, 23:19
Ik denk dat deze livery (ook al is het dan misschien een "fantasy") hem goed zal staan. Als iemand je er over aanspreekt, dan zeg je maar dat het een club-racer is. Altijd gelijk op die manier ;)

Ferrari rules
07-06-2008, 12:21
Ik denk dat deze livery (ook al is het dan misschien een "fantasy") hem goed zal staan. Als iemand je er over aanspreekt, dan zeg je maar dat het een club-racer is. Altijd gelijk op die manier ;)


Wel , eigenlijk bestaat ze wel , maar dan klopt de kleur niet helemaal. Er zou dan eigenlijk een dikke witte streep over heel de wagenmoeten lopen waar hij aan de neus helemaal wit komt. Ik zag dit echter niet zitten om alweer de body aan te passen... Hij is nu juist goed gelukt !
Ik heb ook nog het een en het ander besteld om tot een 'echter' resultaat te komen. Zo heb ik nieuwe metalen koplampjes besteld (links het origineel en rechts het metaal exemplaar), 'nuts & bolds' van scale motorsport , en ruitenwissers van crazy modeler (zie foto). Ook heb ik het 'glas' die voor de koplampen komen bekleed met bmf (zie foto).

http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=10278&stc=1&d=1212833343

Ferrari rules
09-06-2008, 15:48
Vandaag nog wat verder gedaan aan de GTO. De body is nu klaar (enkel nog deuren en koffer vernissen). De achter en voorlichten zijn gemonteerd alsook de 'glazen' over de koplampen. De achterruit is ook al op zijn plaats gezet. De capeau al vastgemaakt aan de body (al springt hij nog een klein beetje in de lucht bij het passen).De body dan maar eens op het onderstel geplaatst om een paar buiten opnames te nemen.

http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=10284&stc=1&d=1213018326

http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=10285&stc=1&d=1213018326

http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=10286&stc=1&d=1213018326

http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=10287&stc=1&d=1213018326

http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=10288&stc=1&d=1213018326


Zo , het einde begint nu stillaan te naderen en ik kan haast niet wachten om hem klaar te hebben ! Geen nood , ik zal mij heus niet laten vangen aan 'haast en spoed is zelden goed'.:D

:bye:

vinnie
09-06-2008, 20:49
mooi mooi mooi blinken doet em zeker :bye:

Dominique
09-06-2008, 22:32
Zeg wat ge wilt, maar ik vind dit een knap model!

Sennake
09-06-2008, 23:10
Zeg wat ge wilt, maar ik vind dit een knap model!

:agree:

Die aftermarket spaakwielen maken het helemaal af.

hannu
10-06-2008, 15:30
Voor de puristen onder ons : ik vermoed dat de decals bestemd waren om een Mecom Racing-GTO voor de 12h van Sebring 1963 te bouwen. Alleen, die GTO was (denk ik) blauw met inderdaad een dikke witte streep. En hij had drie in plaats van twee luchtinlaten vooraan links en rechts.

Zie ook : http://www.ferraridatabase.com/The_Cars/1962/250%20GTO%20Serie%20I/20/250%20GTO%2020%20SEB%201.jpg

Maar niet getreurd. Want deze uitvoering komt zeer dicht in de buurt van de Belgische maagdelijk rode GTO die met nummer 24 tweede eindigde in Le Mans 1963. En die net als je model slechts twee luchtinlaten had.

Zie ook : http://www.ferraridatabase.com/The_Cars/1963/250%20GTO%20Serie%20I/3/250%20GTO%203%20LEM%203.jpg

In ieder geval, ook (en vooral) voor een GTO-fanaat is dit een prachtig model. :applaus:

Ferrari rules
10-06-2008, 15:41
de decals waren inderdaad voor die mcom versie.
Nu begin ik het jammer te vinden dat ik er die decals heb opgekleeft:(
Eigenlijk moest ik het oftewel juist doen oftewel niet doen.
Nu is het te laat en ik ga niet opniew strippen hoor... daarvoor zit ik nu al in een te ver stadium.
Toch bedankt voor de lovende comentaren:applaus:

Guido
14-06-2008, 21:39
Het betere modelbouwwerk hier. Dat het model niet helemaal 100% klopt, mag in dit geval de pret zeker niet bederven. Je hebt immers enorm veel geleerd al en dat is ook belangrijk!

Bovendien zijn er trouwens niet veel die met de lidkaart op de tafel zitten te plekken. :D Dat kan alleen maar modelbouwtechnische hoogstandjes opleveren; :applaus:

Ferrari rules
17-06-2008, 11:06
Ik zit hier met een vervelende vraag !
De gaatjes, die voorzien zijn voor de ruitenwissers, zitten met deze nieuwe ruitenwissers niet echt goed... Als je de foto bekijkt dan zie je dat ze helemaal in het midden gemaakt zijn. Nu mijn vraag , schuif ik de ruitenwissers iets meer naar rechts waardoor ik dan nieuwe gaatjes moet boren , of laat ik het zo? Indien ik ze verschuif , wat dan met de originele gaatjes?
Ik heb hier niet echt een goed zicht op...

http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=10345&stc=1&d=1213692617

Op de foto zie je ook een witte plek op het luikje van de radiator. daar heb ik die bout eruit gesneden (omdat het niets van detail meer had door het spuiten) en ik heb een nieuwe gemaakt die nu aan het drogen is.
Voor de panel lines , is dit met olieverf dat dit gedaan wordt?

Alvast bedankt om mijn gezaag te lezen hé :+ ;) :bye:

HHugo
17-06-2008, 20:20
Bovendien zijn er trouwens niet veel die met de lidkaart op de tafel zitten te plekken. :D Dat kan alleen maar modelbouwtechnische hoogstandjes opleveren; :applaus:

Ooo, dus dat is een lidkaart!? En dan te zeggen dat ik dat ding al 4 jaar lang gebruik als spatelke om putty mee op modellen te smeren... :o :+


Ferm blinkend model jong!
Op foto is moeilijk te oordelen over die ruitenwissers, ik vind niet dat het er zó verkeerd uit ziet.

Ferrari rules
24-06-2008, 15:29
De Ferrari is klaar !:champagne: :applaus:
Ik heb een thread opgestart in mijn gallerij. Aan iedereen bedankt om deze thread te volgen !:applaus: :D



:bye: