Log in

View Full Version : Verslag Roll-out Marcos Mantis

pudding1
14-01-2008, 17:49
Roll-Out Marcos op circuit zolder / 12 januari 2008

Geslaagde Roll-Out op circuit Zolder !

Zaterdag was de roll-out van de Marcos, met flink wat regen op de baan reden we richting Zolder. Het eerste vrije uur om te rijden was om 13.00 u, een droge baan kunnen we dan wel vergeten.... Maar zover is het nog niet, we zijn nog maar net in Zolder aangekomen. Nu even de sleutel van de pitbox ophalen en dan kunnen we alle materiaal beginnen uitladen...

Eenmaal we alles een beetje op zijn plaats hebben staan kunnen we aan de slag met de auto. Hoewel het weerbericht had aangegeven dat het pas in de namiddag droog zou worden hadden we niet ingeschat dat de baan nog erg nat zou zijn! Rijden op "droogweer" banden is geen optie. Een extra kans dus voor het team om al wat met de afstelling te gaan werken. In een mum van tijd hebben onze mensen de auto met z'n wielen van de grond, zijn ze regenbanden aan het zetten en configureren de auto naar een regensetup. Voor mij als piloot een zenuwslopend moment, je loopt wat rond, af te wachten tot je kan instappen om te gaan rijden. Ik noteer dan maar de bestelling voor de broodjes en besluit die al gaan op te halen. Als ik terugkom heeft het team de auto al op wielen staan en de motor even warmgedraaid. Tijd om iets te eten dus.

12.30u De zenuwen gieren nu wel door heen heel m'n lichaam, binnen enkele minuten kan ik voor het eerst de baan op met een auto van meer dan 350 Pk en minder dan 1000 kg! Ok, instappen nu, gordens nog op de juiste lengte maken, juiste zithouding zoeken, spiegels controleren?! En dan is het 13.00u en gaan we van start.
De eerste rondjes gaan echt aan een zeer rustig tempo! ok, goed concentreren en vooral op de baan blijven wat op deze natte baan niet altijd evident is.

Twee rondjes rijden en dan binnen voor een snelle check-up. Het team kijkt snel enkele cruciale onderdelen na en ik meld enkele bevindingen van de eerste ronden.

Klaar, en hup terug de baan op, dit keer voor een drietal laps!
De baan is al iets drogen en het tempo gaat ook steeds iets omhoog.
3 Laps gedaan en even terug de pits opzoeken, snel even de bandendruk laten controleren en iets bijstellen, ondertussen is ook de motortemperatuur nogal de hoogte ingegaan!

Het team geeft aan om even wat snelheid te maken en goed op de watertemperatuur te letten!

Makkelijker gezegd dan gedaan, de motortemperatuur gaat steeds meer en meer richting rode zone en ik besluit dan ook enkele "cool down laps" te doen.
Dit help wel, maar na een tot twee snelle rondjes staat de temperatuur toch weer terug te hoog

Maar zoals altijd duren mooie liedjes niet lang en ook dit uurtje was veel te snel voorbij. Na de eerste evaluatie zijn er al snel enkele pijnpunten bovengekomen welke we tegen de eerste testsessie gaan aanpakken.

Al bij al blikken we terug op een geslaagde eerste Roll-Out van de wagen en kijken we al uit naar de eerste echte testdag.

Sportieve groeten,
HRT Racing Team

(HRT Press) Verslag met foto's te lezen op onze website + filmpje op mediapagina

Mark
14-01-2008, 19:54
Welke ex-Belcarwagen is dit? Zag nog oude Castrol stickers op de voorruit zitten bij foto's van de build-up.

Gee_sixty
14-01-2008, 20:20
Welke ex-Belcarwagen is dit? Zag nog oude Castrol stickers op de voorruit zitten bij foto's van de build-up.

Ik dacht gehoord te hebben de Clubber Marcos

Blij te horen dat alles goed verlopen is.

Brecht
14-01-2008, 20:22
Is dus inderdaad de Clubbers Marcos :)

Brecht
14-01-2008, 20:30
Nog een fototje van mij kant van de roll out :)

http://img205.imageshack.us/img205/9230/dsc6696bk6.jpg

Bugalfa
17-01-2008, 00:16
Is dat dezelfde waarmee ik 2001 de 24u(eh 12u...) van zolder mee gereden heb en m'n poot in verbrand ? Ik mail Manu nog wel wat wetenswaardigheden .

Jerre
17-01-2008, 10:31
Whohoow !!! :champagne: :drewl: :gas:

pudding1
17-01-2008, 12:56
@Bugalfa 't zal niet meer dezelfde zijn, ik dacht meteen aan u en heb er wat extra isolatiemateriaal laten insteken ;-)

@Jerre dat was ook mijn eerste reactie

Algemeen: Op aangeven van enkele mensen denk ik erover om m'n nickname te wijzigen in:.... Bruce Wayne :applaus:

Pinzie
17-01-2008, 14:19
Blijkbaar heeft het team een grote investering gedaan. Ik wens je veel succes en vooral veel rijplezier met de Marcos!
Hebben jullie de Compact ook nog, of is die verkocht? Vond dat altijd een toffe wagen om te zien.

tiggel
18-01-2008, 01:57
leuke wagen sucses ermee

599gtb
25-04-2008, 19:30
Knappe wagen! Wanneer komt deze in actie?