Log in

View Full Version : Skylimit 12 & 13/01 sprint onboard 635

culaske
15-01-2008, 15:56
Hierbij on-board filmpje start+ronde 1-2 van sprint 1.
Wat er gebeurd is in 1e linkse?
See :
http://www.youtube.com/watch?v=xP90wIB8Lrk

Duidelijk maar 1 veroorzaker en jammer genoeg geen excuses achteraf. Zou wel mogen. 't Is tenslotte een clubrace en geen WTCC hé.

Rest van race volgt nog.

guntha
15-01-2008, 16:08
ofwel ligt het aan men pc ofwel werkt het filmpje niet ?

tiggel
15-01-2008, 17:03
het filmje werkt ind niet jammer

mja je hebt wel gelijk vind ik. als ik in de fout ben bij iets zou ik me komen excusere ofzo

Moggie
15-01-2008, 20:09
Tof filmpje, werkt bij mij blijkbaar wel. Jammer van die eerste linkse, veel schade? Wat gebeurt er achter die blauwe Renault naar het einde toe?
grtn

Jay
15-01-2008, 20:41
Bij mij werkt het filmpje ook prima, leuk om te zien trouwens.

Persoonlijk vind ik excuses niet echt op zijn plaats, mag natuurlijk altijd wel maar denk dat hij er ook niets aan kan doen dat hij rond gaat.
Dit wordt normaal gezien gewoon beschouwd als een race-incident, niets meer.
Valt de schade nog mee? Is nooit leuk natuurlijk en dan is het wel gepast om eens langs te komen en iets te zeggen!

Mijn mening ivm de blauwe clio, niet verwacht dat het daar nog zo glad (lees beetje nat) was! :eek:
Maar wel schitterend onder controle gehouden!!!! :worship: :applaus:

Grtz

culaske
16-01-2008, 00:48
Bij mij werkt het filmpje ook prima, leuk om te zien trouwens.

Persoonlijk vind ik excuses niet echt op zijn plaats, mag natuurlijk altijd wel maar denk dat hij er ook niets aan kan doen dat hij rond gaat.
Dit wordt normaal gezien gewoon beschouwd als een race-incident, niets meer.
Valt de schade nog mee? Is nooit leuk natuurlijk en dan is het wel gepast om eens langs te komen en iets te zeggen!

Mijn mening ivm de blauwe clio, niet verwacht dat het daar nog zo glad (lees beetje nat) was! :eek:
Maar wel schitterend onder controle gehouden!!!! :worship: :applaus:
Grtz

Race-incident, weetikwel, maar nu moet ik mijn tijd steken in blutsen&builen ipv in modificaties om de kar rapper te maken. DAT is wat mij irriteert.:frusty: Kapot van C-stijl t/m achterlicht

De man met de Clio ging daar trager dan ik dacht. Ik besliste om voor te steken, en zag toen dat het toch écht wel te nat was. En aangezien we niemand van de baan willen tikken... terug naar af, en redden wat er te redden valt.

Hier de rest :
http://www.youtube.com/watch?v=xP90wIB8Lrk
http://www.youtube.com/watch?v=rgPBSwahZjA
http://www.youtube.com/watch?v=luIHhlN6sdg
http://www.youtube.com/watch?v=_fcG0hjVvos
http://www.youtube.com/watch?v=ShCoRGr9ABQ
En de start van race 2 (beetje déjà-vu, maar zonder erg)
http://www.youtube.com/watch?v=2XTcEHNsSBY

En as het ni werkt, naar youtube gaan en als search-criterium "BMW635" ingeven. Enjoy

Jay
16-01-2008, 11:36
Dat is helemaal correct, en dan is het misschien toch wel gepast om eens iets te komen zeggen.
Maar ze zullen er misschien zelf niet echt bij stil gestaan hebben! :o

Leuke filmpjes trouwens! Kan het zijn dat de auto regelmatig dreigt uit te breken van achter bij het optrekken na de bocht? :gas:

Grtz

S. Claeys
16-01-2008, 12:42
Die 1ste links is ook volgens mij gewoon pech maar als er geen excuses of een woordje af kan op z'n amicale races, dan is het erg gesteld.
Beter dit vlug effe uit praten en dan is het done deal.

In de Villeneuve zat je inderdaad bijna in filip z'n mooi Clio III poepje.
Op z'n blog kan je lezen, ...
Op sommige plaatsen lag het nog nat naast de ideale rijlijn dus toch zeer goed opletten. Toen ik een snellere jongen (de BMW 6 van Wouter Heytens die ook spinde bij de start) mij wou dubbelen, en in mijn zijspiegel naast mij kwam, dacht hij niet op het nat voorbij te steken terwijl ik dacht iets vroeger te remmen om hem alle ruimte te geven, maar doordat ik vroeger begon te remmen, beleefde hij de schrik van zijn leven, en zat bijna in mijn achterbumper. Plots dook in mijn binnenspiegel een BMW 6 op, heen en weer gaande met veel bandenrook er achter, toch maar gas gegeven zodat we gelukkig niet tegen elkaar zaten.

Je controle was wel prachtig te noemen. Voor het zelfde geld was het een tik en schade voor beide.
Tijdens het filmpje net vooor je de actie deed dacht ik, ja hij zal er voorbij gaan maar je bleef er achter tot hij remde en net dan ging je opzij. Ik dacht al, wow, das risky en jep, daar ging de achterkant.
Toch zeer mooie controle.

Heb al veel filmpjes van je gezien (ook die BMW op zandvoort zonder spiegels :crazy: ) en ik blijf het leuk vinden. :worship:

S. Claeys
16-01-2008, 12:54
En de start van race 2 (beetje déjà-vu, maar zonder erg)
http://www.youtube.com/watch?v=2XTcEHNsSBY

Had op Filip z'n blog al gelezen dat hij in race 2 de linkse zandbak opzocht maar nu zie ik het mooi in beeld.
Wat ik me nu afvraag is, waarom spint hij daar? Omdat hij nog eens bijremt als hij al op de apex zit of lag er daar gewoon veel zand want in de 1ste race ging de golf daar op netdezelfde plaats en wijze ook rond.

Ik wil wijzer worden. :cool:

Filip
16-01-2008, 13:27
Had op Filip z'n blog al gelezen ...
Ik wil wijzer worden. :cool:
Ik wil ook wijzer worden ;)
Helaas heb ik nog geen tijd gehad om mijn ervaringen verder te schrijven, zelf mijn eigen filmpjes nog niet kunnen bekijken. Zal wel alles online zetten. Maar 'k heb het zeer druk tegenwoordig. Dus More comming (soon, hoop ik), hier en op fjracingteam.be .

Jay
16-01-2008, 13:35
Ik wil ook wijzer worden ;)

Mijn mening is dat je de bocht scherp moet aansnijden omdat je aan de binnenkant zit, hier kan je niets aan doen!
Maar dan probeer je ook nog eens te kort te draaien tegen een te hoge snelheid voor zo een korte bocht.
Gevolg: het grootste deel van het gewicht van de auto komt op de voorwielen en dan nog enkel rechtsvoor, de achterkant van de auto verliest hierdoor grip en je spint. :rolleyes:

Tip voor de volgende race: Neem de bocht op de zelfde manier, maar evolueer na de apex meer naar buiten toe!
Laat daar wel nog ruimte voor de wagen die rechts van je rijdt! :gas:

Grtz

S. Claeys
16-01-2008, 13:43
Is ook al wat ik dacht en het bijremmen op de apex maakt het enkel erger.

Filip
16-01-2008, 14:48
...Maar dan probeer je ook nog eens te kort te draaien tegen een te hoge snelheid voor zo een korte bocht...
Laat daar wel nog ruimte voor de wagen die rechts van je rijdt! :gas:
Grtz

Juist, ik had de eeste start van achteraan gezien en dacht, ik wil genen bluts in mijnen auto, dus wou ik kort in draaien, als er iemand naast mij zou zitten van deze zeker niet te raken en alle ruimte te geven. 'Parkeren' net na de bocht is daar toch een goeie manier voor hé :D Nu zie ik ook dat ik alle plaats had.
Denk ook dat de banden achteraan nog te koud waren. 'k heb de eerste race met zachtere (warmere) banden gereden. Had nog nooit met die hardere (Michelin S9B) banden gereden achteraan.
Nu ja, 't is zeker een beginnersfout van mij geef ik toe:gas: . Volgende keer beter ;)
btw, als rookie vraag ik mij af; Wat is apex?

A.J.
16-01-2008, 14:52
waarschijnlijk ligt het grootste probleem bij het niet voldoende opwarmen van de banden. Bij een voorwiel aangedreven wagen is het moeilijk om de achterbanden op temperatuur te krijgen. Daar is behoorlijk wat zig-zag werk voor nodig. En als je dan met die koude achterbanden de eerste linkse wat scherp aansnijdt en ook nog wat gas weg neemt, dan haalt de achterkant u gewoon in...

A.J.
16-01-2008, 14:53
Juist, ik had de eeste start van achteraan gezien en dacht, ik wil genen bluts in mijnen auto, dus wou ik kort in draaien, als er iemand naast mij zou zitten van deze zeker niet te raken en alle ruimte te geven. 'Parkeren' net na de bocht is daar toch een goeie manier voor hé :D Nu zie ik ook dat ik alle plaats had.
Denk ook dat de banden achteraan nog te koud waren. 'k heb de eerste race met zachtere (warmere) banden gereden. Had nog nooit met die hardere (Michelin S9B) banden gereden achteraan.
Nu ja, 't is zeker een beginnersfout van mij geef ik toe:gas: . Volgende keer beter ;)
btw, als rookie vraag ik mij af; Wat is apex?

haha, zelfde analyse op zelfde moment :D

apex is het snijpunt aan de binnenkant van de bocht

Jo Smets
16-01-2008, 16:10
Remmen en insturen tegelijk, is altijd een risico nemen als ge
niet weet waar ge mee bezig zijt.
Op tijd van de rem, tegensturen en gas(bij ne voorwiel trekker)
is de enige oplossing ;)

Ikzelf leer onze cursisten altijd... rechtdoor remmen, rem los,
dan pas sturen en daarna progressief op het gas.
Eens dat fantsoenlijk gaat, gaan we een stapje
verder met trail braking (gedoseerd remmen op uw instuurpad)

Een tips voor de mensen die sneller willen gaan op circuit en
nog veel van hun tijd kunnen afdoen.
Begin eerst met iets vroeger te remmen en ervoor te zorgen dat ge
snel uit de bocht komt, met de hoge snelheid op het rechte stuk wint
ge meer mee dan met die 1tiende later te remmen.

in ieder geval success aan iedereen en op naar de volgende race.

mvg,
Jo Smets

Jay
16-01-2008, 16:32
Een tips voor de mensen die sneller willen gaan op circuit en
nog veel van hun tijd kunnen afdoen.
Begin eerst met iets vroeger te remmen en ervoor te zorgen dat ge
snel uit de bocht komt, met de hoge snelheid op het rechte stuk wint
ge meer mee dan met die 1tiende later te remmen.

Dat is perfect gezegd, misschien nog een extra tip meegeven:
Vervang tijdig uw remblokken, anders hoeft ge niet meer te remmen!!! :D :D :D (Inside joke! Grapje hé! :p )

Grtz

Jo Smets
16-01-2008, 17:23
Dat is perfect gezegd, misschien nog een extra tip meegeven:
Vervang tijdig uw remblokken, anders hoeft ge niet meer te remmen!!! :D :D :D (Inside joke! Grapje hé! :p )
Grtz

voor alle duidelijkheid.... ik zal het doorgeven :D:D:D:D

en we hebben de remmen echt tot op het uiterste getest,
we weten nu hoe hard en laat ge kunt remmen met een e36, en hoe
slecht dat is voor de remmen ;)

Voor mensen die zelf met een e36 rijden, neem gerust eens contact op
als je er het fijne van wil weten.

Voor de Jacky Ickx, pas aan de Bingoal brug vol in de remmen
met ca180km/h... best indrukwekkend moet ik zeggen...

Jay
16-01-2008, 18:47
Voor de Jacky Ickx, pas aan de Bingoal brug vol in de remmen
met ca180km/h... best indrukwekkend moet ik zeggen...

Wat betekenen die puntjes??? Rechtdoor de pitlane binnen?? :eek: :eek: :eek:
Of misschien de grindbak in en laten slepen?? :gas:

Grtz

B.V.S.
16-01-2008, 20:13
De man met de Clio ging daar trager dan ik dacht. Ik besliste om voor te steken, en zag toen dat het toch écht wel te nat was. En aangezien we niemand van de baan willen tikken... terug naar af, en redden wat er te redden valt.

Mooie filmpjes... en mooi gecorrigeerd!
Gebeurt dit achteraan uitbreken ook als je hard aanremt als het droog is?
Anders kan je -indien de mogelijkheid er is- de remdruk een beetje naar voor zetten. Normaal heb je dit soort situaties dan minder snel voor, zelfs als het wat vochtiger is...

Filip
16-01-2008, 20:34
ofwel ligt het aan men pc ofwel werkt het filmpje niet ?
Ik heb het zelfde probleem, krijg deze video niet aan de praat :( (de andere wel)
En ik wel eigenlijk wel eens zien hoe het er van uit culaske zijn wagen er uit zag. Ik zag enkel een BMW 6 kont boven zijn dak uitsteken in mijn spiegel met wat witte rook er achteraan :D

Volano
16-01-2008, 20:52
Ik zit ook met het zelfde probleempje, kan alle filmpjes zien behalve het filmpje van de start van Race 1. Ik gebruik firefox maar met internet explorer heb ik het zelfde voor. Weet er iemand of ik er iets aan kan doen?

mvg

Philken
16-01-2008, 22:30
Ik zit ook met het zelfde probleempje, kan alle filmpjes zien behalve het filmpje van de start van Race 1. Ik gebruik firefox maar met internet explorer heb ik het zelfde voor. Weet er iemand of ik er iets aan kan doen?

mvg
idem bij mij, ik kan het ook nie zien & dat dat juist in het filmke moet zijn waar er iets spectaculairs gebeurt....:mad:

culaske
16-01-2008, 23:11
idem bij mij, ik kan het ook nie zien & dat dat juist in het filmke moet zijn waar er iets spectaculairs gebeurt....:mad:

Sterk . Ik krijg het zelf nie meer aan de praat.;) Zal het nog eens opladen.

culaske
16-01-2008, 23:49
Mooie filmpjes... en mooi gecorrigeerd!
Gebeurt dit achteraan uitbreken ook als je hard aanremt als het droog is?
Anders kan je -indien de mogelijkheid er is- de remdruk een beetje naar voor zetten. Normaal heb je dit soort situaties dan minder snel voor, zelfs als het wat vochtiger is...

Yes. Ook al gehad bij droog. Meestal voor de Villeneuve. Normaal hou ik daar iets reserve onder de pedaal tot de bandjes echt warm zijn en sowieso moet het droog zijn.
Daarbij stond ik op Michelin Porsche-Cup slicks en die zijn precies nogal hard, dubbel bij zo'n koud weer. Mijn Dunlops zijn 25mm breder + zachter en dat maakt natuurlijk een wereld van verschil.
Ik heb er wel een instelbare begrenzer op staan maar ik zet dat niet graag te ver naar voor. Ik rij met standaard Textar remblokskes dus moeten die achterste zoveel mogelijk meehelpen om de voorste niet direkt op te stoken. Dus, als de ideale lijn droog is, dan gaat het klepje naar achter. En dan kom je plots toch op het nat..oeps.

Filip
17-01-2008, 00:06
Sterk . Ik krijg het zelf nie meer aan de praat.;) Zal het nog eens opladen.
Thanks, nu werkt het wel :applaus: Zéér tof om mezelf zo te zien tijdens mijn eerste keer (race). Na je 'noodstop' viel het geluid even weg. Was je aan het :fight: vloeken? :D :champagne:
heb nog geen tijd gehad om mijn video's te bekijken (en te monteren). Ik zet ze binnenkort ook op Youtube of garagetv.

culaske
17-01-2008, 00:46
Thanks, nu werkt het wel :applaus: Zéér tof om mezelf zo te zien tijdens mijn eerste keer (race). Na je 'noodstop' viel het geluid even weg. Was je aan het :fight: vloeken? :D :champagne:
heb nog geen tijd gehad om mijn video's te bekijken (en te monteren). Ik zet ze binnenkort ook op Youtube of garagetv.

Zo , hier nog eens de start.

http://www.youtube.com/watch?v=_hXUetBTZqw
En ook nu weer gaat die Golf dwars.:D

Weet ook niet wat er mis was, 2 minuten later marcheerde het filmke wél, daarna weer ni.

Geluid weg? Tiens..:o
Was inderdaad stevig aan het vloeken

Jo Smets
17-01-2008, 09:33
Wat betekenen die puntjes??? Rechtdoor de pitlane binnen?? :eek: :eek: :eek:
Of misschien de grindbak in en laten slepen?? :gas:
Grtz

Allez allez.. probeer ik hier eens iets te vertellen sze ;)

In het begin zijn we wel de pit ingereden, maar toen hadden we ONDER de bingoal brug geremd, niet AAN :D:D:D

S. Claeys
17-01-2008, 14:33
Soms werkt het filmpje niet en dan weer wel.
Als je eens naar een ander filmpje gaat en dan terug via de links rechts dan lukt het wel en sms ook weer niet.
Ik denk dat het meer aan you tube ligt hoor.

Ik kan ook filmpjes hosten voor mensen die dat willen.
Je laad het op naar mijn space en ik zet het online.
Service is helemaal gratis. Lengte en duur van het filmpje speelt helemaal geen rol. Heb er van AD sport die meer dan een half uur duren, dus geen geknip nodig.

PM me als je van deze dienst wil gebruik maken en ik regel alles. :gas:

tiggel
18-01-2008, 01:52
leuk :d

Jerre
22-01-2008, 21:57
*zucht* ik wil ook nog 's ! :frusty:
Had ik geld genoeg, had ik mijn Integra bijgehoude en daarmee trackdays gedaan :gas: