PDA

View Full Version : AD Sport Press release


Sennake
26-02-2002, 21:01
AD Sport, het Lummense team van Albert Vanierschot, zal volgend jaar in het Belcar Kampioenschap aantreden met drie wagens, verspreid over twee categorieën. Een overzicht van de bezetting per wagen :

Porsche 996 Biturbo – Albert Vanierschot & Freddy Van Roey – klasse GTA

Dit succesrijke duo, dat vorig jaar de 24 uren van Zolder won (voor Albert trouwens de derde maal), komt ook dit jaar weer samen aan de start.
Albert Vanierschot hoopt van enkele vervelende gezondsheidsperikelen gespaard te blijven en zo het hele seizoen vol te kunnen maken.
Ook de immer sympathieke Freddy Van Roey ziet het nieuwe seizoen positief tegemoet. De “Fast Freddy van het circuit” en Albert zullen te duchten titelkandidaten zijn !

Porsche 996 Biturbo – Koen Wauters & Kris Wauters – klasse GTA

De Clouseau-broertjes zijn sinds vele jaren vertrouwde gezichten bij AD Sport. Na een jaartje in de GTB-klasse te hebben gereden, gaan ze er dit jaar samen tegenaan bij de absolute toppers, de GTA’s. Met hun performante wagen zouden Koen en Kris hier wel eens voor enkele verrassingen kunnen zorgen. Beiden liggen er in elk geval op gebrand om hun nieuwe sponsor een prachtig race-seizoen aan te bieden.

Porsche 993 – Dirck Geerinckx & Lieve Thiron – klasse GTB

Dit sympathieke koppel was de vorige jaren reeds heel actief in zowel Belcar als Touring Cup. Voor dit jaar kozen Dirk en Lieve voor een overstap naar AD Sport en de populaire Porsche 993. Hun opgedane ervaring, samen met de betrouwbaarheid van de wagen, moet hen zeker uitzicht geven op een goede eindklassering in de klasse.

Werner333
26-02-2002, 22:38
En Albert blijft rijden. Ongelooflijk. :)
Sinds ik als klein manneke op circuit Zolder kom rijd hij daar al rond.
In het begin met zijn Alpine. Was dat een monster.
Toch wel eens benieuwd naar wat Koen en Kris gaan presteren in GTA.

airco
26-02-2002, 22:47
Als het een beke meezit hebek op 28/03 mijn rijbewijs, dus ik zal vant seizoen toch is moeten afkomen he ...

airco

Raceboy
26-02-2002, 22:50
Originally posted by airco
Als het een beke meezit hebek op 28/03 mijn rijbewijs, dus ik zal vant seizoen toch is moeten afkomen he ...

airco

ikke op 12/3 ;)
maar dien Albert amaai chapeau ze. Zal 5x de 24 uren willen winnen he.

Flitser
27-02-2002, 21:42
Eerst en vooral; Veel succes toegewenst aan de hele AD entourage en vooral veel overwinningen voor Freddy en Albert!

En voor de mensen van het forum hier (vooral fans van de Fred); hou zeker en vast volgende site in het oog voor alle nieuws en uitslagen en dergelijke:

www.geocities.com/vanroeyracing/

De site is van de zoon van Freddy dus ik denk wel dat hij het guestbook in het oog houd. ;)

AD SPORT
27-02-2002, 22:52
De Alpine waar Werner het over heeft, dat is begin jaren tachtig. Toch wens ik hier even te vermelden dat Albert Vanierschot zijn eerste overwinning in de autosport reeds behaalde in 1966, in een slalomwedstrijd. Deze discipline heeft hij tot in 1971 beoefend.
Dan volgde er een jaartje rallycross, met een overwinning in de klasse, waarna Albert ook even van de rallysport ging proeven en daar ook diverse zeges behaalde.
Na een ommetje lang de klimkampioenschappen, waar hij overigens ook twee maal kampioen werd, kwam Albert op het circuit terecht (1974). Sinds dan telt Albert 16 nationale titels op omloop, diverse Benelux-titels en ontelbare overwinningen en ereplaatsen. De "Koning van Zolder" won ook drie maal de 24u van Zolder en heeft daarnaast nog meerdere deelnames aan de 24u van Daytona op zijn palmares staan. Overigens veroverde Albert in 1996 de 4° plaats in daytona...
De laatste jaren combineert hij met succes het circuitwerk met de deelnames aan Parijs-Dakar, wat hem ook reeds diverse ereplaatsen opleverde.

Sommige Belgen hebben idd dan wel F1 gereden, maar quasi niemand kan een dergelijk palmares voorleggen...

Wie het (samengevatte) palmares van Albert Vanierschot eens van naderbij wil bekijken, kan terecht op :
http://www.adsport.yucom.be

En, zoals reeds gemeld via het persbericht : de Koning van Zolder is er dit jaar ook weer bij ! Niettegenstaande enkele lichamelijke problemen, zal hij toch het seizoen aanvangen. Over doorzettingsvermogen gesproken...

Met Vriendelijke Groeten,
AD Sport - Pers & Communicatie

Werner333
27-02-2002, 23:07
Ik dacht dat die Alpine van eind jaren 70 was.
Maar ja mijn dinges, euh .................. geheugen laat me vast in de steek. :D

airco
27-02-2002, 23:11
de directe link naar het palmares van Albert Vanierschot vind je hier (http://www.adsport.yucom.be/palmares_albert.htm) . Op de rest van de site staat voor de rest nog heel wat nuttige info.

airco

Rallyloverke
28-02-2002, 14:15
Ik heb toch weeral wat Rallycross bijgeleerd : ik vraag mij wel af tegen welke andere kleppers hij toen rallycross reed, misschien reed Monten of een Wim Van Herck of een Luc Noyen toen al ...

AD SPORT
19-03-2002, 22:27
Naast de drie wagens die het Lummense AD Sport inzet voor het Belcar Kampioenschap, zal het team van Albert Vanierschot tevens met hetzelfde aantal Porsches deelnemen aan de Touring Cup. De Touring Cup is voor velen de kweekvijver voor de Belcar, maar naast de veelbelovende jongere piloten verschijnen ook dit jaar weer een aantal grote namen aan de start.

De eerste wagen die AD Sport aan de start brengt, wordt bemand door Freddy Van Roey en zijn zoon Rob. Zij beschikken over een Porsche Supercup. Freddy is op slechts vier jaar tijd uitgegroeid tot een vaste waarde in zowel Touring Cup als Belcar. Diverse overwinningen, met als hoogtepunt de 24u van Zolder 2001, sieren zijn palmares. Zoon Rob bewees ook reeds uit het goede hout gesneden te zijn. Op vier deelnames vorig jaar, plaatste de nu 19-jarige Rob zich eerste en vierde, naast twee uitvallers wegens mechanische redenen. Vermeldenswaard is zeker en vast de eerste plaats die Rob Van Roey behaalde tijdens de Race Promotion Night, in een race over 10 uren, en dit samen met vader Freddy en Philip Daniëls.

Dit duo gaat met de nodige ambitie van start, en men zal sowieso met hen rekening moeten houden voor de eindoverwinning.

Lieve Thiron en Dirk Geerinckx zijn de piloten op de tweede AD Porsche SC. Beiden bewezen reeds meerdere malen hun stuurkunst, wat hun ook mooie resultaten opleverde. Zo behaalden ze in 1999 een 9de plaats algemeen in de Touring Cup, een derde plaats in hun klasse gedurende het seizoen 2000 en brachten ze in 2001 samen ook de 24 uursrace van Zolder tot een goed einde. Dirk is al iets langer actief in de autosport, en zijn palmares vertoont naast diverse ereplaatsen ook de Vice-Kampioenentitel in de Touring Cup van 1998. Een koppel dat dus samen door vele watertjes is gezwommen, wat hen ook dit jaar het nodige vertrouwen zal geven tijdens zowel de Touring Cup als de Belcar-races.

De derde Porsche van AD Sport is deze van het “Racing 4 Limburg” project. Dit concept, dat U trouwens kan terugvinden op www.racing4limburg.be , is U allen reeds bekend en valt enkel toe te juichen. De piloten voor de Porsche CS zijn initiatiefnemer Ben Vanderstukken, het vertrouwde AD gezicht Philip Daniëls, en de gebroeders Kris en Koen Wauters. De eerste race van het nieuwe seizoen, op 24 maart a.s. zullen het trouwens de Clouseau broertjes zijn die de wagen zullen bemannen. Zij worden voor de volgende manche dan afgelost door Ben en Philip. Een potente wagen met betrouwbare en snelle piloten : een combinatie die tevens instaat voor het nodige succes.


AD Sport - Pers & Communicatie

Dries De Smet


In Bijlage de foto’s van de wagen "Van Roey-Van Roey" en van de "Racing4Limburg" wagen

(foto’s : AD Sport – Guy Golsteyn)

http://www.depaddock.eu/sennake/adsport/freddy.jpg

http://www.depaddock.eu/sennake/adsport/koen.jpg

Werner333
19-03-2002, 22:38
Ervaren piloten en een goed team.
De titel behoort zeker tot de mogelijkheden, maar een seizoen is lang. Good luck.