BSOT
29-01-2008, 12:17
Terwijl de teams de laatste voorbereidingen treffen voor het seizoen 2008, rijdt de sneltrein achter de schermen al enige tijd op kruissnelheid. Dunlop Motorsport Belux kan rekenen op de steun van Dunlop Motorsport UK. Een teken dat men ook in Engeland dit project voor de volle 100% steunt. Nu ook de VAS de reglementen goedkeurde, kunnen de teams eindelijk beginnen inschrijven. Een moment waar blijkbaar velen op gewacht hebben. Iedereen wil er bij zijn en de start niet missen.
Dunlop Motorsport BeLux is als naamsponsor van de DSMEC bijzonder opgetogen over de samenwerking met Motorsport Promotion. Het concept dat Hans Van de Ven en zijn troepen naar voor schuiven past precies in de strategie die Dunlop Motorsport BeLux nastreeft: Racen in een ongedwongen sfeer, waar vriendschap en plezier de bovenhand halen van stress, discussies en meer reglementen dan fun.
Het concept waarbij Dunlop zijn eigen communicatie mag voeren in samenspraak met Motorsport Promotion was één van de belangrijkste factoren om deze samenwerking tot stand te laten komen. Dunlop heeft een eigen manier van communiceren en wil niet afhankelijk zijn van websites of programmaboekjes van circuits of promotors. De core-business van Dunlop is autobanden verkopen. En om dit doel te bereiken maken ze gebruik van de autosport. Niet voor niets heet het nieuwe kampioenschap: Dunlop Sport Maxx Endurance Cup.
Via een eigen website (www.dunlopendurancecup.be) in beide landstalen zal het complete kampioenschap te volgen zijn, voorzien van alle nodige up-to-date info. Met een eigen magazine zal Dunlop de bezoekers op de wedstrijden de nodige info bezorgen omtrent het kampioenschap. Ook hiermee wil Dunlop tegemoetkomen aan de vraag van de teams en een mediaplatform creëren waarbij de teams de mogelijkheid geboden wordt te communiceren met het publiek en hun sponsors.
Naast de duizenden flyers en posters die zullen gedrukt en verspreid worden via diverse kanalen is het opnieuw helpen vullen van de lege tribunes een uitdaging voor Dunlop Motorsport BeLux. Om dat te realiseren neemt Dunlop Motorsport Belux het systeem over dat Dunlop Duitsland gebruikt voor de promotie van de DTM wedstrijden. Een strategie die reeds zijn dienst bewezen heeft. De sfeer van de jaren 80-90 op de circuits moet terugkomen. Dunlop wil hieraan zijn bijdrage aan leveren, maar dient hiervoor ook te rekenen op de goodwill van de circuits en de promotors van de andere wedstrijden. Een goede communicatie zal onontbeerlijk zijn voor het slagen van deze uitdaging.
Dunlop Motorsport BeLux stelt zijn bandengamma 2008 voor tijdens de Euro Racing Show in Luik op 1-2-3 februari. Het ideale moment om ook de organisatie van de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup te leren kennen en in een ongedwongen sfeer alle mogelijkheden voor uw racewagen te bekijken, informatie te vergaren en bestellingen te plaatsen.
Persbericht Dunlop Motorsport BeLux
Voor meer info contacteer Dries Heyman op +32 474 95 23 86 of neem contact via onze website www.dunlop-motorsport-belux.com
Dunlop Motorsport BeLux is als naamsponsor van de DSMEC bijzonder opgetogen over de samenwerking met Motorsport Promotion. Het concept dat Hans Van de Ven en zijn troepen naar voor schuiven past precies in de strategie die Dunlop Motorsport BeLux nastreeft: Racen in een ongedwongen sfeer, waar vriendschap en plezier de bovenhand halen van stress, discussies en meer reglementen dan fun.
Het concept waarbij Dunlop zijn eigen communicatie mag voeren in samenspraak met Motorsport Promotion was één van de belangrijkste factoren om deze samenwerking tot stand te laten komen. Dunlop heeft een eigen manier van communiceren en wil niet afhankelijk zijn van websites of programmaboekjes van circuits of promotors. De core-business van Dunlop is autobanden verkopen. En om dit doel te bereiken maken ze gebruik van de autosport. Niet voor niets heet het nieuwe kampioenschap: Dunlop Sport Maxx Endurance Cup.
Via een eigen website (www.dunlopendurancecup.be) in beide landstalen zal het complete kampioenschap te volgen zijn, voorzien van alle nodige up-to-date info. Met een eigen magazine zal Dunlop de bezoekers op de wedstrijden de nodige info bezorgen omtrent het kampioenschap. Ook hiermee wil Dunlop tegemoetkomen aan de vraag van de teams en een mediaplatform creëren waarbij de teams de mogelijkheid geboden wordt te communiceren met het publiek en hun sponsors.
Naast de duizenden flyers en posters die zullen gedrukt en verspreid worden via diverse kanalen is het opnieuw helpen vullen van de lege tribunes een uitdaging voor Dunlop Motorsport BeLux. Om dat te realiseren neemt Dunlop Motorsport Belux het systeem over dat Dunlop Duitsland gebruikt voor de promotie van de DTM wedstrijden. Een strategie die reeds zijn dienst bewezen heeft. De sfeer van de jaren 80-90 op de circuits moet terugkomen. Dunlop wil hieraan zijn bijdrage aan leveren, maar dient hiervoor ook te rekenen op de goodwill van de circuits en de promotors van de andere wedstrijden. Een goede communicatie zal onontbeerlijk zijn voor het slagen van deze uitdaging.
Dunlop Motorsport BeLux stelt zijn bandengamma 2008 voor tijdens de Euro Racing Show in Luik op 1-2-3 februari. Het ideale moment om ook de organisatie van de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup te leren kennen en in een ongedwongen sfeer alle mogelijkheden voor uw racewagen te bekijken, informatie te vergaren en bestellingen te plaatsen.
Persbericht Dunlop Motorsport BeLux
Voor meer info contacteer Dries Heyman op +32 474 95 23 86 of neem contact via onze website www.dunlop-motorsport-belux.com