PDA

View Full Version : WORK IN PROGRESS "The Japanese way...."


BSmodels
30-01-2008, 19:38
http://sl-blag.blogspot.com/2007/11/gunpla-tutorial-videos.html


enjoy

Dominique
30-01-2008, 21:33
Als ge hem bezig ziet hoe hij automotives spuit met amper of soms helemaal geen bescherming: goe bezig !
Als die lang gaat leven, dan vreet ik mijn sloefen op.

Wel nen chique Subaru die hij gemaakt heeft, dat wel :)

Guido
30-01-2008, 22:44
Heb even zitten kijken, maar verloor al snel de interesse. Een filmpje van 09 minuten, waar je 2 minuten op wat anders moet zitten kijken is nu precies niet mijn ding van iets bijleren. Direct to the point zou wat leuker zijn.

Sennake
30-01-2008, 23:35
Heb even zitten kijken, maar verloor al snel de interesse. Een filmpje van 09 minuten, waar je 2 minuten op wat anders moet zitten kijken is nu precies niet mijn ding van iets bijleren. Direct to the point zou wat leuker zijn.

Idem ditto: ik wou het filmpje zien van de Mercedes CLK en ik kreeg alleen maar Ferrari's te zien, en dus werd het filmpje gestopt. Als ik meer tijd heb zal ik wel eens wat meer geduld hebben.

jpscelica
31-01-2008, 19:23
Heren,
heb zojuist part 2 van het 'CLK filmpje' bekeken. Helaas, zo heb ik moeten constateren dat m'n Japans vwb woord en geschrift, niet meer wat het is geweest. Maw ik versta er geen bal van, laat staan dat ik van de mooie gekrulde letters worden kan maken.

Ben benieuwd of één van jullie het merk GP1 kent. De beste man spuit twee verschillende lagen blanke lak (naar ik vermoed) achtereen op de zwarte body en over de decals.

Heeft iemand een idee wat voor soort verf dit kan zijn, het lijkt ook niet schadelijk voor de gezondheid want de beste man spuit z'n model zonder enige vorm van bescherming.

Ik hoor het graag
THX
jpscelica

Guido
31-01-2008, 21:56
Voor wat betreft de bescherming. De grondlaag heeft hij alleszins aan/in de cabine gespoten, en eigenlijk doe ik niet meer. Andere en extra bescherming gebruik ik dan niet. Wat me ook verwonderd is het feit dat hij rustig aan de werktafel kan zitten spuiten. Niet dat dat een onoverkomelijk probleem is, want hij spuit in fijne lagen, maar stof...? Ik kan me echt niet voorstellen dat die geen stofdeeltjes in zijn modellen heeft als ie zo zit te spuiten.

Bovendien worden de afgewerkte modellen altijd wat overbelicht getoond en de beelden volgen elkaar relatief gezien snel op. Ik zou ze toch echt wel eens van dichterbij willen bekijken, zijn modellekes, want ik denk dat door de filmtechnieken er aardig wat onzuiverheden zullen verborgen blijven.

Trouwens, het lijkt wel een productie atelier te zijn waar iedereen wat aan een tafeltje zit te rommelen.

BSmodels
31-01-2008, 22:33
Als ik het goed begrepen heb zijn het uittreksels van een modelbouwprogramma op Fuji TV. Opmerkelijk toch, ik zie VTM, VRT of VT4 zo nog niks doen :D
Vandaar dat het ook een beetje TV blijft en Guido je hebt gelijk als je zegt dat de afwerking moeilijk ten volle te zien is.

De filmkes van de GT40 vind ik wel ietsje educatiever :rolleyes: en best grappig (man en vrouw die tesamen een model maken).

Dominique
31-01-2008, 23:25
Voor wat betreft de bescherming. De grondlaag heeft hij alleszins aan/in de cabine gespoten, en eigenlijk doe ik niet meer. Andere en extra bescherming gebruik ik dan niet.
Als je het filmpje bekijkt waarin hij een Subaru spuit met (ik meen te hebben herkend) Gunze-lak, dan wordt er wel degelijk een hele dikke laag gespoten, zonder enige vorm van afzuiging, noch gelaatsbescherming. Hij draait zijn stoel een kwartslag en spuiten maar!
Is dat gezond? Hij doet maar, maar ik liever niet :rolleyes: