Log in

View Full Version : Honda Beat-Aoshima-1/24

Guest
31-01-2008, 21:19
Ik ben gisteren begonnen aan een Honda Beat.
Sommigen kennen deze wagen (wagentje) misschien niet maar het is een wagentje dat alleen bestemd was voor de Japanse markt.
Hij is in productie geweest van 1991 tot 1995 en er werden er zo'n 33.000 exeplaren van gebouwd.
motor:3 cilinder middenmotor van 656ccm3 met 4 kleppen per cilinder voorzien van mtrec (variabele luchtinlaat)
prestaties:64pk bij 8100tr/min topsnelheid begrenst tot 140km/u

Guest
31-01-2008, 21:31
Het bouwen van de wagen.
[I]Het is eigenlijk maar een eenvoudig kitje.
Je kan hem als cabrio bouwen maar ook met hardtop.
Het chassis steekt al gedeeltelijk in elkaar en de carrosserie is reeds in grondverf gespoten.Welke velgen ik er ga opleggen weet ik nog niet.
Ik denk dat ik de originele stalen velgen ga vervangen door alu-exemplaren.
De wagen is rechts bestuurd.Ik heb de twee voorzetels vervangen door rode kuipzetels.Nu moet ik de tweede zetel nog monteren en de gordels bevestigen.
Het daschbord moet ook nog verder afgewerkt worden.
Ik doe men best om er een mooi modelletje van te maken.
Foto's van de verdere bouw volgen nog.

Dominique
31-01-2008, 23:14
Ne Honda WATTE? Nooit van gehoord...

Het ziet wel een leuk kitje uit. Heeft potentieel voor de liefhebbers van tuning en micro-wagentjes. Tof!

Guest
01-02-2008, 15:49
Het chassis is nu volledig afgewerkt.
Ik heb de originele velgen vervangen door de goudkleurige velgen van de Honda S2000http://

Guest
01-02-2008, 16:22
De uitlaat werd aangebracht en er werden kuipzetels gemonteerd.
De gordels moet ik nog aanbrengen.
Dan komt het grotere en meest delicate werk,het spuiten van het koetswerk.
Ik denk dat ik de carrosserie metalic zwart ga spuiten.
De velgen van de S 2000 heb ik voor de helft doorgesneden en voorzien van smallere banden

Nismo
02-02-2008, 20:00
..................................

Dan komt het grotere en meest delicate werk,het spuiten van het koetswerk.
Ik denk dat ik de carrosserie metalic zwart ga spuiten.

.................................................. ...............

Wegens een arbeidsongeval is de firma voor onbepaalde tijd gesloten. ;) :p

Geen stoffen interieur gemaakt ?

Gij weet nu toch hoe het moet, nadat je op leercontract ben geweest bij je onderaannemer. :+

Guido
02-02-2008, 20:57
Dat optisch tunen is precies mijn ding niet en moest ik de Beat ooit bouwen, zou ik alle standaard houden want zo zie ik ze dan weer het liefste. Schattig wagentje overigens en jammer dat ze nooit tot in Europa geraakt zijn.

Guest
07-02-2008, 01:57
De beat is zo goed als klaar,hier en daar moet ik nog wat verbeteringen aanbrengen.Zoals MUGEN hangt scheef.Zeker met mijn vinger aangekomen,toen ze nog niet droog waren.

Patsche
07-02-2008, 11:58
Het model op zich is niet mis maar als je een beetje aan tuning doen zou je dan toch een paar millemeters moet lager leggen de vering dan komen de velgen beter uit onder de carrosserie.:confused:

Dominique
07-02-2008, 20:06
Kiijk ook eens naar de ruitenwissers. Volgens mij is er iets mis met de rechtse. Ik heb de indruk dat die niet tegen de ruit staat, of is het optisch bedrog?

Loeten
07-02-2008, 22:13
Mja, ik vind hem wel lekker ogen zo. Hij mocht wat lager, maar zelfs op deze hoogte vind ik het niet lelijk. Maar ik heb dan ook geen tuningkennis en ga nu waarschijnlijk af als een gieter...??