Log in

View Full Version : Vdb

Finish
28-02-2002, 13:32
Bij een huiszoeking in de woning van Frank Vandenbroucke in Lebbeke zijn woensdag verboden producten gevonden. De speurders troffen er EPO, morfine en clenbuterol aan. Op een persconferentie kondigde Domo het ontslag van Vdb aan.

VDB gisteren op de muur van Geraardsbergen. Enkele uren later werd hij meegenomen voor verhoor. (foto belga)
Alles begon met een politiecontrole op de E17. De auto van Bernard Sainz werd gecontroleerd. In de koffer vonden speurders amfetamines. Die waren bestemd voor niemand minder van Vandenbroucke, dixit Sainz. Het parket van Dendermonde liet onmiddellijk het huis van VDB in de Haagstraat in Lebbeke onderzoeken.

Zij begaven zich onmiddellijk naar de woonst van VDB en namen een portable en een paar andere zaken mee. Vandenbroucke werd enkel meegenomen als getuige in een nieuwe dopingzaak. De Domo-renner had er een dag voorbereiding op de Omloop Het Volk in Waregem opzitten.

Vraag blijft of Sainz de waarheid spreekt. Dokter Sainz, ook wel dokter "Mabuse" genoemd, bracht Vandenbroucke in 1999 al eens in diskrediet. De renner nam toen ontslag bij Cofidis.

Bij de huiszoeking in Lebbeke zijn verboden producten gevonden. De speurders troffen er EPO, morfine en clenbuterol aan. In de loop van donderdag beslist de onderzoeksrechter of Vandenbroucke aangehouden wordt. De Fransman Bernard Sainz, in wiens wagen woensdag bij een wegcontrole op de E17 amfetamines werden aangetroffen, is aangehouden.

Ontslag VDB
Dondermiddag kondigde Domo op een persconferentie aan dat het Frank Vandenbroucke ontslaat. Op de officiële website van de ploeg hadden ze al eerder afscheid genomen van Vandenbroucke. Op de rennersfoto kon je niet meer klikken op Franky boy om zijn rennersfiche te bekijken en ook in de lijst met renners ontbrak zijn naam. Enkel in de HTML-code vind je nog een spoor naar de fiche van Vdb. Maar omdat de link tussen comments staat, kan je die on line niet zien.

bron: www.planetinternet.be

Ongetwijfeld het einde van VDB. Die zien we nooit meer terug.
-Hoe kan je nu toch zo STOM zijn !

schande voor het belgische wielrennen. Laat ons hopen dat het geen sporen achterlaat en, niet weer de inleiding is van een heuse doping-razzia. Men kan feitelijk heel de wielrennerij in vraag gaan trekken; we zitten in de wielergeneratie waar er maar 1 de échte (bedenkelijke) winnaar is: EPO.

erg.

Oneliner
28-02-2002, 18:10
:no: foei vandenbroucke.
Ik had em nog zo verwacht komende koersen.
VDB, hoe kunt ge zo stom zijn...

In ieder geval, hij zal geen kanse blijven krijgen, kvrees dat we stillaan aan hget einde van VDB's carrière zijn gekomen

Raceboy
28-02-2002, 18:31
ik heb het altijd een irritant ventje gevonden. Geef mij maar een Rik Verbrugghe.

flugel
28-02-2002, 18:48
De enige renner met ballen aan zijn lijf... en dan dit... 'k vrees dat de carriere van VDB ten einde is... Voor wie moet ik nu supporteren :(

TiBo
28-02-2002, 19:47
Ik vond hem arrogant, ... zéér arrogant!
Toch had ik met hem te doen en had ik hem graag zien terugvechten. Maar ja, EPO is voor mij een "Big NoNo" :no:

Op dat vlak zweer ik bij Microsoft -> WYSIWYG ("What You See Is What You Get")

tsjolder
28-02-2002, 19:49
Ik keek er ook zo naar uit, naar zijn comeback. Maar hoe kunt ge nu zo een stoem kalf zijn om bij u thuis dopingproducten te houden. Ge gaat mij trouwens nie wijsmaken da diene Sainz gepakt is bij een snelheidscontrole, anders is da een nog groter kalf dan vdb zelf. This is the end voor vdb. 'k hoop dat het komende voorseizoen er nie te veel onder gaat leiden, want ik keek en kijk er erg naar uit.

Finish
28-02-2002, 20:00
Mja, het is wel énorm toeval dat dat juist voor de aanvang van het Belgisch wielerseizoen is..lijkt wel kwaad opzet.

airco
28-02-2002, 20:08
niet zo verwonderlijk anders. In welke tijd van het jaar moet de conditie opgebouwd worden. In de lente. We staan vlak voor de lente, dus dan hebben deze producten het meeste belang.

Geen wonder dat ze nu gevonden worden.

airco

Oneliner
28-02-2002, 20:14
Toeval?
Sainz rijdt veeeeeeel te snel over de autostrade, zonder nummerplaat.
As ge dan me dopingmiddelen rondrijdt, das vragen om gepakt te worden hé.

En VandenBroucke enigste nog me ballen aan zen lijf?
Wat dan gezegd over een museeuw?
Hij blijft voor mij nog steeds de leeuw van Vlaanderen.

tsjolder
28-02-2002, 20:19
Museeuw blijft ook nog altijd mijn held. Maar als het verhaal van het gerecht klopt, is deije Sainz nog stoemer dan vdb zelf: met verboden producten op weg zijn in nen auto zonder verzekering en dan nog te rap rijden ook, zou die echt zo stom zijn? Ik geloof het niet.

Oneliner
28-02-2002, 20:30
Daar moet idd ietke meer achter zitten.
Iemand lak sainz zou nooit zonder papieren nummerplaat te snel vlammen over de belgische autostrades.
En, het feit dat ze hem onderschept hebben ,zal het gerecht al wel op de hoogte geweest zijn van at er die nacht zou gaan gebeuren

Alain
28-02-2002, 21:56
a sad end to what might have been...

Raceboy
28-02-2002, 21:58
hij heeft kansen genoeg gehad. HAd hij in De F1 gezeten en er gebeurde 1 maal zoiets was het al lang afgelopen.

tsjolder
28-02-2002, 22:56
Ik zou het nog wel eens willen zien, als ge zoveel talent hebt, krijgt ge volgens mij in iedere sport nog een kans.

airco
28-02-2002, 23:34
vraag is dan of zijn eerste prestatie's onder cleane omstandigheden zijn gebeurd, of dat hij al van in zijn jeugd aan de pillen en de EPO zat. Als je al van jongs af zulke versterkers krijgt verbaast het me niks dat je op jonge leeftijd al geweldige successen boekt.

airco

Finish
01-03-2002, 10:52
Vdb's grootste successen werden behaald in '99. Het jaar waarin hij Sainz ook al als goede 'vriend' (*kuch*) had.

toeval ?

...

airco
01-03-2002, 13:01
Gisteren een hilarisch stuk over VDB op Canvas.

Patrick Lefevre op training 2 dagen terug voor omloop het volk (voor het schandaal uitbrak, nvdr):

Frank zat in de hel en is nu goed op weg om terug in de hemel te raken. Hij werkt hard enzo.
Enkel de weg naar de hemel is lang, en onderweg kom je ergens in het vagevuur. In het vagevuur zijn er 2 deuren. 1 naar de hemel, en 1 terug naar de hel. Het is aan Frank om simpelweg de juiste te kiezen.

Zo simpel was het blijkbaar niet, want Frank koos de verkeerde. Zou Lefevre al van iets geweten hebben en moeten we dit daarom het orakel van Lefevre noemen ??? :D :cool: :+

airco

Rallyloverke
01-03-2002, 15:01
En hij kostte nul punten in de Megabike, daarom had ik hem staan ... Hij speelt zomaar met andermans geld ... Met z'n allen naar de rechter nu ......... :mad: