Log in

View Full Version : Alfa Giulia Sprint GTA


levis
04-02-2008, 21:57
mijn eerste bouwverslag.

een alfa giulia Sprint GTA

de originele velgen zijn te klein, en ik had nog andere wielen, staat wel goed, wat vinden jullie?

http://85.17.225.75/178650001-178700000/178682701-178682800/178682706_6_Y-ZT.jpeg

wielen zitten er los onder.

motorblok al af. Inlaat veranderd door inlaat kelken en tape op de uitlaat.

http://85.17.151.164/180250001-180300000/180292701-180292800/180292793_6_Je11.jpeg

http://85.17.151.164/180250001-180300000/180292701-180292800/180292792_6_zBQ2.jpeg

Guido
04-02-2008, 23:02
mijn eerste bouwverslag.

een alfa giulia Sprint GTA

de originele velgen zijn te klein, en ik had nog andere wielen, staat wel goed, wat vinden jullie?

http://85.17.225.75/178650001-178700000/178682701-178682800/178682706_6_Y-ZT.jpeg

wielen zitten er los onder.


W E L K O M!!

Ik vind dat je gewoon de standaardvelgen moet monteren. Ik ben sowieso geen liefhebber van optische tuning - ook niet in het dagelijkse leven - en zeker niet als het om klassieke old-timers gaat. Volgens mij horen die gewoon in hun originele staat gebouwd te worden voor het beste en meest overtuigende resultaat.

Maar goed, dat is mijn mening. ;)

Dominique
04-02-2008, 23:12
Kijk! Een nieuwe bouwer! Welkom!

Als liefhebber van oldtimers zou ik hem tooien met de originele, of tenminste toch met velgen die aan de tijdsgeest beantwoorden. In mijn ogen heeft zo een auto gewoon goeie ouwe stalen velgen.
Maar goed, het is een mening, en het is de mijne. Vermits het jouw model is, doe maar. We blijven hem sowieso volgen!

Sennake
04-02-2008, 23:27
Mijn collega's zijn iets braver en verbloemen hun mening daarom iets meer dan ik, maar ik ga met hen akkoord: gooi die tuning brol eruit en zet de originele velgen eronder ;)

Welkom trouwens!

Nismo
05-02-2008, 00:06
Ook van mijnentwege een hartelijk welkom op ons forum.

In tegenstelling tot mijn collega's hou ik wel wat van optische tuningtoestanden en de velgen die je wilt gebruiken vindt ik nog zo slecht niet. Wel vallen ze wat breed uit en moet je ze wat versmallen, vind ik.
Het is in ieder geval een mooi oudje dat je ons hier wilt laten zien.;)

levis
05-02-2008, 00:13
de velg die voor staat is inderdaad breed, maar dat is ook een achtervelg. die voor de voorkant zijn minder breed. ik hou hem wel helemaal origineel, vindt de velgen alleen wel erg goed staan dan origineel met de kleine velgjes en balonbanden

Sennake
05-02-2008, 00:23
de originele velgen zijn te klein, en ik had nog andere wielen, staat wel goed, wat vinden jullie?

ik hou hem wel helemaal origineel, vindt de velgen alleen wel erg goed staan dan origineel met de kleine velgjes en balonbanden

Als je besluit al vast staat alvorens je de meningen van anderen gevraagd hebt, heeft het weinig zin om de vraag te stellen natuurlijk. Misschien had je gehoopt dat iedereen hier volmondig akkoord zou gaan met je idee... Maar op De Paddock zijn we niet zo'n meelopers als op sommige andere modelbouwfora...

levis
05-02-2008, 10:39
zo was het niet bedoeld, maar goed. ik ga de andere velgen ook proberen en kijken wat ik mooi vindt. ik ben een fan van klassieke auto, maar een tikkeltjje sportiever mag wel.

Loeten
05-02-2008, 10:47
Welkom Levis op deze alternatieve modelbouwsite. Wij Vlamingen (Belgen) zijn nogal rechttoe in onze bespreking, dus laat het je niet afschrikken. We bedoelen het steeds goed en willen iedereen vooruit helpen met tips. De leuze is hier vaak: hoe minder reacties, hoe beter je bezig bent !!

Ik ga trouwens akkoord met de mening van alle voorgaanden, maar een iets sportiever look mag natuurlijk. Maar dan zou ik kiezen binnen het gamma velgen dat toen couranter was...

Good luck !!

Guido
05-02-2008, 11:43
Welkom Levis op deze alternatieve modelbouwsite.

:no:

Dat is wel het laatste wat ik over onze modelbouwplek hier zou willen gezegd hebben. We zijn de enige plek in de Nederlandstalige gebieden waar internetmodelbouw op een manier gebeurd waar iedereen beter van wordt. We zijn geen alternatief voor eendert wat, omdat we behoorlijk uniek zijn. Niet alleen in onze aanpak maar ook in het onderwerp.

:Offtopic: , terug naar de Alfa. ;)

MFahrer
05-02-2008, 11:58
Welkom hier!

Ik zou direct de standaard velgen monteren! No doubt about it!

Oudere sportieve wagens hebben nu eenmaal kleine velgen, als je een overtuigend model wil bouwen, zul je je daar gewoon moeten bij neerleggen! Stel je voor dat ik zo'n echte alfa op een oldtimer beurs zou zien staan, zou het eerste zijn wat ik zeg: "Prachtig gerestaureerd, jammer van de velgen!".

Als slotracer wordt ik verplicht soms grotere velgen te plaaten onder m'n wagen, maar dat komt omdat ik de originele plastic velg in de alu velg wil plaatsen als insert. Door de alu velg komt der dan al snel een mm bij! En dat zie je meteen als je dezelfde bandomtrek wil behouden als de banden uit de kit! En dat vind ik dan ook jammer... maar ik kan niet anders! Jij kan hier het model héél realistisch neerzetten op die originele velgen!

Veel succes met het bouwen verder!

G.

Ferrari rules
05-02-2008, 12:14
hallo en welkom,

eerst en vooral moet je zelf uitmaken wat je wilt maken .
wil je een perfecte replica maken van het jaar zelf OF wil je een knap recent gerestaureerde oldtimer die licht getund is...
ik persoonlijk zou het zeer moeilijk hebben met deze keuze...
dus , eerst uitmaken wat je wilt bouwen , daarna je volledig laten gaan en ons laten mee genieten;)

Loeten
05-02-2008, 12:38
We zijn de enige plek in de Nederlandstalige gebieden waar internetmodelbouw op een manier gebeurd waar iedereen beter van wordt. We zijn geen alternatief voor eendert wat, omdat we behoorlijk uniek zijn. Niet alleen in onze aanpak maar ook in het onderwerp.

Ik had "alternatieve" eigenlijk zo niet bedoeld, wel in de betekenis zoals je zelf erbij noteert. Een foute woordenkeuze van mijnen kant? Misschien, maar we bedoelen alvast hetzelfde ;)

Ben trouwens wel nieuwsgierig aan het worden wat het vervolg is van deze wagen...

levis
08-02-2008, 18:03
Een update!!

druk bezig geweest met spuiten en schilderen. bijna alles klaar, alleen moet nu eerst alles goed drogen voordat ik verder ga.

Carrosserie moet nog gespoten worden, maar de binnenkant is al wel rood. ben momenteel bezig met de velgjes passend maken.

http://85.17.151.118/183050001-183100000/183092001-183092100/183092023_6_3KFt.jpeg

http://85.17.151.118/183050001-183100000/183092001-183092100/183092021_6_SlfW.jpeg

http://85.17.151.118/183050001-183100000/183092001-183092100/183092020_6_mjhX.jpeg

http://85.17.151.118/183050001-183100000/183092001-183092100/183092019_6_GZAC.jpeg

http://85.17.151.118/183050001-183100000/183092001-183092100/183092018_6_0t4I.jpeg

Gèrre
08-02-2008, 20:11
motor ziet er al goed uit, vind hem zeer realistisch ogen :)

Patsche
08-02-2008, 21:17
Ja man dat is mooi gedaan en ik ben benieuwt voor de rest te zien.:) :)

Dominique
08-02-2008, 22:27
Ik vind het ook knap wat je laat zien, maar als je me toelaat heb ik toch een kleine opmerking omtrent de foto's die je aan je posts aanhecht. We hebben er in principe niets op tegen dat je refereert naar foto's die elders worden gehost (ImageShack / PhotoBucket / een ander forum / of eender welke andere hostingsite), maar het is de bedoeling dat gebruikers na enkele dagen die foto's ook nog kunnen blijven bekijken.
In de eerste post van je thread zijn 2 van de 3 foto's al niet meer beschikbaar. Dat maakt een thread als bouwverslag natuurlijk wel een beetje overbodig.

Guido
08-02-2008, 22:43
Een update!!

druk bezig geweest met spuiten en schilderen. bijna alles klaar, alleen moet nu eerst alles goed drogen voordat ik verder ga.

Carrosserie moet nog gespoten worden, maar de binnenkant is al wel rood. ben momenteel bezig met de velgjes passend maken.



Dat ziet er allemaal erg mooi uit, maar zonder dat er ook maar één woordje uitleg bijstaat hoe het één en ander tot stand is gekomen, hebben we er - buiten het ons vergapen aan de foto's - niet echt veel aan.

Zoals Loeten al aangaf, De Paddock is "alternatief", wat in deze betekent dat we niet enkel uitzijn op "oh's, ah's en geweldigs" als reactie, maar dat we het forum ook gebruiken als een medium bij het helpen van elkaar, waardoor iedereen uiteindelijk betere modellen gaat bouwen. Open en eerlijk, no hidden secrets.

Oh's, ah's en geweldigs horen er op tijd en stond zeker bij, maar het delen van kennis is hier zo niet nog belangrijker.

;)

levis
08-02-2008, 23:04
oke, het is voor mij ook de eerste keer dat ik een bouwverslag maak. mochten jullie vragen hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag, maar op dit forum is al veel kennis, dus die zullen er niet al te veel zijn neem ik aan.

Futse
11-02-2008, 11:51
Haha, dit is mooi. Eindelijk eens een Alfa. Dat zien we veel te weinig op modelbouwgebied, wat mij betreft. Om even mijn mening te geven over de "velgenkwestie" : gewoon origineel houden. Op een modernewagen mag gerust een grote velg (dat is dan ook origineel/standaard optie natuurlijk, dus is perfect realisitsch), maar op een oldtimer moeten toch de originele velgen (of a la limit historisch correcte tuningdelen). Zeker deze Alfa met zijn prachtige originele velgen.

Ben alleszins benieuwd om deze te volgen!

B

speedkicks
11-02-2008, 21:49
nu moogt ge het mij niet kwalijk nemen ik ken niks van "plekken" maar zo'n GTA vraagt gewoon om die (voor mij alleszins) prachtige magnesium velgen. Elke andere velg zou afbreuk doen aan de wagen en z'n behaalde resultaten.
Goh wat brengt dit memoires op. Dit is dan wel "een brievenbuske" maar mijn vader heeft vroeger nog met een bijna identieke wagen (lees geen brievenbuske) zolder onveilig gemaakt. Ik was toen 3 à 4 jaar en vond het gewoon prachtig op het circuit.

sorry voor de lichte :Offtopic: ik kon het niet laten. memories:drewl:

levis
11-02-2008, 22:16
originele velgen zijn al gespoten en gemonteerd.

Tom21
11-02-2008, 23:59
Ook van mijnentwege welkom. Ik vond de velgen wel mooi passen, maar zoals al eerder gezegd, zo'n old-timer moet eigenlijk in zijn originele staat blijven. Een verlaging kan natuurlijk nooit kwaad :)

Tom

Guido
12-02-2008, 00:30
oke, het is voor mij ook de eerste keer dat ik een bouwverslag maak. mochten jullie vragen hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag, maar op dit forum is al veel kennis, dus die zullen er niet al te veel zijn neem ik aan.

't is niet omdat er al veel kennis is, dat diegene die al veel kennis hebben, niets meer kunnen bijleren he. Ik ben in ieder geval altijd vragende partij. ;)

In dit geval zou je bijvoorbeeld kunnen specifiëren met welke verf je het motorkompartiment hebt gespoten en hoe, idem voor de motor en de aandrijflijn, waarbij je zou kunnen zeggen op welke manier je de verwering van het geheel hebt aangebracht. Ook interessant om weten is op welke manier de onderkant subtiel is gedry-brusht. ;)

levis
12-02-2008, 17:10
In dit geval zou je bijvoorbeeld kunnen specifiëren met welke verf je het motorkompartiment hebt gespoten en hoe, idem voor de motor en de aandrijflijn, waarbij je zou kunnen zeggen op welke manier je de verwering van het geheel hebt aangebracht. Ook interessant om weten is op welke manier de onderkant subtiel is gedry-brusht. ;)


onderkant is idd erg mooi gelukt. heb nr.8 (matt zwart gebruikt) van revell deze verf droogt niet erg snel, na een paar uurtjes te hebben gewacht, kun je met je vinger erover heen wrijven. zo krijg je dit effect. ik kwam er met toeval achter, maar het is erg mooi.

het motorcompartiment is gespoten in rood en de zilveren onderdelen zijn bewerkt met smoke. heb dit voor het eerst gedaan en het resultaat is erg gaaf en geeft een realistisch look aan het model.

Guido
12-02-2008, 18:25
onderkant is idd erg mooi gelukt. heb nr.8 (matt zwart gebruikt) van revell deze verf droogt niet erg snel, na een paar uurtjes te hebben gewacht, kun je met je vinger erover heen wrijven. zo krijg je dit effect. ik kwam er met toeval achter, maar het is erg mooi.

het motorcompartiment is gespoten in rood en de zilveren onderdelen zijn bewerkt met smoke. heb dit voor het eerst gedaan en het resultaat is erg gaaf en geeft een realistisch look aan het model.

Het rood en zilver zijn ook met enamels gespoten, mag ik dan aannemen?

levis
12-02-2008, 22:55
ja, ik gebruik alleen maar enamels. geen waterverf in ieder geval.

Ferrari rules
12-02-2008, 23:37
Jammer dat we hiervan niet veel foto's zien...:(

levis
13-02-2008, 10:55
druk met spuiten, de derde laklaag zit er nu op.

Nismo
13-02-2008, 12:21
Jammer dat we hiervan niet veel foto's zien...:(

:agree:

levis
13-02-2008, 18:07
De auto is gespoten en heeft 3 lagen rood gekregen. niet zo maar rood, maar ferrari rood. nets een tikkeltje lichter als de normale rood. is erg goed gelukt als ik zeggen mag.

ook het chassis en de kap samen gebracht. de ruiten voorzien van een streepje zwart, wat de ruitrubbers moeten voorstellen. geen chroom omdat ik dit mooi genoeg vond en omdat het tot nu toe zo mooi was gelukt, wilde ik geen zilveren lijntje omheen verfen, dit om de kans te verminderen dat het zou mislukken.

zijramen en voorraam alvast er in gezet en morgen de auto afbouwen!

http://85.17.225.24/186300001-186350000/186319401-186319500/186319452_6_lI92.jpeg

http://85.17.225.24/186300001-186350000/186319401-186319500/186319451_6_G-2R.jpeg

http://85.17.225.24/186300001-186350000/186319401-186319500/186319450_6_pzoW.jpeg

Dominique
13-02-2008, 23:38
Proper! Heel strak in de lak, en nauwkeurig afgewerkt voor zover ik kan zien op de foto's.
Welke lak heb je precies gebruikt? Automotive? Uit een spuitbus of airbrush? Welke primer? Kan je eens wat uitleg geven?
Zoals je wel zal hebben gemerkt is in een andere thread een ware brainstorm over lakken/primers/vernissen en aanverwanten ontstaan. Kan jij je ervaring en/of methode misschien met ons delen? Wie weet heb je wel de missing link gevonden naar dewelke wij hier zo naarstig op zoek zijn? ;)

Keep up the good work!

levis
14-02-2008, 10:26
ik gebruik enamels van humbroll, maar soms ook revell. ik breng het aan met een spuitje van revell. er zit geen vernis over de auto heen, wilde ik wel doen. maar ik vond het resultaat erg mooi om er nog vernis over heen te doen. verder heb ik er eigenlijk ook niet veel verstand van, doe deze hobby nog maar een klein tijdje.

Guido
14-02-2008, 11:54
Zoals je wel zal hebben gemerkt is in een andere thread een ware brainstorm over lakken/primers/vernissen en aanverwanten ontstaan. Kan jij je ervaring en/of methode misschien met ons delen? Wie weet heb je wel de missing link gevonden naar dewelke wij hier zo naarstig op zoek zijn? ;)

Keep up the good work!

De missing link? Zie beneden. :)

ik gebruik enamels van humbroll, maar soms ook revell. ik breng het aan met een spuitje van revell. er zit geen vernis over de auto heen, wilde ik wel doen. maar ik vond het resultaat erg mooi om er nog vernis over heen te doen. verder heb ik er eigenlijk ook niet veel verstand van, doe deze hobby nog maar een klein tijdje.

Ik heb vroeger, dus tot ik overschakelde op spuitbussen en autolakken, ook altijd met enamels gewerkt en ook met zeer goede resultaten. De hoofdreden waarom ik na het spuitbussen debacle niet naar de enamels ben teruggekeerd is "het gebrek aan" beschikbare kleuren. Dat gebrek aan is relatief natuurlijk, maar als je een bepaalde kleur zoekt, hoef je ze bij wijze van spreken maar uit het rek te pakken als je autolakken gebruikt. Wat ook meegespeeld heeft, in mijn geval dan, is dat je enamels altijd redelijk dik spuit.

Maar, dat gezegd zijnde, met enamels kan je prachtige resultaten neerzetten en dat wordt hier bewezen. Wat jammer dat je de chroomlijsten er niet opgezet hebt. Alhoewel ik je vrees voor uitschuivers ten volle kan begrijpen, wil ik wel nog meegeven dat je dit niet per definitie hoeft te verven. Het kan ook op een andere manier, nl. door gebruik te maken van Bare Metal Foil. Dit vereist wel wat kunde en ik weet niet hoe de body is voorbehandeld enz., om maar aan te geven dat ook dat niet geheel zonder risico is. Enfin, je moet zelf maar zien.

Zoals gezegd, mooi werk! ;)

Wild Goose
18-02-2008, 08:23
Strak gelakt, mooi werk afgeleverd.

Zou met de 'tuning' velgen ook vet gestaan hebben.