PDA

View Full Version : F1 friday practice results


airco
01-03-2002, 07:59
1e free practice


P. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps laps
1. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'28"804 214.977 Km/h 14
2. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'29"167 + 0'00"363 15
3. 9 FISICHELLA Jordan Honda B 1'31"693 + 0'02"889 18
4. 5 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'31"723 + 0'02"919 12
5. 8 MASSA Sauber Petronas B 1'31"957 + 0'03"153 16
6. 17 DE LA ROSA Jaguar Cosworth M 1'32"179 + 0'03"375 16
7. 16 IRVINE Jaguar Cosworth M 1'32"285 + 0'03"481 13
8. 20 FRENTZEN Arrows Cosworth B 1'32"465 + 0'03"661 15
9. 24 SALO Toyota M 1'32"602 + 0'03"798 13
10. 15 BUTTON Renault M 1'32"667 + 0'03"863 11
11. 6 MONTOYA Williams BMW M 1'32"903 + 0'04"099 12
12. 10 SATO Jordan Honda B 1'32"904 + 0'04"100 19
13. 21 BERNOLDI Arrows Cosworth B 1'32"912 + 0'04"108 17
14. 25 MCNISH Toyota M 1'33"352 + 0'04"548 14
15. 11 VILLENEUVE BAR Honda B 1'33"447 + 0'04"643 12
16. 14 TRULLI Renault M 1'33"591 + 0'04"787 15
17. 4 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'34"756 + 0'05"952 10
18. 23 WEBBER Minardi Asiatech M 1'35"976 + 0'07"172 14
19. 7 HEIDFELD Sauber Petronas B 1'37"303 + 0'08"499 12
20. 3 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'37"834 + 0'09"030 12
21. 12 PANIS BAR Honda B 1'40"684 + 0'11"880 9
22. 22 YOONG Minardi Asiatech M 1'44"011 + 0'15"207 14

2e free practice

P. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps laps
1. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'27"276 218.741 Km/h 30
2. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'27"799 + 0'00"523 35
3. 5 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'28"821 + 0'01"545 33
4. 6 MONTOYA Williams BMW M 1'28"870 + 0'01"594 36
5. 7 HEIDFELD Sauber Petronas B 1'29"572 + 0'02"296 30
6. 24 SALO Toyota M 1'29"601 + 0'02"325 34
7. 4 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'29"875 + 0'02"599 27
8. 8 MASSA Sauber Petronas B 1'29"937 + 0'02"661 35
9. 9 FISICHELLA Jordan Honda B 1'30"187 + 0'02"911 36
10. 14 TRULLI Renault M 1'30"298 + 0'03"022 35
11. 3 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'30"312 + 0'03"036 25
12. 11 VILLENEUVE BAR Honda B 1'30"352 + 0'03"076 38
13. 10 SATO Jordan Honda B 1'30"540 + 0'03"264 40
14. 17 DE LA ROSA Jaguar Cosworth M 1'30"566 + 0'03"290 26
15. 15 BUTTON Renault M 1'30"588 + 0'03"312 34
16. 25 MCNISH Toyota M 1'30"602 + 0'03"326 34
17. 16 IRVINE Jaguar Cosworth M 1'30"973 + 0'03"697 34
18. 12 PANIS BAR Honda B 1'31"127 + 0'03"851 31
19. 20 FRENTZEN Arrows Cosworth B 1'32"465 + 0'05"189 26
20. 23 WEBBER Minardi Asiatech M 1'32"695 + 0'05"419 25
21. 21 BERNOLDI Arrows Cosworth B 1'32"912 + 0'05"636 20
22. 22 YOONG Minardi Asiatech M 1'44"011 + 0'16"735 16

Ok, het is nog maar een vrijdagtraining. In de quali zal het er ongetwijfeld anders uit zien. Voor de rest kunnen we besluiten dat de F12001b zeker en vast geen slak is. We zullen de qualifying afwachten, maar deze uitslag moet voor Ferrari toch hoopgevend zijn.

airco

Sennake
01-03-2002, 10:02
Ik vind ook de tijden van Toyota bemoedigend...

TiBo
01-03-2002, 10:02
Originally posted by airco
We zullen de qualifying afwachten, maar deze uitslag moet voor Ferrari toch hoopgevend zijn.


Hoopgevend?

Als je ziet dat Ferrari (Schumacher in het nieuwste chasis) in Japan de concurentie een dikke seconde te snel af is en de F2001 doorheen de winter wordt verderontwikkeld alsof er nog steeds Grand Prix' zijn, dan noem ik dat eerder "mooi gepland".
Vergeet niet dat er dit seizoen (eindelijk!) eens geen drastische reglementswijzigingen zijn doorgevoerd, wat het doorontwikkelen van een wagen een stuk makkelijker maakt.
De Ferrari ziet er uit als de F2001 maar is onderhuids bijna een F2002. De monocock is lichter, de motor en versnellingsbak zijn vernieuwd (misschien zelfs al 2002), het aero-packet is aangepast en de software is nieuw.
Als Badoer op Fiorano verder gaat met de ontwikkeling van de F2002, dan gaat de rest van het veld in 2002 nog kletsen krijgen.
Ferrari beschikt nu exclusief over de steun van Bridgestone als enige topteam.

Op momenten als deze ben ik ontzettend blij voor mensen als Rory Byrne en Ross Brawn en komt dat gevoel in me weer naar boven dat Adrian Newey toch een beetje overroepen is!
Ik denk dat Montoya de volgende persconferentie ook wat voorzichtiger zal zijn wat betreft het afkeuren van het gebruik van een "oude wagen".

Ik kan haast niet wachten op de qualli's!

TiBo
01-03-2002, 10:07
Originally posted by Sennake
Ik vind ook de tijden van Toyota bemoedigend...

Ik heb altijd sterk geloofd in Toyota.
Tijdens de wintertests dacht ik even dat dit me zuur zou opbreken, maar de tijden van vandaag zien er goed uit.
In dit geval geloof ik wel dat Toyota met weinig brandstof onderweg is geweest, maar zelfs als ze wat plaatsen moeten inleveren doen ze het nog steeds niet slecht.
Een prestatie waar BAR een puntje aan kan zuigen!

Alain
01-03-2002, 10:15
Ja, dat ziet er verdomd goed uit voor Ferrari.
Heidfeld is er vooraan bij en vooral de prestatie van Toyota!!!!
Gesteld dat er 2 tot 2,5 seconde gemiddeld van de tijden afgaan tijdens de quali's en Toyota verbetert niet, zal Salo nog niet op de laatste rij staan.
Die Jappen toch, nooit onderschatten.
Vandaag is natuurlijk aftasten en zoeken naar de juiste setup. Morgen zal inderdaad een betere indicatie van de krachtsverhoudingen geven. Zondag belooft alleszins aangenaam te worden.

Finish
01-03-2002, 10:40
Q: Frank, if I can stay with you. Today your team is up there in the top six, as one would expect. Did you learn very much today that you haven't already learnt?

FW: Well, there is always room to learn but what we did learn yet again, unfortunately, was that Ferrari are in a class of their own.

Deze quote verklaart al veel. Vooral die 'unfortunateley'

En dat is dan nog 'maar' de F12001b...
Voor de rest volledig akkoord met TiBo; toen ik deze uitslag zag dacht ik ook meteen aan Rory Byrne die hier weer eens zegeviert over Adrian Newey. Wat voor een prachtwerk leveren ze toch af bij Ferrari ! Anderhalve seconde sneller...pfew.

*Toyota verbazend snel, sommigen cijferden ze weg tot gevechten met Minardi..
*McLaren beetje achter ? Had Coulthard een probleem ?
*Sauber profiteert serieus mee van de Ferrari-motoren.
*Fisichella doet toch ook 'mee'; hoewel z'n Jordan in rook opging - heb ik toch gelezen. Betrouwbaarheid en Jordan gaan nog niet samen.

Haaaaa we zijn weer vertrokken !

airco
01-03-2002, 12:51
Ferrari: Klasse apart. Dit resultaat in qualifying, en we kunnen ons weer bijna opmaken voor het volgende WK van Schumacher. Ok het is nog maar vrijdag. Maar 1,5 seconde is een massa.
Williams: Best of the rest. Voor zover daar als topteam eer uit te halen valt natuurlijk.
McLaren: Komt tekort om bij de top te behoren. Nu is McLaren eerder een goeie middenmotor.
Sauber: De nieuwe 3e in het klassement ?!?
Toyota: Bijzonder knap. De weg naar de top ligt open. Ze zullen het leren met valllen en opstaan, maar dit is een topteam in wording.

Al de rest rijdt mee om het veld te vervolledigen. Als je 3 tot 5 seconden trager bent als de leider heb je geen kans. Je enige motivatie om dan mee te rijden is als reclamebord fungeren. :+

Voor de rest nogmaals. Het is nog maar vrijdag, morgen kan alles anders zijn. Maar mijn Ferrari-hart klopt momenteel toch dubbel zo hard zene na dit resultaat. Dat ze niet verloren gereden zouden worden in den auto van in suzuka had ik al wel door. Maar dat ze zelf 1,5 seconde sneller zouden zijn had ik niet durven dromen.

airco

krikke
01-03-2002, 17:04
T'jongens toch! Die Bar is precies weer vertrokken voor een figurantenrol dit jaar. Ik vind het zielig voor Jaques Villeneuve dat hij weer een traktor ter beschikking heeft gekregen. Hij is één van de piloten die het rode geweld nog wat het vuur aan de schenen zou kunnen leggen in een goeie auto, zeker in de race! Maar niet in een Bar...

Savi
01-03-2002, 18:14
Originally posted by Finish


Deze quote verklaart al veel. Vooral die 'unfortunateley'

En dat is dan nog 'maar' de F12001b...
Voor de rest volledig akkoord met TiBo; toen ik deze uitslag zag dacht ik ook meteen aan Rory Byrne die hier weer eens zegeviert over Adrian Newey. Wat voor een prachtwerk leveren ze toch af bij Ferrari ! Anderhalve seconde sneller...pfew.

*Toyota verbazend snel, sommigen cijferden ze weg tot gevechten met Minardi..
*McLaren beetje achter ? Had Coulthard een probleem ?
*Sauber profiteert serieus mee van de Ferrari-motoren.
*Fisichella doet toch ook 'mee'; hoewel z'n Jordan in rook opging - heb ik toch gelezen. Betrouwbaarheid en Jordan gaan nog niet samen.

Haaaaa we zijn weer vertrokken !

En gij kunt da allemaal besluiten uit 2 vrije trainingen aan het begin van het seizoen ? Amai ;)

Raceboy
01-03-2002, 18:18
Originally posted by Savi


En gij kunt da allemaal besluiten uit 2 vrije trainingen aan het begin van het seizoen ? Amai ;)

tis ni zomaar iemand tis finish he :D
ik moet zeggend at toyota me aangenaam verrasdt heeft alhoewel het maar trainingen waren

Oneliner
01-03-2002, 18:27
ehm, tis airco hé dude :)
En ik verwacht Mclaren nog wel zenne, om nu te zeggen dat da ne middenmotor is geworden.

*We mogen nix uit testen afleiden*
=> voor mij is vrije training testen :)

Enja, als het toch moest zijn dat ze ni vooruitgeraken tijdens de quali's dan zallek toch wel teleurgesteld zijn...

Finish
01-03-2002, 18:31
En gij kunt da allemaal besluiten uit 2 vrije trainingen aan het begin van het seizoen ? Amai

Mwah, 't geen da 'k zeg is min of meer ne résumé van wat er al gezegd was, zedus :)

Sennake
01-03-2002, 18:47
Ne mens moet overal het positieve van inzien, zo ook voor mij hier : ik ga dit seizoen ongeveer alle GP's moeten missen wegens verplichtingen in en rond Belcar-Touring Cup-Yaris Cup-Clio Cup, maar als het weer een walk-over wordt van Schumacher zal me dat eerlijk gezegd worst wezen...
Het zou heel anders zijn als JPM voor tegengewicht kan zorgen, en naargelang het seizoen vordert kan er nog veel veranderen, ik weet het wel, maar na 30 jaar F1-ervaring denk ik toch te mogen stellen dat het verschil te groot is om snel op een wending in de hiërarchie te mogen hopen. En ik zeg dat dus niet graag, dat weten de meesten hier wel, maar ik ben vóór alles een realist en ik tracht ook altijd zo objectief mogelijk te zijn (alhoewel me dat niet altijd lukt, dus please don't PUSH me eh :+ )

Werner333
01-03-2002, 20:43
Toyota verbaasd inderdaad in positieve zin.
Verder is het maar testen.
Toyota viel me op omdat ze voordien barslechte tijden draaiden vergeleken met ander teams. Dat kan natuurllijk ook te maken hebben met de hoevellheid benzine aan boord.
Enfin Zondag weten we meer.