PDA

View Full Version : Rhino race 2008: 30 maart 2008 te Bilzen

Raceboy
12-02-2008, 14:47
Beste kart-liefhebbers,
Heb je zin om alleen, samen met een vriend, kennis of familielid deel te nemen aan een kart race? Dit is je kans! Want wij organiseren een race voor alle geïnteresseerden, gevorderden en beginnelingen, iedereen is welkom.

Deze race bevat alle elementen van een echte Formule 1 race. Kwalificaties, pitstops, strategieën, de race zelf, podia, bekers, alles zit er in. Bovendien is de kostprijs uiterst laag gehouden.
We hopen op een spannende en sportieve race!

Rhino Race '08
(50 minuten sprintrace)

Wanneer: 30 maart 2008
Hoe laat: 16.00 uur
Waar: Bilzer Karting, Eikaart 31, 3740 BILZEN
Inschrijvingsgeld: €45/team (Max. 2 piloten per team)

Betalen voor 25-02-2008 zijn 2 consumptiebonnen per team gratis!!!

inschrijven? http://www.rhino-racing.be/rhinorace08/php/inschrijven.php

http://www.rhino-racing.be/rhinorace08/images/affiche.jpg

Rohrl-fan
23-02-2008, 18:38
Ik doe al zeker mee! (Lunatico) :cool:

Raceboy
24-02-2008, 20:24
Ah ik ook. Jij hebt vorig jaar toch ook meegedaan aan de paddock karting niet?

Rohrl-fan
25-02-2008, 22:35
Ah ik ook. Jij hebt vorig jaar toch ook meegedaan aan de paddock karting niet?
Yep, klopt. Was toen plezant, hé! ;) Speesman rijdt trouwens ook.

Speesman
26-02-2008, 00:28
Idd, ik ga er ook bijzijn. Kijk er al naar uit. :gas:

Rohrl-fan
27-02-2008, 20:41
Toevallig eens samen naar ginder afzakken voor een training? Best op woensdagavond gezien de leuke promo dat ze daar dan hebben. :D Best wel even reserveren op voorhand, want tegenwoordig durven die woensdagen dikwijls volzet te zijn. (De zaken gaan goed ginder in Limburg! ;) )

Speesman
28-02-2008, 00:44
Die promo is ook op maandagavond. Dus je kan nog kiezen. Ergens tussen de belkart race van Poperinge en de rhino race zie ik dat nog wel zitten. In het andere geval ga ik net voor de race nog wel eens een heat rijden. Dat moet dan maar volstaan om de layout te leren kennen. :)

Rohrl-fan
28-02-2008, 10:57
Die promo is ook op maandagavond. Dus je kan nog kiezen. Ergens tussen de belkart race van Poperinge en de rhino race zie ik dat nog wel zitten. In het andere geval ga ik net voor de race nog wel eens een heat rijden. Dat moet dan maar volstaan om de layout te leren kennen. :)
Op maandag is die promo slechts 1 uurtje geldig, op woensdag de hele avond, maar op maandag zou voor mij in principe ook moeten lukken. Mij lijkt het inderdaad ook het beste om dit na de wedstrijd in Poperinge te doen. :D Over de nieuwe layout, 75% van het huidige circuit is hetzelfde gebleven.

Mark
02-03-2008, 13:38
Andrea Moda Shoestring Budget Racing gaat het veld weer voor zich uitjagen :) Paydrivers Vrancken en Reijnders zijn gestrikt door de gewiekste teamchef Andrea Sassetti ;)

Rohrl-fan
02-03-2008, 22:01
Andrea Moda Shoestring Budget Racing gaat het veld weer voor zich uitjagen :) Paydrivers Vrancken en Reijnders zijn gestrikt door de gewiekste teamchef Andrea Sassetti ;)

Leuk!!! :champagne: Hoe meer zielen...

Bij deze dus ook aan jullie de vraag: Toevallig tijd/zin om ergens tussen 16/3 en 30/3 eens te gaan oefenen? Bij voorkeur op maandag- of woensdagavond gezien de dan geldende promo? (30' rijden voor € 15,- :eek: )

Speesman
13-03-2008, 18:01
Ik heb ondertussen eens in mijn agenda gekeken, en zou liefst op woensdag 26 maart in Bilzen willen gaan oefenen.
Nog vrijwilligers voor die avond? (Rohrl-fan? :) )

Raceboy
13-03-2008, 23:23
Ik heb ondertussen eens in mijn agenda gekeken, en zou liefst op woensdag 26 maart in Bilzen willen gaan oefenen.

Zo gaan we een groepstraining doen. DIe dag was ik ook van plan om te gaan ;)

Mark
14-03-2008, 00:02

Wij, van Andrea Moda Shoestring Budget Racing, hebben dat niet nodig. Met of zonder training jagen wij het veld voor ons uit :D

Rohrl-fan
14-03-2008, 10:20

Voor mij is die dag in orde! :cool: Aan hoe laat hadden jullie gedacht? Ik kan zelf normaal gezien rond 21u daar zijn.

Speesman
14-03-2008, 12:54
Voor mij maakt het uur weinig uit.

Ben je om 21u daar (dus 21u30 rijden), of wil je om 21u rijden?

Rohrl-fan
15-03-2008, 04:26
Best pas om 21u30 rijden dan... Anders wordt het een beetje krap voor mij.

Speesman
18-03-2008, 00:28
Heb voor 7 personen (de 5 rhino piloten + Rorhl-fan en mezelf) gereserveerd voor 21u30 tot 22u.

Speesman
31-03-2008, 12:58
Het was een leuke race gisteren. Proficiat aan de organisatie, alles is vlekkeloos verlopen. Enkel 1 klein puntje van kritiek: er was 1 deelnemer op de baan die toch wel echt traag was (allemaal rondetijden van boven de 1 minuut), en dat leverde toch soms wel gevaarlijke situaties op. Voor de rest was alles prima.

Een klein raceverslag. Toen ik die zondag opstond, voelde ik me een beetje ziek, en dit was nog steeds zo toen ik de kart instapte. Dat zag er dus niet zo goed uit. Bovendien had ik niet zoveel vertrouwen in mijn kart. Als ik mijn stuur recht zette, stonden mijn voorwielen allesbehalve recht. De sporing van de kart leek me niet echt meer in orde (misschien iemand die er serieus hard mee gebotst heeft??). En mijn wantrouwen in de kart bleek helemaal terecht. Ze had namelijk gigantisch veel onderstuur. Sommige tragere bochten, vooral het stuk na de brug dan, waren echt onmogelijk om een beetje deftig te nemen, zoveel onderstuur had de kart. Na een tijd in de race begon ik er stilletjesaan beter overweg mee te kunnen. Dan stuurde ik gewoon al in een stuk voor de bocht eraan kwam. En dan maar hopen dat de kart op het juiste moment begon in te sturen. Niet echt makkelijk en ideaal rijden, maar het lukte nog wel (in combinatie met de kart wat scheef zetten). ;) Maar zowiezo verloor ik dan nog wat tijd in de tragere bochten.

Tijdens de kwalifs had ik wel nog teveel last van het onderstuur om een beetje deftig te rijden, zeker in combinatie met koude banden/baan, en veel verkeer op de baan. Gelukkig toch nog een 2de tijd kunnen rijden. De start verliep dan vlekkeloos, en kon vrij eenvoudig aanpikken bij ing1, de polesitter. Die piloot was blijkbaar niet gewoon om een race te leiden, ofwel maakte ik veel indruk :), want hij was ongelooflijk zenuwachtig. Zat meer achteruit te kijken dan vooruit, en maakte het ene kleine foutje na het andere. Kon er echter niet direct van profiteren, aangezien hij telkens een groot gat kon slagen in het technische gedeelte na de brug. Maar uiteindelijk maakte hij toch een fout, en kon ik hem voorbij. Toen er iets later nogal veel volk aankwam om te dubbelen, was het tijd voor mijn 1ste pitstop. Steve (Road2Racing 1) deed dat 1 ronde later ook, en kon me daardoor inhalen qua positie. Hij lag dan virtueel aan de leiding, en ik 2de. We konden samen goede tijden rijden, en een definitieve kloof met de rest slagen. Af en toe had ik wel de indruk dat ik op sommige plaatsen sneller was, maar wou eerst zeker de 1ste en 2de plaats verzekeren voor ik verdere actie zou ondernemen :) Op een bepaald moment dook hij dan terug de pits in (net op het moment dat ik een geslaagd inhaalmaneuver had ingezet trouwens :) ), en wist ik dat ik nu het verschil moest maken. Er alles uitgehaald, en zo wat voorsprong kunnen nemen. Dan op het juiste moment de pits ingedoken, en Steve kunnen voortblijven. Hij kwam wel snel aan, maar had net genoeg voorsprong. Hij probeerde nog een inhaalmaneuver, maar de afstand was te groot om dit te doen lukken. Dus ik bleef hem voor, en uiteindelijk toch nog wat afstand kunnen nemen. Zodat ik (toch wel onverwacht) als 1ste de finish ben overgekomen na een mooie strijd. Steve en ik waren echt wel gewaagd aan elkaar, dus het was zeer nipt, en hing af van details. Maar dat maakt het dus net een leuke race.

Mark
31-03-2008, 21:09
Het was een leuke race gisteren. Proficiat aan de organisatie, alles is vlekkeloos verlopen. Enkel 1 klein puntje van kritiek: er was 1 deelnemer op de baan die toch wel echt traag was (allemaal rondetijden van boven de 1 minuut), en dat leverde toch soms wel gevaarlijke situaties op. Voor de rest was alles prima.

Idd, strakke organisatie! Goed werk mannen. Ja, dat klein kind was idd iets te gevaarlijk traag.

Speesman, proficiat met de overwinning en een bedankje aan alle andere deelnemers voor het sportieve rijden. Hopenlijk heb ik iedereen keurig voorbij laten gaan ;) Het doel van Andrea Moda Shoestring Budget Racing is geslaagd, we zijn voor Raceboy gefinisht :D

snelle
31-03-2008, 21:53
Voor ons (Rhino Racing Team) was het de allerleerste race die we organiseerden. Het is voor ons dan ook leuk zulke positieve reacties te horen. De zenuwen waren vooraf bij sommige teamleden toch wel aanwezig. (Zouden de pitstops niet op een warboel uitdraaien?, hebben we niets over het hoofd gezien?,...)

Al snel werden de zenuwen ingelost voor een gevoel van zelfvertrouwen. Alles bleek heel vlotjes te verlopen. Uitgezonderd van het tragere team. Maar aangezien ons doel voor onze eerste race was dat iedereen zich zou amuseren, wilden we niemand uitsluiten. We hebben allemaal moeten leren karten, nietwaar?

Dat we daarenboven ook nog zo'n spannende, sportieve race te zien kregen, maakte het er alleen maar mooier op.
Proficiat aan de verdiende winnaar Dave Singelee. Hij was niet alleen de eerste officieel ingeschreven deelnemer, maar nu ook de allereerste winnaar van de Rhino Race. Dat er nog gaan volgen, kunnen we nu al beloven. Hopelijk dient hij zich dan evenzeer te verweren als in deze Rhino Race '08.

Ook een proficiat aan alle deelnemers! Het is tof om zo'n sportief, eerlijk, competitief deelnemersveld aan de start te hebben.
Hopelijk mogen we dit deelnemersveld ook een volgende keer weer verwachten.

PS: Andrea Moda Shoestring Budget Racing mag Raceboy wel zeer dankbaar zijn. Raceboy liet speciaal zijn motor stilvallen tijdens zijn pitstop zodat jullie nog een plaatsje konden winnen zonder dat het te hard zou opvallen :champagne: hihi

Juan
01-04-2008, 12:05
Zeer leuke race. Vond het idee om de pitstops te veranderen naar de 10 seconden persoonlijk beter dan omheen de kart lopen. Alles samen een dikke proficiat voor de organisatie.

Persoonlijk dan. Verrassend genoeg reed ik veel beter dan ik op voorhand gehoopt had. Buiten in februari (HDKart) een halfuurtje en afgelopen vrijdag (Bilzen) heb ik sinds de 12 uren van HDKart begin december '07 niet meer gereden.

Doel was dus om me in de eerste plaats voor te bereiden op de 12 uren van HDKart op 12 april en om me op technisch vlak natuurlijk te verbeteren in dit toch sterke veld :)

En bleek in de kwalificatie dat m'n training van vrijdag toch nuttig was. Was echt verwonderd om als 7e te starten :eek: . De start verliep vlekkeloos en als ik me goed kan herinneren maakte ik zelfs 1 (of 2?) plaatsen goed. M'n eerste stop maakte ik misschien wat vroeg (ronde 10) en m'n tweede volgde nadat ik heel wat fouten begon te maken (ronde 38). Laatste stint was mijn beste stint en verloor ik niet al te veel tijd op mijn voorgangers.

Spijtig dat het lang duurde bij mij vooraleer ik ontdekte dat er op het scorebord boven de baan ook de posities bijstonden. Het is daar in Bilzen altijd zo moeilijk om je naam snel terug te vinden en dan ook nog eens alles te kunnen bekijken. Had ik dat eerder gezien was ik niet zo braaf geweest om iedereen die sneller was zo makkelijk door te laten en zodoende plaatsen te verliezen:frusty:

Niet dat het mij iets uitmaakt dat ik als 9e ben geëindigd. Ben zeer tevreden met mijn resultaat (wegens het weinige karten) en waar het om draait is dat ik me geamuseerd heb, een leuke race had en dat er van onsportief gedrag geen sprake was :applaus:

Rohrl-fan
01-04-2008, 13:33
En ik was er afgelopen zondag ook bij! :D

Zondagnamiddag hadden ik (zoals steeds voor een wedstrijd) serieus wat zenuwkes in mijn lijf zitten. :o Na aankomst en inschrijving nog wat rondgehangen in de cafetaria terwijl ik gezellig mijn nagels zat op te knagen.

Uiteindelijk werden we uit onze spanning verlost: Tijd voor de qualifying! We mochten vertrekken vanuit de positie's waarin we ingeschreven waren. Voor mij betekende dat de 3de stek en kart nummer 5. Een karretje waar ik qua wegligging en remvermogen zeker niet over te klagen had, maar die wel een klein beetje power tekort kwam op het rechte stuk. (Ik reed er een halve seconde trager mee dan met kart nr. 17 de woensdag voor de wedstrijd.) Maar soit, dat heb je nu eenmaal met een mechanische sport.

Doordat ik vanwege veel verkeer geen enkele ronde voluit kon gaan in de qualifying stond uiteindelijk als 9de op de grid. De start verliep voor mij zeer goed. Mijn achterligger liet me al snel gaan en al in de eerste ronde kon ik een plaatsje winnen! Toen was het wel eventjes gedaan met voorbijsteken, de twee piloten die een paar meter voor mij reden kon ik echt niet bijhalen.

Omdat ik zo snel mogelijk van mijn pitstops vanaf wou zijn heb ik beide redelijk in het begin van de wedstrijd gedaan. Ook ik vond het gekozen systeem van 10 seconden stilstaan een héél goed idee trouwens! Bij mijn 2de stop kon ik een glimp opvangen van het score bord: Oei! Ik stond niet eens in de top 12!!! :eek: Terug de baan op en zo snel mogelijk rondjes afmalen, puur rijden op regelmaat. Bij aankomst bleek ik dan toch teruggeklommen te zijn naar de 6de positie, gezien het niveau van de tegenstanders en de iets tragere kart ben ik daar héél tevreden mee. (Maar 't mag altijd beter, hé!)

Bij deze ook mijn oprechte complimenten aan de organisatie! Het was voor jullie misschien de eerste keer, maar ik heb al aan race's deelgenomen die door meer ervarener mensen georganiseerd werden en die qua organisatie niet aan de Rhino Race konden tippen! Chapeau!!! Tot de volgende keer!

En inderdaad, die ene héél trage deelnemer zat misschien niet helemaal op z'n plaats, maar iedereen mag fun hebben, niet?