PDA

View Full Version : Waar kan ik heen in 2008?

Filip
17-02-2008, 20:05
Hallo iedereen,
Waar kan ik best heen in 2008?
Ik ben een rookie die zijn eerste race wil rijden met een nieuwe Clio III Cup.
Eigenlijk zou ik liefst enkele sprintraces rijden of ,als ik een 2e piloot, met een mentaliteit zoals de mijne, en budget, een endurence race. Eigenlijk heb ik ook nog geen sponsor dus probeer ik de kosten te drukken. De CLio Cup valt dus ook uit de boot, 'k wil mijn auto zo lang mogelijk 'nieuw" houden ;)
Maar ik (toch een rookie) wil zeker niet in de weg rijden van veel snellere wagens. Heb mijn papieren klaar om een VAS of RACB licentie aan te vragen...
Maar waar kan ik best heen en waar zal ik dan tussen rijden?
Alvast bedankt voor je reactie.
Groetjes,
Filip

François
18-02-2008, 00:56
Beste, ik raad je aan te starten met funcup, betaalbaar, hoog fungehalte en je leert er rijden in groep. good luck
François

BSOT
20-02-2008, 08:56
Hallo iedereen,
Waar kan ik best heen in 2008?

Beste Filip,

Ik heb ook je filmpjes gezien en je bent verre van traag.
Ik raad je aan even op de zoekertjes te kijken van de DSMEC www.dunlopendurancecup.be
Er zijn tal van piloten met budget die nog een stuur zoeken.

Mvg
Dries

S. Claeys
20-02-2008, 11:49
Beste, ik raad je aan te starten met funcup, betaalbaar, hoog fungehalte en je leert er rijden in groep. good luck
François

Filip wil rijden met 'zijn' eigen Clio III en wil dus niet een andere wagen huren om te racen.
Ik denk dat endurance races voor een rookie beter zijn omdat je toch minder geneigd bent om te pushen en meer tijd hebt om te leren. Wedstrijden zijn langer dus wa minder stress en meer tracktime.

Zoals Dries zegt, op hun website zal je wel een piloot vinden of bel eens wat teams om te zien of ze geen zin hebben om je wagen op te nemen in het team.