PDA

View Full Version : DSMEC schuift voor de “grote jongens”

BSOT
29-02-2008, 10:21
http://www.dunlopendurancecup.be/afbeeldingen/dsmec_18.gif

Vandaag hebben de organisatoren van de DSMEC vernomen van Christian Lahaye van de PRC group en organisator van de Francorchampion dat wij op zondag 30 maart niet mogen rijden. Van RACB moeten we noodgedwongen verhuizen naar zaterdag 29 maart. Men heeft ergens een artikel gevonden in de reglementen of statuten waarin staat dat regionale wedstrijden in een nationale meeting verplicht op zaterdag moeten worden gereden. Voorgaande jaren bestond het reglement ook al maar voor de toen “nietige” Belcar Endurance Cup werd dat blijkbaar wel getolereerd ( herinner u de wedstrijd van de BEC met de Trucks vorig jaar op … zondag ! )

Hans Vandeven (organisator DSMEC): “Dat de politieke spelletjes nog niet uitgespeeld zijn/waren hadden we uiteraard verwacht. Achter de schermen gaat de trukkendoos compleet open om de DSMEC de wind uit de zeilen te nemen. En ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat het me stilletjes de keel uithangt ! Zal ik er dan maar mee stoppen ? Zullen we de “grote jongens” hun gelijk maar geven ? Uiteraard niet!”

Even opsommen wat we tot nu toe al gerealiseerd hebben :

- Een soepel reglement met administratieve vereenvoudiging
- Mooie kalender met veel rijtijd voor een “eerlijke” prijs
- Website met bijbehorende newsletters en updates
- Overeenkomst voor wedstrijdbeelden van elke wedstrijd via Pitstop.tv en TeamTV
- Mooie deal met TVLimburg die ons kampioenschap op de voet gaan volgen.
- 400.000 racegidsen, 272.000 flyers en 44.000 affiches en programmaboekjes voor elke wedstrijd
- Prijzenpotje voor de piloten van om en bij de € 30.000 die elke dag nog groeit…
- …

Uiteraard stopt het hier niet bij want nu gaan we echt door. We gaan iedereen laten zien dat een klein kampioenschap dat op zaterdag verreden wordt wel degelijk groot kan zijn.

Van de “BonGou 500km van Zolder” gaan we een waar spektakelstuk maken. Dit weekend organiseren we volledig zelf. Dus we doen helemaal wat we willen …
Hier zal naast de DSMEC ook een schitterende Superbike motorrace worden gehouden. Maar daarnaast vooral veel show en spektakel. JP Goy ( stuntman van James Bond en Batman ) komt naar Zolder voor 2 shows. Paul Swift ( Ford preciscion driving ) komt voor de eerste keer naar België. Daarnaast zal de paddock van Zolder vol staan van animatie van de bovenste plank. Noteer alvast zondag (!) 8 juni in jullie agenda als DE afspraak van het seizoen !! Het zal de moeite zijn !
Verder bereiden we op dit moment een B2B-plan voor met ruime aandacht voor ontvangst van raceguests en VIP’s. Maar uiteraard verliezen we onze klanten ( piloten en teams ) niet uit het oog. We gaan ervoor zorgen dat de goeie ouwe tijd van de Belcar-tent terug komt. In samenwerking met Flandria Rent en BonGou gaan we ervoor zorgen dat we de piloten en de crew in de watten kunnen leggen.
Verder info volgt na 5 maart.

De crew van de DSMEC zal meer dan ooit bewijzen dat een regionaal kampioenschap kan uitgroeien tot iets groots. We laten het lobbyen en het zweven maar over aan anderen. We houden de voeten op de grond en gaan keihard verder werken aan een project waar het voor de piloten en de teams aangenaam is om te vertoeven en te racen.

Sportieve groeten,

Hans Van de Ven
Promotor DSMEC

Nonkel Vroem
29-02-2008, 11:51
Go for it !!

Mark
29-02-2008, 21:46
Je mag je nooit het slechtste hopen voor iemand maar in het geval van de RACB begin je ze toch langzaam aan het slechtste toe te wensen. Wat een bende losers!

Nog even en ik weiger principieel mijn RACB-licentie in ontvangst te nemen, de eerste official-weigeraar is een feit :)

Bruno Vermeeren
01-03-2008, 11:37
RACB spelen het spel steeds goed, al meerdere jaren erger ik mij aan verschillende zaken binnen deze groep maar wijselijk heb ik dezelfde mening als MARK, laat ons allen onze licentie aanvragen in het buitenland voor nationale wedstrijden! (dit kan toch)

Je mag je nooit het slechtste hopen voor iemand maar in het geval van de RACB begin je ze toch langzaam aan het slechtste toe te wensen. Wat een bende losers!

Nog even en ik weiger principieel mijn RACB-licentie in ontvangst te nemen, de eerste official-weigeraar is een feit :)

Baron
01-03-2008, 12:35
Heel het gedoe doet me terugdenken aan de jaren dat de Belcar in volle groei zat en men vanuit Brussel met de meest belachelijke argumenten probeerde om 'die van Zolder' te dwarsbomen en de toen al tanende Procar te beschermen.
Er is dus niets nieuws onder de zon. De geschiedenis herhaalt zich.
"Les messieurs du RACB" laten zich weer van hun allersmalste kant zien. :frusty:
Wat een stelletje belachelijke *#*!%£***, zeg! :fight:

BSOT
01-03-2008, 12:47
laat ons allen onze licentie aanvragen in het buitenland voor nationale wedstrijden! (dit kan toch)

Ik zelf rijd met een Oostenrijkse licentie. 96 euro voor de licentie, 94 euro voor de verzekering. Internationaal A -enkel F1 mag ik niet rijden.
Faxke sturen, foto doormailen, en 2 dagen later licentie aangetekend in de bus. Club niet nodig en doktersonderzoek was enkel om te zien of je 2 ogen, 2 benen en 2 handen had.

Bruno Vermeeren
01-03-2008, 16:36
Inderdaad "les messieurs du racb" vooral franstalig, (ROYALE, koninklijk franstalige autombielclub van BELGIQUE) veel doen ze ook niet voor opkomend tallent hé! Voor sommigen doen ze dan weer heel veel, mmmm noem geen namen, maar franstalig.

Heel het gedoe doet me terugdenken aan de jaren dat de Belcar in volle groei zat en men vanuit Brussel met de meest belachelijke argumenten probeerde om 'die van Zolder' te dwarsbomen en de toen al tanende Procar te beschermen.
Er is dus niets nieuws onder de zon. De geschiedenis herhaalt zich.
"Les messieurs du RACB" laten zich weer van hun allersmalste kant zien. :frusty:
Wat een stelletje belachelijke *#*!%£***, zeg! :fight:

Bruno Vermeeren
01-03-2008, 16:38
Kan dit ook als niet-inwoner van oostenrijk? hoe los je dan het doctor probleem op? je kan er toch niet langs gaan?

Ik zelf rijd met een Oostenrijkse licentie. 96 euro voor de licentie, 94 euro voor de verzekering. Internationaal A -enkel F1 mag ik niet rijden.
Faxke sturen, foto doormailen, en 2 dagen later licentie aangetekend in de bus. Club niet nodig en doktersonderzoek was enkel om te zien of je 2 ogen, 2 benen en 2 handen had.

BSOT
01-03-2008, 18:04
Kan dit ook als niet-inwoner van oostenrijk? ?

Zeker!!

hoe los je dan het doctor probleem op? je kan er toch niet langs gaan?

Je kan dit in België bij om het even welke huisarts. Uiteraard kan dat ook anders... heeft een doktor ooit je paspoort gevraagd?

Bruno Vermeeren
01-03-2008, 20:22
Zeker!!

Je kan dit in België bij om het even welke huisarts. Uiteraard kan dat ook anders... heeft een doktor ooit je paspoort gevraagd?

Neen, inderdaad, bij deze, iedereen die de RACB wil boycoten, haal uw licentie in het buitenland! :champagne:

guntha
01-03-2008, 20:43
Is dat wel zo slim om dit te posten? Heb niks deze slimme tips:) maar RACB wel denk ik

Brecht
01-03-2008, 20:53
Is dat wel zo slim om dit te posten? Heb niks deze slimme tips:) maar RACB wel denk ik

Kunnen die mannen Nederlands? :+

guntha
01-03-2008, 21:14
Laten we hopen van niet:p ;)

BSOT
01-03-2008, 21:17
Laten we hopen van niet:p ;)

www.dunlopendurancecup.be :)

Clubman
04-03-2008, 09:11
Zeker!!

??????? er zijn toch maar een beperkt aantal erkende dokters ?
Vroeger was het nog erger : dan kon je voor een vlaamse ( VAS) licentie alleen terecht bij een vlaamse dokter en voor een waals ( ASAF) alleen in het zuiden.
Dat is gelukkig voorbij.

Dat gezegd zijnde : een Internationale licentie voor 200 euro dat interesseert me wel !
Nu : 100 ballen en je mag alleen regionaal circuit rijden.......... en dan als 45-plusser ook nog eens verplicht oogarts en cardioloog ........ enfin ; een 300 euro nog voor je een meter gereden hebt.

Dus ja, ik ben zeer geïnteresseerd !

BSOT
04-03-2008, 09:43
Ga hier maar eens kijken:

http://www.oeamtc.at/index.php

Bugalfa
05-03-2008, 22:00
Ach den Dr. Jan Mathieu van Turnhout heeft bij mij z'n 8e alfa gekocht... en ik ben nog ni zo nen Ouwe sasa als de Sam dat ik ineens een groot nazicht nodig heb...hèhè

Bugalfa
05-03-2008, 22:07
Wel respect voor 't geleverde werk van Hans, Dries, Severine, Jean-Marie & Walter ! Ze hebben't zo aantrekkelijk gemaakt da'k toch maar naar Dunlops geswitcht ben "hey man"...

Clubman
06-03-2008, 08:54
Ach den Dr. Jan Mathieu van Turnhout heeft bij mij z'n 8e alfa gekocht... en ik ben nog ni zo nen Ouwe sasa als de Sam dat ik ineens een groot nazicht nodig heb...hèhè

Pfffft :p :D

maar voor dezelfde prijs of minder een INTERNATIONALE Licentie !

Je wil niet weten wat ze d'r in België voor vragen :no:

Werner333
06-03-2008, 20:46
Dat kan je in dit (http://www.racb.be/pdf/verglic/2008/Demande_de_Licence_2008_Aanvraag_Vergunning.pdf) document terug vinden.

BSOT
06-03-2008, 20:51
Bitte aus Austria: http://www.osk.or.at/media/documents/20071129150253.pdf

Clubman
07-03-2008, 14:00
Dat kan je in dit (http://www.racb.be/pdf/verglic/2008/Demande_de_Licence_2008_Aanvraag_Vergunning.pdf) document terug vinden.

zoals ze op TV plegen te zeggen : I rest my case ! :eek:

serge
10-03-2008, 12:42
Dus je kan zomaar een buitenlandse licentie aanvragen, zonder in dat specifieke land gedomicilieerd te zijn?
Als dat effectief kan, dan vrees ik dat de RACB niet veel licenties meer gaat 'verkopen'...

Bruno Vermeeren
11-03-2008, 01:28
Voila, LICENTIE aangevraagd in OOSTENRIJK!

RACB , geldwolven , ze verstaan da toch ni of ze moetten op TAALBAD geweest zijn, die WALLONKES

Luc VDC
11-03-2008, 09:12
@ Bruno Vermeeren
Een halve Fransman en een halve Oostenrijker welke samen op een wagen rijden? da komt nie goe..:p
Zonder grappen nu... over 2 jaar moest ik En een Franse licentie aanvragen en daarna de Belgische om te kunnen rijden in Belgie ... stel dat je hetzelfde probleem hebt?
Ik heb toen gelukkig de reglement afwijkende toestemming bekomen om het doctorsonderzoek hier in France te ondergaan en m'n Belgische licentie rechtstreeks te bekomen zonder de Franse te moeten bijnemen.
Je kunt toch de "overheid" niet dwarsbomen en 1 of pakweg 5 licenties minder daar liggen ze niet wakker van, denk ik.
Allé je ziet maar, hé, maat ?
Groeten
Luc Vdc

Giovanni
11-03-2008, 18:44
Ik volg deze tread al een tijdje geamuseerd, in de hoop dat er eens iemand een reglement zou lezen.
Je kan/mag namelijk geen DSMEC rijden met een nationale licentie.
Wat je wel kan is een daglicentie aanvragen met je nationale licentie.
Het was dus vrij zinloos om een buitenlandse licentie aan te vragen, je gaat nog steeds een VAS licentie moeten aanvragen.
ART. 3: LICENTIES
De Dunlop Endurance Cup 2008 staat open voor elke piloot in het bezit van een regionale vergunning (VAS of ASAF) geldig voor deze discipline. Een piloot mag niet geschorst zijn door een autosportinstantie. Daarenboven moet elke piloot in het bezit zijn van een geldig omloopattest A uitgereikt door de VAS of ASAF.
De Dunlop Endurance Cup 2008 staat verder open voor VAS-dagtoelating.
Deze dagtoelating wordt enkel uitgereikt aan:
�� Piloten in het bezit van een geldige omloopvergunning, afgeleverd door RACB Sport;
�� Europese vergunninghouders van eenzelfde niveau als de Belgische vergunning, zonder toelating van hun ASN;
�� Andere buitenlandse vergunninghouders van eenzelfde niveau als de Belgische vergunning, met toelating van hun ASN en in akkoord met RACB Sport.
�� Piloten die geslaagd zijn in het omloopexamen VAS, ASAF of RACB en medisch geschikt bevonden zijn door een dokter vermeld op de lijsten van de door VAS, ASAF en RACB Sport erkende dokters, met een minimumleeftijd van 16 jaar.
Met je Oostenrijkse licentie kan je perfekt Belcar gaan rijden, daar wordt deze aanvaard.

ART. 3: VERGUNNINGEN
3.1 Deelnemers
Elke deelnemer moet in het bezit zijn van een geldige deelnemersvergunning.
3.2 Piloten
Het Belgian GT Championship “MVD” 2008 staat open voor:
�� Houders van een internationale FIA A, B of C vergunning;
�� Houders van een Belgische B-Circuit vergunning;
�� Houders van een Belgische C-Circuit vergunning (met uitzondering voor GT3 wagens en voor de 24 Hours of Zolder);
�� Europese vergunninghouders van eenzelfde niveau, zonder toelating van hun ASN;
�� Andere buitenlandse vergunninghouders van eenzelfde niveau, met toelating van hun ASN en in akkoord met RACB Sport.
Een piloot mag niet geschorst zijn door een autosportinstantie.

Sorry dat ik je dit nieuws moet brengen.

Range Rover
11-03-2008, 20:53

RACB , geldwolven , ze verstaan da toch ni of ze moetten op TAALBAD geweest zijn, die WALLONKES

Gaat niet zo simpel worden vrees ik, je zal een adres moeten voorleggen in Oostenrijk volgens mij...

Bruno Vermeeren
11-03-2008, 22:37
Ik volg deze tread al een tijdje geamuseerd, in de hoop dat er eens iemand een reglement zou lezen.
Je kan/mag namelijk geen DSMEC rijden met een nationale licentie.
Wat je wel kan is een daglicentie aanvragen met je nationale licentie.
Het was dus vrij zinloos om een buitenlandse licentie aan te vragen, je gaat nog steeds een VAS licentie moeten aanvragen.

Met je Oostenrijkse licentie kan je perfekt Belcar gaan rijden, daar wordt deze aanvaard.

Sorry dat ik je dit nieuws moet brengen.

DSMEC zal ik met mijn VAS LICENTIE rijden, waar ik HEEEEEEL FIER op BEN

LANG LEVEN DE VAS !!!! !!!!

Die internationale licentie in Oostenrijk zou ik dan gebruiken voor BELCAR of Clio CUP (je weet nooit hé)

dat moet dus wel kunnen!