PDA

View Full Version : Mag SRO nog wel de naam gebruiken?


Mark
11-03-2008, 22:19
Deze website wordt op 31 december 2007 afgesloten !
Informatie over Mediagroep Van Dyck Belcar vind je op www.sro-belgium.be,

http://www.belcar.com/


Toch triest dat deze URL is verdwenen, via die pagina heb ik op al die jaren heel wat mensen leren kennen. Wie kent nog dat schamele gastenboek uit '98 / '99? Those were the (onschuldige) days.

En nu, Belcar in 2007 had niets meer van doen met het concept zoals ik dat jaren en jaren met veel plezier hebben mogen aanschouwen op de lokale omlopen. En nu in 2008?

Mooie wagens en wedstrijden maar niks meer van doen met die "familie" van vroeger. Toch blijf je het vergelijken met de good old Belcar.

Lees je dit:
Belcar 2008 : Wat is er nieuw ?

De “Kick Off” van het Belgian GT Championship Mediagroep Van Dyck Belcar zal op 13 april in Zolder gegeven worden en daarom starten wij nu, naar goede gewoonte, met enkele Newsletters waarin stilaan het doek, waaronder het nieuwe seizoen nog verborgen zit, zal weggetrokken worden.

http://www.sro-belgium.be/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=17&Itemid=67



Wat is het nu? Belcar of BGTC? Jongens maak een keuze en vernaggel de naam Belcar niet. Laat die naam dan in onze herinneringen voortleven.

guntha
11-03-2008, 22:28
SRO = Klein vergif dat de belcar verpest heeft.(mijn mening):saythat:
Vroeger had het nog een naam, tegenwoordig weten ze niet meer wat het is.
Ahja dat GT3 gedoen daar in belgie.
LEVE DSC EN DSMEC:worship:

RKG
12-03-2008, 09:16
Ik denk dat ze het gewoon niet meer willen gebruiken. En in de plaats van er korte metten mee te maken, gaan ze het op die manier doen.
Getuigd van weinig respect voor de fans vind ik persoonlijk.

Bramzel
12-03-2008, 10:49
Wat is nou belangrijk? Het racen of welk naam het beestje heeft? Drukmakerij om niets als je het mij vraagt.

Baron
12-03-2008, 15:35
Wat is nou belangrijk? Het racen of welk naam het beestje heeft? Drukmakerij om niets als je het mij vraagt.

Sorry hoor Bramzel, maar deze opmerking hier bewijst dat je er helemaal niets van begrijpt. :frusty:

Voor jou maakt het blijkbaar niets uit of het kampioenschap nu Belcar, BGTC of SRO-Huppeldepup heet. Voor mij en vele anderen maakt dat wel uit. Het gaat immers om veel meer dan een naam.

Laat ik mij even verduidelijken. De Belcar gaat terug op een lange traditie die met de komst van SRO en de GT3-reglementen om zeep geholpen is. Sinds de late jaren '70 was er in België steeds een endurancekampioenschap waarvan de 24 Uren van Zolder elk jaar het hoogtepunt vormde. Dat beestje, zoals jij het noemt, heeft in de loop der jaren al een aantal naamsveranderingen ondergaan; van NOTAP over VAS-Endurance, BBL Cup, Carglass Cup en uiteindelijk Belcar. Het kampioenschap evolueerde in zijn bestaan van een heel amateuristisch gedoe in de beginjaren tot de relatief professionele Belcar zoals we die de laatste jaren kende. Het kampioenschap kenmerkte zich steeds door een vrij open technisch reglement en een mooie mix van toerwagens en GT's. Daarenboven heerste er in de paddock steeds een zeer open en gemoedelijke, vriendschappelijke sfeer. Iedereen kende iedereen en liep bij elkaar aan; de teams en fans verbroederden met elkaar. De sfeer was vergelijkbaar met wat je vandaag de dag in het Dutch Super Car Challenge ziet. Er bestond zoiets als een 'Belcar-community' , maar die is met de komst van SRO en de invoering van de GT3-reglementen op een jaar tijd zo goed als volledig verdwenen.
Het is nog steeds niet duidelijk wat de beleidsmensen in Zolder, die steeds het kampioenschap hebben beheerd, in godsnaam bezield heeft om met het steriele en elitaire SRO in zee te gaan. Akkoord, het geheel is nu professioneler en met de GT3-reglementering sluit je aan bij de GT-kampioenschappen in een aantal andere landen. Enkelen zullen daar hun gading in vinden maar de meeste Belcar-liefhebbers vinden het maar niets. Wat de meeste piloten, teamleden en fans missen is die gemoedelijke, vriendschappelijke, open (en voor mijn part noem je het gerust ouderwetse en amateuristische) fijne Belcar.
Het kampioenschap dat SRO organiseert is gevoelsmatig geen Belcar meer. De sfeer van vroeger vinden veel teams en piloten nu terug in de DSMEC. In de wintermaanden hebben al een aantal teams en piloten de overstap van Belcar naar DSMEC gemaakt, en ik weet dat er nog een aantal in dezelfde richting denken. In de wandelgangen van de voorbije donderdagtrainingen in Zolder was het al duidelijk dat veel liefhebbers de DSMEC beginnen te beschouwen als de echte opvolger van de Belcar (vandaar ook de tegenwerking van de RACB -zoals je hier al in een andere thread kunt volgen- die het groeiend succes van de DSMEC en de leegloop in de SRO-Belcar met bange ogen aanziet).

SRO heeft de Belcar kapotgemaakt. Dat Stéphane Ratel zijn GT3-(on)ding maar organiseert; er zullen ook wel liefhebbers voor zijn. Persoonlijk had ik echter ook graag gezien dat hij de naam Belcar niet meer gebruikt. Misschien dat de DSMEC daarna de naam kan overnemen en in ere kan herstellen.

fenixracing
12-03-2008, 16:11
Tog wel grappig hoe iedreen hier op sro's kap springt.(niet dat ik er fan van ben)
we hebben prachtig wagens goed bevochten kampioenshap, en er zijn die nog klagen.
Ik vind persoonlijk niet slecht gedaan met die gt3's geeft meer spektakel en verschillden wagens.

kijk maar naar het deelnemers veld ferrari ,lambo's, porche, AM, vipers ...
en iedereen die kan mee strijden voor de overwinning.

@ Guntha persoonlijk vind ik jouw instelling helemaal verkeerd.
Je gaat overal vertellen dat de belcar dood is en dat dsmec geweldig is.
Het enigste wat jouw in dsmec aantrek is omdat het team waar je voor werkt daar rijd.Als motorsport fan moet je het langst 2 kanten zien belcar heeft gewoon meer klasse.Dsmec daar in tegen kan weer een mooi start veld voor leggen maar moet ook rekening houden dat de helft zoals in btcc simpel autos zijn zoals oude clios enz..

ik het vindt het erg dat we 2 mooie kampioenschappen hebben en dat er zo met modder naar elkaar gegiood door de fans.We moeten racb tog niet volgen.

Ik ken een paar mensen die in de belcar of in dsmec bij een team zitten.
Persoonlijk hoor ik alleen goede dingen van sro buiten een paar dingen die nog kunnen veranderen zo luistert sro wel naar de teams wat zou kunnen verbeteren of veranderen.

Baron
12-03-2008, 16:19
we hebben prachtig wagens goed bevochten kampioenshap, en er zijn die nog klagen.
Ik vind persoonlijk niet slecht gedaan met die gt3's geeft meer spektakel en verschillden wagens.

kijk maar naar het deelnemers veld ferrari ,lambo's, porche, AM, vipers ...
en iedereen die kan mee strijden voor de overwinning.




Allemaal mee akkoord.
Alleen....daarover gaat deze discussie niet. ;)

kadettje_opc
12-03-2008, 17:33
Ik geef iedereen gelijk met zijn mening, Maar sinds SRO, en aangepaste regelmenten . Hoeveel volk minder komt er op de afspraak.
Dat is mijn standpunt, ik ga ook al jaren kijken. Maar nu ga ik toch liever kijken naar een BTCS race dan een Belcar. Ze doen het nu meestal samen en dan is het wel druk .
De naam maakt weinig uit, het is wat ze brengen .


groeten kadettje_opc

guntha
12-03-2008, 20:25
@ Guntha persoonlijk vind ik jouw instelling helemaal verkeerd.
Je gaat overal vertellen dat de belcar dood is en dat dsmec geweldig is.
Het enigste wat jouw in dsmec aantrek is omdat het team waar je voor werkt daar rijd.Als motorsport fan moet je het langst 2 kanten zien belcar heeft gewoon meer klasse.Dsmec daar in tegen kan weer een mooi start veld voor leggen maar moet ook rekening houden dat de helft zoals in btcc simpel autos zijn zoals oude clios enz..

.

Je zit even fout. Het is nog niet zo lang bekend dat we DSMEC gaan rijden. Voordat het bekend werd was ik ook al voorstander van het idee dat dunlop had.

Ik bekijk het langs twee kanten en bij mij komt de ene er beter uit dan de andere. Belcar heeft dan wel "moderne" racewagens maar dat maakt geen race. Ik heb nu al enige jaren belcar gevolgd. Ik weet nog goed de eerste keer dat ik ging. Eerste keer dat ik die Vipers zag. ( toen was het nog lang geen gt3)
Als je dat nu ziet is er veel veranderd in negatieve zin vind ik. Reglement en bekendheid van de belcar.
Het is simpelweg niet meer wat het geweest is. Dat kun je niet ontkennen.
Verbeter me als ik fout ben maar het is bergaf gegaan toen SRO er zich volledig mee ging moeien.
Teams twijfelen om dees jaar mee te doen aan de belcar na alle voorvallen van vorig jaar. Hoe weet ik dit? Van een teambaas zelf (en nee niet de onze)

Oude auto's in de DSMEC. Maakt dat wat uit. ALs daar een mooie race van komt heeft het publiek ook zijn dagje gehad.

Enja ze mogen het van mij anders noemen. Het is iets totaal anders geworden dan de belcar was.

Bramzel
13-03-2008, 00:32
verhaal

Ik begrijp het prima, ik ben het er alleen niet mee eens. Jij hecht waarde aan zoiets, ik niet. Mij maakt het niet uit of het BelCar of DSMEC of Belgian GT of hoe dan ook heet. Mij maakt het niet uit wat vroeger is gebeurt, dat is toen, dat moet je koesteren, daar moet je van genieten, maar dat moet je ook van het heden doen. Mensen die continu over 'de goeie oude tijd' praten missen de helft van de mooie dingen van het heden.

Dus, het Belcar is professioneler geworden waardoor de ons kent ons mentaliteit is verdwenen. Maar, die mentaliteit is er wel in het DSMEC. Wat is dan het probleem? Dan heb je toch allebei? Je hebt een professioneel kampioenschap wat aansluit bij de kampioenschappen in europa, met een wijde variatie aan schitterende autos. En je hebt de DSMEC, een kampioenschap zoals de oude Belcar, waar jullie je felbegeerde sfeer terugvinden.

Geniet toch lekker van allebei, in plaats van je druk te maken over problemen die er niet zijn.

Belle
13-03-2008, 00:54
Oude auto's in de DSMEC. Maakt dat wat uit. ALs daar een mooie race van komt heeft het publiek ook zijn dagje gehad.



Ik snap je redenering (en zo denk ik er ook over), maar feit is dat Jan Modaal liever 'dikke bakken' aan het werk wil zien wanneer die naar het circuit komt afgezakt en geen oude Cliokes.

En een race mag nog spannend zijn, na het pitten is het dan toch meestal raden wie waar hangt door de speakers die met moeite hun werk doen. En dat was al zo vóór de komst van SRO.

Terug naar de naamsverandering: Als ze het volledige concept veranderen, dan mogen ze van mij gerust de naam ook aanpassen. Want de Belcar van toen is het zowiezo niet meer...

Baron
13-03-2008, 14:54
Geniet toch lekker van allebei......


Dat zullen we zeker doen!;)
Alleen hoop ik dat je kan begrijpen dat de naam 'Belcar' voor velen een grote nostalgische en emotionele waarde heeft. Het SRO-kampioenschap heeft niets meer te maken met de vroegere Belcar en voor de jarenlange liefhebbers voelt het gebruik van de naam Belcar voor de SRO-GT3 aan als onheus of zelfs onterecht.

Raceboy
03-04-2008, 20:33
Belcar? dat stelt toch al twee jaar niets voor?

Depuis deux ans, le BTCS avait réussi à prendre le dessus sur le Belcar.

newsletter turbo magazine

Viper GTS-R***
03-04-2008, 21:15
Belcar? dat stelt toch al twee jaar niets voor?

Onnodige post naar mijn mening...

Raceboy
03-04-2008, 21:46
Onnodige post naar mijn mening...

Ik had het alleen maar over de mening van Turbomagazine?

guntha
13-04-2008, 23:45
Wat gebeurd er nu met de naam 'belcar'? Verdwijnt hij gewoon of gaat eventueel een andere serie onder deze naam rijden?

Mark
18-04-2008, 22:23
Wat gebeurd er nu met de naam 'belcar'? Verdwijnt hij gewoon of gaat eventueel een andere serie onder deze naam rijden?

Hmmm, alle sites van SRO verwijzen nog naar BELCAR! :rolleyes:

Yannick R
19-04-2008, 20:50
Zolang Belize geen kampioenschap opricht hebben we niets te verliezen.