PDA

View Full Version : F1 Prono: GP F1 Australie 2008


Ottooke
11-03-2008, 23:57
Zondag heeft de eerste race van het nieuwe F1 seizoen plaats. De F1 Prono gaat nu dus ook weer van start.

De F1 Prono website heeft een update gekregen nadat deze vorig jaar eensklaps weigerde te werken. De link naar deze pagina's vinden jullie weer terug in de grijze navigatiebalk, tussen Calendar en New Posts.

Omdat de eerste GP aan de andere kant van de wereld wordt verreden wijs ik er even op dat de prono's opgegeven moeten zijn voor 15/03/2008, 01u. Dat is dus in de nacht van vrijdag op zaterdag !

Het reglement blijft ten opzichte van vorig jaar ongewijzigd. Ik geef het hier nog even mee.

---------------------------------

Reglement F1 Prono 2008

Voorspel de snelste tijd van de uiteindelijke winnaar van de kwalificaties en waag je aan een gokje wie zich als beste kan kwalificeren.

1) De prono's moeten binnen zijn vóór de eerste vrije oefenritten op zaterdag. Zo kan je de twee oefensessies op vrijdag als indicatie gebruiken.
=> Alle tijden die niet voor deze oefenritten gepost worden, gelden niet en worden als een DNQ geregistreerd.
=> Aanpassingen kan je doen op de F1 prono pagina. De link vind je bovenaan tussen Calendar en New Posts.

2) De puntentelling nemen we over van het FIA-systeem: De prono die er het dichtst bijzit, krijgt 10Pt, gevolgd door 8,6,5,4,3,2 en 1. 8 Personen kunnen dus in de punten vallen, reden te meer om eens lekker mee te gokken! Indien een zelfde tijd gepost wordt door 2 paddockers, wint degene die eerst postte.

3) Net als voorgaande jaren kan je nu ook gokken WIE de snelste tijd zal neerzetten.
Gok je juist, krijg je een extra puntje. Vergeet je een naam in te vullen, wordt er enkel gekeken naar je tijd.

4) Wanneer de piloot die de kwalificatie wint tóch niet op pole mag vertrekken omwille van een sanctie die niet rechtstreeks gerelateerd is aan zijn snelste ronden, wordt bij deze prono tóch zijn naam en tijd weerhouden! bijv.: iemand realiseert de snelste tijd,
=> maar de FIA ontneemt hem die tijd omdat hij een chicane heeft afgesneden => tijd en naam is ook niet geldig voor deze prono
=> maar verliest 10 plaatsen op de grid omdat hij een nieuwe motor laat monteren => tijd en naam zijn wél geldig

5) Alle betwistingen worden in eer en geweten door de depaddock-admins beslecht. Meerdere deelnames worden verboden. Je bent volledig vrij om mee te doen wanneer je wil, als je je maar aan het reglement houdt! Een forumban op de dag van de kwalificaties maakt je prono ongeldig. Deelname is volledig gratis.

6) Bij een gelijk puntentotaal op het einde van het "F1 prono seizoen" wordt (net zoals bij de F1) de betere plaats in de eindstand toegekend aan
=> de deelnemer met het grootste aantal eerste plaatsen
=> de deelnemer met het grootste aantal tweede plaatsen áls het aantal eerste plaatsen gelijk is
=> als óók het aantal tweede plaatsen gelijk is, kijken we naar het aantal derde plaatsen, enz...

Succes!

Nicki_Mks
14-03-2008, 18:44
Misschien ligt het aan mij, maar blijkbaar lukt het nog niet via de link bovenaan. Opnieuw hier dan maar:

L. Hamilton - 1:26:163

En ik ben nog de eerste ook... :)

Finish
14-03-2008, 20:57
K. Raikkonen - 1:24.900

Netforce_1
14-03-2008, 22:06
K. Raikkonen
1:25:012

Superdiesel
14-03-2008, 22:57
De prono pagina werkt bij mij toch ook niet zulle.

1:25.641
L. Hamilton

Jan
14-03-2008, 23:38
Ergens is er iets mis, dus ook de mijne via de klassieke weg

Kimi Räikkönen 1'25"862

Ottooke
15-03-2008, 00:04
K. Raikkonen - 1:25:888

Edit: Ziezo, het werkt terug. Voor diegenen die al een prono gepost hadden heb ik deze in de database toegevoegd. De mensen die nu nog willen meespelen mogen dat via de F1 prono pagina doen.

Let op: Deadline om 01 uur vannacht !

Baron
15-03-2008, 00:47
L. Hamilton - 1:25:992

crosserke
15-03-2008, 00:48
K. Raikkonen - 1:24:718

Ottooke
15-03-2008, 17:12
We zijn gestart met slechts 8 deelnemers, maar dat heeft dan weer als gevolg dat iedereen punten krijgt :)

De tussenstand is hier (http://www.depaddock.eu/f1prono/f1prono_ranking.php) te vinden.

Aan de mensen die niet hebben meegespeeld, de volgende GP is over 2 weken in Maleisie. Prono's invullen kan na de Australische GP.

Nicki_Mks
15-03-2008, 17:30
Jeuj! Voor de eerste keer in mijn leven aan de leiding!

Volano
15-03-2008, 17:54
Damn wou eens voor de 1e keer meedoen met de F1 prono, nu blijkt da hij ni geregistreerd is geweest :o

Ach ja, volgende keer beter :)

Superdiesel
16-03-2008, 15:44
Aan de mensen die niet hebben meegespeeld, de volgende GP is over 2 weken in Maleisie. Prono's invullen kan na de Australische GP.

De volgende GP is niet over 2 weken maar volgende week reeds!!!!

Ottooke
16-03-2008, 15:56
De volgende GP is niet over 2 weken maar volgende week reeds!!!!

Correct ! De prono's kunnen ondertussen ingevuld worden. Deadline is 22/03/2008, 04u.