PDA

View Full Version : Warm weer en Michelin


Alain
01-06-2001, 08:50
Diverse teams zijn aan het testen op het circuit van Magny Cours, waaronder Ferrari, Williams, McLaren, Jordan, BAR, Jaguar...Drie dagen op rij is Williams het snelste. Opmerkelijk gegeven : het was behoorlijk heet in Frankrijk en de tijden van Williams zijn te wijten aan het uitstekende werk van Michelin. De eerste twee dagen was Ralf het snelste en gisteren brak Marc Gene het ronderecord nogmaals. Hij zette zijn tijd pas in de namiddag toen de temperatuur de hoogte inging.
Met de zomermaanden in aantocht denk ik dat Williams nog meer op het voorplan zal treden, gesteld dat die progressie behouden blijft. Meer info op de site van Autosport.
Ben benieuwd.

Jan
01-06-2001, 09:12
Een Williams bestaat jammer genoeg niet alleen uit Michelin banden. Terwijl zij vorig jaar vriend en vijand verbaasden met hun merkwaardige betrouwbaarheid voor een nieuw chassis en motor, heb ik dit seizoen de indruk dat ze vooral snel zijn tijdens de kwali's , maar dat het tijdens de race niet altijd snor zit met de technische wonderen. Uiteraard weten we niet hoe de races zouden verlopen zijn waar Ralfke voortijdig van de baan werd gekegeld door zijn kollega's terwijl hij in een uitstekende uitgangspositie zat.

Jan

airco
01-06-2001, 11:43
bwa, tzijn mor test's!!

Da zegt dus 10 keer niks zene!! En een ronderecord breken is ook knap, maar het is een jaar geleden dat er gereden is op Magny Cours, en je weet dat de wagens ondertussen al massa's versnelt zijn!!

en dan dit

01. Marc Gene - Williams - 1:14.401 - 94 laps
02. Michael Schumacher - Ferrari - 1:14.497 - 95 laps
03. David Coulthard - McLaren - 1:14.588 - 101 laps

sry, mor die 96 honderste is wel echt helemaal belachelijk!!! als ze nu 6 tiende rapper zoude zijn dan de bridgestone-piloten, dan zou ik der misschien nog iets wat op een conclusie trekt kunnen uithalen

airco

Mark
01-06-2001, 19:52
Tja, dat snap ik nou niet. Dat de "goede Pers" nog steeds vergelijkingen maakt tijdens de tests.........

Het enige tijdstip dat je vergelijkingen kunt maken is op een GP-zaterdag tussen 13 en 14 uur. Dan weet je tenminste dat iedereen licht is, en hoplelijk in perfecte trim........

Maaruh, williams............dat gaat weer een duits succes worden, sheisse!

greetz,
Mark

Minardi rules 4 ever

Werner333
01-06-2001, 20:25
Het zijn inderdaad maar tests.
Vergeet niet dat Prost deze winter zowat alle ronderecords brak en dat ze achteraf toegaven met speciale setups gereden te hebben.
Wacht maar op de GP's en dan zullen we wel zien.

Newey
01-06-2001, 20:36
en daarbij komt dat david coulthard geen getimede rondjes heeft gereden.