Sennake
26-03-2008, 21:26
Het uitkiezen welk model ik ga bouwen na voltooiing van een voorgaand model is meestal inspiratie van het moment. Maar soms spelen andere factoren een rol, zoals in dit geval: Eddy, een maat van mij, verzamelt net zoals ik alle racewagens waarmee Jacky Ickx in zijn rijkgevulde carriere gekoerst heeft. Regelmatig bezorgt hij me dan enkele 1/43 kits die ik voor hem moet bouwen. Gezien het feit dat we dezelfde collectie verzamelen komt het dikwijls voor dat ik een identieke kit in mijn to-do-pile steken heb, zo ook deze keer. En dan is mijn keuze snel gemaakt, want het simultaan bouwen van 2 identieke kits gaat beter vooruit dan wanneer ze apart gebouwd zouden worden.
Het gaat dus om deze Ferrari waarmee Jacky Ickx in 1971 derde werd in de GP van Monaco:
http://i9.photobucket.com/albums/a79/Sennake_models/real_cars/ferrari_f1_cars/1971_ferrari_312b2_real.jpg
Toen ik een tweetal weken geleden op de modelbouwbeurs te Jabbeke mijn twee pas gespoten bodies liet zien, wisten de meeste modelbouwers niet goed wat die rode dingen eigenlijk moesten voorstellen. Het was mijn bedoeling om ze ter plaatse te decallen als demo, maar onze stand liet eigenlijk niet toe om de toeschouwers een duidelijke blik toe te laten in de werkzaamheden, zeker als het om een petieterig 1/43 modelletje ging.
Daarom heb ik de bodies maar weer opgeborgen, en ben ik pas na Jabbeke voortgegaan met de werkzaamheden.
Om jullie niet teveel te vervelen met foto's van amper merkbare tussenstapjes heb ik ervoor geöpteerd om deze thread pas op te starten wanneer er daadwerkelijk iets te zien viel.
Hier zie je de twee gespoten bodies, die ondertussen gedecaled zijn en voorzien van enkele laagjes Gunze Sangyo vernis.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9734&stc=1&d=1206558977
De beide interieurtjes werden ook al helemaal afgewerkt.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9735&stc=1&d=1206558977
De twee 12-cilindermotoren staan broederlijk naast elkaar en zijn klaar, op de achterophanging na. Het is de bedoeling dat de motor eerst aan de body bevestigd wordt waarna ik de Ferrari op de "uitlijnbank" kan zetten om de voorste en achterste ophangingen kan bevestigen aan de body terwijl de wielen mooi uitgelijnd staan.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9736&stc=1&d=1206558977
Ook de twee wielsetjes zijn helemaal klaar.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9737&stc=1&d=1206558977
De airboxen waaraan de achterspoilers bevestigd zitten zijn gespoten en gedecaled. Ze moeten alleen nog in de vernis gezet worden waarna de details geschilderd worden zoals het bordeauxrode vlak achter de helm van de piloot, en de boutjes waarmee de achtervleugels in de juiste stand gezet worden.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9738&stc=1&d=1206558977
Vragen, comments? Laat maar komen ;)
Het gaat dus om deze Ferrari waarmee Jacky Ickx in 1971 derde werd in de GP van Monaco:
http://i9.photobucket.com/albums/a79/Sennake_models/real_cars/ferrari_f1_cars/1971_ferrari_312b2_real.jpg
Toen ik een tweetal weken geleden op de modelbouwbeurs te Jabbeke mijn twee pas gespoten bodies liet zien, wisten de meeste modelbouwers niet goed wat die rode dingen eigenlijk moesten voorstellen. Het was mijn bedoeling om ze ter plaatse te decallen als demo, maar onze stand liet eigenlijk niet toe om de toeschouwers een duidelijke blik toe te laten in de werkzaamheden, zeker als het om een petieterig 1/43 modelletje ging.
Daarom heb ik de bodies maar weer opgeborgen, en ben ik pas na Jabbeke voortgegaan met de werkzaamheden.
Om jullie niet teveel te vervelen met foto's van amper merkbare tussenstapjes heb ik ervoor geöpteerd om deze thread pas op te starten wanneer er daadwerkelijk iets te zien viel.
Hier zie je de twee gespoten bodies, die ondertussen gedecaled zijn en voorzien van enkele laagjes Gunze Sangyo vernis.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9734&stc=1&d=1206558977
De beide interieurtjes werden ook al helemaal afgewerkt.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9735&stc=1&d=1206558977
De twee 12-cilindermotoren staan broederlijk naast elkaar en zijn klaar, op de achterophanging na. Het is de bedoeling dat de motor eerst aan de body bevestigd wordt waarna ik de Ferrari op de "uitlijnbank" kan zetten om de voorste en achterste ophangingen kan bevestigen aan de body terwijl de wielen mooi uitgelijnd staan.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9736&stc=1&d=1206558977
Ook de twee wielsetjes zijn helemaal klaar.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9737&stc=1&d=1206558977
De airboxen waaraan de achterspoilers bevestigd zitten zijn gespoten en gedecaled. Ze moeten alleen nog in de vernis gezet worden waarna de details geschilderd worden zoals het bordeauxrode vlak achter de helm van de piloot, en de boutjes waarmee de achtervleugels in de juiste stand gezet worden.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9738&stc=1&d=1206558977
Vragen, comments? Laat maar komen ;)