View Full Version : Williams Renault FW13B (T.Boutsen) - Tamiya - 1/20
Ferrari rules
28-03-2008, 18:38
Aangezien dit hier een plaats is op de forum die niet veel gebruikt wordt, wil ik hier graag mijn volgende bouwdoos graag aan jullie voorstellen. Het betreft de Williams Renault FW13B waarmee T. Boutsen 6de werd in het F1 kampioenschap van 1990 met 34ptn. R.Patrese werd 7de met 23ptn. Renault werd 4de in het constructeurskampioenschap met 57ptn. De wagen werd voorzien van een Renault 3.5 V10 motor met 650pk en een top van 11000t/m.
Ik voel mij verplicht om de wagen van T.Boutsen te bouwen , aangezien ik nogal belgisch gezind ben. :p
T.Boutsen is geboren op 13 juli 1957 en reed in het totaal 164 F1 wedstrijden. 99x wist hij de finish te halen waarvan 41x in de punten, 15x op het podium en 3x als 1ste. Wat niet echt veel is , maar er zijn er die veel minder presteerden...:p
Zo , na de kleine geschiedenisles volgen de foto's :
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9773&stc=1&d=1206739001
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9775&stc=1&d=1206739001
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9776&stc=1&d=1206739001
In de kit is er een piloot figuurtje bijgeleverd die ik uiteraard zal inbouwen.
Alleen jammer dat het vizier van de helm niet meegeleverd is...:( Nu ga ik nog moeten vragen aan 'een paddocker' of er iemand is die dit in reserve heeft en/of eventueel kan missen.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9774&stc=1&d=1206739001
Binnenkort te volgen op de werkbank !
Volgende week in Jambers...:D :p :+ :
In de kit is er een piloot figuurtje bijgeleverd die ik uiteraard zal inbouwen.
Alleen jammer dat het vizier van de helm niet meegeleverd is...:( Nu ga ik nog moeten vragen aan 'een paddocker' of er iemand is die dit in reserve heeft en/of eventueel kan missen.
Ik heb er hier nog wel enkele liggen die je mag hebben, maar... ik zou het afraden. Die kit-viziertjes zijn bijna een mm dik wat niet echt op schaal is tenzij Boutsen met een kogelvrij windscherm reed natuurlijk. Daarom is het veel beter om een stukje plexi uit te snijden (elke verpakking bestaat tegenwoordig wel uit van die doorzichtige plexi) om er de vorm van een scherm mee te imiteren. Daarna boor je links en rechts in de helm 2 gaatjes, waarna je het scherm er overheen plakt met wat masking tape. Zo teken je de plaats af waar de gaatjes in het scherm moeten komen, en je boort ze ook uit. Dan knip je 2 kopspelden op de juiste lengte en bevestig je het scherm aan één zijde met een kopspeld in de helm. Daarna doe je hetzelfde aan de andere zijde. Om het wat gemakkelijker te maken kan je het scherm eerst met masking tape terug bevestigen zodat het aanbrengen van de kopspeldjes iets makkelijker gaat. Het windscherm is zo veel beter op schaal, en met wat geluk kan het zelfs nog open en dicht ook. Zelfs van die donkere schermen kan je op die manier gemakkelijk maken van donkere plexi (ik gebruik daar altijd de negatieven van een oud filmrolletjes voor).
Succes!
Ferrari rules
28-03-2008, 19:57
Mooie tip Guy ! Zal ik zeker proberen.;)
Aangezien dit hier een plaats is op de forum die niet veel gebruikt wordt, wil ik hier graag mijn volgende bouwdoos graag aan jullie voorstellen.
Fantastisch om deze kant van het modelbouwgedeelte weer wat leven in te blazen. Had het nog wat langer geduurd, dan was dit gedeelte wellicht verdwenen. Hopelijk is het een aanzet voor een vernieuwd intersse en zullen ook anderen hun steentje bijdragen.
2 dingetjes misschien nog:
- je hebt de mogelijkheid om foto's op de server van DePaddock op te laden, dus waarom er geen gebruik van maken. Zo blijven de foto's altijd beschikbaar voor het nageslacht.
- Leuk zou zijn moest je alle onderdelen in beeld kunnen brengen. Dus ook de ophanging, decals enz.
Voor de rest... :applaus:
Ferrari rules
29-03-2008, 10:54
2 dingetjes misschien nog:
- je hebt de mogelijkheid om foto's op de server van DePaddock op te laden, dus waarom er geen gebruik van maken. Zo blijven de foto's altijd beschikbaar voor het nageslacht.
ha, dat wist ik niet... hoe doe je dit dan?
- Leuk zou zijn moest je alle onderdelen in beeld kunnen brengen. Dus ook de ophanging, decals enz.
Voor de rest... :applaus:
Wanneer ik de foto's via de paddock kan uploaden zal ik de rest van de onderdelen erbij zetten.
Dominique
29-03-2008, 11:14
Ik zal eens een tut maken met de hele uitleg erbij, want ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat er nog anderen zijn die daaromtrent met vragen zitten.
ha, dat wist ik niet... hoe doe je dit dan?
Ah, maar dat gaan we dan eens haarfijn uitleggen zie.
Hoe laad ik foto’s op, op de server van De Paddock (alleen voor clubleden!)
Klik op “post reply”.
Behalve het tekstvenster, waarin je antwoord kan typen, verschijnt er onder dat venster ook nog een knop “Manage Attachments”. Klik op deze knop.
Hierop verschijnt er een nieuw venster, waarin bovenaan de tekst “Upload File from your Computer” verschijnt, met daaronder een open tekstvak, en daarnaast een knop “Bladeren” en een knop “Upload”. Als je op de knop “Bladeren” klikt kan je in weer een nieuw venster op je eigen harde schijf de foto gaan zoeken die je wenst op te laden, waarna je “Openen” klikt. De URL van je foto verschijnt nu in het lege tekstvak.
Als je nu op de knop “Upload” klikt, wordt de foto automatisch opgeladen op de server van De Paddock.
Per post kan je zo maximum 5 foto’s opladen. Eens je op de knop “Submit Reply” geklikt hebt zal je zien dat er onder je tekst thumbnails verschijnen van je foto’s, die vergroot worden als je erop klikt.
Deze functie is alleen voor betalende clubleden en niet voor de gewone geregistreerde gebruikers. Van zodra iemand zijn lidgeld betaalt wordt deze functie vrijgegeven voor dat betreffende clublid.
Ik zal eens een tut maken met de hele uitleg erbij, want ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat er nog anderen zijn die daaromtrent met vragen zitten.
Blijkbaar hadden we allebei hetzelfde gedacht, maar ik was de tut aan het maken terwijl jij aan het typen was dat je hem ging maken ;)
Dominique
29-03-2008, 11:20
Blijkbaar hadden we allebei hetzelfde gedacht, maar ik was de tut aan het maken terwijl jij aan het typen was dat je hem ging maken ;)
Hopsa, weer een tevreden klant :eek:
En mag ik daar nog aan toevoegen, dat wanneer je foto's in je galerij op die manier oplaadt, je model dan ook wordt opgenomen in de pagina's van onze statische website. Zie de uitleg over het gebruik van de galerij: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=12304
Ferrari rules
29-03-2008, 11:25
das zeker dadde !!! ik zal dit eens vlug checken of dat jullie mij niet bij mijn 'pietje' hebben.:+
Ferrari rules
29-03-2008, 11:31
eens zien of dit gelukt is...
eens zien of dit gelukt is...
Marcheert perfect! En daarmee weet ik ook dat mijn tutorial begrijpbaar opgesteld is ;)
Wel één ding waarvoor je moet opletten: de grootte van je foto's mag, net zoals voor foto's met een externe URL, nog steeds niet de resolutie van 800x600 overschrijden...
Ferrari rules
03-04-2008, 23:16
ik zit nog met een vraagje... 2 eigenlijk:rolleyes:
1 : hoe krijg ik die foto's volledig op een thread en niet als thumbnail?
2 : Ik ben begonnen met het beschilderen van mijn figuurtje en ik heb het ook al een wash gegeven met smoke. Nu, door die wash is mijn figuurtje glanzend. Met wat vernis ik hier het best , semi-gloss of mat?
Tnx .
P.s. morgen (of komend weekend) zet ik deze thread op de werbank.
1 : hoe krijg ik die foto's volledig op een thread en niet als thumbnail?
Wanneer je de foto's opgeladen hebt en vóór dat je je bericht daadwerkelijk gepost hebt, zal je zien dat de foto's als link onder je tekstvak staan. Daar rechter-muis-klik je op en selecteert "copy shortcut". Daarna plaats je de cursor in je tekstvak, daar waar je je foto hebben wilt en met de [IMG] functie copieer je je foto-url dan daar in.
Als je je post dan verstuurt, zou de foto goed moeten staan.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.